Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FM Touch

4 svar till detta ämne

#1   mr_sorgatz

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:
  • Yrke:Lärare - idrott och geografi
  • Favoritlag:Hammarby, Ipswich & FC Bayern München

Postad 27 October 2018 - 14:19 PM

Har varit med, alldeles för länge, i detta forum och som spelande aktör (sedan mitten på 90-talet). Upptäckte först nu, vilket jag borde insett föregående år, att FM 20XX Touch existerar. Personligen upplever jag denna version som gynnsam i grunden, men undrar vilka specifika nackdelar till följd av att aspekter förloras som följer? Interaktion med spelare, ledare, media etc. ser jag enbart som gynnsamt att slippa, men i övrigt?
"I försvarsspelet såg FBK-spelarna tillslut ut som schimpanser på mopeder" NWT om MIF - Färjestad...

#2   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 27 October 2018 - 14:57 PM

Aldrig spelat touch tyvärr :/

#3   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5607 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 27 October 2018 - 16:47 PM

Jag har enbart spelat touch de senaste 2-3 åren och det är pga 2 saker.

Tidsbrist. Jag har inte längre den tid som behövs för att gå igenom alla små detaljer som krävs på vanliga FM-versionen.
Kan köra igenom en säsong på 2-3 kvällar nu. På FM16 utan touch-versionen kunde 1 säsong ta flera veckor.

För plåttrigt. Jag tycker inte att det är värt att fixa till alla smådetaljer som finns i vanliga spelet men som man inte ens har möjlighet att göra på touch. Detta kan mycket väl vara en sak som andra finner mycket roligt och givande, men för mig så får jag inte ut tillräckligt mycket, jämfört med den energi jag lägger ner på saken.

Därför passar touch perfekt för mig.

#4   mr_sorgatz

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 64 Inlägg:
  • Yrke:Lärare - idrott och geografi
  • Favoritlag:Hammarby, Ipswich & FC Bayern München

Postad 31 October 2018 - 13:58 PM

Visa inläggLappeeeee skrev:

Jag har enbart spelat touch de senaste 2-3 åren och det är pga 2 saker.

Tidsbrist. Jag har inte längre den tid som behövs för att gå igenom alla små detaljer som krävs på vanliga FM-versionen.
Kan köra igenom en säsong på 2-3 kvällar nu. På FM16 utan touch-versionen kunde 1 säsong ta flera veckor.

För plåttrigt. Jag tycker inte att det är värt att fixa till alla smådetaljer som finns i vanliga spelet men som man inte ens har möjlighet att göra på touch. Detta kan mycket väl vara en sak som andra finner mycket roligt och givande, men för mig så får jag inte ut tillräckligt mycket, jämfört med den energi jag lägger ner på saken.

Därför passar touch perfekt för mig.

Min känsla är densamma som din. Vilka funktioner eller aspekter av spelet saknar du till följd av FM Touch? Såg i något forum att ungdomsspelaraspeketen försvann, men antar att Regens uppstår?
"I försvarsspelet såg FBK-spelarna tillslut ut som schimpanser på mopeder" NWT om MIF - Färjestad...

#5   r2d2

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 92 Inlägg:

Postad 25 January 2019 - 17:14 PM

man kan förlora att interagera med spelare ifall dom är missnöjda.
Får för mig att dom inte kan utvecklas lika snabbt då man inte har samma träningsmöjligher ,....men inte så det stör.
Man kan inte uppdatera databasen eller lägga till ligor.
När man startar spel i stora versionen kan man tex välja att läsa in alla landslagspelare, eller från ett särskild nation...det går ju inte i Touchen..... Började med Touchen 2017 och nyss köpt 2019......försökte spela vanliga ...men tog alldeles för lång tid och min dator klarade inte av den. tycker fördelarna överväger ändå det man inte klarar av att göra i Touchen.
Tycker mycket om att slippa se på alla matcher...ibland kan jag spela en halv säsong med bara se resultat.

spelat Cm och Fm sedan det kom ut i början av 90talet med =)

Detta inlägg har redigerats av r2d2: 25 January 2019 - 17:15 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar