Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Generella frågor

432 svar till detta ämne

#81   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2169 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 15 November 2018 - 10:33 AM

Visa inläggLindhino skrev:

Någon som sitter på den svenska Excel versionen av Spelarpositioner och roll bladet?
Vet att Fmsideline hade en liknande men hittar inget på den sidan.

Det Pelle Antonsson (Swedish Head Researcher) jobbar med menar du? Han finns på Twitter och lägger ut listor just i detta nu.

#82   Yayakolo

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5949 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 15 November 2018 - 10:48 AM

Visa inläggDundersmurf skrev:

Jag har alltid haft så otroliga problem med att fixa en taktik som jag blir nöjd med, så det har blivit en hel del andras taktiker genom åren.. skulle gärna lära mig men det verkar vara trögt att få in.. [url= nå jag pysslar på nu med egen ett tag till iaf [url=

Aa det tar sin tid, tror jag har kört med 6-7 lag nu som jag sen dumpat för att jag inte fått till taktiken. Nu kör jag med Inter för att kunna hitta en stark defensiv taktik. Så tips är att köra med rätt bra lag och sen ha en filosofi mot vad du vill skapa. Se målchanser för att lättare kunna se hur dina spelare rör sig i anfalls och försvarsspel och tweaka efter det!

Spana även in Kakidaniels taktiktrådar här på sidan! :)

#83   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 15 November 2018 - 12:18 PM

Jag har alltid haft så otroliga problem med att fixa en taktik som jag blir nöjd med, så det har blivit en hel del andras taktiker genom åren.. skulle gärna lära mig men det verkar vara trögt att få in.. [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/tounge8.png"]http://cdn.fmsweden....ult/tounge8.png[/url][/img] nå jag pysslar på nu med egen ett tag till iaf [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/laugh3.png"]http://cdn.fmsweden....ault/laugh3.png[/url][/img]
Tro mig, det tog mig iaf 2-3 spel innan jag hittade en taktik som verkligen fungerade. Brukar satsa mycket på bra inlägg antingen med överlappande ytterbackar med 1 striker eller med 2 anfallare och bra inläggslående yttrar. Försvarspelet brukar jag hålla rätt så passivt, inte superaggresivt då jag vill undvika misstag. Däremot har det varit svårt att få till det i år, släpper in mycket mer mål detta spelet än förra. Gillar dock starkt att utvecklingen går åt det hållet!

#84   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 15 November 2018 - 17:41 PM

2 frågor: Inne på transferfönstret på min 4e säsong med blåvitt nu och nu sitter jag här med två problem. 1.Oavsett om jag drar lönebudgeten så jag har 3-4 miljoner plus så kan jag ändå inte erbjuda mer än 700 tusen i lön, varför och hur ändrar jag det? 2.Försöker lösa marcus Berg som står som "ktr" hos sin saudiarabiska klubb, trots att han är kontraktlös så är han kvar i truppen och får samma lön som är sjuka 5 miljoner vilket innebär att hans lönekrav är totalt jävla orimliga, hur gör jag för att han skall lämna sin klubb och få ett mer rimligt lönekrav?

#85   Bolaget

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 917 Inlägg:

Postad 15 November 2018 - 17:55 PM

Någon som spelar spelet på iPad? Är det värt pengarna?
Twitter: @AnderssonFabian

#86   HalaMadrid83

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 16 November 2018 - 10:45 AM

Heyy Jag har aldrig spelat i franska ligan, kom på 13 e plats, men jag fick inga placerings pengar. det har jag alltid fått i dom andra ligorna.
Har det alltid varit så eller har dom tagit bort de elle nåt?

Detta inlägg har redigerats av HalaMadrid83: 16 November 2018 - 10:46 AM

#87   Yayakolo

Klubbdirektör

• Medlem
  • 5949 Inlägg:

Postad 16 November 2018 - 11:00 AM

Visa inläggHalaMadrid83 skrev:

Heyy Jag har aldrig spelat i franska ligan, kom på 13 e plats, men jag fick inga placerings pengar. det har jag alltid fått i dom andra ligorna.
Har det alltid varit så eller har dom tagit bort de elle nåt?

Om du går in på ligan och på "regler" så borde prispengar stå. Står det 0 för 13e då?

#88   HalaMadrid83

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 16 November 2018 - 11:59 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Om du går in på ligan och på "regler" så borde prispengar stå. Står det 0 för 13e då?

står inga prispengar alls på regler..

Detta inlägg har redigerats av HalaMadrid83: 16 November 2018 - 12:50 PM

#89   blacket

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 158 Inlägg:

Postad 17 November 2018 - 01:46 AM

Hej, håller på att bli uppflyttad till Premier League med Ipswich och undrar om någon har en rimlig gissning vad jag kommer få för transferbudget. Under Championshipsäsongen (2018/19) fick köpte klubben spelare för 110 miljoner och sålde för 100. Spelar med en kompis, och tänkte planera kommande trupp medans han är på andra, mindre relevanta, äventyr...

#90   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7816 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 17 November 2018 - 14:46 PM

Visa inläggblacket skrev:

Hej, håller på att bli uppflyttad till Premier League med Ipswich och undrar om någon har en rimlig gissning vad jag kommer få för transferbudget. Under Championshipsäsongen (2018/19) fick köpte klubben spelare för 110 miljoner och sålde för 100. Spelar med en kompis, och tänkte planera kommande trupp medans han är på andra, mindre relevanta, äventyr...
Den var svår. Du får kolla på vad du får i TV- respektive tävlings-pengar och utgå från det!

#91   Dundersmurf

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 26 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 18 November 2018 - 13:30 PM

Är det någon som vet hur man höjer stöd till manager? Vi går bra i ligan men det står att jag inte har något stöd av spelarna raden längst till höger på dynamik sidan

#92   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 18 November 2018 - 14:45 PM

Är det någon som vet hur man höjer stöd till manager? Vi går bra i ligan men det står att jag inte har något stöd av spelarna raden längst till höger på dynamik sidan

Tid och resultat är den enda vägen... dvs juh längre du varit i klubben desto mer gillar de dig och sen spelar juh givetvis resultaten in även, ska juh va minst i nivå med förväntningarna gärna bättre

Syftade du på styrelsens stöd så kan de snabbas på något genom att styra laget som de vill, klubbfilosofier
Tex; kör jag en ungdomsutmaning (får EJ köpa spelare alls bara egna juniorer) och genom att sätt klubbfilosofin att spela mycket egna juniorer så har jag mycket gratis goodwill med styrelsen

Men de kan juh va bestämt sen tidigare vilken sorts spelare de vill du ska köpa osv

Detta inlägg har redigerats av Pon-TuZz: 18 November 2018 - 14:49 PM

#93   Shearer

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 18 November 2018 - 23:45 PM

Efter att ha haft svårt att hitta motivationen under dom senaste FM spelen har jag äntligen landat in i en riktig härlig save. Är nu inne på säsong 3 med Milan och det har gått relativt bra. Har dock under alla säsongerna haft ett stort problem med att släppa in sena mål och nu har det verkligen gått till max. Kan inte hålla en ledning utan släpper in ett mål i minut 85-full tid varje match. Känns också som jag provat allt i taktik väg för att det inte ska hända. Men iaf tips på att lösa detta?

#94   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2169 Inlägg:

Postad 19 November 2018 - 09:00 AM

Visa inläggShearer skrev:

Efter att ha haft svårt att hitta motivationen under dom senaste FM spelen har jag äntligen landat in i en riktig härlig save. Är nu inne på säsong 3 med Milan och det har gått relativt bra. Har dock under alla säsongerna haft ett stort problem med att släppa in sena mål och nu har det verkligen gått till max. Kan inte hålla en ledning utan släpper in ett mål i minut 85-full tid varje match. Känns också som jag provat allt i taktik väg för att det inte ska hända. Men iaf tips på att lösa detta?

Jag brukar stänga matcherna runt 80:e minuten.. Stäng ytor, spela mer disciplinerat och falla djupare med laget. Anger också "håll koncentrationen uppe" till spelarna..

#95   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 19 November 2018 - 17:28 PM

Bara jag som upplever att matchsnack/rop är mycket viktigare i FM19 än tidigare upplagor?

#96   Shearer

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 19 November 2018 - 20:43 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Jag brukar stänga matcherna runt 80:e minuten.. Stäng ytor, spela mer disciplinerat och falla djupare med laget. Anger också "håll koncentrationen uppe" till spelarna..

Är helt med dig på det. Men detta hjälper inte har som sagt prövat allt känns det som. Att bli mer defensiv, att fortsätta på samma sätt ändra på andra sätt. Vad jag än gör så släpper jag ett baklängesmål i slutminuten. Känner lite att det förstör hela spelupplevelsen. Sen har jag väldigt ungt lag vet inte om det spelar in på nåt sätt.

#97   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 2169 Inlägg:

Postad 19 November 2018 - 22:26 PM

Är helt med dig på det. Men detta hjälper inte har som sagt prövat allt känns det som. Att bli mer defensiv, att fortsätta på samma sätt ändra på andra sätt. Vad jag än gör så släpper jag ett baklängesmål i slutminuten. Känner lite att det förstör hela spelupplevelsen. Sen har jag väldigt ungt lag vet inte om det spelar in på nåt sätt.

Där har du nog svaret.. Brist på rutin!

#98   Yayakolo

Klubbdirektör

• Medlem
  • 5949 Inlägg:

Postad 20 November 2018 - 12:02 PM

Aa kan vara rutinen. Med CSKA Moskva har ja ett otroligt ungt lag, men vid ledning byter jag gärna in 2 äldre spelare i centrallinjen som kan hjälpa till att stänga matchen. Kan faktiskt se en skillnad på när jag gör det jämfört med om jag redan använt alla byten och inte kan göra det.

#99   gotlandskommun

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 926 Inlägg:
  • Yrke:IT Support

Postad 20 November 2018 - 13:47 PM

kan man använda andras tränings scheman?? allså om man laddar hem från workshop?? eller har jag fått det om bakfoten?? =)

#100   alxjohansson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 817 Inlägg:

Postad 20 November 2018 - 18:36 PM

Har ställt frågan tidigare men inte fått något svar. Ska den ställas i en annan tråd ber jag om ursäkt.

Jag tänkte ragga tag i en dator under black friday. Ska inte spela något annat direkt än fm så hade tacksamt mottagit hjälp med vad jag ska titta efter. Gärna något i hyfsat rimligt pris men som ändå orkar rulla spelet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar