Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Krönikor

18 svar till detta ämne

#1   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 12 January 2019 - 11:08 AM

Att fasa ut ikoner

Jag grubblar ordentligt. Det har gått 8 år sen jag blev ansvarig för Sunderland och det har varit en lång resa med många känslor. Vi har tagit oss från misär i League One till mitten av Premier League och det finns många spelare som varit med på hela den resan. Många spelare som man fått en särskild connection till. Men är dom verkligen tillräckligt bra för att Sunderland som klubb kan ta nästa steg?

Låt oss backa bandet en aning. Vi hade misslyckats med att avancera från League One och skulle kliva in i 19/20 med en besviken smak på tungan. Tanken var att vi skulle springa igenom serien utan problem, men problem var just det vi hade fått och misslyckats kapitalt. Nu skulle truppen byggas om och grundstenarna för det berömda återtåget skulle sättas.

Walsall hade imponerat stort säsongen innan och nått en tredje plats i ligan men åkt ut mot Oxford i Play Off. Framförallt var det två spelare som hade stuckit ut lite extra och för en blygsam summa på 20 miljoner kronor kunde båda stoltsera med varsin Sunderland-tröja i juli 2019. Den 23-årige målvakten Liam Roberts hade hållit många nollor och hade en mycket fin passningsfot samtidigt som den 20-årige George Dobson var en hårdjobbande mittfältare med gigantiska lungor. Det kändes som bra värvningar på förhand, men jag hade ingen aning om vilken impact dom två spelarna skulle göra på klubben.

Vi vann League One det året och säkrade ett avancemang från Championship året efter och plötsligt inför 21/22 var vi nykomlingar i Premier League. Roberts och Dobson hade varit två av våra viktigaste spelare och självklart hade dom en säker plats i startelvan även till den här säsongen. Dock var jag lite misstänksam och hämtade in Peacock-Farrell från Leeds för att konkurrera med Roberts samt Ben Pearson från Preston för att konkurrera med Dobson. Spelare som totalt kostade klubben 112 miljoner kronor. Nästan 10 gånger så mycket som Dobson och Roberts hade kostat.

Vi gjorde en fin säsong och slutade på säker mark i mitten av tabellen och när säsongen var slut ville både Peacock-Farrell och Pearson lämna pga utebliven speltid. Båda hade fått sina chanser men konkurrerats ut av Dobson och Roberts som gjorde suveräna säsonger. De var duktiga på att anpassa sig och hade en höjd i sitt spel som gjorde att det inte spelade någon roll om det var League One eller Premier League dom spelade.

Säsongerna gick och vi fortsatte att hamna i mitten av tabellen. Dobson och Roberts fortsatte att vara givna i laget och göra fina insatser. Nu står jag här inför säsong 25/26 och är osäker. Fyra år i rad har vi slutat på position 9-11 och vi behöver göra något för att kunna ta nästa steg. Oroligt tittar jag på de svagare delarna i startelvan och hittar Dobson och Roberts. Liam Roberts som nu hunnit bli 30 år har gjort 224 ligamatcher för Sunderland och George Dobson, nu 27 år, har gjort 220 ligamatcher. Dobson har även varit lagkapten de senaste tre åren. Båda har varit med hela vägen, kämpat igenom alla motgångar och framgångar. Dobson har gjort mål i alla divisionerna och Roberts har tack vare sin passningsfot gjort assist i alla divisionerna. Till mång och mycket är det dom som gjort denna resa möjlig.

Även om deras prestationer fortsätter vara stabila så är det på två viktiga positioner där vi kan förbättra. Rent logiskt så borde det vara självklart, rent känslomässigt är det svårare. Vad ger jag upp om jag fasar ut dom från klubben nu? Vad kommer då finnas kvar? Hur mycket av min resas själ består Roberts och Dobson av?

På samma sätt som vi spenderade stora pengar på att ge spelarna konkurrens 21/22 så kommer vi ge dom konkurrens 25/26. Frågan är bara, kommer Roberts och Dobson klara det?

#2   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 12 January 2019 - 11:53 AM

Välskrivet och intressant!

Om vi vänder på det - hade du förlorat rent spelmässigt på att ersätta dem? Du hade ju, som ovan nämnt, tidigare tagit in spelare av en högre rang än dina två ikoner utan resultat. Vad är det som gör att det kommer vara annorlunda den här gången?

Ett alternativ kan givetvis vara att ta in två utvecklingsbara ersättare som accepterar en roll som backup till dessa två där de även ingår i samma mentor-grupp så att de lär från ikonerna för att bli liknande spelare för att sen, helt naturligt, ta över.

Rutin väger in väldigt mycket skulle jag vilja säga. Talang finns det gott om men rutin i en och samma klubb är inte lika vanligt.

#3   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 12:25 PM

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 13:17 PM

Liam Roberts hade jag nog börjat fasa ut redan nu. Gällande Dobson så är han i sin prime time just nu om man ser till åldern och hans psykiska attribut arbetskapacitet, Lagarbete, Ledarskap och Mod gör ju honom till en naturlig ledare och härförare på planen. Honom hade jag definitivt behållit i startelvan så länge han gör jobbet :)

#5   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 13:25 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Liam Roberts hade jag nog börjat fasa ut redan nu. Gällande Dobson så är han i sin prime time just nu om man ser till åldern och hans psykiska attribut arbetskapacitet, Lagarbete, Ledarskap och Mod gör ju honom till en naturlig ledare och härförare på planen. Honom hade jag definitivt behållit i startelvan så länge han gör jobbet Postad bild

Stort tack Postad bild Det som är intressant är att båda är ju rätt stabila i snittbetyg. Är också svag för Roberts passningsfot då jag spelar med mycket bollinnehav. Han slår ofta otroligt fina krosspassningar ut till yttrar och byter kant.

Postad bild

Har tänkt att han ska ersätta Roberts sen.

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 13:30 PM

Lugnt! Ja, spelar de som förväntat eller till och med bättre så ser jag inte varför man ska ändra på något. Men såklart är det bra att ha en plan B ifall ifall. De blir ju inte direkt yngre :)

#7   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 13:39 PM

Lugnt! Ja, spelar de som förväntat eller till och med bättre så ser jag inte varför man ska ändra på något. Men såklart är det bra att ha en plan B ifall ifall. De blir ju inte direkt yngre Postad bild

Vad tror du om McFadden?

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 13:46 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Vad tror du om McFadden?
Oh, det missade jag! Den självskrivne ersättaren helt klart! Träna upp hans en mot en och positionsspel bara. Verkar vara en potentiell ledare i omklädningsrummet också!

#9   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 13:51 PM

Oh, det missade jag! Den självskrivne ersättaren helt klart! Träna upp hans en mot en och positionsspel bara. Verkar vara en potentiell ledare i omklädningsrummet också!

Kuul! Värva han från Ballymena United i den Nordirländska ligan för 24k haha!

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 14:00 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Kuul! Värva han från Ballymena United i den Nordirländska ligan för 24k haha!
Haha, härlig värvning! :D

#11   bobbestyle

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 67 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 14:30 PM

Bra skrivit!

Var i samma situation i min save med Lazio. Radu, Parolo och min kapten Lulic var bärande spelare, men som du skriver.
Nästa steg i klubbens utveckling kan inte 31+ spelare vara bärande. Släppte alla efter deras kontrakt gick ut. Satan vilket misstag.
Säsongen startade och den har varit katastrofal.
Saknas helt enkelt ledartyper i laget.

Mitt råd till dig är att kanske ha dom som bänksspelarw något år till.

#12   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 12 January 2019 - 14:33 PM

Visa inläggbobbestyle skrev:

Bra skrivit!

Var i samma situation i min save med Lazio. Radu, Parolo och min kapten Lulic var bärande spelare, men som du skriver.
Nästa steg i klubbens utveckling kan inte 31+ spelare vara bärande. Släppte alla efter deras kontrakt gick ut. Satan vilket misstag.
Säsongen startade och den har varit katastrofal.
Saknas helt enkelt ledartyper i laget.

Mitt råd till dig är att kanske ha dom som bänksspelarw något år till.

Tack att du delar med dig!! Bra råd!

#13   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 12 January 2019 - 16:31 PM

Jag vill ju tro att spelare som varit i klubben har stor impact på resten utan truppen, liksom att det tar tid för nya spelare att anpassa sig och börja prestera.

Jag tycker såhär: det är klart att du ska försöka fortsätta bygga truppen så att du kan ta dig emot toppen. Däremot tycker jag inte att du ska sälja spelare utan snarare att försöka slussa ut dom, eller skaffa någon sorts konkurrens till dom. I alla fall till att börja med. :)

#14   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 282 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 13 May 2019 - 22:23 PM

https://www.football...y-why-i-love-fm

#15   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 12 August 2019 - 17:50 PM

När det känns realistiskt
Ofta får man känslan att något känns lite off i spelet, övergångar som känns konstiga, spelare som surar för ingenting. Men ibland skapas en situation som gör att du faktiskt känner en ström av realism gå genom kroppen. Jag rattade Elfsborg när Simon Olsson blommade ut på riktigt under min första säsong. Han var en av seriens bästa spelare i ett Elfsborg som låg i mitten och jagades av en hel del klubbar under vintern. Simon ville själv lämna och min enda utväg var att försöka pressa upp priset så mycket som möjligt. Tillslut föll valet på engelska Watford där Simon Olsson skrev ett 2-års kontrakt och jag fick en summa på 17 miljoner kronor. Det kändes logiskt på något sätt. Simon Olsson ville testa sina vingar på den stora scenen direkt efter sin fantastiska säsong, Watford letar en billig värvning som de kanske kan sälja dyrare om något år och vi får in 17 miljoner kronor på kontot vilket var välbehövligt i en blödande ekonomi.

Åren gick och jag glömde bort Simon Olsson men ca 18 månader senare ville jag kika hur det hade gått. Som väntat hade det inte blivit mycket speltid och Simon Olsson hade fått göra två inhopp totalt för Watford och hans kontrakt gick ut. Jag gick in i en förhandling och tänkte att jag knappast kunde matcha hans lönekrav men i den förhandlingen så uppstod en möjlighet. Simon Olsson skulle visserligen bli klubbens bäst betalda spelare, men vi hade ett ekonomiskt utrymme att lösa det och bara någon vecka senare stod det klart att Simon Olsson skulle återvända till Elfsborg under sommaren för att hjälpa oss att nå en topp tre placering och Europa League. Det fanns dock ett litet problem. Simon Olssons agent tvingade fram en friköpsklasul på 15 miljoner kronor, det var uppenbart att Simon ville få igång karriären igen och sen ta sig ut i Europa på nytt med kanske ett smartare klubbval.

Simon Olsson gör en fantastisk höst för oss och vi når en tredjeplats som innebär Europa League. Återigen flockas intresse kring den fortfarande unga innermittfältaren och friköpsklasulen på 15 miljoner gör att jag egentligen bara kan luta mig tillbaka och hoppas att Simon tar ett bättre beslut den här gången. Efter många om och men slutar det med att han skriver på för FC Metz i franska ligan som ligger på en stabil 12e plats i Ligue 1. Allt kändes väldigt typiskt hur Allsvenskan och försäljningar ser ut idag. Någon gör det bra, lämnar för en klubb som är lite för stor, återvänder till Allsvenskan för att sedan kasta sig ut igen. Allt följde de mönster som har blivit en vana just nu. Allt kändes på något sätt realistiskt.

#16   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 03 September 2019 - 14:52 PM

När Sporting Gijon skulle erövra världen
2019 såg ut att bli ett tufft år för Sporting Gijon som spelade nere i La Liga 2. Ekonomin var körd i botten och truppen kändes inte slagkraftig. Man var tvungen att sälja sitt stora framtidsnamn Dani Martin till Roma för 47 miljoner kronor och pengarna gick enbart till att täcka utgifter. Ingen spelare kunde köpas in. Problemen i ekonomin syntes dock inte på planen och Sporting Gijon gick från klarhet till klarhet. När säsongen 18/19 skulle summeras så var ekonomin fylld av röda siffror, men Sporting Gijon hade avancerat till La Liga.

Det var där någonstans som saker börja hända. Ekonomin var totalt körd i botten men det fanns potential i trupp och tränare. Den ryska miljardären Andrey Semenov hade letat med ljus och lykta efter en klubb att investera i och efter sitt avancemang så passade Sporting Gijon in i mallen. Plötsligt hade den spanska klubben en stark ekonomi och som nykomling köpte man spelare för 350 miljoner kronor där namn som Niasse (Everton), Marc Navarro (Watford), David Costas (Celta Vigo) och Matias Zaracho (Espanyol) stack ut. Målet var att hänga kvar och det klarade man utan problem när klubben slutade på en imponerande 13e plats.

Inför 20/21 skulle det satsas ännu mer. Sporting Gijon skulle ta nästa kliv. Totalt spenderades 400 miljoner kronor på nyförvärv där Grujic (Liverpool) och Tete (Lyon) stack ut mest. Nu hade man byggt en grund som skulle slåss på övre halvan. Men allt gick fel. Tränare sparkades, spelare underpresterade och när säsongen var slut så hade Sporting Gijon åkt ut. Ingen visste egentligen vad som hade hänt men alla var oroliga. Skulle ägaren Semenov känna att projektet var lönlöst och sälja klubben? Vad skulle hända då?

Istället för en försäljning kom en ny hård satsning och hela 500 miljoner spenderades på nyförvärv för att kunna plocka in Jonathan Bamba (Lille), Alex Blanco (Valencia), Frederic Guilbert (Aston Villa), Stipe Perica (Sampdoria) och Jonathan Silva (Wolves). Många av deras tidigare stjärnor såldes dock av som Grujic och Zaracho men det andades ändå optimism kring Sporting Gijon. Det fanns en trupp värdig att studsa tillbaka direkt och sen kunde man fortsätta bygga därifrån. Den rutinerade tränaren Juande Ramos anställdes för att visa att Semedov visade allvar med projektet.

I överlägsen stil vann Sporting Gijon serien och skulle på nytt vara nykomling i La Liga. Juande Ramos valde att avgå och in kom Xabi Alonso som tidigare hade tränat Eibar som fick med sig Arteta som assisterande tränare. Man gick från ett väldigt rutinerat namn till en ung tränare som var hungrig att visa vad han gick för. 330 miljoner kronor spenderades där Ante Palaversa (Manchester City) och Scott McTominey (Manchester United) stack ut mest. Xabi Alonso stod för ett spel som krävde mycket bollinnehav och Sporting Gijon såg väldigt bra ut under en längre tid den säsongen. Man slog bland annat Valencia med 4-0 och Barcelona på bortaplan med 2-1. Det räckte till en 11e plats och Xabi Alonso sågs plötsligt som ett av de mest spännande spanska tränarnamnen.

Än så länge hade Semedov spenderat ca 1,6 miljarder kronor på nyförvärv och det hade bara räckt till en 11e plats som bäst. Något var tvunget att hända och med den hype som Xabi Alonso och hans trupp hade fått som fanns det bara en väg att gå enligt Semedov. Xabi Alonso fick 750 miljoner kronor att spendera och in kom Alexandar Mitrovic (Leicester), Angelino (Leicester), Alfredo Morelos (Monaco), Jeroen Zoet (PSG) och Mario Lemina (Southampton). Plötsligt hade Sporting Gijon ett riktigt bra lag med en riktigt bra tränare och som man flög. Mitrovic gjorde 14 mål, Morelos gjorde 21 mål och Sporting Gijon slutade på en sjunde plats och tog sig till Europa League.

Pengar kan inte köpa allt. Xabi Alonso valde att ta med sig sin assisterande tränare Mikel Arteta och gå vidare till AC Milan och plötsligt stod Sporting Gijon i en situation där man skulle spela Europa League för första gången och det utan den demontränaren som tog dom dit. Semedov var inte nöjd över situationen. Slaven Bilic plockades in som kom senast från Spartak Moskva och han fick 640 miljoner kronor att jobba med. Wilfried Zaha (Manchester City), Axel Witsel (Dortmund) och Matt Miazga (Porto) hämtades in för att ge truppen mer rutin och kvalité. Man lottades i en grupp med CSKA Moskva, Olympiakos och Lille. Slaven Bilic lyckades inte få ordning på spelet och man åkte ut redan i gruppspelet. Däremot kunde han fortsätta den fina vägen i ligan och när säsong 2024/2025 skulle summeras kunde man hitta Gijon på en femteplats med ynka 1 poäng från Valencia och Champions League.

Omsättningen på tränare fortsatte och Slaven Bilic gjorde som Arteta och valde att avgå för att några dagar senare bli presenterad för Arsenal. Istället blickade Semedov mot Holland och plockade in Van Bommel som under sina 6 år i PSV hade gjort ett fint jobb med många titlar. En ny tränare måste ju också få pengar att spendera och Van Bommel fick en rekordsumma på 1,1 miljard att investera i sin trupp. Edon Zehgrova (Monaco), Tiago Djalo (Atalanta), Paco Alcacer (Dortmund), Jason Denyar (Atletico Madrid) och Matheus Henrique (Porto) köptes in med målet att både kunna avancera i Europa League men också nå en värdefull Champions League plats.

Van Bommel gav Sporting Gijon ett äventyr i Europa som supportrarna sent kommer att glömma. Man gick vidare från en grupp med Roma, Zrinjski och Aberdeen. Slog ut Dynamo Kiev i 16-delsfinal, Dortmund i åttondelsfinal och Leipzig i kvartsfinal innan man åkte ut mot Manchester United i semifinal. I ligan gick det sämre och man slutade på en 9e plats vilket betydde att man för första gången på tre år skulle missa Europaspel. Det gjorde att Semedov höll in plånboken en aning och Van Bommel fick "bara" 160 miljoner kronor att använda sig av. Men som han använde dom pengarna. Sporting Gijon nådde en ny 5e plats i ligan och på nytt skulle man spela Europa League.

Då var vi framme vid förberedelserna för säsong 2027/2028. Van Bommel hade av någon konstig anledning fått sparken och ersatts av Maurice Steijn som senast kom från AZ och som alla nya tränare så skulle han få en riktigt stor summa att handla för. Semedov ville göra en sista satsning på att nå Champions League och valde att investera 1,5 miljarder i spelarköp under den sommaren. Pongracic (Real Madrid), Vilhena (Milan) och Fekir (Milan) var stjärnorna som värvades in. Maurice Steijn hade en bra trupp men trots det en otroligt tuff uppgift att försöka nå Champions League.

Det är där vi lämnar Semedov och Sporting Gijon för nu. En resa som pågått i 9 år och där ca 6 miljarder kronor spenderats på nyförvärv. Semedov ville ta över världen med Sporting Gijon, dit har han fortfarande en lång väg kvar men hans kraftiga investeringar har gjort att Sporting Gijon har gått från en jojo-klubb till en klubb som varje år utmanar om Europa-platserna. Man har fått en fantastisk ungdomsanläggning och en utmärkt träningsanläggning.I årets trupp finns det fem spelare som är fostrade i den egna akademin där framförallt Pelayo Morillo (född 2001) sticker ut mest. Morillo har under resans gång tackat nej till bud från klubbar som Juventus och Manchester City och nu gjort 234 matcher för sitt Sporting Gijon och belönats med två landskamper för Spanien. Han är idag värderad till 570 miljoner kronor och är det klart största affischnamnet för Sporting Gijon.

Frågan man alltid måste ställa sig är om något gick förlorat längs vägen? Fanns det en kärna i klubben som försvann efter 9 år investeringar från en rysk miljardär? Det är frågor vi inte kommer få svar på men faktum är att deras arena är fullsatt match efter match med 30 tusen passionerade supportrar som stöttar sitt Sporting Gijon, oavsett om dom spelar i La Liga 2 eller Europa League. Oavsett om stjärnorna heter Cris Salvador eller Wilfried Zaha. Oavsett om det är Juande Ramos försiktiga spelstil eller Xabi Alonsos tiki-taka. Semedov ville ta över världen. Frågan är om han kommer att lyckas?

#17   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 06 September 2019 - 08:39 AM

Ett perfekt slut
Juventus blev störtade från tronen 2022 efter 11 raka ligatitlar av AC Milan, året därpå skulle Inter vinna innan AC Milan återigen erövrade Serie A och Italien. Tittar man på det utifrån var det lätt att tänka att Milan, Inter och Juventus var de stora makterna i Italien, men under ytan hade en annan klubb smugit med och byggt en stark grund. Bologna hade under en längre period prenumererat på CL-platser, dom hade byggt upp en fantastiskt ungdomsanläggning och en fin träningsanläggning. Dom hade lagt pusselbit efter pusselbit i lagbygget och hade ett av ligans bästa innermittfält med Locatelli, Mandragora och Jankto. Bologna hade spelat Champions League de senaste tre åren och det sista steget som behövdes ta var att på allvar utmana och titeln.

Det hade stått klart länge att Bologna skulle flytta från sin arena Renato Dall'Ara som byggdes 1926 och tar in 31 000 personer. Men efter de senaste framgångarna bestämdes det att en ny arena skulle byggas. Den nya arenan skulle gå under namnet Giacomo Bulgarelli Park och ha en kapacitet på 43 500. Enligt planen skulle den stå klart 26 juni 2026 vilket betydde att det här kommer bli den sista säsongen på Renato Dall'Ara.

Säsongen kantades av jobbiga skador på viktiga Mandragora som missade hela säsongen och yngre förmågor fick ta för sig på innermittfältet. AS Roma sprang snabbt ifrån övriga och hade serieledningen under en längre period. Bologna, Milan och Inter försökte haka på med med 10 omgångar kvar började Milan och Inter tappa för mycket poäng och plötsligt stod det mellan Roma och Bologna om titeln. Ett spännande och intressant race med tanke på att senast någon av dessa lag tog titeln var för 16 år sedan.

I sista omgången skulle Bologna ta emot AS Roma. Alla såg fram emot den matchen, hela Italien hoppades att serien skulle leva hela vägen in på mållinjen så att den matchen verkligen skulle betyda allt. Roma och Bologna fortsätter att vinna, de fortsätter att gå starkt och båda lagen börjar sakta men säkert förbereda sig för den avgörande matchen. När vi väl nådde dit ledde Roma serien med 85 poäng och Bologna låg tvåa med 82 poäng men med bättre målskillnad. Det betyder att Roma skulle vinna titeln på oavgjort eller mer samtidigt som Bologna var tvingade att vinna matchen för att kunna erövra titeln.

Matchen alla väntade på var här. Bologna skulle ta emot AS Roma och säsongens sista match. Det var även sista matchen på Renato Dall'Ara och den sista matchen kunde ge en ligatitel för Bologna innan man flyttar in på Giacomo Bulgarelli Park. Matchen svänger fram och tillbaka innan Fabio Depaoli drar iväg ett skott från 30 meter som seglar över Casadio i Roma målet och ger Bologna ledningen med 1-0. Roma jagar en kvittering, jagar det viktiga målet som skulle ge en titel. Deras superanfallare Håland nickar i ribben och har ett avslut bara någon decimeter utanför stolpen. Istället lyckas Bolognas unga ytter Khayat springa igenom och göra sitt 13e ligamål för säsongen och avgör matchen. Bologna vinner serie A för första gången sen 1964 och dom gör det på den allra sista matchen på sin hemmaborg Renato Dall'Ara där man spelat i exakt 100 år. Det blev ett perfekt slut.

#18   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1692 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 06 September 2019 - 10:53 AM

VILKET AVSLUT!!! :)

#19   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 06 September 2019 - 11:29 AM

Uppdatering från Sporting Gijons resa. Man nådde en fjärdeplats och ska spela Champions League för första gången. För att stärka laget värvar man en 28-årig Dejan Kulusevski från Bayern München för 400 miljoner. En Kulusevski som gjort 68 landskamper för Sverige och representerat klubbar som Chelsea, Napoli och just Bayern München. Kan han leda Sporting Gijon till framgång?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar