Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[Utmaning] Europa A till Ö | Leagues World pack by claassen

39 svar till detta ämne

#1   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2604 Inlägg:

Postad 09 December 2018 - 11:27 AM

Tänkte att detta skulle vara en redovisningstråd för denna utmaning. Några enkla regler följer här nedan och man kan uppdatera efter varje säsong för att det inte ska bli för många updates men kan ju absolut uppdatera när man byter lag också. Hoppas att fler är intresserade av att köra den här utmaningen.

REGLER:
1. Ladda ner följande pack med ligor: https://community.si...completed-5555/
2. Välj 3-5 länder åt gången, man börjar med A och går vidare i bokstavsordning.
3. Starta en manager med lägsta rykte, utbildning och arbetslös.
4. Sök jobb i Albanien bland de jobb som finns, målet är att vinna högstaligan innan du får gå vidare till nästa land som är Andorra.
5. Du får byta jobb inom landet du är i.

#2   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 09 December 2018 - 20:25 PM

SÄSONG 1
Fick jobb i KF Shënkolli där klubben inte hade några spelare i truppen. Fick försöka signa så många som möjligt men vi fick inte ihop spelet på hela säsongen vilket kanske inte var så konstigt. Ett lovande och bra ungdomsintag som inte jag får ta del av då vi tyvärr åkte ur och jag fick sparken. Vi låg inte sist på mer eller mindre hela säsongen men i den absolut sista matchen åkte vi ner på grund av målskillnad. Surt. Klubben betalade dock utbildning under slutet av säsongen så hoppas den slutförs även efter sparken.

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 09 December 2018 - 20:26 PM

#3   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5471 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 09 December 2018 - 20:45 PM

Riktigt najs att följa detta!

#4   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 384 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 10 December 2018 - 16:48 PM

Visa inläggRagnar skrev:

SÄSONG 1
Fick jobb i KF Shënkolli där klubben inte hade några spelare i truppen. Fick försöka signa så många som möjligt men vi fick inte ihop spelet på hela säsongen vilket kanske inte var så konstigt. Ett lovande och bra ungdomsintag som inte jag får ta del av då vi tyvärr åkte ur och jag fick sparken. Vi låg inte sist på mer eller mindre hela säsongen men i den absolut sista matchen åkte vi ner på grund av målskillnad. Surt. Klubben betalade dock utbildning under slutet av säsongen så hoppas den slutförs även efter sparken.

Skriv gärna sen om utbildningen blev klar trots att du fick foten! :D

#5   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 10 December 2018 - 18:36 PM

Visa inläggsvennisforpresident skrev:

Skriv gärna sen om utbildningen blev klar trots att du fick foten! Postad bild

Yes, utbildningen blev slutförd.

Visa inläggYayakolo skrev:

Riktigt najs att följa detta!

Testa gärna själv, tanken är att fler än jag ska skriva i denna tråden :D

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 10 December 2018 - 18:40 PM

Helt klart en superintressant utmaning. Frågan är om min kära laptop överlever en sådan utmaning, har trots allt 7 år på nacken.. Ska se om jag ger det ett försök!

#7   lugielve

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 10 December 2018 - 20:30 PM

Riktigt kul utmaning. Hade mycket gärna försökt mig på det jag med, men har inte tid just nu, kanske i januari! Postad bild
"Det John Carew gör med en fotboll, gör jag med en apelsin" - Zlatan

#8   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 06:29 AM

SÄSONG 2
Fick jobb i nykomlingarna Sopoti men det var en tuff säsong som väntade. Viss talang fanns men vi fick inte med oss några direkta resultat. Mitt under säsongen sparkade KF Lushnja sin manager och jag sökte jobbet och fick det. Lushnja ligger i samma serie som Sopoti men har professionell status och är mer ett mittenlag även fast ambitionerna är högre än så. Vi gick till uppflyttningsomgången men väl där så tappade vi det mesta av spelet och slutade sist i den tabellen. Får jag vara kvar i klubben tror jag på klart bättre placering nästa säsong då mycket potential finns i klubben, dock är ekonomin kass.

E: Styrelsen investerade lite cash i klubben, jag frågade om tränarutbildning och fick den.

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 12 December 2018 - 07:22 AM

#9   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 14:05 PM

Säsong 1 :: Postad bild :: Turbina Cërrik :: Div 2 :: Plats 2
Fick, efter flera intervjuer och något mindre kontraktserbjudanden, chansen att ta över Turbina © som härjar i den albanska andradivisionen. Hade redan tillräckligt med spelare för att skrapa ihop till en startelva men väldigt obalanserat sett till positionerna. Vi fick in ett par nyförvärv och tre lån och jag bestämde mig ganska så snabbt för att använda mig utav en 3-2-4-1 taktik; tre mittbackar, två defensiva mittfältare, ett rakt fyrmannamittfält samt en ensam anfallare. Utan att ha en renodlad anfallare i truppen lyckades vi med bedriften att hamna på den övre halvan av tabellen och därmed få chansen att kvala upp till högstadivisionen. Väl där gjorde vi riktigt bra ifrån oss men behövde tre poäng mot serieledarna i sista matchen för att gå upp, något vi misslyckades med och spelade endast oavgjort. En hedersam andraplats för en klubb som skulle harva i mittenskiktet ses som en fullt godkänd säsong.

För min egen del så skrev jag på ett kontrakt för den kommande säsongen också med Turbina ©. Jag har även tagit en del utbildningar och är i skrivande stund i sluttampen av Nationell A-Licens vilket känns fantastiskt. Klubben har en välmående ekonomi där vi gick plus en miljon förra säsongen vilket till stor del beror på den låga löneutgifterna vi har. Tanken är att jag kör den kommande säsongen med Turbina © för att därefter ta nästa steg i karriären, förutsatt att vi gör bra ifrån oss härnäst.

#10   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5471 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 14:07 PM

Fan va kul med bra drag här :D Spelar på en save nu, men blir att testa detta härnäst!

#11   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 14:27 PM

Härligt att någon mer lirar, imponerande debutsäsong!

#12   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 14:33 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Härligt att någon mer lirar, imponerande debutsäsong!
Väldigt förvånande med tanke på att vi har en liten trupp och ovana positioner på en hel del spelare. Men större skador har uteblivit, de har slutat att klaga (vilket de gjorde enormt mycket i början av säsongen) och i takt med att de har förstått sig på taktiken så började vi dessutom klättra i tabellen!

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 16:04 PM

Säsong 2 :: Postad bild :: Turbina Cërrik :: Div 2 :: Plats 5
Det rullar på snabbt nu. Efter att ha lyckats behålla samtliga spelare och spetsat till med en renodlad anfallare gick vi in med tron om att ta nästa steg; prestera så pass bra att vi avancerar uppåt i seriesystemet. Vi lyckades med nöd och näppe hamna i övre halvan av tabellen och fick återigen försöka kvala oss till högsta divisionen. Därefter gick det käpp rakt åt helvete och vi hamnade sist av fem lag. En sämre genomförd säsong och många spelare har valt att inte förlänga sina kontrakt vilket innebär att endast en spelare står på kontrakt över nästa säsong.

För min egen del så fortsatte jag att utbilda mig och håller i skrivande stund på att ta Kontinental B-Licens. Har även höjt mitt rykte och gått från en halv stjärna till en stjärna. Kontraktet med Turbina var på väg mot sitt slut när en annan klubb visade sitt intresse. Efter att ha varit på intervju men även lyssnat på Turbinas erbjudande kom jag fram till att ta nästa steg i karriären. Turbina är en sjunkande båt där kapten Harry Potter (mitt alter ego) är den första att lämna.

#14   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 23:13 PM

Säsong 3 :: Postad bild :: Flamurtari Vlorë :: Div 1 :: Plats 1
Skrev kontrakt med mittentippade Flamurtari i högstadivisionen. Laget var bra redan nu men behövde fyllas ut något vilket jag fann i tre spelare från gamla klubben Turbina. Jag valde en mer känd taktik, 4-1-4-1 även kallad 4-3-3 med en rak fyrbackslinje, en defensiv mittfältare, två centrala mittfältare, två offensiva yttermittfältare samt en ensam anfallare. Där fanns kvalitet men även talang och under försäsongen kändes det riktigt bra. Det gick så pass bra att vi gick och vann ligan samt kom på andraplats i cupen. På 36 matchen i ligan vann vi 17 stycken, spelade oavgjort hela 18 gånger och förlorade endast en gång.

För min del bär det nu vinnare då jag har klarat av det första landet, nämligen Albanien. Jag vänder nu blickarna mot ANDORRA och hoppas på att en klubb är intresserad av mina tjänster. Jag är dessutom i sluttampen av tränarutbildningen Kontinental B-Licens vilket känns fantastiskt, jag har kommit en bra bit på vägen. Min stjärnstatus har höjts ännu mer och har nu hela två och en halv stjärna av fem möjliga som jag lyckats jobba upp på tre säsonger.

#15   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 23:19 PM

Andorra är nästa land mannen.

#16   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:

Postad 12 December 2018 - 23:20 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Andorra är nästa land mannen.
Tänkte PRECIS ändra det. Men tack ändå Postad bild

#17   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5471 Inlägg:

Postad 13 December 2018 - 11:51 AM

Mysigt med Andorra!

#18   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:

Postad 13 December 2018 - 12:33 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Mysigt med Andorra!
Jag har svårt för det.. Amatörkontrakt och sånt skit.. puh! Postad bild

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7004 Inlägg:

Postad 13 December 2018 - 12:45 PM

Säsong 4 :: Postad bild :: Sant Julià :: Div 1 :: Plats 4
Begav mig vidare till Andorra och det klickade perfekt när Sant Julià bestämde sig för att sparka sin dåvarande tränare cirka en vecka innan mitt kontrakt gick ut. Klubben hade vunnit ligan de två första säsongerna men kom under den förra säsongen precis ovanför kampen om europaplatserna, något jag fick som uppgift att klara av. Fick till en början bygga om hela laget då de flesta stod på amatörkontrakt och flyktade åt alla möjliga håll. Därefter skapade jag en snarlik taktik som vi hade i Flamurtari Vlorë.

Efter den ordinarie serien på 21 matcher hamnade vi på fjärde plats vilket gav oss chansen att spela ytterligare sex matcher för att få en europaplats. Tyvärr gjorde vi riktigt dåligt ifrån oss och förlorade fyra matcher, vann en och spelade en oavgjord. Vi åkte också ur cupen i semifinalen men i det stora hela är det en fullt godkänd säsong. För min egen del så går jag in i sista månaderna på min utbildning om att få Kontinental Pro-Licens. Slutligen så skrev jag på för en säsong till med Sant Julià.

E: Vi är tydligen klara för Europa League-kval!

#20   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 15 December 2018 - 13:20 PM

SÄSONG 3
Kvar i KF Lushnja där vi kom åtta säsong tre och klarade oss kvar via nedflyttningskvalet. Blivit inbjuden till intervjuer av lag i högstaligan men inte fått jobben till slut. Tackat nej till intervjuer i lag på samma nivå då jag anser att KF Lushnja har det som krävs att gå upp inom kort. Styrelsen pumpar in pengar då och då och precis efteråt frågar jag om utbildning vilket beviljats varje gång - Kontinental C-licens nu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar