Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

367 svar till detta ämne

#21   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 04 November 2018 - 02:54 AM

Första riktiga säsongen på FM19. Tog över Hammarby IF med stort fokus på ungdomsutveckling. Plockade direkt upp Dovin, Krusnell, Grönborg, Hudu, Jarrett, Durmaz, Alsanati och Edlund till A-laget. Durmaz och Krusnell fick 10 matcher i Allsvenskan, Edlund och Grönborg 7 matcher och Jarrett 4 matcher.

Hade stora problem med insläppta mål under betan. Valde att flytta ner positionerna och hoppades på klyschan "Offensiv vinner matcher, defensiv vinner titlar". Taktiken som valdes var en 4-4-2 WB Diamant. Det gick mycket bättre än förväntat. Med 58 gjorda mål (varav 25 av Djurdjic) och 9(!) insläppta vinner vi Allsvenskan 18 poäng före AIK. 30 matcher, 24 vinster, 6 oavgjorda.

Nyförvärv: Joseph Baffo (fri transfer)
Förluster: Björn Paulsen (Angers - 28mn kr)

#22   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2600 Inlägg:

Postad 05 November 2018 - 15:27 PM

Postad bild

Torino FC, 2021/22

Serie A - 2018/19 - 3:a | 21-11-6 | 74p
Serie A - 2019/20 - 2:a | 25-10-3 | 85p
Serie A - 2020/21 - 1:a | 26-10-2 | 88p

Pang på rödbetan! Vi gick för ligatiteln efter en grym start där vi ledde Serie A med åtta poäng efter bara tio omgångar, och det höll hela vägen. Scudetton är vår! Hade det inte varit för att femtetippade Milan även dem gjorde en kanonsäsong hade det aldrig ens varit spännande - det var 21 poäng ner till trean Lazio som även dem gjorde en mycket bra säsong. Det gjorde däremot inte ärkerivalen Juventus som floppade totalt och slutade tia i tabellen trots tränarskifte i januari. Inter var även de hopplöst usla och återfanns först på en 14:e plats i tabellen... Storlagens floppar bäddade onekligen för oss, men även ett Juventus i toppform har inte tagit mer poäng än oss (de tog 86 förra året och 88 första året, en tangering).

I Champions League tog vi oss vidare från en väldigt tuff grupp där PSG och Bayern München givetvis var favoriter till att gå vidare, men vi snuvade Bayern på andraplatsen. Detta trots att vi inledde med en snöplig torsk mot PSV, gruppens fjärde lag. I slutspelet tråcklade vi oss hela vägen till semifinal i år igen trots att vi inte vann någon av våra fem sista slutspelsmatcher, men väl i semifinalen väntade Real Madrid. Där hade vi inte tillräckligt mycket att sätta emot, framför allt inte vår offensiv, utan vi fick lämna dubbelmötet mållösa och Real fick därmed revansch efter fjolåret då vi slog ut dem i åttondelen.

Just målskyttet har varit ett återkommande problem under säsongen. Det var vår lysande defensiv som gav oss guldet - 13 insläppta mål på 38 matcher är förstås jävligt bra - men offensivt kom vi inte alls upp i önskad nivå. 51 gjorda mål i Serie A kan jämföras med 2019/20 då vi hängde 76 baljor. Varför det inte fungerar har jag tyvärr inget vettigt svar på. Både Belotti och Zaza har varit mycket stabila målskyttar tidigare säsonger (båda snittade 20 ligamål/säsong), men under vinståret gjorde de nio respektive åtta mål. Våra andra anfallare, Gomez och Cukovic, hade precis lika svårt dem. Smått desperat värvade jag Piatek från Genoa i januari, men inte heller han hade någon lycka. Detta måste givetvis korrigeras till kommande säsong. Har experimenterat lite med att spela med tre anfallare, dock hittills utan lycka.

Bland de mer positiva aspekterna märks såklart försvarsspelet. Hela backlinjen var lysande, men vi tappar tyvärr ändå båda våra ytterbackar. Ansaldi väljer att lägga av med fotbollen och De Silvestro valde jag själv att släppa då han ville ha ett jävligt kryddat kontrakt för en 33-åring med tanke på hans dalande attribut. Jag är dock mer än nöjd med ersättarna, och försvaret känns faktiskt ännu starkare än förra året. Det kan tyckas konstigt att jag fokuserat så mycket på att förstärka försvaret, men faktum är ju att vi redan har det spelarmaterial som behövs offensivt. Det handlar bara om att få folket att prestera. Sirigu utsågs för övrigt till världens bästa målvakt, medan Soualiho Meité något oväntat var årets spelare enligt fansen.

Målvakter
Postad bild Salvatore Sirigu (VK), 34
----
Postad bild Tommaso Cucchietti, 23

Postad bild Djordje Popin, 18 - NY från Partizan för 22 miljoner

Försvarare
Postad bild Luca Pellegrini, 22 - NY från Roma för 250 miljoner
Postad bild Nicolas Nkoulou (K), 31
Postad bild Svetozar Markovic, 21
Postad bild Davide Calabria, 24 - NY från Milan för 140 miljoner
----
Postad bild Anthony Angileri, 20 - NY från Palermo för 52,5 miljoner
Postad bild Riccardo Picariello, 19 - NY från U20
Postad bild Mariano Cordero, 19 - NY från Boca för 115 miljoner
Postad bild Paolo Faragò, 28
Postad bild Salvatore Della Pina, 18 - NY från U20

Mittfältare
Postad bild Daniele Baselli, 29
Postad bild Soualiho Meité, 27
Postad bild Roman Zobnin, 27
Postad bild Armin Djerlek, 21
----
Postad bild Sasa Lukic, 24
Postad bild Ovie Ejaria, 23 - NY från Liverpool på fri transfer
Postad bild Andrea Di Domenico, 18 - NY från U20
Postad bild Tomas Soucek, 26
Postad bild Sandro Ingari, 17

Anfallare
Postad bild Andrea Belotti, 27
Postad bild Simone Zaza, 30
----
Postad bild Maximiliano Gómez, 25

Postad bild Krzysztof Piatek, 26 - NY från Genoa för 60 miljoner
Postad bild Ivan Cukovic, 18

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 05 November 2018 - 15:31 PM

Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#23   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1330 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Sällan

Postad 05 November 2018 - 22:17 PM

Postad bild
ACF Fiorentina 2019/20

19/20 - 10e plats - 16-8-14 +4 56p
18/19 - 14e plats - 11-10-17 -5 43p

Andra säsongen med Fiorentina blev ett fall framåt. Vi fick ihop laget på ett bättre sätt och vi kunde hitta några av våra spelare högt upp i statistik listorna. Bland annat så vann Giovanni Simeone skytteligan samtidigt som Alban Lafont höll lika många nollor som ligavinnarna Milans målvakt. Federico Chiesa slog dessutom 11 assist under säsong och placerade sig strax under vinnarna. Vi gjorde några värvningar inför säsongen och fortsätter att plocka in unga spelare i form av Felix Götze, Marcos Bahia, Luca Ercolani och Zaydou Youssouf. Efter en blek höst så lånades Patrick Cutrone och Chancel Mbemba in där den förstnämnde gjorde storsuccé med sex fullträffar under våren. Nästa säsong är förhoppningen att vi ska kunna utmana om Europaplatserna på riktigt.

Säsongsstatistik
Målvakter
Postad bild Alban Lafont, 21 år ~ 37 matcher/17 nollor
Postad bild Bartiomiej Dragowski, 22 år ~ 1 match/0 nollor

Försvarare
Postad bild Kevin Diks, 23 år ~ 11 matcher/0 mål
Postad bild Germán Pezzella, 28 år ~ 32 matcher/2 mål
Postad bild Federico Ceccherini, 28 år ~ 18 matcher/0 mål
Postad bild Nikola Milenkovic, 22 år ~ 24 matcher/2 mål
Postad bild Vincent Laurini, 30 år ~ 27 matcher/0 mål
Postad bild Chancel Mbemba (Inlånad), 25 år ~ 6 matcher/0 mål
Postad bild Felix Götze, 22 år ~ 11 matcher/0 mål ~ NY!
Postad bild Christiano Biraghi, 27 år ~ 26 matcher/0 mål
Postad bild David Hancko, 22 år ~ 16 matcher/0 mål
Postad bild Michele Cornacchia (EP), 17 år ~ 2 matcher/0 mål

Mittfältare
Postad bild Bryan Dabo, 28 år ~ 14 matcher/0 mål
Postad bild Marcos Bahia, 19 år ~ 25 matcher/1 mål ~ NY!
Postad bild Christian Norgaard, 26 år ~ 31 matcher/0 mål
Postad bild Abdou Diakhaté, 21 år ~ 15 matcher/1 mål
Postad bild Sebastián Cristóforo, 26 år ~ 1 match/0 mål
Postad bild Jordan Veretout, 27 år ~ 27 matcher/1 mål
Postad bild Marco Benassi, 25 år ~ 34 matcher/4 mål
Postad bild Federico Chiesa, 22 år ~ 30 matcher/2 mål
Postad bild Manor Solomon, 20 år ~ 27 matcher/2 mål
Postad bild Rafik Zekhnini, 22 år ~ 28 matcher/3 mål
Postad bild Patrick Cutrone (Inlånad), 22 år ~ 17 matcher/6 mål
Postad bild Riccardo Sottil, 20 år ~ 7 matcher/0 mål

Anfallare
Postad bild Giovanni Simeone, 24 år ~ 38 matcher/19 mål
Postad bild Dusan Vlahovic, 20 år ~ 3 matcher/0 mål
Postad bild Oliviero Pieroni (EP), 17 år ~ 19 matcher/2 mål

Spelarstatistik 1/2 ~ Spelarstatistik 2/2

#24   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 05 November 2018 - 22:33 PM

Andra säsongen i Allsvenskan och Hammarby. Efter förra årets succésäsong stod det klart tidigt att smekmånaden var slut. Flera nyckelspelare lämnade laget, antingen via pension, kontrakslut eller övergång. Ett par spelare som var tänkta som ersättare lämnade då de fick oemotståndliga bud. Totalt lämnade 14 spelare i seniortruppen och ersattes med ungdomar (ett par undantag). Första halvan av säsongen var tung, ett tag var vi 8 poäng bakom både AIK och Malmö.

När kvalet till Champions League började vände formen helt. Från och med juli förlorade vi inte en enda match i Allsvenskan. Till slut lyckades vi försvara Allsvenskan, 3 poäng före AIK. Tyvärr fick vi en mardrömlottning i CL-kvalet i form av Celtic som vi ändå var nära att ta oss förbi. Istället blev det EL och en enkel resa fram till gruppspelet där vi slutade sist bakom Young Boys, Slavia Prag och Lazio. Allsvenskan prioriterades högre under Europaspelet.

FT = Fri transfer
+50% = 50% av nästa övergångssumma

Nyförvärv: Kyle Espinoza (Regen - FT Sommar 18), Bas Zwarthoed (Regen - FT Sommar 18), Odilon Kossounou (FT), Azer Busuladzic (FT - Sommar 19), Andreas Linde (Molde - 7.5mn), Adam Jakobsen (Vejle - 2.3mn), Erik Tobias Sandberg (Lilleström - 14mn), Herman Geelmuyden (Stabaek - 2.4mn), Hugo Andersson (Malmö - 3mn), Benny Näslund (Regen - U19), Jörgen Ahlström (Regen - U19), Joakim Eriksson (Regen - U19)

Utlånade: Kalle Björklund (Syrianska),Imad Khalili (Stjarnan), Joseph Baffo (Kalmar), Elias Durmaz (Volendam), Oliver Nnonyelu Dovin (Mjällby)

Förluster: Kennedy (Pension), Benny Lekström (Pension), Johan Wiland (Pension), Davor Blazevic (FT), Jiloan Hamad (FT), Junes Barny (FT), David Fällman (Leeds - 15mn(20mn)), Bas Zwarthoed (Bayern - 50mn +50%), Dusan Jajic (Wolves - 31mn(70mn)), Kyle Espinoza (Dortmund - 25mn +50%), Sander Svendsen (Antwerp - 25mn), Leo Bengtsson (Arsenal Tula - 23mn +50%), Odilon Kossounou (Dortmund - 50mn +50%), Jeppe Andersen (Bordeaux - 18mn(23mn))

Alla dessa övergångar plus gruppspel i EL gör att klubbens ekonomi ligger på stabila 317mn. Klubbens filosofi är oförändrad, att utveckla ungdomar. Hoppas dock på en lite lugnare säsong 2020.

#25   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 06 November 2018 - 08:30 AM

ÌBV
10. 22 7-0-15 38-39 -1 21p

Första säsongen på Island och vi klarade oss från nedflyttning genom bättre målskillnad. Riktigt så nervöst hoppas jag inte det blir den här säsongen utan vi har plockat in några unga talanger som jag hoppas ska kunna prestera.

För de flesta allsvenska supportrar är väl Gunnar Heiðar Þorvaldsson den välkända och han kämpar på och gör det helt okej med 11 mål på 21 matcher. Är typ småskadad hela säsongerna vilket gör att fransmannen Guy Gnabouyou spelar en viktig roll. Tredjeplatsen i skytteligan blev det, även han med 11 mål och jag hoppas han kan öka produktionen kommande säsong. Han och vänsterbacken Diogo Coelho borde passa för dom som lirar Superettan faktiskt, klart duktiga spelare.

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 06 November 2018 - 08:39 AM

#26   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 06 November 2018 - 11:28 AM

Visa inläggRagnar skrev:

ÌBV
10. 22 7-0-15 38-39 -1 21p

Första säsongen på Island och vi klarade oss från nedflyttning genom bättre målskillnad. Riktigt så nervöst hoppas jag inte det blir den här säsongen utan vi har plockat in några unga talanger som jag hoppas ska kunna prestera.

För de flesta allsvenska supportrar är väl Gunnar Heiðar Þorvaldsson den välkända och han kämpar på och gör det helt okej med 11 mål på 21 matcher. Är typ småskadad hela säsongerna vilket gör att fransmannen Guy Gnabouyou spelar en viktig roll. Tredjeplatsen i skytteligan blev det, även han med 11 mål och jag hoppas han kan öka produktionen kommande säsong. Han och vänsterbacken Diogo Coelho borde passa för dom som lirar Superettan faktiskt, klart duktiga spelare.
Snyggt! Gillar också att köra isländska ligan, spelade fc stjärnan på fm 18 och lyckades ta dem till cl. Kul utmaning men begränsade resurser! Blev otroligt sugen på en ny save med fc stjärnan när jag såg detta dessutom!

#27   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4054 Inlägg:

Postad 06 November 2018 - 11:46 AM

Visa inläggGabrielaas97 skrev:

Snyggt! Gillar också att köra isländska ligan, spelade fc stjärnan på fm 18 och lyckades ta dem till cl. Kul utmaning men begränsade resurser! Blev otroligt sugen på en ny save med fc stjärnan när jag såg detta dessutom!
Själv påbörjade man en save i Litauen i helgen!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#28   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 06 November 2018 - 15:33 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Själv påbörjade man en save i Litauen i helgen!

Ooh, hur kan ja följa detta? Låter sjukt intressant

#29   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4054 Inlägg:

Postad 06 November 2018 - 18:18 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Ooh, hur kan ja följa detta? Låter sjukt intressant
Får se, ändå småtaggad på dra en rapport. Annars drar jag nog lite inlägg i denna tråden.

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 06 November 2018 - 18:18 PM

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#30   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 06 November 2018 - 20:16 PM

Efter att ha spelat 6 säsonger med Paris FC så tröttnade jag slutligen och har nu börjat en save med mitt kära ifk göteborg:

IFK Göteborg:

Säsong 1: Knackig vårhalva där vi endast låg 8 i ligan, berodde främst på att varken söder eller hysen var kapabla till att göra mål, men efter ett fantastiskt fönster i mitten av säsong där vi lyckades låna in Tahit Chong från United och framförallt Gyökeres från Brighton (som sedan även vann skytteligan på en halv säsong?!) så lyckades vi tillslut i sista omgången knipa guldet
Säsong 2:Temat i övergångsfönstret har varit återvändare, har försökt mig på massor och har tillslut lyckats lösa 3 av dem, Wendt,Gustav Svensson och Mattias Bjärsmyr.

Laget:

Målvakter:

William Eskelinen(Svensk) NY (5.5 miljoner från GIF Sundsvall)
Erik Dahlin (Svensk)

Försvarare:

Mattias Bjärsmyr (Svensk) NY (4.5 miljoner från Sivaspor)
Joseph Baffo (Svensk)
Joseph Colley (Svensk) NY (900 tusen från Chelsea)
Kristopher Da Graca (Svensk)
Melvin Bälter (Svensk)
Samuel Ohlsson (Svensk)
Emil Salomonsson (Svensk)
Oscar Wendt (Svensk) NY (2.5 miljoner från Borussia Mönchenblagach)
Gustav Svensson (Svensk) NY (10 miljoner från Seattle)

Mittfältare:

August Erlingmark (Svensk)
Vajebah Sakor (Norsk)
Alexander Fransson (Svensk) NY (22 miljoner från Norrköping)
Kevin Ackermann (Svensk) NY (10 miljoner från Häcken)
Brahim Diaz (Spansk) NY (Lån från Manchester City)
Gabriel Gudmunsson (Svensk)
Giorgi Kharasvilli(Georgisk)
David Moberg-Karlsson (Svensk) NY (13 miljoner från Norrköping)
Patrik Karlsson-Lagermyr (Svensk)

Anfallare:

Viktor Gyökeres (Svensk) (Lån från Brighton)
Rhian Brewster (engelsk) NY (Lån från Liverpool)

Hade även chansen på wernbloom men pga brist på pengar så får det bli nästa säsong, siktar även på Ragnar sigurdsson, Sebastian Eriksson, och framförallt Marcus Berg (Lär dock bli svårt)

Tränarstaben består också den av nästan bara gamla ikoner, Glenn Hysén, Magnus Erlingmark, Torbjörn Nilsson, Hannes Stiller, Hjalmar Jonsson, tobias Hysén Niclas Alexandersson och sportchef är Glenn Strömberg.

Rekommenderar alla som spelar allsvenskan att låna in Gyökeres, helt sjukt målsnitt om du använder honom rätt. Dessutom billig inlånling.

Mot cl och en ny allsvensk titel!

Detta inlägg har redigerats av Gabrielaas97: 06 November 2018 - 20:18 PM

#31   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 06 November 2018 - 20:51 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Får se, ändå småtaggad på dra en rapport. Annars drar jag nog lite inlägg i denna tråden.

Oavsett följer jag. Det vet du!

#32   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 08 November 2018 - 23:24 PM

ÌBV
2018 | 10. 22 7-0-15 38-39 -1 21p
2019 | 1. 22 18-0-4 45-17 54p

Att gå över till 442 samt få in några nyförvärv gjorde susen den andra säsongen och tog första ligatiteln sen 1998. Nu väntar CL-kval i sommar, hoppas det går bättre än EL-kvalet 2018 som slutade 4-7 mot Molde.

Gunnar Heiðar Þorvaldsson gjorde stor succé under sin sista säsong som aktiv spelare (numera hjälptränare i klubben) och dundrade in 18 mål på 17 matcher samt ett snittbetyg på 7.71. Den andra anfallaren, Guy Gnabouyou, gjorde 14 mål så det var en vass anfallsduo vi hade.

En annan vägvinnande spelare var den defensiva mittfältaren Milan Jokic som gjorde en bra debutsäsong hos oss. Serben kommer spela en viktig roll i klubbens framtid känns det som.

Inför kommande säsong löste vi ett lån från Minnesota i Andrew Spaulding 20 år. En lovande talang som lär dominera i den inhemska fotbollen men även vara viktig i de europeiska cuperna. Då det till en början bara var ett korttidslån så kompletterade vi med en norsk anfallare i Vegard Savland, men Minnesota var intresserade av en längre utlåning så nu står vi med ett väldigt bra anfall med isländska mått mätt.

#33   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 09 November 2018 - 07:57 AM

Lirar med Celtic där vi går som tåget. Fyra raka i ligan samt en hemmamatch ifrån att bli klara för Champions League då jag vann bortamötet med 0-3. Då kraschar spelet..........

#34   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:

Postad 09 November 2018 - 11:07 AM

Celtic-Rangers 1-2. Vann skotten med 19-2...........

#35   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 10 November 2018 - 00:53 AM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Lirar med Celtic där vi går som tåget. Fyra raka i ligan samt en hemmamatch ifrån att bli klara för Champions League då jag vann bortamötet med 0-3. Då kraschar spelet..........

Kör automatiskt sparande varannan vecka. Har denna på av samma anledning som du just upplevde.

Appropå sista kvalomgången till Champions League....

Postad bild
Postad bild

#36   Jocke77

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 65 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 10 November 2018 - 09:55 AM

Lirar med favorit laget United som jag alltid brukar börja med. Har tagit efter en del av liverpools gegenpress och har varit väldigt lyckad på 29 matcher har jag vunnit o kryssat 7, 0 FÖRLUSTER.

Har väl aldrig inlett så bra någongång första säsongen. De Gea är rena muren i målet 13 insläppta och 21 nollor, vilket har lett till 16 försprång med 9 matcher kvar till Liverpool som ligger 2:a. :)

Detta inlägg har redigerats av Jocke77: 10 November 2018 - 10:26 AM

#37   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 14 November 2018 - 23:43 PM

Inne på min 3e säsong nu med mitt kära blåvitt. 3e allsvenska titeln är på ingång men tyvärr så blev det likt förgående säsong respass i kvalet till cl. Denna gången i playoff mot ett Basel som egentligen vi borde slått, men dessväre hade dem lånat in en överjävlig Shaqiri som wendt hade stora problem med, tungt, men ändå drygt 30 goda miljoner in på kontot och dessutom en bra lottning i El, där CSKA Moskva, Sparta Prag och Frankfurt står för motståndet.

Mest positivt nu är dock att jag lyckats lösa Wernbloom till nästa säsong, sen sitter även berg på ett utgående kontrakt och jag hoppas kunna lösa honom och Jakob Johansson till nästa säsong. Dessa (förhoppningsvis alla 3) ansluter till den numera stora skaran "återvändare" bestående av: Bjärsa, Ragge Sigurdsson, Wendt, Gustav Svensson, Engvall och Robin Söder men också en ledarstab och scoutstab nästan enbart bestående av gamla legender, Magnus Erlingmark, Glenn och Tobias Hysén, Joakim Björklund, Nicklas Alexandersson som hjälptränare, Selakovic, Farnerud, jesper blomqvist och Pontus Kåmark som scouter samt högsta hönset Glenn Strömberg som sportchef. Fm är fint ibland, var rejält krossad efter säsongens hårda resultat (i verkligheten) för mitt kära ifk göteborg, men har nu fått upp kärleken igen efter denna saven, alla fina fina återvändare!

Ge mig gärna tips på andra eventuella återvändare, alla med flera säsonger i bagaget i blåvitt och som har någon typ av högre status i klubben är välkomna!

Detta inlägg har redigerats av Gabrielaas97: 14 November 2018 - 23:49 PM

#38   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 15 November 2018 - 09:13 AM

Sören Rieks.

#39   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:

Postad 15 November 2018 - 09:29 AM

Visa inläggGabrielaas97 skrev:

Inne på min 3e säsong nu med mitt kära blåvitt. 3e allsvenska titeln är på ingång men tyvärr så blev det likt förgående säsong respass i kvalet till cl. Denna gången i playoff mot ett Basel som egentligen vi borde slått, men dessväre hade dem lånat in en överjävlig Shaqiri som wendt hade stora problem med, tungt, men ändå drygt 30 goda miljoner in på kontot och dessutom en bra lottning i El, där CSKA Moskva, Sparta Prag och Frankfurt står för motståndet.

Mest positivt nu är dock att jag lyckats lösa Wernbloom till nästa säsong, sen sitter även berg på ett utgående kontrakt och jag hoppas kunna lösa honom och Jakob Johansson till nästa säsong. Dessa (förhoppningsvis alla 3) ansluter till den numera stora skaran "återvändare" bestående av: Bjärsa, Ragge Sigurdsson, Wendt, Gustav Svensson, Engvall och Robin Söder men också en ledarstab och scoutstab nästan enbart bestående av gamla legender, Magnus Erlingmark, Glenn och Tobias Hysén, Joakim Björklund, Nicklas Alexandersson som hjälptränare, Selakovic, Farnerud, jesper blomqvist och Pontus Kåmark som scouter samt högsta hönset Glenn Strömberg som sportchef. Fm är fint ibland, var rejält krossad efter säsongens hårda resultat (i verkligheten) för mitt kära ifk göteborg, men har nu fått upp kärleken igen efter denna saven, alla fina fina återvändare!

Ge mig gärna tips på andra eventuella återvändare, alla med flera säsonger i bagaget i blåvitt och som har någon typ av högre status i klubben är välkomna!

Sebastian Eriksson?

#40   Riveros

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 10 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:AIK

Postad 18 November 2018 - 13:44 PM

Real Betis Balombié

Påbörjade mitt första FM 19-äventyr med detta bollskickliga lagbygge. Startade givetvis utan övergångar i första fönstret, för att spelet ska bli så realistiskt som möjligt. Laget från Andalucien hade på förhand värvat in:
  • Antonio Baraggán (Middlesbrough) - 10m.
  • Takashi Inui (Eibar) - Gratis.
  • Joel Robles (Everton) - Gratis.
  • Sergio Canales (Real Sociedad) - Gratis.
  • Sidinei (Deportivo la Curuna) - 21m.
  • William Carvalho (Sporting Lissabon) - 170m.
  • Giovanni Lo Celso (Lån) - PSG
Totalt spenderat: 201 miljoner.

Truppen i sin helhet:

Målvakter:
  • Joel Robles
  • Pau López
Ytterbackar:
  • HB - Antonio Barragán
  • HB - Francis
  • VB - Junior Firpo
Mittbackar:
  • Marc Bartra
  • Sídinei
  • Aissa Mandi
  • Feddal
Mittfältare:
  • Andrés Guardado
  • William Carvalho
  • Sergio Canales
  • Giovanni Lo Celso
  • Boudebouz
Yttrar:
  • Joaquin Sanchez
  • Takashi Inui
  • Sergio Tello
Anfallare:
  • Sergio León
  • Toni Sarabia
  • Loren Morón
Kommentar angående truppen:
Sett till att Real Betis, lett av Quique Setien, ofta spelar 1-3-5-2 i verkligheten har man en perfekt balanserad trupp. Sett till att undertecknad föredrar 1-4-3-3 saknas i första hand en backup-ytter. Trots att mexikanen Andrés Guardado gjorde sig ett namn i fotbollseuropa under mitten av 00-talet tack vare sina tekniska bravader längst vänsterkanten, har åldern tagit ut sin rätt i både positiv och negativ benämning; inte lika explosiv, däremot allt skickligare på att läsa av spelet. Detta leder till att han gör sig bättre i ett mittfält än på en kant i dagsläget.

Försvaret står sig bra. Junior Firpo är en frisk fläkt längst vänsterkanten, däremot saknas någon motsvarighet längst högerkanten. Francis har inte levt upp till kraven vilket har lett till att Aissa Mandi har tagit över den positionen då Antonio Barragán saknar förmågan att utmärka sig i den offensiva tredjedelen (viktigt i 1-4-3-3).

Till mittfältet finns det kvalitet så det blir över. Spelarna Lo Celso, Canales, Guardado, Carvalho och Boudebouz ger otaliga möjligheter och alternativ att sätta samman det mittfält man känner för.

Yttrarna besitter också klass. Japanen Inui visade tidigt att han skulle bli lagets poängkung då han i stort leverarade assist eller mål i varje match. Talangfulle Tello besitter inte samma skärpa framför mål som Inui, trots det besitter han en förmåga och fysik att ställa till det för motståndarnas försvar i 90'. Gamle gode Joaquin har hunnit fylla 37 år och trots sin charm på sociala medier har han tyvärr inte mycket kvar att ge i en startelva. Som inhoppare finns det dock lite kvar att klämma ut ur tuben.

När man reflekterar över anfallsbesättning, särskilt när man läser namnen: Antonio Sarabia och Sergio León, vet man att målskyttet inte kommer bli det största problemet i truppen.

Efter första säsongshalvan:

Självfallet blev klubbar intresserade av mina bästa spelare, vilket gjorde det svårt att hålla kvar i samtliga.

Spelare som jag mer eller mindre tvingades att sälja i januari:
  • Pau López - Tottenham 210 milj.
  • Javi García - Real Sociedad 82,5 milj.
Totalsumma in: 292,5 miljoner.

Mitt försteval mellan stolparna, Pau López, blev smått galen då jag inte accepterade Tottenhams första bud. Efter ett förbättrat bud från London så såg jag mig tvungen att acceptera budet. Samma sak gällde Javi Garcia - som inte var en nyckelspelare i laget.
Med tanke på att jag redan var kort på vänsterbackar och offensiva yttrar gick jag ut i januari-fönstret med plånboken i högsta hugg.

Spelare som värvades in under januari-fönstret:
  • Victor Luis, 25 år (Brasilien), VB - 45 milj, SEP.
  • Raniel, 22 år (Brasilien), Anf/HY/VY - 50 milj, CEC.
  • Predrag Rajkovic, 23 år (Serbisk), Mål - 50 milj.4 Maccabi Tel Aviv.
  • Youssef Ait Benasser, 22 år (Marocko), MF - 26 milj, Monaco.
Freetransfers/köp som ansluter till nästa säsong:
  • Johanes Eggestein, 20 år (Tyskland), Anf - Free, Werder Bremen.
  • Edgar Elizalde, 18 år (Uruguay), MB - 50 milj, Pescara.
Totalsumma ut: 221 miljoner.

Slutspurten

Så med en trupp som är bättre balanserad för att spela 1-4-3-3 ser jag fram emot den sista delen av säsongen! Har varit nyfiken på Rajkovic i flera upplagor av FM och har inte haft läge att testa honom, fören nu, så det ska bli intressant att följa hans utveckling under spelet. Vänsterbacken Victor Luis och mittfältaren Youssef Ait Benasser visade sig från sina bästa sidor med en gång - mål i debuten för bägge och Herr Benasser har spelat bra i samtliga matcher han har deltagit i. Bra köp. Raniel hade det segare inledningsvis, men har även han kommit igång.

Vi befinner oss på en femte plats i skrivande stund - med en match mer spelad än jagande Real Madrid (Ligatabellen efter 22 omgångar: https://imgur.com/a/g8CAZf7). Målet är givetvis satt på att klara Europa League-pålatsen, men min hemlis är att försöka ta oss in i topp-4.

Vi får se hur det går med det!

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: Tränarstab.PNG

Detta inlägg har redigerats av Riveros: 18 November 2018 - 15:45 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar