Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM 18] Málaga CF - Vägen tillbaka

35 svar till detta ämne

#21   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 03 September 2018 - 11:07 AM

Inte för att vara sån, men personligen hoppas jag du kollapsar och åker ut för att öka spänningen i det hela. Dock håller ja på dig långsiktigt! ;)

#22   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 615 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 11 September 2018 - 11:44 AM

Grabben, ge oss mer!

#23   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:
  • Yrke:Grytslyna
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Bävrar

Postad 13 September 2018 - 21:38 PM

Visa inläggpizarro skrev:

Grabben, ge oss mer!

Har haft mycket att stå i men ny update är på g ialla fall ;)
Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#24   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 15 September 2018 - 20:37 PM

Postad bild

S02E03 - EN LÅNGVARIG FORMTOPP?

NYFÖRVÄRV

• Postad bild Nampalys Mendy, 27 år, DM/MC l 28 Milj. l Stoke City
  • Postad bild Santi Mina, 24 år, OM HVC/A l 50 Milj. l AS Roma (Utnyttjad Köpklausul i lånekontraktet)

SPELARFÖRLUSTER

• Postad bild Renato Santos, 28 år, OM HV l 7.5 Milj. l Deportivo La Coruña
  • Postad bild Dani Pachecho, 29 år, OM HVC l 14 Milj. l Deportivo La Coruña
  • Postad bild Andrew Hjulsager, 25 år, M/OM HVC l LÅN l Granada CF

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

• MATCHER: 28 st
    Postad bild

• V - O - F: 12 - 7 - 9
  • GJORDA MÅL: 40 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 30 st
  • KORT: 26 + 2
  • PUBLIKSNITT: 26.455 - (96.14%)

• MÅL: Raúl De Tomás - 8
  • ASSIST: Raúl De Tomás - 7
  • MATCHENS SPELARE: Emanuel Cecchini - 4
  • SNITTBETYG: Emanuel Cecchini - 7.32
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Cenk Gönen - 8
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Nampalys Mendy - 89%
  • GULA KORT: Esteban Rolón - 6
  • RÖDA KORT: Iván López & Esteban Rolón - 1

Postad bild

Postad bild

MATCHER - SERIETABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD - STATISTIK MALAGA l [Alla Matcher]

Efter att ha inlett denna perioden med endast 2 trepoängare på de första 6 matcherna så vänte det rejält för våran del och efter den senaste förlusten mot Sociedad har vi nu 5 raka matcher utan förlust.
Under denna pågående svit har vi förvisso mestadels mött lag som huserar i mitten av tabellen men ett av dessa resultat står ut från mängden helt klart, ja jag talar givetvis om segern mot Real Madrid!

Att vi skulle ligga på en Europa League plats med en tredjel kvar av säsongen var inget vi hade vågat drömma om men det är som sagt en tredjedel kvar att spela så mycket kan givetvis hänta i en jävligt tätt tabell.
Säkrat kontraktet har vi definitivt gjort dock och med 20 pinnar ned till just det strecket har vi inget att oroa oss för, vi kan fortsätta med vårt spel och spela helt utan press och se hur långt detta räcker.

Jag tycker också att vi fått in ett riktigt fint nyförvärv i Mendy som skött defensiven exemplariskt på sin roll på det centrala mittfältet.
Inget ont om Rolón som gjorde det bra i samma position men han är mer av en tvåvägsmittfältare som vi använde i en defensiv roll i brist på den speltypen.
I Mendy har vi nu exakt den speltypen vi har letat efter vilket ger övriga två centralmittfältare mer frihet offensivt sen har vi Rolón som en riktigt stabil rotationsspelare.

TALANGKOLL

MÁLAGA B - MÁLAGA U19

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 17 September 2018 - 23:32 PM

#25   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 615 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 17 September 2018 - 07:43 AM

Statistik-länken om Malaga är fel. Den visar endast från första säsongen.
Fin berättelse i övrigt. Gillar att Zlatan äger i Villarreal, 38 år ung. Chef!

#26   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 17 September 2018 - 23:34 PM

Visa inläggpizarro skrev:

Statistik-länken om Malaga är fel. Den visar endast från första säsongen.
Fin berättelse i övrigt. Gillar att Zlatan äger i Villarreal, 38 år ung. Chef!

Ah, tack för att du nämnde det. Ändrat nu :)
Oh Gravity, thou art a heartless bitch!

#27   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 01 October 2018 - 23:57 PM

Postad bild

S02E04 : SÄSONGSAVSLUTNING

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

Postad bild

• MATCHER: 40 st
  • V - O - F: 17 - 9 - 14
  • GJORDA MÅL: 55 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 47 st
  • KORT: 35 + 2
  • PUBLIKSNITT: 26.389 - (91.11%)

• MÅL: Santi Mina - 11
  • ASSIST: Santi Mina - 9
  • MATCHENS SPELARE: Emanuel Cecchini - 5
  • SNITTBETYG: Emanuel Cecchini - 7.23
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Cenk Gönen - 10
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Nampalys Mendy - 88%
  • GULA KORT: Federico Ricca - 7
  • RÖDA KORT: Iván & Esteban Rolón - 1

Postad bild

UTLÅNADE SPELARE

Postad bild

MATCHER - SERIETABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD - STATISTIK MALAGA l [Alla Matcher]

Postad bild

Slutdelen av säsongen blev väl inte fullt lika lyckad som perioden innan men ändå ett fullgott resultat och vi avslutade trots allt snyggt med tre raka segrar.
Detta räckte till en fin sjundeplats i ligan vilket betyder att vi får kvala in till EL nästa säsong, en intressant uppgift men samtidigt en tuff sådan.
Andra säsongen brukar ju ha en tendens att bli oerhört tuff för nykomlingar så det känns ju ganska bra att vi kan fokusera fullt ut på ligaspelet och sedan ta det därifrån kan jag tycka.

Ser vi på säsongen som helhet så kan jag ju inte kalla det annat än succé, vi var trots allt tippade på en 13'e plats och hade själva målsättningen att hamna någonstans i mitten så en 7'e plats är ju ett fantastiskt facit i återkomsten till La Liga.

Nu laddar vi om inför en ny säsong, en säsong som troligen kommer att bli ännu tuffare som jag nämnde innan.
Vi är dock redo för denna utmaning och jag känner att vi har en bra grund att stå på även om vissa av våra nyckelspelare nu har passerat 30-strecket.
Ekonomin i klubben är dessutom relativt stark så vi kommer nog att spetsa truppen ytterligare under denna sommar, det är i alla fall vad jag hoppas på.

Jag ser hur som helst fram emot en kort semester för att sedan fokusera på truppbygget så får vi se vart detta leder!

LIGAVINNARE RUNT OM I EUROPA

• LIGA BBVA: FC BARCELONA
  • PREMIER LEAGUE: MANCHESTER UNITED
  • BUNDESLIGA: BAYERN MÜNCHEN
  • SERIE A: JUVENTUS
  • LIGA NOS: FC PORTO
  • LIGUE 1: PSG
  • EREDIVISIE: FEYENOORD
  • SÜPER LIG: BESIKTAS JK
  • ROSGOSSTRAKH CHEMPIONAT: SPARTAK MOSKVA
  • SUPER LEAGUE OPAP: PAOK
  • ALLSVENSKAN: HAMMARBY
  • CHAMPIONS LEAGUE: LIVERPOOL FC
  • EUROPA LEAGUE: FC BARCELONA

UPP- OCH NEDFLYTTNINGAR I SPANIEN

LA LIGA: Nedflyttade: CD Leganés, SD Eibar & Girona FC

SEGUNDA: Deportivo La Coruna, Cadiz CF & CA Osasuna l Hercules, Reus, FC Cartagena & Celta Vigo B

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 05 October 2018 - 18:44 PM

#28   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 03 October 2018 - 11:58 AM

Spännande med EL!

#29   joeyk

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:

Postad 03 October 2018 - 14:15 PM

Härligt, ser fram emot fortsatt läsning och en spännande silly!

#30   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 06 October 2018 - 17:21 PM

Postad bild

S03E01 - EN TUFF ANDRA SÄSONG NALKAS!

NYFÖRVÄRV

• Postad bild Iván Villar, 23 år, MV l 11 Milj. l Celta Vigo
  • Postad bild Augusto Batalla, 24 år, MV l 65 Milj. l River Plate
  • Postad bild Nehúen Pérez, 20 år, B C l 17 Milj. l Atletico Madrid
  • Postad bildTozé , 27 år, M/OM HVC l 9 Milj. l Vitoria Guimaraes
  • Postad bild Nahuel Leiva , 23 år, M/OM HV/A l 75 Milj. l Birmingham City
  • Postad bild Benjamín Rollheiser, 20 år, OM H/A l 65 Milj. l River Plate

SPELARFÖRLUSTER

• Postad bild Andres Prieto, 26 år, MV l 4 Milj. l Deportivo Alaves
  • Postad bild Samu Casado, 23 år, MV l 4.5 Milj. l RCD Mallorca
  • Postad bild Badr Boulahroud, 27 år, DM/M C l 1 Milj. l MA Tetouan
  • Postad bild Ian Pino, 24 år, B C l 7 Milj. l Granada CF
  • Postad bild Andrew Hjulsager, 25 år, M/OM HVC l 12 Milj. l Stad de Reims
  • Postad bild Fede Vico, 26 år, OM HV/A l 12 Milj. l CA Osasuna
  • Postad bild Keko, 28 år, OM HVC l 75 Milj. l Valencia CF
  • Postad bild Raúl de Tomás, 25 år, OM C/A l 14 Milj. l Granada CF

TOTALT: - 112.5 Miljoner Kronor

Det har hänt en hel del i truppen under sommaren och den stora anledningen till detta är ju att vi även skall slåss i Europa denna säsongen, vi har rensat ut en hel del också om vi skall vara helt ärliga och jag känner att truppen ser riktigt bra ut just nu.

Visst så har vi spenderat en hel del pengar och detta är något som ej kommer att ske varje år men med tanke på att vår turkiske målvakt kände att det var dags att flytta hem så ville jag lägga en hel del pengar på en ersättare som skulle vara en hållbar lösning många år framåt.
Samma tanke var väl värvningen av Leiva egentligen, vi hade enorma problem med vår vänsterkant ifjol och valde då att satsa stora pengar för att få kvalitet på denna positionen.

Rollheiser är en supertalang som inom en snar framtid kommer att vara en stjärna, det är jag tämligen säker på och således ser jag de 65 miljonerna som välinvesterade pengar.

A-LAGSTRUPPEN

PORTEROS

• Postad bild 01. AUGUSTO BATALLA , 24 år l (0/0) l - River Plate (2019) - NY
  • Postad bild 13. IVÁN VILLAR , 23 år l (0/0) l - Celta Vigo (2019) - NY
  • Postad bild XX. MUNIR , 31 år l (0/0) l - CD Numancia (2017)

DEFENSAS

• Postad bild 02. IVÁN , 27 år , B H, l (64/0) l - Levante UD (2017)
  • Postad bild 03. SAÚL , 25 år , B/M V, l (2/0) l - Deportivo La Coruna (2018)
  • Postad bild 04. LUIS HERNÁNDEZ , 31 år , B HC l (84/3 l - Leicester City (2016)
  • Postad bild 12. MOUCTAR DIAKHABY , 23 år , B C l (22/1) l - Valencia CF (2018)
  • Postad bild 15. FEDERICO RICCA , 25 år , B V l (90/0) l - Danubio FC (2015)
  • Postad bild 22. NEHUÉN PÉREZ , 20 år, B C l (0/0) l - Atletico Madrid (2019) - NY
  • Postad bild 23. JORGE SÁENZ , 23 år , B C l (69/5) l - CD Tenerife (2017)
  • Postad bild 24. ÁLEX ROBLES , 21 år , B HVC l (16/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild XX. LUIS MUÑOZ , 23 år , B C l (5/0) l - Egen Produkt - UTLÅNAD

CENTROCAMPISTAS

• Postad bild 06. JOSÉ CARLOS SÁNCHEZ , 22 år , M/OM C , l (28/4) l - Egen Produkt
  • Postad bild 07. FEDE CARTABIA , 27 år , OM HVC l (17/1) l - Deportivo La Coruna (2018)
  • Postad bild 08. ADRIÁN GONZÁLEZ , 32 år , M/OM C , l (69/14) l - SD Eibar (2017)
  • Postad bild 09. JAVI ONTIVEROS , 22 år , OM HV , l (87/22) l - Egen Produkt
  • Postad bild 10. TOZÉ , 27 år , M/OM HVC , l (0/0) l - Vitoria Guimaraes (2019) - NY
  • Postad bild 16. NAHUEL LEIVA, 25 år , OM HV/A, l (0/0) l - Birmingham City (2019) - NY
  • Postad bild 17. ESTEBAN ROLÓN , 25 år , DM/M C l (25/1) l - Argentinos Juniors (2017)
  • Postad bild 18. EMANUEL CECCHINI , 23 år , DM/M C l (36/8) l - Banfield (2017)
  • Postad bild 20. NAMPALYS MENDY , 28 år , DM/M C , l (17/0) l - Stoke City (2018)
  • Postad bild 21. NACHO MÉNDEZ , 22 år , DM/M C , l (0/0) l - Sporting Gijon (2018)
  • Postad bild 25. DECO , 24 år , DM/M C , l (0/0) l - Egen Produkt
  • Postad bild XX. ÁLEX MULA , 24 år , M/OM HV l (12/1) l - Egen Produkt - UTLÅNAD

DELANTEROS

• Postad bild 05. CHRISTOFFER NYMAN , 27 år , A , l (49/17) l - Eintracht Braunschweig (2017)
  • Postad bild 11. BENJAMÍN ROLLHEISER , 20 år, OM H/A l (0/0) l - River Plate (2019) - NY
  • Postad bild 14. SANTI MINA, 24 år , OM HVC/A , l (33/11) l - AS Roma (2018)
  • Postad bild 19. YOUSSEF EN NASYRI , 23 år , OM HV/A , l (48/15) l - Académie Mohammed VI (2015)

TRÄNINGSMATCHER

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 06 October 2018 - 17:23 PM

#31   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 07 October 2018 - 13:07 PM

Postad bild

S03E02 - EN KORTARE TALANGGENOMGÅNG

Så här med två säsonger avklarade och på gång att starta den tredje så kommer jag här att ta en närmre titt på hur det ser ut på talangfronten och då menar jag att vi kommer gå in mer djupgående på de mest intressanta spelarna.
Jag kommer även att visa hur det går med utvecklingen av klubben rent facilitetsmässigt och ekonomiskt.

Då vi hade en del pengar att förfoga över denna säsongen så valde vi att investera en del av dem både i spelare och utveckling av klubben så denna update känns på sin plats just nu helt klart.

TALANGERNA

Postad bild JULEN GÓMEZ , 16 år l DM/M C l - REAL SOCIEDAD (2019) - UTLÅNAD

Julen anlände från Sociedad i somras för 14 miljoner kronor och han ser enormt lovande ut som ni kan se, en spelare vi har enorm tro på inför framtiden.
Vi spelar ju med 3 centrala mittfältare så det är en position värd att förstärka på sikt såklart, Gonzalez är över 30 och Mendy närmar sig 30 även han så att slussa in Julen sakta men säkert känns som den perfekta lösningen i mitt tycke.
  • Just nu: Utlånad till Extremadura i Segunda B.

Postad bild CÉSAR , 16 år l M C l - ATLETICO MADRID (2019) - UTLÅNAD

Ytterligare en Central Mittfältare med stor potential, har dock sina styrkor mer i offensiven medans Julen är mer defensivt lagd.
Så ser väl mer César som ersättare till Gonzalez på sikt än Mendy, hur som helst en riktigt intressant spelare som även han anlände denna sommaren, 15 miljoner kostade han men jag har en känsla att även dessa slantar är välinvesterade sådana.
  • Just nu: Utlånad till Llagostera i Segunda B.

Postad bild MARTÍN RIVERA , 18 år l OM V/A l - TIGRE (2019) - UTLÅNAD

Som jag nämnt tidigare har vi haft problem på vänsterkanten rent offensivt och här har vi fått in en spelare som på sikt kan ta en plats där ute och hjälpa laget till framgång.
Nu har vi förvisso Leiva där men ger vi bara denna guldklimp förtroende tror jag han kan växa ut till en framtida stjärna, vägen dit är såklart lång men jag är hoppfull.
Kom även han i somras och vi betalade bara 2.5 miljoner för honom.
  • Just nu: Utlånad till Marbella i Segunda B.

FACILITETERNA

​En utbyggnad av arenan är i full gång och kommer att vara klar en månad in i den nya säsongen, lägg där till att styrelsen planerar ett köp av arenan någon gång under nästa år, detta är något jag är mycket nöjd med att ha lyckats förhandla fram med styrelsen och utan en god ekonomi hade detta aldrig gått att få igenom.
Vi har även lyckats få igenom en uppgradering/utveckling av klubbens träningsfaciliteter så vi är på god väg framåt som klubb betraktat, det enda som saknas nu är en utveckling/uppgradering av ungdomsverksamheten.
​Jag har försökt att få styrelsen att acceptera detta men än så länge har vi fått nej, detta betyder inte att jag kommer sluta att ligga på för att få dem att ändra sig, jag kommer dock att ligga lågt fram till dess att de planerade ombyggnationerna/uppgraderingarna är klara.

EKONOMIN

EKONOMISAMMANFATTNING - EKONOMIBERÄKNING

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 07 October 2018 - 13:09 PM

#32   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2748 Inlägg:

Postad 10 October 2018 - 01:12 AM

Intressanta talanger, hoppas dom utvecklas fint. Skönt också att styrelsen verkar se positivt på att utveckla faciliteterna till stor del.

#33   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 15 October 2018 - 23:33 PM

Postad bild

S03E03 - ETT HEKTISKT SPELSCHEMA

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

• MATCHER: 24 st
    Postad bild

• V - O - F: 15 - 4 - 5
  • GJORDA MÅL: 35 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 22 st
  • KORT: 27 + 2
  • PUBLIKSNITT: 24.597 - (70%)

• MÅL: Santi Mina - 10
  • ASSIST: Nahuel Leiva - 7
  • MATCHENS SPELARE: Santi Mina - 7
  • SNITTBETYG: Santi Mina - 7.34
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Augusto Batalla - 8
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Nampalys Mendy - 87%
  • GULA KORT: Nampalys Mendy - 9
  • RÖDA KORT: Nampalys Mendy - 1

Postad bild

Vi har ju som sagt tvingats slåss på många fronter tidigt denna säsongen med tanke på att vi först och främst skulle kvala in till Europa League sent under försäsongen, väl där så blev det ju en del matcher i huvudturneringen samtidigt som vi skulle försöka hävda oss i La Liga också.
Det känns ju lite jobbigt att behöva prioritera en av dessa turneringar så vi har väl gjort vårt yttersta för att fokusera på dem båda, ingen lätt uppgift såklart men jag tycker allt att vi har gjort en bra insats på båda fronterna så här lång i alla fall.

Just nu ligger vi på en Europa League plats i ligan med häng på lagen ovanför, dock så har vi ej mött varken Barca eller Real ännu men övriga topplag har vi mött och haft oerhört jobbigt mot så vi får nog nöja oss med att kampera om EL-Platserna med lagen som ligger där tillsammans med oss.

Vi har under inledningen av säsongen fokuserat ganska så kraftigt på våran defensiv, något som också burit frukt.
Vi har faktiskt bara släppt in 22 mål på de 24 matcherna vi spelat hittills trots att vi kanske inte har ligans mest namnstarka försvarslinje med Ricca, Hernandez, Jorge & Ivan men ett fatastiskt jobb har de i alla fall gjort.
Offensiven har såklart blivit lidande p.g.a detta men vi har i alla fall gjort 35 mål totalt, i ligaspelet är det väl inte så jävla charmigt med 16 mål på 13 matcher men jag tror att det kommer släppa nu när vi vet att defensiven sitter och kan fokusera något mer på offensiven.

Den strama offensiven till trots så har Santi Mina spottat in 10 mål redan nu och jag är jävligt glad att vi köpte loss honom ifjol.
Även Rollheiser har fått sina chanser och gjort det jävligt bra hans ringa ålder till trots, så där finns det mycket att hoppas på framöver!

Postad bild

• (B) Postad bild 1-1 l E. CECCHINI
  • (H) Postad bild 2-1 l E. CECCHINI & S. MINA
  • (B) Postad bild 3-0 l S. MINA x2 & TOZÉ
  • (H) Postad bild 0-0 l
  • (B) Postad bild 1-0 l B. ROLLHEISER
  • (H) Postad bild 3-1 l B. ROLLHEISER, TOZÉ & N. LEIVA
  • (H) Postad bild 1-2 l S. MINA
  • (B) Postad bild 2-1 l B. ROLLHEISER & F.CARTABIA
  • (H) Postad bild 2-1 l B. ROLLHEISER & CECCHINI

Som ni kan se så har vi låtit Rollheiser få chansen en hel del i gruppspelet i Europa League och som han har tagit vara på det förtroendet vi gett honom, 4 mål på gruppspelsmatcher har det blivit för den unge Argentinaren.

Ser vi till insatsen för hela lagets del så kan jag inte vara annat än supernöjd, visst gruppen är inte den svåraste men att vi skulle vara klar gruppsegrare med en omgång kvar när vi faktiskt är i samma grupp som självaste Roma hade jag inte vågat hoppats på när lottningen skedde.

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 15 October 2018 - 23:43 PM

#34   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 20 October 2018 - 19:34 PM

Postad bild

S03E04 - VI KRIGAR PÅ

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

Postad bild
  • MATCHER: 44 st
  • V - O - F: 23 - 9 - 12
  • GJORDA MÅL: 69 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 49 st
  • KORT: 41 + 1
  • PUBLIKSNITT: 28.322 - (81%)

• MÅL: Santi Mina - 11
  • ASSIST: Nahuel Leiva - 12
  • MATCHENS SPELARE: Santi Mina - 7
  • SNITTBETYG: Emanuel Cecchini - 7.10
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Augusto Batalla - 14
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Nampalys Mendy - 87%
  • GULA KORT: Nampalys Mendy - 14
  • RÖDA KORT: Nampalys Mendy - 1

Postad bild

Postad bild

SERIETABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD - STATISTIK MALAGA l [Alla Matcher]

• (H) Postad bild 0-1 l ---
  • (H) Postad bild 5-2 l C. Nyman x3, E. Rolon & L. Hernandez
  • (H) Postad bild 2-0 l E. Cecchini & JC. Sanchez
  • (B) Postad bild 3-2 l J. Ontiveros x2 & F. Cartabia
  • (B) Postad bild 2-3 l B. Rollheiser x2
  • (H) Postad bild 1-4 l S. Mina
  • (H) Postad bild 4-1 l C. Nyman x2, J. Saenz & J. Ontiveros
  • (H) Postad bild 1-1 l C. Nyman
  • (B) Postad bild 1-3 l N. Leiva
  • (B) Postad bild 3-0 l B. Rollheiser x2 & J. Ontiveros
  • (H) Postad bild 0-0 l ---
  • (B) Postad bild 2-2 l B. Rollheiser x2
  • (B) Postad bild 2-0 l J. Ontiveros & J. Saenz
Jag tycker allt att detta var en väl genomförd andra tredjedel av säsongen sett till de förutsättningar vi faktiskt har med denna truppen, det är ju inte direkt så att jag kan kräva att vi skall vinna matcher mot lag som Barca och Real.
Sen har det väl blivit några poängtapp i matcher vi kanske borde ha vunnit men det är ju sådant man får räkna med i den här sporten såklart.

Vi har under denna delen av säsongen laborerat en del med anfallsuppsättningar på grund av att Santi Mina drogs med den ena skadan efter den andra under en period och han har inte riktigt hittat tillbaks till den goda formen han hade tidigt under säsongen.
Dock så har både Nyman och Rollheiser gjort ett bra jobb med sex mål vardera under dessa 13 omgångar och det är jag väldigt nöjd med.
Detta medför också att vi just nu ligger på en fjärdeplats som skulle innebära CL-Spel nästa säsong, men vi kan inte räkna med att detta skall hålla hela vägen då det fortfarande är 12 omgångar kvar att spela plus det faktum att vi fortfarande är kvar i EL.

Ser vi på tabellen så är det tre lag (Real, Barca & Villarreal) som har dragit ifrån övriga lag och har sin egna lilla kamp om mästartiteln medans åtta andra lag strider om den sista CL-Platsen plus de två EL-Platserna.
Ja det är en herrans massa lag inblandade i denna kamp så det kommer att bli en enormt tuff och påfrestande avslutning på denna säsongen så mycket kan jag lova.

Postad bild

LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD

• (B) Postad bild 3-0 l S. Mina x2 & F. Cartabia
  • (H) Postad bild 1-0 l N. Leiva
  • (B) Postad bild 1-2 l M. Diakhaby
  • (H) Postad bild 3-1 l Y. En Nesyri x2 & C. Nyman
  • (H) Postad bild 1-2 l Y. En Nesyri
  • (B) Postad bild 0-3 l ---
Att slå ut Leganes var ingen som helst prövning utan vi kunde enkelt manövrera ut dem redan i första mötet på bortaplan, en vinst med 3-0 där gjorde att vi kunde vila en del viktiga pjäser i returen vilket alltid är skönt.

Näst på tur stod Sociedad vilket givetvis skulle bli en otroligt tuffare nöt att knäcka såklart, vi har dessutom haft oerhörda problem mot dem under både denna och förra säsongen och inte såg det ut att bli enklare denna gång.
Vi fick med oss ett mål från Anoeta i alla fall och trots att vi gjorde en ganska slätstruken insats så hade de bara ett mål upp på oss inför returen i Malaga där vi skulle visa upp oss från våran bästa sida.
Vi gjorde en fantastisk match, en av de bästa insatserna under denna säsongen skulle jag våga påstå och vi vände på steken och vann med 3-1 vilket gjorde att vi avancerade till Kvartsfinal.

Väl i kvartsfinalen hade vi inte mycket att säga till om, Atletico verkade vara fast beslutna om att rädda vad som räddas kan här i Copa Del Rey.
Deras säsong så här långt är ett fiasko under Contes ledning, en elfteplats i ligan i skrivande stund, förvisso avancerade de från gruppspelet i CL men jag har svårt att se dem gå särkillt långt efter det.
Nej deras räddningsplanka är nog denna cupen och det verkade som de kände så också för herregud som de öste på, vi hade inte en suck helt enkelt och de kunde enkelt gå vidare till Semifinal med totalt 5-1.

TALANGKOLL

Málaga B - Málaga U19 - Utlånade Spelare

Jag vet att spelarna som spelar för B-Laget och U19 inte ser mycket ut för världen och ni kanske undrar hur framtiden egentligen ser ut för Malaga?
Skenet kan dock bedra, de bästa spelarna är ute på lån i dagsläget för att få känna seniorfotboll vilket kommer att vara nyttigt för deras utveckling men visst så gör det våra utvecklingslag svagare men det är något vi helt enkelt får acceptera.

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 20 October 2018 - 19:39 PM

#35   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 27 October 2018 - 16:24 PM

Postad bild

S03E05 : SÄSONGSAVSLUTNING

LAG- OCH SPELARSTATISTIK

• MATCHER: 58 st
    Postad bild

• V - O - F: 27 - 15 - 16
  • GJORDA MÅL: 90 st
  • ​INSLÄPPTA MÅL: 71 st
  • KORT: 55 + 2
  • PUBLIKSNITT: 29.263 - (84%)

• MÅL: Santi Mina - 18
  • ASSIST: Javi Ontiveros - 15
  • MATCHENS SPELARE: Santi Mina - 9
  • SNITTBETYG: Emanuel Cecchini - 7.12
  • FLEST HÅLLNA NOLLOR: Augusto Batalla - 16
  • BÄST PASSNINGSPROCENT: Nampalys Mendy - 88%
  • GULA KORT: Nampalys Mendy - 19
  • RÖDA KORT: Nampalys Mendy & Esteban Rolón - 1

Postad bild

UTLÅNADE SPELARE

Postad bild

SERIETABELL - LAGSTATISTIK - SPELARSTATISTIK - REKORD - STATISTIK MALAGA l [Alla Matcher]

• (H) Postad bild 2-2 l S. Mina & B. Rollheiser
  • (B) Postad bild 1-1 l E. Cecchini
  • (B) Postad bild 1-0 l S. Mina
  • (H) Postad bild 1-1 l J. Ontiveros
  • (H) Postad bild 1-1 l S. Mina
  • (B) Postad bild 0-3 l ---
  • (B) Postad bild 3-1 l S. Mina, M. Diakhaby & F. Cartabia
  • (H) Postad bild 1-1 l S. Mina
  • (H) Postad bild 1-0 l B. Rollheiser
  • (B) Postad bild 1-2 l E. Rolon
  • (H) Postad bild 5-2 l S. Mina x2, N. Leiva, N. Perez, J. Saenz
  • (B) Postad bild 1-3 l N. Leiva
Jag tycker väl att vi avslutar säsongen helt okej skadorna till trots, kanske var det så att vi kryssade lite väl mycket och framför allt då på hemmaplan.
Hemmamatcher mot Las Palmas, Levante & Espanyol är väl trots allt matcher vi bör vinna om vi skall ha någon som helst chans på Champions League.
I dagsläget är ju inte målet just CL-Spel men framtidsvisionen om spel i den finaste av klubblagsturneringar finns såklart där.

Fem poäng var som skiljde up till Atletico som knep den sista CL-Platsen och trots denna lilla marginal så var det två lag mellan oss och just Atletico, så vi fick nöja oss med en sjundeplats denna säsongen. Detta är alltså samma ligaposition som vi slutade på under fjolårssäsongen vilket givetvis betyder att vi har ett nytt EL-Kval att se fram emot under slutet av kommande försäsong.

Vi har en del att ta lärdom av efter denna säsongen när det kommer till att matcha laget, eller matcha laget kanske inte är korrekt uttryckt i detta fallet.
Det är väl mer att se till att ha en trupp som gör att vi kan matcha laget egentligen, något vi både hade och inte hade i år.
Nu kanske ni tycker att jag talar i gåtor men sanningen är den att vi hade bra bredd på vissa positioner och knappt någon alls på andra, detta är således något vi får se till att försöka ändra till nästkommande säsong.

Postad bild

• (B) Postad bild 0-0 l ---
  • (H) Postad bild 3-0 l Tozé, J. Ontiveros & Självmål
  • (B) Postad bild 2-4 l N. Leiva & Y. En Nesyri
  • (H) Postad bild 1-1 l JC. Sanchez
Första utslagsrundan tog oss vidare i från tämligen enkelt som ni kan se, efter 0-0 borta så visade vi var skåpet skulle stå hemma på La Rosaleda.
3-0 blev slutresultatet till slut och det var väl inte mycket att säga om det egentligen.
En sak jag dock bara måste tillägga är att matchens första mål var en riktig bomb från 30 meter av Tozé mot sin gamla klubb, släkten är värst som det brukar heta.

Det blev sen tuffare emot i nästa omgång där Porto stod för motståndet och vi orkade väl inte riktigt resa oss efter magplasket i första mötet på bortaplan.
Vi gjorde en riktigt risig match och torskade den med 2-4 och i returen kom vi helt enkelt inte upp i den nivån vi förväntade oss så det var tack och hej till EL i och med detta.
Jag är dock extremt nöjd med säsong vi gör i EL i år och nu kan vi blicka framåt mot vad som förhoppningsvis blir en lika rolig om inte ännu roligare EL-Resa kommande säsong.

LIGAVINNARE RUNT OM I EUROPA

• LIGA BBVA: FC BARCELONA
  • PREMIER LEAGUE: MANCHESTER CITY
  • BUNDESLIGA: BAYERN MÜNCHEN
  • SERIE A: JUVENTUS
  • LIGA NOS: SPORTING CP
  • LIGUE 1: PSG
  • EREDIVISIE: FEYENOORD
  • SÜPER LIG: BESIKTAS JK
  • ROSGOSSTRAKH CHEMPIONAT: FC ZENIT
  • JUPILER PRO LEAGUE: KRC GENK
  • SUPER LEAGUE OPAP: PAOK
  • ALLSVENSKAN: IF ELFSBORG
  • CHAMPIONS LEAGUE: MANCHESTER UNITED
  • EUROPA LEAGUE: SHAKHTAR DONETSK

UPP- OCH NEDFLYTTNINGAR I SPANIEN

LA LIGA: Nedflyttade: CA OSASUNA, DEPORTIVO ALAVES & GETAFE

SEGUNDA DIVISION: Uppflyttade: GIRONA FC, CD LEGANES & SD EIBAR l Nedflyttade: ALMERIA, CORDOBA, CD ALCOYANO & REAL JAEN

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 27 October 2018 - 16:25 PM

#36   Tompano

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1427 Inlägg:

Postad 03 November 2018 - 16:08 PM

Postad bild

S04E01 - EN ETABLERAD KLUBB PÅ FRAMMARSCH?

NYFÖRVÄRV

• Postad bild Alec Georgen, 22 år, B H l 38 Milj. l Dijon FCO
  • Postad bild Diego Gonzaléz, 26 år, B HVC l 55 Milj. l Sevilla FC
  • Postad bild Daniel Braganca, 22 år, DM/M C l 34 Milj. l Sporting CP
  • Postad bild Sergi Samper, 26 år, DM/M C l 22 Milj. l Real Sociedad

SPELARFÖRLUSTER

• Postad bild Federico Ricca, 26 år, B V l 35 Milj. l AS Roma
  • Postad bild Iván López, 28 år, B H l 28 Milj. l Sevilla FC
  • Postad bild Deco, 25 år, DM/M C l 4 Milj. l Cádiz CF
  • Postad bild Youssef En Nesyri, 24 år, OM HV/A l 30 Milj. l Stad de Reims
  • Postad bild Adrián González, 33 år, M C/OM C l GRATIS l KLUBBLÖS

TOTALT: - 52 Miljoner Kronor

Det hände en del på marknaden även denna säsongen, inte lika mycket som ifjol förvisso men ändå.
Ricca, En Nesyri och Iván tvingades vi släppa ifrån oss, eller ja vi valde att sälja dem snarare, ett val har man ju alltid.
Ricca ville till en större klubb och vi valde därför att sälja honom till Roma, I Iván och Nesris fall var det mer att de ville ha mer speltid, något som jag tyvärr inte kunde erbjuda dem så då blev det som det blev helt enkelt.

Diego Gonzalez återvänder nu till Malaga efter 2 år i Sociedad och 1 år i Sevilla, han var dock en viktig del i vårt avancemang upp i La Liga den första säsongen jag var i klubben och jag både hoppas och tror att han kommer att fylla Ricca's skor utan problem.
Iván var som sagt inte ordinarie under fjolåret och Nesyri har egentligen aldrig varit en startspelare för oss så vi valde att bredda truppen på dessa positionerna mer än att ta in startspelare eller hur vi nu skall formulera det.

Utöver detta så tillkom två nya tillskott till vårt centrala mittfält i Sergi Samper och Daniel Braganca, det kommer bli många matcher att spela även denna säsong och med 3 startande centrala mittfältare så behöver vi all bredd vi kan få egentligen.

A-LAGSTRUPPEN

PORTEROS

• Postad bild 01. AUGUSTO BATALLA , 25 år l (37/0) l - River Plate (2019)
  • Postad bild 13. IVÁN VILLAR , 24 år l (1/0) l - Celta Vigo (2019)
  • Postad bild XX. MUNIR , 32 år l (0/0) l - CD Numancia (2017)

DEFENSAS

• Postad bild 02. DIEGO GONZÁLEZ , 26 år , B HVC, l (21/0) l - Sevilla CF (2020) - NY (Andra Sejouren)
  • Postad bild 03. SAÚL , 26 år , B/M V, l (10/0) l - Deportivo La Coruna (2018)
  • Postad bild 04. LUIS HERNÁNDEZ , 32 år , B HC l (109/4 l - Leicester City (2016)
  • Postad bild 12. MOUCTAR DIAKHABY , 24 år , B C l (46/3) l - Valencia CF (2018)
  • Postad bild 19. ALEC GEORGEN , 22 år , B H l (90/0) l - Dijon FCO (2020) - NY
  • Postad bild 22. NEHUÉN PÉREZ , 21 år, B C l (5/1) l - Atletico Madrid (2019)
  • Postad bild 23. JORGE SÁENZ (K) , 24 år , B C l (100/8) l - CD Tenerife (2017)
  • Postad bild 24. ÁLEX ROBLES , 22 år , B HVC l (38/0) l - Egen Produkt

CENTROCAMPISTAS

• Postad bild 06. JOSÉ CARLOS SÁNCHEZ , 23 år , M/OM C , l (46/6) l - Egen Produkt
  • Postad bild 07. FEDE CARTABIA , 28 år , OM HVC l (45/3) l - Deportivo La Coruna (2018)
  • Postad bild 08. DANIEL BRAGANCA , 22 år , DM/M C , l (0/0) l - Sporting CP (2020) - NY
  • Postad bild 09. JAVI ONTIVEROS , 22 år , OM HV , l (124/30) l - Egen Produkt
  • Postad bild 10. TOZÉ , 28 år , M/OM HVC , l (23/3) l - Vitoria Guimaraes (2019)
  • Postad bild 15. ÁLEX MULA , 25 år , M/OM HV l (12/1) l - Egen Produkt
  • Postad bild 16. NAHUEL LEIVA, 24 år , OM HV/A, l (28/4) l - Birmingham City (2019)
  • Postad bild 17. ESTEBAN ROLÓN , 26 år , DM/M C l (46/3) l - Argentinos Juniors (2017)
  • Postad bild 18. EMANUEL CECCHINI , 24 år , DM/M C l (72/13) l - Banfield (2017)
  • Postad bild 20. NAMPALYS MENDY , 29 år , DM/M C , l (44/0) l - Stoke City (2018)
  • Postad bild 21. NACHO MÉNDEZ , 22 år , DM/M C , l (0/0) l - Sporting Gijon (2018) - UTLÅNAD
  • Postad bild xx. NICOLÁS GIGLIOTTI , 18 år , DM/M C , l (0/0) l - Tigre (2019) - UTLÅNAD

DELANTEROS

• Postad bild 05. CHRISTOFFER NYMAN , 28 år , A , l (65/24) l - Eintracht Braunschweig (2017)
  • Postad bild 11. BENJAMÍN ROLLHEISER , 21 år, OM H/A l (22/8) l - River Plate (2019)
  • Postad bild 14. SANTI MINA, 25 år , OM HVC/A , l (65/23) l - AS Roma (2018)
  • Postad bild xx. NICOLAS GALEANO , 19 år , A , l (0/0) l - Tigre (2019) - UTLÅNAD

TRÄNINGSMATCHER

• (H) Postad bild 1-0 l Tozé
  • (B) Postad bild 3-1 l S. Mina x2 & Självmål
  • (B) Postad bild 5-0 l Y. En Nesyri x3, B. Rollheiser & J. Ontiveros
  • (B) Postad bild 3-0 l S. Mina x2 & A. Mula
  • (B) Postad bild 4-0 l S. Mina, Tozé, Y. En Nesyri & J. Ontiveros
  • (B) Postad bild 2-0 l S. Mina & N. Mendy

Detta inlägg har redigerats av Tompano: 03 November 2018 - 16:10 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar