Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FMSU - FMSweden Update (FM19)

590 svar till detta ämne

#181   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 133 Inlägg:

Postad 17 January 2019 - 20:40 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Robin Jansson är mittback på spelet, kan även spela vänsterback.

Gravius gjorde det bra i Degerfors i Superettan 2018. Bilal Hussein har HÖG potential, vet inte om han ska ha högre CA. Har sett honom för lite. Vad vet du om honom?
menar att det ska vara grönt som mittback... Tycker Bilal är tillräckligt bra för att starta en allsvensk match och Gravius är som Saletros innan han slog igenom

#182   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 17 January 2019 - 21:02 PM

Visa inläggaikmaster skrev:

menar att det ska vara grönt som mittback... Tycker Bilal är tillräckligt bra för att starta en allsvensk match och Gravius är som Saletros innan han slog igenom

Robin Jansson har 20 som mittback och 18 som vänsterback.

Gällande övriga två så ligger dom rätt i CA. Kan såklart höjas om dom gör bra ifrån sig under säsongen.

#183   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7320 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 17 January 2019 - 21:25 PM

Visa inläggaikmaster skrev:

Gravius har mer potential än Hugo Andersson t.ex. Hussain och Graviusborde ha 3 stjärnor som nuvarande förmåga... Kolla spelet så är Robin Jansson vänsterback....
Haha, fast va? Hur kan du jämföra en mittback och en mittfältare? Två helt olika positioner som inte går att jämföra annat än att de båda spelar fotboll. Jämför med en innermittfältare så att jag bättre förstår. Men ja, Gravius spelade alla Superettan-matcher i Degerfors utom en förra säsongen och var kanske en bidragande orsak till varför de kom där det kom. Men du har fortfarande ingen ren och skär fakta på VARFÖR han ska höjas. Har du det så motsätter jag mig inte ens för fem öre.

#184   dinoraider

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:

Postad 18 January 2019 - 12:39 PM

Du gör ett grymt jobb Peppe_1988, speciellt med tanke på alla våra (inklusive mig själv) åsikter kring CA/PA. Men som Kakidaniel är inne på så bör vi ha lite fakta i våra argument och sen får Peppe_1988 själv ta ställning utifrån det. Vi kan inte ha åsikter baserat på eget tyckande som oftast är från hjärtat. Då kommer många (i det här fallet allsvenska) spelare bli orimligt bra i spelet. Vi får inte glömma att databasen från början är i de flesta fall fantastiskt välgjord.

#185   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:

Postad 18 January 2019 - 12:51 PM

Igår ägnade jag kvällen till att uppdatera klubbars ekonomier, gå igenom alla som ligger på free transfer och fixade nya klubbar åt dom som fått det. Ändrade även vissa spelares CA/PA samt värden (hur mycket dom är värda) mm.

Har ni något mer som borde fixas till nästa update förutom de dagliga övergångarna? :)

#186   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 154 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 18 January 2019 - 17:19 PM

Igår ägnade jag kvällen till att uppdatera klubbars ekonomier, gå igenom alla som ligger på free transfer och fixade nya klubbar åt dom som fått det. Ändrade även vissa spelares CA/PA samt värden (hur mycket dom är värda) mm.

Har ni något mer som borde fixas till nästa update förutom de dagliga övergångarna? Postad bild
Hammarby utökar sammarbetet med IK Frej. Vi betalar bland annat tränarnas löner och redan flyttat två spelare permanent från Hammarby till Frej (Albin Hultin och Samouil Izountouemoi) plus att Olle Edlund, Kevin Jarrett, och Andre Alsanati tränar med laget just nu.

Dessutom var en av värvningarna som Frej gjort nu i vinter ett "tydligt led av sammarbetet med Hammarby" där dem använde sig av vårat scoutingnätverk och det även ryktas om att vi finansierade värvningen.

Det verkar även som vi kan flytta spelare mellan lagen ganska naturligt men vilket typ av samarbete klubbarna ska ha i spelet avgör du Peppe.

Källor
https://www.fotbolls...t-med-hammarby/
https://www.hammarby...par-samarbetet/

#187   seb21

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 18 January 2019 - 22:03 PM

Tja
Till att börja med, fantastiskt jobb!
När tror du att uppdateringen kommer ut? Blir sjukt sugen på att börja en ny save med Peking med Haksabanovic i laget :D

#188   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:

Postad 18 January 2019 - 23:43 PM

Visa inläggseb21 skrev:

Tja
Till att börja med, fantastiskt jobb!
När tror du att uppdateringen kommer ut? Blir sjukt sugen på att börja en ny save med Peking med Haksabanovic i laget :D

Stort tack! Jag kan släppa en imorgon (lördag) :)

#189   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 133 Inlägg:

Postad 19 January 2019 - 07:12 AM

Peppe gör ett bra jobb! Skrev bara min synpunkt! Med tanke på att AIK är en toppklubb i sverige samt att både Gravius och Bilal Hussain är uttagna i A-laget så tycker jag det borde vara bättre förmåga och potential Mvh!

#190   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:

Postad 19 January 2019 - 07:37 AM

Ny FMSU! Postad bild

Stora övergångar övergångar:
  • Sead Haksabanovic klar för IFK Norrköping
  • Kerim Mrabti klar för Birmingham
  • Mousa Dembélé klar för Guangzhou
  • Kika Castilla klar för Leeds
  • Ryan Babel klar för Fulham
  • Juraj Kucka klar för Parma
  • Leonardo Balerdi klar för Dortmund
  • Dennis Hümmet klar för Elfsborg
Andra saker fixade:
  • CA/PA uppdaterat
  • Genomgång utav alla spelare på free transfer är gjord
  • Klubbars ekonomier är uppdaterade
  • Nya kontrakt är fixade
Ladda ner filen och placera den i: Mina dokument/Sports Interactive/Football Manager 2019/Editor data

http://www.mediafire...g/FMSU.fmf/file

#191   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 855 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 19 January 2019 - 11:18 AM

Grymt jobb du gör och lägger ner, Peppe! Du är en extremt stor anledning till att det här forumet är så aktivt som det är just nu. Till och med min bror (som inte är och aldrig varit aktiv på detta forum) kör med din databas, fick jag veta här om veckan.
Keep it up! 👍🏼

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 19 January 2019 - 11:18 AM

#192   sdupehe

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:

Postad 19 January 2019 - 13:34 PM

Ledarstaben 2019 AIK!
Manager: Rikard Norling
Assisterande tränare: Patric Jildefalk
Måvaktstränae: Kyriakos Stamatopouos
Ansvarig för individuella träningen/Assisterande tränare NY: Sean O´Shea

Min fråga är kan du lägga till Sean O´Shea?

Grymt Jobb du gör som vanligt peppe!

#193   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:

Postad 19 January 2019 - 14:45 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Grymt jobb du gör och lägger ner, Peppe! Du är en extremt stor anledning till att det här forumet är så aktivt som det är just nu. Till och med min bror (som inte är och aldrig varit aktiv på detta forum) kör med din databas, fick jag veta här om veckan.
Keep it up!

Stort tack! Alltid kul med uppskattning, det gör att man orkar fortsätta att slita :)

Visa inläggsdupehe skrev:

Ledarstaben 2019 AIK!
Manager: Rikard Norling
Assisterande tränare: Patric Jildefalk
Måvaktstränae: Kyriakos Stamatopouos
Ansvarig för individuella träningen/Assisterande tränare NY: Sean O´Shea

Min fråga är kan du lägga till Sean O´Shea?

Grymt Jobb du gör som vanligt peppe!

Absolut. Har du någon information om honom? Födelsedata, kunskaper, styrkor mm? :)

#194   sdupehe

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:

Postad 19 January 2019 - 17:00 PM

Stort tack! Alltid kul med uppskattning, det gör att man orkar fortsätta att slita Postad bild

Absolut. Har du någon information om honom? Födelsedata, kunskaper, styrkor mm? Postad bild

Tyvärr inte hittade inte... Individuell träning är han bäst på. Kan man lägga till han redan nu eller bli det på nästa uppdatering?Postad bild
En sista fråga går de fixa att dom lag som har två tränare som delar på tränaransvaret gör det?

#195   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:

Postad 20 January 2019 - 07:01 AM

1. Det får jag försöka lösa till nästa update. Måste bara hitta information om honom.
2. Det går inte, en blir huvudtränare och en assisterande.

#196   StrimlarenTV

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 52 Inlägg:
  • Snapchat:StrimlarenTV

Postad 21 January 2019 - 12:54 PM

Jens Fjellström lämnar MFF!

http://www.mff.se/ak...trom-lamnar-mff

Uppdatering:

Teddy Bergqvist som lämnade MFF som bosman, är idag klar för spel i ny klubb Kristianstad FC.

Såg att det inte har uppdaterats något från den här övergången, tänkte kunde vara något för nästa FMSU.

Du gör ett mycket väl utfört arbete Peppe_1988!

Detta inlägg har redigerats av StrimlarenTV: 21 January 2019 - 13:43 PM

#197   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7320 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 21 January 2019 - 19:10 PM

Jag tycker att man ska höja skadebenägenheten på Barcelona's unga ytteranfallare Ousmane Dembélé då han har skadat sig ungefär en handfull gånger den här säsongen. Just nu ligger det attributet nere på 5, bör höjas ungefär till 10 eller nånstans där runtomkring anser jag :)

#198   andyboyy

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 979 Inlägg:
  • Yrke:Konstruktör
  • Favoritlag:Malmö FF, Manchester United
  • Tränar:Ajax

Postad 21 January 2019 - 22:35 PM

Grymt jobb Peppe! Väntar nu bara på att ni styr bussen ner mot Skåne och spelar Österäng på repeat ;)

#199   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:

Postad 22 January 2019 - 08:47 AM

Visa inläggStrimlarenTV skrev:

Jens Fjellström lämnar MFF!

http://www.mff.se/ak...trom-lamnar-mff

Uppdatering:

Teddy Bergqvist som lämnade MFF som bosman, är idag klar för spel i ny klubb Kristianstad FC.

Såg att det inte har uppdaterats något från den här övergången, tänkte kunde vara något för nästa FMSU.

Du gör ett mycket väl utfört arbete Peppe_1988!

Teddy är i Kristianstad FC på senaste FMSU :)

Visa inläggKakidaniel skrev:

Jag tycker att man ska höja skadebenägenheten på Barcelona's unga ytteranfallare Ousmane Dembélé då han har skadat sig ungefär en handfull gånger den här säsongen. Just nu ligger det attributet nere på 5, bör höjas ungefär till 10 eller nånstans där runtomkring anser jag Postad bild

Bra tips, jag fixar det! :)

Visa inläggandyboyy skrev:

Grymt jobb Peppe! Väntar nu bara på att ni styr bussen ner mot Skåne och spelar Österäng på repeat Postad bild

Haha, om du kommer upp på scenen och sjunger så löser jag det! Postad bild

#200   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 133 Inlägg:

Postad 22 January 2019 - 11:43 AM

Obasi klar för AIK. Ben Lamin och Brolin har fått A-lagskontrakt! Avdic har lämnat!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar