Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

IFK Göteborg

20 svar till detta ämne

#1   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 10 October 2018 - 08:58 AM

Mats Gren sparkad från sin tjänst som sportchef. ÄNTLIGEN!

Poya kvar som huvudtränare med Hannes Stiller och Hjalmar Jonsson som assisterande säsongen ut. Alf W tar klivet åt sidan.

#2   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:

Postad 22 April 2019 - 17:10 PM

Underbar seger idag IGEN!

Benjamin Nygren, herregud vilken fotbollstalang. Tydligen var Manchester United på plats idag för att studera 17-åringen!

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7337 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 22 April 2019 - 17:17 PM

Nygren säljs väl till sommaren?

#4   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:

Postad 22 April 2019 - 19:28 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Nygren säljs väl till sommaren?

Lätt att dra stora växlar nu men jag tror han stannar säsongen ut.

#5   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 23 April 2019 - 10:09 AM

Flax ;)

#6   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4996 Inlägg:

Postad 15 August 2019 - 19:48 PM

Välbehövliga förstärkningar i Aiesh och Sana inför hösten, kommer att behövas då laget ser lite trött ut för tillfället. Båda fick debutera direkt och framförallt Sana såg ju riktigt bra uti en lite ovan roll dessutom. Synd att värvningen av Jallow inte gick igenom, och ännu tråkigare att Wikström drog korsbandet i sin debut, på en position där vi är lite tunna för tillfället också.

Nu behöver vi hitta in på vinnarspåret igen, bortamatch mot HeIF på måndag och där ska vi kunna plocka alla pinnarna. Många tillbaka från avstängning och med våra nyförvärv borde vi kunna ställa upp med ett bra elva och en lite starkare bänk än senaste tiden.

#7   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 17 August 2019 - 11:46 AM

Lite intressant att Jallow vart presenterad dock

#8   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 4996 Inlägg:

Postad 22 August 2019 - 21:21 PM

Efterlängtad trepoängare mot HeIF och nu en 4-0-vinst mot Astrio med lite ungdomar på planen, däribland 15-åriga Oscar Vilhelmsson som målade i debuten, kul med mål för Sana också som inlett fint i sin återkomst och en kasse till för Vibe som förhoppningsvis kan hålla sig hel och bidra på planen under säsongsavslutningen.

#9   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:

Postad 23 August 2019 - 05:55 AM

Oscar Vilhelmsson blev Blåvitts yngsta målskytt genom tiderna igår! :)

#10   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 25 August 2019 - 08:27 AM

Säljs Sebastian Ohlsson?

#11   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1280 Inlägg:

Postad 26 August 2019 - 13:36 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Säljs Sebastian Ohlsson?

Av vad jag läst via twitter så kommer han att säljas. Bör väl vara hans avskedsmatch ikväll.
Enligt de rykten jag läste så var summan runt 3 milj om jag läste rätt.
Bra pengar för den typen av spelare som dessutom (sjukt att säga det) inte är purung längre och då känns ju 3 milj ganska bra för en Allsvensk spelare.

#12   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:

Postad 26 August 2019 - 20:43 PM

Hyfsad kross ikväll! Robin Söder är stekhet.

#13   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1820 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 26 August 2019 - 21:39 PM

Söder glöder :D

#14   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 27 August 2019 - 06:55 AM

Visa inläggkikko skrev:

Av vad jag läst via twitter så kommer han att säljas. Bör väl vara hans avskedsmatch ikväll.
Enligt de rykten jag läste så var summan runt 3 milj om jag läste rätt.
Bra pengar för den typen av spelare som dessutom (sjukt att säga det) inte är purung längre och då känns ju 3 milj ganska bra för en Allsvensk spelare.

Kan ni ersätta honom för den summan? Jsllow kanske?

#15   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1280 Inlägg:

Postad 27 August 2019 - 14:14 PM

Kan ni ersätta honom för den summan? Jsllow kanske?

Denna säsong är väl kört då fönstret väl stängde mitten av augusti? Det var ju något "tjall" med att Jallow var näst intill klar för att sedan lira med J-Södra samma dag vilket ledde till att det inte hade gått att registrera honom innan fönstret om jag förstod saken rätt.
Sen tycker jag oftast att man ska vara väldigt försiktig med att värva spelare från Superettan som framförallt precis slagit igenom.
Däremot om det är en spelare som varit tongivande under längre tid (läs tex Ludvigsson i ÖIS) som nu gick till Bajen.
Känns som en bra värvning för deras del.
Han har trots allt varit bra under lång tid.
Jag personligen har dålig koll på just Jallow, men en spelare på den positionen kommer garanterat värvas - men först i vinter då?

#16   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 4996 Inlägg:

Postad 27 August 2019 - 15:49 PM

Visa inläggkikko skrev:

Denna säsong är väl kört då fönstret väl stängde mitten av augusti? Det var ju något "tjall" med att Jallow var näst intill klar för att sedan lira med J-Södra samma dag vilket ledde till att det inte hade gått att registrera honom innan fönstret om jag förstod saken rätt.
Sen tycker jag oftast att man ska vara väldigt försiktig med att värva spelare från Superettan som framförallt precis slagit igenom.
Däremot om det är en spelare som varit tongivande under längre tid (läs tex Ludvigsson i ÖIS) som nu gick till Bajen.
Känns som en bra värvning för deras del.
Han har trots allt varit bra under lång tid.
Jag personligen har dålig koll på just Jallow, men en spelare på den positionen kommer garanterat värvas - men först i vinter då?

Känns ganska givet att Ohlsson lämnar nu, satt på bänken igår så det tycks vara nära, annars tror jag han hade startat även om Toko sköter sig okej på den platsen. Tanken var väl att ligga steget före och ersätta med Jallow, får se om vi gör ett nytt försök efter säsongen. Har inte sett jättemycket av Jallow men jag vart positiv till den värvningen.

#17   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 28 August 2019 - 17:30 PM

Precis, för personligen tycker jag Ohlsson är väldigt bra och passar IFK väldigt bra, så det jag menar är, kan man verkligen hitta någon som är tillräckligt bra att ersätta för 3 miljoner?

#18   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:

Postad 28 August 2019 - 17:52 PM

Precis, för personligen tycker jag Ohlsson är väldigt bra och passar IFK väldigt bra, så det jag menar är, kan man verkligen hitta någon som är tillräckligt bra att ersätta för 3 miljoner?

Pontus Farnerud var väldigt tydlig idag att man inte vill stå ivägen för spelare som vill bli proffs. Hade såklart varit ett annat läge om man hade varit med och slagits om guldet i år. Att sälja Seb nu gör ingenting, snarare bra för ekonomin att bli bättre.

#19   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 4996 Inlägg:

Postad 28 August 2019 - 18:15 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Pontus Farnerud var väldigt tydlig idag att man inte vill stå ivägen för spelare som vill bli proffs. Hade såklart varit ett annat läge om man hade varit med och slagits om guldet i år. Att sälja Seb nu gör ingenting, snarare bra för ekonomin att bli bättre.

Ja, precis, Ohlsson har bara kontrakt året ut och jag kan förstå om han vill ta chansen nu. Sen blir det svårt att hitta en likvärdig spelare för det vi får in, Jallow ryktades ju kosta ~4 mille.

#20   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1752 Inlägg:

Postad 28 August 2019 - 18:53 PM

Visa inläggEl Payaso skrev:

Ja, precis, Ohlsson har bara kontrakt året ut och jag kan förstå om han vill ta chansen nu. Sen blir det svårt att hitta en likvärdig spelare för det vi får in, Jallow ryktades ju kosta ~4 mille.

I vinter har han ett år kvar på kontraktet och kan lösas billigare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar