Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

384 svar till detta ämne

#41   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 18 November 2018 - 14:23 PM

Spännande med Betis!

#42   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 19 November 2018 - 04:21 AM

Kör med West Ham. I januari ligger vi 5:a, 3 poäng upp till 3:e-platsen samtidigt som vi har många skador på ett redan tunnt försvar. Jag bestämmer mig då för att låna in en back från Malmö. Första matchen bryter han benet och är borta resterande del av lånet.

#43   RenatoLeite

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 20 November 2018 - 07:52 AM

Valde mellan ett X antal klubbar i Ryssland och Grekland. Allt från alla klubbar i Moskva (utom Dynamo Moskva) till olika klubbar runt om i Grekland. Ett lag jag verkligen inte ville vara är Olympiakos. Tillslut föll lotten på dom vackra från Aten, nämligen AEK! Första säsongen gick bra nationellt då jag bärgade ligavinsten ganska klart. Tog mig till Champions League och hamnade i en grupp med Porto, A.Madrid och Leverkusen. Tog 0 poäng i gruppen och det var ett grovt fiasko. Andra säsongen har gått väldigt bra och jag har vunnit 14 utav 15 matcher men trots det så toppar jag inte ligan då Olympiakos har vunnit 15/15. I CL har de gått lika tungt som föregående år och efter 6 matcher lyckades jag återigen plocka 0 poäng (måste vara ett rekord).
Heej,

#44   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 20 November 2018 - 10:34 AM

Visa inläggRenatoLeite skrev:

Valde mellan ett X antal klubbar i Ryssland och Grekland. Allt från alla klubbar i Moskva (utom Dynamo Moskva) till olika klubbar runt om i Grekland. Ett lag jag verkligen inte ville vara är Olympiakos. Tillslut föll lotten på dom vackra från Aten, nämligen AEK! Första säsongen gick bra nationellt då jag bärgade ligavinsten ganska klart. Tog mig till Champions League och hamnade i en grupp med Porto, A.Madrid och Leverkusen. Tog 0 poäng i gruppen och det var ett grovt fiasko. Andra säsongen har gått väldigt bra och jag har vunnit 14 utav 15 matcher men trots det så toppar jag inte ligan då Olympiakos har vunnit 15/15. I CL har de gått lika tungt som föregående år och efter 6 matcher lyckades jag återigen plocka 0 poäng (måste vara ett rekord).

Snyggt! Lirar själv med CSKA Moskva just nu!

#45   RenatoLeite

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 20 November 2018 - 11:21 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Snyggt! Lirar själv med CSKA Moskva just nu!

Nice. Var ett av lagen jag funderade på! Ska väl dra mot Ryssland snart, får se vilka jobb som är lediga, hoppas dock på Spartak eller Lokomotiv!:)
Heej,

#46   Koehler

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 307 Inlägg:

Postad 20 November 2018 - 14:25 PM

Spelar med Hammarby.

Säsong 1 vann vi allsvenskan på poängrekord, endast 1 förlust i allsvenskan.
Nu under säsong 2 leder vi överlägset igen efter 22 omgångar och har bara förlorat en match. Även klara för gruppspelet i CL.

Nuvarande startelva:

William Eskelinen

Jordi Osei-Tutu - Mads Fenger - David Fällman - Neto Borges

Junior - Nahir Besara

Vladimir Rodic - Daleho Irandust - Muamer Tankovic

Linus Hallenius

#47   Yuhan

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 12:56 PM

Leipzig, vann ligan första säsongen, kom till EL-final. Inne på andra året där vi leder ligan och är vidare till CL-slutspel.

Startelva

Rajkovic

Pavard - Ajer - de Ligt - Grimaldo

Paredes - Frenkie de Jong

Pavon - Denis Suarez - Lozano

Werner

Bänk/reserver: Dayot, Tonali, Arp, Zivkovic, Augustin, Cunha, Konate, Mukiele, Quintero, Saracchi, Mvogo

Detta inlägg har redigerats av Yuhan: 21 November 2018 - 13:18 PM

#48   RenatoLeite

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 12:58 PM

Visa inläggYuhan skrev:

Leipzig, vann ligan första säsongen, kom till EL-final. Inne på andra året där vi leder ligan och är vidare till CL-slutspel.

Startelva

Rajkovic

Pavard - Ajer - de Ligt - Grimaldo

Paredes - Frenkie de Jong

Pavon - Denis Suarez - Lozano

Werner

Bänk/reserver: Dayot, Tonali, Arp, Zivkovic, Augustin, Cunha, Konate, Mukiele, Quintero
Har också Rajkovic i mitt AEK men sålde han ganska snabbt för att satsa på en annan målvakt, hur blir han i framtiden?
Dessutom har jag precis köpt Tonali för 48mkr, blir han vass i framtiden?
Heej,

#49   Yuhan

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 13:16 PM

Har också Rajkovic i mitt AEK men sålde han ganska snabbt för att satsa på en annan målvakt, hur blir han i framtiden?
Dessutom har jag precis köpt Tonali för 48mkr, blir han vass i framtiden?

Tonali kan jag gå i god för då jag testat honom i ett par saves. Ger du honom regelbunden speltid så tas han ut till Italienska landslaget redan efter första säsongen. Rent attributmässigt förbättras han även där avsevärt. Det är första gången jag testar Rajkovic, han har varit stabil dock inga tecken på att han blir en absoluta toppmålvakt än...

Detta inlägg har redigerats av Yuhan: 21 November 2018 - 13:16 PM

#50   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 15:31 PM

Visa inläggYuhan skrev:

Tonali kan jag gå i god för då jag testat honom i ett par saves. Ger du honom regelbunden speltid så tas han ut till Italienska landslaget redan efter första säsongen. Rent attributmässigt förbättras han även där avsevärt. Det är första gången jag testar Rajkovic, han har varit stabil dock inga tecken på att han blir en absoluta toppmålvakt än...

Kan också rekommendera Tonali. Han är kapten och värd 770mn kr i mitt lag (2027).

#51   RenatoLeite

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 15:52 PM

Visa inläggYuhan skrev:

Tack skönt och höra! Jo han är nyckelspelare i mitt AEK och får speltid hela tiden. Bredvid en stabil bollvinnare styr han spelet.
En målvakt som du kan testa är Dominik Livakovic, blir kanonbra!

Visa inläggPhoenix skrev:

Kan också rekommendera Tonali. Han är kapten och värd 770mn kr i mitt lag (2027).

Oj så pass! Sjukt att han kom till AEK andra säsongen för knappa 50milj...vet även att City ville ha han. Ska dock försöka jobba bort han utköpsklausul!
Heej,

#52   Yuhan

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 16:04 PM

Tack skönt och höra! Jo han är nyckelspelare i mitt AEK och får speltid hela tiden. Bredvid en stabil bollvinnare styr han spelet.
En målvakt som du kan testa är Dominik Livakovic, blir kanonbra!

Oj så pass! Sjukt att han kom till AEK andra säsongen för knappa 50milj...vet även att City ville ha han. Ska dock försöka jobba bort han utköpsklausul!

Pavon blir också underbar, utsedd till årets spelare i Bundesliga samt stjärna i Argentinska landslaget och fås för en rätt billig peng. Det gäller dock att använda honom rätt dvs som ren offensiv ytter där han får mata inlägg och löpa längs kanten.

#53   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 21 November 2018 - 23:46 PM

Pro tip om ni kör med West Ham. Be inte om att köpa arenan.

Postad bild

#54   oscarcroby

Ungdom

• Medlem
  • 6 Inlägg:

Postad 22 November 2018 - 21:12 PM

Jag kör med Räppe GoIF (local team plus att min kusin lirar där) och är nu inne på säsong 2024. Klättrade från Div 2 ÖG-Div 1 S-SE-AS på 4 säsonger, kom 8a första året, 4a andra året och 2a tredje året och ska alldeles precis starta den 4e året i Allsvenskan. Mitt lag är i princip bara regens och jag hade velat lägga ut bild på laget här, då jag kände att jag inte skulle orka skriva alla spelare. Men jag vet inte hur man lägger ut bild så blir nog illa tvungen....

Formation: 4-1-4-1 (1 DM, 2 MC och 2 OYM)
MV: Milorad Komazec. 19 år, 192 cm, 87 kg. 3,5 stjärnor. Serb på lån från Partizan då min egentliga förstamålvakt drog av hälsenan på försäsongen. Regen.

HB: Lukas Talbro. 24 år, 179 cm, 62 kg. 3 stjärnor. Dansk som är egentligen min enda icke-regen i startelvan. Värvade honom 2021 för 100.000 och har inte direkt ångrat köpet.Knappt skadad någon gång och vice-kapten.

HMB: Daniel Dagur Eytorsson. 20 år, 180 cm, 70 kg. 3 stjärnor. Isländsk regen som jag värvade för 540.000 2021 på ren och skär chansning. Spelat ordinarie sedan 2021 och utvecklas fortfarande.

VMB: Oskar Häll. 19 år, 198 cm, 93 kg. 3 och en halv stjärna. Svensk egenprodukt (också den enda pga keffaste ungdomsakademien i världen, styrelsen vägrar satsa på det heller). Lagets stomme och har varit med sen jag plockade upp honom 2020 efter youth intake. Var ordinarie i u-19landslaget och numera i u-21landslaget. Regen. Given kapten.

VB: Hameed Kouame. 22 år, 183 cm, 80 kg. 2 och en halv stjärna. Lagets weakpoint egentligen. Enda under 3 stjärnor i startelvan. Gjorde 20 mål på 21 matcher i Elfenbenskustens u20-landslag, därav värvade jag honom för 87.500 2021. Inte riktigt levt upp till mina förväntningar och är den första som ersätts efter denna säsongen. Regen.

DM: Björn Sigurgeirsson. 20 år, 190 cm, 86 kg. 3 och en halvstjärnig. Isländsk defensiv mittfältare som jag värvade gratis då jag såg att Djurgården hade lagt bud på honom. Då var inte tanken att han skulle gå rätt in i startelvan men helvete vad bra han är. Regen.

MCH: Jean-Christophe Aka. 21år, 195 cm, 90 kg. 4 stjärnor. Innermittfältare som är stor som ett hus men teknik som Messi. Hur låter t.ex. 16 i frisparkar, 14 i dribblingar, 18 i balans eller 16 i passningar? Regen som värvades från Africa Sports i Elfenbenskusten för 215.000. Dock så är han fransk. Dubbla medborgarskap.

MCV: Erikur Torarinsson. 19 år, 180 cm, 72 kg. 4 stjärnor. Nyss värvat denna isländske innermittfältare gratis och till min förvåning såg jag att han var värd 4.5 miljoner... Inte hunnit spela med honom än men verkar vara sinnessjukt bra. Regen.

OMH: Johan Johansson. 20 år, 172 cm, 63 kg. 3 stjärnor. Värvade honom på pre-transfer från Trelleborg 2022 som hett löfte men han har gått in i startelvan och gör det inte dåligt. 8 mål första året i allsvenskan och 7 förra. Regen.

OMV: Thiemokho Faye. 21 år, 191 cm, 85 kg. 3 och en halv stjärna. Senegalesisk ytter som är lång som fan, därav långsam. Men poäng gör han. 13 ass och 5 mål förrförra året, 10 ass och 6 mål förra året. Värvade för 110.000 från Generation Foot 2021. Regen.

AC: Sigurbergur Stefansson. 20 år, 184 cm, 72 kg. 3 stjärnor. Den sista islänningen i laget. Gjorde en hyfsad säsong förra året när jag precis värvat honom, men han har gjort 11 mål på 6 träningsmatcher så börjar med honom i startelvan detta året. Regen.

Bänken:
A1: Jakob Tånnander. 3 stjärnor. Målvakt som jag värvade från MFF då jag lånat honom säsongen innan och han var sjukt bra. Förra säsongen (när jag kom tvåa) så blev han utsedd till årets målvakt i årets elva elr ah ni fattar. Nu har han dock varit skadad länge så blir för honom att börja på bänken i år.
A2: Alexander Jallow. 2 och en halv stjärna. Backup-ytterback som varit med sen 2020 och bara nött bänk. Lojal och är glad att ha honom i laget.
A3: Jack Jonsson-Lindberg. 2 och en halv stjärna. Värvade honom från IFK Lidingö på pre-contract och är ny i laget. Var bättre än vad jag trodde... MB och DM. Regen.
A4: Albin Skoglund. 3 stjärnor. Min 12e man. Gör oftast mål när man byter in honom. 11 mål på 12 starter och 14 inhopp förra säsongen, kan även spela överallt offensivt, bäst som OMC.
A5: Dusan Jajic. 3 stjärnor. Behövde en renodlad backup-MC, plockade in på provspel och blev inte besviken. Har fortfarande lite potential kvar så lär bli några inhopp för grabben.
A6: Lucas Hedlund. 2 och en halv stjärna. Min back-up till mina offensiva yttermittfältare men kan även göra jobbet som AC. Startade hälften hälften med Johan Johansson förra året men JJ har gått om honom, därav bänken för honom nu.
A7: Assane Diagne. Två och en halv stjärna. Senegales som jag värvade i samma veva som Faye. 197 cm lång men har 13 i acceleration, 13 i fart, 15 i huvudspel och 16 i spänst. En maskin som dock varit jävligt inconsistent och därför får islänningen chansen denna säsongen, till en början iaf.

HEDERSOMNÄMNANDE: Gustav Ahrn. Hjälte. Fyfan vilken grabb detta har varit för mig, från div 2 till Allsvenskan. Har 81 mål på 140 tävlingsmatcher. Min första värvning i div 2 (på lån då från Öster, plockade honom gratis 2020. Här har ni hans stats:
2018 i Div 2 ÖG: 24 mål på 28 matcher.
2019 i Div 1 S: 18 mål på 29 matcher.
2020 i SE: 18 mål på 26 matcher.
2021 i AS: 13 mål på 30 matcher.
2022 i AS: 5 mål på 18 matcher.
2023 i AS: 3 mål på 9 matcher.

Speltiden har blivit mindre eftersom han inte har mer potential än vad han har, har ju 2 stjärnor och blir ej bättre. Satte han på ett reservkontrakt och får vara med när det behövs helt enkelt. Sköt förövrigt andraplatsen till mig förra säsongen med ett mål mot MFF i 93e i den näst sista omgången. Fick efter det "Legendstatus" i klubben och det är precis vad han är. En legend. Rekommenderar honom starkt till er som startar med div 2 eller sämre div 1 lag. Målgaranti.

Summerar denna saven med att jag börjat tröttna haha. Ekonomin vägrar bli bättre (pga inga intäkter och knappt några förbättrade sponsoravtal) och därför kan jag inte bygga ut kära Räppevallen. Därför har jag snittat 500 vilket även är maxkapaciteten, sedan Superettaåret. Kan då även inte heller förbättra ungdomsrekryteringen och jidi jada. Börjar bli tröttsamt och göra samma saker helt enkelt.

Detta inlägg har redigerats av oscarcroby: 22 November 2018 - 23:44 PM

#55   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:

Postad 24 November 2018 - 02:39 AM

West Ham United FC

inför 2028/29

- Premier League 2027/28 -

30 spelare i truppen, varav 21 egna produkter. Tror jag aldrig, under min CM/FM-historia, varit mer nöjd med truppen än inför denna säsong. Vi har extrem topp, bra bredd och framför allt, en jävligt bra laganda. Förra säsongen vann vi Premier League utan en enda förlust. Tyvärr blev det säsongens enda titel. Kommande säsong ställer klubben upp i 5 turneringar, allt annat än 5 titlar är ett misslyckande.

Återkommer efter säsongen.

Postad bild

EDIT: "Endast" en titel. Förlorade PL i den sista omgången.

Detta inlägg har redigerats av Phoenix: 01 December 2018 - 13:22 PM

#56   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 26 November 2018 - 18:59 PM

Jag började med "Are you better than Mourinho challenge"

José Moulinho, den 28-åriga portugisen tar över Moirense och det första som händer är att Ricardo Carvalho ansluter som assisterande tränare!

#57   Jocke77

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 65 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 27 November 2018 - 16:36 PM

Startade med mitt favorit lag Man United, har nu efter 3 säsonger vunnit allt som går att vinna. Sista säsongen så vann jag samtliga titlar som vi ställde upp i. Hade till en början svårt och göra mål och kryssade mycket. DDG har under sina 3 säsonger hållit nollan 25 ggr 2 säsonger och 20 under säsongen som jag kom 4. Tycker man släpper in väldigt lite mål jämfört med tidigare spel.

PL x 2
CL x 3
LIGA CUP x 1
FA CUP x 2
VM F K x 2
SC x 3

#58   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 28 November 2018 - 11:04 AM

Visa inläggJocke77 skrev:

Startade med mitt favorit lag Man United, har nu efter 3 säsonger vunnit allt som går att vinna. Sista säsongen så vann jag samtliga titlar som vi ställde upp i. Hade till en början svårt och göra mål och kryssade mycket. DDG har under sina 3 säsonger hållit nollan 25 ggr 2 säsonger och 20 under säsongen som jag kom 4. Tycker man släpper in väldigt lite mål jämfört med tidigare spel.

PL x 2
CL x 3
LIGA CUP x 1
FA CUP x 2
VM F K x 2
SC x 3

Overkligt ;)

#59   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 28 November 2018 - 22:59 PM

Efter 5 säsonger med blåvitt innefattande 5 allsvenska titlar och 2 Champions Leauge sejourer så har jag nu börjat tröttna lite och funderar nu på en annan save. Är sugen på att köra lokallaget FC United som startades i protest emot Glazers styre av Manchester United. Hade varit mäktigt att köra upp dem till Pl! Tänkte att huvudlinjen med saven skall vara att plocka in så många gamla united-talanger som möjligt.

#60   Jocke77

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 65 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 29 November 2018 - 18:50 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Overkligt Postad bild

Förstör inte det här nu Postad bild jag vet att i verkligheten så händer det ju inte. Men låt mig drömma mig bort lite Postad bild
Kan meddela dig att liverpool vann ligan andra året Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Jocke77: 29 November 2018 - 18:50 PM

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar