Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[Utmaning] Europa A till Ö | Leagues World pack by claassen

58 svar till detta ämne

#41   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4095 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 06 June 2019 - 21:04 PM

Visa inläggbajaren_oskar skrev:

Detta är ju skitkul att läsa, har ni båda lagt ner?

Tröttnade tyvärr på nissen som hade gjort alla ligor i min databas. Kvantitet före kvalitet. Härjar även jag i en mindre liga i Europa med Sparta Prag.

#42   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 06 June 2019 - 23:55 PM

Du använde inte claassen va?

#43   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4095 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 07 June 2019 - 06:44 AM

Visa inläggRagnar skrev:

Du använde inte claassen va?

nope

#44   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 14 June 2019 - 20:18 PM

SÄSONG 10 | Säbail Baki | 4a i Topaz Premyer Liqası

2, 3 och nu en 4-plats. Det går bakåt med Säbail Baki tyvärr och Qarabag är fortsatt överlägsna. Hade 10 matcher kvar att spela den här säsongen när jag laddade saven så hade glömt hur överlägsna skitlaget Qarabag är. 14 poäng efter den här säsongen och även om vi har spelat fler jämna matcher mot dem den här säsongen så känns det långt tills vi går om dem.

Kanske får hoppas på att de ska byta manager?

#45   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Tränar:Fotboll

Postad 15 June 2019 - 10:37 AM

Visa inläggRagnar skrev:

SÄSONG 10 | Säbail Baki | 4a i Topaz Premyer Liqası

2, 3 och nu en 4-plats. Det går bakåt med Säbail Baki tyvärr och Qarabag är fortsatt överlägsna. Hade 10 matcher kvar att spela den här säsongen när jag laddade saven så hade glömt hur överlägsna skitlaget Qarabag är. 14 poäng efter den här säsongen och även om vi har spelat fler jämna matcher mot dem den här säsongen så känns det långt tills vi går om dem.

Kanske får hoppas på att de ska byta manager?

Det där är en tuff situation. Ett överlägset lag som troligen inte kommer byta tränare. Kanske får tränarn uppdrag i en bättre klubb.

#46   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 15 June 2019 - 12:59 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Det där är en tuff situation. Ett överlägset lag som troligen inte kommer byta tränare. Kanske får tränarn uppdrag i en bättre klubb.

Det är bara att kämpa på.
Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 15 June 2019 - 12:59 PM

#47   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 17:24 PM

SÄSONG 11 | Qarabag | 1a i Topaz Premyer Liqası

Det jag hoppades hände och när Tottenham valde att anställa Qarabags förra tränaren tog jag chansen att söka nytt jobb - och jag fick det. Tre värvningar gjordes och med Hakan Çalhanoglu, Eric Bailly och Michy Batshuayi in i truppen så röjdes det ordentligt. 24 vinster och resten oavgjorda över 28 matcher gjorde att vi tog hem ligan med 27 poäng.

CL-gruppspel och inhemsk cupseger avslutade äventyret i detta land, nu väntar Belgien.

#48   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 17 June 2019 - 15:39 PM

I början av december kom så det belgiska jobbet. KV Mechelen väntar, en rejäl utmaning.

#49   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 17 June 2019 - 15:44 PM

Visa inläggRagnar skrev:

I början av december kom så det belgiska jobbet. KV Mechelen väntar, en rejäl utmaning.

Snyggt! Första lite större ligan?

#50   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 17 June 2019 - 17:11 PM

Snyggt! Första lite större ligan?

Ja, det får man väl säga. Funderar på att börja fylla i en excelfil för lättare överblick av ligorna man klarat av.
Nu har man kommit så långt att landslagen börjar vilja anställa mig också, nekat samtliga hittills men det ligger också i min utmaning, att vinna olika mästerskap.

#51   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 18 June 2019 - 11:34 AM

Visa inläggRagnar skrev:

Ja, det får man väl säga. Funderar på att börja fylla i en excelfil för lättare överblick av ligorna man klarat av.
Nu har man kommit så långt att landslagen börjar vilja anställa mig också, nekat samtliga hittills men det ligger också i min utmaning, att vinna olika mästerskap.

Jäkligt kul att följa!

#52   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 18 June 2019 - 20:04 PM

SÄSONG 12 | KV Mechelen | 9a i Jupiler Pro League (men vann kvalet om EL-plats)

I december togs KV Mechelen över och det är ett lag som har 6 000 000 :-/m i lönebudget men spenderar närmare 10 miljoner i månaden på löner. Dålig ekonomi men fina spelare och strålande akademi vad det verkar. Vi gjorde flera bra insatser blandat med mycket dåliga och det är en del missnöje i klubben vilket säkert påverkar prestationerna.

Club Brugge (som vann), Genk, Gent, Anderlecht och Standard Liege är klubbarna som drar den här ligan ordentligt framåt. Lär krävs mycket för att slåss med dessa i toppen.

Vi har en anfallare från Montenegro, Milos Djekic, som är 22 år och vann skytteligan med 26 mål på 41 matcher. Sedan han kom till Mechelen har han gjort 15, 17 och 26 mål. Imponerande siffror. Jagades i januari av ett antal större klubbar men vi fick inte det vi ville ha tyvärr. Det hade räddat upp ekonomin fullständigt men jäklar vad viktig han är.

#53   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 26 June 2019 - 17:36 PM

SÄSONG 13 | KV Mechelen | 7a i Jupiler Pro League (tvåa i gruppspelet om Europaplatser)

Kriget om att sköta ekonomin fortsätter eftersom vi inte kan värva några spelare om lönebudgeten fortsätter att se ut som den gör. I sommar lämnar ett antal spelare med höga löner vilket gör att det kommer se mycket bättre ut. Tyvärr får vi inte sålt spelare som har visst intresse omkring sig, men det kanske kommer i sommar det också.

Gällande seriespelet så lyckades vi bättre den här säsongen än första i grundserien, men misslyckades fullständigt i gruppspelet om Europaplatser. En formsvacka gjorde att vi slutade tvåa i vår grupp vilket betyder att vi inte spelar mot andra europeiska lag nästa säsong. Kanske bra då vi får fokusera på inhemska ligan fullt ut?

Gällande talanger så kryllar det av dem. Jag ser fram emot att ge flera av dessa chansen nästa säsong när vi generationsskiftar. Hoppas det slår väl ut.

#54   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 27 June 2019 - 08:35 AM

Visa inläggRagnar skrev:

SÄSONG 13 | KV Mechelen | 7a i Jupiler Pro League (tvåa i gruppspelet om Europaplatser)

Kriget om att sköta ekonomin fortsätter eftersom vi inte kan värva några spelare om lönebudgeten fortsätter att se ut som den gör. I sommar lämnar ett antal spelare med höga löner vilket gör att det kommer se mycket bättre ut. Tyvärr får vi inte sålt spelare som har visst intresse omkring sig, men det kanske kommer i sommar det också.

Gällande seriespelet så lyckades vi bättre den här säsongen än första i grundserien, men misslyckades fullständigt i gruppspelet om Europaplatser. En formsvacka gjorde att vi slutade tvåa i vår grupp vilket betyder att vi inte spelar mot andra europeiska lag nästa säsong. Kanske bra då vi får fokusera på inhemska ligan fullt ut?

Gällande talanger så kryllar det av dem. Jag ser fram emot att ge flera av dessa chansen nästa säsong när vi generationsskiftar. Hoppas det slår väl ut.

Kan bli tufft det här. Kanske måste försöka få jobbet hos en bättre klubb?

#55   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 27 June 2019 - 11:46 AM

Kan bli tufft det här. Kanske måste försöka få jobbet hos en bättre klubb?

Bedrövlig start på den nya säsongen så lär inte bli någon titel det här året heller. Bättre klubb hade varit det bästa.

#56   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:

Postad 30 June 2019 - 10:40 AM

Hur har det gått? Fått en ny klubb?

#57   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 30 June 2019 - 10:55 AM

Hur har det gått? Fått en ny klubb?

Spelade klart säsongen med kass start, blev den sämsta i klubben men räddade ändå upp andra halvan. Ingen ny klubb i sikte, topplagen håller hårt i sina managers verkar det som. Slänger upp en uppdatering här nästa gång jag lirar på saven.

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 30 June 2019 - 10:55 AM

#58   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 30 June 2019 - 16:57 PM

SÄSONG 14 | KV Mechelen | 12a i Jupiler Pro League (trea i gruppspelet om Europaplatser)

Efter en urusel start där vi hade typ 12 matcher utan seger varav 10 förluster så var det svårt att nå en respektabel placering. Vi gjorde dock en stark vår men det är frustrerande att det går dåligt när man kommit till en bättre liga.

Ekonomin arbetas det på hela tiden dock. Strax över 100 miljoner i saldo just nu och två miljoner under lönebudget vilket är resultatet av stenhårt arbete samt stora försäljningar. Jag vågar dock inte göra några större investeringar för att rasera allt då den dagliga driften är tight just nu.

Just nu är fyra jobb osäkra i Jupiler Pro League: Charleroi SC, KSC Lokeren, KV Kortrijk och Sint-Truidense. Inga jobb som jag är intresserad av alltså.

#59   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 23 July 2019 - 14:07 PM

SÄSONG 15 | KV Mechelen | Sparken i december

Efter ytterligare en urusel start på säsongen bad jag styrelsen dra åt helvete när de klagade för tredje gången och nu står jag ensam mot nya utmaningar. Segt att inte få ut mer av det material jag hade till förfogande. Bra lag som jag inte lyckades med helt enkelt och jag är övertygad om att min efterträdare kommer avancera i tabellen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar