Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Clyde FC - röda segel

43 svar till detta ämne

#1   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 01 January 2019 - 22:44 PM

Postad bild

Inledning
Hej FMsweden och alla football manager-galningar där ute! Daniel heter jag och för en del år sedan var jag en väldigt aktiv rapporterare på det här forumet. Det blev ett antal rapporter, mestadels med mitt favoritlag i allsvenskan men jag fann det ofta svårt att hålla uppe motivationen att verkligen grotta ner mej under flera säsonger, men en rapport som jag skrev stod verkligen ut från alla andra. På football manager 2011 tog jag över ett mycket litet lag långt, långt ner i seriesystemet i Skottland och sjösatte en resa som blev över 20 säsonger lång och som kulminerade i en finalmatch i Europa League. Äventyret med Clyde FC var helt fantastiskt roligt för mej att skriva om och när jag så här många år efter läser igenom min över 200 inlägg långa rapport ger det mej fortfarande en kick att minnas mina gamla spelare, mina milstolpar, motgångar och så klart triumfer. Till denna dag har jag inte hittat den glädjen i någon annan save så jag tänkte faktiskt försöka sluta cirkeln och göra ett nytt försök med exakt samma klubb med exakt samma målsättningar.

Tar emot alla tips, trix och givetvis konstruktiv kritik som ni kan ge mej då jag är lite rostig i gamet. Häng med!

Information om Clyde FC:
Nation: Skottland
Nuvarande division: Ladbrokes League 2 (fjärdedivision)
Status: Profesionell
Ekonomi: Ok
Smeknamn: The Bully Wee
Rivaler: Patrick Thistle, Hamilton
Arena: Broadwood Stadium (8086 åskådare, endast sittplatser)
Träningsanläggning: Tillräcklig
Faciliteter för dataanalys: Dålig
Ungdomsakademi: Under genomsnittet
Ungdomsträning: Ordinär
Ungdomsrekrytering: Ganska enkel

Målsättningar
Även om Clyde FC är en liten klubb långt nere i seriesystemen finns ändå en potential i faciliteterna att spela på en högre nivå. Med en rätt stor arena för den nivå man befinner sej på känns det inte orealistiskt att sikta på högre divisioner. Att nå hela vägen till Premier League är kanske mer en vision än ett just nu realistiskt mål så rent krasst så kan man väll säga att det jag siktar på är att varje år ta succesiva framsteg tabellmässigt så får vi se hur länge jag får behålla jobbet!
Det finns andra saker än rent sportsliga framgångar som gör något med mej, som t ex att fostra framtida landslagsspelare, satsa ungt och brittiskt och att sätta milstolpar som antal matcher och mål för klubben. Det främsta målet är att klamra mej kvar i Clyde så länge som möjligt och att ha roligt!

Managerpseudonym
Löken på laxen med denna rapport för att knyta samman denna med min gamla från 2011 blir att göra min forne skyttekung och personliga favorit i det laget Liam Burrows till den tränare som ska ta Clyde uppåt i näringsskedjan. Med sina 189 ligamål på 477 matcher känns han som rätt man för uppgiften. Ni som älskar det här spelet lika mycket som jag vet hur fäst man blir vid sina gamla regens. För att ge mej själv en utmaning lät jag spelet föreslå hans tränarlicens baserat på Ladbrokes League 2.

Databasinställningar och managerinformation:
Spel: Football manager 2019 19.2.1
Databasstorlek: Medium
Laddade ligor: Skottland (Ladbrokes League 2 och över), England (Vanarama National och över), Irländska Division 1 och över) Nordirländska BPI League och över), Svenska Superettan och över) och Walesiska JD Welsh Premier League endast)
Manager: Liam Burrows
Nationalitet: Skotsk
Ålder: 40 år
Bakgrund: Fotbollsproffs (nationell nivå)

länken hittar ni min gamla rapport om någon skulle vilja läsa igenom den!

#2   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 01 January 2019 - 22:50 PM

Välkommen tillbaka! Kommer följa!

#3   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2468 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 02 January 2019 - 09:57 AM

Kommer garanterat att följa denna! Kul att du är tillbaka!

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#4   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 03 January 2019 - 19:37 PM

Postad bild

Wheelin' and Dealin'
Planen var hela tiden att hålla löneutgifter nere så mycket som möjligt för att inte överstiga vår redan strama budget men allt eftersom veckorna gick sträckte jag mej längre och längre över gränsen tills vi hamnade på strax under 115% av vår utsatta lönebudget, och redan efter mitt första transferfönster är klubben i något av en ekonomisk knipa med en estimerad förlust på nästan 5 000 000 miljoner denna säsong. Det jag hade tänkt var att dumpa av min oönskade personal och försöka låna in gratis eller ta in spelare på amatörkontrakt för att på så sätt hålla ner konstnaderna. Tyvärr efter en månad på jobbet hade jag tagit in tre högavlönade spelare, en huvudscout, en scout och två hjälptränare som bara på egen hand svarade för 44 000 av våran budget på 230 000 exklusive signons och bonusar. Man skulle kunna säga att jag gick lite överstyr. Inget av dom tidigare nämnda oönskade var på något sätt intresserade av att lämna klubben vilket gjorde det omöjligt att minska på utgifterna på det sättet. Med lite snyggt sportcheferi från min sida i slutet av fönstret lyckades jag iallafall bredda (och spetsa) truppen med två riktigt bra unga lån från Premier League helt utan konstnad. Danny Finlayson från Rangers och James Scott från Moterhwell ser otroligt fina ut!

Postad bild Graham Bowman | Mv | 25 år - kontraktslös
Postad bild Jamie McKernon | M C | 26 år - kontraktslös
Postad bild Michael McMullin | B/YB V | 21 år - kontraktslös
Postad bild Danny Finlayson | B C | 17 år - på lån
Postad bild James Scott | A | 17 år - på lån

Med det sagt så är jag ändå nöjd med dom värvingarna jag lyckades landa även om det eknomiskt sprang iväg lite. Graham Bowman och Jamie McKernon, både ungefär halvvägs i karriären med fin rutin blev mina första targets. Försteslips Bowman var ett självklart val då jag ville få in en målvakt av god League 2 klass och i en bra ålder, har potential att växa med klubben och har redan spelat fotboll en och till och med två divisioner över våran. McKernon ger mej lite bredd på innermittfältet - en position som kommer behöva bredd då jag i min taktik använder fyra centrala mittfältare. Sist av allt värvade jag in Michael McMullin för att förhoppningsvis ta förstatröjan på vänsterbacken där jag tyckte vi såg lite svaga ut. McMullin är rent tekniskt sett riktigt svag men hans fysik väger upp för detta, känslan är att på den här nivån kommer han att komma långt på sin 13 acceleration, 15 fart, 14 grundkondition och 13 spänst och smidighet. Besitter även enligt min assisterande en drös potential.

Säsongen 2018-2019 kommer mitt Clyde att mestadels spela 4-1-2-1-2 utan ytterspringare med lite mazzela action, ska även försöka leka lite med den pressande forwardsrollen då jag aldrig testat den förut. Jag är inte så taktiskt adept så om ni inte är jätteintresserade så går jag inte in så djupt på det rent taktiska, jag lägger jättegärna upp min taktik om någon vill ha dock!

Detta inlägg har redigerats av DanneDaniel: 24 March 2019 - 20:33 PM

#5   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:

Postad 05 January 2019 - 14:12 PM

Snyggt!

#6   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 15:49 PM

Visa inläggDenki skrev:

Kommer garanterat att följa denna! Kul att du är tillbaka!

Kul att ha med dej! Tack!

Visa inläggYayakolo skrev:

Snyggt!

Tack så mycket!

Detta inlägg har redigerats av DanneDaniel: 06 January 2019 - 15:53 PM

#7   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 15:49 PM

Postad bild

Truppgenomgång

Målvakter:
Det finns inte så mycket att säga om målvaktsuppsättningen, en tydlig hierarki med Bowman som klar etta och med Blair Currie som kompetent andrakeeper. Graham Bowman är efter vår anfallsstjärna den högst betalda spelaren i klubben och jag förväntar mej att hans spel ska spegla det faktumet. Han har spenderat större delen av sin karriär som andrakeeper för Falkirk i både Premiership och Championship men har dom två senaste säsogerna klivit ner till League 1 och spelat för Stenhousemuir och Albion Rovers, nu förväntas han ta upp oss till League 1 som förstamålvakt. Bra på linjen.

Postad bild Graham Bowman 25 år Postad bild Blair Currie 24 år

Backlinjen:
Vid första anblick kan det se ut som högerbacken behöver förstärkningen, men förutom förstavalet Duffie kan Cuddihy kliva ner från mittfältet och göra ett väldigt kompetent jobb. Ordinarie backlinje kommer att vara Duffie, inlånade Finlayson, McNIff och McMullin. McNIff kan nog dyka upp med lite mål från sin mittbacksposition då han har en frisparkstass som kommer generera målchanser. Bakom dessa fyra herrar finns kompetenta reserver, Jordan Stewart är helt okey utan att ha några fantastiska attributer med en hel del potential.

Postad bild Kieran Duffie 26 år Postad bild Joe Gorman 23 år Postad bild Dylan Cogill 20 år Postad bild Martin McNiff 26 år
Postad bild Scott Rumsby 24 år Postad bild Danny Finlayson 17 år - på lån Postad bild Jordan Stewart 22 år Postad bild Michael McMullin 21 år

Mittfält:
Lagets stora dödköttsdel. Spelare som Lyon, Lamont och Love är för visso kompetenta fotbollsspelare men ingen av dom finns med i mina planer för framtiden och passar över huvud taget inte in i mitt taktiskt tänk, tyvärr vägrade alla att lämna klubben. Tilltänka defensiva ankaret i min centrala diamant kommer att bli unge Ray Grant och den offensiva pjäsen bakom anfallarna blir Jack Boyle som har sett riktigt bra ut på försäsongen. Dom övriga två mittfältsrollerna (en mazzala och en defensiv speluppläggare) kommer jag att rotera på mellan Cuddihy, McStay och McKernon samt vid kris ålderstigne Rankin.

Postad bild Tom Lang 21 år Postad bild Ray Grant 21 år Postad bild Kevin Nicoli 32 år Postad bild Ross Lyon 20 år
Postad bild Mark Lamont 20 år Postad bild John Rankin 35 år Postad bild Chris McStay 22 år Postad bild Jamie McKernon 26 år
Postad bild Barry Cuddihy 21 år Postad bild Ally Love 26 år Postad bild Jack Boyle 20 år

Anfall:
En lagdel av absolut högsta klass för den här divisionen. David Goodwillie var förra säsongen lagets och seriens skyttekung med 25 mål på 36 matcher och jag är övertygad om att han kommer landa däromkring även den här säsongen om han får vara skadefri. Med spel i Engelska Championsship och skotska Premiership kanske många undrar vad han gör på den här nivån, efter lite googlande fick jag ett tråkigt svar på den frågan. Det visar sej att han är våldtäktsdömd och var tvungen att kliva ner på League 2-nivå för att hitta villiga arbetsgivare. Mörker. Ickedestomindre kommer han den här säsongen vara vår pressande forward bredvid ett av få internationella inslag i serien Abelkarim Belmokhtar (född i Paris) som ser väldigt spännande ut. Som om det inte var nog med kontroversiella spelare så har vi även 25-åriga David Hopkirk med spel i skotska Championship i bagaget i reservlaget redo att börja spela fotboll 2019 tills han avtjänat en avstängning av oklar anledning. För att ge anfallet lite mer djup tills dess har vi lånat in en fantastiskt lovande 17-åring från högstaserien.

Postad bild David Goodwilllie 29 år Postad bild James Scott 17 år - på lån Postad bild Abdelkarim Belmokhtar 22 år

Försäsong och cupspel:
Precis som i Sverige så går dom skotska lagen in i ett cupgruppspel innan seriespelen början där fem lag möter varandra en gång och där vinnarna ur varje grupp går vidare till slutspel. Det kalaset kallas Betfred Cup och det ger oss en möjlighet att möta riktigt kvalificerat motstånd istället för att bara spela träningsmatcher. Vid oavgjort går matchen till straffar där vinnaren av straffläggningen får två poäng medans förloraren får ett. Vi fick en tuff men inspirerande lottning med två premiershiplag i Livingston och Hearts så det blir en tuff tävlingsstart för Clyde FC. Jag kommer att rapportera om gruppspelet och den övriga försäsongen i nästa inlägg.

Detta inlägg har redigerats av DanneDaniel: 06 January 2019 - 21:10 PM

#8   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1758 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 06 January 2019 - 18:15 PM

Sjukt nice! :)

#9   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 232 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 06 January 2019 - 18:30 PM

Kommer ihåg att Goodwillie spottade in mål för mig i skotska ligan på tidigare saves. Tråkigt att höra om hans förflutna nu också.

#10   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4077 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 18:54 PM

Goodwille känner man ju igen från tidigare upplagor. Sjukt tragisk historia.

Lycka till, ska bli oerhört kul och följa denna resa!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#11   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 06 January 2019 - 21:56 PM

Postad bild

Betfred Cup

Hearts hemma
Som en del i försäsongen deltog vi i Betfred cup där lag från Skottlands fyra högsta divisioner spelar mot varann. En otroligt tuff lottning gav oss två premiership-lag direkt i form av Hearts of Midlothian och Livingston redan i dom två första omgångarna. Hearts blev en ärofull 1-3 förlust hemma inför en fantastisk publik på nästan 3000 åskådare där Jack Boyle gjorde vårt enda mål för att snygga till slutresultatet i slutminuterna. Vi hade inte direkt marginalerna på vår sida då Steven Naimsith två gånger fick lägga bollen på straffpunkten, då är det svårt att slå ett lag som Hearts.

Livingston borta
En helt annan historia blev det borta mot Livingston där vi verkligen dök upp och var precis lika bra som hemmalaget tillhörande högstaserien. Bara ett misstag av får unga 17-årige mittbackslån kostade oss en vinst i slutminuterna och matchen gick till straffar efter 2-2 där vi hade 17 skott och 2 ramträffar utöver Goodwillie och Cuddihys varsina mål. Det blev Ray Grant med sina blyga 4 i straffsparkar men 14 i kyla som slog in vår avgörande straff vilket gav oss två poäng mot ett på pappret mycket bättre lag, en fantastisk prestation.

Queens Park hemma, Stanrear borta
En stabil seger mot ligakonkurrenten Queen's park med 2-1 efter dubbla strutar av vår franska anfallsstjärna i matchen efter förbättrade moralen och dynamiken i truppen ytterligare. Med mycket hjälp av en storspelande målvakt som motade 15 skott klarade vi av att nolla Stanraer från League 1 borta i gruppens sista omgång, Goodwillie och ytterligare två kontringsmål av Belmokhtar betydde 3-0 och en grym andraplats i gruppen framför två lag från högre divisioner. En grym start spelmässigt och en riktigt bra upptakt för ligastarten. Vi drog även in en kvarts miljon kronor i vinstpengar vilket hjälper vår blödande ekonomi.

Postad bild
Fyra mål av Belmokhtar i gruppspelet

#12   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:

Postad 08 January 2019 - 11:45 AM

Fortsatt bra!

#13   Anderssinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 112 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:AIK

Postad 08 January 2019 - 13:27 PM

JAAA! Denna rapportserien var helt magiskt förut.

#14   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 10 January 2019 - 20:39 PM

Postad bild

Här för att vinna
Med ett starkt cupspel i ryggen, bra träningsmatcher och vind i röda segel gick vi in i Ladbrokes League 2 som mediatippade favoriter. Med höga lönekostnade och bred trupp var kravet från styrelsen att vi minst skulle nå playoff genom minst en fjärdeplats men något annat än en serieseger känns blygt att inte sikta på. I hemmapremiären ställdes vi mot bottentippade Cowdenbeath. Med bara två minuter spelat rann min personliga favorit Boyle förbi genom mittfältet och serverade Goodwillie till 1-0 och det såg ut att bli en bekväm premiär. Kvittering för bortalaget gjorde dock att det krävdes ett fantastiskt frisparksmål av Martin McNIff och en darrande ribba bakom Bowman för att bärga en skakig 2-1 seger. Vi fortsatte att prestera helt enligt förhoppningarna och krossade Stirling borta i andra omgången med 3-0 och städade av bara farten av första omgången i IRN-BRU cup (se information nedan). Amatörgängen East Kilbride stod för motståndet och jag ställde upp rejält reservbetonat för att spara trupperna till en bortamatch tre dagar senare. Dom två 17-åriga lånen James Scott och Danny Finlayson gjorde varsitt mål när vi vann enkelt. Goodwillie sinnessjuka klass för den här nivå visade sej när han gjorde sitt tredje, fjärde och femte mål mot Peterhead i tredje omgången (två på straff men ändå). Planerlig men icke desto mindre superstark inledning med serieledning direkt. Martin McNiff är livsfarlig var han än skjuter från med sina frisparkar förövrigt.

Postad bild

IRN-BRU cup
En av dom fyra tävlingarna som vi är inblandade i den här säsongen är den cup som tidigare hette Challenge Cup. Då var det ett enkelt upplägg, alla lag från Skottland förutom dom från Högstaserien spelade mot varandra i utslagningsformat. Det var ett sätt för dom mindre lagen att vinna titlar i ett land dom domineras av Celtic och the big boys. Nu är det en annan femma, detta är bland dom märkligaste tävlingsupplägg jag sett. Från och med 2018 deltar dessa lag i tävlingen.
- 30 lag totalt från Championship, league 1 och league 2
- 12 u20-lag från alla representanter i Premiership
- 8 lag totalt från Highland League och Lowland League
- 2 lag från irländska Premier Division
- 2 lag från welesiska Premier League
- 2 lag från nordirländska Premiership
- 2 lag från engelska vanarama national league (!!!???)
Man kan ju tycka att det är märkligt att ett lag från England ska komma och vinna titlar på skotsk mark. I nästa omgång ställs vi mot Falkirk från Championship så vi lär troligtvis inte att få chansen att sätta några sassanachs på plats den här säsongen.

Detta inlägg har redigerats av DanneDaniel: 10 January 2019 - 20:39 PM

#15   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 10 January 2019 - 22:05 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Fortsatt bra!

Visa inläggAnderssinho skrev:

JAAA! Denna rapportserien var helt magiskt förut.

Tack så mycket, fina ord! Kul att någon kommer ihåg den!

#16   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1758 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 11 January 2019 - 10:58 AM

Galet snyggt! Postad bild

#17   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 13 January 2019 - 15:22 PM

Postad bild

Ladbrokes League 2
Serien har flytet på exceptionellt bra och vi är fortfarande obesegrade med 10 matcher spelade. Den enda lilla svackan vi hade (eller ambrio av en svacka snarare) var när vi i början av September tappade 2-0 till lika mot Annan och sen i matchen efter gjorde en riktigt svag insats mot Albion Rovers där bara en straffräddning av Graham Bowman i 94:e (!) minuten räddade en uddamålsseger. I seriefinalen borta mot Berwick gjorde vi också en rätt slätstruken match när vi i den åttioåttonde matchminuten rättvist låg under med 3-1 efter att vårt enda mål kommit från en horibel bakåtpass av hemmalaget. Vi räddades dock i slutet av att McStay och Boyle i 88:e och 94:e minuten distansskjöt oss till en blytung poäng mot topprivalen. Vi har haft relativ tur med skador där det värsta som hänt var att Kieran Duffies vad strulade och han missade hela september månad men vi klarade av det bra med Cuddihy som lite ovan högerbacksvikarie.

Postad bild

För att gå lite närmare på enskilda prestationer är dom första jag vill nämna mina två ordinarie mittbackar. Frisparksspecialisten Martin McNIff har förutom två mål på liggande boll från distans gjort ett fantastiskt vinstmål i 94:e minuten på nick mot Peterhead och spelar generellt riktigt bra försvarsspel. Mittbackskollegan Finlayson har varit bra men hans ringa ålder märks ibland med misstag och orsakade straffar i konstiga lägen, lyckligtvis har det inte straffat sej riktigt än så länge. Chris McStay tog hem månadens spelare i september och har varit bäst i laget i inledningen, han har även löpt mest i hela serien. Mittfältskompanjonerna Boyle och Cuddihy är överlägsna på träningen (mellan 9,5 och 10 i träningsbetyg varje vecka) och är även fantastiska i matcherna bägge två. David Goodwillie har med 8 mål och 2 assister varit inbladad i nästan hälften av våra mål. Sist av allt kan nämnas att jag blev månadens tränare i Augusti med fyra vinst av fyra, drömstart!

Postad bild

IRN-BRU och Skotska Cupen
Falkirk från Championsship blev numret för stort i IRN-BRU cupens andra omgång även om vi gjorde en OK insats på bortaplan där vi bara förlorade med 2-1. Målvakt Graham Bowman var bäst på plan vilket kanske säger lite om vilka problem vi fick med Falkirk. 62 360 kronor fick vi för det uttåget. I den vanliga cupen, dvs den skotska cupen, fick vi Annan i lottningen i omgång 2. Vi ställde upp med starkast möjliga lag och trots bortaplan tog vi ett starkt grepp om taktpinnen med en 3-0 ledning i paus efter klassmål av Goodwillie och McStay samt ett självmål. Matchen svängde rejält och vi tappade lite fokus i slutet när Annan fick reducera till 4-3 men Belmokthar fick kontra in ett ovanligt mål från hans sida vilket skrev siffrorna till galna 5-3. 47 000 kronor i prispengar vilket håller oss på svarta siffror i balansen.

Detta inlägg har redigerats av DanneDaniel: 24 March 2019 - 20:46 PM

#18   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 20 January 2019 - 18:23 PM

Postad bild

Serieledare vid årsskiftet
Vi har tagit ett rejält järngrepp om förstaplatsen i tabellen och några dagar innan årsskiftet noterade vi i protokollet vår sjunde raka vinst och en position som obesegrade, överlägsna serieledare. Vi ser ut att enkelt ta oss till League 1 med tio poäng ner till ligatvåan och sexton poäng ner till att missa playoff. Taktiken fungerar utmärkt och när vi inte spelar bra har vi med tur och skicklighet tagit uddamålsvinster eller pressat fram ett poäng ur svåra utgångslägen, bollen studsar helt enkelt vår väg. Jag ser inte hur vi ska kunna tappa den här ledningen. Med så pass mycket andrum i ligan har jag försökt prioritera vår egen spelare Belmokthar istället för den inlånade James Scott men fransosen som jag trodde så mycket på inför säsongen har inte kunnat hålla jämna steg med det 17-åriga anfallsesset. En annan fördel med vår fördelaktiga position är att vi kan satsa helhjärtat på den enda cupen som vi fortfarande deltar i, den skotska cupen. Vi tvingade League 1 gänget Brechin till omspel på vår hemmaplan efter 2-2 borta och på Broadwood Stadium slaktade vi dom med 5-1 efter storspel av Jack Boyle och James Scott. Prispengarna (70 000 kr) behövs verkligen då vi går flera hundra tusen back varje månad. I 16-delsfinalen ställs vi mot bittra rivalerna Patrick Thistle på hemmaplan, jag var nöjd med lottningen, inte bara för att det blir ett derby och folkfest men även för det faktum att vi slipper möta lagen från högstaserien som nu gett sej in i tävlingen.

Postad bild

SpelarstatistikSpelschema

Förstärkningar och kontraktsförlängningar
Med ALLA spelare i a-laget förutom en (Bowman) på utgående kontrakt såg jag till att skriva så långa kontrakt som möjligt med spelare jag vill ta med mej in i nästa säsong. Hela ordinarie mittfältkvartetten Cuddihy, McStay, Grant och Boyle fick varsitt nytt 1,5 årskontrakt. McNiff, Duffie och Belmokhtar fick även nya kontrakt, resten av a-truppen kommer jag med största sannolikhet försökta byta ut mot spelare som både passar mitt spelsystem bättre och som inte kräver lika hög lön. Goodwillie gör sitt sista halvår med klubben (om han inte blir såld i Januari) då han har anbud från mycket större klubbar i England och omöjligt går att förlänga med. Jag har redan nu börjat titta på nya spelare för nästa säsong och två kontraktslösa skottar kom in tidigt under vintern. Blair MacLennan och Ben Reilly är dugliga reserver som bägge gick med på att skriva amatörkontrakt. Reilly har fina psykiska och fysiska egenskaper och MacLennan är en defensiv mittfältare med bra speluppfattning. Bägge kommer förhoppningsvis att vara nyttiga truppspelare.

Postad bild Ben Reilly | B/M H, OM HC | 21 år - kontraktslös
Postad bild Blair MacLennan | DM, M C | 21 år - kontraktslös

#19   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 20 January 2019 - 23:42 PM

Minns även jag din Förra Clyde rapport vilket sug man fick för FM när man läste den! Följer även denna såklart, är något jävligt roligt att lira i Skottland. Brukar i varje upplaga lira en save med St. Johnstone. Kör hårt!

#20   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:

Postad 22 January 2019 - 13:41 PM

Bra som vanligt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar