Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

163 svar till detta ämne

#1   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 23 October 2018 - 08:18 AM

Här kan du fråga om allt mellan himmel och jord som rör FM19.

#2 Gäst_CGJ_*

• Guests

Postad 26 October 2018 - 10:43 AM

Jag har en fråga angående varför cirkeln där spelarens egenskaper sammanfattas (alltså den gröna ring direkt till höger om spelaren när man går in till spelarprofilen) är så förbaskat liten? Och om det är möjligt att få den att bli större igen så som den varit i tidigare versioner av FM?

#3   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 329 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 26 October 2018 - 15:38 PM

Visa inläggCGJ skrev:

Jag har en fråga angående varför cirkeln där spelarens egenskaper sammanfattas (alltså den gröna ring direkt till höger om spelaren när man går in till spelarprofilen) är så förbaskat liten? Och om det är möjligt att få den att bli större igen så som den varit i tidigare versioner av FM?

Du kan själv "modda" om din Profil & Egenskap sida.
Klicka på pilen ner i det fönstret du vill ha den i och välj "Egenskapsanalys".
Hoppas det hjälpte!

#4   b990

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 26 October 2018 - 15:47 PM

Tjena, tycker folket att det är värt att starta en save att köra på ett tag? Är sugen på att köra med Man United nu men vill samtidigt inte börja om när det fullständiga spelet släpps om en vecka.. Eller kommer alla uppdateringar att följa med på den saven jag eventuellt börjar på?

#5   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 26 October 2018 - 15:55 PM

Visa inläggb990 skrev:

Tjena, tycker folket att det är värt att starta en save att köra på ett tag? Är sugen på att köra med Man United nu men vill samtidigt inte börja om när det fullständiga spelet släpps om en vecka.. Eller kommer alla uppdateringar att följa med på den saven jag eventuellt börjar på?
Vad jag har förstått så är FM19's Beta-utgåva den mest kompletta någonsin vilket i sin tur betyder att det inte bör vara särskilt stor övergång till det officiella spelet. Lite språkkorrigering samt möjligtvis några andra förändringar så att där exempelvis inte kan förekomma en fusk-taktik osv. Så jag tycker definitivt att du ska köra igång redan nu, kompis :)

#6   b990

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 26 October 2018 - 16:00 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Vad jag har förstått så är FM19's Beta-utgåva den mest kompletta någonsin vilket i sin tur betyder att det inte bör vara särskilt stor övergång till det officiella spelet. Lite språkkorrigering samt möjligtvis några andra förändringar så att där exempelvis inte kan förekomma en fusk-taktik osv. Så jag tycker definitivt att du ska köra igång redan nu, kompis Postad bild
Tack för ett snabbt svar! Jag startar en save på direkten :)

#7   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Inlägg:

Postad 29 October 2018 - 08:48 AM

FM19 närmar sig med stormsteg. Jag är otroligt förväntasfull. Ni som hängt här länge vet att jag hade en riktig långskörare med Cordoba (FM16) som sedermera utsågs av er till "årets berättelse". Jag är en veteran när det kommer till FM och skrivit en del längre berättelser tidigare. Under veckan kommer jag börja planera för en ny berättelse, en långvarig sådan. Tills dess behöver jag er input rörande de lag som finns på min bruttolista. Jag är Spanien-frälst och har därför endast valt lag i deras seriesystem. Samma policy kommer dock råda oavsett lag. Förmodligen kommer 4-4-2 att spelas med lagen.

Målsättning
- Värva smart, billigt och bra
- Ekonomin är prioritet och därmed är alla spelare till salu till rätt pris

- Ha en spelartrupp varav 70% är spanjorer
- Ha en spelartrupp varav x %-sats är från regionen
- Spela en sevärd och anfallsgladfotboll
- Att inom 2-3 år återigen spela i La Liga
- Att inom 5 år vara ett stabil mittenlag i La Liga med strävan att slåss om EL-platserna

Lagen som figuerar i mitt huvud är:
- Granada
Klubben gjorde säsongen 11/12 comeback i La Liga efter 22 säsonger i andra och tredje divisionen. Detta två säsonger efter att Pozzo-familjen tagit över klubben. I de 6 säsongerna som klubben spelade i La Liga slutade de på plats; 17, 15, 15, 17, 16, 20. Spelarruljansen var stor under dessa säsonger där spelare flyttades friskt mellan Watford, Udinese och Granada. I och med nedflyttningen togs klubben över av en kinesisk affärsman. Degraderingen innebar också en rekonstruktion av truppen med en mer spansk och andalusisk inriktning. Ifjol slutade laget på en 10:e plats i la Segunda. Antalet spelare som skull kunna ingå i en La liga trupp:

- Almeria
Klubben bildades 89/90 och har spelat 6 säsonger i hösta divisionen. Bland annat har Henok Goitom representerat klubben. Det finns en historik av att värva in sydamerikanska spelare. Klubben har senaste säsongerna fått gå igenom ett stålbad och dragit ned på kostanderna rejält. Till denna säsong tappade de bland annat Fidel och lagkaptenen Joaquin Fernandez. Två yttrar från Marbella har bla tillkommit i Rioja och Corpas. Antalet spelare som skull kunna ingå i en La liga trupp: 10-12 stycken

Spelare som sticker ut: Vadillo, Fede Vico, Adrian Ramos, Fran Rico

- Elche
Efter 25 säsonger i andra divisionen gjorde Elche säsongen 2013/14 comeback i högsta serien. Två bra säsonger med placeringarna 16 och 13. Laget tvångsnedflyttades pga ekonomiska skäl. Elche har varit nere i Segunda B och vänt och är inför denna säsong nykomlingar i andra divisionen. Klubben har totalt gjort 21 säsonger i högsta serien. Antalet spelare som skull kunna ingå i en La liga trupp: 7-8 stycken

Spelare som sticker ut; Nino, Sory Kaba, Nacho Gil

- Lugo
Lugo är en liten stad i Galicien. Klubben är nu inne i sin 8:e säsong i la Segunda. De har således aldrig spelat i högsta divisionen. Lugo har flera spänannde spelare, Dongou, Cristian Herrera, Jona, Sergio Gil är några av dem. Faciliteterna är väldigt begränsade. Arenan tar knapp 7 000 åskådare. Antalet spelare som skull kunna ingå i en La liga trupp: 10-12 stycken

Spelare som sticker ut: Juan Carlos, Dongou, Herrera

#8   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2466 Inlägg:

Postad 29 October 2018 - 13:48 PM

Hur är ekonomin i de olika klubbarna?

#9   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Inlägg:

Postad 29 October 2018 - 15:00 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Hur är ekonomin i de olika klubbarna?

Ganska medelmåttiga skulle jag gissa.

#10   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2466 Inlägg:

Postad 29 October 2018 - 15:04 PM

Jag röstar på Elche!

#11   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4948 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 29 October 2018 - 15:46 PM

Elche!

#12   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1305 Inlägg:
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio

Postad 29 October 2018 - 21:09 PM

Lugo! Ska ju vara en utmaning! ;)

#13   Rankin

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 39 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea
  • Tränar:Chester

Postad 29 October 2018 - 21:15 PM

Lugo helt klart

#14   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Inlägg:

Postad 30 October 2018 - 10:13 AM

Visa inläggRagnar skrev:

Jag röstar på Elche!

Visa inläggYayakolo skrev:

Elche!

Visa inläggraca14 skrev:

Lugo! Ska ju vara en utmaning! Postad bild

Visa inläggRankin skrev:

Lugo helt klart

Intressant gubbar. Hoppas ni följer med på resan oavsett lag.
Har test-kört Granada och Lugo med betan. Kommer även göra det med Elche och Almeria.

#15   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4948 Inlägg:

Postad 30 October 2018 - 11:33 AM

Ser fram emot det pizarro! Kommer bli grymt!

#16   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 30 October 2018 - 19:28 PM

Stäng av FM19 och starta om Steam, nya uppdateringen har nämligen kommit!

Officiella tråden

#17   nugget

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1271 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC Örgryte IS

Postad 30 October 2018 - 19:54 PM

Stjärnorna för nuvarande och potentiell förmåga har blivit riktigt fula efter uppdateringen... Har ni sett de ?
Victoria Concordia Crescit

#18   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 30 October 2018 - 23:00 PM

Visa inläggnugget skrev:

Stjärnorna för nuvarande och potentiell förmåga har blivit riktigt fula efter uppdateringen... Har ni sett de ?
Tycker om dom Postad bild

#19 Gäst_DannemanJ2_*

• Guests

Postad 31 October 2018 - 02:27 AM

Någon som har startat en karriär i allsvenskan, Kalmar var nästan ostoppbara. Lyckades gå om med en poäng i sista omgången (lirar min högtidliga första save med Bajen)
Kennedy vann Guldbollen, riktig jävla drömsäsong.

#20   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4948 Inlägg:

Postad 31 October 2018 - 13:53 PM

Visa inläggDannemanJ2 skrev:

Någon som har startat en karriär i allsvenskan, Kalmar var nästan ostoppbara. Lyckades gå om med en poäng i sista omgången (lirar min högtidliga första save med Bajen)
Kennedy vann Guldbollen, riktig jävla drömsäsong.

Kalmar vann min första säsong! Länkar min rapport med Elfsborg om du är nyfiken :)

http://www.fmsweden....__fromsearch__1

Svara

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar