Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord
75 svar till detta ämne

#41   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 23 January 2019 - 21:44 PM

Visa inläggae.hammarstrom skrev:

Detta stämmer säkerligen, men är det möjligt att kommande säsonger för mig att anmäla dem in-game? Eftersom jag utvecklar laget här så hade det kunnat vara toppen att säg, när jag kommit till div 2 eller 1 kunna anmäla ett reservlag för ligaspel. Kan jag modifiera detta? :)

Tyvärr jag du inte modifiera det in-game. Men har för mig att dina reservlag kvalificerar sig för ungdomsligorna när du kommer upp till superettan.

#42   Miguel

Reserv

• Administratör
  • 52 Inlägg:

Postad 17 February 2019 - 20:15 PM

Tjena.

Har testat detta och simulerade mest på skoj för att se hur lagen utvecklas genom åren och märkte att från säsongen 2030 så slutar ligorna att spelas helt i Sverige. Svenska cupen och europa spel rullar på som vanligt men inga svenska ligor drar igång från säsongen 2030. Såg att ni diskuterat detta tidigare i tråden, men hittades det någon lösning på detta eller är det fortfarande ett problem som dyker upp?

Annars creed till dig och riktigt grymt jobb med detta! Postad bild

#43   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 17 February 2019 - 21:59 PM

Visa inläggMiguel skrev:

Tjena.

Har testat detta och simulerade mest på skoj för att se hur lagen utvecklas genom åren och märkte att från säsongen 2030 så slutar ligorna att spelas helt i Sverige. Svenska cupen och europa spel rullar på som vanligt men inga svenska ligor drar igång från säsongen 2030. Såg att ni diskuterat detta tidigare i tråden, men hittades det någon lösning på detta eller är det fortfarande ett problem som dyker upp?

Annars creed till dig och riktigt grymt jobb med detta! [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img]

Tack! Har själv inte varit med om det sen i höstas, och då misstänker jag att det berodde på en krock i uppflyttningsreglerna för b-lag. Är det en av de senaste versionerna du använt när du simulerade?

#44   Miguel

Reserv

• Administratör
  • 52 Inlägg:

Postad 18 February 2019 - 11:33 AM

Visa inläggJustus skrev:

Tack! Har själv inte varit med om det sen i höstas, och då misstänker jag att det berodde på en krock i uppflyttningsreglerna för b-lag. Är det en av de senaste versionerna du använt när du simulerade?

Det är från filen som du har på första sidan som jag använde mig av. Simulerade dock vidare och såg att serierna drog igång igen 2031. Då med upp och nedflyttning för lagen baserat på säsongen 2029. Spelarna fick bara en jävligt lång semester helt enkelt ;)

#45   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 18 February 2019 - 11:51 AM

Haha jätte konstigt men roligt! Angående versionen, laddade du ned filen nyligen?

#46   Miguel

Reserv

• Administratör
  • 52 Inlägg:

Postad 18 February 2019 - 12:36 PM

Visa inläggJustus skrev:

Haha jätte konstigt men roligt! Angående versionen, laddade du ned filen nyligen?

27e januari :)

#47   svempa23

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Arsenal
  • Tränar:AJ Auxerre

Postad 19 February 2019 - 10:52 AM

Fantastiskt jobb du lagt ner! Gått från div 4 till div 1 nu utan problem med databasen!

Detta inlägg har redigerats av svempa23: 19 February 2019 - 10:52 AM

#48   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 153 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 21 February 2019 - 22:03 PM

HTFF (Hammarby talangfabrik ff) har ersatt Enskededalen i division 5 mellersta Stockholm. HTFF fungerar som farmarlag/reservlag åt Hammarby som äger föreningen. Går detta att få till i Helsvenskan? skulle vara super kul Postad bild

Källa: https://www.hammarby...seniorlag-igen/

#49   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 22 February 2019 - 10:49 AM

Visa inläggsvempa23 skrev:

Fantastiskt jobb du lagt ner! Gått från div 4 till div 1 nu utan problem med databasen!

Roligt att höra! Dela gärna med dig i forumet om hur det går i din resa Postad bild

Visa inläggTejparn skrev:

HTFF (Hammarby talangfabrik ff) har ersatt Enskededalen i division 5 mellersta Stockholm. HTFF fungerar som farmarlag/reservlag åt Hammarby som äger föreningen. Går detta att få till i Helsvenskan? skulle vara super kul [url=

Källa: https://www.hammarby...seniorlag-igen/

Fixar jag! Skoj att de är tillbaka, får se om de lyckas lika bra som under förra sessionen!

#50   Tejparn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 153 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 22 February 2019 - 15:45 PM

Visa inläggJustus skrev:

Fixar jag! Skoj att de är tillbaka, får se om de lyckas lika bra som under förra sessionen!

Härligt! bara att hojta till när det är fixat så laddar jag ner igen Postad bild

#51   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 24 February 2019 - 13:40 PM

Visa inläggTejparn skrev:

Härligt! bara att hojta till när det är fixat så laddar jag ner igen [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/kiss2.png"]http://cdn.fmsweden....fault/kiss2.png[/url][/img]

Uppdaterat med HTFF plus mycket mer. Lycka till i division 5 nu!

#52   ilpomodore

Ungdom

• Medlem
  • 9 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog/Resurslärare
  • Favoritlag:AIK, Liverpool

Postad 01 March 2019 - 13:01 PM

Hej, här kommer en hel del ändringar att göra med Hanvikens SK.

Laget spelar 2019 i Div 3 Södra Svealand.

Spelare som inte längre spelar i Hanviken, ny klubb inom parantes:
Mattias Östberg (lagt av)
Max Embring (Tyresö FF, som förövrigt spelar i Div 2 Södra Svealand 2019)
Samuel Sheratt (Nu bosatt på Nya Zeeland)
Adam Fälling (Reymersholms IK)
Joakim Kupari (Högalids IF)

Spelare som lämnat där jag inte vet ny klubb:
Lucas Jonzon
Niclas Kembel
Atilla Köksal
Pontus Lithén
Jonas Pettersson
Miakim Zinkirov
Simon Hellqvist
Phanuphon Khamnin
Jesper Bertling
Rony Miranda

Spelare som numera spelar i Hanvikens SK, tidigare klubb inom parantes:
Jesper Sommensjö (Järla IF)
Fabian Mattsson (Vendelsö IK)
Andreas Söderstedt (Tyresö FF)
Robin Westman Söderstedt (Tyresö FF, även bror med Andreas Söderstedt)
Christos Karamousiz (Kontraktslös, spelar förövrig Högerback, inte innermitt)
Nicolás Cordero (Kontraktslös, baserad i Uruguay, spelar förövrigt OMV alternativt AC, inte BH)
Jasmin Dzankovic (Västerhaninge IF)
Mossadiq Zekria (Västerhaninge IF)
Waldemar Hjalmarsson Blomster (Boo FF)
Elvir Spahovic (Västerhaninge IF)

Ändringar i Ledarstaben:
Sebastian Wänstrand-Björk ska vara Ansvarig för ungdomsutvecklingen, inte manager.
Johan Gustafsson (Bagarmossen Kärrtorp BK) är nybliven Assisterande Manager, spelar inte själv längre.
Adel Zahir-Houari är inte längre en del av ledarstaben.
Sören Åkeby (kontraktslös) ska vara klubbens Manager.

Då många av dessa ändringar inte egentligen är särskilt färska så blir det svårt att hitta officiella uttalanden om alla, men då jag själv spelar i laget så hoppas jag det räcker.

#53   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 04 March 2019 - 23:45 PM

Visa inläggilpomodore skrev:

Hej, här kommer en hel del ändringar att göra med Hanvikens SK.

Fint! :) Fixar detta till nästa uppdatering

#54   svempa23

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Arsenal
  • Tränar:AJ Auxerre

Postad 05 March 2019 - 12:16 PM

Har nu spelat 4 säsonger utan problem från div 4 till div 1. Slutade 3 i ettan första säsongen så ser just ut, en tanke bara min ekonomi är KATASTROF några bra tips på att få in lite snabba cash?

#55   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 06 March 2019 - 03:17 AM

Har nu spelat 4 säsonger utan problem från div 4 till div 1. Slutade 3 i ettan första säsongen så ser just ut, en tanke bara min ekonomi är KATASTROF några bra tips på att få in lite snabba cash?

Min enda riktiga pengaboost när jag försökte mig på en svensk LLM/youth challenge kom när jag tvingades spela en hyfsat lovande ung anfallare direkt han spawnade, blev skyttekung i superettan, forsatte i samma stil i allsvenskan trots att jag fick en hel del däng och stack utomlands för 5 millar & lite klausuler
Tyvärr råkade jag bränna de pengarna på fel grejjer och tappa kärleken till saven, drog upp de vanliga ungdomsgrejjerna såklart, förlängde med stommen i truppen, men sen byggde jag ett data-analyscenter med eller va de nu heter, de brukar juh va billiga, men eftersom de byggdes från grunden så kosta de typ över en mille och plötsligt låg ja nästan back igen och fick inte anställa någon analytiker endå...

så kort: få fram något ungt och lovande tvinga dom till utveckling (speltid + bra träning) och sälj så dyrt de bara går. De här potentialsummorna för vad de kanske eventuellt kan bli får du bara när de e tonåringar imo
PS sen får du juh bättre betalt juh bättre ställt du har de, ribban flyttas osv

#56   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 06 March 2019 - 15:13 PM

Stor eloge för arbetet med Helsvenskan Postad bildPostad bild

Sitter och försöker jobba igång en riktig långkörare där starten blev i sörmländska division 7 i närheten av mina hemtrakter. Efter en promenadseger i ligan första året och en lika övertygande start i division 6 så blåste det riktiga medvindar och helt plötsligt stod jag och förfogade över ett lag i division 2.

Får se vart denna resa slutar... förhoppningsvis blir det riktigt svårt och jävligt Postad bild
"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#57   kossam

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 107 Inlägg:

Postad 13 March 2019 - 00:08 AM

Har åkt på det där problemet med att Div 2 inte uppenbarar sig. Finns det någon lösning till det problemet eller hur blev det?

#58   oscarcroby

Ungdom

• Medlem
  • 6 Inlägg:

Postad 19 March 2019 - 13:23 PM

EDIT: Hittade det jag frågade efter. Tackar också för grymt jävla jobb!

Detta inlägg har redigerats av oscarcroby: 19 March 2019 - 13:27 PM

#59   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Inlägg:

Postad 22 March 2019 - 16:14 PM

Som Pontus sa, försök utveckla ungdomarna och sälj "dyrt". Annars är en favoritmetod jag har att dra ihop träningsmatcher mot lokala storlag och hoppas på att matchen sänds på tv. Då kan man få riktigt "stora" summor.

Visa inläggkossam skrev:

Har åkt på det där problemet med att Div 2 inte uppenbarar sig. Finns det någon lösning till det problemet eller hur blev det?

Har själv inte fått det på någon av de senaste versionerna så vågar inte svara på vad det kan bero på. Men för en annan som fått samma problem löste det sig helt av sig själv nästa säsong. Så se det som väldigt lång vila helt enkelt ;)

Visa inläggMasterOfFlow skrev:

Stor eloge för arbetet med Helsvenskan [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img][img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/thumbs_up.png"]http://cdn.fmsweden....t/thumbs_up.png[/url][/img]

Sitter och försöker jobba igång en riktig långkörare där starten blev i sörmländska division 7 i närheten av mina hemtrakter. Efter en promenadseger i ligan första året och en lika övertygande start i division 6 så blåste det riktiga medvindar och helt plötsligt stod jag och förfogade över ett lag i division 2.

Får se vart denna resa slutar... förhoppningsvis blir det riktigt svårt och jävligt [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/laugh2.png"]http://cdn.fmsweden....ault/laugh2.png[/url][/img]

Skoj! Vilket lag är det? Har ni vunnit allsvenskan än?

#60   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 23 March 2019 - 01:53 AM

Ett något slumpat sätt att få pengar som litet lag är att råka lottas mot ett större lag i cupen och sälja hemmafördelen, men det är juh inget man kan satsa på de lixom bara händer....

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar