Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

392 svar till detta ämne

#61   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 30 November 2018 - 17:11 PM

Visa inläggJocke77 skrev:

Förstör inte det här nu [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/wink.png"]http://cdn.fmsweden....efault/wink.png[/url][/img] jag vet att i verkligheten så händer det ju inte. Men låt mig drömma mig bort lite [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/happyface.png"]http://cdn.fmsweden....t/happyface.png[/url][/img]
Kan meddela dig att liverpool vann ligan andra året [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/wink.png"]http://cdn.fmsweden....efault/wink.png[/url][/img]

Hehe alltid något!

#62   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Inlägg:

Postad 02 December 2018 - 20:28 PM

Skapade en klubb och tog Köln. Vet att jag fuskar men har tappat motivationen.

Bifogad tumbild(er)

• Bifogad bild: received_2222727834412755.jpeg

Detta inlägg har redigerats av aikmaster: 02 December 2018 - 20:29 PM

#63   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 03 December 2018 - 12:07 PM

Visa inläggaikmaster skrev:

Skapade en klubb och tog Köln. Vet att jag fuskar men har tappat motivationen.

Hur är det fusk? Har aldrig skapat en klubb så vet inte riktigt hur sånt funkar :)

#64   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Inlägg:

Postad 03 December 2018 - 13:35 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Hur är det fusk? Har aldrig skapat en klubb så vet inte riktigt hur sånt funkar :)
Man kan ta bort och lägga till spelare OSV

#65   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 03 December 2018 - 14:38 PM

Visa inläggaikmaster skrev:

Man kan ta bort och lägga till spelare OSV

Är det kul? Värt att testa?

#66   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 151 Inlägg:

Postad 03 December 2018 - 15:08 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Är det kul? Värt att testa?
Tappar man motivationen så kan man göra så

#67   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1948 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 03 December 2018 - 16:49 PM

Vann ligan med Lyon under första säsongen. Valde att säga upp mig och fick då jobbet i Roma! Rensat ut allt "dödkött" och tagit in unga, hungriga italienare. Spännande projekt!

#68   Gabrielaas97

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 03 December 2018 - 22:15 PM

Fan fan fan. Torsk med 3-1 i kvalfinalen till national leauge med FC United mot Blyth och detta betyder alltså ytterligare en säsong till i vanrama national. Fan vad all motivation dog när vi dessutom missade förstaplatsen i ligan på målskillnad.

#69   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 03 December 2018 - 22:23 PM

Visa inläggGabrielaas97 skrev:

Fan fan fan. Torsk med 3-1 i kvalfinalen till national leauge med FC United mot Blyth och detta betyder alltså ytterligare en säsong till i vanrama national. Fan vad all motivation dog när vi dessutom missade förstaplatsen i ligan på målskillnad.

Surt!

#70   aslundd

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF & Chelsea FC

Postad 04 December 2018 - 10:48 AM

Spelar just nu med Karlstad BK och vann division 2 första säsongen efter en knackig start så vände det och vi kämpade oss uppåt till toppen av tabellen. Nu leder vi division 1 som nykomlingar efter en helt otrolig säsong där vi är obesegrade efter 22 omgångar.
Jag börjar hoppas på en Superettan plats tills nästa säsong och då krävs det en hel del förstärkningar vilket kan bli ett problem då klubbens ekonomi är totalt katastrof även om jag inte ens spenderar hälften så mycket pengar i löner som de tillåter..

#71   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5928 Inlägg:

Postad 05 December 2018 - 10:27 AM

Visa inläggaslundd skrev:

Spelar just nu med Karlstad BK och vann division 2 första säsongen efter en knackig start så vände det och vi kämpade oss uppåt till toppen av tabellen. Nu leder vi division 1 som nykomlingar efter en helt otrolig säsong där vi är obesegrade efter 22 omgångar.
Jag börjar hoppas på en Superettan plats tills nästa säsong och då krävs det en hel del förstärkningar vilket kan bli ett problem då klubbens ekonomi är totalt katastrof även om jag inte ens spenderar hälften så mycket pengar i löner som de tillåter..

Dela gärna med dig sen med lite screenshots och dylikt. Låter väldigt intressant!

#72   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 08 December 2018 - 03:52 AM

År 2036. Har legendstatus i både Hammarby och West Ham. Efter en lyckad session i Italiens landslag ansöker jag till jobbet som manager för Barcelona. Intervjun går bra fram tills att jag kräver att få utveckla spelare med hjälp av klubbens ungdomsorganisation. Styrelsen tackade nej.

Ett par månader senare tar jag istället över rivalen Espanyol med målet att komma före Barcelona i tabellen år 5. När jag skriver på kontraktet i slutet av säsongen (år 0) ligger Barcelona först i Primera Division och Espanyol ligger sexa i Segunda Division.

Postad bild

#73   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 08 December 2018 - 07:24 AM

Visa inläggaslundd skrev:

har själv jättesvårt för det faktum att en kan ligga på halva sin lönebudget och endå blöda pengar, riktigt drygt att försöka spela upp en mindre klubb i sverige säskilt med en youthchallenge

#74   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 08 December 2018 - 10:04 AM

Visa inläggPhoenix skrev:

År 2036. Har legendstatus i både Hammarby och West Ham. Efter en lyckad session i Italiens landslag ansöker jag till jobbet som manager för Barcelona. Intervjun går bra fram tills att jag kräver att få utveckla spelare med hjälp av klubbens ungdomsorganisation. Styrelsen tackade nej.

Ett par månader senare tar jag istället över rivalen Espanyol med målet att komma före Barcelona i tabellen år 5. När jag skriver på kontraktet i slutet av säsongen (år 0) ligger Barcelona först i Primera Division och Espanyol ligger sexa i Segunda Division.

[img][url="https://i.imgur.com/ECcH4Ky.png"]https://i.imgur.com/ECcH4Ky.png[/url][/img]

Vill veta hur det har gått för Espanyol om 5 år.

#75   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 08 December 2018 - 16:13 PM

Visa inläggpompey89 skrev:

Vill veta hur det har gått för Espanyol om 5 år.

Jag uppdaterar efter säsong 5! Med 4 matcher kvar på säsongen (år 0) lyckades vi ta den sista kvalplatsen och sedan även vinna kvalet. Så nästa säsong spelar vi i Primera Division. Det blir utan tvekan en tuff första säsong.

Postad bild

#76   Koehler

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 307 Inlägg:

Postad 08 December 2018 - 19:15 PM

Hammarby 2022:

4e säsongen i bajen precis slut, 3 SM-Guld, 1 cupguld och en klantig andraplats en säsong. I europa har vi hittills nått kvartsfinal i EL som bäst.

Startelvan under säsongsstarten 2022:

Igor Munhoz* (18)

Joel Andersson (25) - Nicolas Pignatel Jenssen (20) - Mads Fenger (31) - Adam Lundqvist (28)

Junior (29) - Chiquinho (26)

Elias Durmaz (22) - Daleho Irandust (23) - Yanis Ammour (22)

Hugo Wallman* (19)

* = Regen

#77   Kezman

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 10 December 2018 - 17:17 PM

Spelade 7 säsonger med Eintracht Frankfurt i Bundesliga, där jag kom 10a första säsongen, 4a andra säsongen, sedan vann jag ligan 5 år på rad. Hade en otrolig blandning av tyskar, brassar, serber och kroater i mitt lag, och lyckades även vinna champions League den 7e säsongen.

Valde där efter att inte förnya utan istället att skriva på för Milan i serie A där inget lag lyckats flytta på Juventus från tronen.

Var mycket svårare med Milan då serie A har sina icke EU regler och att ekonomin låg mer eller mindre i botten.

På 4 säsonger så har jag lyckats vinna ligan 2 gånger, dock utan att imponera. Serie A är jämnare än någonsin där Inter, Milan, Napoli, Juve och Lazio slåss om titeln.

Sen blir det inte lättare av att serie A har förlorat en CL plats till Frankrike, så det är endast 3 lag som går till CL.

Försöker bygga mig det nya Milan, men det kommer bli svårt att utmana om CL. Har endast lyckats ta mig förbi första utslagningsrundan en gång!

Har dock ett drös med fina talanger som jag hoppas få utveckla och slussa in i A-truppen. Rolig save såhär långt!

#78   Kungking

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 66 Inlägg:

Postad 10 December 2018 - 18:35 PM

Spelar med Åtvidabergs FF i division 1 södra. Leder serien efter 19 omgångar med matchraden 14-5-0. Spelar en smal 4-3-3 och har mestadels värvat lokala billiga spelare, exempelvis Adam Egnell (Motala), Simon Karlsson (Motala), Simon Adeji (Assyriska Jkpg) och Tom Stahre (IFK Berga). Målet är att ta tillbaka bruket till Allsvenskan och vidare ut i Europa.

#79   TL

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 186 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Manchester United

Postad 10 December 2018 - 21:10 PM

Postad bild

Lag: Burnley

Säsong: 2018/2019
Manager: Steven Caldwell Postad bild

Övergångar in:
Postad bild Kieran Tierney från Celtic för 290mj kr
Postad bild Michail Antonio från West Ham för 85mj kr
Postad bild Marc Pugh från Bournemotuth för 90mj kr
Högerkanten på mittfältet var i stort behov av förstärkning och förbättring. In kom Antonio och Pugh där den sistnämnde framförallt anslöt på grund av den "egna produkt-statusen". Tierney behöver knappast någon närmare presentation och känns som en given succé.

Truppen:

Målvakter
Postad bild Tom Heaton, 33 år, 3 ldk/ 0 mål, 185 MKr
Postad bild Nick Pope, 27 år, 1 ldk/ 0 mål, 177 MKr
(Här hände det saker under säsongen! Insåg att jag inte skulle ha plats att registrera samtliga tre målvakter som fanns i truppen till Europaspelet. För att undvika missnöje blev lösningen att låna ut Heaton till Toronto (Hart hade varit svårsåld då han anslöt under sommaren). Heaton kom tillbaka i januari och då såldes Hart till Tottenham.)

Backar
Postad bild Matt Lowton, 29 år, 0 ldk/ 0 mål, 65 MKr
Postad bild Phil Bardsley, 33 år, 19 ldk/ 0 mål, 1.25 MKr
Postad bild James Tarkowski, 26 år, 1 ldk/ 0 mål, 205 MKr
Postad bild Kevin Long, 28 år, 11 ldk/ 0 mål, 100 MKr
Postad bild Ben Mee, 29 år, 0 ldk/ 0 mål, 160 MKr
Postad bild Ben Gibson, 26 år, 0 ldk/ 0 mål, 140 MKr
Postad bild Kieran Tierney, 21 år, 17 ldk/ 0 mål, 177 MKr
Postad bild Charlie Taylor, 25 år, 0 ldk/ 0 mål, 130 MKr
(Helbrittisk backlinje som faktiskt presterade lite under förväntningarna. Framförallt var det Lowton som inte alls levererade. Bardsley lämnar efter säsongen och även Long sitter löst. Hoppas att Tierney växlar upp!)

Mittfältare
Postad bild Marc Pugh, 32 år, 0 ldk/ 0 mål, 80 MKr
Postad bild Michail Antonio, 29 år, 0 ldk/ 0 mål, 115 MKr
Postad bild Steven Defour, 31 år, 52 ldk/ 2 mål, 190 MKr
Postad bild Ashley Westwood, 29 år, 0 ldk/ 0 mål, 92 MKr
Postad bild Jeff Hendrick, 27 år, 42 ldk/ 1 mål, 182 MKr
Postad bild Jack Cork, 29 år, 1 ldk/ 0 mål, 200 MKr
Postad bild Robbie Brady, 27 år, 47 ldk/ 9 mål, 230 MKr
Postad bild Johann Berg Gudmundsson, 28 år, 71 ldk/ 7 mål, 230 MKr
(Väldigt jämt på samtliga positioner. Kanske lite oväntat att det är Pugh som kniper startplatsen på högerkanten, men 18 assist är svårt att prata bort. Även islänningen gör en stark säsong och utmanar på riktigt till nästa säsong.)

Anfallare
Postad bild Chris Wood, 27 år, 62 ldk/ 28 mål, 220 MKr
Postad bild Sam Vokes, 29 år, 66 ldk/ 18 mål, 145 MKr
Postad bild Ashley Barnes, 29 år, 0 ldk/ 0 mål, 197 MKr
Postad bild Matej Vydra, 27 år, 22 ldk/ 5 mål, 122 MKr
(Målproduktionen gick absolut inte att klaga på då samtliga anfallare placerar sig mellan 14-23 mål där Barnes drar längsta strået och blir målbäst i laget. Vydra öste in mål i Europa League men var aningen blek i ligaspelet. Vokes drar tyvärr på sig en korsbandsskada i slutet av säsongen.)

Spelare med fet text ingick i startelvan.

Premier League: 9:a 59 poäng (15p efter vinnaren Tottenham).
FA Cup: 3:e omg (2-3 mot Newcastle).
EFL Cup: Kvartsfinal (0-3 mot Arsenal).
Europa League: 2:a utslagsrundan (2-5 mot Frankfurt).

Kommentar:
Valet föll på Burnley på grund av två stycken enkla anledningar. Dels att laget är 4-4-2 kompatibelt och den väldigt höga andelen brittiska spelare. Kommer fortsätta att försöka ha majoriteten av spelarna från Storbritannien och Irland. Ett annat projekt är att få igång ungdomsutvecklingen i klubben, då talangerna lyser med sin frånvaro. I övrigt en godkänd säsong där vi hade bud på en betydligt högre ligaplacering under stora delar av säsongen, men en rejäl formsvacka i slutet drog ner oss till en mittenplacering. I Europa ställer jag upp med en reservelva och får vara nöjd med resultatet. Till nästa säsong är målsättningarna att stabilisera defensiven och att återigen knipa en Europaplats!

Detta inlägg har redigerats av TL: 10 December 2018 - 21:13 PM

#80   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1948 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 11 December 2018 - 09:56 AM

Vann ligan med Lyon första säsongen. Hamnade sen i Roma där vi vann ligaguldet direkt. Nu på tredje säsongen är jag i Atletico Madrid för att försöka vinna i mitt tredje land. Kommer dock dröja något år, Real Madrid går som tåget..

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar