Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Gärdsgårdsboll utan koll

87 svar till detta ämne

#21   bananfluga

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 71 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:alldeles för lite

Postad 17 February 2019 - 20:25 PM

Snyggt! Lycka till i nästa division:)

#22   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 17 February 2019 - 22:23 PM

Visa inläggbananfluga skrev:

Snyggt! Lycka till i nästa division:)
Tack, det kommer att behövas

#23   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 18 February 2019 - 01:00 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 17: Belfast Telegraph Championship
2022/23

Den eviga frågan efter en uppflyttning är ju: Hur bra är truppen och hur bra är den nya serien? Frågan är hur mycket man behöver och bör värva. Jag fick ett annat svar, vi kan inte värva för trots serieseger och uppflyttning så minskade vårt rykte förra året, så spelare vill inte hit. Försäsongen gick dessutom alldeles för snabbt och helt plötsligen stod vi där utan att egentligen fyllt igen mittbacksluckan Burns lämnade efter sig. I år spelar vi fem fler ligamatcher, i slutserien möter man nämligen alla lag två gånger i den här serien.

Spelare ut:
Postad bild Johnny Wilson, 25 år, 28SM, 1GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Insåg själv att han inte var den spelare han var innan sin skada och efter ett år som backup, och ett år skadad, så ville kaptenen hitta en klubb där han åter kunde skina.
Postad bild Ross Harland, 22 år, Gratis till Glebe Rangers
Kommentar: Hade gärna haft grabben kvar, men han valde att flytta för speltid som han troligen kommer att få, Glebe Rangers är nämligen nyuppflyttade till Belfast Telegraph Championship 2. De verkar dessutom inställda på en fembackslinje.
Postad bild Joshua Brownlee, 22 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Brownlee gjorde ganska bra ifrån sig, de få cupmatcher han fick spela förra året, men han verkar inte klara av att bli bättre än Devine och det är något vi behöver.
Postad bild Ben Eagle, 22 år, 1SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: En spelare både min scout och min assisterande lovordat, men som inte imponerar fotbollsmässigt, hård konkurrens på innermittfältet bidrar också. Kunde inte acceptera reservlagsfotboll och släpps.
Postad bild Kevin McMahon, 19 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Då Wilson lämnade klubben var planen på att använda en spelfördelare borta, Taggart blir nämligen den nya kapten och får stå för det offensiva från mittmitten. Synd för McMahon som inte heller ville spela med reserverna.
Postad bild Jackson Holmes, 22 år, 18SM, 1GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Enligt min assisterande lagets bästa högerytter, men även om han är snabb och gett oss alternativet att sadla om till en diamant på mittfältet när vi får en man utvisad så är han för dålig på att slå inlägg för att jag ska vilja använda honom. Även den här killen hade alltför stora tankar om sig själv och vägrade lira boll i PSNI Olympic som B-laget heter.

Målvakter:
Postad bild Daniel Devine, 27 år, 81SM, 26HN
Postad bild Brian Caldwell, 19 år, Gratis från Loughall
Kommentar: Devine spelade samtliga matcher för det lag som släppte in minst mål förra året, Caldwell är kanske ännu bättre. Caldwell har faktiskt redan 20 starter i Championship mot Devine's fem. Jag gillar Devine men samtidigt känner jag att Caldwell kanske är rätt beslut.

Backlinjen:
Postad bild Chandler Douglas, 26 år, 49SM
Postad bild Ian Hamilton, 22 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Matthew Torrens, 22 år, 4SM
Postad bild Barry Dougherty, 19 år, Gratis från Warrenpoint Town
Postad bild Ryan Jackson, 21 år, 1SM
Postad bild James Doyle, 20 år, 75SM, 7GM
Postad bild Alan McMurty, 25 år, 23SM
Postad bild Conor Anderson, 25 år, 79SM, 11GM
Kommentar: Vi har en ganska stark startlinje, Doyle, Torrens, Anderson och McMurty, skulle skador eller avstängningar hopa sig så kommer vi få väldiga problem dock, särskilt i mitten. Om historien upprepar sig så tappar vi snart vår bäste spelare Doyle, jag har ett högst adekvat alternativ på väg in dock.

Mittfältet:
Postad bild Rory Gillespie, 20 år, 88SM, 14GM
Postad bild Ethan Taggart, 24 år, 55SM, 14GM
Postad bild Paul McAdorey, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Aaron Peden, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Eddie Shaw, 24 år, 14SM, 1GM
Postad bild Jack Henderson, 21 år, 62SM, 10GM
Postad bild Josh Boyd, 23 år, 66SM, 14GM
Postad bild Ryan McIlroy, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Ryan Carmichael, 21 år, 7SM
Postad bild Adam Brown, 24 år, 67SM, 19GM
Kommentar: Här hade jag stora problem med att ta ut 10 stycken spelare, särskilt backup spelarna till de trenne herrarna i mitten. Det tog mig flera timmar. De tre spelarna som startar i mitten blir Gillespie, Taggart och Henderson, precis som förra året. På kanterna tror jag att jag ska ge McIlroy och Carmichael första tjing, även om det är svårt att bara peta Boyd och Brown som gett oss så mycket, men de två har inte riktigt egenskaperna för att lura sin ytterback något jag gärna vill se.

Anfallet:
Postad bild Chris McKay, 22 år, 75SM, 34GM
Postad bild Adam Carroll, 20 år, 30SM, 21GM
Kommentar: Carroll har ett ruskigt bra facit och om allt går enligt planerna så slår han klubbrekordet för flest ligamål, i saven då, som ligger på ynka 30 stycken. McKay gjorde blott ett mål på sex chanser förra året och jag funderade på att ersätta honom som förste reserv, men han har ju hjälpt mig med så mycket.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:32 PM

#24   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 18 February 2019 - 14:55 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 18: Borde vi tackat nej till uppflyttningen?
2022/23

Nu började det alltså, skulle vi ta chansen och imponera, eller skulle den allmänna uppfattningen om att här hade vi inget att göra visa sig vara sann? Vi tog vår första poäng redan i andra matchen, men det var tydligt att vi skulle få kämpa in varenda poäng. Grabbarna tog ut sin frustration i en cupmatch mot Tandragee, vi slog dem med 10-1. Första vinsten i serien kom redan i tredje matchen, efter att McIlroy dragit sin spelare och sedan dundrat in bollen i mål, precis det jag ville se innan säsongen. Sedan kom formsvackan vi visste skulle komma för eller senare, ingenting gick vägen till och med mina försök att förbättra moralen fick motsatt effekt. Caldwell i mål verkar ha varit rätt beslut även om det är många insläppta, han blir bättre och bättre. Det stora orosmolnet är samma som det var i Portstewart, 13 insläppta mål på fasta situationer, väldigt onödigt.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Brian McGuigan, 19 år, Gratis från Warrenpoint Town
Kommentar: Med två matcher för Warrenpoint, varav en i högstadivisionen, så tar han nu plats bakom Doyle på vänsterbackspositionen.
Postad bild Jordon Morrison, 26 år, Gratis från Lisburn Distillery
Kommentar: En bra och jämn mittback, med viss rutin från divisionen, tar över Anderson's plats.
Postad bild Sam Brown, 20 år, Gratis från Glenavon
Kommentar: Kommer in och ersätter Shaw som backup bakom Gillespie, och om sanning ska fram så är han inte mycket sämre.

Spelare ut:
Postad bild Ryan Jackson, 21 år, 1SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Tyvärr så är McGuigan bättre både defensivt och offensivt än Jackson som absolut kan komma tillbaka i truppen om det blir så att Doyle lämnar.
Postad bild Ian Hamilton, 22 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Då Morrison anlänt så är stackars Hamilton inte längre önskvärd, frågan är när han tröttnar?
Postad bild Eddie Shaw, 24 år, 14SM, 1GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Ville spela mer, är för dålig, blir arg när man säger det till honom, vem skulle kunna anat det?

#25   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 18 February 2019 - 15:37 PM

Superskön läsning, lagom längd och lagom med information i både text och bild! Grymt!
"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#26   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 19 February 2019 - 07:41 AM

Visa inläggMasterOfFlow skrev:

Superskön läsning, lagom längd och lagom med information i både text och bild! Grymt!
Man bockar och tackar

#27   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 19 February 2019 - 07:53 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 19: Man måste bara älska det här spelet
2022/23

Vi inleder andra halvan med en stark upphämtning till lika mot Carrick Rangers efter att ha släppt in en frispark och ett friläge efter McAdorey snubblat på bollen, fantastiskt att spela med lirare som har 3 i balans. En annan rolig match var mot Knockbreda, leder 2-0 i halvtid, Gillespie direkt utvisad minut 49, de får straff på ett inlägg ingen var i närheten av i minut 80 och gör sitt första mål, vi förlorar 2-4. Ännu en match där domaren får flera poäng lägre än sitt snittbetyg och vi förlorar på det. Vi har kort och sagt fortsatt att inte imponera och vi kommer att behöva spela bättre de sista tio om vi ska överleva.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Jimmy Murphy, 19 år, Lån från Coleraine
Kommentar: Riktigt jämn mittfältare som ersätter Henderson som haft det tufft i den här divisionen. Har gjort två matcher i högstadivisionen.
Postad bild Daniel Kerr, 20 år, Gratis från Ards
Kommentar: Kommer in för att täcka upp efter att Douglas lämnat och faktiskt utmana om startplatsen.

Spelare ut:
Postad bild Chandler Douglas, 26 år, 55SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Den defensiva högerbacken hade tröttnat på att sitta bänk bakom den mer offensiva McMurty.

#28   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 20 February 2019 - 09:59 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 20: Vad gör man när anfallet inte fungerar?
2022/23

Inför slutspurten så ledde Carmichael den interna skytteligan över Carroll som inte alls kommit tillrätta. Carroll som faktiskt minskat sina avslut till blott sex, som jämförelse har McKay 12 men han kan ju inte heller göra mål. Lösningen? Först lånade jag in en 17-åring från ligarivalen Portadown, problemet jag insåg för sent som min scout inte upptäckt var att han gillade att spela sig ur trängda lägen, detta med 1 i passningsattributet. En anfallare värvades också senare som jag tror mer på. Spelet då? De första fem matcherna, alltså första halvan, av slutomgången gick vi bragdartat obesegrade igenom och spelade in nio poäng. Vi låg då fyra poäng över sistaplacerade Dundela, som vi faktiskt hade två matcher kvar mot, nyckeln till att undvika direktnedflyttning alltså, även om vi det här läget också låg ovanför kvalplatsen. En vinst mot Dundela, en likamatch mot Newington och en uppskjuten match var det som krävdes för att vi skulle undvika direktnedflyttningen. Nu gällde att ta vara på den ynka poängen och den där extramatchen och hålla undan och och också undvika kvalet. Ett par likamatcher innebar dock att vi skulle möta Knockbreda i sista matchen, de på kvalplats, vi ett poäng över dem. Ett poäng för att säkra överlevnaden. Trots att det var en jämn match så var det vi som tog våra chanser och säkrade kontraktet. Riktigt, riktigt skönt. Helt otroligt att vi gick igenom hela slutomgången obesegrade.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Kevin Marshall, 17 år, Lån från Portadown
Kommentar: Avslutningssäker anfallare, men i och med att han är på lån över tio matcher så gäller det för honom att imponera direkt.
Postad bild Alex Price, 20 år, Gratis från Limavady United
Kommentar: Lat och otränad är han 4 i ”Work Rate” och ”Stamina”, men är annars de jag sökt i en anfallare, han är snabb, han kan göra mål och framförallt han är en frisparksskytt. Stackars Marshall.

Spelare ut:
Postad bild Paul McAdorey, 22 år, 9SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Synd att tappa honom, tror att han hade slagit sig in på riktigt nästa år, men med Taggart orolig för moralen så fanns det ingen chans att behålla en spelare som var missnöjd med sin nuvarande speltid när vi äntrade en otroligt viktig del av säsongen.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:33 PM

#29   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 21 February 2019 - 20:14 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 21: Ett par värvningar och teknikträning
2023/24

Inför den här säsongen så hoppas jag att laget har kommit in i den här divisionens tempo, så vi slipper kämpa i botten. Jag vill vara ett stabilt mittenlag, om vi har vad som krävs för att hamna på övre halvan vet jag inte. Två riktigt lovande talanger som direkt går in i startelvan hittade jag tidigt från högstadivisionen. Den största satsningen jag gjort, under hela saven tror jag, är dock att jag plockat in en tränare som bara ska nöta teknik med grabbarna.

Spelare ut:
Postad bild Daniel Kerr, 20 år, 5SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Kerr imponerade inte direkt under de chanser han fick, och att han är allmänt oambitiös hjälper inte honom tyvärr.
Postad bild Barry Dougherty, 19 år, 2SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Dougherty var en av spelarna jag hoppades skulle slå igenom förra året, men han visade inte upp några mittbackskvalitéer, förutom att han är stor och stark.
Postad bild Alex Price, 20 år, 9SM, 2GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Price fick chansen i slutet på förra säsongen och även om vi spelade bra de matcher han var med i så är inte två straffmål det jag letade efter. Han missade även en straff.

Målvakter:
Postad bild Daniel Devine, 27 år, 82SM, 26HN
Postad bild Brian Caldwell, 20 år, 31SM, 9HN
Kommentar: Förra året så tog Caldwell över som förstekeeper, och även om jag inte är missnöjd så hoppas jag på att få in en ännu bättre. Det känns väldigt tryggt att ha Devine som backup med.

Backlinjen:
Postad bild Eamonn McNulty, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Jordan Morrison, 26 år, 24SM, 1GM
Postad bild Matthew Torrens, 23 år, 35SM, 1GM
Postad bild Rab Wright, 19 år, Gratis från Glenavon
Postad bild James Doyle, 21 år, 105SM, 9GM
Postad bild Brian McGuigan, 20 år, 2SM
Postad bild Alan McMurty, 26 år, 44SM
Postad bild Conor Anderson, 26 år, 91SM, 13GM
Kommentar: Stort sätt samma linje som förra året, förutom Wright, som kommer in från Glenavon och ser fullkomligt fantastisk ut, i jämförelse med övriga mittbackar då, och McNulty som definitivt känns redo för spel. Skulle gissa att följande startar, från höger, McNulty, Morrison, Wright och Doyle. Stor risk att Anderson gör sin sista säsong i laget då han inte riktigt räcker till.

Mittfältet:
Postad bild Sam Brown, 20 år, 7SM
Postad bild Rory Gillespie, 21 år, 113SM, 15GM
Postad bild Ethan Taggart, 25 år, 82SM, 19GM
Postad bild Aaron Peden, 21 år, 7SM
Postad bild Jack Henderson, 22 år, 80SM, 11GM
Postad bild Neil McLoughlin, 19 år, Gratis från Larne
Postad bild Josh Boyd, 24 år, 70SM, 15GM
Postad bild Ryan McIlroy, 21 år, 29SM, 8GM
Postad bild Ryan Carmichael, 21 år, 39SM, 7GM
Postad bild Adam Brown, 25 år, 74SM, 20GM
Kommentar: McLoughlin är oerhört intressant och kommer definitivt få speltid, bra ledaregenskaper känns tryggt till den dagen vi växer ifrån Taggart vilket inte känns särskilt långt bort just nu. Men den här säsongen så kommer vi nog spela med trion Gillespie, Taggart och McLoughlin i mitten och firma Carmichael-McIlroy på kanterna.

Anfallet:
Postad bild Chris McKay, 23 år, 79SM, 34GM
Postad bild Adam Carroll, 21 år, 58SM, 30GM
Kommentar: Anfallarna är nog de jag mest orolig för. Carroll hade en lång formsvacka förra året och McKay har inte gjort mål sedan Championship 2-tiden. Underifrån är det ingen som direkt knackar på dörren till truppen, det är väl Colm O'Connor som närmst, killen som inte lyckades göra mål på tolv matcher om ni minns honom.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:36 PM

#30   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 22 February 2019 - 11:04 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 22: Stabilt mittengäng?
2023/24

Vi började säsongen rätt så dåligt, mot två bra motstånd dock. Sedan kom vi igång på ett bra sätt och spelade in en fullkomligt acceptabel fotboll för den här nivån. Vi gjorde några tråkiga poängtapp och dåliga avslutningar på en del matcher som gjorde att vi tappade poäng. Men vi har faktiskt också tagit några segrar i slutminuterna så är inte överdrivet missnöjd förutom när Bangor skämde ut oss på hemmaplan. Om vi kan följa upp det här på ett bra sätt så finns stora möjligheter att sluta på övre halvan och otroligt skönt att vi är mer än tio poäng från negativt kval.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Ryan Hall, 20 år, Gratis från Dollingstown
Kommentar: Enligt min assisterande lagets bästa spelare, och han är i sanning bättre övriga anfallare i truppen. Han har inte direkt tagit Championship 2 med storm tidigare så jag hoppas han är redo. Hattrick blev det i debuten, visserligen cupmatch mot mitt gamla Portstewart men trevligt i alla fall.
Postad bild Thomas Moore, 19 år, Gratis från Newington Youth
Kommentar: Kommer in efter Boyd lämnat som backup i högerytterrollen, ruskigt atletisk i övrigt har han lite att jobba med.
Postad bild Seán Doyle, 19 år, Gratis från Institute
Kommentar: Då Devine definitivt gör sitt sista år i klubben så valde jag att plocka in unge Doyle direkt. Han största styrka är luftrummet trots att han blott är 182cm.

Spelare ut:
Postad bild Chris McKay, 24 år, 81SM, 34GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Det var ett tufft beslut att ta men McKay har inte det som krävs, inte gjort mål på två år. Tack McKay för dina tre första fina säsonger.
Postad bild Josh Boyd, 24 år, 70SM, 15GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Boyd ville hitta en ny klubb där han kunde få mer speltid, inget jag säger nej till, han var trots allt en bidragande orsak till att vi gick upp.
Postad bild Adam Brown, 25 år, 76SM, 20GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Ännu en spelare som vill leta ny klubb efter att haft det svårt att ta sig in i startelvan i den här divisionen. Trist men också ett tecken på att vi blir allt bättre.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:36 PM

#31   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 23 February 2019 - 13:48 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 23: Imponerande toppgäng?
2023/24

Vi inledde andra halvan mot Ballinamallard, vi lyckas få till 2-2 efter att domaren, som normalt snittar 7,7 gett dem två straffar och får 4,7 i matchbetyg, otroligt bra jobbat av grabbarna. Vi nötte på och gick upp på övre halvan efter 15 omgångar. Vi fortsatte spela bra boll men i matchen mot Institute fick vi lära oss ett och annat. Ingen fara på taket dock, det var tre omgångar kvar och vi hade hela åtta poäng ner till undre halvan. Redan ganska säkra från nedflyttning alltså. Fantastisk halva av pojkarna, att vi hade chans att hamna på övre halvan visste jag, men att utmana om uppflyttning var aldrig med i beräkningarna. Nu väntar en spännande avslutning där vi är laget som har allt att vinna och ingenting att förlora. (Som en sidnot vann jag både min första och andra månadens manager, November-December under den här perioden.)

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Ryan Andrews, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Jag har, utan någon lycka, sökt efter en backup till Carmichael på vänsterkanten ända sedan Brown lämnade, när avstängningen väl kom så fick jag glatt flytta upp en yngre förmåga. Killen har speeden för att lyckas men i övrigt så är han inte riktig där ännu.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:37 PM

#32   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 24 February 2019 - 20:48 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 24: Makalöst uppflyttningsgäng?
2023/24

Under första halvan av slutomgången så spelade vi båda våra kvarvarande matcher mot Institute, ett lag vi helt enkelt inte vinner mot. I övrigt gick det bra, fjärdeplats och bra häng på Carrick Rangers som låg på tredjeplats och innehade den sista kvalplatsen. I de sista fem matcherna hade vi ett dubbelmöte kvar mot, ja ni gissade rätt, Carrick Rangers. Ett bra resultat där och uppflyttningsdrömmen skulle fortsätta att växa. Tyvärr så snubblade vi på mållinjen och det jag aldrig kunde trott skulle hända hände. Ballinamallard snodde kvalplatsen framför ögonen på oss, samma poäng och samma målskillnad, men de hade gjort fler mål. Så surt. Vi tangerade P.S.N.I.'s rekord för bästa ligaplacering i alla fall. Moyala Park kom ju sist, men i februari fick de in en 16-årig anfallare som ska vara bra nog för högstadivisionen och gjorde sex mål på fem matcher i vår serie. Tyvärr kommer vi inte kunna lösa honom, men det ska bli spännande att se vem som kniper honom till slut.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Darren Hamilton, 19 år, Gratis från Bangor
Kommentar: En väldigt lovande högerytter faktiskt, värvad eftersom min assisterande mer och mer tror att McIlroy har nått sin fulla potential.
Postad bild Michael Collins, 21 år, Gratis från Newington Youth
Kommentar: Min förhoppning är att han kan utmana Taggart, särskilt nästa säsong. Enligt min assisterande var han redan bättre när jag plockade in honom men ville inte störa en truppen under sluttampen.

Spelare ut:
Postad bild Alan McMurty, 26 år, 45SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Given de senaste två säsongerna så var han inte nöjd med att McNulty tagit hans plats och ville därför lämna något jag inte hade något emot.

#33   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 25 February 2019 - 13:28 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 25: Ett par trotjänare får snopet lämna
2024/25

För första gången så har vårat rykte stärkts, dock enbart marginellt då styrelsen fortfarande är nöjd så länge vi undviker nedflyttning. Truppens mål är dock lite högre, spelarna siktar på en stabil mittenplacering, medans jag personligen återigen vill slåss om kvalplatser. Värvningsmässigt har vi legat rätt lågt, rätt så nöjd med truppen, men det finns absolut ett par positioner vi fortfarande söker förstärkningar till.

Spelare ut:
Postad bild Daniel Devine, 29 år, 82SM, 26HN, Släppt på fri transfer
Kommentar: Caldwell har växt ifrån Devine och jag väljer nu att släppa Devine efter tre säsonger som förstekeeper och två som andra.
Postad bild Seán Doyle, 20 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Plockade in och upp Doyle förra säsongen, men inför den här så ställer jag mig frågande till varför. Han har kvar sin potential men det finns många egenskaper jag vill ha i en målvakt som Doyle tyvärr inte besitter.
Postad bild Brian McGuigan, 21 år, 4SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: McGuigan får i år nöja sig att vara tredje alternativet på vänsterbackspositionen, då jag har plockat upp en ungdom jag tror mer på.
Postad bild Conor Anderson, 27 år, 91 SM, 13GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Anderson var en otroligt viktig kugge för oss i Championship 2, men han är inte tillräckligt duktig för att spela i lag som vill slåss om uppflyttning.
Postad bild Sam Brown, 21 år, 18SM, 1GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Brown har gjort det bra bakom Gillespie, men de båda herrarnas svaga punkt har varit deras låga speed, och tyvärr verkar inte Brown utvecklas på det sätt som vi hoppats.
Postad bild Ethan Taggart, 26 år, 106 SM, 22GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Egentligen är det väl tjänstefel att bryta kontraktet med lagets kapten, men sanningen är att han hade blivit utan speltid i år. Tack för allt.
Postad bild Thomas Moore, 20 år, 4SM, 1GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Känns som Moore är en väldigt ojämn spelare, och därför låter jag McIlroy stanna i truppen medans Moore förhoppningsvis återkommer nästa år.

Målvakter:
Postad bild Brian Caldwell, 21 år, 63SM, 18HN
Postad bild Kieran Forsythe, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Caldwell är fortsatt mannen vi ställer i mål och jag är väldigt nöjd med både hur han presterat och hur han tränat. Forsythe är kanske inte den näst bästa målvakten i truppen, men han verkar vara en trevlig prick som förtjänar att spela någon cupmatch.

Backlinjen:
Postad bild Eamonn McNulty, 21 år, 31SM
Postad bild Jordan Morrison, 27 år, 56SM, 3GM
Postad bild Matthew Torrens, 24 år, 35SM, 1GM
Postad bild Barry Dougherty, 21 år, 2SM, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Rab Wright, 20 år, 32SM
Postad bild James Doyle, 22 år, 135SM, 9GM
Postad bild Barry McMullan, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Vår backlinje känns relativt trygg, dock vill vi ha in en till högerback och jag skulle inte tacka nej till att få in en bra mittback. Linjen som startar kommer förmodligen bli: McNulty, Morrison, Wright och Doyle. Doyle gillar jag starkt, han blir bara bättre och bättre.

Mittfältet:
Postad bild Rory Gillespie, 22 år, 137SM, 21GM
Postad bild Aaron Peden, 22 år, 18SM
Postad bild Stephen Millar, 19 år, Gratis från Ballyclare Comrades
Postad bild Darren Hamilton, 20 år, 3SM, 1GM
Postad bild Jack Henderson, 23 år, 85SM, 11GM
Postad bild Michael Collins, 21 år, 3SM, 1GM
Postad bild Neil McLoughlin, 20 år, 29SM, 8GM
Postad bild Ryan McIlroy, 22 år, 56SM, 11GM
Postad bild Ryan Carmichael, 23 år, 70SM, 13GM
Postad bild Ryan Andrews, 21 år, 1SM
Kommentar: Väldigt nöjd med årets mittfältsuppsättning, särskilt McLoughlin, vår tilltänke nye kapten och Millar ska bli spännande att se. I övrigt så är Gillespie för första gången inte garanterad startplats. Bästa mittfältet på pappret är, Millar som defensiv, McLoughlin och Collins framför honom, Carmichael och Hamilton på varsin kant.

Anfallet:
Postad bild Adam Carroll, 22 år, 67SM, 31GM
Postad bild Ryan Hall, 21 år, 29SM, 16GM
Kommentar: Det är inget snack om att Hall är lagets stjärna, och mer än 0,5 mål per match tycker jag personligen alltid om. Carroll får trots att han gjort flest ligamål för klubben vara nöjd på bänken. Säsongens största orosmoln är att Hall skulle kunna få för sig att lämna.

#34   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 26 February 2019 - 11:10 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 26: Stark start
2024/25

Vi inledde säsongen med en seger mot nynedflyttade Ards, vilket kändes extremt bra, då vi bara lyckades få ihop en poäng, på fyra matcher, förra året mot Institute som då var nere och vände. Seriestarten gick faktiskt fantastiskt, vi vann de första fem matcherna och seglade upp i toppen. Tyvärr gick vi in i en svacka, eller svacka och svacka, vi blev förföljda av otur. Vi hade matcher där vi träffade målramen fyra gånger under samma anfall. Jag tror dock vi har goda chanser att utmana om förstaplatsen.

Postad bild

Postad bild

Spelare ut:
Postad bild Matthew Torrens, 24 år, 35SM, 1GM
Kommentar: Ville lämna i brist på speltid, och jag förstår honom, fjärde mittbacken får trots allt väldigt lite speltid.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:38 PM

#35   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 27 February 2019 - 07:20 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 27: Finalspel
2024/25

I County Antrim Shield så avancerade vi till final, styrelsen förväntade sig att vi skulle bli utslagna direkt, men istället slog vi ut två lag från högstadivisionen på väg mot finalen där vi ställdes mot Cliftonville. Inte landets bästa klubb men med spelare värda uppåt miljonen. Jag tyckte vi förtjänade att vinna, men släpper tre mål på fasta situationer. Även i ligan har det stundtals varit frustrerande, väldigt svårt att stänga matcherna, en månads skada på Hall hjälpte oss inte heller, men vi är fortfarande, i högsta grad, med i racet.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Mark Morrison, 22 år, 28SM, Gratis från Crusaders
Kommentar: Han är tillbaka efter tre år i högstadivisionen, dock bara med fyra matcher i bagaget. Men han har utvecklats fint och är numera klubbens bästa försvare.
Postad bild Matthew Gilmore, 21 år, Gratis från Newington Youth
Kommentar: Väldigt rutinerad mittback för att vara så pass ung, 142 matcher har han, samtliga i vår nuvarande serie. Kommer gå in och slåss om platsen direkt.

Spelare ut:
Postad bild Jack Henderson, 24 år, 85SM, 11GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Lämnar för att försöka få mer speltid, något han nog behöver kliva ner någon division för att få.

#36   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 28 February 2019 - 20:19 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 28: Utmanare på riktigt?
2024/25

Det där med att stänga matcher fortsatte, i matchen mot Bangor har vi 1-0, men nej Doyle får rött kort, Morrison nickar in en hörna i eget mål och Millar drar på sig en straff. När fem matcher återstod så var vi i princip garanterade fjärdeplatsen men ville såklart nå i alla fall kval. Vi har fem poäng ner till fjärdeplatsen med tre matcher kvar, men det känns som att grabbarna undrade varför vi skulle vilja gå upp? Sabbar allting, inte kul. Samma poäng som förra året men lite fler mål gjorda.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Ally O'Hare, 20 år, Gratis från Newry City AFC
Kommentar: Till slut vågade jag inte vara utan en backup på högerbackspositionen. Jag hoppas ju kanske att vi slipper spela honom, men han är billig och en aning potential i alla fall.
Postad bild Ryan McCarthy, 20 år, Gratis från Harland & Wolff Welders
Kommentar: Avslutningssäker anfallare som kommer in för att vara supersub. Två mål i debuten kändes förträffligt både för honom och mig.

#37   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 01 March 2019 - 11:39 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 29: Ett händelsefattigt transferfönster
2025/26

Inför säsongen så blev våra träningsanläggningar rankade ännu lägre, men ryktet ökade återigen och vi är nu ansedda som Nordirlands 21:e klubb. Förväntningarna är dock som tidigare, media tror vi får svårt att klara oss kvar, styrelsen är nöjd om vi gör det och jag hoppas och tror att vi kan nå kval med i stort sett samma trupp, inte en enda värvning gör vi. Det finns dock några positioner att förstärka, gärna två innermittar, varav en som backup och en vänsterytter.

Spelare ut:
Postad bild Kieran Forsythe, 22 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Jag byter backupkeeper igen, inget illa om Forsythe som gjorde stabila cupmatcher, men känner att jag har ett något bättre alternativ.
Postad bild Barry McMullan, 21 år, 3SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Samma deal som den med Forsythe fast på vänsterbackspositionen.
Postad bild Jordan Morrison, 28 år, 72SM, 3GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Tvivlar på att Morrison kommer finna sig med att värma bänk, men han är för dålig på huvudet för att utmana om en plats längre.
Postad bild Adam Carroll, 23 år, 75SM, 32GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Med blott två mål på sjutton matcher de senaste två åren så är det dags för Carroll att tacka för sig, numera tredjeanfallare och skulle krisen vara framme så testar jag hellre någon från reservlagen.

Målvakter:
Postad bild Conor Anderson, 22 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Brian Caldwell, 22 år, 95SM, 28HN
Kommentar: Caldwell spelar bra och vad min assisterande än säger så är han en av de målvakter som presterar bäst i vår division. Anderson verkar kunna bli hyfsad han också.

Backlinjen:
Postad bild Eamonn McNulty, 22 år, 62SM
Postad bild Ally O'Hare, 20 år, 1SM
Postad bild Mark Morrison, 23 år, 44SM, 1GM
Postad bild Matthew Gilmore, 22 år, 8SM
Postad bild Barry Dougherty, 22 år, 5SM
Postad bild Rab Wright, 21 år, 56SM
Postad bild James Doyle, 23 år, 164SM, 10GM
Postad bild Stefan Hutchinson, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: I år känns backlinjen väldigt bra för vår nivå, och faktum är utav den tänkta startlinjen: McNulty, Morrison, Gilmore och Doyle så är det faktiskt Doyle som sitter osäkrast, Hutchinson väldigt lovande. Förutom att det sägs att han har en förmåga att snacka till sig kort.

Mittfältet:
Postad bild Rory Gillespie, 23 år, 143SM, 21GM
Postad bild Aaron Peden, 23 år, 32SM, 6GM
Postad bild Stephen Millar, 20 år, 29SM, 2GM
Postad bild Darren Hamilton, 21 år, 33SM, 11GM
Postad bild Michael Collins, 22 år, 27SM, 6GM
Postad bild Neil McLoughlin, 21 år, 60SM, 11GM
Postad bild Ryan McIlroy, 23 år, 60SM, 11GM
Postad bild Ryan Carmichael, 24 år, 101SM, 23GM
Postad bild Ryan Andrews, 22 år, 5SM
Kommentar: Vår svagaste lagdel, kapten McLoughlin undantagen. Hamilton sitter också säkert med mål var tredje match som högerytter. Samma fem kommer starta i år som förra året. Millar, McLoughlin, Collins, Hamilton och Carmichael. Carmichael på vänsterkanten vill jag finna en ersättare till utifrån. Även Collins riskerar samma öde och bakom McLoughlin saknas helt en ersättare och hittills har jag låtit Millar ta hans plats och låta Gillespie ta Millars, men det känns inte som en helt optimal lösning.

Anfallet:
Postad bild Ryan Hall, 22 år, 57SM, 33GM
Postad bild Ryan McCarthy, 20 år, 3SM, 2GM
Kommentar: Hall fortsätter vara lagets hjälte, och fortsätter också hålla sig över 0,5mål/match och får fortsätta, McCarthy är också väldigt bra. De bägge herrarna är också lagets två bästa frisparksskyttar vilket är optimalt i mina ögon eftersom någon av dem i princip alltid kommer vara på banan.

#38   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 04 March 2019 - 21:02 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 30: En ny säsong drar igång
2025/26

Vi började minst sagt bra i år igen och var med och slogs i toppen. I förlorade inte förens i omgång åtta och vi gjorde även det bra i Steels & Sons Cup. Förstaplatsen ser dock Portadowns ut, vi är ett av två lag som tagit poäng av dem.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Luke Marshall, 22 år, Gratis från Dundela
Kommentar: Innermitten jag sökte, ansluter från divisionen under oss och utmanar Hall om att vara lagets bästa spelare. Det kanske får en att förstå hur svårt vi har att knyta till oss kvalitativa spelare.

Spelare ut:
Postad bild Aaron Peden, 24 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Tröttnade på att vara backup, ställde till med en större scen.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:39 PM

#39   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 05 March 2019 - 10:32 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 31: Skador, skador och ny ordförande?
2025/26

Under min tid i P.S.N.I. så har jag varit rätt förskonad från skador, men nu bröt det loss och jag en längre period där fem-sex spelare från startelvan var borta, lägg till någon avstängning så fanns det gott om plats att sträcka ut sig på bänken. Det kom också in bud på själva klubben vilket kändes konstigt då den nuvarande ordförandens låga ambitioner har varit trevliga. Diskussionerna var dock rätt så långsamma och dagen innan periodens sista ligamatch så kom beskedet, det blev ingen försäljning den här gången. Spelmässigt, tja jag är inte missnöjd, men det är några matcher vi borde kunnat vinna och tagit oss upp på kvalplatserna.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Jonathan Murray, 20 år, Gratis från Dungannon Swifts
Kommentar: Kommer in och utmanar Caldwell om målvaktssplatsen, har gjort några matcher i högstadivisionen. Tufft val dock, tänker mig rotation säsongen ut och att Murray tar över nästa säsong.

Spelare ut:
Postad bild Rab Wright, 22 år, 59SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Ville lämna efter att speltiden hade försämrats, men han presterade inte alls i år och hamnade på ett matchbetyg på 6,4 i år.

#40   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 05 March 2019 - 23:53 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 32: Vi satsar på kvalspel igen
2025/26

Vi inleder med att slå ut Limavady United från högstadivisionen i en cup och i matchen efter så får vi stryk av Newry City AFC i en annan cup efter tre röda kort, samtliga på innermittfältarna. Sedan började serien igen, och då får vi möta Newry City AFC igen, med dessa herrar avstängda. Smarta grabbar! Med fem matcher levde drömmen om kval fortfarande även om vi inte riktigt säkrat fjärdeplatsen ännu. I övrigt så fick Carrick Rangers upp en 15-åring som redan är en av de bästa mittfältarna i landet, medans vi fortfarande inte fått upp en spelare som ens har potentialen att spela i vår division än. Inför sista matchen så skulle oavgjort räcka för tredjeplatsen, medans en förlust skulle innebära att vi slutade fyra med 54 poäng för tredje året i rad. Murray storspelade i målet och vi säkrade klubbens bästa ligaplacering någonsin, kval att för oss alltså. Första kvalomgången mot Dungannon Swifts gick hela väggen till övertid innan vi lyckades avfärda dem, notera att om bortamålsregeln hade använts så hade vi varit utslagna efter 180 minuter. Därefter kom allt att avgöras mot rivalerna Lurgan Celtic, ett lag jag tyckte vi borde ha goda chanser emot. Men icke, ett rött kort satte stopp för oss, men det har varit en fantastiskt god säsong.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Corey Magill, 23 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Med tre innermittfältare avstängda i två matcher var så plockade jag upp den starkaste jag kunde hitta för att vinna lite bollar. Inget jätteämne men det bästa i en dålig situation.
Postad bild Alex Price, 23 år, 9SM, 2GM, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Price får kliva in på bänken efter två år i reservlaget, förhoppningsvis kan han göra mer än straffmål den här gången, om han skulle bli inbytt.

Spelare ut:
Postad bild Ryan McCarthy, 21 år, 14SM, 4GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Tråkigt att tappa McCarthy, men han kan inte direkt säga att han imponerat på anfallet trots en hel del chanser. Han har trots bra avslutsattribut aldrig varit den direkta målskytten, hans bästa säsong gjorde han som 16-åring då han ”ösde” in sex mål för Harland & Wolff Welders.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar