Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

TOTALT UNDERBARA JÄVLA SPELFAN!!!

60 svar till detta ämne

#41   aslundd

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF & Chelsea FC

Postad 16 May 2019 - 10:08 AM

Ibland är FM allt underbart!
Jag spelar med Chelsea (säsong 2021-22) och mötte Bayern Munchen i första utslagsrundan i Champions League och låg under med 4-1 i första matchen borta men vände till 4-4 och släppte sedan in ett mål i 90+. Så vi åkte hem till London med 5-4 i baken.

Väl hemma i London blev det utklassning, vi vann med 6-1 efter att Ciro Immobile gjort 4 mål och 2 ass!!
Så vidare med totalt 10-6!!!

Detta inlägg har redigerats av aslundd: 16 May 2019 - 16:33 PM

#42   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 16 May 2019 - 12:46 PM

Visa inläggaslundd skrev:

Ibland är FM allt underbart!
Jag spelar med Chelsea (säsong 2021-22) och mötte Bayern Munchen i första utslagsrundan i Champions League och låg under med 4-1 i första matchen borta men vände till 4-4 och släppte sedan in ett mål i 90+. Så vi åkte hem till London med 5-4 i baken.

Väl hemma i London blev det utklassning, vi vann med 6-1 efter att Ciro Immobile gjort 4 mål och 2 ass!!
Så vidare med totalt 10-5!!!

10-6?
Starkt ändå!

#43   aslundd

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF & Chelsea FC

Postad 16 May 2019 - 16:36 PM

Visa inläggpompey89 skrev:

10-6?
Starkt ändå!

Ja precis! blev en siffra fel där..

#44   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 29 May 2019 - 14:22 PM

Hhaa värvar en spelare för 20 miljoner. Lånar ut honom direkt för en månadskostnad på 2,5 miljoner. Känns som en helt ok affär.

#45   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 01 June 2019 - 17:21 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Hhaa värvar en spelare för 20 miljoner. Lånar ut honom direkt för en månadskostnad på 2,5 miljoner. Känns som en helt ok affär.

Ibland känns det som att logiken saknas i FM. Köpte en 23-årig spelare för två säsonger sedan för endast 250t kr, nu vill samma klubb köpa tillbaka honom för 400mj kronor. 159900% värdeökning på två säsonger. Signade också en ung (men bra) spelare som gick från att kräva a-lagspel till hett löfte på några månader.

#46   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 01 June 2019 - 18:05 PM

Visa inläggPhoenix skrev:

Ibland känns det som att logiken saknas i FM. Köpte en 23-årig spelare för två säsonger sedan för endast 250t kr, nu vill samma klubb köpa tillbaka honom för 400mj kronor. 159900% värdeökning på två säsonger. Signade också en ung (men bra) spelare som gick från att kräva a-lagspel till hett löfte på några månader.

Läs Pogba..

#47   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 01 June 2019 - 20:10 PM

Den här då du köper in en snubbe för en summa.... låt oss säga 50 millar i allsvenskan, hög summa imo, han börjar prestera rätt bra redan innan halva säsongen hunnit gå. När nästa säsong drar igång och han acklimatiserat sig och verkligen börjat visa sig från sin rätta sida så har intresset från större ligor funnits där ett tag. Men de budar aldrig mer än hälften av vad du gav och där e nästan 3 säsonger kvar på kontraktet så ingen brådska. Spelarn snear... Värdet har halverats trots bra prestationer asså bara för att min liga är lägre rankad och han/dom kan inte för sina liv förstå konceptet att jag inte säljer med förlust

#48   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3069 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 12 June 2019 - 20:40 PM

När ens 17-årige egna produkt avgör hela skiten <3

Postad bild

#49   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:

Postad 13 June 2019 - 18:09 PM

Visa inläggskynyrdnation skrev:

När ens 17-årige egna produkt avgör hela skiten Postad bild

[img][url="https://i.imgur.com/IcVM44W.jpg"]https://i.imgur.com/IcVM44W.jpg[/url][/img]

Snyggt!

#50   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3069 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 21 June 2019 - 00:24 AM

Lämnade Utrecht efter cup och ligavinsten. Tog över Malmö FF, då det var det enda laget som var som spelade i en högstaliga av betydelse och samtidigt godkände mig för en intervju. (De låg ju givetvis som på alla FM19 sparningar i bottenstrid).

Tredje säsongen, dock min andra hela, så händer det här.
För första gången någonsin så vinner jag en europeisk turnering med mitt kära Malmö FF Postad bild

Målet.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av skynyrdnation: 21 June 2019 - 00:36 AM

#51   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 04 July 2019 - 00:55 AM

Postad bild

#52   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 06 July 2019 - 19:46 PM

Finns inget bättre än att en egen produkt som dyker upp som inte spås bli något speciellt (runt 2,5-3,5 i potential stjärnor), som med lite utlåning och u23-spel utvecklas genom åren och blir största stjärnan i ens lag och bara fortsätter utvecklas. Oväntat och underbart!

#53   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2448 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 18 July 2019 - 16:24 PM

Plötsligt händer det!

Postad bild

Postad bild
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#54   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2607 Inlägg:

Postad 17 August 2019 - 11:17 AM

Det är få saker som slår den euforiska känslan av matcher som denna.

Postad bild
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#55   highwon

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 224 Inlägg:

Postad 21 August 2019 - 12:14 PM

Visa inläggPhoenix skrev:

Minns inte om jag lånade ut eller om han redan var utlånad från början, men sopan Eddie Nketiah spelade i championship första säsongen och blir årets guldpojke eller vad det nu kallas och jag säljer han till Everton för 700 miljoner.

#56   bananfluga

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 73 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:alldeles för lite

Postad 22 August 2019 - 12:30 PM

Sista gruppspelsmatchen i Champions League med IFK Göteborg. Måste ta poäng borta mot Liverpool för att hålla Almeria bakom och gå vidare till slutspel. Underläge med 2-0 i halvtid vänds till seger med 4-2 efter ett magisk byte i halvtid där inhoppande vänsteryttern står för en assist och två mål! Nu, åttondelsfinal mot Lazio:)

#57   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 25 August 2019 - 02:44 AM

Fin start på kvartsfinalen i Svenska Cupen.

Postad bild

#58   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 26 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 27 August 2019 - 12:07 PM

Spelar ett save där jag råkar vara manager för FK Senica i Slovakien. Senica är en liten håla i norra Slovakien utan publik och klubben har en horribel ekonomi. Varje år har min transfer/lönebudget skurits ner och i dagsläget är den en bråkdel ifrån ligans jättar, Slovan Bratislava, Trnava och Zilin. Efter två säsonger, där jag ändå slagits om guldet, är jag mer än 1 miljon Euro i skuld så nästa år lär budgeten krympa än mer.

Hur som helst, jag hankar mig fram framförallt via gratis lån från min samarbetsklubb Palermo. Dock har Palermo ett dåligt år i år när det gäller ungdomsspelare och jag får verkligen nöja mig med bottenskrapet, som iofs går nästan rakt in i A-laget :) För att lägga lök på laxen vägrar mina två "stjärnmittfältare" att skriva på nya kontrakt (jag kan ju inte ge dem dräglig lön) så jag tvingas paniksälja dem för att iaf få in lite cash.

På något sätt lyckas jag göra en hyffsad värvning, Tomas Brigant, en habil Slovakisk ytter som haft en misslyckad sejour i Charlton och letar efter ny klubb. Genom att krydda rikt med klausuler och använda lite av pengarna för mina mittfältare som sign on bonus, så får jag honom till slut att acceptera en pissig lön.

Förra året lyckades jag kvala mig till kvalet i Europa league (4 kvalomgångar innan man kommer till gruppspelet) och på något sätt toppar jag formen och vinner de tre första kvalomgångarna - sista mot Kayserispor vars stjärnspelare tjänar mer än hela mitt lag. Mitt 3-5-2 verkar förvirra Turkarna.

Sedan tappar jag plötsligt formen totalt. Skador på mina få offensiva spelare gör att jag inte gör mål på flera matcher. Anfall är min absolut svagaste lagdel. Den består av min 18-årige hemodlade poacher Nagy, som helt enkelt inte är bra nog för Slovakiska förstaligan än, och en panikvärvad 30-årig Argentinsk targetplayer vars enda styrka är att han är stor, den enda som jag fått att acceptera mina dåliga lönevillkor.

Formsvackan kommer olägligt - det enda som hindrar mig att nå gruppspelet är nu Kalmar FF av alla lag. Jag börjar med ett otroligt sömnpiller på hemmaplan, 0-0, i princip utan några skapade chanser. Min ensamma anfallare sämst på plan. Iaf inga insläppta bortamål.

Returen på Kronfågel Arena börjar på sämsta möjliga sätt. Rasmus Elm pangar in ett långskott efter 20 min och efter det dominerar Kalmar spelet totalt. Rasmus spelar som en gud. 0-1 står sig till 70e minuten och mina anfallare gör ingenting vettigt. Byter ut Nagy och sätter upp min ytter på Topp. Minut 71: En lång utspark hamnar mellan Kalmars Viktor Elm och deras målis. Totalt ofarligt, men Brigant ränner ikapp Viktor som sölar, snor bollen och sätter 1-1! Innan jag hunnit kolla upp om bortamål räknas, händer i princip samma sak igen (fast med andra mittbacken). Lång utspark som inte träffar någon av mina spelare, Brigant springer ikapp backen och snor bollen och sätter den.

Jag deffar sista 20 och vinner med 2-1. Får 2.6 mille som betalar av mina skulder och ger klubben kapital för minst 2 år framåt + chans för mer i gruppspelet.

Hurra!

#59   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:

Postad 29 August 2019 - 17:34 PM

Visa inläggHammurabbit skrev:

Spelar ett save där jag råkar vara manager för FK Senica i Slovakien. Senica är en liten håla i norra Slovakien utan publik och klubben har en horribel ekonomi. Varje år har min transfer/lönebudget skurits ner och i dagsläget är den en bråkdel ifrån ligans jättar, Slovan Bratislava, Trnava och Zilin. Efter två säsonger, där jag ändå slagits om guldet, är jag mer än 1 miljon Euro i skuld så nästa år lär budgeten krympa än mer.

Hur som helst, jag hankar mig fram framförallt via gratis lån från min samarbetsklubb Palermo. Dock har Palermo ett dåligt år i år när det gäller ungdomsspelare och jag får verkligen nöja mig med bottenskrapet, som iofs går nästan rakt in i A-laget Postad bild För att lägga lök på laxen vägrar mina två "stjärnmittfältare" att skriva på nya kontrakt (jag kan ju inte ge dem dräglig lön) så jag tvingas paniksälja dem för att iaf få in lite cash.

På något sätt lyckas jag göra en hyffsad värvning, Tomas Brigant, en habil Slovakisk ytter som haft en misslyckad sejour i Charlton och letar efter ny klubb. Genom att krydda rikt med klausuler och använda lite av pengarna för mina mittfältare som sign on bonus, så får jag honom till slut att acceptera en pissig lön.

Förra året lyckades jag kvala mig till kvalet i Europa league (4 kvalomgångar innan man kommer till gruppspelet) och på något sätt toppar jag formen och vinner de tre första kvalomgångarna - sista mot Kayserispor vars stjärnspelare tjänar mer än hela mitt lag. Mitt 3-5-2 verkar förvirra Turkarna.

Sedan tappar jag plötsligt formen totalt. Skador på mina få offensiva spelare gör att jag inte gör mål på flera matcher. Anfall är min absolut svagaste lagdel. Den består av min 18-årige hemodlade poacher Nagy, som helt enkelt inte är bra nog för Slovakiska förstaligan än, och en panikvärvad 30-årig Argentinsk targetplayer vars enda styrka är att han är stor, den enda som jag fått att acceptera mina dåliga lönevillkor.

Formsvackan kommer olägligt - det enda som hindrar mig att nå gruppspelet är nu Kalmar FF av alla lag. Jag börjar med ett otroligt sömnpiller på hemmaplan, 0-0, i princip utan några skapade chanser. Min ensamma anfallare sämst på plan. Iaf inga insläppta bortamål.

Returen på Kronfågel Arena börjar på sämsta möjliga sätt. Rasmus Elm pangar in ett långskott efter 20 min och efter det dominerar Kalmar spelet totalt. Rasmus spelar som en gud. 0-1 står sig till 70e minuten och mina anfallare gör ingenting vettigt. Byter ut Nagy och sätter upp min ytter på Topp. Minut 71: En lång utspark hamnar mellan Kalmars Viktor Elm och deras målis. Totalt ofarligt, men Brigant ränner ikapp Viktor som sölar, snor bollen och sätter 1-1! Innan jag hunnit kolla upp om bortamål räknas, händer i princip samma sak igen (fast med andra mittbacken). Lång utspark som inte träffar någon av mina spelare, Brigant springer ikapp backen och snor bollen och sätter den.

Jag deffar sista 20 och vinner med 2-1. Får 2.6 mille som betalar av mina skulder och ger klubben kapital för minst 2 år framåt + chans för mer i gruppspelet.

Hurra!

Riktigt nice, fortsätt uppdatera!

#60   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 26 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 02 September 2019 - 15:42 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Riktigt nice, fortsätt uppdatera!

Kul att höra. Skall lägga upp något i "Vilket lag är du och hur går det"-tråden vid tillfälle.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar