Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

ACF Fiorentina - Viola [FM19]

94 svar till detta ämne

#81   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5261 Inlägg:

Postad 08 April 2019 - 16:17 PM

Riktigt trevligt!

#82   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 50 Inlägg:

Postad 08 April 2019 - 16:44 PM

Så snyggt och stilrent, lätt bästa rapporten på forumet. Keep it up!

#83   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 09 April 2019 - 22:45 PM

Postad bild

Viola - Truppgenomgång 25-26

Postad bild

Postad bild

Truppen
Fantastiskt stark trupp och frågan är om vi inte är världens 3:e starkaste lag, bakom PSG och City. Lafont spelar oerhört stabilt och känslan är att backparet Sarr-Gimenez kommer göra oss starkare, bakom dem har vi svenske Hermansson som jagats av t ex Liverpool. Ytterbackarna är på pappret inga världsklasspelare men presterat trots detta på den absolut högsta nivån. Mittfältet har nästan för mycket kvalitet och vårt dyra nyförvärv Phil Foden får till en början nöja sig med en rotationsroll när Cuisance, Tonali och Arthur startar. Foden kommer göra Gomez och Guendouzi sällskap på bänken, en trio som hade platsat i istort sett samtliga Serie A klubbar. Anfallet är vår styrka där Goncalves utvecklats till en kandidat till världens bästa spelare, Julio är snäppet bakom och Morilla är tredje anfallaren som knyter ihop allting. Alexander Isak är fjärdevalet och nye talangen Altimira får speltid vid eventuella skador.

4-3-3| Väldigt offensiv| Passa till ytor| Extremt högt tempo

Postad bild

Postad bild

Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#84   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 10 April 2019 - 12:50 PM

Grattis till månadens rapport! Välförtjänt!

#85   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 50 Inlägg:

Postad 10 April 2019 - 18:55 PM

Grattis till månadens rapport! Fortsätt så! Sjukt snyggt!

#86   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 10 April 2019 - 21:25 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Grattis till månadens rapport! Välförtjänt!

Visa inläggHanai skrev:

Grattis till månadens rapport! Fortsätt så! Sjukt snyggt!
Tack boys! Tyvärr har motivationen sakta men säkert börjat dö ut, har 3 uppdateringar kvar att slänga upp sen får jag se om det blir en ny säsong eller om jag kör ny save. Blivit lite för "lätt" nu med två raka CL-titlar och några scudettos!

#87   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7278 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 10 April 2019 - 21:31 PM

Visa inläggmarre023 skrev:

Tack boys! Tyvärr har motivationen sakta men säkert börjat dö ut, har 3 uppdateringar kvar att slänga upp sen får jag se om det blir en ny säsong eller om jag kör ny save. Blivit lite för "lätt" nu med två raka CL-titlar och några scudettos!
Bättre att du får ett avslut med en avklarad säsong än att den dör ut och att den håller samma nivå ända in i det sista. Kanske passar med ett avslut nu?

#88   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 50 Inlägg:

Postad 11 April 2019 - 08:47 AM

Håller med Kaki, hellre ett värdigt avslut än att den sakta dör ut. Går det inte att hitta motivationen genom att fortsätta med en ny klubb (även om du skrev att du sällan gör så) eller någon utmaning där du är nu? Fylla hela truppen med italienare kanske?

#89   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 11 April 2019 - 11:53 AM

Visa inläggHanai skrev:

Håller med Kaki, hellre ett värdigt avslut än att den sakta dör ut. Går det inte att hitta motivationen genom att fortsätta med en ny klubb (även om du skrev att du sällan gör så) eller någon utmaning där du är nu? Fylla hela truppen med italienare kanske?

Visa inläggKakidaniel skrev:

Bättre att du får ett avslut med en avklarad säsong än att den dör ut och att den håller samma nivå ända in i det sista. Kanske passar med ett avslut nu?

Jo jag har redan skrivit klart säsongen så det kommer upp, men efter det blir det tyvärr stopp. Tänkte tanken på att köra inhemskt men insåg att jag får rensa hela truppen i stort sett, haha. Redan hittat ett nytt lag som jag började med igår kväll, får se om det blir en ny SR med dom!

Detta inlägg har redigerats av marre023: 11 April 2019 - 11:53 AM

#90   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 12 April 2019 - 15:22 PM

Visa inläggmarre023 skrev:

Jo jag har redan skrivit klart säsongen så det kommer upp, men efter det blir det tyvärr stopp. Tänkte tanken på att köra inhemskt men insåg att jag får rensa hela truppen i stort sett, haha. Redan hittat ett nytt lag som jag började med igår kväll, får se om det blir en ny SR med dom!

Ser fram emot en ny resa med ett annat lag. Kommer alltid följa!

#91   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 12 April 2019 - 20:59 PM

Postad bild

Viola - Höstsäsongen 25-26

Postad bild
Serie A | 16 - 13 - 2 - 1 > 40-9 > 41p > 2a plats
Vi inleder seriespelet med full fart och första tio matcherna vinner vi enkelt med endast 3 insläppta mål, 8 hållna nollor och 30 gjorda mål. Inter och Bari lyckas båda kryssa mot oss och Milan slår oss med 4-2 i slutet av december, ett Milan som faktiskt steppat upp och ger oss ett rejält motstånd när de plockat 45 poäng på 18 matcher och har ledningen i ligan. Vi har visserligen två matcher färre spelade och chansen finns att vi går om dom ganska snart, men för första gången på länge har vi en riktig titelstrid som ger oss lite nerv i matcherna!

Postad bild

Cupspel och spelarinsatser
Ligacupen skiter sig när Napoli slår ut oss, men vi vinner båda upplagorna av supercupen då vi först slår United som vann EL och sedan Milan i inhemska supercupen. Vi hinner t om säkra en tredje titel när vi vinner VM för klubblag i slutet av december. En titel är alltid en titel, men CL och Serie A är det vi siktar på och som regerande mästare i CL öppnar vi turneringen starkt och vinner grupp B som innehöll Tottenham, Celtic och RB Salzburg. Spelarmässigt så finns det både toppar och dalar som är värda att nämna. Mickael Cuisance snittar 6,91 och är utan tvekan lagets stora besvikelse under hösten. Ljusgilmtarna är fler, Lato Julio, Jedvaj, Goncalves, Arthur, Gimenez, Hermnansson och Gomez har alla fantastiska säsonger än så länge, men på olika sätt. Arthur gör 17 poäng från sin centrala mittfältsplats och står för flera avgörande poäng, Julio gör 15 mål, Goncalves gör 19 och Jedvaj/Lato står för sammanlagt 15 assist från sina ytterbackspositioner. Lato är den spelare med högst betyg och förtjänar utnämningen till höstens spelare och det var en jämn fight tillsammans med strikern Julio.

Serie A:2a | Italienska cupen:Ute | Champions League: Gruppseger| Höstens spelare:Morilla| Spelarstatistik | Ekonomi
Postad bild

Postad bild

#92   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 14 April 2019 - 23:34 PM

Postad bild

Viola - Vinterfönstret 24-25

Postad bild Spelare ut - 0 miljoner

Spelet flyter på och vi slipper skador, vi har relativt liten trupp (22-23 spelare) och har därför inget behov av att sälja spelare. Startspelarna älskar livet, de på bänken är mer än nöjda över den speltid de får och stämmningen är på topp. Inga spelare lämnar trots att halva startelvan är jagad av andra klubbar, en vanlig situation för oss senaste åren.

Postad bild

Spelare in - 0 miljoner

Precis lika tråkigt som förra säsongens vinterfönster. Inga spelare värvas, varken nu eller inför sommaren. Det scoutas knappt, för vi har egentligen inget behov av det.

Postad bild

Postad bild

#93   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 15 April 2019 - 10:57 AM

Postad bild

Viola - Vårsäsongen 25-26

Postad bild
Serie A | 38 - 33 - - 3 > 107-26 > 101p > 1a plats
Det blir en konstig känsla när Serie A avslutas, Milan har spelat fantastisk fotboll och deras 97 inspelade poäng och 103 gjorda mål hade slutat med ligaguld i samtliga ligor. Men vi är lite bättre, vi plockar 101 poäng och förtjänar guldet, ändå sympatiserar vi med Milan som faktiskt förtjänar bättre. Det blev visserligen lite tajtar än nödvändigt när vi valde att rotera truppen mot dem i omgång 37 för att få våra stjärnspelare i toppform inför viktigare matcher, de vann enkelt med 4-1 men vi hade redan säkrat guldet.

Postad bild

Cupspel och spelarinsatser
Ligacupen sket sig samtidigt som vi vann diverse småtitlar under hösten. CL slutspelet börjar skakigt när vi åker till Manchester för att åka på en oturlig 1-0 förlust mot United. Vi kommer dock tillbaka starkt på Artemio Franchi och stänger matchserien med en stabil 2-0 seger och efter det rullar det bara på. Real Madrid slår vi med 4-0 hemma för att sen stänga returmötet som slutade 0-0. I semin ställs vi mot PSG och vi stänger dubbelmötet redan i första omgången när våran propagandafotboll ger oss en säker 4-1 ledning. Returen blir ännu galnare, vi förlorar visserligen matchen men det kan vi bjuda på när matchen slutar 4-5 och vi slår rekordet med flest gjorda mål under en CL-säsong. I finalen så bjuds vi på en rejäl berg och dalbana när City är ute efter revansch efter vår kross i kvartsfinalen förra året. City tar ledningen, vi kvitterar för att sedan i minut 78 ta ledningen. City svarar med att först kvittera i 84:e minuten för att sen ta ledningen på en stolpretur efter en frispark, matchklockan står då på 87 när Alex Grimaldo gör sitt första mål för säsongen. Men är det nåt vi kan göra så är det mål och visst fan kommer det en kvittering efter 90 minuter, Lång boll på djupet, instick snett bakåt och där kliver Pelayo Morilla fram och smäller in 3-3. Förlängningen blir chansrik men målfattig och efter 120 spelade minuter har det skjutits sammanlagt 56 skott och City vinner bollinnehavet med 51-49. En fantastiskt tajt match avgörs på straffar och som vanligt är det små marginaler som avgör. En tidig straffmiss av Arthur gör att vi snabbt hamnar i underläge, men när Paulinho bommar sin för City så lyckas vi kvittera och tar det till en sjunda runda. Malang Sarr kliver då fram för oss och slår en förvånansvärt säker straff som ger oss ledningen och avslutningen kunde inte skrivits bättre. City skickar fram Grimaldo som redan gjort det mål som folk trodde skulle avgöra finalen, han går från hjälte till hatad på en halvtimme när han bommar straffen samtidigt som Laftont och Sarr tillsammans får fira som hjältar. Straffvinst på straffar gör att vi försvarar CL-titeln, karriärens skönaste seger. Mängder av spelare förtjänar utnämningne vårens spelare, men tar man två straffar och har ett betyg på 7,5 som målvakt när det verkligen gäller, då förtjänar man det bästa! CL bucklan kombinerat med ligatiteln gör att vi vinner 5 titlar i år, enda som saknades var ligacupen.

Serie A:1a| Italienska cupen:Ute | Champions League:Segrare| Vårens spelare:Lafont| Spelarstatistik | Ekonomi
Postad bild

Postad bild

#94   westham_anton

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 19 Inlägg:

Postad 14 June 2019 - 09:23 AM

När du hade ett centralt tremanna mittfält med Tonali - Benassi - Robertone vilka roller gav du dem då? Sitter just nu och lirar med dem tre men hittar inte perfekta roller för dom Postad bild

Förövrigt, jävligt rolig läsning och du inspirerade verkligen mig att starta en save med Viola. ;)

Detta inlägg har redigerats av westham_anton: 14 June 2019 - 09:24 AM

#95   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4751 Inlägg:

Postad 14 June 2019 - 21:39 PM

Visa inläggwestham_anton skrev:

När du hade ett centralt tremanna mittfält med Tonali - Benassi - Robertone vilka roller gav du dem då? Sitter just nu och lirar med dem tre men hittar inte perfekta roller för dom [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smirk.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smirk.png[/url][/img]

Förövrigt, jävligt rolig läsning och du inspirerade verkligen mig att starta en save med Viola. Postad bild

Oj, det kommer jag tyvärr inte ihåg, hoppas du löser det! Jo det är ett väldigt roligt lag att spela med, tackar! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar