Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Den litauiska revolutionen

90 svar till detta ämne

#21   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2447 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 30 December 2018 - 20:16 PM

Tizzard, vilket nyförvärv!
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#22   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4074 Inlägg:

Postad 30 December 2018 - 20:38 PM

Postad bild
09. SÄSONGEN AVSLUTAD 2019
Postad bild

01. ZALGIRIS | +35 | 73 PNG
02. TRAKAI | +22 | 68 PNG
03. JONOVA| +17 | 52 PNG

A LYGA Det visade sig bli klubbens hittills bästa säsong. Vi tar 68 poäng, vilket är hela sju poäng bättre än i fjol. Men däremot är jag långt ifrån nöjd. Vi var nämligen ett bottenlag fram tills omgång 10 innan vi kom igång och detta gör att vi inte tar hem guldet. Vi hamnar tvåa, för andra året i följd. I cupen blev Zalgiris för tuffa i kvartsfinalen och de lyckades sedemera ta hem såväl cupen som ligan.

SPELARNA Precis som i fjol så är Levinas och Monzon spelarna som visat framfötterna mest under ligasäsongen. Oavsett om vi spelar bra eller dåligt, så träder de fram i en positiv bemärkelse. Sedan ska Oscar Dorley ha en hel del cred. Trots att 21-åringen viljat lämna klubben under hela säsongen för att dra till en bättre liga så har han krigat på och kunde tillslut landa på 5 mål och 15 assist på 26 framträdanden. Något positivt i övrigt är att vi för andra året i rad får fram en spännande talang från juniorakademin. Namnet är Audrius Stankevcicius och han kommer omgående få en ordinarie wingbackplats ute till höger.

ALEKSANDRAS LEVINAS 4M/8A/7.29 / VADIM MANZON 13M/11A/7.20
KARIDIOULA MOFOSSÉ 14M/5A/7.17

Postad bild

#23   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 31 December 2018 - 01:10 AM

Postad bild
10. LAGET 2020
Postad bild

TRUPPEN Samma manskap som avslutade den föregående säsongen, är även samma skara fotbollsspelare som ska inleda den nya. Eller ja, med undantaget att Gratas Sirgedas (bosman, Kauno Zalgiris) har ersatt stjärnspelaren Oscar Dorley som drog till den tjeckiska ligan förstås.
    STJÄRNAN JAMES TIZZARD
    ENGLAND (U20-LANDSK), MITTBACK, 19 ÅR

DEN UNDERSKATTADE TOMAS SVEDKAUSKAS
    LITAUEN (1 LANDSK), MÅLVAKT, 25 ÅR

GENOMBROTTET OMAR JOBE
    GAMBIA (2 LANDSK), ANFALLARE, 21 ÅR
    Vi tappar nog en del poäng i den flytten, men har å andra sidan en snittålder på 23 år i laget och därmed finns det en hel del utvecklingsmöjligheter. Vi satsar givetvis på ligaguldet, för tredje gången gilt!

RYKTEN Att vi fått behålla i princip hela samlingen av talangfulla spelare känns naturligtvis otroligt bra. Men framgångar går sällan obemärkt förbi och jag förväntar mig därför ett ofrivilligt hektiskt transferfönster till sommaren. James Tizzard har haft konkreta bud på sig från 13/20 Premier League-klubbar, där vi än så länge kan stå emot buden som mätt sig upp mot hela 11 miljoner kronor. Hans landsman, Anthony Kershaw, ska även han ha engelska klubbar efter sig. Sedan har vi vår skyttekung Vadim Manzon som har ett kontrakt som går ut i sommar och till min stora förtret vill han i dagsläget inte förlänga. Larisa från Grekland sägs vara en klubb som vill knyta åt sig vår kära israel. Förhoppningsvis kan vi behålla trion, mot alla odds.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 31 December 2018 - 01:21 AM

#24   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 01 January 2019 - 14:30 PM

Sjukt bra!

#25   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 03 January 2019 - 00:51 AM

Postad bild
11. EUROPA LEAGUE & SOMMARFÖNSTER 2020
Postad bild

vs. TIRANA 4-1
vs. MARIUPOL 3-2
vs. BRÖNDBY 4-2
vs. LEGIA 4-3

EUROPA LEAGUE Vilken jävla bragd. Vi tar oss alltså till ett Europa League-gruppspel redan under den tredje säsongen - och då efter att ha slagit ut våran samarbetsklubb Legia efter ett mål i den 90:e minuten! Zalgiris ville inte vara sämre och avancerade även dem till Europa League. Vi hamnade i Grupp J bestående av Real Sociedad, Basel, Sturm Graz medan Zalgiris skulle ställas emot Chelsea, Feyenoord och Rosenborg i Grupp L. Runt omkring 40 miljoner fick vi för avancemanget. Detta är bra för litauisk fotboll.

SILLY SEASON Under sommaren tappade vi två spelare. Ovidijus som mest fick nöta läktaren och därefter Dovydas Virkas som visserligen är en bra litauisk spelare, men där vi bara inte kunde tacka nej till 4.25 miljoner från vår största konkurrent Zalgiris. Klara för klubben blev två spelare, som dock ansluter förs efter säsongen.
      ANGELINO CHIPONGUE värvas för ynka 140k från angoliska ligan. En 17-årig vänsterback som jag tror kommer utvecklas till en av ligans bästa spelare. Jobbar otroligt hårt och är redan nu dominant i sitt klubblag med ett snitt på över 7.50.
      DOMANTAS SIMKUS är en litauisk landslagsman som jag hållit koll på sedan start. Ansluter gratis som bosman i vinter från Zalgiris och kommer ge mittfältet både spets och bredd.
      UT: DOVYDAS VIRKAS, ZALGIRIS, 4.25MILJ. OVIDIJUS VERBICKAS, KAUNO ZALGIRIS, 100K.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 03 January 2019 - 00:55 AM

#26   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 03 January 2019 - 11:19 AM

Jäklar va fint! Känner att man blir mer och mer ultras från läsarsoffan ;)

#27   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 03 January 2019 - 15:34 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Jäklar va fint! Känner att man blir mer och mer ultras från läsarsoffan ;)
Litauen är jävligt äkta!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#28   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 03 January 2019 - 17:40 PM

Fuck mariapol.

#29   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 04 January 2019 - 11:04 AM

Grattis till månadens rapport!

#30   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 858 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 04 January 2019 - 12:10 PM

Läst ikapp nu - grym rapport. Följer! Grattis till månadens rapport.

Visą Greitį į Priekį FK Trakai!

#31   sweem

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:

Postad 04 January 2019 - 19:11 PM

Fantastisk! Har fått mig att börja en save i Lettland tack vare denna rapport och inspiration

#32   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 05 January 2019 - 21:55 PM

Visa inläggsweem skrev:

Fantastisk! Har fått mig att börja en save i Lettland tack vare denna rapport och inspiration
Fan vad härligt. Blev det Riga?

Inleder snart säsong 7, så ligger lite efter i skrivandet. Ska försöka slänga upp lite uppdateringar under morgondagen!

#33   sweem

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 12:18 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Fan vad härligt. Blev det Riga?

Inleder snart säsong 7, så ligger lite efter i skrivandet. Ska försöka slänga upp lite uppdateringar under morgondagen!

Japp! det blev FK RFS (Rīgas Futbola Skola), mediatips 2:a - väldigt kul att spela i Estland/Lettland/Litauen, tack för inspirationen

#34   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 19:24 PM

Postad bild
12. LIGASÄSONGEN 2020
Postad bild

01. ZALGIRIS | +32 | 68 PNG
02. PALANGA | +20 | 58 PNG
03. JONAVA | +14 | 58 PNG
04. TRAKAI | +8 | 55 PNG

A LYGA Skulle det inte varit för vårt avancemang till Europa League (mer om gruppspelet i nästa uppdatering) så hade denna säsong varit ett otroligt misslyckande. Vi tar 13 poäng färre i ligan i år och landar hela 13 poäng bakom Zalgiris. Den mest bidragande faktorn till fiaskot har utan tvekan varit vårt försvarsspel. 52 mål på 33 matcher är ett otroligt uselt facit och jag måste nog justera balansen i taktiken ytterligare.

SPELARNA Föga förvårande var det Vadim Manzon och Aleksandras Levinas som var våra två bästa spelare, för tredje året i följd. Tittar ni på snittbetygen så ser ni dock att det inte är några jättestats. Mer positivt är att vår egna produkt Audrius Stankevicius tar sig in på topp 3-listan - som 17-åring! Han lär bli sanslöst bra.

VADIM MANZON 11M/2A/7.15 / ALEKSANDRAS LEVINAS 2M/6A/7.12
AUDRIUS STANKEVICIUS 0M/6A/7.05

Postad bild

#35   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 19:41 PM

Postad bild
13. EUROPA LEAGUE GRUPPSPEL
Postad bild

01. REAL SOCIEDAD | +6 | 13 PNG
02. BASEL | +8 | 12 PNG
03. TRAKAI | +1 | 9 PNG
04. STURM GRAZ | -15 | 1 PNG

GRUPP J Vi gick in i gruppspelet som rejäla underdogs, men lyckades på något sätt plocka hela 9 poäng. Detta gjorde oss en bit över 10 miljoner kronor rikare. Hade vi vunnit den avslutande omgången mot Sociedad så hade vi även lyckats med att ta oss vidare till slutspel. Men i vilket fall var detta en otrolig bedrift och viktigt för ligarankingen. Höjdpunkten var annars den första matchen mot Sociedad, då vi lyckades vinna borta i Spanien med 2-1.

GRUPP L Förvånande nog var vi inte det enda representerande laget från Litauen i Europa League, utan även Zalgiris gick hela vägen fram till ett gruppspel. Där fick de gröna det rejält kämpigt i mötena mot Feyenoord och Chelsea, medan man lyckades ta två segrar mot den norska giganten Rosenborg. Givetvis får även Zalgiris europaframträdande ett klart godkänt betyg. Vi två har verkligen satt litauisk fotboll på fotbollskartan.

01. CHELSEA | +16 | 16 PNG
02. FEYENOORD | +3 | 11 PNG
03. ZALGIRIS | -4 | 6 PNG
04. ROSENBORG | -16 | 1 PNG

Postad bild

#36   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1753 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 06 January 2019 - 20:00 PM

Fantastiskt! :)

#37   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 20:06 PM

Postad bild
14. ARABISKA PRINSAR SILLY SEASON
Postad bild

SILLY SEASON "Hej! Flytta dej vi har fint besök. Hej, du – undan nu, skingra damm och rök. Oh, kom och var först med att se vår nye prins." Tre arabiska spelare in och en engelsk diamant ut. Tizzard såldes till Premier League för 26 miljoner med en 40%-ig vidareklausul, där summan även kan öka upp mot 57.5 miljoner kronor! För detta väljer vi nu att öppna kassakistan en aning för att kunna plocka hem investeringar som tidigare hade varit omöjliga.
      MOHAMED AL BODY "Se hit, han är här. Fanfar och trumpet - han kommer att bli populär!" Prins Al har landat, efter att jag varit på honom i tre säsonger nu. Får en jättelön. Ansluter dock för bara blott 440k. Förväntas ösa in poäng och ge laget en ny dimension.
      AMIR MOKTHAR köps loss för hela 3.75 miljoner (övergångsrekord!) från egyptiska ligan och är Tizzards tilltänkta ersättare. Ansluter dock inte förs i sommar.
      NABIL BOUDIB är den sista araben att hämtas hit, men som i Amirs fall ansluter han i sommar, då han ännu inte fyllt 18. Är en anfallare med fina grunder och som kan bli otroligt bra. Blygsamma 850k kostar han oss.
      RIMVYDAS SADAUSKAS är en av ligans bättre mittbackar och tillhör även allt som oftast det litauiska landslaget. Värvas mest för bredden och för att vi inte ska vara sårbara ifall Kamano lämnar för större uppdrag i sommar.
      UT: JAMES TIZZARD, BOURNEMOUTH, 26MILJ. EDVINAS BANIULIS, RIGA, 400K.
    TRUPPEN Laget jag sitter inne på nu är den överlägset talangfullaste upplagan jag haft under mina snart 4 år i föreningen. Nästintill hela truppen är 23 år eller yngre, men besitter samtidigt kvalitéer nog för att utmana om guldet. Vi tippas komma tvåa, men där vi givetvis vill göra upp med Zalgiris om titeln efter 2 silver och ett fiasko från tidigare säsonger. I Europa League-kvalet vill vi givetvis se en repris från i fjol, men där allting hänger på hur schysst lottning vi får.

Postad bild

#38   IFE_

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 282 Inlägg:

Postad 07 January 2019 - 07:20 AM

Bra rapport! Vilka ligor har du laddat och har du laddat extra afrikanska spelare för att kunna göra fynd där?

#39   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 07 January 2019 - 10:37 AM

Visa inläggIFE_ skrev:

Bra rapport! Vilka ligor har du laddat och har du laddat extra afrikanska spelare för att kunna göra fynd där?
Har mest laddat standardligor + Estland. Däremot har jag i databasen valt att ta med afrikanska landslagsspelare och således hittat något fynd här och där.

#40   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 08 January 2019 - 11:44 AM

Hur ser framgångarna ut för Litauiska landslaget?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar