Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Clyde FC - röda segel

43 svar till detta ämne

#41   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 13 April 2019 - 20:35 PM

Postad bild

Kapitel tre - Championsship
Med två succéartade säsonger i ryggen kliver vi nu in för andra året i rad in i en högre division med en mer eller mindre intakt spelartrupp. Till skillnad från dom tidigare två säsongerna är vi dock allt annat än topptippade och vi ser ut att gå en tuff säsong till mötes i Championsship. Som ni ser i spelbolagens tipstabell nedan är vi överlägsna jumbos i deras ögon och målsättningen internt är att försöka kämpa oss till en kvalplats. Det hetaste villebrådet på transfermarknaden i min succétrupp från i fjol var såklart Isaac Layne med sina 28 mål. Jag såg det som otroligt viktigt att hålla fast vid honom vilket skapade ett visst missnöje då Layne vägrades en flytt till en mer etablerad klubb i Championsship. Dom enda två nyckelsspelarna från i höstas som inte kommer att vara kvar är dom två Celtic-lånen i backlinjen som bägge återvände till högstaserien så dom behövde verkligen ersättas!

Postad bild.

Förstärkningar från Rangers
För att ersätta förra årets succélån Welsh som mittback bredvid Martin McNiff tog jag in två spelare. Det rörde sej inte direkt om en prestigevärvning när Greg Pascazio från Peterhead i League 2 presenterades första av alla under sommaren. Pascazio kommer inte sätta Championsship i lågor men han är en stabil mittback med fina attributer där det behövs som mest, enda riktiga svagheten är kanske hans snabbhet, det blir ett stort kliv upp för honom men jag tror nog att han kan bli en nyttig spelare. Kyle McClelland var hos oss förra årets på lån från Glasgow Rangers och spelade då 17 matcher, i år är han här som vår egna spelare då han värvades gratis på ett treårskontrakt. Kyle är tänkt som mittbackspartner till McNiff. Från Rangers plockades även Chris McKee som precis som förra året lånas in, som 17-åring gjorde han då 7 mål och det finns inget tvivel om att han besitter en drös potential. Mittbacksproblemet var därmed löst med Kyle McClelland som förstaalternativ på högerinnerback samt Greg Pascazio som duglig backup. Nu behövde jag verkligen en vänsterback då Daniel Church från Celtic inte var aktuell för ytterligare ett lån samt att Michael McMullin bråkat sej bort gratis.

Postad bild Greg Pascazio | B C | 24 år
Postad bild Kyle McClelland | B C | 18 år
Postad bild David McKay | M C | 19 år
Postad bild Chris McKee | A | 18 år - på lån
Postad bild George Johnston | B V | 18 år - på lån
Postad bild Chris Finne | B HV | 18 år - på lån
Postad bild Ross Brown | A | 17 år - på lån

Celticfostrad Mezzalatalang
Det var otroligt svårt att hitta vettiga kandidater, framförallt då jag helst av allt ville hitta billiga alternativ som lån eller fria övergångar. Det hela slutade med att jag från Dundee respektive St. Johnstone lånade in två artonåringar som kommer att konkurrera om samma position i elvan. George Johnston är den kanske mer naturliga på den positionen men Finne kommer bli väldigt svår att peta. Finne är egentligen en inverterad högerback men eftersom han är vänsterfotad kommer jag att använda honom på vänterkanten även om det inte är lika naturligt för honom, framförallt då jag inte använde inverterade ytterbackar i min taktik. När alternativet dök upp att plocka in den naturliga mezzalan David McKay från självaste Celtic kunde jag ej tacka nej. McKay är en sinnessjuk talang för en Championsship klubb så jag var överlycklig att kunna skriva ett treårskontrakt med honom. under tranferfönstrets sista dagar beslöt jag tillslut även att skicka iväg två av mina egna produkter på lån och även låna in en ung forward från St. Johnstone för att ge mej själv lite med bredd i truppen. Ross Brown är ett fysiskt odjur men lite av en oslipad diamant.

Postad bild Paul O'Hara | OM C | 17 år - lånas ut till Peterhead i League 2
Postad bild John McIntyre | M/OM C | 17 år - lånas ut till Montrose i League 1

#42   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5827 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 14 April 2019 - 16:19 PM

Grym som alltid.

#43   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 27 April 2019 - 20:24 PM

Postad bild

Truppgenomgång:

Målvakter:
Inga förändringar från förra årets uppsättning av målvakter då Graham Bowman, som bara missade en ligamatch förra säsongen var ligans bästa målvakt i League 1. Jordan Hart som är en duglig och väldigt tydligt uttalad andremålvakt kommer förhoppningsvis inte att tvingas ersätta sin kollega mellan stolparna speciellt ofta men jag anser honom ändå hålla en skapligt hög nivå. Eftersom vi numera spelar på en så pass hög nivå att tröjnummer skulle delas till laget fick Bowman givetvis tröja nummer 1.

Postad bild #1 Graham Bowman 27 år Postad bild #34 Jordan Hart 24 år

Backlinjen:
I backlinjen skedde kanske dom flesta förändringarna kontra förra årets spelarmaterial. den förra säsongens strålande låneduo Church och Welsh var omöjliga att få in igen och vi behövde ersätta dom bägge med rejält kvalitativa namn. Genom lån och värvningar på fri transfer samt ett stort förtroende till den unge Tam Connelly som backup så har jag iallafall kunnat sätta ihop en (vad jag tror) rätt duglig grupp spelare. Kerian Duffie, Martin McNiff och Kyle McClelland kommer att bilda tre fjärdedelar av vår ordinarie backlinje medan dom två lånade ytterbackarna känns hugget som stucket till vänster.

Postad bild #2 Kyle McClelland 18 år Postad bild #15 Tam Connelly 16 år Postad bild #3 Martin McNiff 28 år Postad bild #21 Chris Finne 17 år - på lån
Postad bild #13 George Johnston 18 år- på lån Postad bild #14 Kieran Duffie 28 år Postad bild #16 Greg Pascazio 24 år Postad bild #17 Ben Reilly 22 år

Mittfältet:
En lagdel som vid första anblick kanske ser lite smal ut, men alla dessa sju spelare är högkvalitativa och har antingen levererat för mej i flera säsonger eller (som i McKays fall) värvats in för att vara en given startspelare. Barry Cuddihy är säkerheten själv som reserv både som högerback och överallt på mittfältet, en otroligt viktig truppspelare även om han inte igår i en ordinarie startelva. Colin Gordon och Kurtis Roberts har alltid levererat för mej trots att dom aldrig riktigt varit ordinarie under längre perioder och kommer att vara rotationsalternativ till förstakvartetten; Grant, McKay (som mezzala), McStay och Boyle. Här hade jag riktigt roligt med att dela ut tröjnummer!

Postad bild #6 Barry Cuddihy 23 år Postad bild #4 Ray Grant 23 år Postad bild #5 David McKay 19 år Postad bild #8 Colin Gordon 18 år
Postad bild #7 Kurtis Roberts 25 år Postad bild #10 Chris McStay 24 år Postad bild #11 Jack Boyle 22 år

Anfallet:
Det heta transfervillebrådet Isaac Layne (med en säsong kvar på kontraktet) förväntas den här säsongen vara vårt främsta offensiva hot framåt som en av två spelare på topp. Trots missnöje över den uteblivna flytten lyckades jag på något mirakulöst sätt att förlänga hans kontrakt, dock med en väldigt låg utköpsklausul som resultat. Men jag lyckades enligt min mening slingra mej undan risken att något lag skulle tänka sej att aktivera den klausulen då den endast gäller inhemska lag från högre divisioner. Jag hoppas och tror att Premier League är ett alldeles för stort steg uppåt kvalitetsmässigt för att göra Layne till ett realistiskt transfermål för klubbar därifrån. Isaac Laynes kontrakt sträcker sej nu över tre ytterligare säsonger med en prislapp på strax över 100 000 kr. Chris McKee, Ross Brown och Connor Smith är alla tre unga och väldigt spännande alternativ.

Postad bild #9 Isaac Layne 25 år Postad bild #22 Abdelkarim belmokhtar 24 år
Postad bild #20 Chris McKee 18 år - på lån Postad bild #30 Ross Brown 17 år - på lån Postad bild #12 Conor Smith 17 år

Detta inlägg har redigerats av DanneDaniel: 27 April 2019 - 21:01 PM

#44   DanneDaniel

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 28 April 2019 - 22:33 PM

Postad bild

Egenproducerad fyramålsskytt
Precis som vanligt när tävlingssäsongen och Betfred Cups gruppspel skulle börja kämpade vi med dålig matchfitness och hög belastning. Detta på grund av dom få, tätt inplanerade träningsmatcher som spelades under dom två ynka veckorna av försäsong. Vi fick en relativt bra lottning då vi helt slapp lag från Premier League och där vi var en av tre representanter från vår nya division vilket gav mej en rejäl möglighet att tidigt se hur väl vi skulle stå oss jämfört med våra kollegor från Championship. Vi slängdes direkt in i hetluften med en match direkt mot ett av dessa lag Ayer United. Vi kunde ställa upp med bästa möjliga startelva där George Johnston tog plats som vänsterback och den egna produkten Connor Smith fick chansen på topp efter ett par fina mål i träningsmatcherna tidigare. Vi utklassade dom totalt! Fyra mål (!) av Connor Smith gav oss en drömstart av gruppspelet och en rejäl slev hopp inför den kommande ligasäsongen.

Postad bild

Third time's the charm
I omgång två av gruppspelet ställdes vi mot League 2 gänget Albion Rovers på bortaplan, ett lag vi bara skulle slå. Med exakt samma startelva, men en mycket sämre prestation gjorde att det krävdes ett sent mål av Isaac Layne som fastställde slutresultat till 3-2 och fullbordade ett fint Layne-hattrick för att ge oss alla tre poäng. På hemmaplan mot favorittippade ligakonkurrenten Morton fick vi tillslut se oss besegrade fullt rättvist men sex poäng på tre matcher betydde att det räckte med en vinst mot amatörklubben Gala Fairydean Rovers för att bli en av dom bästa tvåorna vilket skulle ta oss vidare från cupspelet för första gången under min ledning. Med exakt samma startelva för fjärde matchen i rad tog vi ett tidigt grepp mot det väldigt svaga motståndet och lyckades tack vare ett nickmål av Martin McNiff och ännu ett Connor Smith-mål gå vidare till åttondelsfinal där vi lottades mot högkvalitativa Aberdeen.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar