Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM 18] Málaga CF - Vägen tillbaka

25 svar till detta ämne

#1   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:
  • Yrke:Grytslyna
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Bävrar

Postad 16 August 2018 - 00:38 AM

INTRODUKTION

Det var ett bra tag sedan jag var aktiv på forumet men mitt intresse för FM har inte på något sätt svalnat och jag kände att det var dags att försöka sig på en ny utmaning nu när ligorna drar igång.
Jag känner också att det kan vara kul att ha en rapport igång som en sist anhalt på FM 18 innan FM 19 kommer, så nu drar vi igång och jag hoppas ni vill följa med på min resa.

MÅLSÄTTNINGAR

• Bli en kraft att räkna med på den Europeiska fotbollsscenen (vara med och slåss om pokaler år efter år)
  • Bli en toppklubb i Spanien (Utmana Real och Barca på sikt)
  • Utveckla Träningsanläggningar och Ungdomsverksamheten så mycket som det bara går, vi vill på sikt ha så många "egna" spelare i laget som möjligt

Som ni kan se så är detta inga målsättningar vi kommer att kunna nå de närmsta åren, alla dessa är långsiktiga mål som vi kommer att jobba hårt för att uppnå.
Detta kommer förhoppningsvis att vara en save som håller ända till dessa att FM 19 kommer och jag hoppas att motivationen för att hålla den igång så pass länge finns där!

Postad bild

• Grundad: 3/4 -1904
  • Nation: Postad bild (Segunda División)
  • Bittra Rivaler: Sevilla & Real Betis
  • Övriga Rivaler: Cadíz & Granada
  • Legender: Joaquín Pieiró & Sebastián Viberti
  • Hemmaarena: Estadio La Rosaleda (30.044)
  • Träningsfaciliteter: Bra Träningsanläggning
  • Ungdomsakademi: Bra Ungdomsanläggning med Ungdomsrekrytering över genomsnittet
  • Mediatips: 1/22
  • Ekonomi: Stabil
  • Klubbens ungefärliga värde: 705 Miljoner SEK
  • Snittålder: 26 år
  • Säsongskortsinnehavare: 25.000
  • President: Postad bild Abdullah Al-Thani

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 16 August 2018 - 00:41 AM

Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#2   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 16 August 2018 - 08:20 AM

Snyggt!

#3   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 597 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 18 August 2018 - 06:54 AM

Jag älskar La Segunda. Hoppas du kan bygga laget kring Pacheco och Ontiveros.

#4   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:

Postad 18 August 2018 - 19:14 PM

Postad bild

FÖRSTA FÖRSÄSONGEN

NYFÖRVÄRV

• Postad bild Iván, 24 år, B H l 15 Milj. l Levante UD
  • Postad bild Jorge, 21 år, B C l 12 Milj. l CD Tenerife
  • Postad bild Aleix García, 24 år, M/OM C l LÅN l Manchester City
  • Postad bild Christoffer Nyman, 25 år, A l 20 Milj. l Eintracht Braunschweig

SPELARFÖRLUSTER

• Postad bild Miguel Torres, 32 år, B HV l 9 Milj. l Angers SCO
  • Postad bild Alberto, 23 år, B V l LÅN l Reus Deportiu
  • Postad bild Roberto Rosales, 29 år, B H l 42 Milj. l Jiangsu Suning FC
  • Postad bild Juankar, 28 år, B/OM V l 45 Milj. l ACF Fiorentina
  • Postad bild Mehdi Lacen, 34 år, DM/M C l 1.5 Milj. l EA Guingamp
  • Postad bild Adnane Tighadouini, 25 år, B V l LÅN l CD Tenerife

Vi valde tidigt under försäsongen att banta ned lönerna något genom att göra oss av med en del äldre spelare som satt på feta kontrakt, vi fick också in en hel del pengar på dessa övergångar, i alla fall genom försäljningarna av Juankar och Rosales.

Jag tycker att vi fått in helt okej ersättare till dessa spelare trots det faktum att vi nu huserar i andraligan.
Jag är rätt säker på att Ivan kommer göra ett stabilt jobb på högerbacken, Aleix Garcia är en bra breddspelare på det centrala mittfältet och Nyman hoppas jag mycket på denna säsongen och det är också anledningen till att vi lade 20 miljoner på honom.
Sen så har vi Jorge som är ett framtidsnamn men trots detta kommer han nog få en del speltid redan denna säsongen.

A-LAGSTRUPPEN

ALLA FLAGGOR ÄR KLICKBARA!

PORTEROS

• Postad bild 01. MUNIR , 29 år l (0/0) l - CD Numancia (2017)
  • Postad bild 13. CENK GÖNEN , 30 år l (0/0) l - Galatasaray (2017)
  • Postad bild 25. ANDRÉS PRIETO , 24 år l (0/0) l - RCD Espanyol (2017)

DEFENSAS

• Postad bild 02. IVÁN , 24 år , B H, l (0/0) l - Levante UD (2017)
  • Postad bild 03. DIEGO GONZÁLEZ , 23 år , B VC, l (0/0) l - Sevilla FC (2017)
  • Postad bild 04. LUIS HERNÁNDEZ , 29 år , B HC l (19/1) l - Leicester City (2016)
  • Postad bild 15. FEDERICO RICCA , 23 år , B V l (28/0) l - Danubio FC (2015)
  • Postad bild 22. IAN PINO , 22 år , B C l (0/0) l - FC Jumilla (2016)
  • Postad bild 23. ÁLEX ROBLES , 19 år , B HVC l (0/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild 24. LUIS MUÑOZ , 21 år , B C l (5/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild xx. JORGE , 21 år , B C l (0/0) l - CD Tenerife (2017)

CENTROCAMPISTAS

• Postad bild 06. MANUEL ITURRA , 34 år , DM/M C , l (25/0) l - Club Necaxa (2017) [Andra Sejouren]
  • Postad bild 07. SEAD HAKSABANOVIC, 19 år , OM HVC , l (0/0) l - West Ham (2017) [Inlånad]
  • Postad bild 08. ADRIÁN GONZÁLEZ , 30 år , M/OM C , l (0/0) l - SD Eibar (2017)
  • Postad bild 09. JAVI ONTIVEROS , 20 år , OM HV , l (22/2) l - Egen Produkt
  • Postad bild 10. JUANPI , 24 år , OM HC , l (55/6) l - Caracas FC (2009)
  • Postad bild 11. DANI PACHECO , 27 år , OM HVC/A , l (0/0) l - Real Betis (2017)
  • Postad bild 12. ALFRED N'DIAYE , 28 år , DM/M C , l (0/0) l - Villarreal CF (2017) [Inlånad]
  • Postad bild 14. RECIO , 27 år , DM/M C , l (114/6) l - Egen Produkt
  • Postad bild 16. ÁLEX MULA , 22 år , OM HVC , l (0/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild 17. RENATO SANTOS , 26 år , OM HV , l (0/0) l - Boavista FC (2017)
  • Postad bild 18. DECO , 22 år , DM/M C , l (0/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild 21. ALEIX GARCÍA, 21 år , DM/M/OM C , l (0/0) l - Manchester City (2017) [Inlånad]

DELANTEROS

• Postad bild 05. CHRISTOFFER NYMAN , 25 år , OM HV/A , l (0/0) l - Eintracht Braunschweig (2017)
  • Postad bild 17. HÉCTOR , 22 år , OM HVC/A , l (0/0) l - Atlético de Madrid (2017) [Inlånad]
  • Postad bild 19. YOUSSEF EN NASYRI , 21 år , OM HV/A , l (13/1) l - Académie Mohammed VI (2015)
  • Postad bild 20. GUSTAVO BLANCO LESCHUK, 26 år , A , l (0/0) l - Shakhtar Donetsk (2017) [Inlånad]

TRÄNINGSMATCHER

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 18 August 2018 - 19:17 PM

#5   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 597 Inlägg:

Postad 21 August 2018 - 08:26 AM

Ge oss mer grabben!

#6   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:

Postad 22 August 2018 - 00:19 AM

Postad bild

S01E02 : FÖRSTA TREDJEDELEN

Postad bild

MATCHER - SERIETABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - STATISTIK MALAGA l [Alla Matcher]

Målsättningen inför denna säsongen var givetvis att ta steget upp till La Liga igen men vi visste samtidigt att detta skulle bli en tuff uppgift då det finns ett par starka kandidater som vi slåss mot i toppen.
Jag tycker dock att vi gjort det helt okej hittills, vi har väl inte varit sprudlande bra men tillräckligt bra för att i alla fall vara med i racet.

Vi har ju under inledningen av denna säsongen varit "tvungna" att spela ihop ett nytt lag i princip vilket betyder att det är många pusselbitar som skall falla på plats och vi är väl inte riktigt där ännu.
Vi är på väg åt rätt håll dock och så länge vi kan se utveckling så ser jag ljust på fortsättningen av denna säsongen.

I nuläget så ser både försvaret & mittfältet ganska samspelt ut, något som kanske inte var fallet när säsongen startade

Nu gäller det bara för lagdelarna att länka ihop med varandra på ett bättre och mer effektivt sätt, det är väl egentligen mittfält och strikers jag tänker på här.
Jag ser dock tendenser till framsteg även här så jag tror att vi kan bygga vidare på dessa första 14 matcher på ett bra sätt.

Postad bild

Vi har hittills bara spelat en match så det är egentligen inte så mycket att prat om vad gäller denna turneringen så här långt.

Vi lottades mot La Ligaklubben Celta Vigo i turneringens fjärde omgång vilket givetvis skulle bli en tuff nöt att knäcka.
Celta ligger i dagsläget på en åttondeplats i La Liga och kom inför mötet med oss från en stark insats när de slog Villarreal med 3-2 på hemmaplan.

Det första cupmötet (det enda som hittills har spelats) spelades på våran hemmaplan och vi lyckades att få med oss ett oavgjort resultat (1-1) trots att Celta dominerade ganska kraftigt.
Detta resultat kommer ju bli oerhört svårt att spela på när vi åker till Vigo för returen, vi har i alla fall en chans även om den nu är ganska så liten.

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 22 August 2018 - 00:22 AM

#7   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 597 Inlägg:

Postad 22 August 2018 - 12:59 PM

Fint. Skulle gärna läsa lite mer om de olika spelarnas prestationer.
Hur går det med den fina akademin? Några som spelar i A-truppen. Hur ser taktiken ut? VIlka ingår i den mest frekventa startelvan? osv.
Ge oss mer. Älskar andra divisionen i Spanien och andalusiska lag.

#8   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:

Postad 22 August 2018 - 16:58 PM

Visa inläggpizarro skrev:

Fint. Skulle gärna läsa lite mer om de olika spelarnas prestationer.
Hur går det med den fina akademin? Några som spelar i A-truppen. Hur ser taktiken ut? VIlka ingår i den mest frekventa startelvan? osv.
Ge oss mer. Älskar andra divisionen i Spanien och andalusiska lag.

Skulle egentligen gått in lite på taktiken och sådant i denna update men det föll helt ur minnet på mig, kommer att gå in lite djupare på det i nästa update istället.
Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#9   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:

Postad 25 August 2018 - 18:19 PM

Postad bild

S01E03 : ANDRA TREDJEDELEN

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

• MATCHER: 36 st
    Postad bild

• V - O - F: 20 - 12 - 4
  • GJORDA MÅL: 73 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 34 st
  • KORT: 22 + 2
  • PUBLIKSNITT: 26.128 - (87%)

• MÅL: Christoffer Nyman - 13
  • ASSIST: Javi Ontiveros - 15
  • MATCHENS SPELARE: Adrián González - 3
  • SNITTBETYG: Alfred N'Diaye - 7.51
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Cenk Gönen - 14
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Adrián González - 87%
  • GULA KORT: Alfred N'Diaye & Jorge Sáenz - 5
  • RÖDA KORT: Federico Ricca & Alfred N'Diaye - 1

Postad bild

VINTERFÖNSTRET

UTLÅNADE SPELARE

NYFÖRVÄRV

• Postad bild Andrew Hjulsager, 24 år, M/OM HVC l 7.5 Milj. l Celta Vigo
  • Postad bild Fede Vico, 24 år, OM HVC l 6 Milj. l CD Leganés

SPELARFÖRLUSTER

• Postad bild Diego González, 24 år, B HVC l 70 Milj. l Real Sociedad
  • Postad bild Recio, 28 år, DM/M C l 82.5 Milj. l West Ham United
  • Postad bild Manuel Iturra, 34 år, DM/M C l 2 Milj. l Tigres UANL
  • Postad bild Juanpi, 25 år, OM HVC l 120 Milj. l FC Bayern München
TOTALT: + 262 MILJONER KRONOR

Postad bild

MATCHER - SERIETABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD - STATISTIK MALAGA l [Alla Matcher]

Efter att ha trevat oss framåt under inledningen av säsongen så släppte det verkligen resultatmässidigt under denna perioden och 10 segrar och 4 oavgjorda på de senaste 14 matcherna är väl tecken på detta om något.
Postad bild

Jag kände väl redan tidigt att vi var på väg mot något stort rent spellmässigt även om nu inte resultaten gick våran väg till 100 procent under inledningen, vi höll dock kvar vid våran spelidé och det har nu börjat att ge resultat.

Tyvärr så har ju denna superformen också medfört att klubbar runt om i Europa har fått upp ögonen för våra spelare och med tanke på att vi faktiskt spelar i Segundan blev det såklart svårt att behålla dem.
Visst hade vi kunnat vägra att sälja dem för att på så sätt tvinga kvar dem i klubben för egen vinnings skull, detta är dock inte vägen vi vill gå utan vi valde att sälja och ersätta dem utan att spendera några stora summor pengar.

Innan dessa försäljningar så spelade vi Juanpi som OMC och Pacheco & Ontiveros på kanterna men efter försäljningarna valde vi att flytta in Pacheco centralt och använda Hjulsager på vänsterkanten.
På vänsterbacken valde vi att göra det enkelt för oss och använde oss av vårt backup-alternativ (Ricca) istället för att försöka ersätta Gonzalez via spelarköp.
Detsamma gäller väl försäljningen av Recio också egentligen, dock så hade han mer eller mindre gnällt sig ur startelvan under säsongen och Adrian Gonzalez har inte gjort någon missnöjd sedan han tog över positionen.
Sist men inte minst valde vi att flytta upp en ung kille från Malaga B (José Carlos Sanchez) för att bredda upp det centrala mittfältet något.

Postad bild

LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD

• H Postad bild1 - 1 Jorge Saenz
  • B Postad bild4 - 0 Dani Pacheco, Christoffer Nyman, Alfred N'Diaye & Juanpi
  • H Postad bild 1 - 1 Recio
  • B Postad bild 3 - 2 Dani Pacheco, Christoffer Nyman & Alfred N'Diaye
  • B Postad bild 2 - 3 Youssef En Nesyri x2
  • H Postad bild 3 - 1 Dani Pacheco, Youssef En Nesyri & Alfred N'Diaye
  • H Postad bild 1 - 1 José Carlos Sánchez
  • B Postad bild 0 - 2
Vilken fantastisk cupresa vi har gjort under denna säsongen, vi har heller inte haft den enklaste av resor under densamma heller, snarare tvärtom.
Samtliga våra motståndare har huserat i La Liga och vi har satt käppar i hjulet för samtliga bortsett från Villarreal som visade sig vara lite för starka när vi tog oss an dem i Semifinalen.
Även om nu resan ej var den enklaste så kunde den varit ännu värre, vi hade turen att slippa Barca, Real och Atletico på vägen fram till semifinal vilket jag är glad för.

4-0 matchen i Celta är väl den som sticker ut och vi visade upp en bländande & effektiv fotboll i en ganska jämn match och 4-0 speglar väl kanske inte matchen men vi var kliniska i avslutssituationerna och gick tack vare detta vidare till nästa omgång.

Även mot Sociedad hade vi med oss ett oavgjort resultat inför returen på bortaplan och denna gången så var det inte lika jämnt, skall vi vara helt ärliga så hade vi en jävla tur att vi lyckades vinna denna matchen.
Men på något jäkla sätt lyckades vi vinna och ta oss vidare till Kvartsfinal, fråga mig inte hur vi gjorde det.

Efter att ha förlorat med 3-2 på bortaplan mot Levante kände jag att vi hade en god möjlighet att rida ut även denna stormen, kanske var det hybris efter tidigare omgångar som talade, vem vet.
Hur som helst så hade jag rätt, vi gjorde en stark insats spelmässigt och fick med oss 3-1 vilket räckte till avancemang.
Väl där tog det stopp vilket jag också nämnde tidigare, Villarreal var det absolut tuffaste motstånd vi stötte på under vår cupresa som tog slut där och då.

TALANGKOLL

MÁLAGA B - MÁLAGA U19

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 25 August 2018 - 18:21 PM

#10   sweem

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 20 Inlägg:

Postad 25 August 2018 - 19:42 PM

Riktigt snygg design, gillar upplägget. Bor i Malaga själv, så självklart håller man ett öga på denna save :)

#11   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:

Postad 26 August 2018 - 13:01 PM

Riktigt fint att följa!

#12   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 597 Inlägg:

Postad 27 August 2018 - 14:24 PM

Denna gillar jag :)

#13   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:

Postad 28 August 2018 - 20:14 PM

Postad bild

S01E04 : SÄSONGSAVSLUTNING

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

• MATCHER: 50 st
    Postad bild

• V - O - F: 28 - 15 - 7
  • GJORDA MÅL: 98 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 49 st
  • KORT: 32 + 3
  • PUBLIKSNITT: 26.067 - (86.76%)

• MÅL: Youssef En Nesyri - 16
  • ASSIST: Javi Ontiveros - 18
  • MATCHENS SPELARE: Javi Ontiveros & Youssef En Nesyri - 4
  • SNITTBETYG: Alfred N'Diaye - 7.46
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Cenk Gönen - 19
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Adrián González - 86%
  • GULA KORT: Alfred N'Diaye - 8
  • RÖDA KORT: Alfred N'Diaye - 2

Postad bild

UTLÅNADE SPELARE

Postad bild

MATCHER - SERIETABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD - STATISTIK MALAGA l [Alla Matcher]

Postad bild
Slutdelen av säsongen var väl mer eller mindre en transportsträcka både för oss och Las Palmas, vi hade ett försprång på 10 pinnar när denna "perioden" startade så vi kände oss ganska så trygga med utgångsläget och var väl egentligen inställda på att bärga en direktplats upp till La Liga till nästa säsong, vilket vi också gjorde.
Marginalen blev tillslut 13 poäng ned till Granada detta trots att vi roterade en hel del de sista två matcherna då vi redan var klara för uppflyttning.

Om vi skall gå in på vilka spelare som varit störst bidragande till att vi faktiskt studsade tillbaka direkt så måste jag börja med att nämna Alfred N'Diaye, han har dragit ett tungt lass defensivt och gjort det fantastiskt bra och han kommer att saknas nästa säsong.
Även Jorge Saenz (som värvades för att ta en startplats på sikt) har varit ruskigt stabil tillsammans med Hernandez längst bak.
Offensivt så har mycket av spelet kretsat kring Ontiveros som även han har gjort en fantastisk säsong (9 Mål & 18 Assist) och är en stor anledning till att vi faktiskt har sprutat in mål denna säsongen.
Sist men inte minst så måsta jag passa på att plussa för José Carlos Sanchez som flyttades upp från Malaga B i Januari när Juanpi & Recio såldes.
Tanken var ju att han skulle avlasta men som han har imponerat på mig under andra halvan av säsongen, 14 starter och 7 inhopp blev det för 20-åringen och på dessa matcher gjorde han 4 mål och 5 assist och visade verkligen att han var en spelare för A-Truppen även nästa säsong, då i La Liga.

LIGAVINNARE RUNT OM I EUROPA

• LIGA BBVA: REAL MADRID
  • PREMIER LEAGUE: MANCHESTER CITY
  • BUNDESLIGA: BAYERN MÜNCHEN
  • SERIE A: JUVENTUS
  • LIGA NOS: FC PORTO
  • LIGUE 1: PSG
  • EREDIVISIE: FEYENOORD
  • SÜPER LIG: ISTANBUL BASAKSEHIR
  • ROSGOSSTRAKH CHEMPIONAT: ZENIT
  • SUPER LEAGUE OPAP: PAOK
  • ALLSVENSKAN: DJURGÅRDENS IF
  • CHAMPIONS LEAGUE: MANCHESTER UNITED
  • EUROPA LEAGUE: SS LAZIO
  • UEFA SUPER CUP: ARLETICO DE MADRID

UPP- OCH NEDFLYTTNINGAR I SPANIEN

LA LIGA: Nedflyttade: Real Valladolid, Rayo Vallecano & SD Huesca

SEGUNDA: Malaga CF, UD Las Palmas & Granada l AD Alcorcon, Gimnastic de Tarragona, Extremadura & Majadahonda

SEGUNDA DIVISIÓN B: Celta Vigo B, Real Union, Hercules de Alicante & FC Cartagena l 4 lag från varje avdelning, B1-4 så kommer ej att lista dem här.

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 28 August 2018 - 20:15 PM

#14   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4602 Inlägg:

Postad 29 August 2018 - 12:44 PM

Spännande att se hur du rustar för La Liga!

#15   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:

Postad 30 August 2018 - 01:04 AM

Postad bild

S02E01 - FÖRBEREDELSER FÖR ÅTERKOMSTEN TILL LA LIGA

NYFÖRVÄRV

• Postad bild Saúl, 24 år, B/M V l GRATIS l Deportivo de la Coruna
  • Postad bild Mouctar Diakhaby, 22 år, B C l 11 Milj. l Valencia CF
  • Postad bild Nacho Méndez, 21 år, M/OM C l 13 Milj. l Real Sporting Gijón
  • Postad bild Fede Cartabia, 26 år, OM HVC/A l 28 Milj. l Deportivo de la Coruna
  • Postad bild Raúl De Tomás , 24 år, OM HVC/A l 15 Milj. l Real Madrid
  • Postad bild Santi Mina , 23 år, OM HVC/A l LÅN l AS Roma

SPELARFÖRLUSTER

• Postad bild Jony, 28 år, OM HV l 92.5 Milj. l Celta Vigo
  • Postad bild Michael Santos, 26 år, A l 18 Milj. l UD Las Palmas
TOTALT: + 43.5 Miljoner Kronor

A-LAGSTRUPPEN

PORTEROS

• Postad bild XX. MUNIR , 30 år l (0/0) l - CD Numancia (2017)
  • Postad bild 01. CENK GÖNEN , 31 år l (32/0) l - Galatasaray (2017)
  • Postad bild 13. ANDRÉS PRIETO , 25 år l (10/0) l - RCD Espanyol (2017)

DEFENSAS

• Postad bild 02. IVÁN , 26 år , B H, l (39/0) l - Levante UD (2017)
  • Postad bild 03. SAÚL , 24 år , B/M V, l (0/0) l - Deportivo La Coruna (2018) - NY
  • Postad bild 04. LUIS HERNÁNDEZ , 30 år , B HC l (59/2) l - Leicester City (2016)
  • Postad bild 05. JORGE SÁENZ , 22 år , B C l (36/3) l - CD Tenerife (2017)
  • Postad bild 12. MOUCTAR DIAKHABY , 22 år , B C l (0/0) l - Valencia CF (2018) - NY
  • Postad bild 15. FEDERICO RICCA , 24 år , B V l (53/0) l - Danubio FC (2015)
  • Postad bild 22. IAN PINO , 23 år , B C l (2/0) l - FC Jumilla (2016)
  • Postad bild 24. ÁLEX ROBLES , 20 år , B HVC l (0/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild XX. LUIS MUÑOZ , 22 år , B C l (5/0) l - Egen Produkt - UTLÅNAD

CENTROCAMPISTAS

• Postad bild 06. JOSÉ CARLOS SÁNCHEZ , 21 år , M/OM C , l (18/3) l - Egen Produkt
  • Postad bild 07. FEDE CARTABIA , 26 år , OM HVC l (0/0) l - Deportivo La Coruna (2018) - NY
  • Postad bild 08. ADRIÁN GONZÁLEZ , 31 år , M/OM C , l (35/9) l - SD Eibar (2017)
  • Postad bild 09. JAVI ONTIVEROS , 21 år , OM HV , l (63/21) l - Egen Produkt
  • Postad bild 11. DANI PACHECO , 28 år , OM HVC/A , l (37/5) l - Real Betis (2017)
  • Postad bild 16. KEKO , 27 år , OM HVC , l (22/0) l - Eibar (2016)
  • Postad bild 17. ESTEBAN ROLÓN , 24 år , DM/M C l (0/0) l - Argentinos Juniors (2017)
  • Postad bild 18. EMANUEL CECCHINI , 22 år , DM/M C l (0/0) l - Banfield (2017)
  • Postad bild 21. ANDREW HJULSAGER , 24 år , M/OM HVC l (17/4) l - Celta Vigo (2017)
  • Postad bild 23. ÁLEX MULA , 23 år , OM HVC , l (8/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild 25. RENATO SANTOS , 27 år , OM HV , l (18/0) l - Boavista FC (2017)
  • Postad bild XX. DECO , 23 år , DM/M C , l (0/0) l - UTLÅNAD
  • Postad bild XX. FEDE VICO, 25 år , OM HVC , l (16/4) l - CD Leganés (2017) - UTLÅNAD

DELANTEROS

• Postad bild 10. CHRISTOFFER NYMAN , 26 år , OM HV/A , l (34/12) l - Eintracht Braunschweig (2017)
  • Postad bild 19. YOUSSEF EN NASYRI , 22 år , OM HV/A , l (40/14) l - Académie Mohammed VI (2015)
  • Postad bild 20. RAÚL DE TOMÁS, 24 år , OM HVC/A , l (0/0) l - Real Madrid (2018) - NY
  • Postad bild 14. SANTI MINA, 23 år , OM HVC/A , l (0/0) l - AS Roma (2018) - NY - (INLÅNAD)

TRÄNINGSMATCHER

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 30 August 2018 - 15:34 PM

#16   Jenkki

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1601 Inlägg:

Postad 30 August 2018 - 16:40 PM

Ser väldigt intressant ut! Ontiveros hade jag i min rapport hos A Madrid. Riktigt bra spelare som visade framfötterna trots mängden stjärnor jag hade i laget. Fortsätt på den inslagna vägen!
....Chuck Norris doesn't actually write books, the words assemble themselves out of fear.

#17   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 597 Inlägg:

Postad 31 August 2018 - 07:10 AM

Ruggigt fint. En vill bara ha mer :)

#18   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1418 Inlägg:

Postad 01 September 2018 - 15:57 PM

Postad bild

S02E02 - HÅRT SLIT ÄR VÅRT FRAMGÅNGSRECEPT

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

• MATCHER: 15 st
    Postad bild

• V - O - F: 5 - 5 - 5
  • GJORDA MÅL: 18 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 20 st
  • KORT: 14 + 1
  • PUBLIKSNITT: 26.352 - (95.78%)

• MÅL: Raúl De Tomás - 5
  • ASSIST: Javi Ontiveros & Santi Mina - 4
  • MATCHENS SPELARE: Emanuel Cecchini - 3
  • SNITTBETYG: Emanuel Cecchini - 7.32
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Cenk Gönen - 3
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Esteban Rolón - 85%
  • GULA KORT: Federico Ricca & Esteban Rolón - 3
  • RÖDA KORT: Iván López - 1

Postad bild

Postad bild

Efter att ha satt ihop truppen på sättet vi har gjort så har jag efter noga övervägande ändrat något i vår taktiska formering av laget, sätter vi siffror på det så blir det mer en 4-3-3 än den tidigare 4-2-3-1.
Jag tycker nog att de spelarna vi förfogar över gör det mer lämpligt att dra ned den tidigare offensiva mittfältaren en bit i banan (dock med samma uppgifter som tidigare) och i och med detta få ett mer sammansatt mittfält, något som kan behövas denna säsongen.

Postad bild

Vi har väl under de inledande omgångarna letat efter hur vi skall formera laget, vi har haft ganska klart för oss vilka spelare elva spelare som skall vara på planen men problemet har väl varit vilka positioner de skall ha och vilka roller som är mest lämpliga.
Santi Mina eller De Tomás på topp har varit ett ständigt återkommande problem som jag nu känner att vi har fått bukt på, detsamma gäller väl de tre centrala mittfältarna men även där känner jag att vi nu har hittat rätt så nog är vi på rätt väg alltid.

Hur har det gått undrar ni väl då?
Jodå jag tycker allt att vi ligger ungefär där vi bör ligga sett till förutsättningarna, 5 vinster, 4 oavgjorda och 4 förluster ger oss absolut en positiv känsla inför fortsättningen av säsongen helt klart.
Målet för oss denna säsongen är trots allt att hamna någonstans i mitten, med mitten menar jag då inte den precisa mitten (10'e plats) utan snarare att utan problem klara sig kvar så låt oss säga en femtondeplats som sämst.

Ser vi till de spelarna som så här långt har imponerat mest så måste jag ju säga att Emanuel Cecchini är nummer ett, jag såg han som en helt okej central mitfälltare som troligen skulle göra ett gott jobb för oss denna säsongen.
13 omgångar in så måste jag säga att han nog är den största anledningen till våran fina 10'e plats, 4 Mål och 2 Assist har det blivit för den löpstarke Argentinaren såhär långt.
Även Gonzalez, Rolón, Ontiveros och De Tomás har stått för en stark säsongsinledning men det är Cecchini som verkligen stått ut från mängden.

Postad bild

LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD

• B Postad bild0 - 1 ---
  • H Postad bild1 - 1 Raúl De Tomás
Nej det blev ingen upprepning av fjolårets succé i Copa Del Rey, vi åker ut direkt mot våra rivaler från Las Palmas.
Det blev 2 rejält tighta fighter och det hela avgjordes inte förens andra matchens sista spark på övertiden, tyvärr så var det ju de som gjorde målet och inte vi.

Vi får helt enkelt slicka såren, ladda om och fokusera på ligaspelet, detta är ju inte bara negativt såklart, vi kommer verkligen behöva fokusera på ligaspelet och jag vet inte om truppen är tillräcklig för att på allvar slåss på flera fronter denna säsongen.

TALANGKOLL

MÁLAGA B - MÁLAGA U19

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 01 September 2018 - 16:00 PM

#19   BillyKid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 500 Inlägg:

Postad 01 September 2018 - 16:18 PM

Riktigt jävla bra, starkt att ta poäng av Real Madrid. :)

#20   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 597 Inlägg:

Postad 03 September 2018 - 09:40 AM

Ge oss mer :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar