Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Southampton FC

32 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Manchester City & Malmö FF
  • Tränar:Southampton FC

Postad 22 November 2018 - 20:16 PM

Posted Image

Introduktion

Nu är det åter dags för mig att skriva en saverapport på forumet. Den här gången kommer det att ske under alter egot John Cashew som blivit anställd som Manager för Premier League-klubben Southampton FC. Där finns både kortsiktiga och långsiktiga planer där de kortsiktiga presenteras inför varje säsong och de långsiktiga kommer att listas här nedan. Kontraktet är skrivet över den kommande säsongen och det ska bli intressant att se hur långt jag kan nå med Southampton. Jag kommer att lägga stor vikt vid att ha rätt ledare inom alla områden dessutom.

För mig kommer den här saverapporten att liknas vid min AFC Ajax-rapport där jag bygger upp en filosofi och följer den strikt. Jag kommer att anställa ledare utefter kriterier inom varje område, leta efter särskilda spelartyper, satsa en hel del på egna produkter och därefter försöka hävda oss i titeljakterna. Det ska vara en röd tråd rakt igenom klubben som i slutändan ska anses vara en mästerklubb, antingen som en klubb som producerar fantastiska spelare eller en klubb som vinner magnifika titlar. Eller varför inte bådadera?

Långsiktiga mål:
:: Nå Europa League via placering i Premier League (5-7) :: säsong 2
:: Nå Champions League via placering i Premier League (1-4)
:: Vinn Premier League
:: Vinn FA Cup
:: Vinn Carabao Cup
:: Vinn Europa League
:: Vinn Champions League
:: Sälj en egenproducerad talang för 200M
:: Sälj en egenproducerad talang för 300M
:: Sälj en egenproducerad talang för 400M
:: Sälj en egenproducerad talang för 500M

När alla dessa långsiktiga mål är avklarade så är också saverapporten klar, åtminstone känner jag så just nu. Det kan också sluta med att jag misslyckas av olika anledningar eller att jag fortsätter i samma eller i en ny klubb. Jag hintar lite men låter det ändå stå osagt. Det kommer att vara en väldigt enkel saverapport där jag kommer att försöka få med det viktigaste och förklara på ett sätt som gör att ni ändå känner att ni får helheten men även en liten djupdykning då och då så att ni hänger med på noterna. I annat fall så får ni fråga mig så berättar jag gärna hur det ligger till.

Southampton FC är en klubb som halkat längre ner i tabellen de senaste säsongerna och hamnade precis ovanför nedflyttningsstrecket förra säsongen. Klubben har många intressanta och utvecklingsbara spelare i truppen och är dessutom kända för sin ungdomsutveckling; eller vad sägs som Gareth Bale, Alan Shearer, Theo Walcott, Alex Oxlade-Chamberlain, Adam Lallana eller en av klubbens störste genom tiderna; Matthew Le Tissier. Därför kommer en hel del av fokuset att läggas på ungdomsutveckling. Men först och främst är att hitta en harmoni i truppen och bygga vidare på det.

Posted Image

#2   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1281 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 22 November 2018 - 20:22 PM

Stort lycka till! Hoppas på flera grymma talanger ur akademin :)

#3   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4948 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 22 November 2018 - 23:04 PM

Äntligen!

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 23 November 2018 - 08:20 AM

Postad bild

Försäsong 18/19

Nyförvärv :: Försäljningar

Totalt :: -489M

De fem första spelarna under rubriken nyförvärv var redan klara för Southampton innan jag tog över klubben. Gällande Danny Ings så kommer han att bli en Soton-spelare på permanent basis nästa säsong för inte mindre än 215 miljoner plus klausuler. Vi behövde bredda högerbacken där Jenkinson kommer in som ett alternativ och det på lån från Arsenal. Unge talangen Morgan Rogers blir ett alternativ i reservlaget och ska stå på tillväxt. Fem mentorer värvades in och nu har vi totalt sex stycken mentorer i reservlaget.

Hela 52 spelare försvann från klubben. Shane Long var överflödig och såldes till Newcastle för klart godkända summan 140 miljoner. Elva spelare var sedan tidigare utlånade och mittbacken Jan Bednarek var den jag skickade iväg på lån. Beslutet att ge 39 spelare fri transfer var även mitt val då de ansågs ha för låg potential alternativt inte passade in i truppen. Alla utom två spelare var fortfarande tonåringar och summan att entlediga samtliga spelare från sina kontrakt blev 18 miljoner.

MV :: Postad bild :: Alex McCarthy :: 28 år
MV :: Postad bild :: Angus Gunn :: 22 år

MB :: Postad bild :: Maya Yoshida :: 29 år
VB :: Postad bild :: Ryan Bertrand :: 29 år
HB :: Postad bild :: Cédric :: 26 år
HB :: Postad bild :: Carl Jenkinson :: 26 år
MB :: Postad bild :: Jannik Vestergaard :: 26 år
MB :: Postad bild :: Jack Stephens :: 24 år
MB :: Postad bild :: Wesley Hoedt :: 24 år
VB :: Postad bild :: Matthew Targett :: 22 år

CM :: Postad bild :: Steven Davis :: 33 år
CM :: Postad bild :: Oriol Romeu :: 26 år
CM :: Postad bild :: Stuart Armstrong :: 26 år
CM :: Postad bild :: Mario Lemina :: 24 år
VM :: Postad bild :: Nathan Redmond :: 24 år
HM :: Postad bild :: Mohamed Elyounoussi :: 24 år
CM :: Postad bild :: James Ward-Prowse :: 23 år
CM :: Postad bild :: Pierre-Emile Höjbjerg :: 23 år

AF :: Postad bild :: Charlie Austin :: 29 år
AF :: Postad bild :: Manolo Gabbiadini :: 26 år
AF :: Postad bild :: Danny Ings :: 26 år
AF :: Postad bild :: Sam Gallagher :: 22 år

Vi kommer att använda oss av en klassisk 4-4-2 formation där tanken är att vi anpassar oss efter motståndet. Mot bättre lag kommer vi att bli mer defensiva, kompakta och gå på kontringar medan vi kommer att försöka oss på en mer offensiv taktik mot jämbördigt eller sämre motstånd. Högermittfältaren kommer att vara en renodlad ytter medan vänstermittfältaren ska gå inåt banan som en inverterad ytter. Med tanke på att vi endast har två yttermittfältare kommer Höjbjerg och Armstrong att vara disponibla till höger respektive vänster sida på mittfältet. Spelarmaterialet är inte direkt balanserad och därför kommer en del spelare få spela i ovana roller och kanske till och med få mindre speltid än de förväntar sig, något jag hoppas kunna rätta till med att förändra truppen med tiden.

Premier League :: FA Cup :: Carabao Cup

Postad bild

#5   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 23 November 2018 - 08:41 AM

Fräscht och välskrivet. Du har mig som följare.

#6   pradberg

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 23 November 2018 - 14:32 PM

Följer.

#7   Pon-TuZz

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 74 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 23 November 2018 - 16:36 PM

Oj de va många som släptes, märktes de mycket på lagsämjan? med tanke på att du inte hunnit etablera dig och bli omtyckt/respekterad ännu...

Brukar låta de få ta två - tre fönster typ själv

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 23 November 2018 - 16:40 PM

Pon-TuZz skrev:

Oj de va många som släptes, märktes de mycket på lagsämjan? med tanke på att du inte hunnit etablera dig och bli omtyckt/respekterad ännu...

Brukar låta de få ta två - tre fönster typ själv
Nej, inga konstigheter alls. Det rörde sig om enbart tonåringar utom två stycken och ingen var direkt inflytelserik, det hade jag stenkoll på. Så som svar på din fråga, nej.

#9   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 23 November 2018 - 21:32 PM

Postad bild

Talangkollen 18/19

Inför varje säsong kommer jag att lista de tre största talangerna enligt mig och min assisterande tränare. Tanken är att ni ska få en insikt i vår talangutveckling då det är en stor del av klubbens filosofi. Upplägget sker på så sätt att ni får en screenshot av tre spelare som följs upp i slutet av säsongen där vi jämför om spelaren har utvecklats och var spelaren har utvecklats. Är det så att en spelare som inte är bland de tre bästa och har haft en riktigt bra utveckling under säsongen så kommer även han eller dem att redovisas.

HB :: Postad bild :: Yan Valery :: 19 år
En spelare som kanske inte riktigt är redo för att ta steget upp till A-laget än men som har en otroligt stor potential. Bra beslutsamhet för sin ålder men behöver träna upp de primära attributen markant. Otroligt snabb dessutom vilket är en bra grund att gå på för en ytterback enligt min taktik. Behöver dock förbättra både psykiska och tekniska attribut.

VB :: Postad bild :: Jake Vokins :: 18 år
Ett år yngre Jake är en jämnare spelare sett till sina egenskaper men har inte riktigt något attribut som sticker ut som en slags spetsegenskap. Har bra beslutsamhet och en bra personlighet vilket ger en bra grund. Höjer han sina psykiska attribut och förbättrar sin tacklings-attribut så har vi riktigt bra vänsterback att tillgå i Jake.

AF :: Postad bild :: Morgan Rogers :: 17 år
Nyss fyllda 17 år och nyss värvad från West Brom tar Morgan plats som den tredje största talangen i akademin för tillfället. Morgan har extremt hög beslutsamhet och en positiv personlighet som ger en bra grund. Har ingen riktigt spetsegenskap förutom sin beslutsamhet men han har ett hyfsat skott och snabbhet men behöver träna upp de psykiska attributen en hel del.

Postad bild

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 24 November 2018 - 09:25 AM

Postad bild

Hösten 18/19

Med tanke på förutsättningarna så hade vi kanske kunnat göra bättre ifrån oss, men med tanke på förra säsongens sjuttonde plats så är detta helt klart en förbättring. Vi inledde på bästa möjliga sätt där vi bärgar poäng i premiären borta mot Tottenham för att därefter vinna i hemmapremiären mot Chelsea. Vi följer sedan upp med ytterligare en vinst mot Crystal Palace innan verkligheten slår tillbaka. Utslagna direkt ur Carabao Cup mot Sheffield Wednesday på straffar för att inte vinna en enda gång under de kommande fem Premier League matcherna.

Vi hade svårt att hitta en identitet under hösten utan vi sökte hela tiden nya vägar och allt som oftast kändes det som om lagdelarna inte var riktigt synkade. Emellanåt såg det riktigt bra ut; 5-2 hemma mot West Ham och 4-1 hemma mot Leicester var två av höstens positiva matcher. Men för det mesta så släppte vi in allt för enkla mål och en handfull av spelarna har dessutom uttryckt sitt missnöje över speltiden, precis som jag förväntade mig. Vi tar med oss inledningen och en handfull positiva matcher och försöker glömma förlusterna till vårens matcher.

Premier League

Bäste målskytt :: Gabbiadini :: 8 mål
Bästa framspelare :: Gabbiadini & Ings :: 5 assist
Högst snittbetyg :: Davis :: 7,15
Lägst snittbetyg :: Gallagher :: 6,54
Utropstecken :: Gabbiadini :: Farlig med både mål och assist.
Frågetecken :: Redmond :: Får det inte alls att fungera, under isen.

Jag har delat in positionerna i tre kategorier när det kommer till målproduktionen; primär, sekundär och övrig. De primära målskyttarna är anfallarna samt vänstermittfältaren som är tänkt att göra en hel del räder med bollen och själv stå för avsluten. De sekundära målskyttarna är de två centrala mittfältarna och högermittfältaren som kommer att agera andravåg i anfallen. De övriga målskyttarna är såklart hela backlinjen som kan göra mål på exempelvis fasta situationer.

Målproduktion
Primär :: 20 mål
Sekundär :: 7 mål
Övrig :: 3 mål

Totalt har vi gjort 30 mål i Premier League och enligt statistiken ovan är det väldigt bra fördelat där de primära målskyttarna faktiskt gör sitt jobb med ett mål per match i snitt. De sekundära har varit framme och gjort sju mål medan de övriga har gjort tre mål. Så långt har vi gjort jobbet bra och är det sjätte bästa laget sett till målproduktion. Om vi vänder på steken så har vi släppt in hela 28 mål vilket ger en målskillnad på +2. Vi är det åttonde sämsta laget sett till insläppta mål

Postad bild

#11   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 25 November 2018 - 09:38 AM

Postad bild

Ungdomsintag 18/19

Av de 16 ungdomskandidater som vår AfU rekommenderat så blev det till slut tre spelare som blev erbjudna varsitt kontrakt. Vår AfU är ingen mindre än Kristjaan Speakman och är väldigt kompetent AfU. Med det sagt så lyckades han ta fram en spelare som mycket väl kan utvecklas till en spelare på den absoluta högsta nivån. De andra två besitter också de en intressant potential och jag kommer lite snabbt att gå igenom dessa tre talanger.

AF :: Postad bild :: Keren Tal :: 16 år
Här har vi superlöftet. Trots sina blott 16 år besitter han redan en fantastisk hög beslutsamhet men även en av de bästa personligheterna som i sin tur ger honom en optimal grund för att utvecklas både snabbt men även bra. Bra skott och fysiska egenskaper och behöver utveckla de psykiska och tekniska egenskaperna för att bli mer allround.

MH :: Postad bild :: Eddie Davies :: 15 år
En intressant talang som håller till höger på mittfältet. Har en beslutsamhet som behöver tränas upp men har åtminstone en positiv personlighet. Har sina bästa egenskaper på rätt plats och kan mycket väl bli en A-lagsspelare om han utvecklas i den riktning hans egenskaper tenderar. De fysiska egenskaperna är bra men behöver utveckla de psykiska och tekniska egenskaperna.

AF :: Postad bild :: Ricky Risbridger :: 16 år
16-åringen med full skäggväxt. Är en anfallare som, likt Keren, har en hög beslutsamhet. Han har en positiv personlighet som vi kan bygga vidare på. Är något längre vilket gör att hans värde på huvudspel ses som positivt, även avslut ligger på rätt nivå. Behöver utveckla samtliga delar för att bli en bättre spelare.

Postad bild

#12   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 4948 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 25 November 2018 - 11:43 AM

Så najs att se massa uppdateringar så har man något bra att läsa ikväll! Keep it up!

#13   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3931 Inlägg:

Postad 25 November 2018 - 13:41 PM

Krigaaaaa

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#14   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 25 November 2018 - 20:22 PM

Postad bild

Våren 18/19

Så var den första säsongen avklarad och vi kan se tillbaka på ett år av motgångar, framgångar och inte minst utveckling. Inledningsvis hade vi svårt att vinna matcher där vi låg lite under förväntningarna och åkte ur Carabao Cup. Under januari gick vi för första gången förlustfria i ligan sedan augusti vilket måste ses som vändpunkten på säsongen. Vi åkte visserligen ut ur FA cupen men kunde då helt lägga fokus på Premier League, något som vi drog nytta av.

I februari tog vi ett steg tillbaka där vi spelade oavgjort tre och förlorade en men därefter tog vi åtta vinster och förlorade två matcher på de återstående tio matcherna vilket slutligen, något oväntat, gav oss sjundeplatsen i Premier League. Normalt hade det gett oss en plats i Europa League men då Chelsea vann just EL så går de automatiskt över till Champions League och vi får stå utanför spel i Europa den kommande säsongen. Att Manolo Gabbiadini bestämde sig för att höja målproduktionen och därmed tog hem skytteligan i Premier League gjorde säsongen ännu mer bragdartad.

Premier League

Bäste målskytt :: Gabbiadini :: 21 mål
Bästa framspelare :: Ward-Prowse :: 11 assist
Högst snittbetyg :: Gabbiadini :: 7,20
Lägst snittbetyg :: Gallagher :: 6,71
Utropstecken :: Gabbiadini :: Vann skytteligan i Premier League.
Frågetecken :: Bertrand :: Verkade hellre vilja spela med motståndarna än mot dem.

En hel del frågetecken kring en hel del spelare där en av våra nyckelspelare Ryan Bertrand helt har spelat bort sig från startelvan till Matthew Targetts glädje. Vi kommer att börja om på ny kula till nästa säsong men med tanke på antalet mål vi släppte in så kommer försvaret att ses över till nästa säsong och där kommer med all förmodan att ske en del förändringar, förhoppningsvis till det bättre. Jag vill ha spelare som bättre passar in i spelsystemet och behöver då lösgöra lite utrymme, både i laget men även ekonomiskt. Frågan är vilka spelare som blir berörda.

Målproduktion
Primär :: 26 mål
Sekundär :: 7 mål
Övrig :: 12 mål

Under hösten gjorde vi 30 mål på 20 matcher vilket är klart godkänt. Under våren gjorde vi hela 45 mål på 18 matcher vilket är en stor förbättring. Anfallarna med Gabbiadini i spetsen ökade sin målproduktion men även försvararna var framme och gjorde en hel del mål. Totalt gjorde vi 75 mål vilket faktiskt var det tredje bästa i Premier League. De 56 mål vi släppte in gjorde oss till det åttonde sämsta laget och vi fick en respektabel målskillnad på +19.

Postad bild

#15   JDahl

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:
  • Yrke:Vaktmästare
  • Favoritlag:Manchester United , Ajax , IFK Göteborg mfl.
  • Tränar:Olika.

Postad 25 November 2018 - 20:52 PM

tja kommer dina taktiker från denna save finnas för nedladdning nånstans så man kan testa den/dom?

#16   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 25 November 2018 - 20:59 PM

Visa inläggJDahl skrev:

tja kommer dina taktiker från denna save finnas för nedladdning nånstans så man kan testa den/dom?
Troligtvis inte, i var fall inte vad jag har tänkt just nu. Jag specialanpassar taktiken utefter spelarna vilket i sin tur gör att taktiken kanske inte passar någon annan. Möjligtvis i framtiden men inte i nuläget.

#17   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 26 November 2018 - 18:41 PM

Postad bild

Talangkollen 18/19

Som tidigare utlovat kommer jag att redovisa hur det gick för de tre talangerna som listades inför säsongen men även om där var en eller flera spelare utöver det som visade en intressant utvecklingskurva. Generellt sett har det varit en väldigt positiv utveckling på näst intill samtliga talanger och mycket kan bero på att de har haft bra tränare runt om sig, fått mycket speltid i reservlaget men även haft mentorer runt om sig. Vi lyckades dessutom knyta till oss tre väldigt intressanta talanger underifrån vilket tyder på att framtiden ser mycket ljus ut.

HB :: Postad bild :: Yan Valery :: 20 år
Har inte haft någon större utveckling men har visat tendenser på viss förbättring. Åtta attribut har höjts en nivå där nyckelegenskaperna arbetskapacitet, förutseende och lagarbete har förbättrats en poäng. Har genomfört en godkänd säsong i reservlaget.

VB :: Postad bild :: Jake Vokins :: 19 år
Här ser vi däremot en större utveckling i jämförelse med Valery. Har ökat hela 26 attribut varav en har ökat två nivåer. De nyckelegenskaper som höjts är inlägg, tacklingar, arbetskapacitet, lagarbete, positionsspel två nivåer samt uthållighet. Har genomfört en väl godkänd säsong i reservlaget.

AF :: Postad bild :: Morgan Rogers :: 17 år
Rogers är en av de spelare som har utvecklats mest under säsongen och har ökat hela 27 egenskaper en eller två nivåer. Totalt har han ökat 37 attributspoäng vilket är ruskigt bra. Tyvärr tappade han två attributspoäng på egenskapen beslutsamhet men siffran 18 är fortfarande väldigt hög. Har också varit ordinarie i reservlaget och stått för en godkänd säsong.

Spelare som har utvecklats bra:
HB :: Postad bild :: Kieran Freeman :: 19 år
HM :: Postad bild :: Will Ferry :: 18 år
HM :: Postad bild :: Alexandre Jankewitz :: 17 år
CM :: Postad bild :: Will Smallbone :: 19 år
AF :: Postad bild :: Michael Obafemi :: 18 år

Postad bild

#18   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 29 November 2018 - 11:27 AM

Postad bild

Försäsong 19/20

Nyförvärv :: Försäljningar

Totalt: +315M

Som bekant var försvaret rätt så ihåligt under förra säsongen vilket vi behövde rätta till. Därför värvades hela tre nya mittbackar som bättre passar in vår spelstil. Michael Keane och Jesús Vallejo kommer att konkurrera om en plats i startelvan medan Zagadou blir femtevalet. Danny Ings lånesejour övergick till en permanent övergång vilket var klart sedan innan min ankomst. Sist in var svenske anfallstalangen Alexander Isak vars kontrakt med Dortmund löpte ut. Fyra nya ansikten som passar perfekt in i besättningen.

Armstrong, Yoshida och Vestergaard ingick alla i A-laget förra säsongen men passade inte riktigt in i spelsystemet och fick därför lämna. De tre utlånade A-lagsspelarna Clasie, Boufal och Carrillo ansågs inte vara tillräckligt bra för att ta en plats i truppen och fick också lämna. Gallagher övertygade inte och lånades ut. Fyra reservlagsspelare lånades ut på nytt och kontraktet på fyra mentorer löpte ut, något jag valde att inte förlänga. Utöver det så lämnade ytterligare tre spelare på fri transfer och mittfältsdirigenten Steven Davis valde att lägga skorna på hyllan för att sadla om till tränare istället.

MV :: Postad bild :: Alex McCarthy :: 29 år
MV :: Postad bild :: Angus Gunn :: 23 år

VB :: Postad bild :: Ryan Bertrand :: 30 år
HB :: Postad bild :: Cédric :: 27 år
MB :: Postad bild :: Michael Keane :: 26 år :: Nyförvärv
MB :: Postad bild :: Jack Stephens :: 25 år
MB :: Postad bild :: Wesley Hoedt :: 25 år
VB :: Postad bild :: Matthew Targett :: 23 år
MB :: Postad bild :: Jesús Vallejo :: 22 år :: Nyförvärv
MB :: Postad bild :: Dan-Axel Zagadou :: 20 år :: Nyförvärv
HB :: Postad bild :: Kieran Freeman :: 19 år :: Uppflyttad

CM :: Postad bild :: Oriol Romeu :: 27 år
CM :: Postad bild :: Mario Lemina :: 25 år
HM :: Postad bild :: Nathan Redmond :: 25 år
HM :: Postad bild :: Mohamed Elyounoussi :: 25 år
CM :: Postad bild :: James Ward-Prowse :: 24 år
VM :: Postad bild :: Sam McQueen :: 24 år :: Uppflyttad
CM :: Postad bild :: Pierre-Emile Höjbjerg :: 24 år
VM :: Postad bild :: Josh Sims :: 22 år :: Uppflyttad

AF :: Postad bild :: Charlie Austin :: 30 år
AF :: Postad bild :: Manolo Gabbiadini :: 27 år
AF :: Postad bild:: Danny Ings :: 27 år
AF :: Postad bild :: Alexander Isak :: 19 år :: Nyförvärv

En del har hänt med spelartruppen. Förutom ovan nämnda nyförvärv och försäljningar så har Nathan Redmond fått flytta över till höger sida på mittfältet för att konkurrera med Elyounoussi. Sam McQueen och Josh Sims var båda utlånade förra säsongen men kommer i år att konkurrera med varandra till vänster på mittfältet. Höjbjerg för ta steget in centralt och konkurrera med Ward-Prowse. I anfallet fortsätter vi på radarparet Gabbiadini och Ings med understöd från Austin och nyförvärvet Isak. I backlinjen tar Freeman steget upp från reservlaget och blir en backup till höger. Centralt blir det en evig kamp mellan Keane, Stephens, Hoedt och Vallejo där formen avgör och Zagadou kommer att gå in som backup. Gunn är i år förstemålvakt istället för McCarthy.

Jag kan nu använda mig av mittbackarna exakt så som jag vill; nämligen som igångsättare av boll med sina bra passningsfötter. Vänstermittfältet kommer, likt högermittfältet, slicka kanten istället för att gå inåt banan och slå inlägg eller bidra som andravåg, tillika sekundär målskytt. Anfallarna kommer jag laborera lite med då jag kände att vi inte fick ut tillräckligt mycket av Danny Ings, en spelare jag vet har mycket mål i sig. Austin är den spelare som sticker lite åt fel håll och passar inte riktigt in men har ändå kvaliteter som gör att han kan gå in och göra jobbet ändå.

Premier League :: FA Cup :: Carabao Cup

Postad bild

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6695 Inlägg:

Postad 29 November 2018 - 16:16 PM

Postad bild

Talangkollen 19/20

HB :: Postad bild :: Kieran Freeman :: 19 år
Är den enda spelaren som har blivit uppflyttad till A-laget efter en magnifik utveckling under förra säsongen. Gick om Yan Valery i hierarkin och när Jenkinsons lån löpte ut passade han perfekt in som ersättare. Har stor potential men behöver förbättra attributen dribbling, passning, teknik, arbetskapacitet, spel utan boll och uthållighet för att ta nästa steg och bli en spelare för startelvan.

AF :: Postad bild :: Michael Obafemi :: 19 år
Det såg länge ut att Michael skulle ta en plats i A-laget den här säsongen men när Isak kom in i klubben fick Michael stanna kvar ytterligare en säsong i reservlaget för att utvecklas ytterligare. Hade också en galen utveckling förra säsongen och är en riktigt snabb spelare. Behöver förbättra sina tekniska och psykiska attribut ett par nivåer men har i övrigt en stor potential.

AF :: Postad bild :: Kieren Tal :: 16 år
Har, enligt scouterna, potential till att bli en högklassig anfallare i framtiden och visar redan nu tendenser på sin storhet. Har ett bra skott, hög beslutsamhet och en bra personlighet men behöver träna upp sina psykiska attribut men även en del tekniska för att bli mer allround. Hade varit bra om han kunde blivit något snabbare också.

Postad bild

#20   Hanai

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:

Postad 29 November 2018 - 22:00 PM

Sköter du all träning själv? I så fall hur ofta roterar du träningsscheman för dina younglings?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar