Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Gärdsgårdsboll utan koll

87 svar till detta ämne

#1   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 08 February 2019 - 10:36 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 0: Nästa anhalt- Port na Binne Uaine

Tänkte att jag återigen skulle ta upp den virtuella tränarkarriären, spelet kommer spelas LLM-esque, med start i Nordirland. I Belfast Telegraph Championship 2, som divisionen så fint heter, så huserar Portstewart FC, som faktiskt har vunnit divisionen en gång, 2006. I övrigt är det inte mycket att säga om klubben förutom att jag tog över jobbet från en kille som heter Johnny Law, så jag får hoppas att jag slipper finkan. Staden, ja om man kan kalla något med 8000 invånare för stad, Portstewart kan man summera med: Dyra hus, mycket studenter, bra golfbana.

Jag kommer att avhålla mig från klubbyten, om jag nu inte får sparken, det vet man aldrig, har trots allt fått sparken ett hundratal gånger under spelseriens gång, men tanken från början är att jag enbart får lämna självmant om jag vunnit högstaligan. Spelarscreens får ni vara utan, om ni inte ber snällt, från första säsongen får ni inga för den är redan spelad, även de enskilda inläggen är skrivna, för att hitta någon form att upplägg innan jag startar då jag är rätt rostig.

#2   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 08 February 2019 - 10:53 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 1: Nytt blod vid rodret
2018/19

När jag funnit mig tillrätta, så insåg jag att klubben fyrasiffriga saldo anmodade till sparsamhet, spelarna skulle fortsatt få finna sig i amatörkontrakt. Vi är tippade att hamna på den enda nedflyttningsplatsen, men allt kan hända. Efter en sju matcher lång försäsong så är truppen som följer (även om det antagligen kommer vara stora förändringar under säsongen då transferfönstret knappt stänger):

Målvakter:
Postad bild Joel Madison, 31 år
Postad bild Matthew Devlin, 18 år
Kommentar: Madison är en av lagets bästa spelare, och kommer vara förste burväktare och det är extremt viktigt att han håller sig kry och i form, för Devlin kommer nog aldrig bli något mer än en backup.

Backlinjen:
Postad bild Michael Wray, 16 år
Postad bild James Peden, 27 år
Postad bild Luke Bradley, 24 år
Postad bild Paul Millken, 24 år
Postad bild Ross Wilson, 19 år
Postad bild Tommy Barr, 16 år
Postad bild Lukas Condren, 19 år
Kommentar: Kanske vår svagaste lagdel, även om det finns potential, där 16-åriga Wray är den spelare som utmärker sig på ett bra sätt. Den viktigaste spelaren får nog ändå Peden ses som, rutinerad kapten med överraskande bredd, så om backlinjen, mot förmodan skulle hålla utan honom, så kommer han nog ses göra ett par matcher högre upp på plan.

Mittfältet:
Postad bild Jake Richardson, 21 år
Postad bild Sean Heneghan, 31 år
Postad bild James Payne, 21 år
Postad bild Rory Gillespie, 16 år
Postad bild Dean Murray, 24 år
Postad bild Lee Forgrave, 28 år
Postad bild Stuart Millar, 26 år
Postad bild James McCabe, 25 år
Postad bild Ryan Doherty, 26 år
Kommentar: Lagets utan tvekan bästa lagdel, trots det så kom 16-åriga Gillespie in ett par dagar innan säsongens första match och nu är taktiken ändrad, fantastiskt. Richardson är lagets absolut bästa spelare och eftersom även han blott har ett amatörkontrakt, så kommer vi förr eller senare tappa honom. Även Murray hoppas vi mycket på.

Anfallare:
Postad bild Johnny Stewart, 25 år
Postad bild Nigel Turner, 27 år
Postad bild Tyler Waide, 21 år
Postad bild Jordan Arbuthnot 19 år
Kommentar: Det är fyra rätt jämnbra spelare här, de borde vara duktiga nog att göra några mål under säsongen. Turner är väl kanske bäst just nu, men med potentialen hos de båda yngre herrarna är han långt ifrån självklar.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:24 PM

#3   bananfluga

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 71 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:alldeles för lite

Postad 08 February 2019 - 12:49 PM

Spännande!

#4   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5859 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 08 February 2019 - 13:24 PM

Bra start!

#5   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 09 February 2019 - 01:22 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 2: De bästa lirarna ön sett
2018/19

Säsongen påbörjades med en 0-1 förlust i nordirländska ligacupen, väldigt nöjd med den matchen, vi släppte in ett turmål, men det var vi som styrde och ställde även om vi aldrig fick in bollen i mål. Vi tog vår första poäng i andra matchen, men jag var fortsatt nöjd även om målen inte riktigt kommit. Det positivaste med inledningen på säsongen var utan tvekan att vi gjorde lika många spelmål som motståndarna, vi släppte dock in fasta situationer till höger och vänster. I fjärde matchen tog vi som första lag poäng av ettan Tobermore United och den tryckta stämningen släppte något. Segrarna fortsatte dock att lysa med sin frånvaro, och vi vann faktiskt inte en enda utav de nio första ligamatcherna, cuperna gick inte heller helt lysande.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Michael McKenna, 21 år, Gratis från Carrick Rangers
Kommentar: Startspelare i backlinjen, riktigt bra mentala egenskaper. Har en match i högstaligan för Carrick Rangers, även därifrån han ansluter.
Postad bild Eugene Gallagher, 24 år, Gratis från Moyala Park
Kommentar: En mångsidig mittfältare med stora möjligheter att utmana om startplatser, kommer från en divisionsrival
Postad bild James Gould, 20 år, Gratis från Banbridge Town
Kommentar: Passningssäker vindsnabb innermitt som direkt tar plats i startelvan, kommer även han från en divisionsrival.
Postad bild Ryan Jenkins, 25 år, Gratis från Sport & Leisure Swifts
Kommentar: Snabb ytter som gjort bra ifrån sig hos ännu en ligarival. Ett välkommet tillskott på vänsterkanten.
Postad bild Liam McMenamin, 29 år, Gratis från Strabane Athletic
Kommentar: Vilken försvarare vi fått tag i, ungdomsproffs i Sheffield Wednesday och med ett hundratal matcher i nordirländska högstadivisionen. Det märkliga var att blott 29 år gammal hittar vi honom i en lägre division än vår. Men han har åtskilliga gånger i karriären representerat just Strabane.
Postad bild Chris McKay, 19 år, Gratis från Harland & Wolff Welders
Kommentar: Eftersom anfallarna inte producerade som tänkt så plockades lovande McKay in, närmast från en division upp. Bringar in ytterligare en dimension till vårt spel.
Postad bild John Donnelly, 23 år, Gratis från Newington Youth
Kommentar: En mittfältare som kommer slå sig in i laget för eller senare, besitter alla de egenskaper man vill att en innermitt ska ha.
Postad bild Craig Gardiner, 22 år, Gratis fri transfer
Kommentar: En fysisk vänsterback var något vi sökt efter bakom många gardiner och till slut fann vi Gardiner(sorry, var tvungen). Han går utan tvekan rakt in i startelvan.

Spelare ut:
Postad bild Paul Millken, 24 år, Nedflyttad till B-laget
Kommentar: Kommer antagligen aldrig få chansen i A-laget, men han har fortfarande möjlighet att övertyga mig.
Postad bild Stuart Millar, 26 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Stuart Millar hade ingen som helst framtid i laget efter att Gallagher och Gould anslutit.
Postad bild Lee Forgrave, 28 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: En längre skada samtidigt som två nya mittfältare inkommer gjorde att Forgraves tid tyvärr var förbi alldeles för tidigt.
Postad bild James Payne, 21 år, Nedflyttad till B-laget
Kommentar: Ännu inte redo för riktigt utmana om en plats på plan. Får hoppas att han lyckas att imponera, för potential har han.
Postad bild Tommy Barr, 17 år, Nedflyttad till B-laget
Kommentar: Ganska tillfälligt nedflyttad skulle jag tro. Lite för ung för än bara.
Postad bild Nigel Turner, 27 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Har inte alls lyckats hos oss och kommer ej heller få fler chanser.
Postad bild Sam Heneghan, 31 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: 31-åringen har gjort sitt, gnällt en del över utebliven som speltid men är inte tillräckligt bra för att ses som ett förstaval.
Postad bild Tyler Waide. 22 år, Nedflyttad till B-laget
Kommentar: Är just nu i frysboxen och får därför busa med de andra reserverna. Absolut inte dålig men använder man bara en anfallare så är det jobbigt att vara fjärdeval.
Postad bild Ryan Doherty, 26 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Var sugen på mer speltid och mötet slutade med att han fick lämna.
Postad bild Luke Bradley, 24 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Samma visa här, gnäll efter speltid resulterar med att han lämnar.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:24 PM

#6   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 09 February 2019 - 01:24 AM

Jag tackar för uppmuntran, vad tycker ni bör kanske bilderna vara i länkar istället. Väldigt länge sedan jag gjorde något designmässigt

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 09 February 2019 - 01:26 AM

#7   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 09 February 2019 - 11:03 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 3: Dessa förbaskade fasta
2018/19

Det är en aning trist när man förlorar match efter match på att spelare drar på sig straffar, motståndarnas frisparksskyttar är monstruöst mycket bättre än mina egna, men det är väl det som skiljer ett bottenlag från ett mittenlag skulle jag tro. Jag var däremot säker på att taktiken inte skulle ändras med så mycket, men små förändringar skedde mellan varje match. När sexton matcher spelats så hade 20 utav vara 42 mål släppts in via fasta situationer, framåt så hade vi gjort 4 mål utav 24 på fasta situationer. Alltså hade vi en målskillnad på -16 när det gällde de fasta situationerna, vilket kan översättas med att vi börjar varje match i ett 0-1 underläge. I artonde omgången så tog vi äntligen vår första seger. Nu väntar fyra matcher i grundserien och fem extra matcher mot den undre halvan, sju poäng för att överleva känns tufft men inte omöjligt.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Aaron Milligan, 20 år, Gratis från Dundela
Kommentar: Skicklig mittfältare som har möjlighet att styra spelet, får chansen direkt.
Postad bild Paul Dickson, 16 år, Uppflyttad från B-laget
Kommentar: Avstängningar och att spelare lämnat ger Dickson möjlighet att starta ett par matcher på vänsterkanten. Inte direkt en drömsituation, men desperata tider.

Spelare ut:
Postad bild Johnny Stewart, 26 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Ytterligare en spelare som tycker han får spela för lite och bringar missnöje i truppen, men har presterat alldeles för dåligt.
Postad bild James McCabe, 26 år, Gratis till Dollingstown
Kommentar: Trots gott om speltid, så valde McCabe att flytta till en annan klubb i samma division.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:25 PM

#8   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 10 February 2019 - 20:00 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 4: Kampen för överlevnad
2018/19

Det skulle bli tufft att ta in sju poäng på nio matcher, och det är då man ska ta fram sitt rätta jag, det gjorde vi i matchen mot topplacerade Moyala Park därför förlorade vi på att göra två självmål. Bollen är inte rund i Portstewart. Dock var spelet helt plötsligt bättre och det var synd att vi inte lyckades hitta det tidigare, sparken med två matcher kvar då det var matematiskt omöjligt för oss att klara oss kvar. Jag tar med mig taktiken, erfarenheten och jag skulle nog inte tacka nej om jag fick möjlighet att plocka med tre spelare om jag nu får ett nytt jobb.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:25 PM

#9   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 11 February 2019 - 13:14 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 5: Hos polisen
2019/20

Tidigare skämtade jag om hur bylingen kanske skulle komma och ta mig och nu har det gjort det. Säsongen 2019/20 så styr jag nämligen över P.S.N.I. alltså Police Service of Northern Ireland FC. Laget är inför säsong nyrelegerade ner till Belfast Telegraph Championship 2, ni vet den där serien jag spelade i förra året. Ganska låga krav från styrelsen, allt jag behöver uppnå är en plats på övre halvan. Lagets otroligt bra, för den här nivån, stjärna lämnade strax efter jag anlände. Vilket var bra, för spelarna gick från att inte lita på mig till att tycka att jag var rena rama blåbärskungen. Två stycken spelare fick jag med mig från Portstewart, den tredje hade lite väl höga tankar om sig själv. Nu på seriepremiärsdagen så är det tydligt att det saknas lite i truppen fortfarande, men om försäsongen är något att lita på så ska vi nog ta en del poäng.

Målvakter:
Postad bild Daniel Devine, 24 år
Postad bild Phil Magill, 16 år
Kommentar: Det blir Devine, som inledningsvis vaktar buren, och ska sanningen fram så är han väl snäppet sämre än Madison som jag hade i Portstewart. Inte omöjligt att Magill får en hel del matcher då jag inte tycker han är mycket sämre än Devine, båda borde kunna bli bättre

Backlinjen:
Postad bild Chandler Douglas, 23 år
Postad bild Mark Morrison, 17 år
Postad bild James Doyle, 17 år
Postad bild Conor Anderson, 22 år
Postad bild Ryan Berry, 30 år
Postad bild Nathan Riddle, 31 år
Kommentar: Vi mönstrar en otroligt ung och tunn backlinje, Berry och Riddle kan också ses som mittfältare men får agera backup till de övriga fyra ungtupparna. Kvalitén är dock ganska god, enbart Morrison som är lite svagare i nuläget.

Mittfältet:
Postad bild Rory Gillespie, 17 år, 22SM, 1GM
Postad bild Mark Clarke, 29 år
Postad bild Miguel Dias, 25 år
Postad bild Johnny Wilson, 22 år
Postad bild Gary McFadden, 29 år
Postad bild Owen Moody, 30 år
Postad bild Jack Clarke, 26 år
Postad bild Dale Malone, 28 år
Postad bild Mark Anderson, 27 år
Kommentar: Roligt att unge talangen Gillespie ville följa med mig, 22 matcher förra året men kommer i år få agera backup bakom Dias på den defensiva positionen. Clarke, Dias, Wilson och Malone är riktigt bra, Anderson kniper förmodligen den sista om inte Riddle skulle imponera något hiskeligt. Finns några talangfulla innermittar i reservlaget också, vi får se om någon tar steget upp. Clarke är lagets bäste spelare just, vi får se om vi får behålla honom.

Anfallare:
Postad bild Tony Tumelty, 29 år
Postad bild Chris McKay, 19 år, 20SM, 11GM
Postad bild Robert Murphy, 16 år
Kommentar: McKay är kanske inte spelaren man vill ska vara den självklara startspelaren i det här laget, men det är han bland dessa. 11 mål på 20 matcher för mig förra året, så känns ändå tryggt. Vi spelade trots allt i samma division. Tumelty är förmodligen förste reserv, mest för han bär ett förträffligt roligt namn.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:26 PM

#10   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 11 February 2019 - 22:38 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 6: Nystart på ruta ett
2019/20

Vi inledde med en rätt övertygande match, två misstag av vår högerback gjorde att vi fick slinka hem med ett endast poäng dock. Nästa match så borde vi kanske gjort fem mål, men det blev bara ett och återigen kände jag mig fast i den oturliga likasviten. Därefter drog cuperna igång, en av landets bästa klubbar Coleraine pressade vi länge men de var betydligt vassare framför mål. Cliftonville från högstadivisionen pressade vi faktiskt hela vägen till straffar. Och även om cuperna gick bra, så tog vi inte vår första förbaskade vinst i ligaspelet förens omgång sju. Bättre resultat för mig än förra året, men inte tillräckligt bra. Det känns som att oturen aldrig riktigt släpper, eller är jag helt enkelt för dålig när det gäller att stänga matcher.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Lucas Galashan, 20 år, Gratis från Cliftonville
Kommentar: Mittback som kommer få gott om speltid, ännu ej gjort seniordebut men hållit till hela karriären i nordirländska högstadivisionen.
Postad bild Peter Bell, 17 år, Lån från Dungannon Swifts
Kommentar: Ytterligare en riktigt vass mittback, gjorde två matcher i högstadivisionen, förra året.
Kommer bli viktig den här säsongen.
Postad bild Mark Johnstone, 21 år, Gratis från Ards
Kommentar: Fysisk ytterback som gjort ett par matcher i högstadivisionen, konkurrerar med Douglas.
Postad bild Josh Boyd, 20 år, Gratis från Crusaders
Kommentar: En ypperligt snabb ytterspringar kommer in och konkurrerar på allvar om en startplats direkt.
Postad bild Adam Brown, 21 år, Gratis från Ards
Kommentar: I och med Browns ankomst till laget, så svämmar vi nästan över av talangfulla yttrar.
Postad bild Michael Tolan, 22 år, Gratis från Sports & Leisure Swifts
Kommentar: Äntligen fick vi in en till bra innermitt, då vi bara hade två stycken tidigare. Teknisk spelare som förhoppningsvis kommer kunna skoja med motståndarna.
Postad bild Jack Henderson 19 år, Uppflyttad från B-laget
Kommentar: Kämpe som tränat på bra och får chansen att visa vad han går för som innermitt.

Spelare ut:
Postad bild Jack Clarke, 26 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Yttermitt med tre spelare framför sig är inte hållbart i längden, släpper honom innan minen vänds upp och ner.
Postad bild Gary McFadden, 29 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: En yttermitt till fick lämna då han faktiskt inte höll måttet.
Postad bild Tony Tumelty, 29 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Var inte nöjd med utebliven speltid. Låg på arton matcher utan mål när han gick.
Postad bild Ryan Berry, 31 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Fantastiskt om jag kunde haft honom kvar men han var inte alls nöjd när jag fick Tolan och var på god väg att vända laget emot mig.

#11   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 12 February 2019 - 16:28 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 7: Pressen att vinna
2019/20

Fotboll är bra märkligt ibland, man spelar skit match efter match sen fullständigt krossar man serieledarna, 4-0 och 17-3 i skott dessutom på bortaplan. Lite senare slog vi de nya serieledarna Dollingstown två matcher i rad, och nu väcktes allvarliga förhoppningar om att faktiskt vara med och slåss på den övre halvan. Efter fjorton matcher så var vi faktiskt bara sex poäng från ettan, även om vi också hade sex lag över oss. Otroligt bra form har vi haft, sex vinster i ligan, och inte en förlust, dessutom idel segrar i cuperna, till och med Loughall från divisionen över daskade vi av utan problem och vi har bra chans till uppflyttning nu.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Brendan Cassidy, 17 år, Lån från Coleraine
Kommentar: Många tycker han är betydligt bättre än McKay, men jag ser han mest som en vass inhoppare om det skulle behövas. Riktigt bra frisparksskytt.

Spelare ut:
Postad bild Owen Moody, 30 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Rätt skicklig spelare, men passar inte in i mina taktiska planer. Tyckte själv att han inte riktigt platsade.
Postad bild Dale Maloney, 29 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Sex matcher utav tolv räckte inte för Maloney och när vi hade fem segrar i rad, efter han petats så blev han sur över att han inte var den självklara stjärnan han själv trodde sig vara.
Postad bild Michael Tolan, 22 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: En spelare jag trodde mycket på, men som tyvärr inte presterade. Gick till pressen, vilken smaskig lokalblaska det måste varit som tyckte det var något skriva om.
Postad bild Nathan Riddle, 31 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Platsade inte på långa vägar, var fysiskt okej, men han kallades Natte Snefot på träningarna och då kunde jag inte blunda längre.

#12   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 13 February 2019 - 12:24 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 8: När det gäller
2019/20

I avslutningen snubblade vi till, och inför sista omgången så låg vi på undre halvan, inte bra. Men om man ska se till matchen mot Crusaders från högstadivisionen, så var vi ett topplag, vi pressade dem till straffar, som vi tyvärr förlorade. En kämparvinst och tur med resultaten gjorde att vi fick spela i den övre halvan. Fem matcher sju poäng till första och andra plats, inte särskilt troligt men vi hade klarat styrelsens krav. Wilson åkte på en monsterknäskada, och missar troligen hela nästa säsong också, frågan är om 23-åringens karriär är över, synd för han har varit given som innermitt under året. Avslutningen blev dock extremt spännande, med tre matcher kvar, så låg vi på femte plats. Ettan till fyran låg alla på samma poäng och vi och sexan var helt plötsligt bara två poäng ifrån toppen. Vi fick stå över en omgång och när vi vann matchen därefter insåg vi att hade seriesegern i egna händer, två vinster till och den var garanterat vår. Vi vann även den näst sista och intog för första gången en serieledning, men enbart vinst skulle räknas i sista matchen med fyra lag blott ett poäng bakom oss. Sista matchen, nervös som in norden, matchens första skott sköts i 13:e minuten och vi dundrar in returen. Halvtid 2-1, efter att inlånade mittbacken Bell gjorde våra två, 3-1 kommer från Gillespie, såklart vilken stjärna han är, 3-2 kommer och jag börjar bita på naglarna, 87 minuter gångna och jag måste pausa för att lugna ner mig. Matchen slutar 3-3, och vi som trea i ligan, fantastiskt med vår usla start, men ack så trist. Vi förlorade minst matcher i alla fall. Vill bara upprepa en gång till utomordentligt tråkigt men sådan är fotbollen, men nu börjar nästa säsong.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Jackson Holmes, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Lovande yttermitt som ska få någon chans i cuperna och vara backup lite mer på riktigt.
Postad bild Jack McLaren, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: En längre skada på Doyle gjorde att McLaren fick avsluta säsongen som vänsterback.
Postad bild Ethan Taggart, 22 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Ersättare för Wilson sista fyra matcherna, är absolut tillräckligt bra för den här nivån.
Postad bild Colm O'Connor, 18 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Lovande anfallare fick en chans då McKay var avstängd och inlånade Cassidy var skadad.

Spelare ut:
Postad bild Mark Clarke. 30 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Tråkigt att behöva tappa en sådan här stjärna, men laget spelade helt enkelt bättre utan honom. Laget för jaget kan ju verka uttjatat och tråkigt men så är det ibland.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:27 PM

#13   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 14 February 2019 - 02:20 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 9: Nybygge
2020/21

Efter en misär avslutning på säsongen, även om vi gjorde det väldigt bra, så var det dags att återigen ge sig ut på marknaden i jakt efter förstärkningar. Svåraste försäsongen hittills dock, eftersom vi spelade så pass bra som vi gjorde så ville jag bygga vidare på det och inte värva in nya spelare bara för att de är bättre än vad vi hade i dagsläget. Det blev bara några ungdomsspelare in i reservlagen innan säsongen drog igång. Även i år förväntar sig spelarna och styrelsen att vi hamnar på tabellens övre halva, medans media håller oss på åttonde plats.

Spelare ut:
Postad bild Mark Anderson, 28 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Sju dåliga matcher blev det för honom, vill hellre satsa på någon annan, finns gott om bättre och billigare yttermittar.
Postad bild Phil Magill, 17 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Vi gör en rotation på målvaktssidan och Magill får nöja sig med att vara tredjemålis i år.
Postad bild Robert Murphy, 17 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Samma sak som med Magill, vi väljer att starta säsongen utan Murphy i A-lagstruppen.

Målvakter:
Postad bild Daniel Devine, 24 år, 27SM, 8HN
Postad bild Joshua Brownlee, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Två rätt jämna målvakter, Devine är fortsatt förstaval dock, mest eftersom hans positionsspel är betydligt bättre. Brownlee har dock spelat en match i högstadivisionen för Ballinamallard. Skulle gärna få in någon ännu bättre dock.

Backlinjen:
Postad bild Chandler Douglas, 24 år, 20SM
Postad bild Ross Harland, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Lucas Galashan, 21 år, 4SM, 1GM
Postad bild Mark Morrison, 18 år, 1SM
Postad bild Jack McLaren, 21 år, 5SM
Postad bild James Doyle, 18 år, 22SM, 3GM
Postad bild Mark Johnston, 22 år, 7SM
Postad bild Conor Anderson, 23 år, 26SM, 2GM
Kommentar: Ganska svag lagdel där Doyle och Anderson är de självklara valen, Doyle på vänsterkanten och Anderson i mitten. Jag skulle inte tacka nej till någon förstärkning här heller, och de kan absolut vara nödvändigt då det rycks bestämt i de bättre herrarna. Det hade varit en dröm att åter få in Peter Bell på lån, men i nuläget så vill Dungannon behålla honom.

Mittfältet:
Postad bild Rory Gillespie, 18 år, 40SM, 5GM
Postad bild Ethan Taggart, 22 år, 4SM
Postad bild Miguel Dias, 26 år, 17SM, 1GM
Postad bild Johnny Wilson, 23 år, 22SM, 1GM
Postad bild Jack Henderson, 19 år, 16SM, 3GM
Postad bild Josh Boyd, 21 år, 20SM, 5GM
Postad bild Jackson Holmes, 20 år
Postad bild Sean McGivern, 22 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Adam Brown, 22 år, 20SM, 6GM
Kommentar: Våran starkaste lagdel utan tvekan. Våran stjärna Wilson stannar i truppen trots att han missar den här säsongen. Boyd blev utsedd till förra årets bästa spelare, men personligen så är Gillespie min favorit. Här kommer jag inte värva i onödan, men en andra vänsterytter vill vi ha.

Anfallet:
Postad bild Chris McKay, 20 år, 46SM, 24GM
Postad bild Colm O'Connor, 18 år, 1SM
Kommentar: McKay håller absolut för den här nivån, men frågan är om O'Connor inte är en aning vassare. Ingen av dem är väl egentligen inte tillräckligt bra om vi ska föreställa ett topplag, potentiellt blir det mycket rotation här.

#14   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 14 February 2019 - 11:52 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 10: En ny säsong drar igång
2020/21

Det tog fyra minuter innan McKay gjorde vårt första mål för säsongen, väldigt skönt att inleda säsongen med en seger för första gången. Därefter blev det tuffare, fick väldigt jobbig lottning i cuperna som drog ner moralen märkbart. Vi lyckades dock hitta det fina spelet igen och redan i åttonde omgången lyckades vi ta över serieledningen. Tyvärr blev det ingen långvarig lycka då två startspelare tyckte det var en bra idé att ta gula kort så de blev avstängda i seriefinalen, i en cupmatch vi ledde med 5-0.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Eddie Shaw, 22 år, Gratis från Sport & Leisure Swifts
Kommentar: Kommer in som backup till Gillespie, ingen superstjärna men han kommer nog inte göra bort sig de få chanser han får.
Postad bild Ryan Carmichael, 19 år, Gratis från Portadown
Kommentar: Vänsterytter med riktigt vassa inlägg, kommer ge Brown hög konkurrens. Har redan gjort 30 matcher med gott resultat, varav åtta av dem har varit i divisionen över oss.

Spelare ut:
Postad bild Miguel Dias, 26 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Ville ej vara kvar då vi hade vilt skilda uppfattningar om hans kvalitéer, han såg sig själv som en av lagets stjärnor och jag såg honom som en kompetent bänkvärmare.

#15   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 15 February 2019 - 02:32 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 11: Avstängningar, skador och Carrick Rangers
2020/21

Vi blev lottade mot Carrick Rangers i två separata cuper, förlust i båda vilket innebar att i de sex cupomgångar vi spelade i år, så blev vi lottade mot högre motstånd i fem av dem, ingen vidare tur alltså. Brown drog på sig en lårskada och blir borta 1-2 månader, och av någon anledning så drog vi på oss en hel del kort i olika kulörer. McKay slutade göra mål men Wilson har faktiskt gjort ett inhopp. Han är verkligen inte samma spelare han var innan skadan dock. Händer inget katastrofalt så ska vi ändå vara på övre halvan när det reguljära ligaspelet är över.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:28 PM

#16   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 15 February 2019 - 12:58 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 12: Upploppet
2020/21

Nu skulle vi kämpa så långt vi bara orkade, och efter en seger mot topplacerade Dollingstown i nittonde omgången så hade sex poäng upp till förstaplatsen och åtta matcher på oss. Tyvärr spelade vi bort våra chanser till en ligaseger redan i grundserien och istället fick inrikta oss på att ta in de fyra poäng upp till kvalplatsen under säsongens fem sista skälvande matcher. Vi gjorde en stark avslutning och en vinst i sista matchen skulle garantera att vi knep kvalplatsen. Men precis som förra året gör vi en riktig plattmatch och slutar istället femma. Det är ju ganska positivt att vi på allvar utmanar två år i rad, det är väldigt negativt att vi sabbar allt i sista matchen båda gångerna.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Rory Moran, 19 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Till slut tröttnade jag på att anfallarna inte tycktes få till det och plockade upp Moran.
Postad bild Adam Carroll, 19 år, Gratis från Linfield
Kommentar: Ytterligare en anfallare, en för den här nivån fantastisk sådan. När Linfield meddelade att att han inte skulle få förlängt, trots tre chanser i högstadivisionen, så högg jag och en rad andra klubbar direkt. Inledde skadad.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:28 PM

#17   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 15 February 2019 - 22:42 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 13: Ett lag med uppflyttningspotential?
2021/22

Känslan inför den här säsongen var att jag hade allt på plats för att ta hem ligasegern, ändå tippade media oss som åtta och styrelsens krav var lägre än tidigare – så länge vi inte riskerade nedflyttning så skulle de vara nöjda. Väldigt konstigt när de samtidigt höjde lönebudget till en fem gånger så hög nivå. Ganska sent så tappade vi våran bästa spelare, men det borde inte vara omöjligt att få in en ersättare, och resten av laget är trots allt ett år bättre.

Spelare ut:
Postad bild Colm O'Connor, 19 år, 12SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Har varit ett jättelöfte i anfallet, men 12 matcher utan mål får räcka för tillfället, det är absolut möjligt att han får chansen igen.
Postad bild Rory Moran, 19 år, 1SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Anfallstalang, men jag vågar inte riktigt lita på honom. Han besitter liksom ingen spets han kan utnyttja, vare sig kvickhet, styrka eller teknik. Många spelare före sig innan han åter får chansen.
Postad bild Mark Morrison, 19 år, 28SM, Gratis till Crusaders
Kommentar: Ville såklart ha kvar våran bästa spelare, men den eviga tvåan Crusaders erbjöd honom nog med pengar för att han inte skulle tacka nej.
Postad bild Sean McGivern, 23 år, 3SM, 1GM, Gratis till Kilmore Rec
Kommentar: McGivern gjorde verkligen inte bort sig förra året, men var inte tillräckligt bra för att vi aktivt skulle kämpa för att behålla honom.

Målvakter:
Postad bild Daniel Devine, 25 år, 54SM, 17HN
Postad bild Joshua Brownlee, 21 år
Kommentar: Samma målvaktsuppsättning som förra året och det känns tryggt, Devine har trots allt varit en av de målvakter som släppt in minst mål de senaste två säsongerna. Han blir dessutom bara bättre. Det finns ett gäng lovande ersättare till Brownlee om han skulle tröttna på att hantera vattenflaskorna på matcherna.

Backlinjen:
Postad bild Chandler Douglas, 25 år, 45SM
Postad bild Ross Harland, 21 år
Postad bild Lucas Galashan, 22 år, 4SM, 1GM
Postad bild Jack McLaren, 22 år, 5SM
Postad bild James Doyle, 19 år, 49SM, 4GM
Postad bild Mark Johnston, 23 år, 9SM
Postad bild Conor Anderson, 24 år, 53SM, 7GM
Kommentar: Enda tappet här är Morrison, Doyle är helt klart lagets bästa spelare. Även Anderson är självklar i mittlåset, det är väl bara på högerkanten där det är lite konkurrens även om det känns säkrare med Douglas än Johnston. Vi söker aktivt en till mittback.

Mittfältet:
Postad bild Rory Gillespie, 19 år, 63SM, 8GM
Postad bild Ethan Taggart, 23 år, 29SM, 2GM
Postad bild Eddie Shaw, 23 år, 9SM
Postad bild Johnny Wilson, 24 år, 25SM, 1GM
Postad bild Jack Henderson, 20 år, 38SM, 6GM
Postad bild Josh Boyd, 22 år, 40SM, 10GM
Postad bild Ben Eagle, 21 år, Gratis från Ballyclare Comrades
Postad bild Jackson Holmes, 21 år, 14SM, 1GM
Postad bild Ryan Carmichael, 19 år, 6SM
Postad bild Adam Brown, 23 år, 41SM, 13GM
Kommentar: Vi kör vidare i samma stuk, stabila utan att någon riktigt sticker ut. Bra konkurrens, den enda som sitter säkert är väl Gillespie. Eagle lovprisas av både scout och assisterande, personligen så tycker jag inte att han jätteimponerar och får därför börja som reserv.

Anfallet:
Postad bild Chris McKay, 21 år, 69SM, 33GM
Postad bild Adam Carroll, 19 år, 5SM, 3GM
Kommentar: Var ganska tufft att ta ut två anfallare i år, fick in en ny spelare till som jag tror mycket på men till slut blev de dessa bägge herrar. McKay hade en längre formsvacka förra året och kommer därför börja på bänken. Det verkar som att det är ca 10 mål man får ut av honom på en säsong. Carroll är faktiskt väldigt spännande, han har allt på plats för att bli livsfarlig om ett par år, nu är frågan om han tar den.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:30 PM

#18   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 16 February 2019 - 11:07 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 14: Längtan efter en god start
2021/22

Vi inledde säsongen med en cupmatch, vad annars liksom, mot Bangor som är tippade att vinna serien i år och vi vann ganska komfortabelt, om en 1-0 vinst någonsin kan kännas trygg, det var onekligen lovande. Vi inledde faktiskt seriespelet med att på allvar utmana också, det känns som att Carroll tillför extremt mycket även när han inte gör mål. Taggart dominerar på mitten och är på god väg att spela till sig kaptensbindeln, även Henderson gör det mesta rätt. Tyvärr har vi inte riktigt eliminerat misstagen ännu.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Alan McMurty, 24 år, Gratis från Lisburn Distillery
Kommentar: Högerback som gör att vi var ytterbackar som kan följa med i anfallen på bägge sidor, vilket jag velat ha sedan jag kom hit.
Postad bild Kyle Burns, 17 år, Lån från Ballinamallard United
Kommentar: Lösningen på mittbacksproblemet fick till slut bli ett tillfälligt sådant, är absolut duktig nog att ta en startplats. Tvivlar på att vi får behålla honom mer än den här säsongen då han bara kommer från divisionen ovan.
Postad bild Ryan Jackson, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Ytterback för att säkra upp om Doyle blir skadad och möjligen göra någon start här och där.

Spelare ut:
Postad bild Mark Johnston, 23 år, 9SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: I och med McMurtys ankomst och en skada vid fel tidpunkt så förpassas Johnston ner till B-laget.
Postad bild Jack McLaren, 22 år, 5SM, Gratis till Kilmore Rec
Kommentar: En spelare jag inte kämpade för att hålla kvar, på vänsterbackspositionen är det Doyle som ställer och styr och den som är backup där får knapert med speltid, så är det bara.

#19   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 16 February 2019 - 18:44 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 15: Semifinal och serieledning
2021/22

Årets cuplottningar har varit betydligt vänligare än förra årets, vilket ledde till i Steels & Sons Cup så gick vi hela vägen till semin, där mötte vi ett lag från divisionen över oss. Domaren fick 4,1 i betyg, vi fick två röda kort men lyckades ändå ta matchen till övertid, där tog orken slut. Ligaspelet gick också bra, hela sju vinster i rad ledde till att vi gick opp i topp. Perioden avslutades med en seriefinal mot Donegal Celtic, och en vinst skulle säkra en sjupoängsledning, men som vanligt sabbar vi det och har därför bara en poäng till godo.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Matthew Torrens, 21 år, Gratis från Ballyclare Comrades
Kommentar: Mycket lovande mittback med rutin från både högsta och näst högsta divisionen. Är lite väl rädd om sitt huvud, hade varit självklar om vi inte redan fått in Burns.

Spelare ut:
Postad bild Lucas Galashan, 22 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Ville spela mer än vad han fick under mina vingar. Jag skulle tro att något annat lag kniper honom rätt fort.

#20   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 17 February 2019 - 17:27 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 16: Kan spelarna lära sig av sina misstag, eller är de för evigt mållinjestupare?
2021/22

Vi spelade av de sista fyra matcherna i grundserien, och tog oss åter upp på en fyrapoängsledning. Inför de sista fem hade vi alltså råd med ett poängtapp, inte mer, nu gällde det för grabbarna att visa att de var mognare än de varit tidigare år. Vi börjar direkt med att förlora två matcher i rad, vad annars? Men hade ändock en poängs ledning, en match senare så var ledning fyra poäng igen och bara två matcher kvar, nu var väl ändå segern nära? Med en match kvar så var ledningen två poäng men målskillnaden var till vår favör. Taggart utvisad tidigt... Burns gör självmål... Men vi tar vinsten ändå! Tredje gången gillt, hej då Belfast Telegraph Championship 2, hej Belfast Telegraph Championship. Spelarmässigt kan vi säga så här: Taggart blev fansens favorit, Carroll slog lagets målrekord, Brown slog lagets assistrekord, Doyle slog lagets ”man of the match”-rekord och Devine slog lagets rekord för mest hållna nollor, så det var en bra säsong för många. (Och för er som tycker att ”Oj seriesegrare, inte riktigt gärdsgårdsboll då va?” kan jag tala om att det var värt exakt 0 poäng på hall of fame listan)

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Kevin McMahon, 18 år, Gratis från Loughall
Kommentar: Min första spelare med fallenhet för att agera spelfördelare, inga matcher för honom i år. Men vill ha möjligheten att använda honom nästa säsong.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar