Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Förbättringsförslag

FM13 Dator som klarar av FM13
1084 svar till detta ämne

#1   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6250 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 12:55 PM

Den här tråden är, föga förvånande, ägnad åt förbättringsförslag för sidan. Om ni har åsikter om hur sidan ser ut nuförtiden, och om förändringarna i och med FMS 2.0, vänd er med fördel till tråden om FMS 2.0 på FMS Informerar istället.

D.v.s. om ni vill ha tillbaka någon funktion är det för tillfället bättre att ta det i den ovanstående tråden.

Börjar själv med att föreslå en Rapportera inlägg-funktion för femtielfte gången. ;)
So it goes

#2 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 10 April 2007 - 14:58 PM

Okej, kan väl ge mig på lite av detta.

Vore intressant att se hur det skulle bli med en mer "avslappnad" vit färg till temat för just nu känns det lite jobbigt.

Dessutom undrar jag vara dessa små-knappar-som-man-trycker-på-för-att-komma-till-det-inlägg-i-en-tråd-som senast-skrivits-som-man-inte-har-läst-har-försvunnit? De vill jag ha tillbaka om de nu är borttagna, för de underlättar en hel del.

#3   Kangaroo

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1848 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 15:00 PM

Länken till PHP:date i profilen fungerar inte riktigt som den ska, så den kan ju gärna ändras.

#4   Biskop

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12118 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK

Postad 10 April 2007 - 15:05 PM

Citat

Dessutom undrar jag vara dessa små-knappar-som-man-trycker-på-för-att-komma-till-det-inlägg-i-en-tråd-som senast-skrivits-som-man-inte-har-läst-har-försvunnit? De vill jag ha tillbaka om de nu är borttagna, för de underlättar en hel del.
Fattar jag dig rätt nu?

Men funkar inte # - symbolerna på det viset?

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#5   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 15:07 PM

Citat

Okej, kan väl ge mig på lite av detta.

Vore intressant att se hur det skulle bli med en mer "avslappnad" vit färg till temat för just nu känns det lite jobbigt.

Well, båda de här grejerna hör väl ihop med FMS 2.0 så ta helst det i tråden jag länkade till. Sheesh.

#-symbolen gör att man fokuserar på inlägget man klickar på (och får en direktare adress till den).

Vad menar du förresten med PHP date, Kangaroo? Länken leder väl till en relevant sida och koderna på sidan fungerar i profilen?
So it goes

#6   Severin

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården
  • Tränar:Enskede

Postad 10 April 2007 - 15:15 PM

"Markera alla ämnen som lästa" saknar jag.

#7   Gnaget2

Legend

• Medlem
  • 7669 Inlägg:
  • Yrke:Technical Consultant / Presale

Postad 10 April 2007 - 15:16 PM

Citat

finns längst ner på varje forumdel?
Grundare FMSweden.se
Föredetta Chefsredaktör
Föredetta Head Researcher FM för Sverige

#8   Severin

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgården
  • Tränar:Enskede

Postad 10 April 2007 - 15:18 PM

Citat

Citat

finns längst ner på varje forumdel?
Okej då :D

#9   Arsenal FC

Favorit

• Medlem
  • 1875 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 15:42 PM

Finns "Tillbaka till toppen", eller vad den nu hette, kvar? Jag hittar inte den. Alltså, den där man kommer till toppen på sidan.

Sen, loggan som syns när en tråd är klistrad tycker jag bör bytas ut till nån annan färg. Jag blir helt förvirrad och tror att där är ett nytt inlägg.

#10   Kangaroo

Favorit

• Medlem
  • 1848 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 15:46 PM

Citat

Vad menar du förresten med PHP date, Kangaroo? Länken leder väl till en relevant sida och koderna på sidan fungerar i profilen?
Länken leder rätt, men den.. vänta. Kan vara min FF-inställning om att man ska öppna länkarna i nya flikar, men för tillfället när jag klickar på länken så kommer det med en massa \ och andra saker som inte ska vara där med.

Sen saknar jag Forumindex när man är längst upp i ett forum, eller så är jag bara blind.

#11   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 15:50 PM

Citat

Finns "Tillbaka till toppen", eller vad den nu hette, kvar? Jag hittar inte den. Alltså, den där man kommer till toppen på sidan.

Sen, loggan som syns när en tråd är klistrad tycker jag bör bytas ut till nån annan färg. Jag blir helt förvirrad och tror att där är ett nytt inlägg.

Läs första inlägget. Det här är inte rätt tråd.
So it goes

#12   Biskop

President

• Medlem
  • 12118 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 15:59 PM

Citat

Om ni har åsikter om hur sidan ser ut nuförtiden, och om förändringarna i och med FMS 2.0, vänd er med fördel till tråden om FMS 2.0 på FMS Informerar istället.

D.v.s. om ni vill ha tillbaka någon funktion är det för tillfället bättre att ta det i den ovanstående tråden.

horeri och knarkande. förortsbetong.

ATTACK·INTRESSE·KRAVALLER

#13   Arsenal FC

Favorit

• Medlem
  • 1875 Inlägg:

Postad 10 April 2007 - 16:01 PM

Citat

Citat

Om ni har åsikter om hur sidan ser ut nuförtiden, och om förändringarna i och med FMS 2.0, vänd er med fördel till tråden om FMS 2.0 på FMS Informerar istället.

Jo, jag fattar ;) Ska skriva det där sen om jag orkar :roll:

#14   DIEXEL

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 270 Inlägg:

Postad 11 April 2007 - 09:10 AM

"Senast ändrad av §§ den Tis 10 apr, 2007 16:17, ändrad totalt 1 gång"

Tycker allt att det räcker att det står "Senast ändrad av §§ 2007-04-10 16:17" och sen skippa hur många gånger den är ändrad. Kan bli rätt drygt ibland...

#15   DIEXEL

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 270 Inlägg:

Postad 11 April 2007 - 09:29 AM

Ett annan påpekande är att finns det nån online/offline "knapp" så man ser vilka användare som är online eller offline när man är inne i en tråd?

#16   Nordic

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1181 Inlägg:

Postad 11 April 2007 - 11:36 AM

Citat

Ett annan påpekande är att finns det nån online/offline "knapp" så man ser vilka användare som är online eller offline när man är inne i en tråd?

Du kan ju se vilka som är online längst ner på forumindex.

#17   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 11 April 2007 - 14:59 PM

"Svar" på joakims inlägg i FMS 2.0-tråden - http://forum.fmswede...start=60#158581 :

Citat

En funktion som man kanske kan ha förresten är en startelva-postningsgrej? Att man från den dropdownlist kan välja spelsystem och sen skriva in spelarnamnen kanske.. Vill man vara riktigt ott kanske man kan lägga in att man får välja färger också. Detta är ju trots allt ett FM-forum men det skulle inte skada å ha den funktionen i fopollsforumet.
Hur menar du här? Som BBCodes och smileys eller?

E: Något liknande sånt här eller: http://news.bbc.co.u...tor/default.stm
...vilket förstås vore användbart på en hel del avdelningar.
So it goes

#18 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 19 April 2007 - 15:55 PM

En sak har jag funderat på ett tag, tror tom att jag tagit upp det tidigare.

Att man på prov skapar ett sub-forum, där man kan skriva berättelser. Skillnaden mot det nuvarande Berättelse-forumet är att man inte spelar. Utan man skriver typ säsongsberättelser, och då kan man ju skriva om mer än FM. Man kan skriva omgång för omgång i Allsvenskan, man kan följa ett lag i Elitserien i Ishockey osv. Det lär ju bli mer realistiskare.

Skulle varit väldigt intressant!

#19   §§

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6250 Inlägg:

Postad 20 April 2007 - 15:23 PM

Ehm... om du bara vill skriva en sportberättelse i största allmänhet kan du väl förstås göra det på Off-Topic (i en egen tråd...) men kanske ännu hellre på en blogg eller något? :?
So it goes

#20 Gäst_Anonymous_*

• Guests

Postad 20 April 2007 - 16:19 PM

Citat

"Svar" på joakims inlägg i FMS 2.0-tråden - http://forum.fmswede...start=60#158581 :

Citat

En funktion som man kanske kan ha förresten är en startelva-postningsgrej? Att man från den dropdownlist kan välja spelsystem och sen skriva in spelarnamnen kanske.. Vill man vara riktigt ott kanske man kan lägga in att man får välja färger också. Detta är ju trots allt ett FM-forum men det skulle inte skada å ha den funktionen i fopollsforumet.
Hur menar du här? Som BBCodes och smileys eller?

E: Något liknande sånt här eller: http://news.bbc.co.u...tor/default.stm
...vilket förstås vore användbart på en hel del avdelningar.

Det som du länkade till hade ju varit en rätt kul funktion faktiskt ifall det gick o fixa men samtidigt kanske risken finns att forumet fullständgt spammas sönder av möjliga elvor och liknande.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar