Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag ska jag vara?

13 svar till detta ämne

#1   Miguel

Junior

• Administratör
  • 17 Inlägg:

Postad 23 October 2018 - 00:29 AM

Ibland kan man vara lite omotiverad eller vilja få tips på nya spännande lag att spela med. Så släng in dina bästa tips på lag att spela med!

#2   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4856 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 23 October 2018 - 09:52 AM

Jag började FM19 betan med att testa att lira med Liverpool, Frankfurt och Elfsborg. Har kört 1,5 säsonger med Elfsborg men inte riktigt fastnat. Ska spela klart säsongen och sen se om jag kommer fram till något annat lag att testa!

Är sugen på att köra "Mourinho Challenge" när spelet har släppts!

#3   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 318 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 23 October 2018 - 21:53 PM

Jag kan tipsa om det laget jag näääääästan började med att spela;
>>>Fiorentina<<<
Europas yngsta trupp i toppligorna med en snittålder på 22-23.

Fortsätt på inslagen väg o värva ungt och satsa på att utmana i ligan först, men på sikt i europa!

#4   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2429 Inlägg:

Postad 23 October 2018 - 22:09 PM

Vilket lag har Europas äldsta trupp?

#5   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 318 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 23 October 2018 - 22:55 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Vilket lag har Europas äldsta trupp?
Vet inte, men i PL är det Burnley [källa: https://www.90min.co...ue-this-season]

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6626 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Arbetslös

Postad 17 November 2018 - 22:11 PM

Go'kväll, kära jämlikar. Jag har ett litet dilemma som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp med att lösa.

Jag har bestämt mig för att göra en ny resa, ett nytt projekt, likt det jag hade med AFC Ajax; implementera en filosofi som går som en röd tråd genom hela klubben och testa hur långt det går genom att följa den strikt. Efter lite efterforskningar så har jag lyckats minimera antalet potentiella lag att ta över till två. Båda är såklart hyperintressanta och passar som handen i handsken till mitt projekt och har ungefärliga förutsättningar, men jag kan verkligen inte välja vilket lag jag ska köra projektet med.

Everton
Är min favoritklubb på Football Manager. Har alltid haft en talangfull trupp som enligt FM tippas landa på sjunde plats i Premier League den första säsongen. Har en hel del intressanta spelare som tex Richarlison, Pickford och Bernard men även egna produkter som Tom Davies, Mason Holgate och Jonjoe Kenny. Med rätt taktik kan de redan nu hävda sig i Premier League och alldeles säkert kampera om en Europa-plats. Känner till laget och spelarna väldigt bra.

Southampton
Var väldigt längesedan jag spelade med Soton. Har en väldigt ung trupp där inte många spelare har passerat 27 år. Har därmed en bra stomme med utvecklingsbara spelare i såväl A-lag som Reserv- och Juniorlag. Har också dem en hel del intressanta spelare som tex Gabbiadini, Hoedt och Lemina men även egna produkter som James Ward-Prowse, Jack Stephens och Matthew Targett. Är tippade att hamna på tionde plats så ett uttalat mittenlag i Premier League som ligger en nivå bakom Everton. Har bättre förutsättningar än Everton rent facilitetsmässigt, även om det är marginellt. Är inte speciellt insatt i klubben och dess spelare.

#7   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4856 Inlägg:

Postad 17 November 2018 - 22:33 PM

Southampton!

#8   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1302 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Sällan

Postad 17 November 2018 - 22:35 PM

Southampton.

#9   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6626 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Arbetslös

Postad 17 November 2018 - 22:53 PM

Drog samma fråga i Facebook-gruppen "Football Manager Sverige" också och INGEN har sagt Everton. Så tänkte sova på saken men det lutar alltmer åt Soton. Tack!

#10   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4856 Inlägg:

Postad Igår, 13:01 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Drog samma fråga i Facebook-gruppen "Football Manager Sverige" också och INGEN har sagt Everton. Så tänkte sova på saken men det lutar alltmer åt Soton. Tack!

Tycker Southampton är mer intressant då dom har tappat en del och inte har någon riktning längre. En ganska svag trupp och en ungdomsverksamhet som för stunden har slutat spotta ut talanger. Kan du få in ett moment som jag har i mitt "Southampton Challenge" att du är tvingad att sälja dina bästa spelare (snittbetyg) beroende på tabellplacering kan det bli ruggigt intressant.

Oavsett hur du gör detta kommer jag läsa med glädje om det blir en rapport!

#11   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3921 Inlägg:

Postad Igår, 13:35 PM

Skriver under på det Yaya skrev. Southampton behöver verkligen en nystart!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#12   Pon-TuZz

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 67 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad Igår, 14:36 PM

Bifogad bild: only hope SFC.jpg

#13   b990

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad Igår, 17:04 PM

Vet inte om jag ska börja med ett lag i Superettan för att sedan krita på för en klubb i Allsvenskan (om jag inte tar upp mitt lag till Allsvenskan) och sedan ta mig ut till Europa. Vill helst träna Blåvitt på vägen men kan inte vara säker på att det jobbet är ledigt inför säsong 2?

Eller ska jag ta Blåvitt direkt i Allsvenskan och jobba mig ut i Europa efter några säsonger?

#14   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4856 Inlägg:

Postad Igår, 17:07 PM

Visa inläggb990 skrev:

Vet inte om jag ska börja med ett lag i Superettan för att sedan krita på för en klubb i Allsvenskan (om jag inte tar upp mitt lag till Allsvenskan) och sedan ta mig ut till Europa. Vill helst träna Blåvitt på vägen men kan inte vara säker på att det jobbet är ledigt inför säsong 2?

Eller ska jag ta Blåvitt direkt i Allsvenskan och jobba mig ut i Europa efter några säsonger?

Kul! Jag skulle börja med ett lag från Göteborg i Division 2 och ta den vägen. Jobba hårt och vänta in chansen med blåvitt och ta det när möjligheten ges. Dom kommer sparka sin tränare någon gång och då ska du ha jobbat upp ett tillräckligt bra rykte för det.

Annars kan du börja i Degerfors och göra en "Svennis" ;)

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar