Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Hur blev du supporter till just ditt lag?

6 svar till detta ämne

#1   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1222 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 07 November 2018 - 10:02 AM

Att finna kärleken i livet är fantastiskt, att bilda familj med den man älskar är något ännu större.
Sedan har man kärleken till fotbollen, och i mitt fall till Tottenham Hotspur.

Varför tillägnar jag hela min vakna tid till en klubb på andra sidan Nordsjön och vad var det som fick mig att fastna?
För min egen del är min kusin en inbiten Spurssupporter. Farsan håller på Manchester United men ändå var det inte den klubben som fick mina sympatier.

Kusinen (Pierre) är otroligt passionerad och drog med mig hem till honom för att sitta timmar innan match och analysera diverse laguppställningar, transferrykten mm och jag blev helt såld. I de vackra liljevita tröjorna sprang en viss nr.10 runt på fantastiska White Hart Lane. Killen gav allt och var klinisk framför mål.. Jag snackar naturligtvis om Robbie Keane.

Efter det har flera hjältar klivit in och ut på White Hart Lane. Spelare som fastnat extra för min del är Harry Kane, Ledley King, Dimitar Berbatov, Robbie Keane, Gareth Bale, Luka Modric, Aaron Lennon och Jermain Defoe för att nämna några få.

Vad var det som gjorde att just du började heja på ditt favoritlag?
Att finna kärleken i livet är fantastiskt, att bilda familj med den man älskar är något ännu större.

Varför tillägnar jag hela min vakna tid till en klubb på andra sidan Nordsjön och vad var det som fick mig att fastna?
För min egen del är min kusin en inbiten Spurssupporter. Farsan håller på Manchester United men ändå var det inte den klubben som fick mina sympatier.

Kusinen (Pierre) är otroligt passionerad och drog med mig hem till honom för att sitta timmar innan match och analysera diverse laguppställningar, transferrykten mm och jag blev helt såld. I de vackra liljevita tröjorna sprang en viss nr.10 runt på fantastiska White Hart Lane. Killen gav allt och var klinisk framför mål.. Jag snackar naturligtvis om Robbie Keane.

Efter det har flera hjältar klivit in och ut på White Hart Lane. Spelare som fastnat extra för min del är Harry Kane, Ledley King, Dimitar Berbatov, Robbie Keane, Gareth Bale, Luka Modric, Aaron Lennon och Jermain Defoe för att nämna några få.

#2   Hansell

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 72 Inlägg:
  • Favoritlag:FC St. Pauli och Arsenal

Postad 07 November 2018 - 15:52 PM

Värderingar och vad klubben står för. Min kärlek till en fotbollsklubb är till FC St. Pauli.
Min äldsta kärlek till en klubb är dock till Arsenal och det stavas främst Tony Adams. Om jag måste välja en då ;)
Sen har jag klubbar jag mer eller mindre sympatiserar med.

#3   Gabrielaas97

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 38 Inlägg:

Postad 07 November 2018 - 18:55 PM

Manchester United och Blåvitt för min del. Blåvitt pga min brorsa och United pga delvis brorsan men också för att jag dag ut och dag in såg på dem tillsammans med honom och såg vilket fantastiskt lag det var under den tiden. Att varje år skämmas bort med cl finaler och titlar var en stor bidragande orsak till att jag byggde upp kärleken för klubben. Älskar brorsan men satan vad jag ibland förbannar mig över att han valde just dem lagen (i dagens läge) när jag blir helt skogstokig i flera dagar för att det nu på senare tid går knackigt för båda lagen. Men så är det med kärlek, man kan hata dem och man kan älska dem men kärleken kommer alltid bestå. Sen har flera spelare bidragit till min stora kärlek för klubbarna, speciellt: Ji Sung park, Scholes, Ronaldo, Tobbe Hysén, Ragnar Sigurdsson och självfallet Pontus Wernbloom. Finns många fler, men då blir det en alldeles för lång lista. Har varit på plats på båda arenorna (gamla ullevi flera gånger) och sett United hemma mot Newcastle, tyvärr var det ingen direkt lyckad resa då vi fick sova en hel natt på en flygplats i Munchen men också för att det var under Moyes år och vi torskade hemma mot Newcastle med 1-0. oavsett resultat så är stämningen där och den sanna kärleken som uppstod något jag aldrig kommer glömma, MAGISKT! Likaså tobbes avsked här i helgen, nästan så man började böla. Likaså har jag bölat vid stora händelser för klubben genom åren, Saf:s avsked, när Van Der saar räddar Anelkas straff i cl finalen 08, när blåvitt vinner hemma mot trelleborg och vinner sm guldet 2007. Satan vad fotboll skapar känslor!

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Åh fina fina dimitar berbatov. Satan vad jag älskade honom under hans tid i United. Ruskigt jävla bra dessutom och genomsympatisk. Vad hände egentligen med ledley king? Han var väll fruktansvärt bra när han väl spelade men allt spolerades av skador? Tragiskt faktiskt!

#4   Dhurst1

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 08 November 2018 - 05:21 AM

Eftersom min morfar kommer ifrån Tyskland har jag alltid haft liten kärlek till Tyskland, första mästerskapet man följde var ju em 96. Direkt fick jag upp ögonen för flera spelare i laget. Möller,Kohler och framförallt Oliver Bierhoffs avgörande nickmål mot Tjeckerna. en annan favoritspelare som växte fram var Oliver Kahn då han kom från Karlsruhe precis som morfar.

2001 så åkte jag till Tyskland för första gången för att hälsa på släktingar, Var en jäkla mäktig resa och passerade plötsligt en jäkla mäktig arena som jag blev helt frälst i, mina kvarvarande släktingar bodde nämligen just nu i Dortmund!

börja söka mycket om Dortmund och det växte verkligen fram till mitt lag. Finns väldigt många för mig legendarer i just detta Dortmund på den tiden, Ricken,Amorouso Rosicky, Koller,Kehl. Det fanns en spelare som verkligen växte till min spelare, fortfarande är det den ytterbacken för mig som är nummer 1, Dedé!

Fick nyligen Barn och Dedé var faktiskt 1 av namnförslagen haha!, Min första tatueringen var faktiskt en Dortmund tatuering.

Dortmund har ju haft en väldigt svajig period under 2000-talet med en nästan konkurs till att vara ett av Europas bästa lag till att gå ner sig igen. nu andas det äntligen lite positiva vindar igen.

#5   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1222 Inlägg:

Postad 08 November 2018 - 07:54 AM

Visa inläggDhurst1 skrev:

Eftersom min morfar kommer ifrån Tyskland har jag alltid haft liten kärlek till Tyskland, första mästerskapet man följde var ju em 96. Direkt fick jag upp ögonen för flera spelare i laget. Möller,Kohler och framförallt Oliver Bierhoffs avgörande nickmål mot Tjeckerna. en annan favoritspelare som växte fram var Oliver Kahn då han kom från Karlsruhe precis som morfar.

2001 så åkte jag till Tyskland för första gången för att hälsa på släktingar, Var en jäkla mäktig resa och passerade plötsligt en jäkla mäktig arena som jag blev helt frälst i, mina kvarvarande släktingar bodde nämligen just nu i Dortmund!

börja söka mycket om Dortmund och det växte verkligen fram till mitt lag. Finns väldigt många för mig legendarer i just detta Dortmund på den tiden, Ricken,Amorouso Rosicky, Koller,Kehl. Det fanns en spelare som verkligen växte till min spelare, fortfarande är det den ytterbacken för mig som är nummer 1, Dedé!

Fick nyligen Barn och Dedé var faktiskt 1 av namnförslagen haha!, Min första tatueringen var faktiskt en Dortmund tatuering.

Dortmund har ju haft en väldigt svajig period under 2000-talet med en nästan konkurs till att vara ett av Europas bästa lag till att gå ner sig igen. nu andas det äntligen lite positiva vindar igen.

Fantastiskt! :)

#6   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 318 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 08 November 2018 - 17:59 PM

Det var mycket hockey för mig, fram till jag blev 10 år, då någonstans 1997 så såg jag hur Alan Shearer gjorde mål på alla möjliga och omöjliga sätt, och intresset växte.
Så en tränings eller kval landskamp så swisha han fram - Fredrik Ljungberg.

Med en sån stil som jag fastnade för, han hade farten o drivet. Älskade att se Sverige spela 97/98.
Och plötsligt så landar han in hos Arsenal, från lilla Halmstad.

Sen efter det var det kört!

#7   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1222 Inlägg:

Postad 08 November 2018 - 18:28 PM

Visa inläggsvennisforpresident skrev:

Det var mycket hockey för mig, fram till jag blev 10 år, då någonstans 1997 så såg jag hur Alan Shearer gjorde mål på alla möjliga och omöjliga sätt, och intresset växte.
Så en tränings eller kval landskamp så swisha han fram - Fredrik Ljungberg.

Med en sån stil som jag fastnade för, han hade farten o drivet. Älskade att se Sverige spela 97/98.
Och plötsligt så landar han in hos Arsenal, från lilla Halmstad.

Sen efter det var det kört!

Beklagar Postad bild Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar