Inledning
Hej FMsweden och alla football manager-galningar där ute! Daniel heter jag och för en del år sedan var jag en väldigt aktiv rapporterare på det här forumet. Det blev ett antal rapporter, mestadels med mitt favoritlag i allsvenskan men jag fann det ofta svårt att hålla uppe motivationen att verkligen grotta ner mej under flera säsonger, men en rapport som jag skrev stod verkligen ut från alla andra. På football manager 2011 tog jag över ett mycket litet lag långt, långt ner i seriesystemet i Skottland och sjösatte en resa som blev över 20 säsonger lång och som kulminerade i en finalmatch i Europa League. Äventyret med Clyde FC var helt fantastiskt roligt för mej att skriva om och när jag så här många år efter läser igenom min över 200 inlägg långa rapport ger det mej fortfarande en kick att minnas mina gamla spelare, mina milstolpar, motgångar och så klart triumfer. Till denna dag har jag inte hittat den glädjen i någon annan save så jag tänkte faktiskt försöka sluta cirkeln och göra ett nytt försök med exakt samma klubb med exakt samma målsättningar.
Tar emot alla tips, trix och givetvis konstruktiv kritik som ni kan ge mej då jag är lite rostig i gamet. Häng med!
Information om Clyde FC:
Nation: Skottland
Nuvarande division: Ladbrokes League 2 (fjärdedivision)
Status: Profesionell
Ekonomi: Ok
Smeknamn: The Bully Wee
Rivaler: Patrick Thistle, Hamilton
Arena: Broadwood Stadium (8086 åskådare, endast sittplatser)
Träningsanläggning: Tillräcklig
Faciliteter för dataanalys: Dålig
Ungdomsakademi: Under genomsnittet
Ungdomsträning: Ordinär
Ungdomsrekrytering: Ganska enkel
Målsättningar
Även om Clyde FC är en liten klubb långt nere i seriesystemen finns ändå en potential i faciliteterna att spela på en högre nivå. Med en rätt stor arena för den nivå man befinner sej på känns det inte orealistiskt att sikta på högre divisioner. Att nå hela vägen till Premier League är kanske mer en vision än ett just nu realistiskt mål så rent krasst så kan man väll säga att det jag siktar på är att varje år ta succesiva framsteg tabellmässigt så får vi se hur länge jag får behålla jobbet!
Det finns andra saker än rent sportsliga framgångar som gör något med mej, som t ex att fostra framtida landslagsspelare, satsa ungt och brittiskt och att sätta milstolpar som antal matcher och mål för klubben. Det främsta målet är att klamra mej kvar i Clyde så länge som möjligt och att ha roligt!
Managerpseudonym
Löken på laxen med denna rapport för att knyta samman denna med min gamla från 2011 blir att göra min forne skyttekung och personliga favorit i det laget Liam Burrows till den tränare som ska ta Clyde uppåt i näringsskedjan. Med sina 189 ligamål på 477 matcher känns han som rätt man för uppgiften. Ni som älskar det här spelet lika mycket som jag vet hur fäst man blir vid sina gamla regens. För att ge mej själv en utmaning lät jag spelet föreslå hans tränarlicens baserat på Ladbrokes League 2.
Databasinställningar och managerinformation:
Spel: Football manager 2019 19.2.1
Databasstorlek: Medium
Laddade ligor: Skottland (Ladbrokes League 2 och över), England (Vanarama National och över), Irländska Division 1 och över) Nordirländska BPI League och över), Svenska Superettan och över) och Walesiska JD Welsh Premier League endast)
Manager: Liam Burrows
Nationalitet: Skotsk
Ålder: 40 år
Bakgrund: Fotbollsproffs (nationell nivå)
På länken hittar ni min gamla rapport om någon skulle vilja läsa igenom den!