Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

ACF Fiorentina - Viola [FM19]

94 svar till detta ämne

#1   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4696 Inlägg:

Postad 19 January 2019 - 23:54 PM

Postad bild

Viola

Postad bild
Inledning
Ju äldre jag blir desto sämre blir motivationen för FM, formtoppen kom under FM12 och efter den upplagan har kärleken sakta men säkert försvagats. Länge höll jag fm-spelandet i liv tack vare rapportdelen på FMS, men snart tappade även det sin charm. Nu är det ganska exakt två år sedan jag skrev min senaste rapport och detta får bli ett tappert försök till en nytändning för spelet.

Laget - ACF Fiorentina
England och dess ligasystem har oftast lockat mig till tidigare FM-karriärer men pengarna har förstört mycket. Istället dras jag till Italien och Fiorentina, där Juventus dominans ska brytas och talanger ska utvecklas. Juventus är för bra, Napoli, Inter och Milan likaså, Rom-lagen lockar inte och istället blir det Florens stolthet ACF Fiorentina. Inför säsongen är man rankat som 8:e starkaste laget i ligan och laget innehåller en härlig mix av talang och kvalitet. Supertalangerna Lafont, Chiesa och Milenkovic gör framtiden ljus, nyckelspelare som Simeone, Benassi och Pazzella gör dagens trupp slagstark. Jag har inga egna regler jag ska följa, fokuset kommer ligga på att ha kul och göra mitt bästa för att ta Viola till toppen.

MEDIATIPS: 8a | ARENA: Artemio Franchi | KAPACITET: 46 366

EKONOMI: Rik | RIVALER: Juventus, Pisa och Empoli

Postad bild

Postad bild

Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#2   bushkalle

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 624 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal

Postad 19 January 2019 - 23:58 PM

Kör hårt mannen! Alltid gillat dina rapporter och även om jag själv inte spelar mycket FM alls mer, så kommer jag att följa denna bara för att det är din rapport! Vissa har bara en viss charm när de skriver och designar layouten. Lycka till!

#3   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5576 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 20 January 2019 - 00:10 AM

Följer!

#4   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 212 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 20 January 2019 - 10:00 AM

My man! Har saknat ditt skrivande här. Kul att du fortsätter berika oss med ditt spelande och kul lagval. Hoppas på en långkörare Postad bild Postad bild

#5   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 20 January 2019 - 15:47 PM

Tack boys, kul att höra!

#6   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4035 Inlägg:

Postad 20 January 2019 - 16:39 PM

Marre är tillbaka! Grymt lagval också!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#7   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 20 January 2019 - 17:00 PM

Postad bild

Viola - Sillyseason 18-19

Postad bild
Spelare ut - 147.5 miljoner
Sommaren har handlat om tre saker för vår del, skicka iväg onödiga spelare, förbättra truppen och sedan det absolut viktigaste, kriget mot storklubbarna. Federico Chiesa jagas av flera klubbar men störst intresse kommer från Sarri och Chelsea som lägger flertalet bud som samtliga nekas. Löftet om kontinental fotboll nästa år får supertalangen att stanna, samtidigt som pressen på laget ökar rejält. Vi väljer att sälja två spelare under sommaren, Viktor Hugo släpps till Torino och Valentin Eysseric får prova lyckan i PL och Huddersfield. Snudd på 150 fräscha miljoner in på kontot och vi väljer att investera dem i framtiden.

Postad bild

Spelare in - 102.5 miljoner
Klubben hade redan säkrat spelare som Pezzella, Lafont och inlånade Gerson när jag tar över klubben och truppen känns redan stabil. Istället för att slå på stort och något etablerat namn så sprider vi övergångsbudgeten över flera spelare för mindre pengar. Alex Blesa sitter på en löjligt låg klausul i Levante och vi drar nytta av situationen, en 16årig spansk sittande mittfältare med läskigt bra potential. I Serie B hittar vi Sandro Tonali, 46 miljoner kostar han oss och vi skickar direkt tillbaka honom på lån över säsongen, där den passningsskicklige mittfältaren kommer få värdefull a-lagsrutin. Samma upplägg kör vi med AZ när Myron Boadu köps loss för 50 miljoner, även han kommer spendera nästa år utlånad och förhoppningen är att deras speltid kommer leda till en fin utveckling som gör dem redo för A-laget nästa år. För att ge oss lite bredd lånas det in tre spelare, Malcom och Carles Alena från Barcelona och Josip Drmic från Mönchengladbach.

Blesa: Postad bild | Tonali:Postad bild | Boadu: Postad bild | Alena: Postad bild | Malcom: Postad bild |Drmic: Postad bild

Postad bild

Postad bild

#8   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 21 January 2019 - 00:14 AM

Postad bild

Viola - Truppgenomgång 18-19

Postad bild

Postad bild

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Postad bildPostad bildPostad bild

Truppen
Barcelona-inspirerat tiki-takaspel med högt bollinnehav, mängder av tålamod och tekniska fotbollsspelare. Ytterbackarna får gärna följa med framåt, centralt vill vi ha bollskickliga spelare och framåt handlar det mycket om speed och förmågan att kunna sätta dit bollen.

Startelvan känns ruskigt stark och målet är att slå oss in på top7 vilket skulle betyda EL-plats. Startelvan är rätt given samtidigt som spelare som Ceccherini, Alena, Pjaca, Mirallas och Drmic ger oss bra bredd och roliga alternativ.

433| Kontrollera| Kortpassningsspel| Bygg spelet bakifrån |Lågt tempo
Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 21 January 2019 - 00:16 AM

#9   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 212 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 21 January 2019 - 08:47 AM

Blesa ser väldigt spännande ut!

#10   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 21 January 2019 - 13:48 PM

Visa inläggpompey89 skrev:

Blesa ser väldigt spännande ut!
Jo han är ett jäkla kap!

#11   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 21 January 2019 - 14:26 PM

Postad bild

Viola - Höstsäsongen 18-19

Postad bild
Serie A | 19 - 6 - 8 - 5 > 27-22 > 26p > 10:e plats
Juventus har precis värvat in CR och känns starkare än någonsin, vi måste helt enkelt vara ödmjuka inför vår utmaning och förstå att det kommer ta tid. Poängen är visserligen viktiga, men vårt spelsätt och dess utveckling blir ännu viktigare. Under hösten har vi högst bollinnehav av samtliga serie A klubbar och bjuder ofta på bra insatser, t ex vår 4-0 seger över Inter. Men vi visar även tendenser för att tappa fokuset i slutet av matcherna, i stort sett alla våra oavgjorda matcher kommer efter en tappad ledning och värst var det mot Atalanta som sätter en straff i matchens sista minut. Vi har börjat lägga grunden för taktiken som ska ta oss till toppen, nu måste vi bara fixa svagheterna.

Postad bild

Cupspel och spelarinsatser
Cupspelet är inget som prioriteras hos oss och vi åker ut efter två omgångar. Sampdoria klarar vi knappt av med en roterad trupp för att sen bli utspelade av Napoli med 3-0. Höstens spelare är svår att utse, backlinjen har samtliga över 7 i snittbetyg men har gång på gång gjort misstag som kostat oss poäng. På centrala mittfältet ligger Veretout bakom mycket av vårt höga bollinnehav och Gerson har imponerat som central mittfältare. Framåt spelar Chiesa och Simeone bra, men inte tillräckligt för att imponera. I slutändan har ändå Veretout imponerat mest då han ligger i toppen av Serie A med sin passningsprocent. Tyvärr leder detta till hybris hos fransmannen som kräver nytt kontrakt efter endast 1.5 år i klubben, något vi inte tänker erbjuda.

Serie A:10a | Italienska cupen:Ute | Höstens spelare:Veretout | Spelarstatistik | Ekonomi
Postad bild

Postad bild

#12   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1271 Inlägg:

Postad 21 January 2019 - 14:52 PM

Bra inledning på rapporten! Dessutom kul att du är tillbaka.

Ska bara poängtera att under namnen i laguppställningen. Alla i backlinjen har Laurinis screenshot om man trycker på deras namn. Vet inte om du gjort fel eller om det inte ska vara screenshots alls.

Detta inlägg har redigerats av kikko: 21 January 2019 - 14:53 PM

#13   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 21 January 2019 - 15:23 PM

Visa inläggkikko skrev:

Bra inledning på rapporten! Dessutom kul att du är tillbaka.

Ska bara poängtera att under namnen i laguppställningen. Alla i backlinjen har Laurinis screenshot om man trycker på deras namn. Vet inte om du gjort fel eller om det inte ska vara screenshots alls.

Första tanken var att lägga in enskilda screens på varje spelare, men satt i säkert 15 minuter igår och fick inte alls till det, gick inte att markera en bild utan samtliga markerades.. Därför jag gav upp redan på backlinjen, får se om jag gör ett nytt försök till nästa trupps genomgång!

#14   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5576 Inlägg:

Postad 22 January 2019 - 13:43 PM

Kul att du får kämpa lite :D

#15   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 22 January 2019 - 23:35 PM

Postad bild

Viola - Vinterfönstret 18-19

Postad bild
Spelare ut - 240 miljoner
Januari blir en jobbig period av flera anledningar. Först och främst fortsätter jakten på våran diamant Chiesa och buden haglar in. Vi står fast vid att han inte är till salu och högsta budet som nekas ligger på 1.2 miljarder, pengar vi skulle kunna göra mycket med. Istället säljer vi en annan nyckelspelare, Jordan Veretout. Efter endast 1.5 år i klubben kräver han ett nytt kontrakt, jag vägrar och han ställer till med större problem än en tårtasugen Yaya. Sevilla får ta hand om honom och vi får in 165 miljoner på kontot. Vi släpper sedan två backupspelare när Bryan Dabo och Oliviera säljs, nu tvingas vi plocka in en ny vänsterback.

Postad bild

Spelare in - 33 miljoner
Väldigt många spelare scoutas i vinter men det läggs bara ett bud och det är på Valencias Toni Lato. 33 miljoner för en vänsterback med potential att bli en nyckelspelare, givet! Annars händer det inte mycket mer, förhoppningsvis ska vi hålla oss till sommartranfers i framtiden och bara köpa under januari om det verkligen krisar.

Lato: Postad bild

Postad bild

Postad bild

#16   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1598 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 23 January 2019 - 10:23 AM

Intressant! :) Följer!

#17   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 24 January 2019 - 11:41 AM

Postad bild

Viola - Vårsäsongen 18-19

Postad bild
Serie A | 38 - 17 - 14 - 2 > 56-35 > 65p > 8:e plats
Små marginaler kan vara både fantastiska och kännas som en spark i magen. Under våren förlorar vi bara 2 av 19 matcher men det räcker ändå inte till europa-platserna. Anledningen är våra oavgjorda matcher, totalt blir det 14 stycken. Som extra salt i såren så hade vi faktiskt sjundeplatsen i minut 85 i sista omgången, men vår 2-0 ledning tappades passande nog mot Milan som kvitterade sent. Nej marginalerna har verkligen varit emot oss i år, har det inte varit straffar eller hörnmål så tvingas vi spela med andremålvakten som slänger in bollarna själv. Samtidigt är det svårt att vara allt för besviken, vi hamnar där experterna trott och även om slutet på säsongen blev tungt så kliver vi in i sommarfönstret med raka ryggar.

Postad bild

Cupspel och spelarinsatser
Laget har spelat bättre under våren och vi har fått en bra grund att bygga på. Lafont känns stabil med duon Pezzella och Milenkovic framför sig, centralt på mittfältet har Gerson imponerat stort och på kanten flyger Chiesa fram och blir vår bästa poängspelare med sina 15 mål och 6 assist på 37 matcher. Tyngre har det gått för vår striker Simeone, 17 mål på 39 matcher är inte bra nog och förhoppningsvis kommer lite ledigt ge honom motivationen för att ta nästa steg kommande säsong.

Serie A:8a | Italienska cupen:Ute | Höstens spelare:Chiesa | Spelarstatistik | Ekonomi
Postad bild

Postad bild

#18   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5576 Inlägg:

Postad 25 January 2019 - 13:07 PM

Fin start ändå. Passar mig perfekt som läsare!

#19   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 29 January 2019 - 12:43 PM

Postad bild

Viola - Sillyseason 19-20

Postad bild Spelare ut - 600 miljoner Första året är avklarat men det är uppenbart hur våra transferfönster kommer se ut, ångest. Chiesa jagas av flera storklubbar och budet på 1.7 miljarder gör att det kliar i fingrarna, men pengar är inte allt och förhoppningen är att Chiesa ska hänga med på hela vår resa till toppen. Tyvärr får vi släppa en viktig kugge, Milenkovic fick nytt kontrakt i höstas som tyvärr innehöll en klausul på 600 miljoner, Bayern kliver fram med pengapåsen och vi förlorar honom snabbt. Efter serbens avsked så tappar vi bara inlånade spelare, luckor vi nu måste fylla.

Postad bild

Spelare in - 265 miljoner Redan under våren scoutar vi fram två spelare som signas och det är passningsskicklige argentinaren Robertone från Velez och Pelayo Morilla från Gijon. Prio ett under sommaren blir att ersätta Milenkovic och hans ersättare hittar vi i Tyskland och Herta Berlin. Karim Rekik har en historia av att byta klubb ofta, vår förhoppning är att han tillsammans med Pezzella ska bilda ett backpar som ska skydda oss flera säsonger. Centralt på mittfältet förlänger vi låneavtalet med Alena samtidigt som vi lånar in Diogo Goncalves från Benfica, två spelare som ger oss behövlig bredd. Sista spelaren som ansluter är 19-årige yttern Matias Pellegrini som värvas från Estudiantes för 115 miljoner, en talang som till en början ses som en startspelare på högerkanten, att ge talanger chansen är en del av våran filosofi.

Robertone: Postad bild | Rekik:Postad bild | Goncalves: Postad bild | Morilla: Postad bild | Pellegrini: Postad bild

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 30 January 2019 - 16:01 PM

#20   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4696 Inlägg:

Postad 30 January 2019 - 16:02 PM

Postad bild

Viola - Truppgenomgång 19-20

Postad bild

Postad bild

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Truppen
Fem nyförvärv blev det i sommar kombinerat med att Tonali och Boadu äntligen ansluter.
Backlinjen känns given samtidigt som Lato och Ceccherini kommer roteras in för att hålla sig fräscha. På mittfältet blir det spännande att se hur Robertone kommer prestera, han kommer som bosman men har redan ett marknadsvärde på 230 miljoner, ett riktigt kap än så länge. Robertone och Benessi ses som givna och den tredje platsen på mittfältet kommer roteras mellan Tonali, Norgaard och Blesa, samtliga med lite mer tillbakadragna roller jämfört med Robertone och Benessi. Inlånade Alena kommer få sin speltid när dessa två herrar behöver vila. Offensivt är nya trion Pellegrini, Simeone och Chiesa både ung och spännande. Även om vi har ett av ligans yngsta anfall så är våra reserver snäppet värre. Boadu (18), Morilla (18) och Vlahovic (19) kompletteras av inlånade Goncalves som med sina 22 år fyllda får ses som den rutinerade.

433| Kontrollera| Kortpassningsspel| Bygg spelet bakifrån |Lågt tempo

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 30 January 2019 - 16:19 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar