Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

380 svar till detta ämne

#361   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 13 September 2019 - 12:20 PM

Har dragit detta förut här på forumet men denna resa bara växer.

Är just nu inne mitt i säsongen 25/26 i The Championship med Bournmouth. Vägen dit började i sörmländska division 7 och via lag som IFK Lidingö, Karlskrona och AIK så landade jag efter ett snabbt införskaffat SM-guld med AIK jobbet i Bournmouth.

Vid övertagande av Bournmouth befann de sig på en 6:e plats i The Championship efter att ha åkt ur PL säsongen innan. Som tränare har jag på slutet börjat hitta till klubbar som accepterat att betala mina utbildningar, både AIK och Karlskrona har stått för varsin, och nu i Bournmouth följde samma mönster.

Men till laget och läget nu då:
Jag har jobbat mig upp från 6:e till 2:a plats och utmanar fortsatt uppåt, i toppen hittar vi Brentford, tätt bakom jagar Newcastle, Blackburn och Middlesbrough. Jag sitter inne på en helt okej bredd, och med en spets som just nu består av en Julian Von Moos (värderad till 560 miljoner SEK), Dominik Solanke, Patrick Roberts och Callum Hudson-Odoi så känns det rimligt att vi till nästa säsong är i Premier League för att återetablera oss.

FM är kanonkul nu :)
"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#362   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:

Postad 13 September 2019 - 18:44 PM

Uppdatering FK Senica

Vi låg 3 poäng för Zilina och något poäng till framför Slovan fram till November då vi plötsligt tappade formen och oturen visade sitt fula plyte. Vi förlorade hemma mot bottenlaget som just fått tränarn sparkad. Den dåliga formen höll i sig fram till Slovakiens långa vinterlov: mitten av December till mitten av Februari och vi låg plötsligt 3 poäng efter Zilina.

Hösten och vintern erbjöd också lite ändringar i laget. Min mittbacksrese från Cap Verde, Kay, såldes lite opportunistiskt till mellanöstern. Det var liksom sista chansen att få ut lite stålar för honom och genom att pussla lite i laget kunde jag klara eventuella skador hyffsat. Tyvärr kom Watford in och köpte min mest lovande junis, det fysiska underbarnet och elaka defensiva mittfältaren Pavol Marko för en spottstyver i sammanhanget men som tur var är han fortfarande under 17 vilket gjorde att han inte kan flytta förrän till sommaren så han kan fortfarande kapa motståndare säsongen ut.

Jag var tvungen att fylla på med en ny mittback i Januari och valde den nickstarke men annars något begränsade tyske försvararen Maik Uhde. ;in budget är fortfarande hårt begränsad trots mina fina Europapengar.

Hur som helst, slutspelet har börjat då topphalvan av tabellen spelar varandra två gånger till. Fyra matcher in har jag gått hyffsat - spelat oavgjort både mot Slovan och Zilina (borta!), vunnit två och förlorat en. Tyvärr går Zilina mycket starkt och jag är fortfarande tre poäng efter. Slovan ser också mycket bra ut, de har ligans absolut bästa lag, men blandar och ger och ligger fortfarande något poäng efter.

Jag fifflar runt med en lite mer offensiv taktik mot de lite sämre lagen för att ge min andra lovande junis, Urminsky, mer tid i laget, han vill helst spela offensiv spelfördelare, men har svårt att dominera matcherna.

Ser fram emot säsongsavslutningen och målet är att knipa en Europa-plats åtminstone, men hoppas såklart på att kunna vinna hela klabbet.

#363   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3026 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 13 September 2019 - 19:14 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

FY FAN ATT FÖRLORA EN VM-FINAL PÅ DET HÄR VISET!!!! (Vann skotten med 34-8)

http://www.mediafire...%2012.42.02.png

Tyvärr, man kan inte göra annat än att skratta åt det.

#364   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2601 Inlägg:

Postad 13 September 2019 - 22:45 PM

Hamburger SV - 2018/19

Första nya saven på länge. Den enda planen jag hade när jag valde lag var att det skulle vara en klubb med potential och stort följe. Riktade mig mot större städer och däribland då Hamburg, där valet så småningom föll på Hamburger SV. Trots att man med sina 1,8 miljoner invånare är den näst största staden i Tyskland (och 12:a i Europa) har man för närvarande inget lag i Bundesliga efter att HSV ramlade ned 2018. I verkligheten slutade sedan laget på en försmädlig fjärdeplats - en poäng från direktuppflyttning - i andraligan. 2019 spelar man alltså alltjämt i 2. Bundesliga, men min resa tar vid sommaren 2018 när Hamburg är nykomling i ligan.

Målet för säsongen är förstås att toppa det verkliga resultatet och nå uppflyttning. Mer långsiktigt är målet att etablera oss som en storklubb, något vi har goda förutsättningar för. Laget håller som sagt till i en storstad, man har en arena som tar 57 000 och goda om än utvecklingsbara faciliteter.

Därtill finns det tillgång till en rätt hyfsad trupp. Det finns kanske inte så mycket stjärnkvalitet, men väl ett helt koppel spelare som håller hög 2. Bundesliga-klass och som även bör klara av att göra avtryck i Bundesliga. Laget är ungt och utvecklingsbart, även om de solklara supertalangerna lyser med sin frånvaro. Störst talang är troligtvis 18-årige ytterbacken Josha Vagnoman som kan spela både höger- och vänsterback med bravur och som redan nu hade tagit en plats i startelvan om det inte vore för att två av klubbens bästa spelare råkar vara just ytterbackar - Sakai och Leibold.

Transfermässigt har jag, i mina ögon framgångsrikt, försökt stärka truppen bäst det går med de förhållandevis begränsade medel jag haft att utgå från. Keanu Staude plockades in som backup till Jairo på en av två positioner som definitivt saknade bredd, vänsterflanken. Sebastian Andersson var överraskande nog transferlistad, varpå jag högg direkt för att säkra upp den andra positionen i behov av bredd, anfallet. En annan svensk i form av Simon Thern anslöt också som andrahandsval efter att jag fått nobben av Fransson (som nyss skrivit på nytt kontrakt med Peking).

Sist men inte minst rånade jag Stuttgart. Slet av dem byxorna och sprang iväg, bara. Först skedde ett direkt spelarbyte utan pengar involverade där Stuttgart fick 29-årige Christoph Moritz medan vi fick den 21-årige och redan nu bättre Orel Mangala. Som om inte det vore nog köpte jag därefter klassliraren Kempf från Stuttgart för förvisso svidande 50 miljoner, men det är en summa som är låg i sammanhanget. Tre dagar senare hör sig Stuttgart för om min 30-åriga mittback Ewerthon, som vi gladeligen då säljer för 60 miljoner. PROFIT!

Under året siktar vi på en rak, tempofylld fotboll med hårt arbete och hög press. Offensivt och förhoppningsvis målrikt, men även taktiskt disciplinerat och strukturerat. Stereotypiskt tyskt, helt enkelt.

Målvakter
Postad bild Julian Pollersbeck, 24
----
Postad bild Daniel Fernandes, 26
Postad bild Morten Behrens, 22

Försvarare
Postad bild Tim Leibold, 25
Postad bild Marc-Oliver Kempf, 24 - från Stuttgart för 50 miljoner
Postad bild Kyriakos Papadopoulos, 27
Postad bild Gôtoku Sakai, 28
----
Postad bild Rick van Drongelen, 20
Postad bild Khaled Narey, 25
Postad bild Jan Gyamerah, 24
Postad bild David Kinsombi, 23
Postad bild Jeremy Dudziak, 23
Postad bild Josha Vagnoman, 18

Mittfältare
Postad bild Jairo, 27
Postad bild Orel Mangala, 21 - från Stuttgart i spelarbyte
Postad bild Matti Steinmann, 24
Postad bild Aaron Hunt, 32
Postad bild Sonny Kittel, 26
----
Postad bild Gideon Jung, 24
Postad bild Arianit Ferati, 21
Postad bild Keanu Staude, 22 - från Bielefeld för 12 miljoner
Postad bild Bakery Jatta, 21
Postad bild Simon Thern, 26 - från Norrköping för 20 miljoner

Anfallare
Postad bild Sebastian Andersson, 28 - från Union Berlin för 24 miljoner
----
Postad bild Lukas Hinterseer, 28
Postad bild Bobby Wood, 26

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 13 September 2019 - 22:46 PM

Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#365   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:

Postad 15 September 2019 - 11:25 AM

Hyffsad inledning på säsongen: Första matchen är Europakvalet hemma mot Gibraltar UTD, som inte riktigt fått rätt på försvarsspelet. https://imgur.com/TUOUThd

8 mål av Perez Postad bild

#366   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 17 September 2019 - 06:26 AM

Charmig trupp du har hypnoman!

#367   devantlesfilles

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 83 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 18 September 2019 - 10:39 AM

Inte spelat FM på hela året nästan, pga jobb och liv som kommit i vägen. Ville nu dra igång en sista save innan nästa utgåva kommer ut. Valet landade till slut på OGC Nice, och fy tusan vad fast jag är igen. Första säsongen är färdigspelad och allt gick över förväntan. I sista omgången avgjordes det att vi, trots förlust för oss men en ännu större förlust för Lyon som jagat oss, slutar på en stark tredjeplats. Detta efter starka insatser från främst Kasper Dolberg som med 21 mål och 5 assist kom tvåa i skytteligan och vann priser som årets unga spelare, men även från Nice dyraste värvning genom tiderna i Dani Olmo. Dani har gått rätt in i startelvan och har med 11 mål och 7 assist från sin position på vänsteryttern varit en starkt bidragande orsak till att en åtta veckor lång skada på Dolberg inte sänkte vår säsong. Hedersomnämnande till Danilo på defensiv innermitt, samt mittlåset med Malang Sarr och Dante. Säsong två ska precis inledas och trots att transferbudgeten är tight så försöker jag nu förstärka hela truppen inför vårt stundande spel i Champions League. Josha Vagnoman och Federico Dinamarco har förstärkt ytterbacken, och Iuri Medeiros kommer in från Nürnberg efter en stark säsong i 2. Bundesliga. Hoppas nu på att lasta av lite dött kött i reservlaget, och att transferlistan ska ha något fynd åt mig så att alla spelare inte sprungit ihjäl sig till januari.

#368   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 19 September 2019 - 00:07 AM

IFK MALMÖ 2027
  • Division 2 (2019)
  • Division 1 (2020-2021)
  • Superettan (2022-2024)
  • Allsvenskan (2025)
  • Superettan (2026)
  • Allsvenskan (2027)
Äntligen klarar vi av att stanna kvar i Allsvenskan. Vi blev till slut ett stabilt mittenlag i en jämn serie. Till 2023 någonting hade jag ett tänkt att ha så lokal anknytning på spelare som möjligt med suget att hitta bra spelare tog över och folk från hela landet togs in. Med proffsstatus inför Allsvenskan 2025 tog vi beslutet att ta in några spelare från andra länder men alltid med fokus att tänka långsiktigt. En dålig allsvenska gjorde att det aldrig var långt upp till kvalplats men med bara 13 inspelade poäng var det omstart i S1 som gällde. Dock hjälpte proffstatusen oss med att hålla bra träningsnivå och efter en säsong var vi tillbaka i Allsvenskan. Bättre förberedda så gjorde vi en bra vår man i ett försök att hänga av bottenkollegorna så valde vi att investera i spelare under sommarfönstret. Resultatet blev en mittenplacering och nu kan vi börja bygga långsiktigt för allsvenskt spel.

Postad bild

STARTELVAN HÖSTEN 2027
Mål: Godfred Twumasi
NAT: Ghana | Ålder: 25 | Kom från: IFK Norrköping sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 7 matcher 5 insläppta

VB: Kodjo Adjagbes
NAT: Togo | Ålder: 20 | Kom från: Sémassi inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 27 matcher 0 mål 2 assist
MB: Thomas Isherwood
NAT: Sverige | Ålder: 29 | Kom från: Östersunds FK inför 2025 (AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 86 matcher 1 mål 3 assist
MB: Luke Davids
NAT: Sydafrika | Ålder: 23 | Kom från: Mbombela Utd sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 14 matcher 0 mål 1 assist
HB: Joel Forsberg
NAT: Sverige | Ålder: 24 | Kom från: Malmö FF inför 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 54 matcher 3 mål 12 assist

DSF: Frank Boateng
NAT: Ghana | Ålder: 24 | Kom från: Hearts of Oak inför 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 52 matcher 1 mål 4 assist
LM: Anton Sollert
NAT: Sverige | Ålder: 25 | Kom från: Trelleborgs FF inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 28 matcher 5 mål 3 assist
CAR: Daniel Bundgaard
NAT: Danmark | Ålder: 22 | Kom från: FC Midtjylland inför 2026 (S1, AS), lån
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 53 matcher 12 mål 6 assist

IF: Teodor Hallin
NAT: Sverige | Ålder: 23 | Kom från: Malmö FF inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 29 matcher 7 mål 6 assist
IF: Victor Backman
NAT: Sverige | Ålder: 21 | Kom från: Kalmar FF sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 14 matcher 4 mål 1 assist
F9: Andreas Mardistes
NAT: Estland | Ålder: 23 | Kom från: FCI Levadia inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 28 matcher 8 mål 3 assist

ÖVRIGA TRUPPEN 2027
Mål: Rasmus Mørk
NAT: Norge | Ålder: 20 | Kom från: Sarpsborg 08 inför 2027 (AS), lån
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 23 matcher 42 insläppta

BC: Victor Delgado
NAT: Uruguay | Ålder: 21 | Kom från: Juv. Unieda de Libertad sommaren 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 26 matcher 4 mål 0 assist
BC: Victor Krüger
NAT: Sverige | Ålder: 27 | Kom från: Kalmar FF inför 2021 (Div. 1, S1, AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 171 matcher 8 mål 3 assist
BC: Dawid Kapuscinski
NAT: Sverige | Ålder: 22 | Kom från: Malmö FF inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 14 matcher 0 mål 0 assist
BV: Jimmy Norris
NAT: USA | Ålder: 24 | Kom från: San Jose Earthquakes sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 1 matcher 0 mål 0 assist
BH: Chris Powell
NAT: Gibraltar | Ålder: 22 | Kom från: Lincoln Red Imps inför 2027 (AS), 3 750 :-
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 7 matcher 0 mål 0 assist

MC: Kevin Gustafsson
NAT: Sverige | Ålder: 24 | Kom från: IFK Göteborg inför 2025 (AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 54 matcher 6 mål 3 assist
OMV: Florent Sopi
NAT: Sverige | Ålder: 25 | Kom från: Malmö FF inför 2021 (Div. 1, S1, AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 65 matcher 13 mål 7 assist
OMV: Marcus Gustafsson
NAT: Finland | Ålder: 23 | Kom från: IFK Mariehamn sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 0 matcher 0 mål 0 assist

AC: Jose Araya
NAT: Costa Rica | Ålder: 23 | Kom från: Liberia inför 2025 (AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 75 matcher 31 mål 15 assist
AC: Karl Landsten
NAT: Sverige | Ålder: 25 | Kom från: BK Häcken inför 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 42 matcher 11 mål 5 assist
AC: Matthew Ward-Pither
NAT: Gibraltar | Ålder: 30 | Kom från: Lynx FC sommaren 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 15 matcher 5 mål 2 assist

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 19 September 2019 - 00:08 AM

#369   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:

Postad 21 September 2019 - 16:12 PM

Visa inläggRagnar skrev:

IFK MALMÖ 2027
  • Division 2 (2019)
  • Division 1 (2020-2021)
  • Superettan (2022-2024)
  • Allsvenskan (2025)
  • Superettan (2026)
  • Allsvenskan (2027)
Äntligen klarar vi av att stanna kvar i Allsvenskan. Vi blev till slut ett stabilt mittenlag i en jämn serie. Till 2023 någonting hade jag ett tänkt att ha så lokal anknytning på spelare som möjligt med suget att hitta bra spelare tog över och folk från hela landet togs in. Med proffsstatus inför Allsvenskan 2025 tog vi beslutet att ta in några spelare från andra länder men alltid med fokus att tänka långsiktigt. En dålig allsvenska gjorde att det aldrig var långt upp till kvalplats men med bara 13 inspelade poäng var det omstart i S1 som gällde. Dock hjälpte proffstatusen oss med att hålla bra träningsnivå och efter en säsong var vi tillbaka i Allsvenskan. Bättre förberedda så gjorde vi en bra vår man i ett försök att hänga av bottenkollegorna så valde vi att investera i spelare under sommarfönstret. Resultatet blev en mittenplacering och nu kan vi börja bygga långsiktigt för allsvenskt spel.

[img][url="https://i.imgur.com/I34i953.png"]https://i.imgur.com/I34i953.png[/url][/img]

STARTELVAN HÖSTEN 2027
Mål: Godfred Twumasi
NAT: Ghana | Ålder: 25 | Kom från: IFK Norrköping sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 7 matcher 5 insläppta

VB: Kodjo Adjagbes
NAT: Togo | Ålder: 20 | Kom från: Sémassi inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 27 matcher 0 mål 2 assist
MB: Thomas Isherwood
NAT: Sverige | Ålder: 29 | Kom från: Östersunds FK inför 2025 (AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 86 matcher 1 mål 3 assist
MB: Luke Davids
NAT: Sydafrika | Ålder: 23 | Kom från: Mbombela Utd sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 14 matcher 0 mål 1 assist
HB: Joel Forsberg
NAT: Sverige | Ålder: 24 | Kom från: Malmö FF inför 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 54 matcher 3 mål 12 assist

DSF: Frank Boateng
NAT: Ghana | Ålder: 24 | Kom från: Hearts of Oak inför 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 52 matcher 1 mål 4 assist
LM: Anton Sollert
NAT: Sverige | Ålder: 25 | Kom från: Trelleborgs FF inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 28 matcher 5 mål 3 assist
CAR: Daniel Bundgaard
NAT: Danmark | Ålder: 22 | Kom från: FC Midtjylland inför 2026 (S1, AS), lån
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 53 matcher 12 mål 6 assist

IF: Teodor Hallin
NAT: Sverige | Ålder: 23 | Kom från: Malmö FF inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 29 matcher 7 mål 6 assist
IF: Victor Backman
NAT: Sverige | Ålder: 21 | Kom från: Kalmar FF sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 14 matcher 4 mål 1 assist
F9: Andreas Mardistes
NAT: Estland | Ålder: 23 | Kom från: FCI Levadia inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 28 matcher 8 mål 3 assist

ÖVRIGA TRUPPEN 2027
Mål: Rasmus Mørk
NAT: Norge | Ålder: 20 | Kom från: Sarpsborg 08 inför 2027 (AS), lån
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 23 matcher 42 insläppta

BC: Victor Delgado
NAT: Uruguay | Ålder: 21 | Kom från: Juv. Unieda de Libertad sommaren 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 26 matcher 4 mål 0 assist
BC: Victor Krüger
NAT: Sverige | Ålder: 27 | Kom från: Kalmar FF inför 2021 (Div. 1, S1, AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 171 matcher 8 mål 3 assist
BC: Dawid Kapuscinski
NAT: Sverige | Ålder: 22 | Kom från: Malmö FF inför 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 14 matcher 0 mål 0 assist
BV: Jimmy Norris
NAT: USA | Ålder: 24 | Kom från: San Jose Earthquakes sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 1 matcher 0 mål 0 assist
BH: Chris Powell
NAT: Gibraltar | Ålder: 22 | Kom från: Lincoln Red Imps inför 2027 (AS), 3 750 :-
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 7 matcher 0 mål 0 assist

MC: Kevin Gustafsson
NAT: Sverige | Ålder: 24 | Kom från: IFK Göteborg inför 2025 (AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 54 matcher 6 mål 3 assist
OMV: Florent Sopi
NAT: Sverige | Ålder: 25 | Kom från: Malmö FF inför 2021 (Div. 1, S1, AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 65 matcher 13 mål 7 assist
OMV: Marcus Gustafsson
NAT: Finland | Ålder: 23 | Kom från: IFK Mariehamn sommaren 2027 (AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 0 matcher 0 mål 0 assist

AC: Jose Araya
NAT: Costa Rica | Ålder: 23 | Kom från: Liberia inför 2025 (AS, S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 75 matcher 31 mål 15 assist
AC: Karl Landsten
NAT: Sverige | Ålder: 25 | Kom från: BK Häcken inför 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 42 matcher 11 mål 5 assist
AC: Matthew Ward-Pither
NAT: Gibraltar | Ålder: 30 | Kom från: Lynx FC sommaren 2026 (S1, AS), free transfer
Totala antalet matcher i IFK Malmö: 15 matcher 5 mål 2 assist

Snygg uppdatering. Ser ut som du fått slita en del. Brukar vara dom saves som är roligast enligt mig. Hade en save med Syrianska på FM17 där jag var en jojo mellan Allsvenskan och Superettan i många år innan ja lyckades etablera mig.

#370   Niklas7

Ikon

• Medlem
  • 2689 Inlägg:

Postad 22 September 2019 - 18:48 PM

Postad bild

CD TONDELA - 2023/24

Detta är troligtvis sista saven som hålls igång innan kommande FM2020 släpps, en save som har hållit igång ett litet tag och som inte började i Tondela, istället började vi i Gibraltar och Mons Calpe. Vi var höll oss där under tre säsonger, varav vi vann ligan två gånger, jag hade dock svårt att nöja mig där och sökte mig istället vidare och tillslut fann jag en plats i Tondela. När jag tog över låg det dåligt till i andraligan men när vi väl summerade säsongen så hade vi lyckats nå en andraplats och därmed hade vi en plats i högstaligan. Vi har precis spelat klart vår andra säsong nu i högstaligan, första säsongen tog vi en 11:e plats och iår har vi gjort det ännu bättre med en stabil 6:e plats, framtiden kan komma att bli väldigt spännande!

Tabellen får ni här!

En del värvningar var vi tvungna att göra, för att kunna förbättra laget i all typ av form så fick vi gå runt och fynda lite. 11 spelare totalt har kommit in under säsongen och absolut inte alla har varit tänka för en startelva, tre av dessa har lånats från våra samarbetsklubbar Braga och Benfica. Totalt har vi lagt 1.75 milj kr på spelare så vi har gjort gott för oss när det gäller spelare in, speciellt med tanke på att många av de nya har klivit in och fått bra med speltid.

Utåt har vi fått in 15 miljoner, vi har kort och gott gått plus i transferväg. Största försäljningen som gjordes var på colombianska mittbacken Uribe som vi sålde till PSG, han hann bara göra en halv säsong hos oss men det var tillräckligt för att en storklubb skulle höra av sig. Även en anfallare vid namn Szellak såldes efter bara en halv säsong i klubben, 6 mål på 14 matcher fick Werder Bremen att kontakta oss. Båda regens ska sägas. Annars var det i det stora hela en massa spelare som lämnade på lån.

MÅLVAKTER:
Postad bild | Tiago DIAS, 32 matcher, 6.98 snb - Ny som Free Transfer
- Mycket fin debutsäsong för 23 åringen som gjorde sin första säsong i högstaligan, såpass stabil att han är utmanare till årets målvakt. Lyckades hålla nollan hela 14 gånger och var lite av en chansning när vi plockade in honom, kom för att ersätta vår tidigare målvakt som lämnade oss för Pacos Ferreira.
---
Postad bild | Pedro RODRIGUES, 9 matcher, 6.84 snb
Postad bild | Bruno CARVALHO, 0 matcher, - snb - Inlånad från Braga
- Vår egna produkt Rodrigues var inte alls tänkt att få speltid denna säsong, helt plötsligt så skadade sig dock Dias och vips var chansen där. Gjorde absolut inte bort sig när han fick chansen och kan på sin höjd bli ett andra/tredjeval. Under vintern kände jag ändå att jag ville få in ett bättre alternativ på bänken och de slutade med att jag lånade en keeper från en av våra samarbetsklubbar. Trist för honom dock att det inte blev någon match, svårt dock att peta Dias när han utvecklas så bra som han gör.

FÖRSVARARE:
Postad bild | DUARTE, 38 matcher, 1 mål, 0 ass, 7.03 snb
Postad bild | João QUEIRÓS, 29(2) matcher, 0 mål, 0 ass, 7.12 snb
Postad bild | David BRUNO, 24(4) matcher, 2 mål, 3 ass, 7.25 snb
Postad bild | Alex REYNOLDS, 22(4) matcher, 1 mål, 1 ass, 7.07 snb - Ny från Nomads SC
- Det spelare som har varit allra mest givna i årets backlinje har varit det två mittbackarna Duarte och Queirós, två stabila pjäser men som jag inte anser kommer kunna vara startspelare ifall vi verkligen ska hota i den absoluta toppen i ligan, man kan lätt säga att det spelar på sin maximala förmåga. På kanterna har det varit bra mycket mer rotation men om man ska peka ut "förstavalen" på varsin kant så fick publikfavoriten Bruno och amerikanen Reyonolds ses som det. Bruno med sina 32 år är på nergång samtidigt som Reyonlds med sina 19 år enbart har framtiden framför sig, hur långt han kan nå är enbart bara upp till honom. Till nästa säsong väntar jag mig lite ändring på några av spelarna som startar.
---
Postad bild | Ryan ARELLANO, 24(2) matcher, 0 mål, 1 ass, 7.17 snb
Postad bild | IAGO, 11 matcher, 1 mål, 0 ass, 7.27 snb
Postad bild | Randy GERRARD, 4(6) matcher, 0 mål, 1 ass, 7.20 snb
Postad bild | Howard SANDERS, 2 matcher, 0 mål, 2 ass, 8.10 snb
Postad bild | Hugo MONTES, 1 matcher, 0 mål, 0 ass, 6.60 snb
Postad bild | Fábio PEREIRA, 1 matcher, 0 mål, 0 ass, 7.70 snb
- Det kanske ser konstigt ut att det finns så mycket amerikaner men det har sin enkla förklaring i att det är simpla att plocka över, det kräver inte mycket och det finns gott om talanger att fynda. Enbart en av dessa har ingen plats till nästa år då vi inte väljer att förlänga Iagos kontrakt. Fick en del speltid under slutskedet av säsongen men det var pga skador som härjade i klubben. Montes är en egen talang som ser oerhört spännande ut, frågan är ifall vi skickar ut honom på lån till nästa säsong eller om han ska vara kvar och fightas om en plats. Arellano är på vippen att skicka Bruno till bänken, troligtvis ser vi honom i en framtida backlinje.

MITTFÄLTARE:
Postad bild | Rui MOREIRA, 36(1) matcher, 8 mål, 10 ass, 7.29 snb
Postad bild | Francisco SALDANHA, 36 matcher, 1 mål, 6 ass, 7.09 snb - Inlånad från Benfica
Postad bild | Miguel CARTAXO, 35(1) matcher, 9 mål, 5 ass, 7.08 snb
Postad bild | João MÁRIO, 28 matcher, 4 mål, 2 ass, 6.88 snb
Postad bild | Edi CAVALEIRO, 25(8) matcher, 6 mål, 1 ass, 6.94 snb - Inlånad från Braga
- Här finner vi lagets motor och hjärta i form av Rui Moreira, Portolärde Rui är verkligen i sitt esse för stunden och jag är lagom förvånad att jag inte fått något utländskt bud ännu. De inlånade spelarna har varit givna på mitten och gett stabilitet, Saldanha som städgumma och Edi som visade vägen framåt. På kanterna har speciellt Cartaxo varit utstickande, som egen talang har gått hela vägen fram och blir bara bättre för varje säsong som går. På andra kanten ser vi Mário som 2020 var på lån i Sverige och Helsingborg, då utlånad från Porto, nu är han hos oss permanent och just denna säsong var inte lika bra som året innan.
---
Postad bild | Fábio GONCALVES, 18(14) matcher, 5 mål, 5 ass, 7.17 snb
Postad bild | Mostagh YAGHOUBI, 18(7) matcher, 3 mål, 5 ass, 6.86 snb
Postad bild | José GATA, 12(15) matcher, 1 mål, 3 ass, 6.85 snb - Ny som Free Transfer
Postad bild | José SERRA, 11(5) matcher, 0 mål, 1 ass, 7.02 snb
Postad bild | Felipe ANDRÉ, 1(7) matcher, 0 mål, 0 ass, 6.68 snb
Postad bild | Harry GIBBONS, 0(2) matcher, 0 mål, 0 ass, 6.70 snb
- Finländaren har jag inte bara värvat på denna save utan jag har erfarenhet från honom tidigare, alltid presterar han väldigt bra de första säsongerna tills konkurrensen blir hårdare, då brukar han klaga, än så länge har vi inte nått dit men jag är väldigt nöjd med honom, den dagen han lämnar ska han få stående ovationer för sin betydelse. André och Gibbons är talanger och borde få fler chanser, svårt att ge dock när de finns bra med konkurrens på mittfältet. Goncalves hotar verkligen Mário om speltiden på högerkanten, när skador har varit närvarande så har han verkligen tagit sin chans, så Mário får verkligen se upp. Lite kul är det faktiskt att jag hade Gibbons i Mons Calpe under en halv säsong och han var naturligtvis dominant där, lite svårare med speltid här.

ANFALLARE:
Postad bild | Pedro PRENDA, 12(14) matcher, 9 mål, 2 ass, 6.99 snb - Nyförvärv från Marítimo
- Prenda plockades från Marítimo helt gratis inför säsongen och till en början så fick han nöja sig med att sitta på bänken, vår dåvarande talangfulle Szellak var ivägen, men under vintern så kom Bremen och lurade över honom. Sen har det varit lite av en dragkamp gällande den enda anfallsplatsen vi har, Prenda var den som tillslut drog det längsta strået och det förtroendet tackade han för att genom att göra ett par mål, nästa säsong väntas fler mål.
---
Postad bild | David CASCALVO, 13(11) matcher, 3 mål, 2 ass, 6.79 snb
Postad bild | José SILVA, 0(1) matcher, 0 mål, 0 ass, - snb
- Cascalvo är den andra spelaren som har getts en del chanser att få starta, han har tyvärr inte riktigt visat framfötterna då han enbart gjort 3 mål under hela säsongen, lika ofarlig var han säsongen innan så detta blir nog sista chansen för honom i Tondela. Där bakom är det väldigt tunt, vi har en anfallare vi skickat ut på lån i andraligan som gjort tvåsiffrigt antal mål, han kommer också få sin chans nästa säsong, dock är jag inte lika säker på hur långt han kommer att nå.

#371   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:

Postad 23 September 2019 - 21:28 PM

FK Senica Update

Mitten av säsong 21/22.

Laget
Efter att äntligen fått tillgång till en vettig transferbudget, efter mitt Europa League-äventyr har laget kunnat förstärkas.

Målvakter
Postad bild Mario Giappone - 20 år - Inlånad från Palermo
Postad bild Tomas Chudy - 16 år

Jag har inte haft en vettig målis någon gång under min tid vid rodret. Då dyker Tomas Chudy upp ibland juniorerna. Slovakiens mest lovande målis. Dock fortfarande för ung för att få vara förstamålvakt och inlånade Giappone har gjort det stabilt hittills.

Mittbackar
Postad bild Keven Schlotterbeck - 24år - 42k Euro från Freiburg
Postad bildAdam Pajer - 26år
Postad bildDamon Mirani -25år - 25k Euro från IFK Göteborg
Postad bild Maik Uhde - 27år

Detta var en lagdel som behövde förstärkas efter lagkaptenen Zullo avtackades efter förra säsongen. Pajer var spelskicklig men kort och Uhde var bra på huvet men dåligt spring i benen.
Schlotterbeck värvades tidigt och är en kvalitetsback som tacklar stenhårt. Mirani förde en tynande tillvaro på bänken i Kamratgården och trots mina scouters tveksamhet har han snabbt blivit en kugge i försvaret.

Ytterbackar
Postad bildGabriel Silveira - 22 år - inlånad från FLU
Postad bildMandela Egbo - 24 år - 79k Euro från Borussia M'gladbach
Postad bild Dennis Russ - 29 år
Postad bild Jordy van der Winden -27år - Gratis från Fortuna Sittard
Postad bild Matthias Solerio - 29 år
Postad bild Anderson Lucoqui - 115k Euro från Armina Bielefeld

Inför säsongen tänkte jag göra som jag brukar - låna in några reserver och köra på med Russ och Solerio som inte gjort någon varken glad eller besviken senaste säsongerna. Gode högerbacken Silveira lånades därmed in. Dock införskaffades vindsnabbe van der Winden lite opportunistiskt och gratis.
Planerna grusades när först Solerio, sedan Russ och sedan Silveira inom loppet av en månad alla bröt foten (!) och slutet av transferfönstret blev hetsigt. Jag fick helt enkelt ta på spenderbyxorna och hipp-happ hade jag förmodligen ligans bästa ytterbackar i de båda Afrikanerna Egbo och Lucoqui.
Till följd av det fick jag tänka om taktiken och spela med offensivare ytterbackar vilket utvecklat laget mycket.

Innermittfältare
Postad bild Antonio Romano - 25 år - 11k Euro från Kalmar FF
Postad bild Salvatore Novara - 22 år
Postad bild Elvis Kabashi - 27 år
Postad bild Martin Urminsky - 19 år
Postad bild Robert Garaj - 20 år - Gratis från Lokomotiva Kosice

Endast en förstärkning, den allsidige spelfördelaren Romano som måste vara en av årets bästa värvningar med tanke på den struntsumma som Kalmar fick för denne kvalitetsspelare. I övrigt saknas en bollvinnare, något som måste åtgärdas i Januari-fönstret.
Martin Urminsky, från egna leden, anses vara lagets bäste spelare av scouterna men har haft lite svårt att hitta sin plats som offensiv anfallare. Som spelfördelare slår han bort lite för många bollar. Dock är han fortfarande ung och tar förhoppningsvis ytterligare ett steg nästa säsong.
Garaj är en habil ung ersättare till ganska skadeglade Urminsky.

Yttermittfältare
Postad bild Boban Lazic - 27år
Postad bild Ivan De Stefano - 20 år - lån från Palermo
Postad bild Daniel Eidtner - 21 år - 47.5K Euro från Union Berlin
Postad bild Tomas Brigant - 27 år

Fjolårssuccen Tomas Brigant inledde säsongen skadad och har inte kommit upp i nivå med förra året då han gjorde 15 mål. Inte heller Lazic har nått upp till sin vanliga standard. Istället är det kvicke vänsteryttern amerikansk-tysken Eidtner som stått för målen. De Stefano är en gammal bekanting som är inne på sin andra sejour på lån. Tvåfotad och målfarlig vilket passat bra i kombination med de nya ytterbackarna.

Anfallare
Postad bild Leandro Pérez - 32 år
Postad bild Andrej Nagy - 19 år
Postad bild Daniel Birligea - 21 år - lån från Palermo

Veteranen Perez spelar oftast ensam på Topp och har gjort en hyffsad säsong. Inledde med att göra 8 mål i samma match mot Gibraltar och har därför 19 mål på 24 matcher, men endast 5 på 15 i ligan. Birligea lånades in från Palermo och gör sin andra runda i klubben. Rent skills-mässigt bör han kunna dominera i Slovakiska förstaligan med denna gång måste det hittills anses vara ett fiasko med endast ett gjort mål. Lika kall är junioren Nagy, som i princip bara gjort 2 mål på de senaste två säsongerna - trots att han lånades ut förra säsongen.
Helt klart en lagdel som skall förstärkas till nästa säsong.

Ligan

Ställningen i princip i mitten av säsongen hittar ni här

En ganska stabil andraplats där Zilina har gått mycket starkt och ligger på en välförtjänt förstaplats. Grämer mig efter en 0-1-förlust hemma mot Zilina och en mycket bra 2-2 match med vittring på seger på bortaplan. Zilina, som segrade förra året, har även lyckats ta sig till Europa League och kommer därför inkassera fina pengar till nästa säsong.
Slovan Bratislava har varit väldigt ojämna och har även inför säsongen sålt av sig mängder av spelare till konkurrerande lag. Detta har gjort att lag som Dun Streda, Trencin och Trnava har rätt habila förstauppställningar. Serien börjar alltså växa till sig.

Nu när mina ytterbackar spelat in sig och jag börjar hitta taktiken där de ger valuta för pengarna är jag hyffsat konfident i att slåss om guldet med Zilina, men givetvis med fördel för Zilina.
Det återstår att hitta en plats för ynglingen Urminsky. Kanske Trequarista? Som spelfördelare slår han bort mycket passningar. Ge mig gärna ett förslag och även hur jag skall träna honom! Här är hans stats

Detta inlägg har redigerats av Hammurabbit: 23 September 2019 - 21:28 PM

#372   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:

Postad 27 September 2019 - 08:01 AM

Visa inläggHammurabbit skrev:

FK Senica Update

Mitten av säsong 21/22.

Laget
Efter att äntligen fått tillgång till en vettig transferbudget, efter mitt Europa League-äventyr har laget kunnat förstärkas.

Målvakter
Postad bild Mario Giappone - 20 år - Inlånad från Palermo
Postad bild Tomas Chudy - 16 år

Jag har inte haft en vettig målis någon gång under min tid vid rodret. Då dyker Tomas Chudy upp ibland juniorerna. Slovakiens mest lovande målis. Dock fortfarande för ung för att få vara förstamålvakt och inlånade Giappone har gjort det stabilt hittills.

Mittbackar
Postad bild Keven Schlotterbeck - 24år - 42k Euro från Freiburg
Postad bildAdam Pajer - 26år
Postad bildDamon Mirani -25år - 25k Euro från IFK Göteborg
Postad bild Maik Uhde - 27år

Detta var en lagdel som behövde förstärkas efter lagkaptenen Zullo avtackades efter förra säsongen. Pajer var spelskicklig men kort och Uhde var bra på huvet men dåligt spring i benen.
Schlotterbeck värvades tidigt och är en kvalitetsback som tacklar stenhårt. Mirani förde en tynande tillvaro på bänken i Kamratgården och trots mina scouters tveksamhet har han snabbt blivit en kugge i försvaret.

Ytterbackar
Postad bildGabriel Silveira - 22 år - inlånad från FLU
Postad bildMandela Egbo - 24 år - 79k Euro från Borussia M'gladbach
Postad bild Dennis Russ - 29 år
Postad bild Jordy van der Winden -27år - Gratis från Fortuna Sittard
Postad bild Matthias Solerio - 29 år
Postad bild Anderson Lucoqui - 115k Euro från Armina Bielefeld

Inför säsongen tänkte jag göra som jag brukar - låna in några reserver och köra på med Russ och Solerio som inte gjort någon varken glad eller besviken senaste säsongerna. Gode högerbacken Silveira lånades därmed in. Dock införskaffades vindsnabbe van der Winden lite opportunistiskt och gratis.
Planerna grusades när först Solerio, sedan Russ och sedan Silveira inom loppet av en månad alla bröt foten (!) och slutet av transferfönstret blev hetsigt. Jag fick helt enkelt ta på spenderbyxorna och hipp-happ hade jag förmodligen ligans bästa ytterbackar i de båda Afrikanerna Egbo och Lucoqui.
Till följd av det fick jag tänka om taktiken och spela med offensivare ytterbackar vilket utvecklat laget mycket.

Innermittfältare
Postad bild Antonio Romano - 25 år - 11k Euro från Kalmar FF
Postad bild Salvatore Novara - 22 år
Postad bild Elvis Kabashi - 27 år
Postad bild Martin Urminsky - 19 år
Postad bild Robert Garaj - 20 år - Gratis från Lokomotiva Kosice

Endast en förstärkning, den allsidige spelfördelaren Romano som måste vara en av årets bästa värvningar med tanke på den struntsumma som Kalmar fick för denne kvalitetsspelare. I övrigt saknas en bollvinnare, något som måste åtgärdas i Januari-fönstret.
Martin Urminsky, från egna leden, anses vara lagets bäste spelare av scouterna men har haft lite svårt att hitta sin plats som offensiv anfallare. Som spelfördelare slår han bort lite för många bollar. Dock är han fortfarande ung och tar förhoppningsvis ytterligare ett steg nästa säsong.
Garaj är en habil ung ersättare till ganska skadeglade Urminsky.

Yttermittfältare
Postad bild Boban Lazic - 27år
Postad bild Ivan De Stefano - 20 år - lån från Palermo
Postad bild Daniel Eidtner - 21 år - 47.5K Euro från Union Berlin
Postad bild Tomas Brigant - 27 år

Fjolårssuccen Tomas Brigant inledde säsongen skadad och har inte kommit upp i nivå med förra året då han gjorde 15 mål. Inte heller Lazic har nått upp till sin vanliga standard. Istället är det kvicke vänsteryttern amerikansk-tysken Eidtner som stått för målen. De Stefano är en gammal bekanting som är inne på sin andra sejour på lån. Tvåfotad och målfarlig vilket passat bra i kombination med de nya ytterbackarna.

Anfallare
Postad bild Leandro Pérez - 32 år
Postad bild Andrej Nagy - 19 år
Postad bild Daniel Birligea - 21 år - lån från Palermo

Veteranen Perez spelar oftast ensam på Topp och har gjort en hyffsad säsong. Inledde med att göra 8 mål i samma match mot Gibraltar och har därför 19 mål på 24 matcher, men endast 5 på 15 i ligan. Birligea lånades in från Palermo och gör sin andra runda i klubben. Rent skills-mässigt bör han kunna dominera i Slovakiska förstaligan med denna gång måste det hittills anses vara ett fiasko med endast ett gjort mål. Lika kall är junioren Nagy, som i princip bara gjort 2 mål på de senaste två säsongerna - trots att han lånades ut förra säsongen.
Helt klart en lagdel som skall förstärkas till nästa säsong.

Ligan

Ställningen i princip i mitten av säsongen hittar ni här

En ganska stabil andraplats där Zilina har gått mycket starkt och ligger på en välförtjänt förstaplats. Grämer mig efter en 0-1-förlust hemma mot Zilina och en mycket bra 2-2 match med vittring på seger på bortaplan. Zilina, som segrade förra året, har även lyckats ta sig till Europa League och kommer därför inkassera fina pengar till nästa säsong.
Slovan Bratislava har varit väldigt ojämna och har även inför säsongen sålt av sig mängder av spelare till konkurrerande lag. Detta har gjort att lag som Dun Streda, Trencin och Trnava har rätt habila förstauppställningar. Serien börjar alltså växa till sig.

Nu när mina ytterbackar spelat in sig och jag börjar hitta taktiken där de ger valuta för pengarna är jag hyffsat konfident i att slåss om guldet med Zilina, men givetvis med fördel för Zilina.
Det återstår att hitta en plats för ynglingen Urminsky. Kanske Trequarista? Som spelfördelare slår han bort mycket passningar. Ge mig gärna ett förslag och även hur jag skall träna honom! Här är hans stats

Fortsätt gärna uppdatera!

#373   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2434 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 30 September 2019 - 19:44 PM

Alessandro Costacurta tränarresa
Liknande min saverapport på FM16 där jag spelade tidigare Milanikonen Cafu som manager över först AC. Milan, tränare varade i 5 säsonger. Där de bästa framgångarna var Italienska cupfinalen 2016-2017. Cafu valde att avgå efter säsong 2020-2021 då han kände att han inte hade Milans styrelsens förtroende. Cafu blev anställd därefter hos Napoli. Cafu blev väldigt populär hos Napolifansen med hela 10 säsonger. Napoli etablerade sig som ett topp 4 lag, men förlorade ständigt i ligakampen mot Juventus. Titeln Cafu vann under tiden i Napoli var italienska cuptiteln 2027-2028. Jag valde för några veckor att starta en casual save liknande Cafu-saverapport men denna gången som Alessandro Costacurta på FM19.

AC Milan - 2018-2024
Costacurta tränade 6 säsonger i AC Milan. Här kommer en kort sammanfattning av säsongerna.
2018-2019 - 5:a i Serie A, Italienska supercuptiteln
2019-2020 - 2:a i Serie A, 7 poäng ifrån Juventus
2020-2021 - 4:a i Serie A
2021-2022 - 5:a i Serie A, Coppa Italia titel
2022-2023 - 2:a i Serie A, 1 poäng ifrån Lazio, Italienska supercuptitel, Europa League final-förlust mot Arsenal 0-2.
2023-2024 - 7.a, Europa League final-förlust mot Leipzig 0-2. Fick sparken efter säsongen. Ansökte nya tränarjobb, Borussia Mönchengladbach, Juventus och Lazio. Jobbintervjuer med Juventus och Lazio.

Lazio SS - 2024-
Rafa Benitez fick sparken och valde därefter ta som Milanmanager. Så Costacurta respektive Benitez bytte tränarbänk med varandra.

Transfer nyförvärv:
Värvningar som inte gjorts av mig:
Juan Foyth
Michael Kouame

Värvningar -Jag-Costacurta genomförde:
Rui Raposo
Simone Scuffet
Everaldo Pavesi
Martin Barcuch
Ronan Noel
Federico Emracora
Florentino Luiz - Lån
Cristano Capelloni - Lån
Sebastian Szymanski - Lån

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 17 October 2019 - 18:42 PM

#374   Wixz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1553 Inlägg:

Postad 01 October 2019 - 02:42 AM

Postad bild

Jag har spelat 4 säsonger sedan min förra post så här kommer en snabb summering av läget i Royal Mouscron.

2020/2021
5 | 18-11-11 | +18 | 37

2021/2022
2 | 22-14-4 | +45 | 50

2022/2023
1 | 27-10-3 | +44 | 57

2023/2024
1 | 30-9-1 | +57 | 61

Säsongen 20/21 var något av en besvikelse där vi missade en Europa League plats återigen och ekonomiskt låg vi riktigt dåligt till. Valde att göra en satsning på alla de unga talanger som klubbens fina akademi fått fram och det gav resultat med en andraplats direkt. Sedan dess har vi sålt massvis av egna talanger vilket rättade ekonomin och nu med två raka slutspel i Europa League (förluster mot Leverkusen & Wolfsburg) så ligger det egna kapitalet på runt tio miljoner euro. Till säsongen 24/25 så går vi äntligen direkt in i Champions League för första gången efter att Belgien avancerat upp på rankingen igen.

EGNA PRODUKTER SOM BLIVIT SÅLDA
Toni Fruk (Rapid Wien / €3.2M)
Stjepan Terzic (Mainz / €2.7M)
Blondy Noukeu (Napoli / €3M)
Kylian Gerard (Wolves / €2.5M)
Jorge Vandenbroucke (Werder Bremen / €4.6M)

Vi har haft en fantastisk akademi under min tid i klubben, där Terzic är den bästa spelaren jag fått fram när han som 16 åring direkt klev in som ordinarie högerback. Tyvärr så hade han en klausul i kontraktet som jag missat, och han lämnade nästan omgående för Mainz. Karriären har inte riktigt tagit fart sedan dess och han har representerat både Hoffenheim och Wolfsburg, men är för tillfället utlånad till Nurnberg som spelar i 2. Bundesliga.

LAGET INFÖR 2024/2025

GK | Walter Verheyen
20 ÅR - BELIGEN | EGEN PRODUKT

RB | Alejandro
21 ÅR - SPANIEN | KOM FRÅN ATLETICO MADRID 21/22

CB | Till Cissokho
25 ÅR - FRANKRIKE | KOM FRÅN LYON 23/24
CB | Nikola Dundjerovic
21 ÅR - SERBIEN | KOM FRÅN SPARTAK ZLATIBOR 24/25

LB | Flavio Pinhal
21 ÅR - PORTUGAL | KOM FRÅN RIO AVE 23/24

DM | Keres Masangu
25 ÅR - BELGIEN | KOM FRÅN ROMA 22/23

CM | Albert Sambi Lokonga
26 ÅR - BELGIEN | KOM FRÅN ANDERLECHT 20/21

RM | Fabian Benko
27 ÅR - KROATIEN | KOM FRÅN HEIDENHEIM 21/22

LM | Charly Garcia
19 ÅR - BELIGEN | EGEN PRODUKT

AM | Mergim Berisha
27 ÅR - ALBANIEN | KOM FRÅN RED BULL SALZBURG 20/21

AM | Anthony Mungana
19 ÅR - BELGIEN | EGEN PRODUKT

Om ni vill ha screenshot på spelare eller annan info så är det bara säga till.
"35 år utan titel. Ner i tredjedivisionen. Nicky Summerbee och Kinkladze. Jamie Pollock och självmålet. Lose and booze. Joy Division och Oasis och Stone Roses. The Kippax and the pouring rain"

#375   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1708 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 03 October 2019 - 08:42 AM

Precis vunnit min första ligatitel på denna save med Real Madrid efter att ha varit i Ipswich, Leicester, England och Everton. (Har ett VM-silver på meritlistan också samt en uppflyttning till Championship med Ipswich) :)

#376   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2434 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 03 October 2019 - 19:00 PM

Lazio SS - 2024-
Truppen
Målvakter
Simone Scuffet
Ronan Noel

Backar
Rolf Ceka
Claud Adjapong
Francesco Acerbi
Juan Foyth

Martin Barcuch
Rlind Ferati
Federico Emracora
Giuseppe Pezzella

Mittfältare
Rui Raposo
Florentin Luis
Dani Ceballos
Ivan Siciliano
Cristiano Capelloni
Ignacio Pussetti
Luis Alberto
Sebastian Szymanski
Iker Muniain
Everaldo Pavesi

Anfallare
Michael Kouame
Ciro Immobile
Alex Ingrosso

Matcher del 1 Matcher del 2
Serie A

Europa League group
Säsongen i Serie A har än så länge varit dåligt. Vi hade hela 9 raka ligamatcher utan seger. Senast lyckades vi dock vinna mot serieledaren Juventus, där Immobile stod för ett hattrick. Juventus skapade inga skott på mål.Frågan är dock om inte 3-0 segern kom för sent. Får se hur mycket mer tid Costacurta får som Lazio-manager. Känns som taktisk kanske hamnat rätt äntligen med 4-1-1-3-1.

Sammanfattningsvis har vi tagit alltför många kryss i Serie A, flest av alla lag tillsammans med Chievo - 10 kryss. Europa league gruppspelet har dock varit fantastisk med endast segrar, men vi hamnade i en väldigt svag grupp. Vi möter Stardard Liege i 16.delen.

Spelarmässigt har anfallarna varit sämst, förutom Ciro Immobile som gjort det okej. Förväntar mig mer av Luis Alberto. Pussetto har varit bäst med 3 mål och 6 ass, 7.25. Trots vi varit så dåliga i Serie A har vi hela 14 spelare över 7.00 i snittbetyg.

Bart Bosch värvades in för 17,25 Miljoner euro från Feyernoord, hans första ligastart var i hemmaderbyt mot Roma, Bosch leverera direkt med ett hattrick.

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 17 October 2019 - 18:47 PM

#377   Niklas7

Ikon

• Medlem
  • 2689 Inlägg:

Postad 06 October 2019 - 15:10 PM

Postad bild

CD TONDELA - 2024/25

Det har verkligen varit en säsong med höga toppar men också väldigt djupa dalar, vi har studsat kring platserna 6-12 och man har inte kunnat känna sig trygga någon gång, inte fören man tillslut tog tag i det hela i slutskedet av säsongen och lyckades ta en Europaplats, något vi verkligen har strävat efter. Med tanke på vår rasande ekonomi så passar det verkligen, nu gäller det bara att lyckas kvala sig hela vägen fram också.

Tabellen får ni här!

Förra året drog vi in mer pengar i transferväg än vad vi köpte för. Iår blev det annat, vi köpte enbart en spelare för en viss summa och det var Tiago Mendes som vi kunde sno från Benfica för ynka 4 milj, jag kunde helt enkelt inte missa den chansen. Annars har det varit unga spelare som kommit in gratis eller på lån, de flesta lånen har varit lyckade, andra inte, de med besked. Får ändå sig att jag är nöjd med spelare in, inte allt för många och inte heller allt för dyra.

Utåt lämnade för de mesta spelare som inte riktigt hade sin framtid i Tondela, spelare man tidigare trott på men som inte riktigt har nått den önskade nivån. Vi sålde iväg Filipe André som vi tidigare hade lyckats utveckla ganska bra via lån, tyvärr är han en OMC, en position som vi inte spelar med, därav fick han lämna och då flydde han tillbaka till Brasilien, båda parter nöjda. Tyvärr blev vi också av med en stor talang till Porto, det lade bud och styrelsen valde att acceptera, inte mycket vi kunde göra där. Ska dock hålla mig ett öga på honom, lyckas han utvecklas helt okej och inte får chansen så är det väl inte omöjligt för en återkomst.

MÅLVAKTER:
Postad bild | Tiago DIAS, 34 matcher, 6.99 snb
- Har varit en viktig pusselbit till årets säsong, lyckas återigen komma med i nomineringen av årets målvakt i ligan. Trots sina 187 cm så sitter styrkan i luftrummet och reflexerna.
---
Postad bild | Pedro RODRIGUES, 0 matcher, - snb
Postad bild | Leonardo FERREIRA, 8 matcher, 7.03 snb - Nyförvärv från Braga
- In har en ny andrakeeper kommit och lite speltid har han ändå fått och på det har det sett bra ut, faktiskt så att han snittat över 7. Fann honom i Bragas andralag där han inte skulle kosta en krona att värva, det var bara att tacka och ta emot. Vad det blir av honom de är bara han som kan avgöra. Rodrigues fick ingen speltid alls iår och fick nöja sig att sitta på bänken som bäst men det var ganska väntat inför säsongen.

FÖRSVARARE:
Postad bild | DUARTE, 37 matcher, 0 mål, 0 ass, 7.02 snb
Postad bild | Tiago MENDES, 36 matcher, 4 mål, 0 ass, 7.16 snb - Nyförvärv från Benfica
Postad bild | Rafael BRITO, 35(1) matcher, 2 mål, 1 ass, 7.06 snb - Inlånad från Benfica
Postad bild | Ryan ARELLANO, 38 matcher, 0 mål, 4 ass, 7.13 snb
- Två av fyra från förra året har blivit ersatta och nog skulle jag säga att backlinjen har varit ännu bättre iår än vad den var ifjol och då var det nog ändå dem position där vi var som bäst. Tiago Mendes köptes ganska billigt från Benfica, enbart 4 milj. Han satte verkligen färg på mittbacksplatsen och höjde oss, samtidigt som han också sänkte oss men i positiv riktning då han sänker åldern, enbart 21 år gammal. Duarte blev hans kumpan och har till denna säsong fått chansen mer som en spelskicklig försvarare. Amerikanen Arellano tog över vänsterbacksplatsen till denna säsong och gjort det så pass bra att han fått ett erkännande i hemlandet, då han numer är landslagsspelare och för stunden står på 3 landskamper. På högerkanten förlitade vi oss på en inlånad spelare i form av Rafael Brito som verkligen har imponerat, Benficas tränare kunde ofta synas på läktaren för att se sin unge utlånade spelare.
---
Postad bild | Alex REYNOLDS, 5(4) matcher, 0 mål, 0 ass, 6.79 snb
Postad bild | Randy GERRARD, 3(7) matcher, 0 mål, 0 ass, 7.00 snb
Postad bild | Howard SANDERS, 0(1) matcher, 0 mål, 0 ass, - snb
Postad bild | Hugo MONTES, 0 matcher, 0 mål, 0 ass, - snb
Postad bild | Fábio PEREIRA, 9 matcher, 0 mål, 0 ass, 6.87 snb
- Här har vi ett ganska ungt gäng av spelare som mer än gärna gör inhopp och visar upp sig. Trion av amerikaner har alla talang men frågan är ifall de alla når den nivå för att nå en startplats, de är jag tveksam över, större chans att vi väljer att sälja för att tjäna lite pengar på dom. Montes och Pereira är båda egna produkter som närmar sig a-laget, Pereira fick ett gäng med chanser då skador var som allra värst. Montes skulle må bra av speltid och kanske är en utlåning nära till hands.

MITTFÄLTARE:
Postad bild | Rui MOREIRA, 29 matcher, 5 mål, 5 ass, 7.17 snb
Postad bild | José SERRA, 29 matcher, 0 mål, 1 ass, 6.91 snb
Postad bild | Miguel CARTAXO, 38(1) matcher, 12 mål, 3 ass, 7.03 snb
Postad bild | Fábio GONCALVES, 22(15) matcher, 7 mål, 4 ass, 7.02 snb
Postad bild | Edi CAVALEIRO, 29 matcher, 4 mål, 5 ass, 7.05 snb - Inlånad från Braga
- Rui Moreira som förra året var den allra viktigaste spelaren har haft det tyngre iår, hade startat alla matcher om inte alla dessa skador hade gjort sig påminda. Vi får hoppas att nästa år blir bättre för den åldrande Rui. Även skador har gjort att Goncalves har klivit fram i startelvan, detta på kostnad av Mario som haft sina skador, Goncalves har verkligen tagit vara på sina chanser och det kommer bli svårt att utse vem av dessa två som ska starta till nästa säsong. Vi lånade återigen in Cavaleiro från Braga och det är svårt att inte vara nöjd med det lånet, håller en riktigt bra nivå. Cartaxo blir vår bästa målskytt denna säsong med sina 12, mycket bra facit från honom, lite sämre att inte våra anfallare kan göra fler än honom dock. Serra fick ta hand om vår defensiva mittfältsplats och har under året tagit goda steg, däremot kan han inte känna sig helt säker, nog vår lättaste spelare att ersätta.
---
Postad bild | João MARIO, 18(8) matcher, 1 mål, 7 ass, 6.87 snb
Postad bild | Mostagh YAGHOUBI, 12(11) matcher, 4 mål, 1 ass, 6.89 snb
Postad bild | José GATA, 13(10) matcher, 2 mål, 0 ass, 6.95 snb
Postad bild | Keegan BONIFACIO, 3(5) matcher, 2 mål, 1 ass, 6.96 snb - Nyförvärv från Whitecaps Academy
Postad bild | João SOARES, 4 matcher, 2 mål, 1 ass, 7.38 snb
Postad bild | Harry GIBBONS, 9(6) matcher, 0 mål, 1 ass, 6.94 snb
- Mario får finna sig som en bänkspelare när vi summerar vår säsong men pga hans skador som åkt på under säsongen får han glatt nöja sig såhär. Yaghoubi blev kvar och även kvar på bänken, något han inte nöjde sig med, klagandet har startat men än så länge har vi lyckats hålla honom nöjd efter snack. Gata har åkt ut och in i startelvan, han hade säkert velat spela mer men får helt enkelt nöja sig med att vara någon som jag slänger in då och då. Bonifacio är ny och kom in sent under Augusti, därefter har det bara varit anpassning till livet i sitt nya hemland. Har visat sig vara väldigt intressant när han väl fått chansen, 2+1 får vi tacka för, likaså har Soares gjort, en spelare som klev fram under slutskedet av säsongen och var även han överraskande bra. Gibbons har jobbigt med konkurrens, frågan är ifall han kanske skulle må bra av att skickas ut på lån.

ANFALLARE:
Postad bild | Giliano ESPERANCE, 24(6) matcher, 4 mål, 4 ass, 6.85 snb - Nyförvärv från Oklahoma City U23
- Hade en riktigt kass start på sin Tondela-karriär men höjde sig något ju längre in vi kom i seriespelet. Inledde inte som startande anfallare men tog sedan sakta men säkert över den rollen, förväntar mig minst det dubbla antalet mål till nästa säsong.
---
Postad bild | David CASCALVO, 9(8) matcher, 6 mål, 0 ass, 6.98 snb
Postad bild | Pedro PRENDA, 2(3) matcher, 0 mål, 0 ass, 6.54 snb
Postad bild | Marcin CIACH, 7(16) matcher, 0 mål, 1 ass, 6.60 snb - Inlånad från FC Bayern
- När vi inledde säsongen så var det lånet från mäktiga Bayern Munchen som startade, stor talang och väldigt lovande, trodde vi. Visade sig vara totalt kass och verkar även inte komma överens med många av mina spelare. Lärdom att inte plocka in honom igen. Prenda fick de väldigt tufft med konkurrens och på det blev de inte mycket speltid, sälja/låna ut kanske? Avslutningsvis så var det faktiskt Cascalvo som var våran hetaste anfallare vilket vi kan se i målstatistiken bland anfallarna.

#378   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:

Postad 07 October 2019 - 16:04 PM

FK Senica
Uppdatering mitten av säsong 22/23

Förra säsongen

Som förväntat vann de nesliga Zilina ligan ganska enkelt. Senica säkrade den så viktiga andraplatsen - som belönas Europa League-kval, redan med 3-4 matcher kvar vilket gjorde att avslutningen av säsongen blev ganska ointressant.
Tyvärr lyckades laget inte nypa de viktiga måste-poängen från de mindre klubbarna de få gånger Zilina tappade poäng - något som tyvärr håller i sig denna säsongen.

På plussidan hamnar givetvis skytteligavinnare De Stefano, inlånad från Palermo. Försvarsmässigt fanns inte mycket att klaga på utan största problemet var snarare att få offensiven att leverera konsistent, speciellt mot de lite sämre motståndarna.

Denna säsongen

Det har hittills varit en mycket frustrerande säsong. Bredden på Slovakiska ligan har helt klart ökat. När det innan mest handlade om Senica, Slovan Bratislava och Zelina är nu klubbar som Dun Streda, Trencin, Mihalovice (som alltid spelar bra mot oss!) och Ruzomberok alltid att räkna med.
Första 8-10 spelade laget som i trans med storsegrar mot både Zilina och Slovan Bratislava. Gamle Perez hade till slut hittat målformen i ligan och gjorde mål i princip varje match. Inlånade Sicuro från Palermo ersatte De Stefano bra.
Senare på hösten blev det kämpigare. Tog det kontroversiella beslutet att sälja Perez och Schlotterbeck till mellanösten för att bättra på ekonomin som nu hamnat på minus eftersom jag inte tagit mig till Europa League-gruppspelet på två säsonger. I år blev Brighton för svåra i andra kvalomgången. Slovan Bratislava hittade formen, och till slut även Zilina. Symboliskt nog fick jag bara med mig 1 poäng på de två avslutande matcherna mot Slovan och Zilina.
Därför gick klubben på vinterlov som 2:a i en mycket tight liga där jag för första gången på länge är riktigt osäker på om det blir Europa-spel nästa år.

Laget

Målvakter

Ny Postad bild Joël Kiassumbua - 30år - Från FC Servette, Gratis
Denna Schweiz-Kongoles är ny förstamålvakt och nu även kapten. Habil målvakt utan att nå upp till absoluta toppen i ligan. Ändå tagit ett par straffar så jag är nöjd.
Postad bild Tomas Chudy - 18 år
Egen produkt, forfarande på återväxt. Dags för utlåning snart för att ta nästa steg.

Mittbackar
Ut: Med ny konkurrens i Schenk blev Keven Schlotterbeck tredje mittback och oljepengarna som erbjöds av Al-Batin blev helt enkelt för lockande även om han hade fått hyffsat med speltid. Även Maik Uhde Insåg direkt när Mirani värvades in att hans tid som förstaval var över och bad omedelbart att bli satt på transferlistan. Såldes under sommarfönstret och är numera ledande back i Ruzumberok.
Ny Postad bild Xandro Schenk, 29år - FC Twente, Gratis
En mycket komplett mittback med erfarenhet från holländska förstaligan. Gick rakt in i förstaelvan.
Postad bild Adam Pajer - 27 år
Adam accepterade att bli nergraderad till rotationsspelare och fick därför nytt kontrakt.
Postad bild Damon Mirani -26 år
Stabil säsong så här långt. Tillsammans med Schenk bildar holländarna ligans bästa mittbackspar.

Ytterbackar

Ut: Dennis Russ och Matias Solero blev båda långtidsskadade förra säsongen och blev sedemera sålda eller satt på utgående kontrakt. Dennis valde strax efter kontraktsutgången att pensionera sig. Den holländske vänsterbacken van Winden visade redan vid 27års ålder tendenser på att tappa i förmåga och iom ny konkurrens i unge Suchy lånades han ut och kommer inte få förnyat kontrakt i sommar.
Ny Postad bild Antonio Vezzoli - 20 år - lån från Palermo
Stabil högerbacksbackup helt gratis. Tack Palermo!
Postad bild Anderson Lucoqui, 25 år
Lagets bästa spelare i år om man ser på betygen. Blir bättre och bättre.
Postad bild Mandela Egbo, 25 år
Stormar fram på högerkanten även i år. Även detta en nyckelspelare.
Postad bild Jozef Suchy, 19 år
Helt plötsligt var denna yngling från klubbens egna led en av de mest lovande ytterbackarna i Slovakien. Inte speciellt defensivt lagd men bra fart och inläggsfot. Tyvärr väldigt divig attityd och nöjde sig inte med att vara andra-valet första säsongen, bakom Lucoqui och kommer däför lämna vid säsongens slut. Sorgligt men ingen står över laget.

Centrala Mittfältare
Ut: Salvatore Novara fick inget nytt kontrakt och blev istället stjärna i bottenlaget Nitra. Robert Garaj, vår lovande offensiva mittfältare behövde komma ut och spela regelbunden A-lagsfotboll och har gjort succe på lån i Podbrezova. Är lagets stjärna och kommer göra bra ifrån sig nästa säsong.
Ny Postad bild Ransford Selasi, 26 år - 150k Euro från Union Berlin
Ransford har lagets högsta lön och togs in framförallt som defensiv fysisk kraft på mitten förra vintern. Har tyvärr åkt på ett par längre skador men har nu etablerat sig i laget. Gör i princip aldrig en dålig match, men har ännu inte riktigt visat vad han kan.
Ny Postad bild Mark Sykes, 25år - från Cheltenham för 160k Euro
Denna nordirländare är en riktig vinnarskalle som kan spela nästan överallt men trivs bäst som löpstark kreatör på mitten. Köptes in i Januarifönstret som ersättare för en trolig Urminsky-försäljning. Ser mycket lovande ut på träninsgmatcherna.
Postad bild Dale Hooper, 19 år.
Dale signades för några år sedan sedan han sparkats ut från Tottenhams ungdomslag men kunde inte komma till klubben förrän han fyllt 18. Sedan lånades han ut men har i år etablerat sig som rotationsspelare med mersmak. Har gjort stora framsteg och ses som en framtidsman.
Postad bild Elvis Kabashi, 28 år.
Trotjänare som får mindre och mindre speltid men gör bra ifrån sig, speciellt i stormatcher. Ligger dock i riskzonen att avyttras för att bättra på klubbens ekonomi, speciellt med Sykes i laget som är på pappret bättre än Elvis på allt.
Postad bild Martin Urminsky, 20 år
Så har då Martin äntligen fått sitt genombrott, som Mezzala på mitten. Han tar de flesta fasta situationer och leder assistligan. Dessutom har han förbättrat sitt skott samt lärt sig hoppa och nicka. Han ögnas redan av Slovakiske förbundskaptenen samt av diverse mellanklubbar i toppdivisionerna i England, Spanien, Holland och Tyskland. Gäller bara att få ut alla 750k Euro som hans klausul säger för att rädda ekonomin i år.
Postad bild Antonio Romano, 26 år
Antonio började säsongen strålande och gjorde bland annat 4 mål på första 6 matcherna, men har droppat av med resten av laget. Fortfarande en viktig tvåvägsspelare som både kan slå kalaspassar och täcka ytor.

Yttermittfältare/innrar

Ny Postad bild Ciro Sicuro 23 år - lån från Palermo
Ännu en gång en inner från Palermo som står för målskörden. 10 mål såhär långt. Lite oroväckande att de egna spelarna presterar så få mål.
Postad bild Daniel Eidtner, 22 år
Lagets högst värderade spelare som utvecklats sedan förra året. Dock inte lika målfarlig som förra året men ständigt med och oroar motståndarförsvaret. Frågan är om han riktigt passar in framöver då det verkar klart att laget behöver innrar som tar sig in i straffområdet snarare än utpräglade yttrar som Daniel, som helst slickar vänsterkanten. Skulle ett bud komma så … vem vet?
Postad bild Tomas Brigant, 28 år
Helt utanför laget i år med några få svaga inhopp. Kommer inte vara kvar nästa år.
Postad bild Boban Lazic, 28 år
Fick förnyat kontrakt som inhoppare. Brukar göra det bra när han är med.

Anfallare
Ut: Pérez började ohyggligt bra och fick direkt de de rika oljescheikerna i Al-Faisaly att intressera sig. När budet kom var det sista chansen att inkassera in veteranen som blir 33 i år. Dock har det kostat sportsligt, mer än vad jag nog trodde.
Ny Postad bild Cristian Bunino - 26 år - från Juve Stabia gratis
Denna Juventus-fostrade anfallare togs in för att ersätta sin landsman Pérez men har ännu inte levererat. Han har haft många bra lägen men missar för mycket och det har bara blivit ett mål i ligan på första 10 matcherna. Måste komma igång under våren för att säsongen skall sluta i dur.
Postad bild Andrej Nagy, 20 år
Senicas egen Johnny Rödlund har fått lite mer speltid och lyckades göra 2 mål i en och samma ligamatch, men sedan inte lyckats få in bollen. Dock ett par assist i vinter.
Andrej börjar få konkurrens i u19-laget, framförallt av lillebrorsan Jan Nagy, utlånad i år, men med stor potential.

Framtid

Det står klart att Senicas ekonomi inte klarar av att betala löner till ett lag av denna digniteten utan antingen stora spelarförsäljningar eller framgångar i Europa league. Därför känns det lite nervöst med en så tight liga där inte bara Zilina och Slovan riskerar att hamna framför oss i tabellen.

Planen på kort sikt är att sälja av några av de högre värderade spelarna, framför allt Urminsky, och se till att talangerna från ungdomsakademin ersätter. Vi har bland annat offensiva mittfältarna Garaj och Tomas Kochan, vänsterbacken Mraz, mittbacken Kostolansky, Jan Nagy och Hooper som knackar på dörren till A-laget. Dessutom en 16-årig Österrikare Strasser som redan spelar i Österrikes U19-lag.

Samtidigt måste offensiven lösas. Gissningsvis behöver taktiken ses över snarare än ytterligare värvningar. Lån från Palermo är givetvis ett alternativ men det är dags att börja klara sig själva nu.

Fortsättning följer…

Detta inlägg har redigerats av Hammurabbit: 07 October 2019 - 16:07 PM

#379   Hammurabbit

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 12 Inlägg:

Postad 07 October 2019 - 16:04 PM

(dubbelinlägg borttaget)

Detta inlägg har redigerats av Hammurabbit: 07 October 2019 - 16:05 PM

#380   Niklas7

Ikon

• Medlem
  • 2689 Inlägg:

Postad 17 October 2019 - 16:33 PM

Postad bild

CD TONDELA - 2025/26

Hade det inte varit för avslutningen av säsongen så hade denna säsong näst intill varit perfekt. Mycket i det hela har tyvärr skadorna haft sin del i det. Vi var faktiskt med om att tampas om en topp 3 placering så sent som i de sista månaderna men det höll inte hela vägen. Men en femteplats blev det tillslut och det är också den bästa placeringen klubben någonsin har hamnat i ligan, något man verkligen kan vara nöjda över. Det inhemska cuperna var inget för oss denna säsong, vi nådde det som var förväntat i båda cuperna, men det var precis. Istället lade vi fokus på ligan och Europaspelet där vi för första gången fick visa upp oss. Vägen till gruppspel gick genom att slå ut HJK, Hajduk och West Ham, glädjen var total när vi slog ut de sistnämnda, kan tänka mig hur deras fans tog den förlusten, inte den stoltaste av tider för den klubben där inte. Gruppspelet gick även det oväntat bra, en grupp bestående av Röda Stjärnan, PSV och Toulouse FC. 5 vinster och en oavgjord resulterar i en enkel gruppvinst, 8 poäng före tvåan PSV. Legia väntade därefter och blev ganska väntat en enkel motståndare men efter det tog de slut, Shakthar skulle visa sig vara alldeles för svåra att vinna emot och drömresan slutade där.

Tabellen får ni här!

Inför säsongen var ekonomin riktigt, riktigt dålig och vi kunde verkligen inte göra något, skulle de värvas så var det antingen gratis eller via lån utan kostnad och via så sätt löste vi två spelare. Shawn Jackson, en ung amerikan och Bence Szép, klubblös men talangfull. Tack vare Europa så gick ekonomin lite bättre under säsongen och där och då lyckades vi även värva in en spelare i form av Jiménez. Sist in var lånet av anfallaren Álvarez från samarbetsklubben Benfica.

Under höstens fönster så skedde inte vidare mycket, vi skickade bara iväg spelare på lån, de flesta hamnade i andraligan men vi hade en spelare i form av Prenda som istället gjorde succé i högstaligan. Under vinterfönstret så såldes två spelare och detta för en totalsumma på hela 30 milj, även det räddar en trasig ekonomi. Chelsea valde att aktivera Giliano Esperances utköpsklausul på 24 milj, en okej summa som inte gick att förhandla bort. Även högerbacken Reynolds försvann, för en summa på 6 milj flög han tillbaka mot moderlandet USA och New York City FC, trist då han gjorde sig väldigt bra hos oss. Vi hade dock inget större val då han själv ville, vi ska inte vara ivägen.

MÅLVAKTER:
Postad bild | Tiago DIAS, 55 matcher, 7.00 snb
- Blir stegvis bättre och bättre för var säsong som har gått, utvecklingsmässigt går han inte lika framåt. Ohotad förstakeeper, vilket man kan se till antalet matcher som gjordes iår.
---
Postad bild | Nelson SILVA, 0 matcher, - snb
Postad bild | Leonardo FERREIRA, 2 matcher, 6.95 snb
- Ferreira fick verkligen känna av hur det är att vara klubbens andraval, enbart två matcher blev det för den jämnårige till Dias. Det blev två matcher i två olika cupmatcher där han inte gjorde bort sig men nog skulle han säkert vilja få mer speltid iallafall. Tredjevalet är väl mest med för att se och lära, Silva är 20 år gammal och håller till i klubbens U23-lag. Besitter en hyfsad potential, mest upp till honom ifall han ska nå den nivå som han sägs kunna nå.

FÖRSVARARE:
Postad bild | DUARTE, 49 matcher, 1 mål, 2 ass, 7.09 snb
Postad bild | Tiago MENDES, 55 matcher, 0 mål, 1 ass, 7.07 snb
Postad bild | Howard SANDERS, 22(7) matcher, 1 mål, 3 ass, 7.08 snb
Postad bild | Ryan ARELLANO, 49(2) matcher, 3 mål, 3 ass, 7.31 snb
- Tiago Mendes är verkligen en viktig pjäs i våran backlinje, trots sina 22 år så agerar han så erfaret och metodiskt, det osar ett lugn över honom. Att en italiensk klubb har fått upp ögonen för honom gör mig inte alls överraskad, lär bara bli jobbigt att försöka hålla honom kvar. Radarpartner blev även denna säsong Duarte och även han gör en väldigt bra säsong, dock anser jag väl att lite konkurrens inte skulle vara helt fel för honom, det finns unga killar bakom, hungriga för att sno en plats i startelvan. Ryan Arellano höll kvar sin vänsterbacksplats, faktiskt även den i startande backlinje som snittar klart allra bäst. Tycker han borde få fler chanser i USAs landslag, står just nu kvar på 3 landskamper. Högerbacken Sanders fick äntligen sin chans att få visa upp sig, han har absolut inte gjort bort sig under tiden på plan, dock har han haft det struligt med ett par skador.
---
Postad bild | Bence SZÉP, 12(29) matcher, 0 mål, 1 ass, 6.91 snb - Nyförvärv som Free Transfer
Postad bild | Tiago CARREIRA, 5(1) matcher, 0 mål, 3 ass, 7.30 snb
Postad bild | Felisberto JÚNIOR, 1 matcher, 0 mål, 0 ass, 7.10 snb
Postad bild | Hugo MONTES, 0(1) matcher, 0 mål, 0 ass, - snb
Postad bild | Fábio PEREIRA, 1(5) matcher, 0 mål, 0 ass, 6.98 snb
- Det är ingen större bredd vi har i backlinjen och kanske är det dags att påbörja lite konkurrens här på denna del av laget. Dock är ju ett gäng av dessa talanger, däremot är det en bra bit ifrån att vara bra i en högstaliga. Bence Szép är väl den som är allra närmast att nå en startplats, han har fått vara lite av en allt-i-allo under säsongen där han fått gjort en massa inhopp, kanske petar han Duarte till nästa säsong, absolut ingen omöjlighet. Efter honom ser vi fyra namn som alla är egna produkter som under säsongens gång har fått någon form av speltid, Montes som varit med i snacket tidigare höll verkligen på att få sitt genombrott denna säsong, oturligt nog skadar han sig i sitt första inhopp vilket gjorde att han mer eller mindre missade nästan halva säsongen. Förhoppningsvis resar han sig och kommer ur det här ännu starkare.

MITTFÄLTARE:
Postad bild | Rui MOREIRA, 47(2) matcher, 12 mål, 19 ass, 7.33 snb
Postad bild | José SERRA, 45(1) matcher, 1 mål, 2 ass, 7.09 snb
Postad bild | Miguel CARTAXO, 49(2) matcher, 23 mål, 12 ass, 7.31 snb
Postad bild | Fábio GONCALVES, 50(2) matcher, 14 mål, 9 ass, 7.13 snb
Postad bild | Luis JIMÉNEZ, 23 matcher, 11 mål, 4 ass, 7.33 snb - Nyförvärv från Atlético Nacional
- Poängmässigt exploderade vi gällande dessa positioner under denna säsong, svar på varför är väl det att vi har spelat många fler matcher än tidigare säsonger men också att taktiken verkligen hade satt sig. Vi fick ett väldigt stadigt yttergäng i Cartaxo och Goncalves, det tog taktpinnen redan från sekund ett och deras 37 mål och 21 assister mellan varandra visar väl hur jäkla bra dom var. Cartaxo var såpass bra att han slutade två i skytteligan, bara en sådan sak. Lite lägre ner på plan finner vi radarparet Moreira och Jiménez, ett par som verkligen satte ton efter sistnämnde hade anlänt till klubben under Januari. Den numer 30 år gamla Moreira gör en fantastiskt säsong och fick sig en rejäl skjuts av att få spela tillsammans med Jiménez. Colombianen hade en sjuk inledning i sin Tondela-karriär där poäng radades upp, däremot svalnade han till under sista delen av säsongen, då vi var som allra sämst. Serra fick återigen ansvaret att sköta städarjobbet som DM, borde egentligen kunna finna ännu bättre spelare på just denna position men just nu har Serra varit tillräcklig. Med en ekonomi som är skit så är det svårt att trolla med knäna.
---
Postad bild | João MARIO, 8(32) matcher, 3 mål, 6 ass, 6.86 snb
Postad bild | Shawn JACKSON, 0(3) matcher, 0 mål, 0 ass, 6.70 snb - Nyförvärv från WSA Winnipeg
Postad bild | José GATA, 28 matcher, 7 mål, 6 ass, 7.44 snb
Postad bild | Keegan BONIFACIO, 6(26) matcher, 6 mål, 1 ass, 6.93 snb
Postad bild | João SOARES, 11 matcher, 2 mål, 3 ass, 7.11 snb
Postad bild | Harry GIBBONS, 13(9) matcher, 2 mål, 3 ass, 7.07 snb
Postad bild | Hugo SANTOS, 4(5) matcher, 0 mål, 1 ass, 6.62 snb
- João Mario har fått se sig förbipasserad av Goncalves men det går inte att förneka att han gör det helt okej när han väl spelar, sådär lagom skadedrabbad herre dessutom vilket inte gör det bättre. Bonifacio har både Sporting och Porto efter sig och det säger väl en del om hur intressant denna 19 åriga kanadensare är. 6 mål under säsongen får ändå ses som godkänt för en spelare som sällan startar. Gata har verkligen gjort det bra under de matcher han har spelat, dock åkte han på en långtidsskada och blev borta cirka halva säsongen, verkligen trist med tanke på hur bra det gått. Nya tag under nästa säsong helt enkelt. I övrigt är de två amerikanska talanger här, Gibbons en aning mer rutinerad kanske. Hugo Santos är en egen produkt som utvecklats på riktigt bra, såpass bra att han rekommenderats att flyttas till a-laget där han nu också tillhör, kanske har vi ett stort genombrott där till nästa säsong.

ANFALLARE:
Postad bild | Fábio ÁLVAREZ, 13 matcher, 5 mål, 0 ass, 7.02 snb - Inlånad från Benfica
- Efter att vi tappade vår första striker till Chelsea under vinterfönstret så behövde vi ersätta honom på bästa möjliga sätt. Svaret föll på Álvarez som vi lånade in från samarbetsklubben Benfica. Började väldigt bra i klubben, men när klubbens form dalade i slutet föll även Álvarez i samma svacka. Får ändå vara ganska nöjd, inte så att han höll Ciach nivå som vi hade på lån förra året.
---
Postad bild | David CASCALVO, 8(20) matcher, 2 mål, 1 ass, 6.76 snb
Postad bild | José SILVA, 5 matcher, 0 mål, 0 ass, 6.64 snb
Postad bild | Orlando LOUREIRO, 0(5) matcher, 0 mål, 0 ass, 6.63 snb
- Var skapligt nöjd med anfallsuppsättningen fram till Januari, då tappade vi Esperance till Chelsea och vi blev kraftigt försvagade. Cascalvo blandar och ger jämnt vilket irriterar, man vet inte vad man kan få ut av honom. Silva och Loureiro är både egna produkter som fått lite speltid iår via skador, Loureiro av de två har möjligtvis en framtid i klubben. Pedro Prenda var utlånad till ligakonkurrenten Vit. Setúbal och gjorde det väldigt bra, så pass att jag överlägger att ha kvar honom till nästa säsong.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar