Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Introduktion: 4-2-3-1

24 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6971 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 04 December 2018 - 15:50 PM

Postad bild

Det är nu dags att dyka ner i en av de mest använda formationerna i Football Manager, nämligen 4-2-3-1. Den kan användas på flera olika sätt, beroende på hur man vill formera sig men det vanligaste är en rak fyrbackslinje, två centrala mittfältare, tre offensiva mittfältare fördelat på två yttrar och en centralt samt en ensam anfallare. Vill man laborera kan man exempelvis dra ner de båda centrala mittfältarna men även de två offensiva yttermittfältarna, beroende på vad för idé man har till sin taktik.

Den här formationen ger utrymme för olika spelfilosofier dessutom. Det fungerar till det mesta, förutsatt att du justerar positionerna, som jag bland annat nämnt i stycket ovan. Jag vill sträcka mig så långt att formationen faktiskt fungerar till de flesta förinställda taktiska stilarna. Det viktigaste att tänka på är att du måste ha tålamod om spelarna sedan tidigare inte är vana vid formationen, taktiken eller spelar på en ovan position. Allt tar sin tid och det ska det få göra också. Ibland lyckas man däremot få till det direkt och då vill jag passa på att gratulera dig. Vi går vidare.

:: Formation 1 :: Formation 2 :: Formation 3 :: Formation 4 :: Formation 5 ::

Jag kommer att utgå från den första formationen då jag förmodar att det är det vanligaste formationen av de fem olika, men jag kommer även att ge lite inblick i hur det fungerar om man laborerar runt bland de olika formationerna så att ni får en förståelse för vad för skillnad det kan bli. Innan vi påbörjar dykningen vill jag klargöra vad för skillnad det är mellan rollernas mentalitet - Försvara, Understöd, Anfall samt Automatisk. Med en försvarande mentalitet kommer spelaren att prioritera defensiven och sällan följa med upp. Med en understödjande uppgift kommer spelaren att växla mellan försvaret och anfallet. Med en anfallande mentalitet kommer spelaren att prioritera offensiven. Med en automatisk mentalitet kommer spelaren agera efter taktikens mentalitet.

Gällande instruktioner så kommer jag att utelämna det då det som sagt finns oändligt många tillvägagångssätt att använda sig utav den här formationen. I en annan guide kommer jag att försöka förklara sambanden mellan instruktioner så att ni utförligt förstår innebörden av varför man ska och varför man inte ska använda sig av vad beroende på vilken formation och taktik man ska spela med. Ni får naturligtvis komma med egna tankar och tips i kommentarsfältet och ställa frågor och bidra i diskussioner. Allt jag skriver är baserat på egen erfarenhet. Nu kör vi.

---------- ---------- ---------- ----------

Vad som är bra med den här formationen är att du har många offensiva spelare och därmed ökar sannolikheten för att göra mål. Det ger också flera möjligheter där du kan använda vars en kant till två olika slags uppspel, där exempelvis ena kanten ska slå inlägg medan den andra kanten ska skära inåt och själv gå på skott. Det ger möjlighet att låta spelarna byta positioner med varandra för att förvirra motståndarna rejält. Man kan också låta ytterbackarna trycka uppåt för att få in fler offensiva spelare i motståndarnas straffområde och innermittfältarna är väldigt bra på att stötta upp centralt på andrabollar.

Vad som är mindre bra med den här formationen är att den tenderar att bli lite för offensiv emellanåt och då är det livsviktigt att innermittfältarna tar grovjobbet vid bollförlust och omställningar där de oftast blir utnumrerade. Med offensiva ytterbackar kan det bli ännu färre spelare i det defensiva jobbet och därför är det viktigt att även ha två mittbackar som klarar av att vara utnumrerade och verkligen få bort bollen. Så tänk på att dina mittbackar och innermittfältare bör ha bra kondition, arbetsmoral och aggressivitet för att formationen inte ska bryta ihop.

Backlinjen kan positioneras på två olika sätt och man kan använda ytterbackarna men även mittbackarna på olika sätt beroende på vad för taktik man vill använda sig av. Antingen så använder man sig av en rak fyrbackslinje eller så låter man ytterbackarna vara positionerade som offensiva ytterbackar, det vill säga lite högre upp i banan. Ytterbackarna kan mycket väl följa med upp i anfallen men tänk då på att de inte springer in i samma spelzon som yttermittfältarna. Tänk även på att om de agerar som offensiva spelare så tappar ni spelare som potentiellt behövs i defensiven. Använd således innermittfältarna eller yttermittfältarna för att täcka upp alternativt låt en ytterback vara lite mer tillbakadragen/defensiv.

Innermittfältarna är lagets hjärta och de två som du behöver ha störst förtroende för. Tanken är att de ska utföra många uppgifter; passa, tackla, springa och skjuta. Som ni kanske märker behöver de därför ha en bra kondition. Det kan vara bra att låta åtminstone en av innermittfältarna ha en lite mer defensiv roll för att exempelvis täcka upp för de offensiva ytterbackarna. Den andre mittfältaren kan mycket väl följa med upp i offensiven men tänk på att där finns en offensiv central mittfältare redan, så att de inte springer in i samma spelzon.

Yttermittfältarna kan användas på tre sätt; som kantspringare, springa inåt banan eller täcka upp för ytterbackarna i defensiven. Jag föredrar de två förstnämnda och vill passa på att tipsa om att försöka använda sig av en kantspringare på ena sidan och en som skär inåt banan på den andra sidan för att få till fler möjligheter i offensiven. De kan agera både målgörare och framspelare. Tänk på att den yttermittfältare som skär inåt banan inte springer in i den offensive mittfältarens/innermittfältarens spelzon.

Den offensive mittfältaren är länken mellan mittfält och anfall och kan användas på lite olika sätt. Antingen som släpande anfallare, som spelfördelare eller för att täcka upp en offensiv innermittfältare. Det viktigaste att tänka på är att denne inte ska springa in i någon annans zon annat än att i så fall överbelasta straffområdet. Har du en spelfördelande innermittfältare behöver denne position inte vara spelfördelare heller utan använd honom på något annat sätt istället.

Vi avslutar med anfallaren som också han kan användas på ett par olika sätt; antingen som bollmottagare eller djupledslöpare. Det beror helt på vem du vill ska vara målgörare. Vill du att din anfallare ska vara en primär målgörare bör han vara den som folk slår inlägg på eller spelar fram, därför behöver man tänka sig för vad för roller yttermittfältarna men även de tre centrala mittfältarna har. Vill man istället att han ska vara en bollmottagare kan det vara utav intresse att använda sig utav minst en yttermittfältare som skär inåt banan samt att den offensive centralmittfältaren tar djupledslöpningar.

Om vi summerar ihop det här så måste ni först och främst fundera ut vad för typ av taktiska drag ni vill använda. Ha gärna olika upplägg på kanterna och ha spelare med hög kondition och arbetsmoral centralt. Du behöver också fundera ut vilken eller vilka spelare som ska vara de primära målskyttarna men även vilka som ska spela fram till honom eller dem. Enklast är att ta fram skrivblocket och rita pilar och skriva punkter på hur du vill att det ska gå till för att sedan börja snickra ihop din taktik.

I förhållande till formation 1 så har jag flyttat upp ytterbackarna ett snäpp i formation 2. Tanken är här att de snabbare ska komma uppåt i banan för att snabbare kunna slå inlägg och dessutom inte behöva springa lika långt som om de vore positionerade i en rak fyrbackslinje. Här är det av ännu större vikt att innermittfältarna och mittbackarna gör sitt defensiva jobb och det kan till och med vara så att man vill ha den offensivt centrala mittfältaren ett snäpp ner, beroende på hur man vill att spelarna ska springa.

I formation 3 har jag flyttat ner innermittfältarna ett snäpp så att de blir defensiva mittfältare. Det kan ge en bra utgångspunkt för en mer tät defensiv och på så sätt inte bli lika beroende av att ytterbackarna gör sitt defensiva jobb. Det sägs dessutom att så som innermittfältarna ligger på planen irl så ska de vara formerade som defensiva mittfältare på fm för att få en så optimal efterliknelse som möjligt. Tänk på att det kan bli ett rejält gap mellan de försvarande och de anfallande spelarna så försök balansera upp det.

I formation 4 har jag flyttat ner både innermittfältarna men även yttermittfältarna ett snäpp. Jag har tidigare förklarat innebörden av innermittfältarna men för yttermittfältarnas del så kan det här ge helt nya möjligheter. Har de bra bollkontroll och fart så kan detta vara utav intresse då de får utrymme för att springa förbi sina motståndare på rejäla ytor. Tänk på att om du använder dig utav offensiva ytterbackar så kan försöka använda dig utav en inverterad ytter; en som skär inåt banan istället. Här kan det bli ett rejält gap mellan mittfält och anfallaren så tänk på att försöka balansera upp det.

I formation 5 är även den centrala offensiva mittfältaren nerflyttad ett snäpp. Sett till hur det ser ut irl så bör en 4-2-3-1 se ut så här på FM. Det här ger enorma möjligheter för yttermittfältarna och den numera centrala mittfältaren att utföra sina uppgifter på lite större ytor men även använda attribut såsom snabbhet, passning och bollkontroll. Tänk på att det kräver en något högre kondition och att anfallaren är riktigt ensam där uppe, så försök att balansera upp det.

Det finns som sagt många tillvägagångssätt för den här formationen och ingen av dem är på något sätt fel utan det är helt upp till dig hur du vill att ditt lag ska spela. Ibland funkar det inte trots att det på förhand ser riktigt bra ut och då kan det mycket väl vara så att det skär sig någonstans i taktiken eller att spelarna inte har lärt sig instruktionerna än. Antingen så har man tålamod och försöker bygga vidare eller så får man hitta på något nytt. Jag brukar spela i åtminstone tio-femton tävlingsmatcher innan jag har bildat mig en uppfattning om vad som fungerar och vad som inte fungerar innan jag börjar ändra i taktiken. Tänk även på att inte ha allt för mycket instruktioner i början, speciellt inte om spelarna inte har så stor kännedom, utan istället börja smått och bygg upp i takt med att du dessutom får in spelare som verkligen passar in i det spelsystem du vill använda dig utav.

#2   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5358 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 04 December 2018 - 16:57 PM

Stort tack för detta!

#3   Jimi_Rose

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 13 Inlägg:
  • Yrke:Socialarbetare
  • Favoritlag:DIF/Liverpool
  • Tränar:1. FC Köln

Postad 05 December 2018 - 09:02 AM

Gud hör bön!

Tack för dina inputs gällande både träning och taktik Kakidaniel!

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6971 Inlägg:

Postad 05 December 2018 - 09:52 AM

Visa inläggJimi_Rose skrev:

Gud hör bön!

Tack för dina inputs gällande både träning och taktik Kakidaniel!
Kul att det kommer till nytta!

#5   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 793 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 05 December 2018 - 10:00 AM

Fortsätt gärna dessa guider. Mycket uppskattad läsning!!

#6   Jimi_Rose

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 13 Inlägg:

Postad 05 December 2018 - 14:54 PM

Jag har en fråga kring roller som försvar ,understöd och anfall som kan vara lämpliga och mindre lämplig om vi utgår från 4-2-3-1 (eller 4-4-2 för de delen också). Vad jag menar är; hur "ser" jag ifall två spelare kommer in i samma området och således konkurrerar om samma position på offensiv planhalva. Jag är usel på hur jag ska tolka informationen som framkommer när jag spelar/studerar matcher i realtid i FM.

För att ge ett exempel (jag upplever det som enklare att beskriva utifrån 442 men det gäller givetvis vid alla uppställningar):

4-4-2: Om jag väljer att köra den vänstra yttermittfältaren som IW så har jag lärt mig att kollegan bredvid, vänster innermittfältare bör ha en defensiv approach; exempelvis DSF/F för att ge IW utrymme och ej konkurrera om samma ytor offensivt som vänster innermittfältare. Forwarden på vänster sida har jag satt som understöd. Höger yttermittfältare har jag som ytter och dennes kollega, höger innermittfältare som box-to-box med högerforwarden som Poacher eller liknande attackerande forward för att inte gå ner och hämta boll och konkurrera med box-to-box.

Jag vill bara höra om jag tänker rätt eller ifall jag är helt ute och cyklar och behöver tänka om.

#7   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6971 Inlägg:

Postad 05 December 2018 - 17:52 PM

Visa inläggJimi_Rose skrev:

Jag har en fråga kring roller som försvar ,understöd och anfall som kan vara lämpliga och mindre lämplig om vi utgår från 4-2-3-1 (eller 4-4-2 för de delen också). Vad jag menar är; hur "ser" jag ifall två spelare kommer in i samma området och således konkurrerar om samma position på offensiv planhalva. Jag är usel på hur jag ska tolka informationen som framkommer när jag spelar/studerar matcher i realtid i FM.

För att ge ett exempel (jag upplever det som enklare att beskriva utifrån 442 men det gäller givetvis vid alla uppställningar):

4-4-2: Om jag väljer att köra den vänstra yttermittfältaren som IW så har jag lärt mig att kollegan bredvid, vänster innermittfältare bör ha en defensiv approach; exempelvis DSF/F för att ge IW utrymme och ej konkurrera om samma ytor offensivt som vänster innermittfältare. Forwarden på vänster sida har jag satt som understöd. Höger yttermittfältare har jag som ytter och dennes kollega, höger innermittfältare som box-to-box med högerforwarden som Poacher eller liknande attackerande forward för att inte gå ner och hämta boll och konkurrera med box-to-box.

Jag vill bara höra om jag tänker rätt eller ifall jag är helt ute och cyklar och behöver tänka om.
Det enklaste sättet är att titta på en match och följa specifika spelare och se hur de agerar utefter vad för roll de har. Det kan ta lång tid men när du väl förstår de olika rollerna vid de olika positionerna så kommer du få ännu mer valmöjligheter beroende på hur du vill bygga upp ditt spel.

Den HÄR videon kan vara nyttig för dig att kolla igenom. Jag har själv använt mig av denna för längesen när jag försökte lära mig hur spelarna rör sig och för din del så behöver du, som jag tidigare nämnt, lära dig grunderna. Lite dåligt förklarat kanske men det är svårt att ta det över text och han visar det fantastiskt bra!

#8   Jimi_Rose

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 13 Inlägg:

Postad 05 December 2018 - 20:03 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Det enklaste sättet är att titta på en match och följa specifika spelare och se hur de agerar utefter vad för roll de har. Det kan ta lång tid men när du väl förstår de olika rollerna vid de olika positionerna så kommer du få ännu mer valmöjligheter beroende på hur du vill bygga upp ditt spel.

Den HÄR videon kan vara nyttig för dig att kolla igenom. Jag har själv använt mig av denna för längesen när jag försökte lära mig hur spelarna rör sig och för din del så behöver du, som jag tidigare nämnt, lära dig grunderna. Lite dåligt förklarat kanske men det är svårt att ta det över text och han visar det fantastiskt bra!

Tack, jag tar till mig det. Ska se videon också!

#9   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Inlägg:

Postad 05 December 2018 - 22:39 PM

Om man kör 4-3-3 brett. Kan man då använda pressande forward eller vad passar bäst?

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6971 Inlägg:

Postad 05 December 2018 - 23:38 PM

Visa inläggaikmaster skrev:

Om man kör 4-3-3 brett. Kan man då använda pressande forward eller vad passar bäst?
Det beror helt på vilken eller vilka spelare som ska vara din primära målskytt/-ar. Vill du att din anfallare ska vara den primära målskytten hade jag försökt ha honom så mycket i straffområdet som möjligt med understöd från de två yttrarna exempelvis.

#11   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5358 Inlägg:

Postad 06 December 2018 - 09:48 AM

Mycket rolig tråd att följa!

#12   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 614 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 06 December 2018 - 10:44 AM

Jag kan villigt erkänna att det var bra länge sedan jag fick ett 4-2-3-1 att fungera.
Fastnar oftast att jag ej fåt 10a och 9an att fungera. Även att jag velar mellan att spela ett rakare och snabbare anfallspel kontra att possession-inriktat.

Jag fortsätter att envisas med 4-4-2. Där har jag hittat min grej. Även om jag går miste om en hel del fina 10:or som inte passr in i mitt sätt att spela.

#13   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Inlägg:

Postad 06 December 2018 - 10:49 AM

Visa inläggpizarro skrev:

Jag kan villigt erkänna att det var bra länge sedan jag fick ett 4-2-3-1 att fungera.
Fastnar oftast att jag ej fåt 10a och 9an att fungera. Även att jag velar mellan att spela ett rakare och snabbare anfallspel kontra att possession-inriktat.

Jag fortsätter att envisas med 4-4-2. Där har jag hittat min grej. Även om jag går miste om en hel del fina 10:or som inte passr in i mitt sätt att spela.
Offensiv central mittfältare fungerar ej bra på FM 18 heller

#14   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6971 Inlägg:

Postad 06 December 2018 - 13:46 PM

OMC är nog den svåraste positionen att få att fungera, det håller jag helt med om. Är det någon som har bra tips där så får ni självfallet komma med det!

#15   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 Inlägg:

Postad 06 December 2018 - 15:08 PM

Ska skriva några små saker som jag upplevt med olika roller osv.
Ska sägas att jag lirar FM18 fortfarande så kanske inte är helt hundra att alla saker stämmer för FM19.

Det första jag upplevt problem med är mina yttrar.
Om jag har kört Yttrar med understöd som inställning samt offensiva ytterbackar med understöd så upplever jag ofta att dessa spelare tar samma ytor allt för ofta.
Dels har det hjälpt att köra "Krymp ytor" på framförallt mina yttrar.
Kör jag däremot anfall som inställning så tar jag ofta med "Ströva från position" som jag iofs tycker passar bäst på en inre anfallare. Men med detta så tycker jag att spelaren ofta hamnar bättre till offensivt så att min ytterback kommer bättre till.

Så tips 1. Kör krymp ytor på yttrarna. Jag kör även krymp ytor på ytterbackarna då jag tycker dom ligger bättre i defensiven då.
2. Kör du IF-u/a alternativt anfall på yttrarna så kör med Ströva från position.

Vad gäller positionen OMC så har jag också haft stora problem med detta men tycker det senaste att jag fått igång denna positionen ganska fint.
Förut har jag alltid kört med Direkta passningar av den anledning att de ofta tar lite mer risker sista tredjedelen.
Men nu den senaste säsongen så har jag bara en inställning och det är Slå kortpassningar.
Spelaren blir bekvämare med boll, jag får upp laget klart mer i banan samtidigt som mina yttrar och ytterbackar hinner fylla på.
Så offensiv spelfördelare med understöd samt kortpassningar har gjort att jag hittat hem med denna rollen klart bättre.
Sen OM jag väljer att köra anfall på positionen så tar jag alltid med Ströva från position då jag anser att denna spelaren ska vara navet i hela anfallsspelet. Han ska ha både tekniken, speluppfattningen samt passningsspelet för att klara av det.

Ska även sägas att senaste säsongen med min anfallare som gjorde uppåt 70 mål under en säsong i stort sett bara kör "Komplett anfallare" och inga instruktioner alls. Det enda jag tycker är dumt med rollen är att han ofta söker sig utåt kanterna i uppspelsfasen och därav ej är tillräckligt mycket inne i motståndarnas straffområde som jag faktiskt vill att han ska vara.

Hoppas att detta hjälper er litegrann.
Grym tråd för övrigt!

#16   Jimi_Rose

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 13 Inlägg:

Postad 06 December 2018 - 19:48 PM

Visa inläggkikko skrev:

Ska skriva några små saker som jag upplevt med olika roller osv.
Ska sägas att jag lirar FM18 fortfarande så kanske inte är helt hundra att alla saker stämmer för FM19.

Det första jag upplevt problem med är mina yttrar.
Om jag har kört Yttrar med understöd som inställning samt offensiva ytterbackar med understöd så upplever jag ofta att dessa spelare tar samma ytor allt för ofta.
Dels har det hjälpt att köra "Krymp ytor" på framförallt mina yttrar.
Kör jag däremot anfall som inställning så tar jag ofta med "Ströva från position" som jag iofs tycker passar bäst på en inre anfallare. Men med detta så tycker jag att spelaren ofta hamnar bättre till offensivt så att min ytterback kommer bättre till.

Så tips 1. Kör krymp ytor på yttrarna. Jag kör även krymp ytor på ytterbackarna då jag tycker dom ligger bättre i defensiven då.
2. Kör du IF-u/a alternativt anfall på yttrarna så kör med Ströva från position.

Vad gäller positionen OMC så har jag också haft stora problem med detta men tycker det senaste att jag fått igång denna positionen ganska fint.
Förut har jag alltid kört med Direkta passningar av den anledning att de ofta tar lite mer risker sista tredjedelen.
Men nu den senaste säsongen så har jag bara en inställning och det är Slå kortpassningar.
Spelaren blir bekvämare med boll, jag får upp laget klart mer i banan samtidigt som mina yttrar och ytterbackar hinner fylla på.
Så offensiv spelfördelare med understöd samt kortpassningar har gjort att jag hittat hem med denna rollen klart bättre.
Sen OM jag väljer att köra anfall på positionen så tar jag alltid med Ströva från position då jag anser att denna spelaren ska vara navet i hela anfallsspelet. Han ska ha både tekniken, speluppfattningen samt passningsspelet för att klara av det.

Ska även sägas att senaste säsongen med min anfallare som gjorde uppåt 70 mål under en säsong i stort sett bara kör "Komplett anfallare" och inga instruktioner alls. Det enda jag tycker är dumt med rollen är att han ofta söker sig utåt kanterna i uppspelsfasen och därav ej är tillräckligt mycket inne i motståndarnas straffområde som jag faktiskt vill att han ska vara.

Hoppas att detta hjälper er litegrann.
Grym tråd för övrigt!

Ruggiga tips Kikko, jag suger åt mig likt en svamp. Jävlar vad jag ska djupdyka i taktikens förlovade land nu ;)

#17   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5358 Inlägg:

Postad 07 December 2018 - 12:50 PM

Håller med, riktigt bra Kakidaniel och Kikko!

#18   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 Inlägg:

Postad 07 December 2018 - 22:06 PM

Postad bild

Här kommer en fingervisning i vad jag menade senast jag skrev ang ytterback kontra ytter.
Jag kör med ytterbackar lite högre upp i banan som "Offensiv ytterback med understöd".
Kör understöd på mina yttrar också.
Det här blir problemet i varje match att de ofta tar samma yta.
Det här är nog det som jag stör mig mest på vad gäller taktiker/taktiken. Tycker spelare med bra speluppfattning tex samt rätt inställningar så borde de inte ta samma ytor.
Jag kan absolut köpa att ytterbacken ligger där han ligger i detta fall då jag vill ha en offensiv ytterback.
Men min ytter MÅSTE kunna ligga klart högre upp i banan än detta.
Frågan är, blir det bättre om jag kör "anfall" som individuellt på honom?
Vad jag kan se så blir det exakt samma sak.

HUR ska jag lösa så dessa spelare EJ tar samma ytor?!

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 6971 Inlägg:

Postad 07 December 2018 - 22:46 PM

Kikko. Det låter konstigt. Generellt ska de inte spela på samma yta, men jag gissar i så fall på spelarnas roller gör att de ligger i samma yta. Testa andra roller?

#20   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5358 Inlägg:

Postad 08 December 2018 - 16:41 PM

Hha ser lite weird ut! Jäkligt najs att du visar exempel Kikko med bilder!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar