Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Den litauiska revolutionen

90 svar till detta ämne

#41   Anderssinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 112 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:AIK

Postad 08 January 2019 - 13:40 PM

Grym rapport än så länge Postad bild

#42   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4074 Inlägg:

Postad 08 January 2019 - 19:28 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Hur ser framgångarna ut för Litauiska landslaget?
Önskar jag kunde komma med någon landslagsupdate. Men dessvärre går det som förväntat: genomuselt. Oftast förluster.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#43   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 10 January 2019 - 14:56 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Önskar jag kunde komma med någon landslagsupdate. Men dessvärre går det som förväntat: genomuselt. Oftast förluster.

Synd, ska bli spännande att se landslagets resa också!

#44   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 10 January 2019 - 16:55 PM

Postad bild
15. EUROPADEBACEL & SILLYPSYKOS 2021
Postad bild

vs. UJPEST 2-2b

EUROPA LEAGUE Något nytt gruppspel blev det knappast. Vi var det bättre laget i båda mötena, men vad gör de när motståndarna gör fler mål på bortaplan? Ut direkt. Detta gav oss i alla fall all anledning till att fokusera fullt ut på en guldstrid i ligaspelet under resten av säsongen. För vår största rival Zalgiris gick europaäventyret desto bättre. Avancemang till Europa League för andra året i följd. Väl där väntade Fenerbatche, Ajax och Leicester.

SILLY SEASON Vilken vacker saga det blev tillslut för våra två engelska sommarvärvningar från säsong 2. James Tizzard lämnade som bekant under vintern och nu var det Anthony Kershaws tur att lämna Baltikum för att återvända till den brittiska ön. För pengarna från dessa två försäljningar så valde vi att lägga 25 miljoner kronor på faciliteter. Dessutom används även 4 miljoner till att signa hela 7 talanger utifrån som ansluter under nästa säsong.
      IN: SAMIR TOUIL, CHLEF, 1.5 MILJ. MAXWELL ADDO, ASHANTI, 1.2 MILJ. KARIM BELAÏD, SFAX, 750K. MORY CISSOKHO, MBOUR, 300K. JOSEPH MUSA, PLATEAU, 270K. CHRIST IPAMY, PATRONAGE, 5K. TOM ELLIS, CONNAH, 5K.
      UT: ANTHONY KERSHAW, BRISTOL CITY, 15MILJ. OMAR JOBE, DIARAF, 650K.

Postad bild

#45   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 10 January 2019 - 17:07 PM

Postad bild
16. HISTORISKT GULD 2021
Postad bild

01. ZALGIRIS | +27 | 71 PNG
02. JONAVA | +23 | 65 PNG
03. TRAKAI | +28 | 63 PNG

A LYGA Nej, det vill sig inte för oss i ligaspelet. Återigen inleder vi en säsong uselt och denna gången fick jag nog och skapade en helt ny taktik. 532 spelar vi numera och den har gett oss den defensiva struktur som vi tidigare saknat. Det räckte dessvärre bara till bronset, men lyckligtvis kunde ändå säsongen avslutas i moll när vi vann den Litauiska Cupen efter en 2-1-seger mot våran bittra rival Zalgiris. Därmed har vi bärgat hem klubbens första titel i historien.

SPELARNA Angelino har haft en helt otrolig säsong. Direkt från den angoliska ligan kliver han in och dominerar omgående och är lika vass offensivt som defensivt från sin wingbackposition. Al Body glänste även han, men då främst offensivt givetvis. Men det bör man även kunna förvänta sig med den lönechecken. I övriga laget ser det bra ut. De unga spelarna utvecklas ständigt samtidigt som kollektivet växer sig allt starkare.

ANGELINO CHIPOUNGE 6M/6A/7.37 / MOHAMAD AL BODY 15M/3A/7.36
MODESTAS VOROBJOVAS 10M/3A/7.28

Postad bild

#46   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 10 January 2019 - 21:29 PM

Postad bild
17. FOKUS: TALANGFABRIKEN INFÖR SÄSONG 5
Postad bild

Ett av fyra huvudmål med saven är Talangfabriken, där jag vill se att vi produerar egna produkter som får betydande roller i såväl Trakai som landslaget. Så hur det ser ut, såhär snart fem år in i saven? Vi har en exceptionell juniororganisation, ett väl etablerat nätverk för ungdomsrekrytering och även en tillräcklig ungdomsanläggning numera. Men det viktigaste: vid savens start hade vi bara Justinas Janusevskis med moderklubb Trakai, nu har vi fått fram ytterligare fyra:
      10. OVIDIJUS JUSKA | 19 ÅR | MITTFÄLTARE | 66 MATCHER | 4 MÅL & 20 ASSIST | 2 LANDSKAMPER
      Vilken jävla diamant vi fick fram redan säsong 1. En av våra absolut bästa spelare och fick i fjol sitt genombrott med 1 mål och 10 assist under 24 framträdanden. Bara två landskamper hittills, men här har vi en framtida landslagsstjärna. Olympiakos lade bud under vintern. Hur länge får vi behålla honom?

02. AUDRIUS STANKEVICIUS | 18 ÅR | WINGBACK | 51 MATCHER | 3 MÅL & 12 ASSIST | 5 LANDSKAMPER
      När han kom fram under hösten på säsong 2 slängde jag omgående in han i hetluften. Inte för att han var särskilt bra, utan för att vi hade högerbackskris. Nu två år senare är han Litauens bästa högerback och blir allt mer dominant. Ständigt bland de bästa på träningarna.

34. AIDAS CEPKAUSKAS | 17 ÅR | MITTFÄLTARE | 10 MATCHER | 1 MÅL | 0 LANDSKAMPER
      Aidas har absolut inte fått något genombrott och inte heller gjort några större framsteg under den gångna säsongen, tyvärr. Men han ska besitta en stor potential och presterar alltid på en hög nivå när han får chansen. Tar nästa kliv i utvecklingen nästa år?

NEXT COMING STAR: EDGARAS KAZLAUSKAS | MITTFÄLTARE | 16 ÅR | 0 MATCHER

Postad bild

#47   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1753 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 11 January 2019 - 10:57 AM

Du har inget mål att ta över landslaget framöver? :)

#48   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 11 January 2019 - 20:45 PM

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Du har inget mål att ta över landslaget framöver? Postad bild
Hade inte tackat nej till landslaget om chansen skulle uppstå, men sett till andra FM-spel så slutar förbundskaptener ytterst sällan tyvärr.

#49   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 11:47 AM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Hade inte tackat nej till landslaget om chansen skulle uppstå, men sett till andra FM-spel så slutar förbundskaptener ytterst sällan tyvärr.

Hoppas! Hur går det för dom andra baltiska länderna?

#50   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 19:11 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Hoppas! Hur går det för dom andra baltiska länderna?
För landslagen går det ännu sämre än för Litauen, som i alla fall kan ta en seger då och då. För klubblagen kan jag spoila att lettiska Riga säsongen 2024 gått till ett Europa League-gruppspel. I övrigt når lagen från våra grannländer oftast bara fram till Europa League-kvalets tredje omgång innan man åker ut med huvudet före.

#51   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 13 January 2019 - 16:43 PM

Postad bild
18. ARENABYGGE & IKON TACKAR FÖR SIG INFÖR 2022
Postad bild

TRAKAI ARENA Det kom lite som en blixt från klar himmel. Under vintern meddelade styrelsen att man skulle påbörja ett arenabygge. Vi skulle äntligen få en egen arena i vår egna stad. Något skrytbygge kan man dock inte kalla det, då den endast ska ta 1300 åskådare och kosta runt omkring 12 miljoner kronor. 2024 står Trakai Arena färdig.
      ANDRE TSURILKIN Endast en ny spelare anslöt under vintern och det var från grannlandet Estland. Kommer från storklubben Flora för 1.4 miljoner kronor och är enligt mig en av baltikums största löften. Ut lämnade israelen Monzon, som dessvärre tappat lite i attributen. Skulle inte kännas rätt att låta en ikon ruttna bort på bänken, så Riga fick äran att hand om honom. Han landade tillslut på 48 mål under 92 ligaframträdanden.
      UT: VADIM MONZON, RIGA, 1.1 MILJONER.
    TRUPPEN Riktigt vass startelva, men lite sämre bänk då vi har väldigt många unga spelare i truppen. Med en snittålder på 21 år har jag ligans överlägset yngsta lag (snittålder 25) till mitt förfogande och även om det kommer betala av sig på ett positivt sätt i framtiden är jag orolig kring hur det ska gå här och nu. Vi vill vinna guldet givetvis, men saknar nog dessvärre rutinen för detta. Men jag låter mig gärna motbevisas av mina pojkspolingar. Sedan är ju Juska och Stankevcius relativt erfarna nu trots sina ringa åldrar.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 13 January 2019 - 17:40 PM

#52   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 13 January 2019 - 17:11 PM

Postad bild
19. TURKISK DOMINANS & ARABFLYTT 2022
Postad bild

vs. ZILINA 3-1
vs. AKTOBE 5-0
vs. BESIKTAS 3-6

EUROPA LEAGUE Vi hade inga problem med att avfärda våra slovakiska och kazakstanska antagonister, men dessvärre blev vi fullständigt pulveriserade när det nalkades Besiktas borta i Istanbul. 2-5 där och således hjälpte 1-1 på hemmaplan föga. Uttåg, men runt 9 miljoner kronor rikare. Dessa pengar fick bli en del av de 38 miljonerna vi lade på faciliteter under sensommaren.

SILLY SEASON Två affärer genomfördes under sommaren. Vår fina mezzala Domantas Simkus ville lämna laget och valde oljepengarna i Saudarabien samtidigt som vi tog in Ignas Vainoras från Palanga. I 20-åringen får vi en stabil wingback som kommer vikariera för Andrius Stankevcius när han är avstängd eller skadad. Har en okej potential och därav prislappen.
      IN: IGNAS VAINORAS, PALANGA, 2.1MILJ.
      UT: DOMANTAS SIMKUS, AL-ETTIFAQ, 2.75MILJ.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Argt Troll: 13 January 2019 - 17:40 PM

#53   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 13 January 2019 - 17:40 PM

Postad bild
20. SÄMST NÄR DET GÄLLER 2022
Postad bild

01. JONAVA | +24 | 63 PNG
02. ZALGIRIS | +24 | 60 PNG
03. TRAKAI | +11 | 56 PNG

A LYGA Inget guld i år heller. Vi låg länge bra till, men när det nalkades mästerskapsslutspelet så lyckades vi bara ta 1/6 segrar. Att inte lyckas vinna när man har kniven mot strupen gällde märkligt nog även Zalgiris, som vunnit ligan 8/9 senaste säsongerna. Istället var det skrällaget Jonova som gick hela vägen. Jag hoppas att vi lärt oss mycket av den här säsongen och att vår unga trupp kan ta nästa kliv i utvecklingen tills nästa år, då vi hungrar rejält för det där jävla guldet. Det som saknas är det offensiva spelet. Vi gjorde minst mål av topp 6-lagen, samtidigt som vi släppte in minst. 40 gjorda mål på 33 matcher är pinsamt uselt.

SPELARNA Tar man en titt på statistiken så kan man snabbt konstatera att nästan ingen spelare står ut varken positivt eller negativt. Ovidijus Juskas betyg på 7.01 med 3 mål och 4 assist räcker nämligen för att bli årets spelare i FK Trakai. Största besvikelsen är våra målsumpare till anfallare. 23 mål på 102 framträdanden är ett oerhört blekt facit för fyra anfallare sammanlagt.

OVIDIJUS JUSKA 3M/4A/7.01 / KARDIOLA MOFOSSÉ 5M/5A/6.98
IBRAHIMA KAMANO 1M/1A/6.90

Postad bild

#54   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10241 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 15 January 2019 - 19:07 PM

Läst ikapp från början nu. Blir prenumeration på denna tråd.

Snyggt spelat, hoppas du håller huvudet högt.
Några svenska spelare påväg in?

#55   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 16 January 2019 - 00:27 AM

Så jävla bra!

#56   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1753 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 16 January 2019 - 09:58 AM

Luktar anfallsvärvning lång väg här va?

Grymt skrivet!

#57   Miguel

Reserv

• Administratör
  • 59 Inlägg:

Postad 16 January 2019 - 17:40 PM

Riktigt bra rapport!

#58   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 18 January 2019 - 18:37 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Läst ikapp från början nu. Blir prenumeration på denna tråd.

Snyggt spelat, hoppas du håller huvudet högt.
Några svenska spelare påväg in?
Kul, bror! Några svenska spelare har inte varit aktuellt hittills på grund dyra/ointresserade.

Visa inläggPeppe_1988 skrev:

Luktar anfallsvärvning lång väg här va?

Grymt skrivet!
Den som lever får se!

Tack!

#59   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 19 January 2019 - 14:37 PM

Postad bild
21. CASHING! INFÖR 2023
Postad bild

SILLY SEASON 52 miljoner drog vi in under vintern då Prins Al tillsammans med mittbacksduon Amir Mokthar och Ibrahima Kamano lämnade laget för större uppdrag. Otroligt fina summor som ger oss en hel del handlingsutrymme. Det mesta kommer som vanligt investeras i att få klubbens faciliteter och organisation att växa. Men för 5 miljoner utav dessa valde vi även att hämta hit fyra spelare, där den kommande sommarvärvningen Stephane Kone är en potentiell jätteförsäljning. Aurimas Petrauskas (två år sen screen!) är tänkt att gå rakt in i mezzala-rollen, medan de två resterande nyförvärven mer får ses som spelare med framtiden för sig.
      IN: STEPHANE KONE, ASEC, 2.3 MILJ. AURIMAS PETRAUSKAS, JONAVA, 2.75 MILJ. EDIVALDO FERNANDO, 1º DE AUGUSTO, 465K. ALEN STEPHANYAN, ARARAT, 5K.
      UT: MOHAMED AL BODY, SPARTA ROTTERDAM, 13MILJ. AMIR MOKTHAR, BRIGHTON, 25 MILJ. IBRAHIMA KAMANO, TWENTHE, 13 MILJ.
    INFÖR SÄSONGEN Nu är det dags att ta det där jävla ligaguldet. Truppen är vassare nu än vid samma tidpunkt i fjol och jag skulle bli ruskigt förvånad om vi faktiskt misslyckas med att gå hela vägen. I fjol var vi stabila, men kunde verkligen inte göra mål. Nu har vi tre anfallare i Maxwell Addo, Nabil Boudib och Christ Ipamy som alla ser ut att kunna få sina genombrott i år. Om bara en av dessa exploderar så tror jag guldet är vårt.

Postad bild

#60   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • 4074 Inlägg:

Postad 20 January 2019 - 11:14 AM

Postad bild
22. NONCHALANT EUROPASPEL 2023
Postad bild

vs. SABURTALO 4-3
vs. JAGIELLONIA 4-4b
vs. HEERENVEEN 3-6

EUROPA LEAGUE Att släppa in 13 mål på 6 matcher är i vårt fall inte bara under all kritik utan även ett stort tecken på arrogans. Att förlora med 3-1 mot georgiska Saburtolo, på hemmaplan, var direkt genant. Vi är både en och två klasser bättre, men trodde jobbet skulle göras av sig själv. Lite så kändes det även mot våra polska och holländska opponenter. Vi gjorde inte jobbet för varandra i defensiven och resultaten kom därefter. Utan att försvara dessa insatser så har jag en liten förståelse för att spelarnas fokus kanske inte var på en optimal nivå. Vi låg vid denna period jämsides med Jonava i titelstriden och suktade rätt rejält för guldet.

SILLY SEASON Sommaren var förvånansvärt lugn. Utöver tre utlåningar på spelare som fått minimalt med speltid, så packade Rimydas Sadauskas sina väskor och begav sig till huvudstaden och värsta rivalen Zalgiris. Mittbacken lyckades aldrig ta en plats hos oss.
      IN: -
      UT: RIMYDAS SADAUSKAD, ZALGIRIS, 75K.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar