Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Gärdsgårdsboll utan koll

87 svar till detta ämne

#41   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 06 March 2019 - 10:35 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 33: Gary Lockhart
2026/27

Så stor det klart att vi blivit med ny ägare, den Belfast-baserad investeraren Gary Lockhart har säkrat upp ekonomin i alla fall för stunden. Och förväntningarna, ja det blir samma visa som föregående år – alltså är alla nöjda förutom jag om vi skulle sluta som nia. Försäsongen gick precis som tidigare år, de flesta spelarna min scout hittade hade ingen önskan om att flytta till oss.

Spelare ut:
Postad bild Conor Anderson, 23 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Får fortsätta karriären som tredjemålvakt i vårat B-lag.
Postad bild Ally O'Hare, 21 år, 5SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Blev under förra säsongen en sämre fotbollsspelare, kommer troligen aldrig slå sig in i laget igen.
Postad bild Ryan McIlroy, 24 år, 64SM, 12GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: McIlroy har under senare tiden sett sig omsprungen av ett gäng yngre förmågor och då min assisterande är ytterst tveksam till om han kan bli bättre så släpper jag honom direkt.

Målvakter:
Postad bild Brian Caldwell, 23 år, 108SM, 34HN
Postad bild Jonathan Murray, 21 år, 21SM, 7HN
Kommentar: I mina ögon är Murray bättre, men min assisterande säger Caldwell. Förra säsongen så hade Caldwell högre snitt på att hålla nollan men släppte i genomsnitt in fler mål. Det som talar emot Murray är främst att hans personliga utveckling inte imponerar.

Backlinjen:
Postad bild Colm O'Connor, 23 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Eamonn McNulty, 23 år, 92SM
Postad bild Mark Morrison, 24 år, 78SM, 1GM
Postad bild Matthew Gilmore, 23 år, 42SM, 1GM
Postad bild Barry Dougherty, 23 år, 6SM
Postad bild Cathal McLaughlin, 19 år, Gratis från Institute
Postad bild James Doyle, 24 år, 198SM, 10GM
Postad bild Stefan Hutchinson, 21 år
Kommentar: På det stora hela så är det samma linje som förra året, McNulty, Morrison, Gilmore och Doyle. Min plan är väl dock att Hutchinson ska få spela in sig och ta över Doyles plats. I övrigt lämnar ersättarna något att önska. Men klarar vi oss utan större skador så har vi en stabil backlinje.

Mittfältet:
Postad bild Luke Marshall, 23 år, 24SM, 2GM
Postad bild Rory Gillespie, 24 år, 146SM, 21GM
Postad bild Stephen Millar, 21 år, 62SM, 9GM
Postad bild Darren Hamilton, 22 år, 63SM, 15GM
Postad bild Michael Collins, 23 år, 43SM, 7GM
Postad bild Corey Magill, 23 år, 2SM, 1GM
Postad bild Neil McLoughlin, 22 år, 90SM, 15GM
Postad bild Thomas Moore, 22 år, 4SM, 1GM, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Ryan Carmichael, 25 år, 129SM, 27GM
Postad bild Ryan Andrews, 23 år, 15SM, 2GM
Kommentar: Inte mycket till förändringar här heller, samma startar som förra året, Millar, McLoughlin, Marshall, Hamilton och Carmichael. Och precis som förra året så letar jag främst efter ersättare till Carmichael men i övrigt så är det bara Marshall som sitter säkert. Han är ju trots allt en av klubbens bästa.

Anfallet:
Postad bild Ryan Hall, 23 år, 90SM, 57GM
Postad bild Alex Price, 23 år, 9SM, 2GM
Kommentar: Hall vann skytteligan förra året på 24 fullträffar och är vital om vår dröm om kvalspel ska slå in. Price är inte bra, och bakom honom har vi bara en till halvschaskig ungdom.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:40 PM

#42   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 06 March 2019 - 20:37 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 34: Ryan Hall
2026/27

Vi började rätt bra, och tog faktiskt oss upp till förstaplatsen efter sju matcher, och det trots att vi hade en match mindre spelad. Är väldigt nöjd fram till ligans elfte match, då jag vet inte vad som händer. Hutchinson spelar en hemåtpass från halvplan och Murray låter den rulla i mål, jag vet inte om han halkade men inte ens det är okej då han hade fem sekunder på sig att förflytta sig tre meter. Ryan Hall är spelaren alla pratar om, 13 mål har han gjort hittills, fantastiskt.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Mark Carroll, 21 år, Gratis från Sport & Leisure Swifts
Kommentar: Tyvärr så blir det så att Carroll kommer att peta vår kapten McLoughlin, Carroll passar nämligen mycket bättre in i bollvinnarrollen. Tyvärr så bröt han foten lite olyckligt.
Postad bild Tony McDermott, 22 år, Gratis från Newington Youth
Kommentar: Scouten var tydlig med att här hade vi ersättaren till Carmichael, men när han väl anlände så var jag lite tveksam, men vi må pröva.

#43   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 07 March 2019 - 08:19 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 35: Steel & Sons
2026/27

Laget fortsatte spela fin fotboll, både i ligan och i cuperna. Vi tog oss hela vägen till final i Steel & Sons Cup, väl där ställdes vi emot Ards. Det var nog den matchen jag blivit, och jag vill inte använda det här ordet men, FM'ad mest i årets upplaga. Tre röda kort fick vi av en domare som slutar på 3,0 i betyg, ändå lyckades vi ta matchen till övertid. Tyvärr så gjorde det så att ligaspelet kärvade något och vi kunde inte utnyttja övriga lags poängtapp riktigt, men vi har en ledning på sex poäng inför de avslutande tio omgångarna.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Gary Lemon, 20 år, Gratis från Ards
Kommentar: En lovande mittback med riktigt bra mentala egenskaper, slåss om en plats direkt.

#44   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 09 March 2019 - 02:42 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 36: Titeldrömmar
2026/27

Vi fortsatte spela dominant och redan i 27:e omgången så hade vi chansen att spela hem ligatiteln. Ligatiteln bärgades dock inte förens den 30:e omgången, trots att vi avslutade lite knackigt. Fantastiskt, nu är det upp till styrelsen att se till att vi har möjligheten att hålla oss kvar, jag tror inte vi kan göra några toppvärvningar med vår lönegräns på 1500kr per match. Jag har nu ett poäng på Hall of Fame listan.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
NIR Matthew McConnell, 19 år, Gratis från Donegal Celtic
Kommentar: Kommer in som en betydligt starkare backup än vad Magill har varit, hoppas han kan ta vara på sina chanser. Framförallt är han en bollskicklig innermitt.
NIR Conor Anderson, 24 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Anderson är tillbaka i truppen för att sitta de sista matcherna på bänken.

Spelare ut:
NIR Corey Magill, 24 år, 3SM, 1GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Tyvärr för Magill så får han numera nöja sig med att lira reservboll efter att McConnell anlänt.
NIR Barry Dougherty, 23 år, 6SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Flyttar ner Dougherty, vet inte hur många gånger jag gjort det, men nu hoppas jag att vi har ett tillräckligt starkt lag för att inte behöva hans tjänster igen.
NIR Jonathan Murrey, 22 år, 48SM, 19HN, Gratis till Ballyclare Comrades
Kommentar: Man undrar hur han tänkte, fem matcher kvar på säsongen, elva poängs serieledning, förstakeeper, nej men jag tror jag vill spela för laget som ligger åtta. Bra för trotjänaren Caldwell som fick chansen att spela hem titeln.

#45   Jaer001

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1473 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 09 March 2019 - 23:06 PM

Grymt! Du klättrar på Hall of fame snabbt!

#46   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 11 March 2019 - 00:34 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 37: Danske Bank Premiership
2027/28

För första gången i klubbens historia så spelar vi i år i högstadivisionen, det är ju förträffligt inspirerande. Styrelsen gav mig tidigt möjligheten, så jag säkrade upp Ryan Hall på ett nytt kontrakt, 27 mål gjorde han förra året, (plus 15 om man räknar cuper), det var nytt rekord för Belfast Telegraph Championship, som jag hoppas jag slipper spela i igen. Ryktesmässigt är vi nu 15:e laget i Nordirland. Årets mål är att klara oss kvar.

Spelare ut:
Postad bild Conor Anderson, 24 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Anderson får återigen nöja sig med att vara tredjemålvakt i år.
Postad bild Colm O'Connor, 24 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: O'Connor håller verkligen inte för den här nivån och jag funderade på att släppa honom direkt.
Postad bild Stephen Millar, 22 år, 87SM, 12GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Millar bröt foten förra säsongen och har tappat mycket, valet stod emellan honom och Gillespie som faktiskt är bättre för tillfället och dessutom varit med ända sedan Portstewart.
Postad bild Michael Collins, 24 år, 48SM, 7GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Collins är ännu en spelare som blev sämre under förra året och då är det svårt att motivera hans kvarvaro när vi dessutom gick upp.
Postad bild Thomas Moore, 23 år, 11SM, 3GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Moore finns kvar någonstans i axplocket av spelare som kan få chansen i morgondagens P.S.N.I. men efter att ha fått in en ny högerytter så kommer han få reservboll i år.
Postad bild Ryan Andrews, 24 år, 20SM, 2GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Andrews hade börjat muttra lite om mer speltid, något jag absolut inte skulle ge honom och han får nu leta ny address.
Postad bild Ryan Carmichael, 25 år, 146SM, 33GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Lite av slutet på en era att flytta ner Carmichael som varit i klubben sedan Belfast Telegraph Championship 2 tiden, tråkigt, men det är sådant som händer.

Målvakter:
Postad bild Brian Caldwell, 24 år, 113SM, 36HN
Postad bild John Burns, 20 år, Gratis från Ards
Kommentar: Burns kommer in och tar över som burväktare, han är absolut tillräckligt bra för att högstadivisionen, faktum är att min assisterande tycker att han är lagets bäste spelare.

Backlinjen:
Postad bild Eamonn McNulty, 24 år, 124SM
Postad bild Mark Morrison, 25 år, 110SM, 1GM
Postad bild Matthew Gilmore, 24 år, 65SM, 2GM
Postad bild Gary Lemon, 21 år, 9SM
Postad bild Cathal McLaughlin, 20 år, 1SM
Postad bild James Doyle, 25 år, 205SM, 10GM
Postad bild Johnny Lavery, 24 år, Gratis från Dollingstown
Postad bild Stefan Hutchinson, 22 år, 25SM
Kommentar: Egentligen skulle vi behöva byta ut hela backlinjen, även om de gjorde en väldigt bra säsong förra året. Lavery är kanske inte bästa värvningen jag gjort men besitter goda mental egenskaper, Lemon är lagets bästa försvarare, tänkta att starta är: Lavery, Morrison, Lemon och Hutchinson.

Mittfältet:
Postad bild Luke Marshall, 24 år, 54SM, 8GM
Postad bild Rory Gillespie, 25 år, 153SM, 23GM
Postad bild Mark Carroll, 22 år, 11SM, 3GM
Postad bild Ciaran Harrison, 19 år, Gratis från Lurgan Celtic
Postad bild Darren Hamilton, 23 år, 88SM, 20GM
Postad bild Neil McLoughlin, 23 år, 113SM, 19GM
Postad bild Matthew McConnell, 20 år, 2SM, 1GM
Postad bild Tony McDermott, 23 år, 18SM, 4GM
Postad bild Liam McLaughlin, 21 år, Gratis från Ards
Postad bild Richard Downey, 22 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Även här skulle jag inte tacka nej till stora förstärkningar även om Marshall och McLaughlin för tillfället sitter ganska säkra. Harrison är en nödlösning men potentialen ska finnas hos honom. Startar gör nämnde Harrison längst bak med Carroll och Marshall framför sig, McLaughlin till höger och McDermott på vänsterkanten.

Anfallet:
Postad bild Ryan Hall, 24 år, 121SM, 84GM
Postad bild Alex Price, 24 år, 14SM, 2GM
Kommentar: Hall är nu över 0,67 mål per match och ska nog klara av att göra en hel del mål även i den här divisionen, bakom honom finns ingenting att hämta, det var fem säsonger sedan Price gjorde sina mål och det var på två straffar.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:43 PM

#47   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 11 March 2019 - 12:56 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 38: Det drar igång
2027/28

Vi inledde rätt imponerande, särskilt 0-0 skalpen mot landets stora giganter Larne och var inledningsvis bra med på övre halvan. Ett stort problem vi drabbats av är att Burns i målet är med i landets U21-trupp, men det är ju kul att jag har min förste landslagsspelare, även om det är U21, inte säkert att det kommer påverka ligaspelet dock. Efter första tredjedelen av grundserien, i den här divisionen spelar man nämligen mot alla lagen tre gånger och sedan är en extra match mot lagen på sin halva av tabellen, så låg vi femma efter en magnifik vinst mot Crusaders efter att trotjänaren Gillespie gjort mål och även McLoughlin.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Ruairi Harney, 20 år, Gratis från Warrenpoint Town
Kommentar: Mittback som kommer in och är absolut med i diskussionen om en startplats.
Postad bild David McClean, 24 år, Gratis från Institute
Kommentar: Vänsterback som tar plats i startelvan.
Postad bild Kevin Harrison, 21 år, Gratis från Ballinamallard United
Kommentar: Innermitt som kommer in för att ersätta McConnell på bänken.
Postad bild Conor Anderson, 24 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Anderson måste nästan bli snurrig av allt upp- och nedflyttande.

Spelare ut:
Postad bild Cathal McLaughlin, 20 år, 1SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Får flytta ner för att ta tillvara på mer speltid efter att Harney anlänt.
Postad bild Matthew McConnell, 20 år, 2SM, 1GM, Gratis till Ards
Kommentar: Trist att tappa McConnell då han kan bli något riktigt bra, men kände inte att han var tillräckligt bra ännu för att skriva ett kontrakt med honom.
Postad bild Brian Caldwell, 24 år, 113SM, 36GN, Gratis till Bangor
Kommentar: Även Caldwell hade jag gärna behållt men känner inte att jag kan skriva kontrakt med vem som helst.
Postad bild Matthew Gilmore, 24 år, 66SM, 2GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Gilmore tröttnade på att vara tredjevalet bland mittbackarna och söker sig vidare i karriären.

#48   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 11 March 2019 - 22:16 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 39: Tredje cupfinalen
2027/28

Vi tog oss till finalen i County Antrim Shield, vilket var vår tredje cupfinal sedan jag kom till klubben. Väl där mötte vi Glentoran som är ett bra lag, skulle det bli tredje gången gillt för våran del? Tyvärr så blev vi rätt så utspelade och lyckades inte alls trots en halvtimme med en man mer på plan. Andra tredjedelen av säsongen gick rätt dålig och vi låg på en åttonde plats efter 22 matcher. Grabbarna var helt enkelt trötta, dels av det högre matchtempot men även av att antalet matcher var högre. När transferfönstret öppnade så var det väldigt välkommet då vi behövde och faktiskt redan gjort klart med ett gäng förstärkningar.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Chris Concannon, 21 år, Gratis från Moyala Park
Kommentar: Lovande mittback som kommer in som fjärdeval, har ett par matcher i högstaligan sedan tidigare, behöver utveckla sitt huvudspel.
Postad bild Gareth Bell, 20 år, Gratis från Dungannon Swifts
Kommentar: En innermitt som går rakt in i startelvan utan kommentarer, tar över rollen som lagets bästa mittfältare.
Postad bild Chris Mitchell, 21 år, Gratis från Dollingstown
Kommentar: Högerytter som även han går in i startelvan. Tror han kommer passa perfekt in i min spelidé.
Postad bild David Hassan, 19 år, Gratis från Dungannon Swifts
Kommentar: Fönstret bästa värvning enligt mig själv, Hassan kommer in som ny uttalad backup bakom Hall på topp, men det finns de som viskar om att skulle vara bättre redan nu.

Spelare ut:
Postad bild James Doyle, 25 år, 205SM, 10GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Till slut kom dagen jag hoppades vi skulle kunnat skjuta på men spelaren med mest spelade ligamatcher hade tröttnat på att vara utanför truppen.
Postad bild Stefan Hutchinson, 22 år, 27SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: I och med att Hutchinson lämnade oss efter knaper speltid så har vi blivit av med båda fjolårets vänsterbackar.
Postad bild Eamonn McNulty, 24 år, 126SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Även McNulty tröttnade snabbt på att vara bänkspelare.
Postad bild Alex Price, 25 år, 19SM, 2GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Efter att transferfönstret hade öppnat så fanns inget behov av Price kvar i A-truppen.
Postad bild Darren Hamilton, 23 år, 94SM, 21GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Hamilton lämnade inte förens Mitchell hade anlänt så det var ingen fara på taket, när han kände för mer speltid.

#49   Niklas7

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2686 Inlägg:

Postad 11 March 2019 - 22:52 PM

Sett att Larne har en förmåga att bli ruggiga, så dina resultat mot dom är mycket bra! Formen kommer vända ska du se! :)
Glory Glory Man United <3 Ryan Giggs<3

#50   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 11 March 2019 - 23:10 PM

Visa inläggNiklas7 skrev:

Sett att Larne har en förmåga att bli ruggiga, så dina resultat mot dom är mycket bra! Formen kommer vända ska du se! Postad bild
Tack, Larne är vassa, men de har en dålig säsong i år, i alla fall om man jämför mot förra när de vann 30 av 38 matcher.

Edit: Dessutom är jag väldigt nöjd om vi blott klarar oss kvar :)

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 11 March 2019 - 23:17 PM

#51   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 12 March 2019 - 10:29 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 40: Kamp om överlevnad
2027/28

De avslutande sju omgångarna i den reguljära serien blev det också ganska knapert med poäng, men vi höll vår åttonde plats, i den första utav de fem slutomgångarna så hade vi princip chansen att säkra vår överlevnad mot Lurgan Celtic. Vi krånglade till oss vinsten och då kändes det klart, elva poäng ner till kvalplatsen och bara fyra matcher kvar. Tyvärr tappade vi vår åttonde plats som vi hållit så länge, men en fullt godkänd säsong.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Eamon Irwin, 19 år, Gratis från Coleraine
Kommentar: Lovande högerback som kommer in och gör att vi i alla fall har en ytterback som backup.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:44 PM

#52   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 12 March 2019 - 21:54 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Extra-avsnitt I: Tio år i Nordirland
2028

Jag har nu varit verksam i tio säsonger, samtliga spelade i Nordirland och nio av dem för P.S.N.I.. Nedan följer mina ligaplaceringar under dessa år.

Postad bild

Som ni ser så har vi växt och växt, och förutom den dåliga starten i Portstewart så är jag nöjd med karriären hittills, och om allt går som planerat så är vi i Danske Bank Premiership för att stanna. Jag personligen har under åren erhållit en kontinental C-licens.

Portstewart:
Om tiden i Portstewart är det inte mycket att säga om, det var ingen lyckad session. Det positivaste var att jag fick med mig McKay och Gillespie till P.S.N.I. Portstewart har inte tagit sig upp till Championship 2 igen utan harvar på i någon regional serie.

P.S.N.I.:
Vi har tagit oss upp från tredje- till högstadivisionen, klubbmässigt har det inte hänt så mycket. Vi kan erbjuda ledare högre löner och vi kan erbjuda spelare deltidskontrakt. Det nuvarande målet är att ta hem någon cuptitel och ta oss ut i Europa. Det kan ta några år, men en cuptitel har vi alla fall goda chanser till redan nästa säsong. Ryktesmässigt har vi klättrat en del och det är numera regionalt istället för enbart lokalt. 1 miljon på kontot har vi också skramlat ihop. Två finaler i County Antrim Shield och en i Steel & Sons Cup (som vårt b-lag numera spelar) är de stora meriterna förutom divisionstitlarna.

Danske Bank Premiership:
Divisionen är i nuläget rankad som den 88:e ligan i Europa, nedanför namnkunniga ligor som högstaligan på Island och ungerska andraligan. Det går helt enkelt sådär för nordirländska lag i europaspelet. Under de tio säsonger som spelats så har Larne tagit hem titeln hela sex gånger, sex gånger på åtta år eller fem gånger på sex år om ni tycker det låter mer imponerande. I vilket fall är det en klubb som startar i andraligan. Larne har dock bara tagit sig förbi första kvalomgången en gång i Champions League.

Aston Villa:
Ja, jag håller alltid ett extra öga på Aston Villa, även i spelet. Man är kvar i Sky Bet Championship och en hel radda med tränare har misslyckats. Dean Smith, Quique Sánchez Flores, Michael Laudrup, Steven Gerrard, Callum Davidson, Fabio Grosso och Sergey Semak till trots. Man har bytt ut Villa Park till det otroliga skrytbygget: André Abschinski Park döpt efter den nuvarande klubbägaren, som dessutom hyr ut arena till klubben eftersom det är han som äger den. Tar nästan 60 000 åskådare dock, så allting finns på plats för utmana topplagen i England.

#53   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 13 March 2019 - 11:06 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 41: Möjligheten att storvärva
2028/29

Transferbudget på 250 000kr fick jag, vilket är otroligt med tanke på att det enbart är Larne som spenderat några pengar på spelare de senaste åren, min tanke är väl dock att det är bättre med sparsamhet. Vår arena tar ju blott 1000 åskådare som vi sålde ut sju gånger under ligaspelet förra året. Förväntningarna på oss är fortsatt låga, men personligen, satsar jag på minst en sjunde plats så får vi chansen till att kvala till oss den sista europaplatsen, och en final i någon utav cuperna. Jag vet inte hur men vi fick in en av landets mest lovande mittfältare gratis, kanske var han inte nöjd med att spela i Championship 2. Vårt största problem inför säsongen är nog att vi inte är särskilt samspelta, bara tre spelare med över 100 matcher för klubben.

Spelare ut:
Postad bild Rory Gillespie, 25 år, 159SM, 24GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Vemodigt att släppa Gillespie, då han varit med mig nästan från dag 1, men han ville ha ett nytt betydligt dyrare kontrakt, sex matcher och ett mål blev det i högsta ligan för spelaren min assisterande inte ens tror platsar i Championship 2.

Målvakter:
Postad bild Conor Anderson, 25 år
Postad bild John Burns, 21 år, 38SM, 3HN
Kommentar: Jag fortsätter sätta min tilltro på Burns, trots att han släppte in en hel del bollar förra säsongen. Jag hoppas på att han har en lång karriär som förstevakt hos oss.

Backlinjen:
Postad bild Eamon Irwin, 20 år, 4SM
Postad bild Mark Morrison, 26 år, 143SM, 1GM
Postad bild Gary Lemon, 22 år, 41SM, 2GM
Postad bild Chris Concannon, 22 år, 2SM
Postad bild Ruari Harney, 21 år, 11SM
Postad bild Kevin Moore, 22 år, Gratis från Limavady United
Postad bild David McClean, 25 år, 35SM, 3GM
Kommentar: I stort sätt samma linje som förra året, ny är Moore som väl är den enda som faktiskt hör hemma i den här divisionen, stort behov av förstärkningar, särskilt behöver vi en till vänsterback. Startar från höger gör: Moore, Morrison, Lemon och McClean.

Mittfältet:
Postad bild Luke Marshall, 25 år, 86SM, 11GM
Postad bild Mark Carroll, 23 år, 36SM, 8GM
Postad bild Ciaran Harrison, 20 år, 32SM, 3GM
Postad bild Neil McLoughlin, 24 år, 124SM, 20GM
Postad bild Gareth Bell, 21 år, 13SM, 2GM
Postad bild Tony McDermott, 24 år, 54SM, 16GM
Postad bild Chris Mitchell, 22 år, 14SM, 2GM
Postad bild Liam McLaughlin, 22 år, 22SM, 4GM
Postad bild Declan Hanna, 18 år, Gratis från Carrick Rangers
Postad bild Richard Downey, 23 år, 7SM, 1GM
Kommentar: Hanna alltså, ansluter från gratis från Carrick Rangers, som misslyckades med att gå upp från Championship 2, och är som 18-åring bäst i den nuvarande truppen. Bell är också en spelare som hör hemma i vår serie. McLoughlin gör definitivt sin sista säsong i klubben. Startar gör: Harrison längst bak, Bell och Hanna framför och med Mitchell till höger och McDermott till vänster.

Anfallet:
Postad bild Ryan Hall, 25 år, 154SM, 92GM
Postad bild David Hassan, 20 år, 7SM, 2GM
Kommentar: Hall fick inte alls till det förra säsongen och gjorde bara 8 mål, det hårda spelschemat tog definitivt ut sin rätt på honom, inför i år så känns därför Hassan som det starkare alternativet.

#54   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 14 March 2019 - 08:26 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 42: Otroligt trögt
2028/29

Vi inledde med en skakig målis, dålig skärpa framför mål och det tog hela sju matcher innan vi fick våra första poäng. Det positivaste eller möjligvis det sämsta med de inledande sex förlusterna var att samtliga var med uddamålet. Nej det har inte alls gått bra under den här perioden, inte alls och ni hittar oss absolut sist men absolut inte uträknade.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Seán Doyle, 24 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Inte direkt någon superkeeper, men man tager vad man haver.
Postad bild Alan Beresford, 25 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: En till medioker reservmålvakt behövde flyttas upp.

Spelare ut:
Postad bild Mark Morrison, 26 år, 145SM, 1GM, Gratis till Linfield
Kommentar: Morrison valde till slut pengarna, och det kan man ju förstå, men han stod utan kontrakt och ville ha mer pengar än någon annan i klubben, utan att riktigt ha imponerat.
Postad bild Conor Anderson, 25 år, Gratis till Cliftonville
Kommentar: Jag förstår ju inte riktigt varför Cliftonville var intresserade av Anderson men lycka till till honom.
Postad bild Seán Doyle, 24 år, Gratis till Halifax Town
Kommentar: Knappt kommit in på bänken så lämnar han för spel i England, vi började inte alls få ont om målvakter när det hände.

#55   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5827 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 14 March 2019 - 08:39 AM

Läst ikapp. Riktigt bra!

#56   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 15 March 2019 - 10:07 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Läst ikapp. Riktigt bra!
Stort tack

#57   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 15 March 2019 - 10:31 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 43: Bistra tider
2028/29

Jag bestämde mig för att överge 4-1-4-1 taktiken, i alla fall tillfälligt och istället pröva på en 4-2-3-1. Det gick dock fortsatt knackigt och det började ryktas om att sparken närmade sig för min del. I slutändan så tycker jag inte taktikbytet gjorde någon större skillnad sett över 13 matcher, och jag kommer återgå till min tidigare. Det stora problemet har varit skärpan framför mål, vi har haft matcher där vi missat två straffar, matcher vi missat mer frilägen än de haft skott och ändå förlorat. Nåväl åker vi ner så gör vi det, får jag sparken blir jag dock missnöjd, klubbmässigt har vi inte mycket här att göra.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Paul Robinson, 20 år, Gratis från Linfield
Kommentar: Går in som lagets bästa mittback, något vi saknat är en mittback som både kan nicka och springa.
Postad bild Paul McCann, 21 år, Gratis från Cliftonville
Kommentar: Då vi bytte taktik så behövde vi även skaffa en backup till en centrala offensiva mittfältsrollen.

Spelare ut:
Postad bild Mark Carroll, 24 år, 37SM, 8GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Tröttnade på bänken som så många tidigare har gjort.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:45 PM

#58   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 16 March 2019 - 10:35 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 44: Kampen om nytt kontrakt
2028/29

Det skulle bli tufft det visste vi om, men kvalplatsen var vi nära och en formtopp skulle absolut kunna ta oss till säker mark. Januari gick strålande, bra spel mot både Larne och Crusaders, och sju poäng på fyra matcher. När den ordinarie säsongen var färdigspelad så låg vi på kvalplatsen, ett poäng ner till Ards och tre poäng upp till säker mark. Med tre matcher kvar så var vi tre lag på 30 poäng var, två matcher senare så låg vi på säker mark men absolut inte säkra, vi behövde en seger för att undvika kval. 1000 åskådare fick se oss slå Linfield i en svängig match, även om det hade räckt med en 0-2 förlust i slutändan då Ards faktiskt slog Dungannon Swifts i sista matchen. En tuff säsong är nu över, men vi klarade oss till slut kvar.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Anton McDonagh, 20 år, Gratis från Glentoran
Kommentar: En relativt lovande målvakt, som just nu är betydligt bättre än övriga andraval men en bit ifrån Burns.
Postad bild Simon Gibbon, 20 år, Gratis från Crusaders
Kommentar: En ytterback som verkligen kan spela på båda kanterna, han ska tydligen vara tvåfotad, kommer att vara reserv.
Postad bild Jack Hughes, 20 år, Gratis från Coleraine
Kommentar: En vänsterback som direkt kommer in och konkurrerar om en startplats, årets deadline-day deal.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:45 PM

#59   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 17 March 2019 - 12:27 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 45: Newforge Lane
2029/30

En ny säsong, nya förhoppningar. Vårt nuvarande största problem är inte ryktet längre som gör oss till en klubb i Danske Bank Premiership utan våra ekonomiska möjligheter. Vår arena, Newforge Lane, tar bara 1000 åskådare, den nästminsta står Ards för, Bangor Fuels Arena och den tar 2750 åskådare. Med det sagt så hade vi redan gjort klart med en lovande högermittfältare, men jakten på fynd går vidare.

Spelare ut:
Postad bild Tony McDermott, 25 år, 63SM, 17GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: McDermott, har gjort en bra tid i klubben, men Downey har tagit över hans plats och jag vill få in en ännu bättre vänsterytter.
Postad bild Liam McLaughlin, 23 år, 35SM, 5GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Här är det samma visa som med McDermott fast på högersidan och då givetvis att Mitchell tagit platsen.
Postad bild Ruairi Harney, 22 år, 16SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Harney släpptes mestadels av anledningen till att han var vår dyraste backup mittback, och under säsongen har han dessutom sett sig förvandlas till fjärdevalet.
Postad bild David Hassan, 21 år, 24SM, 11GM, Gratis till Coleraine
Kommentar: Hassan var en bra spelare som faktiskt gjorde sitt jobb som anfallare och tryckte in en del bollar, men laget i stort spelade bättre med Hall på topp förra året.
Postad bild Alan Beresford, 26 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Är inte i närheten av att utmana övriga målvakter
Postad bild Simon Gibbon, 21 år, 1SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Det är en trevlig spelare att ha då han är lika bra på båda kanterna som ytterback, men väljer att satsa på Hughes som reserv i år.

Målvakter:
Postad bild John Burns, 22 år, 76SM, 8HN
Postad bild Anton McDonagh, 20 år
Kommentar: Är fortsatt nöjd med Burns i målet, och det finns inga planer på att byta ut honom.

Backlinjen:
Postad bild Eamon Irwin, 21 år, 10SM
Postad bild Gary Lemon, 23 år, 77SM, 3GM
Postad bild Chris Concannon, 23 år, 16SM
Postad bild Paul Robinson, 20 år, 22SM, 1GM
Postad bild Joel McAllister, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Jack Hughes, 21 år
Postad bild Kevin Moore, 23 år, 33SM
Postad bild David McClean, 26 år, 72SM, 3GM
Kommentar: Här är våran akilleshäl, backlinjen är varken tillräckligt samspelt eller uppbyggd av tillräckligt bra spelare för att hävda sig på den här nivån. Det är bara Kevin Moore som just nu är tillräckligt bra. Startar från höger gör: Moore, Robinson, Lemon och McClean.

Mittfältet:
Postad bild Luke Marshall, 26 år, 101SM, 13GM
Postad bild Niall Brown, 19 år, Gratis från Lisburn Distillery
Postad bild Ciaran Harrison, 21 år, 55SM, 3GM
Postad bild Neil McLoughlin, 25 år, 128SM, 20GM
Postad bild Gareth Bell, 22 år, 46SM, 4GM
Postad bild Chris Mitchell, 23 år, 43SM, 9GM
Postad bild Declan Hanna, 19 år, 31SM, 3GM
Postad bild Richard Downey, 24 år, 38SM, 5GM
Postad bild Paul McCann, 22 år, 13SM
Kommentar: Lagets främsta lagdel och det enda jag söker är en vänsterytter och en backup defensiv mittfältare, jag vet att jag sa att McLoughlin skulle få lämna, men han tillför mycket i omklädningsrummet. Startar gör: Harrison längst bak, Bell och Hanna framför, Brown till höger och Downey ute till vänster.

Anfallet:
Postad bild Ryan Hall, 26 år, 184SM, 105GM
Postad bild Ben Morrison, 21 år, Gratis från Linfield
Kommentar: Inga superstjärnor för den här divisionen, men Hall är ju en klubblegend och Morrison är i nivå med honom så är det ska nog gå bra.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:46 PM

#60   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 18 March 2019 - 08:06 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 46: Declan Hanna
2029/30

I år kom första vinsten redan i tredje matchen, vilket kändes extremt tight efter att vi sabbat en 2-1 ledning i matchen innan. Vi gör det bra, sen möter vi Portadown som gjort tre mål och bara förlorat hittills, de gör två mål på två långskott trots två man mindre, det där med att vi tappar matcher vi borde kunna vinna har varit surt. På det stora hela så är vi nöjda, åttonde plats dock har bottenlagen plockat en aning mer poäng än väntat också. Declan Hanna är som 19-åring given i Nordirlands U21 lag vilket lovar gott, dock har vi fått vila honom flertalet gånger då det blivit lite många matcher för honom.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Daryl McKinney, 19 år, Gratis från Coleraine
Kommentar: Ung lovande mittback som jag tror kan slå sig in i truppen.

Spelare ut:
Postad bild Joel McAllister, 20 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Får se sig förpassad efter att McKinney plockats in.

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:46 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar