Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

367 svar till detta ämne

#341   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 27 July 2019 - 20:29 PM

Skit i laget, hur går det för Ken?

#342   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2600 Inlägg:

Postad 29 July 2019 - 20:55 PM

IFK Norrköping - 2021

Precis inlett min fjärde säsong med Norrköping. Det har gått overkligt bra, kanske den bästa öppningen jag haft på en save. Å andra sidan brukar jag öppna med kicken... Har vunnit Allsvenskan tre år i rad, den senaste säsongen med rätt bred marginal. Även vunnit svenska cupen två av tre år samt kvalat in till Europa varje säsong (EL den första, CL senaste två). Dessutom har vi avancerat från tuffa grupper, senast denna;

Postad bild

I slutspelet har vi dessvärre inte lyckats lika bra. Senast blev det en direkt pinsam sorti mot Man United i åttondelen efter totalt 0-8 i röven. Det är således en bra bit kvar innan vi kan mäta oss på allvar med de stora drakarna, och att vi redan har avancerat två gånger från CL-gruppspel speglar knappast spelarmaterialet. Med det sagt är det dock en med svenska mått mätt stark trupp som klart överträffar allsvenska konkurrenters diton. Vår ekonomi är även den sjukt starkt, så pass att även MFF får se sig trumfade.

Postad bild

Råder dock föga tvivel om att vi är fortsatt beroende av prispengar och spelarförsäljningar för att fortsätta den positiva trenden. De löpande kostnaderna är helt enkelt klart större än intäkterna från övriga källor. Vad gäller tidigare nämnda trupp så har jag inget direkt fokus mer än att värva ungt och utvecklingsbart så att vi kan sälja vidare dyrt. Vill dock ha in fler svenska influenser och kommer på grund av detta i framtiden förmodligen lägga mer pengar än skäligt på att plocka in fler duktiga svenska spelare också. Samtidigt är det hela tiden en avvägning mot sportslig framgång; det är ju tyvärr ett lika stort som uppenbart problem att nå längre än åttondel i CL med mycket svenskt på planen... Vad gäller presentationen nedan så är det enbart denna säsongs nyförvärv jag markerat.

Postad bild

Målvakter
Postad bild Cameron Dawson, 25
----
Postad bild Patrik Carlgren, 29
Postad bild David Mitov Nilsson, 30

Försvarare
Postad bild Gudmundur Thorarinsson, 28
Postad bild Joakim Nilsson, 27
Postad bild Filip Dagerstål, 24
Postad bild Stefan Gartenmann, 24
Postad bild Linus Wahlqvist, 24 - från Mainz för 11 miljoner
----
Postad bild Dennis Olsson, 26
Postad bild Lars Krogh Gerson, 31
Postad bild Rasmus Lauritsen, 25
Postad bild Kasper Larsen, 28
Postad bild Matthias Bader, 23

Postad bild Carl Starfeldt, 25

Mittfältare
Postad bild Alexander Fransson, 27
Postad bild James Igbekeme, 25
----
Postad bild Samuel Gustafsson, 26
Postad bild Fransesco Deli, 26
Postad bild Thaciano, 25 - bosman från Boa Esporte

Anfallare
Postad bild Eric Axelsson, 19

Postad bild Jordan Larsson, 23
Postad bild José Zalazar, 19
----
Postad bild Kalle Holmberg, 28

Postad bild Maximiliano Romero, 22 - från PSV för 14 miljoner
Postad bild Franco Sosa, 21 - från Temperley för 8 miljoner

Vi har sålt en del kvalitet inför säsongen, men truppen känns ändå rätt stark (även om jag räknar med något av ett mellanår i det kontinentala cupspelet). Både Carlgren och Dawson finns i laget på grund av att Zalazar krävde att jag skulle förstärka bland målvakterna för att signa, och Zalazar är en oerhört talangfull newgen som redan hade PSG som intressent när jag värvade honom. Sedan dess har följetången växt markant och de flesta storklubbarna i Europa följer nu Zalazar. Synd för dem då att han i skrivande stund precis accepterat ett nytt femårskontrakt... Även Axelsson är ett hett eftertraktat byte. Vann skytteligan under fjolåret. Tyvärr inte en egen produkt (värvad från Kalmar för ett par år sedan).
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#343   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4054 Inlägg:

Postad 30 July 2019 - 18:02 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Skit i laget, hur går det för Ken?
Postad bild

Som du ser så går han mot sin bästa säsong på bra många år. Dessvärre meddelade han nyss att han vantrivs i landet och vill tagga hem. Vi får se hur detta slutar.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#344   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4054 Inlägg:

Postad 09 August 2019 - 14:55 PM

Postad bild
07 VESTUR | SÄSONG 3

Postad bild
    98. FÄRÖISKA HÖGSTALIGAN
Ligapspelet påminde en hel del om säsong 2, med skillnaden att vi tog en poäng färre och hade lite mindre konkurrens i toppstriden. Annars så gör vi dessvärre inga större framsteg, även om det kändes som vi blivit stabilare som lag och inte är lika ojämna i prestationerna. Något som vi tar med oss från ligasäsongen är i alla fall Ken Fagerbergs stora succé. 16 mål och 3 assist från sin offensiva mittfältsroll!
    EUROPASPEL TREDJE KVALRUNDAN
    vs. DINAMO MINSK 2-1 | vs. CELTIC 2-6 | vs. DUNDALK 1-2
Trots att vi slår ut ett lag som Dinamo Minsk i CL-kvalets första runda så kan jag inte annat än att känna en stor besvikelse över vårt europaäventyr. För efter att ha åkt ut CL efter Celtic-förlusterna så fick vi en extra livlina när vi klev in i EL-kvalets tredje kvalrunda mot irländska Dundalk. Vi är det bättre laget i båda mötena, men fick efter ett snöpligt mål i 90:e minuten se oss utskickade. Fruktansvärt frustrerande. Pengar från ett avancemang där hade troligtvis räckt till att bli en proffsklubb.
    ÖVRIGT:
    - Ligan har gått upp 4 placeringar på rankingen. 98:e bästa ligan i Europa numera.
    - Vid säsongens slut har vi nu ett saldo på 19 miljoner kronor. Tacka Europaspelet för de!
    - Under året tog vi in hela 10 spelare, varav 6 var ungdomar.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#345   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 11 August 2019 - 13:49 PM

Har precis avslutat den tredje säsongen med West Ham. Tre raka tredjeplatser i Premier League och en Europa League-seger har vi bakom oss. Har långsiktigt försökt bygga laget ungt till en början men på grund av att några äldre spelare valt att lämna har det kanske blivit för ungt. Under året har bland annat Ogbonna, Fredericks, Haller, Anderson och Yarmolenko lämnat och ersatts internt.

Jag gillar att köra med offensiva inverterade ytterbackar och valde tidigt att omskola både Declan Rice och Sandro Tonali. När Anderson lämnade omskolades Houssem Aouar till vänsterytter och ersattes centralt av Ryan Gravenberch. På högerkanten imponerar Haksabanovic med sina 9 mål och 8 assist på 18 matcher i PL.

Taktik, 11 + bänk

Postad bild

#346   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 19 August 2019 - 15:21 PM

IFK MALMÖ 2021
Jag startade en save med IFK Malmö för ett tag sedan för att försöka ta upp en kamp i staden om supportrar och titlar. Man startar i division 2 och det slutade med uppflyttning direkt efter 4-1 mot Åtvidaberg i kvalet. 18 701 personer såg oss förlora Svenska Cupens andra omgång mot Malmö FF med 0-1 efter förlängning.

2020 inleddes mycket bra som nykomlingar i Division 1 men ju längre säsongen pågick ju mer sjönk vi i tabellen. Till slut slutade vi på en tiondeplats vilket var ok som nykomlingar med den truppen vi hade. Tyvärr inget Svenska Cupen-spel den säsongen, konstigt nog.

2021 hade vi värvat aktivt på försäsongen och ändrade från kantspel till mer aktivt presspel eftersom vi var starka gällande de fysiska attributen. Vi startade bra och det stod tidigt klart att vi och Mjällby skulle göra upp om topplaceringarna. Efter en rafflande avslutning på säsongen stod vi som segrare och Superettan var ett faktum. Addera att vi vann med 1-0 mot IFK Norrköping i Svenska Cupen också vilket innebär gruppspel som försäsong. Norrköping hade precis sparkat sin tränare MP och var mitt uppe i EL-kval runt vår match vilket kanske gjorde dem slitna och omotiverade.

Postad bild

Mohamed Ramadan har varit en högklassig anfallare under mina säsonger i klubben men nu kan hans dagar vara räknade. Tjänar klart bäst i klubben och blir inte direkt yngre.
Postad bild

Vi fick bra prestationer från nyförvärven inför och under säsongen. När jag startade saven ville jag inte alls ha spelare med MFF-koppling på grund av rivaliteten men nu ser jag det som att vi tar hand om rejects och låter dem blomma ut. 10+7 från ytterposition av gamla AZ-spelaren Zia Sakirovski var grymt bra.
Postad bild

#347   Wixz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1552 Inlägg:

Postad 19 August 2019 - 19:05 PM

Postad bild

ROYAL EXCEL MOUSCRON 2018/2019
Hade en väldigt trevlig save med den här klubben på FM17 och kände mig inspirerad att dra igång en save på FM19 också. Klubben är hemmahörande i Mouscron som ligger runt en halvtimmes bilfärd från Lille på andra sidan gränsen. Tanken är utnyttja klubbens geografiska läge och satsa mycket på franska spelare, men även spelare som inte tar en tröja i Lille.

JUPILER PRO LEAGUE 5/16
COFIDIS CUP UT I KVARTSFINAL (GENK)

Vi presterade klart över förväntningarna och tog oss till mästargruppen som fyra. Väl där gjorde vi en hedersam insats men lite otur med resultaten i den sista omgången gjorde att vi tappade en placering. På grund av lite luddiga belgiska regler så får vi inte chansen att spela Europa League nästa säsong utan får fokusera på ligan igen.

Ekonomin visar extremt mycket rött och en satsning kommer göras på spelare från akademin i framtiden. Jag lyckades i alla fall bli av med två överflödiga vänsterbackar under januari vilket minskade truppkostnaderna under våren en aning.
"35 år utan titel. Ner i tredjedivisionen. Nicky Summerbee och Kinkladze. Jamie Pollock och självmålet. Lose and booze. Joy Division och Oasis och Stone Roses. The Kippax and the pouring rain"

#348   Wixz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1552 Inlägg:

Postad 29 August 2019 - 19:47 PM

Postad bild

ROYAL EXCEL MOUSCRON 2019/2020
När budgeten sattes inför säsongen så meddelade styrelsen att en rejäl minskning i lönekostnader var ett måste. Det som tidigare varit €140,000 i veckan var nu €90,000, vilket också innebar att vi nu satt på ligans lägsta lönekostnad.

JUPILER PRO LEAGUE 7/16 (FÖRLUST MOT STANDARD LIEGE I EUROPA-PLAYOFF)
COFIDIS CUP UT I KVARTSFINAL (OOSTENDE)

Återigen blev det en säsong som slutade med missad europaplats. Först missade vi mästargruppen när vi blev sjua efter de inledande 30 omgångarna. Vi fick då spela något slags kval där ett lag skulle ställas mot femman i mästerskapsgruppen om en plats i Europa League. Drömmen om spel på kontinenten tog slut i just den matchen efter en klar 0-3 förlust borta mot Standard Liege. Trots det känner jag mig ganska nöjd med tanke på det finansiella läget i klubben befinner sig i.

Ekonomin är alltså fortfarande ett stort problem, och räddas inte ens av de €6,000,000 vi fick in när vi sålde mittfältaren Bakic till Girona. Nyförvärven inför säsongen kom främst via lån och från vårt U21 lag. Bäst av de egna var mittfältarna Spahiu och Fruk som båda tog en ordinarie plats under säsongen. Av de inlånade så var det nog Toma Basic, ersättaren till just Bakic, som var allra bäst med sina fyra mål och tio assist på 24 matcher.

SALDO (€4,800,000)
"35 år utan titel. Ner i tredjedivisionen. Nicky Summerbee och Kinkladze. Jamie Pollock och självmålet. Lose and booze. Joy Division och Oasis och Stone Roses. The Kippax and the pouring rain"

#349   Hammurabbit

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 02 September 2019 - 20:36 PM

FK Senica - Nov 2020

Om klubben
Senica är en stad på ca 20 000 invånare i norra Slovakien, ganska nära gränsen till Tjeckien.
Stadens fotbollslag FK Senica har funnits sedan 1920-talet och haft framgångar så sent som på 2010-talet med en andraplats i ligan 2012 och Europaspel.
Dock har det gått sämre sista åren och hamnat i botten. Det har varit stort fokus på utländska spelare och har som enda (?) Slovakiska lag ställt upp i en ligamatch helt utan Slovakiska startspelare.

Jag tog över klubben en bit in första säsongen (FM19). Då hade klubben i princip bara utländska spelare och en skenande nedåtgående ekonomi.

Om Slovakiska ligan
Slovakiska högstaligan har 12 lag. Alla ordinarie ligamatcher är spelade framåt Mars och då splittras ligan i topp 6, som spelare om seger och europaplatser och övriga 6 som spelar om vem som skall flyttas ner. Det sker genom ett ligasystem där alla möter varandra hemma och borta.

De största lagen är Slovan Bratislava, Zilina, Trencin och Trnava.
Detta är min tredje säsong, Slovan vann första, Trencin senast.

Laget

Löne/Transferbudgeten har krymt år för år och det har i princip varit omöjligt att ha ett helt konkurrenskraftigt lag. Varje säsong börjar därför med att låna ihop vettiga spelare för de positioner som saknas för i princip inga pengar. Som tur är har klubben ett samarbete med Palermo och laget har denna säsongen 3 spelare från Palermos B-lag och ungdomslag. Bland annat lagets bäste spelare, målvakten Fabrizio Alastra

Bifogad bild: alastra.jpg

Försvaret är lagets starkaste lagdel bla med lagkaptenen, en annan italienare, Zullo, som får anses som ganska medioker men som går från klarhet till klarhet.

Bifogad bild: walter zullo.jpg

En av årets få värvningar, som möjliggjordes av försäljningen av lagets bästa spelare Klapan och Petshi, som visat sig vara ett genidrag är hemvändande yttern Tomas Brigant
Bifogad bild: brigant.jpg

Ungdomsakademin har lyckats få fram ett antal ett gäng goda spelare (ett par numera i Slovakiska U21-landslaget) och tre 17/18-åring är halvordinarie i laget.

Taktiken

Laget spelar normalt en DM 4-1-2-3 med fokus på stabilt försvarspel och spelskickliga mittfältare som antingen kommer till skott själva, eller spelar ut till kanterna med inlägg mot framför allt Brigant eller nye anfallaren Perez (Italienare med argentiskt påbrå).
Bifogad bild: tact1.jpg

Vid svårare motstånd, framförallt i Europa, tillämpas en 5-3-2 som i princip försöker gröta till mitten så mycket som möjligt och hoppas att de spelskickliga mittfältarna kan hitta någon av anfallarna.

Hur det går
Den första säsongen gick över förväntan och jag fick spela Europakval redan andra säsongen. Dock tog det slut redan i första kvalomgången.

Andra säsongen började trögt men laget spelade otroligt bra sista 15 omgångarna ( mycket tack vare Palermo-spelare). Dock var marginalerna inte på rätt sida och det slutade med en cupfinal som förlorades på straffar och ett missat guld, pga en Slovan Bratislava-kvittering på övertid. Istället en tredjeplats och Europaplats.

Denna tredje säsong har inletts mycket övertygande. Först och främst: Efter 4 kvalomgångar tog sig laget heroiskt till Europa League där 4 poäng inkasserats. Totalt har det gett klubben ca 4miljoner Euro i intäkter, vilket ändrat finanserna radikalt. Från total misär till en mycket välmående klubb. Väntar bara på att transferbudget skall ändras...

Ligan ser förvånansvärt bra ut
Bifogad bild: tabell.jpg

Som väntat är Zilina och Slovan hack i häl, men första mötet med Slovan blev hemmaseger.

Mycket tack vare Brigants 12 mål, Alastras storspel i mål och ett defensivt starkt mittfält.
Många matcher kvar men om ny budget öppnas i vinterns transförfönster kan det nog bli ett guld!

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: tabell.jpg
  • Bifogad bild: alastra.jpg
  • Bifogad bild: walter zullo.jpg
  • Bifogad bild: brigant.jpg
  • Bifogad bild: tact1.jpg

#350   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 09 September 2019 - 21:18 PM

Lirat klart första säsongen med Ipswich i League One där vi slog poängrekord och tog klivet upp i The Championship. Usel ekonomi så detta kommer bli en utmaning! Fick sålt min 19-åriga anfallare till Wolves för £10m, min räddning ekonomiskt. Extra plus att han anslöt på lån under kommande säsong.

26000 pers på Portman Road i ligapremiären hemma mot Sheffield United där vi spelade 0-0. Med sådana publiksiffror så kommer ekonomin bli stabilare :) Hade 29 000 hemma mot Spurs i FA-Cupen ifjol, då gav lite klirr i kassan.

#351   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:

Postad 11 September 2019 - 17:59 PM

Har gjort bort mig totalt. Låg 5:a med Ipswich i Championship innan jul, valde då att ta chansen i ett Leicester som låg på nedflyttningsplats i Premier League. Två månader senare är jag arbetslös efter att ha avgått från ett uselt och tråkigt Leicester...

#352   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:

Postad 12 September 2019 - 06:45 AM

Fick revansch, blev ny förbundskapten för England! :)

#353   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 12 September 2019 - 09:46 AM

Haha vilken resa!

#354   julmust

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 45 Inlägg:

Postad 12 September 2019 - 12:15 PM

Watford åkte ur Premier League med sin trupp första säsongen.. Tog över dom och styr även Udinese som kom 7a.

Sålde spelare för över en miljard. Alla över 28 fick lämna. Nu satsas det ungt och nytt i Watford. Udinese fick köpa Masina, Deulofeu, Doucoure BILLIGT för att försöka utmana om CL plats i Serie A.

Watford kommer gå över och spela en trebacks linje med två wingbacks, två central mittfältare och två yttrar och en forward. Än så länge har jag värvat mittbacken Jack O'connel från Sheffield, målvakten David Raya från Brentford, ny vänsterback i form av dansken Riza Durmizi. 800 miljoner kvar i övergångsbudget, får se om jag kan få loss någon talang. Fick även behålla Pereyra som kommer dominera i championsship. Allt annat än förstaplats är katastrof.

Målet med saven är att vinna både Premier League och Serie A samma säsong. Kommer nog bli en del ekonomisk hjälp mellan klubbarna och även spelarbyte för att uppnå målet.
Signatur ändrad.

#355   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:

Postad 12 September 2019 - 12:51 PM

Visa inläggjulmust skrev:

Watford åkte ur Premier League med sin trupp första säsongen.. Tog över dom och styr även Udinese som kom 7a.

Sålde spelare för över en miljard. Alla över 28 fick lämna. Nu satsas det ungt och nytt i Watford. Udinese fick köpa Masina, Deulofeu, Doucoure BILLIGT för att försöka utmana om CL plats i Serie A.

Watford kommer gå över och spela en trebacks linje med två wingbacks, två central mittfältare och två yttrar och en forward. Än så länge har jag värvat mittbacken Jack O'connel från Sheffield, målvakten David Raya från Brentford, ny vänsterback i form av dansken Riza Durmizi. 800 miljoner kvar i övergångsbudget, får se om jag kan få loss någon talang. Fick även behålla Pereyra som kommer dominera i championsship. Allt annat än förstaplats är katastrof.

Målet med saven är att vinna både Premier League och Serie A samma säsong. Kommer nog bli en del ekonomisk hjälp mellan klubbarna och även spelarbyte för att uppnå målet.

Spännande projekt!

#356   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 12 September 2019 - 13:13 PM

Peppe_1988 skrev:

Fick revansch, blev ny förbundskapten för England! :)

Skapligt uppdrag efter att endast ha varit i Championship och ett bottenlag i PL.. :)

#357   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 12 September 2019 - 13:37 PM

Postad bild

Postad bild

#358   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:

Postad 12 September 2019 - 16:51 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Skapligt uppdrag efter att endast ha varit i Championship och ett bottenlag i PL.. Postad bild

Råkade välja att jag var tidigare landslagsman för Sverige så det hjälpte till såklart.

#359   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 13 September 2019 - 10:00 AM

Peppe_1988 skrev:

Råkade välja att jag var tidigare landslagsman för Sverige så det hjälpte till såklart.

Aha, men ändå. Kul att ett rykte som spelare tar dig så långt när uppdragen som tränare kanske inte varit på högsta nivån än. :) headhuntad för spelidé, om inte annat!

#360   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1694 Inlägg:

Postad 13 September 2019 - 11:43 AM

FY FAN ATT FÖRLORA EN VM-FINAL PÅ DET HÄR VISET!!!! (Vann skotten med 34-8)

http://www.mediafire...%2012.42.02.png

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar