Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[Utmaning] Europa A till Ö | Leagues World pack by claassen

58 svar till detta ämne

#21   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 15 December 2018 - 14:05 PM

Jag upplever att det har varit några som helst svårigheter att vidareutbilda sig, vilket lag och antalet personal du än har, vilket är bra ur mitt perspektiv men känns som att det blir lite kort om tränare åt andra hållet.

#22   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 15 December 2018 - 16:23 PM

Säsong 5 :: Postad bild :: Sant Julià :: Div 1 :: Plats 5
Jag lyckades behålla stommen i laget och släppte fyra spelare, fick in två nya och tog upp tre talanger underifrån. Det behövdes laborera lite för att ta nästa steg och de två nyförvärven var verkligen ett steg uppåt rent nivåmässigt. Tyvärr blev det inte alls som vi hoppats på utan istället för en förbättrad placering försämrade vi oss istället. Med samma poäng, med två mål sämre i målskillnad kom vi under Europa League-strecket vilket styrelsen inte alls blev nöjda över. På plussidan gick vi till omgång tre i Europa League-kvalet i början av säsongen där vi åkte ut mot holländska AZ.

Det snackades länge om att jag skulle få kliva åt sidan men fick till slut ett nytt kontrakt på bordet, vilket jag tackade ja till. Kontraktet är över nästa säsong och med tanke på de 21 miljoner vi nu har på kontot så kommer jag försöka värva ihop ett nytt lag genom att erbjuda högre löner än vad vi tidigare gjort. Jag är nu färdigutbildad inom tränaryrket dessutom så nu gäller det bara att vinna och vinna för att öka mitt rykte som har varit intakt det senaste året.

#23   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2762 Inlägg:

Postad 15 December 2018 - 17:08 PM

SÄSONG 4 | KF Lushnja | 1a i Kategoria e Parë - Groep B
Äntligen lite framgång. Tog hem första serien med 3 poäng till godo. Fortsatte att spela bra i uppflyttningsserien men det avgjordes i sista omgången där främsta utmanarna bara spelade oavgjort. Skönt med uppflyttning och som det verkar nu så stannar jag kvar i KF Lushnja ett tag till då inga direkta alternativ finns. Fredy Guarín är klar för att dominera mittfältet också.

Kontinetal B-licens på väg.

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 15 December 2018 - 17:11 PM

#24   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 15 December 2018 - 19:42 PM

Säsong 6 :: Postad bild :: Sant Julià :: Div 1 :: Plats 3
Sagt och gjort så värvade jag ihop i stort sett ett helt nytt lag som numera till stor del består utav andorranska landslagsspelare på olika nivåer. Styrelsen höjde dessutom sina förväntningar då jag inte uträttat speciellt mycket under mina två föregående säsonger. Vi skulle alltså vinna ligan. Sett till spelet så förbättrade vi oss markant, låg på tredjeplats inför slutspelsomgångarna men det räckte tydligen inte för styrelsen då det stod klart att vi inte hade tillräckligt med poäng för att utmana om titeln.

Det blev sparken efter nästan tre säsonger i Sant Julià. Även om det naturligtvis känns riktigt tråkigt så känner jag att mitt rykte och utbildning kommer att ge mig intressanta möjligheter, förutsatt att det dyker upp några. Efter sex säsonger har jag en titel och dessutom erfarenhet från Europa League-kval, det är betydligt bättre än vad jag hoppats på.

#25   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 15 December 2018 - 20:30 PM

Bra köttat!

#26   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 15 December 2018 - 22:14 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Bra köttat!
Haha tack! Har några säsonger till skrivna..

#27   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 16 December 2018 - 09:18 AM

Säsong 7 :: Postad bild :: Engordany :: Div 1 :: Plats 5
Tog över Engordany som, likt Sant Julià, har haft lite av en berg- och dalbana de senaste säsongerna sett till placeringar. Behöll stommen i laget och värvade in en handfull spelare och tanken var att vi skulle nå en mittenplacering. Efter en till synes svag säsong vände vi den negativa trenden och var det formstarkaste laget de sista fem matcherna och bärgade därmed en femteplats, precis under Europa League-platserna. Styrelsen blev nöjda, spelarna och jag likaså.

Det kändes så pass bra att jag skrev på för ytterligare en säsong. Klubben gick med på att förbättra faciliteterna på såväl senior- som ungdomssidan och min lön höjdes rejält dessutom. Fick dessutom en riktigt bra transferbudget så förhoppningsvis kan vi locka till oss spelare på en högre hylla. Det finns definitivt talang i truppen men vi behöver spetsa till oss ytterligare för att utmana i toppen.

#28   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 16 December 2018 - 13:10 PM

Säsong 8 :: Postad bild :: Engordany :: Div 1 :: Plats 1
Två nyförvärv i form utav två klassanfallare sett till nivån i ligan och därefter bar det av. I toppen kamperade vi mot den numera toppklubben Lusitans men även min gamla klubb Sant Julià som fått till det bra också. I slutändan stod vi, Engordany, som vinnare med en två poängs skillnad gentemot Sant Julià och det känns extra bra att knäppa dem på näsan samtidigt som vi vinner ligan.

För min del så går flyttlasset vidare till nästa land; Armenien, som håller en betydligt högre nivå än Andorra. Det är renodlade proffsklubbar så det är på en nivå jag känner mig mer familjär i. Jag lämnar mitt andra land efter åtta säsonger och även om det är en lång tid så känns det ändå som att det har gått snabbt och rullat på i ett bra tempo.

#29   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2762 Inlägg:

Postad 16 December 2018 - 17:40 PM

SÄSONG 5 | KF Lushnja (lämnade som 5a i februari) KF Kukësi | 1a i Kategoria Superiore
Fin säsong som nykomlingar gjorde att jag återigen fick intervju i Kukësi som var tippade i toppen (vunnit 4 år i rad) men sladdade på fjärdeplatsen 11 poäng från serieledning. Jag fick jobbet och en upphämtning lik inget annat startades. Vi gick om KF Tirana i sista omgången när dem förlorade derbyt mot Dinamo Tirana och vi vann borta mot min förra klubb Lushnja med 4-0. Äntligen är vi klara med Albanien. Det enda tråkiga är att laget är såpass intressant att jag gärna hade varit kvar, haha.

Mot Andorra.

Postad bild

#30   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 16 December 2018 - 17:53 PM

Ragnar; stort grattis! Och jag håller med dig om det sistnämnda, man vill gärna fortsätta!

#31   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 16 December 2018 - 21:23 PM

Säsong 9 :: Postad bild :: Ararat Armenia :: Div 1 :: Plats 8
Tog över Ararat Armenia som inte riktigt fått en stabilitet i klubben utan ena säsongen varit ett lag på övre halvan för att i nästa vara ett lag som kämpar för sin överlevnad. Truppen var hyfsat okej sett till bredden men spetsen var inte lika bra. Fick in ett par spelare som höjde nivån men likväl kämpade vi för vår överlevnad under första halvan av säsongen. Under den andra halvan fick vi in tre nya ansikten som förbättrade oss avsevärt, något som inte riktigt syntes i tabellen eftersom vi låg så pass långt efter. Vi avslutade på en åttonde plats vilket var näst sist i tabellen men med en markant poängskillnad ner till de som slutade sist.

Skrev på ett kontrakt över nästa säsong och då kommer jag att försöka bygga om laget i hopp om att förbättra oss ännu mera. Det finns numera en kvalitet efter nyförvärven men med en handfull nya spelare till så tror jag definitivt att vi kan utmana på den övre halvan av tabellen de nästkommande säsongerna. Mitt rykte ligger fortfarande på två och en halv stjärna, något som jag hoppas förbättras snart.

#32   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7380 Inlägg:

Postad 17 December 2018 - 16:08 PM

Säsong 10 :: Postad bild :: Ararat Armenia :: Div 1 :: Plats 2
Sagt och gjort så fick vi in flertalet spelare som höll en betydligt högre nivå vilket också märktes på spelet och därigenom självförtroendet. Vi knep efter många om och men andraplatsen men det var en mycket jämn batalj så vi hade lika gärna kunnat sluta fyra. Med det sagt så får vi chansen att kvalificera oss till Europa League nästa säsong och det känns otroligt skönt att försöka testa mina vingar där ute igen.

Återigen skrev jag på ett nytt ettårskontrakt och mitt rykte är fortfarande intakt. Det har nu gått tio säsonger och tanken på att jag, förhoppningsvis, sakteligen börjar närma mig Belgien känns fantastiskt. Ska bara vinna titeln i Armenien och därefter Azerbajdzjan.. Tar nu ett uppehåll från den här utmaningen för att fokusera på annat FM-relaterat!

#33   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2762 Inlägg:

Postad 17 December 2018 - 23:28 PM

SÄSONG 6 | FC Lusitans | 1a i Primera Divisió
Väntade tills skiftet juni/juli och till min stora glädje presenterade alla tre toppklubbarna att det var managerbyte på gång. Jag sökte jobben i Lusitans och Sant Julia och fick intervju samt kontraktsförslag i båda klubbarna. Valde dominanterna Lusitans naturligtvis och det blev bara en säsong i Andorra där vi även fixade att dom fick professionell status.

Postad bild
Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 17 December 2018 - 23:29 PM

#34   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:

Postad 19 December 2018 - 10:16 AM

Sjukt kul att följe er. Lite olika vägar men ganska jämna ändå ;)

#35   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2762 Inlägg:

Postad 20 December 2018 - 17:23 PM

SÄSONG 7 | Alashkert FC | 1a i Bardzraguyn Chumb

Det var otroligt dåligt med jobbmöjligheter i Armenien men under hösten beslutade det alltid topptippade laget Alashkert FC att sparka sin tränare. Man hade vunnit ligan 2016, 17, 18, 19 och 20 men hade nu en liten dipp i resultaten. Man var tippade i toppen så det var bara en väg som räknades, den mot toppen.

Jag tycker att vi hade ett ålderstiget lag med en del fina toppar som borde kunna utmana bra. Jag trodde självförtoendet skulle vara lägre i truppen men vi fick ordning på saker och ting relativt snabbt och segrarna började rulla in. Vi knappade in och gick om lag som Ararat Armenia och Pyunik och med bara två omgångar kvar skulle vi möta serieledarna Banants. Vi vann den matchen vilket satte otrolig press på Banants inför avslutningsomgången som dom förlorade samtidigt som vi vann bortamatchen mot Shirak med bara 1-0, men vad gjorde det när det målet fixade tre poäng och ligavinst i en sjukligt tight tabell.

Turen lär väl ta slut snart men Qarabağ som nästa steg vore ju mysigt.

Postad bild

#36   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5926 Inlägg:

Postad 22 December 2018 - 11:57 AM

Snyggt!

#37   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4105 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 23 December 2018 - 15:27 PM

Postad bild

Wales seriesystem funkade inte efter att snubben som gjort mina packs hade varit där och pillat. Vilket syns säsongen 26/27.

Just nu i titelrace i Vietnam med Khanh Hoa som jag tog över som nykomling.

Kör då såklart i princip hela världen och inte Europa

Detta inlägg har redigerats av gurkburk: 23 December 2018 - 15:36 PM

#38   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2762 Inlägg:

Postad 26 December 2018 - 13:15 PM

SÄSONG 8 | Säbail Baki | 2a i Topaz Premyer Liqası

Fanns bara ett ledigt jobb i Azerbajdzjan och det var i Sabail. Många utländska spelare, många överbetalade och ingen riktigt spets gjorde att det var svårt att veta vart vi stod inför säsongen. Några värvningar gjordes samtidigt som ett antal spelare skeppades och efter en kanonstart var vi i toppen av tabellen.

En formsvacka mitt under säsongen gjorde att vi tappade serieledningen till Qarabag och den släppte dom inte. Jäklar vilket lag dom har och vad dom bara kör på. Där vi värvar talangfulla finnar värvar dem fd. U21-spelare från Spanien.

Nåja, en andraplats betyder lite Europa-spel och förhoppningsvis lite att bygga på tills nästa säsong. Vi var ju bara 12 poäng efter i år typish.

#39   bajaren_oskar

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 275 Inlägg:

Postad 17 May 2019 - 17:38 PM

Detta är ju skitkul att läsa, har ni båda lagt ner?

#40   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2762 Inlägg:

Postad 17 May 2019 - 19:34 PM

Visa inläggbajaren_oskar skrev:

Detta är ju skitkul att läsa, har ni båda lagt ner?

Liten paus på den här saven för min del i alla fall. Kör SR med Wisla Krakow just nu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar