Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] Gärdsgårdsboll utan koll

87 svar till detta ämne

#61   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 19 March 2019 - 11:03 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 47: Ännu en final
2029/30

För tredje gången så hade vi krånglat oss till final i County Antrim Shield, och den här gången ställdes vi mot tuffast möjliga motstånd, Larne. Man märker att andra lag inte prioriterar den turneringen lika högt som vi gör, för andra lag verkar den mesta vara i vägen nämligen, medans vi har det som en av våra viktigaste inkomstkällor. Tyvärr blev det ingen titel den här gången heller. Ligaspelet rullar på, lagom bra för att vara oss, inte superimponerande men vi håller oss ovanför kvalgränsen än så länge.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 27 March 2019 - 22:47 PM

#62   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 20 March 2019 - 09:49 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 48: Är det ens möjligt att slå Larne?
2029/30

Larne vann ligan med åtta matcher kvar och vi halkade ner på kvalplatsen. När fem match återstod så var vi så var vi absolut inblandade i bottenstriden efter en förlust mot Ards så var kvalplatsen vår och de knappade in på oss. Sedan var det dags, att i alla fall ta kvalplatsen och sedermera klara oss kvar. Vi inledde med två segrar mot bottenlagen vilket i princip säkrade kvalplatsen men också tog oss upp på säker mark. Två förluster senare, så hade vi fortfarande samma ställning, två poäng ner till Ballymena United på kvalplatsen, sämre målskillnad, men vi var hoppfulla inför sista omgången. Ballymena vinner såklart sin match, men vad gör det när även vi gör det. Larne vinner ligan med 34 poängs marginal, för vår del gör vi en marginellt bättre säsong i år så är vi fortfarande ett bottenlag.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Joel McAllister, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: McAllister får åter chansen att möjligtvis spela någon A-lagsmatch. Han är lite för ung för att vara en så långsam mittback dock.

Spelare ut:
Postad bild Chris Concannon, 23 år, 18SM, Gratis till Dungannon Swifts
Kommentar: Är väl egentligen ganska duktig, men med utgående kontrakt och dåligt huvudspel så valde jag att låta honom gå gratis. Dessutom fanns det ju en någorlunda jämnstark mittback i reservlaget.

#63   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 26 March 2019 - 23:37 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 49: Paul Swift från Dungannanon Swifts
2030/31

Ryan Hall vann skytteligan förra året, trots att han avslutade säsongen med tre månader utan mål, 20 bollar till trots så gjorde jag tidigt klart med en anfallare jag tror kan ta oss till nya höjder. I övrigt är förväntningarna på oss väldigt låga, jag hoppas dock att vi kan gå in i slutskedet av säsongen utan att riskera nedflyttning i år.

Spelare ut:
Postad bild Chris Mitchell, 24 år, 57SM, 11GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Mitchell ville inte kvar efter att hans speltid minskat, och förlängde alltså inte sitt kontrakt.
Postad bild Anton McDonagh, 21 år, Lån till Limavady United
Kommentar: Våran andremålvakt som faktiskt har en bit upp till Burns, ville börja vakta burar och vi fick iväg honom till Limavady för säsongen som spelar en division under oss och lovat honom speltid.
Postad bild Jack Hughes, 22 år, 22SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Jag ville så gärna att Hughes skulle slå igenom förra året, men om sanningen ska fram så är han nog spelaren som tappade oss flest poäng förra året. Svårt att hitta en kompetent vänsterback dock.
Postad bild Joel McAllister, 21 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Nej, jag litar inte på McAllister som mittback, och jag skulle tro att han har gjort sitt i P.S.N.I.

Målvakter:
Postad bild John Burns, 23 år, 114SM, 16HN
Postad bild Gareth Kennedy, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Burns blir en aning bättre varje år och jag har fortfarande inga planer på att byta ut honom. Kennedy in som andre burväktare i år, då McDonagh är utlånad och han har faktiskt en match för Ballymena United på CV:et som 16-åring.

Backlinjen:
Postad bild Eamon Irwin, 22 år, 14SM
Postad bild Gary Lemon, 24 år, 109SM, 3GM
Postad bild Paul Robinson, 21 år, 56SM, 2GM
Postad bild Daryl McKinney, 20 år, 13SM
Postad bild Alan Kelly, 19 år, Gratis från Larne
Postad bild Nigel Addis, 19 år, Gratis från Larne
Postad bild Kevin Moore, 24 år, 67SM, 1GM
Postad bild David McClean, 27 år, 89SM, 3GM
Kommentar: Två spelare in från Larne, ingen av dem är dock tänkt som mer än bänkspelare i år. En mittback och en vänsterback. Fortsatt lagets svaga punkt. Startar från höger gör: Moore, Robinson, Lemon och McClean.

Mittfältet:
Postad bild Niall Brown, 20 år, 31SM, 4GM
Postad bild Luke Marshall, 27 år, 121SM, 14GM
Postad bild Ciaran Harrison, 22 år, 88SM, 4GM
Postad bild Paddy McDaid, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Neil McLoughlin, 26 år, 132SM, 20GM
Postad bild Gareth Bell, 23 år, 82SM, 8GM
Postad bild Declan Hanna, 20 år, 62SM, 4GM
Postad bild Richard Downey, 25 år, 70SM, 9GM
Postad bild Paul McCann, 23 år, 25SM, 2GM
Kommentar: Är rätt nöjd med mittfältet, det som behövs är en vänsterspringare som kan konkurrera ut Downey. Trevligt att så många spelare har så pass många matcher för klubben också. Startar gör: Harrison längst bak med Bell och Hanna framför sig. Downey till vänster och Brown ute till höger.

Anfallet:
Postad bild Paul Swift, 26 år, Gratis från Dungannon Swifts
Postad bild Ryan Hall, 27 år, 219SM, 125GM
Kommentar: Swift är bra mycket bättre än Hall och tar förmodligen förstaplatsen, men Hall är trots allt en klubblegend med fantastiskt facit och tryckte ändå in 20 bollar förra året. Att vi fick in Swift har dock redan gett resultat i och med att Hanna gick med på att förlänga sitt kontrakt bara på grund av att han anser att truppens anfallare nu håller måttet.

#64   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 27 March 2019 - 10:02 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 50: En start på säsongen som en morgon utan kaffe
2030/31

Första vinsten i fjärde omgången, vilket är ganska normalt, det som var oroande var att det var första matchen vi gjorde mål i. Det gick dock verkligen inte bra, jag har faktiskt ingen aning om varför vi inte tar oss, visst, det är kanske bara sex spelare som håller Danske Bank Premiership nivå, men vi har ändock ett bra mycket bättre lag än vad vi hade vår första säsong här. Men det har gått rent av uruselt, på ett sådant sätt att jag faktiskt fått mig att begrunda min framtid, hade vi plockat upp de sex poängen vi borde från Dungannon Swifts så hade vi varit 11 poäng från den sista plats vi nu ligger på.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Neill Deasy, 19 år, Gratis från Ballinamallard United
Kommentar: Mittback som går in i startelvan, inte dum alls och bra potential.

#65   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 27 March 2019 - 22:23 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 51: Anfallsproblem
2030/31

Vilken semifinal det blev i County Antrim Shield, nyvärvade Deasy frispelar deras anfallare, Swift som skulle lösa våra problem, missade en straff och McClean nickar in ett självmål. Matchen efter så lyckas vi som första lag besegra Larne i år, och vårt mål kom när vi var en man mindre, och vi förtjänade det verkligen inte. Swift missade en straff till innan han skadade knäet och värvningen som skulle frälsa oss slutar den här säsongen på åtta mål. När det här hände så hade Ryan Hall dessutom gått 10 månader utan att göra mål. Nåväl det fick mig att ändra taktiken till 4-4-2, nu tror ni väl jag är tokig, men den bäste anfallaren bland reserverna klarar inte av att spela ensam på topp. Men tji fick jag, Ryan Hall bestämde sig för att armbåga en motståndare och åkte på en längre avstängning. (Trodde inte det hände i spelet längre). Vi ligger nu farligt nära en nedflyttning inför säsongsavslutningen.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Joe Addis, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Efter Swift långtidsskada så kommer Addis in för att fylla på truppen i anfallet.
Postad bild John McKendry, 19 år, Gratis från Ballymena United
Kommentar: När Hall blev avstängd så valde jag att plocka in ytterligare en ung lovande anfallare.
Postad bild Brendan Walsh, 20 år, Gratis från Coleraine
Kommentar: Kommer in för att ersätta Downey, på vänsterkanten, kanske inte det optimala valet, men en skada fick oss att värva in det bästa vi hittat hittills.

Sidnot: Uppdaterar alla inlägg med vilken säsong det handlar om under kvällen

#66   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 28 March 2019 - 11:31 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 52: Svårare för vart år
2030/31

Ryan Hall innehar nu både rekordet för mest ligamål och mest spelade ligamatcher för klubben. Larne vann ligan, med tio!!! matcher kvar, vi var då det enda laget som slagit dem. I 31:e omgången så slog vi Portadown och för första gånger på sexton omgångar så var vi åter på säker mark. Då fick även Deasy för sig att armbåga en motståndare... 2 röda, Hanna skadad och en förlust bringade den matchen mot Glenavon. Med den första fasen av ligan färdigspelad låg vi tia, en poäng ner till kvalet, men hela tio ner till nedflyttningen, så det skulle bli en kamp om att undvika kval, något som kräver betydligt mycket mer poäng idag än vad det gjorde för bara fem år sedan. I en av säsongens viktigaste matcher, mot Portadown så fick vi spela med fem spelare avstängda och ett gäng skador – och det gick som förväntat. Med en match kvar så stod det, i princip, klart att kval väntade oss, så i en match vi mest vill spela av så skaffar vi oss längre skador och avstängningar. I kvalet mötte vi Loughall och de hade ännu fler spelare borta än oss, varav en av deras anfallare är på lån från oss och fick inte vara med. I första matchen på bortaplan så visade vi skillnaden mellan divisionerna, vi krossade dem med sju mål mot noll. Andra matchen fick vi stryk, men var aldrig nära att åka ur.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Brian Doyle, 22 år, Gratis från Dungannon Swifts
Kommentar: Vänsterback som kommer in för att ta över platsen från McClean, som har haft svårt att hävda sig på den här nivån.
Postad bild Andrew McCabe, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: McCabe heter vår nya bänkmålvakt, han har väl hyfsad potential men skulle inte tro att han kommer uppfylla den.
Postad bild Simon Gibbon, 22 år, 1SM, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Kommer in som backup efter Irwin lämnat truppen tillfälligt.

Spelare ut:
Postad bild Gareth Kennedy, 21 år, Lån till Dundee
Kommentar: Jag förstår inte att Dundee som spelar i skotska högstadivisionen ville låna in honom som backupmålvakt, men eftersom han ville bli utlånad så är jag nöjd.
Postad bild Eamon Irwin, 22 år, 15SM, Lån till Dollingstown
Kommentar: Irwin ville spela mer matcher, men med en betydligt bättre högerback i truppen så är det en bra lösning medans jag funderar på en eventuell kontraktsförlängning.

#67   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 29 March 2019 - 00:31 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 53: Pengar för en spelare
2031/32

Vi kommer i år ändra taktiken och spela 4-4-2, då jag tycker att det fungerade rätt så bra. I övrigt vet jag inte vad vi ska göra för att lämna statusen som ständigt bottenträsklag. Vi behöver en lite längre tur i cuperna i år dock då vår ekonomi behöver det minst vartannat år. Fortsatt svårt att locka bra spelare till oss. Vi har även genomfört min första försäljning för pengar på mittbacken Deane, och fler kan komma att lämna, det är ju ett framsteg.

Spelare ut:
Postad bild Paul McCann, 24 år, 38SM, 4GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Var inte nöjd med sin roll som rotationsspelare och att spela ungefär var tredje match räckte inte för mittfältaren som jag egentligen värvade till 4-2-3-1 experimentet.
Postad bild Andrew McCabe, 21 år, Lån till Glenavon
Kommentar: Mina reservmålvakter verkar tycka det är roligare att vara backups på annan ort, och då får de vara det.
Postad bild Neill Deasy, 20 år, 29SM, 24(36)K kr till Glentoran
Kommentar: Deasy var given som mittback förra säsongen, men att få in lite pengar är inte fel. Dessutom tycker jag inte han är mycket bättre än övriga och skulle förhoppningsvis blivit utkonkurrerad ändå. Vår största försäljning någonsin.
Postad bild Anton McDonagh, 22 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Får anses vara tredjemålvakt i år.
Postad bild Simon Gibbon, 23 år, 3SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Ytterbacken får fortsätta karriären ibland reserverna efter att Irwin återvänt från lån.
Postad bild Nigel Addis, 20 år, 4SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Addis har som vänsterback inte utvecklats något vidare och får känna på den tuffa stämningen i reservlaget i år.
Postad bild Paddy McDaid, 22 år, 10SM, 3GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Flyttar mest ned McDaid på grund av att han klagat så ofantligt mycket under sin vistelse här. Har verkligen tröttnat på att han hela tiden tycker sig bra nog att vara startspelare.
Postad bild Joe Addis, 22 år, 21SM, 3GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Addis gjorde inte tillräckligt mycket för att behålla sin plats i truppen, en anfallare måste göra fler mål.

Målvakter:
Postad bild John Burns, 24 år, 152SM, 22HN
Postad bild Gareth Kennedy, 21 år
Kommentar: Burns går in på sitt femte år som förste burväktare, 24 år har han hunnit bli och jag hoppas att han stannar länge än, även om han är ovillig att skriva ett längre kontrakt. Nöjd med dessa herrar som sista utpost.

Backlinjen:
Postad bild Eamon Irwin, 23 år, 15SM
Postad bild Gary Lemon, 25 år, 114SM, 3GM
Postad bild Paul Robinson, 22 år, 92SM, 2GM
Postad bild Daryl McKinney, 21 år, 24SM
Postad bild Alan Kelly, 20 år, 2SM
Postad bild Brian Doyle, 22 år, 10SM
Postad bild Kevin Moore, 25 år, 102SM, 1GM
Postad bild David McClean, 28 år, 117SM, 3GM
Kommentar: Moore är stabil för den här nivån, även Doyle och Robinson kommer förhoppningsvis bli det i år. Skulle gärna se att vi fick in en riktigt bra mittback dock. Startar från höger gör: Moore, Robinson, McKinney och Doyle. Fortfarande på pappret våran svagaste lagdel.

Mittfältet:
Postad bild Niall Brown, 21 år, 59SM, 9GM
Postad bild Luke Marshall, 28 år, 133SM, 16GM
Postad bild Ciaran Harrison, 23 år, 109SM, 5GM
Postad bild Neil McLoughlin, 27 år, 134SM, 20GM
Postad bild Gareth Bell, 24 år, 115SM, 13GM
Postad bild David Anderson, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Kevin McPartland, 17 år, Lån från Dungannon Swifts
Postad bild Declan Hanna, 21 år, 96SM, 10GM
Postad bild Richard Downey, 26 år, 89SM, 11GM
Postad bild Brendan Walsh, 20 år, 13SM, 2GM
Postad bild Johnny McCallion, 19 år, Gratis från Larne
Kommentar: Ganska många spelare för enbart fyra platser, McLoughlin är ju mest med vid sidan av dock, Walsh lär lämna inom kort och McPartland/McCallion är jag osäker på. Det är främst en ny vänsterytter vi söker just nu. Harrison är den stora förloraren nu när vi bytt taktik. Startar från höger gör: Brown, Bell, Hanna och Walsh.

Anfallet:
Postad bild Paul Swift, 27 år, 16SM, 8GM
Postad bild Ryan Hall, 28 år, 242SM, 135GM
Postad bild Ben Morrison, 23 år, 12SM, 1GM, Uppflyttad från reserverna
Postad bild John McKendry, 20 år, 10SM, 1GM
Kommentar: I år hoppas jag vi kan få igång anfallet på riktigt, även om Swift tappade mycket under sin skadeperiod är han ändock lagets bästa anfallare, så det blir firma Hall & Swift på topp. Ytterst kompetenta reserver dock.

#68   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 29 March 2019 - 10:51 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 54: Chockstart
2031/32

Taktikbytet kanske skall komma att visa sig genialiskt, (man kan ju också tycka att jag borde provat 4-4-2 tidigare) vi inledde med en 3-0 seger, två mål från Swift och ett från Hall. Swift skadade dock i den matchen och blev återigen borta ett par veckor. Swift kom dock tillbaka i fin form och vi slogs i toppen i inledningen även om Larne som vanligt var utom räckhåll. Vi kom dock inte helt oväntat in i en formsvacka, men vi är kvar på övre halvan.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Paul Hall, 20 år, Gratis från Dungannon Swifts
Kommentar: Riktigt vass innermitt som kommer in och ger Bell och Hanna lite konkurrens.

Spelare ut:
Postad bild Brendan Walsh, 20 år, 14SM, 2GM, 50K kr till Glentoran
Kommentar: Ny rekordförsäljning och då är svårt att tacka nej, dessutom blev han helt lyrisk av möjligheten att komma till Glentoran, vi fick dock tillbaka honom på lån, förhoppningsvis över hela säsongen.
Postad bild Alan Kelly, 20 år, 2SM, Lån till Moyola Park
Kommentar: Förhoppningsvis får den unge mittbacken gott om chanser i Moyola Park i divisionen under oss och kan komma tillbaka och utmana om en startplats.

#69   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 31 March 2019 - 12:06 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 55: Kamp om övre halvan
2031/32

Jag vet inte om andra har upplevt det, men det känns som anfallare som är inne i formsvackor, men ska vara tillräckligt bra för att göra mål, träffar ramen om och om igen. Friläge, nick inne i målområdet, långskott, pling plong plung. Vi kom dock igång igen och redan efter 25 omgångar så hade vi spelat ihop fler poäng än vad vi gjorde förra året och vi utmanar på allvar om en plats på övre halvan.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Anton McDonagh, 23 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Kommer in för att vara andremålvakt.
Postad bild Ryan Davidson, 17 år, Gratis från Bangor
Kommentar: Ung lovande anfallare som redan som 17-åring är på pappret våran bästa spelare, tar plats bredvid Swift.

Spelare ut:
Postad bild Gareth Kennedy, 21 år, Lån till Limavady United
Kommentar: Förra året var målvakten utlånad till skotska högstaligan, i år nordirländska andraligan. Förhoppningsvis blir det mer speltid i år.

#70   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 01 April 2019 - 21:35 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 56: Kampen om Europa
2031/32

Nu när vi, om inget katastrofalt skulle inträffa, tidigt hade undvikit nedflyttning, så stod ju siktet istället inställt på europaplatser, och i Nordirland så är man så fiffiga att en sjunde plats och man får kvala. Så nu gjorde vi vårt bästa för att ta en plats på övre halvan. Med en match kvar på den vanliga säsongen så var det klart, vi hade säkrat den övre halvan och på allvar visat att vi hörde hemma här. Femma efter 33 matcher alltså, och så också när säsongen var spelad, efter en blandad men obesegrad avslutning. I det nationella europakvalet inledde vi först i semifinalen mot Cliftonville och trots en man mindre så lyckades vi på övertid. En match mellan oss och Europa, Glentoran stod på andra sidan. Inför 5000 man på läktarna, så tog vi en tidig ledning som dock kvitterades. I andra halvlek slog de dock in sitt segermål, tråkigt men vi har trots allt tagit vår bästa ligaplacering någonsin. I Irish Intermediate Cup, så tog sig vårat reservlag hela vägen till final, där de ställdes emot Larnes reservlag, där de tyvärr förlorade med 4-5, inte för att jag hade kunnat ta åt mig någon ära om de hade vunnit, 350K kr fick vi dock för spektaklet.

Postad bild

Postad bild

Spelare ut:
Postad bild John McKendry, 20 år, 23SM, 2GM, 30(50)K kr till Glentoran
Kommentar: Trenden fortsätter med att Glentoran köper våra spelare, i det här fallet var det bara efter vi fått in Davidson. Dessutom har han inte gjort tillräckligt många mål för att vara anfallare.

#71   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 02 April 2019 - 08:10 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 57: Är vi numera ett mittenlag?
2032/33

I år tyckte styrelsen att vi komfortabelt skulle undvika bottenstriden, jag ville återigen hamna på övre halvan samt att jag tycker det är dags för oss att ta hem någon cup. Jag tyckte överlag så fick vi in ett par bra spelare, samt att vi förlängde några lån. Tyvärr har vi år gått en bit över lönebudgeten, så jag hoppas att de nya spelarna imponerar. Kan firma Beverland och Davidson imponera på topp så kan det här bli ytterst roligt. Att notera är att istället för att kvalificera oss för någon europeisk cup förra året så spelar vi i år i den skotska cupen IRN-BRU Cup.

Spelare ut:
Postad bild Eamon Irwin, 24 år, 16SM, Lån till Dollingstown
Kommentar: Frågan är om högerbacken gjort sitt för oss, kan mycket väl vara så att han släpps när hans kontrakt tar slut i samband med att lånet gör det.
Postad bild Gareth Kennedy, 22 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Anses vara fjärdemålvakt i år.
Postad bild Andrew McCabe, 22 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Anses vara tredjemålvakt i år.
Postad bild Richard Downey, 27 år, 103SM, 12GM
Kommentar: Vänsteryttern får spendera sitt sista år på kontraktet i reservlaget.
Postad bild David Anderson, 22 år, 4SM, 1GM
Kommentar: Ännu en till vänsterytter blir inför den här säsongen nedflyttad till reservlaget.
Postad bild Ben Morrison, 24 år, 20SM, 3GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Anfallaren har inte riktigt fått till det hos oss, och i och med att han hellre vill lämna klubben än att förlänga så flyttar vi ner honom till reserverna.

Målvakter:
Postad bild John Burns, 25 år, 192SM, 29HN
Postad bild Anton McDonagh, 23 år
Kommentar: Burns har fortsatt mitt förtroende och det känns skönt, han börjar ju närma sig en respektabel ålder nu också. Reservmålvakterna är kanske inte superbra men Burns har ännu inte missat en enda match på 5 år.

Försvarare:
Postad bild Gary Lemon, 26 år, 127SM, 3GM
Postad bild Paul Robinson, 23 år, 128SM, 3GM
Postad bild Daryl McKinney, 22 år, 61SM, 1GM
Postad bild Owen McPherson, 21 år, Gratis från Glenavon
Postad bild Simon Gibbon, 24 år, 3SM, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Brian Doyle, 23 år, 45SM
Postad bild Stuart Hughes, 19 år, Gratis från Warrenpoint Town
Postad bild Kevin Moore, 26 år, 141SM, 1GM
Postad bild Alan Kelly, 21 år, 2SM
Postad bild David McClean, 29 år, 122SM, 3GM
Kommentar: Tio spelare på fyra platser, Kelly tänkte jag dock låna ut ett år till och McClean vågar jag inte riktigt peta ner till reserverna, hans kontrakt går dock ut efter säsongen. McPherson kommer gå in i startelvan som mittback medans Hughes är mer backupmatrial. Fortfarande våran svagaste lagdel, startar från höger gör: Moore, Robinson, McPherson och Doyle.

Mittfältet:
Postad bild Niall Brown, 22 år, 94SM, 16GM
Postad bild Luke Marshall, 29 år, 141SM, 17GM
Postad bild Ciaran Harrison, 24 år, 114SM, 6GM
Postad bild Neil McLoughlin, 28 år, 134SM, 20GM
Postad bild Gareth Bell, 25 år, 148SM, 15GM
Postad bild Paul Hall, 21 år, 17SM, 2GM
Postad bild Johnny McCallion, 20 år, 10SM
Postad bild Kevin McPartland, 18 år, 4SM, Lån från Dungannon Swifts
Postad bild Declan Hanna, 22 år, 130SM, 15GM
Postad bild Brendan Walsh, 21 år, 44SM, 7GM, Lån från Glentoran
Postad bild Joe Glendinning, 20 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Sean Kelly, 19 år, Gratis från Larne
Kommentar: Här är det ännu värre konkurrens, tolv spelare på fyra platser. Marshall och McLoughlin är ju dock mest i egenskap av äldre herrar, och två är på lån. Om någon av vänsteryttrarna kan kliva fram i år så har vi ett bra mittfält. Startar från höger gör: Brown, Bell/Hall, Hanna och Kelly.

Anfallet:
Postad bild Paul Swift, 28 år, 53SM, 26GM
Postad bild Ryan Hall, 29 år, 271SM, 146GM
Postad bild Sammy Beverland, 17 år, Gratis från Lisburn Distillery
Postad bild Ryan Davidson, 18 år, 15SM, 5GM
Kommentar: Lagets absolut bästa lagdel med Beverland och Davidson som lagets två yngsta spelare också är våra bästa, det är också de två som inledningsvis får chansen. Med ytterst kompetenta Swift och Hall bakom sig.

#72   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 03 April 2019 - 01:10 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 58: IRN-BRU Cup
2032/33

Vi har inlett säsongen rätt blandat, med lite mer förluster än vad jag hade velat. Men spelschemat har varit otroligt tätt och tufft. Skador och U19-landskamper för anfallsparet har också hämmat oss. Vi är alltjämt på övre halvan, men det är inte med något vidare försprång, men jag tror att vi har chans på tredjeplatsen än. Skotska cupen som vi och Cliftonville fick vara med inleddes med att vi slog ut varsitt walesiskt lag, därefter fick vi möta ett topplag från skotska andradivisionen, medan Cliftonville fick möta ett reservlag från ett av bottenlagen i högstadivisionen, de tog sig vidare men icke vi, dock fick vi in ganska mycket publikpengar, tillräckligt för att säkra ekonomin igen.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Peter White, 19 år, Gratis från Coleraine
Kommentar: Högerback som kommer in som förste reserv till Moore.
Postad bild David Campbell, 20 år, Gratis från Cliftonville
Kommentar: Mittback som kommer vara första reserv. Utmanar lite om en startplats. Riktigt torn, trodde inte irländare blev så långa.

Spelare ut:
Postad bild Alan Kelly, 21 år, 2SM, Lån till Ballinamallard United
Kommentar: Som tidigare nämnt så får Kelly spendera säsong utlånad.
Postad bild Kevin McPartland, 18 år, 4SM, Lån avbrytit
Kommentar: Dungannons tränare ville ha mer speltid än vad ville erbjuda en inlånad spelare.

#73   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 03 April 2019 - 10:41 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 59: Trötta ben
2032/33

Ja, vad ska man säga, totalt utspelade i semifinalen av nordirländska ligacupen, så fattigt. Ligaspelet inte direkt imponerande heller. Det stora problemet är nog att mitt anfallspar är något för unga, det är ständigt uttröttade, men Davidson har ändå dragit åt sig intresse från Larne, jag tänker dock försöka behålla honom om vi inte får saftigt betalt. Alltså minst hundratusen. Vi är kvar på övre halvan och har fyra enkla hemmamatcher och tre svåra bortamatcher kvar innan serien delas.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Derek Gleeson, 20 år, Gratis från Dungannon Swifts
Kommentar: Vänsterback som kommer in för utmana om en startplats, bra fysiskt och mentalt.

Spelare ut:
Postad bild Joe Glendinning, 20 år, 2SM, Lån till Harland & Wolff Welders
Kommentar: Ville spela mer fotboll än han får hos oss.

#74   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 04 April 2019 - 17:27 PM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 60: Larne
2032/33

Med nöd och näppe lyckades vi behålla en plats på övre halvan, men med nio poäng upp till femman så var de sista fem matcherna mest än väntan på kvalet till europa. För tyvärr hade vi åkt ut ur nordirländska cupen mot ett Championship 2 lag. Larne gick igenom säsongen obesegrade och plockade in obestridliga 100 poäng, det känns som det kan bli svårt att ta deras plats. I kvalet ställdes vi mot Glentoran och det blev en sådan där klassiker, vi spelar bra, men kan inte göra mål. De gör mål på allt.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Andrew McCabe, 23 år, Uppflyttad från reserverna
Kommentar: Vi fick lov att flytta upp en målvakt från reservlaget.
Postad bild Ryan Hegarty, 25 år, Gratis från Ballyclare Comrades
Kommentar: Vi plockade in en lite mer lovande reservkeeper också.

Spelare ut:
Postad bild Anton McDonagh, 24 år, Lån till Larne
Kommentar: Tydligen är det roligare att vara tredjemålvakt i Larne än andramålvakt hos oss.
Postad bild Ryan Davidson, 18 år, 37SM, 12GM, 300K till St. Mirren
Kommentar: 300 000kr fick vi för Davidson och det var svårt att tacka nej till när han dessutom ville lämna. Kommer spela i skotska högstadivisionen, men avslutar säsongen på lån hos oss. Ny rekordförsäljning, och jag tror det kommer dröja innan vi säljer någon för mer.

#75   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 05 April 2019 - 08:33 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 61: Davidson redan borta, Beverland snart också likaså
2033/34

Oj, vi innehar numera ett nationellt rykte. Truppmässigt är vi kanske en aningen svagare än förra året dock har vi förbättrat oss på många positioner, men tappet av Davidson kommer att kännas. Precis som förra året spelar vi i år IRN-BRU cup och målen är liknande som förra året – Övre halvan, och att vinna en cup.

Spelare ut:
Postad bild Ryan Hall, 29 år, 282SM, 149GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Han är en klubblegend, och även en legend i mina ögon, funderade på att behålla honom, men det hämmar klubbens lite yngre spelare som inte får chansen när Hall är med i truppen. Lämnar med följande klubbrekord: Mest ligamål för klubben, mest spelade ligamatcher, flest mål på en säsong, flest ligamål på en säsong, högst snittbetyg, flest matchens spelare. Tio säsonger blev det och i sex utav dessa var han fansens favorit. Tack för allt Ryan Hall!
Postad bild David McClean, 30 år, 122SM, 3GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Två år som bänkspelare och jag valde att släppa honom.
Postad bild Luke Marshall, 30 år, 145SM, 17GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Har inte varit förstavalet på många säsonger, men efter Paul Hall anlände så har chanserna minskat. Vi släpper även honom.
Postad bild Gary Lemon, 27 år, 127SM, 3GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Varit backup i tre år och släpps då vi behöver bättre spelare, särskilt i backlinjen.
Postad bild Eamon Irwin, 25 år, 16SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Slog sig aldrig in hos oss och spenderat senaste på lån.
Postad bild Ciaran Harrison, 25 år, 127SM, 7GM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Antagligen den bästa utav de släppta spelarna, men det har ju blivit knapert med speltid efter vi slutat spela med en defensiv mittfältare.
Postad bild Andrew McCabe, 23 år, Släppt på fri transfer
Kommentar: Målvakten har nu gnällt sig bort från betalt av oss och frågan är om han kommer få det någon annanstans.
Postad bild Alan Kelly, 22 år, 2SM, Släppt på fri transfer
Kommentar: Har spenderat de senaste åren i andradivisionen och det är nog en lämpligare nivå för honom.
Postad bild Sammy Beverland, 18 år, 38SM, 15GM, 400K kr till Reading
Kommentar: Ny rekordförsäljning, går till engelska andradivisionen, vi behåller honom på lån den här säsongen. Jag hoppas han kan ösa in mål i år.
Postad bild Anton McDonagh, 24 år, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Fick inte spela i Larne förra året och kommer inte få spela hos oss i år.
Postad bild Simon Gibbon, 25 år, 3SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Nu börjar vi få in lite ytterbackar med någorlunda kvalité, så ytterbacken Gibbon lär inte återvända.
Postad bild Peter White, 20 år, 5SM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Även högerbacken White får se sig nedflyttad, men han har potential att återvända.
Postad bild Stuart Hughes, 20 år, 2SM, Lån till Ards
Kommentar: Vänsterbacken lånas ut till Ards och vi hoppas han kan utvecklas till en bra Danske Bank Premiership spelare där.
Postad bild Daryl McKinney, 23 år, 67SM, 1GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Mittback som inte uppfyllt sin potential.
Postad bild David Campbell, 20 år, 14SM, 1GM, Nedflyttad till reserverna
Kommentar: Ännu en mittback som inte får plats i årets trupp, men han kan komma att återvända.
Postad bild Joe Glendinning, 21 år, 2SM, Lån till Harland & Wolff Welders
Kommentar: Vänsteryttern får tillbringa ytterligare ett år på lån.

Målvakter:
Postad bild John Burns, 26 år, 231SM, 34HN
Postad bild Ryan Hegarty, 25 år
Kommentar: Vi behåller Burns som vi är hyfsat nöjda med, det är några grejer som vore önskvärt att han förbättrade men han är fortfarande på övre halvan utav truppens bästa spelare. Hoppas att Hegarty kan vara nöjd som bänkare.

Backlinjen:
Postad bild Paul Robinson, 24 år, 156SM, 4GM
Postad bild Neill Deasy, 22 år, 29SM, Gratis från Glentoran
Postad bild Owen McPherson, 22 år, 37SM
Postad bild Gary McLaughlin, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Brian Doyle, 24 år, 64SM
Postad bild Kevin Moore, 27 år, 175SM, 1GM
Postad bild Conor Reid, 25 år, Gratis från Portadown
Postad bild Derek Gleeson, 20 år, 19SM
Kommentar: Backlinjen borde numera vara stabil för i den här divisionen, men det är fortfarande våran svagaste lagdel, de två bästa spelarna här är de bägge högerbackarna Reid och Moore. Deasy gjorde bara fem matcher för Glentoran och återvänder, trevligt. Startar från höger gör: Reid, Deasy, McPherson och Gleeson.

Mittfältet:
Postad bild Niall Brown, 23 år, 125SM, 23GM
Postad bild William Hayes, 21 år, Uppflyttad från reserverna
Postad bild Neil McLoughlin, 29 år, 134SM, 20GM
Postad bild Gareth Bell, 26 år, 179SM, 16GM
Postad bild Paul Hall, 22 år, 52SM, 6GM
Postad bild Johnny McCallion, 21 år, 24SM, 1GM
Postad bild Declan Hanna, 23 år, 160SM, 20GM
Postad bild Brendan Walsh, 22 år, 60SM, 11GM, Gratis från Glentoran
Postad bild Sean Kelly, 20 år, 33SM, 7GM
Kommentar: Walsh måste ju vara ibland det konstigaste som hänt mig på FM, Glentoran betalade 50K kr för honom, han tillbringade hela det kontraktet på lån hos oss och nu är han tillbaka. Här är det just på vänsterkanten vi siktar på att förbättra oss. Startar från höger gör: Brown, Bell, Hanna, Walsh.

Anfallet:
Postad bild Paul Swift, 29 år, 75SM, 29GM
Postad bild Michael Wilson, 19 år, Gratis från Ballinamallard United
Postad bild Neil Connor, 22 år, Gratis från Derry City USL
Postad bild Sammy Beverland, 18 år, 38SM, 15GM, Lån från Reading
Kommentar: Beverland är våran bästa spelare och gör sin sista säsong hos oss, tillsammans med honom kommer Connor få chansen till en början.

#76   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 05 April 2019 - 12:46 PM

Älskar upplägget och den brutalt osmickrande utstrålningen som ligan har. Verklighetstroget och ett genuint FM-projekt. Kul att följa.
"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#77   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 05 April 2019 - 17:29 PM

Visa inläggMasterOfFlow skrev:

Älskar upplägget och den brutalt osmickrande utstrålningen som ligan har. Verklighetstroget och ett genuint FM-projekt. Kul att följa.
Tack, vi är dock sämre än vanligt just nu :)

#78   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 08 April 2019 - 05:45 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 62: Riktigt trög start igen
2033/34

Oj vilken bra start vi fick på säsongen, vi slog Larne på bortaplan i premiären. Vi som första lag på 14 månader att slå dem i ligan. Därefter gick det väldigt trögt, och vi förlorade fem raka. Det ännu mer katastrofalt för Larne och de låg faktiskt på undre halvan efter alla lag hade möts en gång. Det känns väldigt tungt just nu, och rykten har började cirkulera om att jag närmade mig sparken, trots att det är min 15:e säsong för den här klubben och det är sjunde säsongen i högstadivisionen och vi har haft den minsta arenan samtliga år.

Postad bild

Postad bild

Spelare in:
Postad bild Eoin Robinson, 19 år, Gratis från Ballymena United
Kommentar: Riktigt bra mittback, faktiskt bättre än samtliga i vår trupp.
Postad bild Daryl Graham, 19 år, Gratis från Cliftonville
Kommentar: En ung och bra innermitt som är mer teknisk än vad vi hade i truppen.

#79   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 09 April 2019 - 09:31 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 63: Slutet på en era
2033/34

Vi fortsatte spela otroligt ovasst, eller det kanske inte är rätt ord, klumpigt. Vi gjorde en del mål men många poäng tappades den sista halvtimmen. Hemmaspelet är extremt under all kritik, bara en vinst. Ryktena övergick till hot från klubbledningen, vilket fick mig att förstå att det är dags för mig att gå vidare, ny klubb är klar. Det är inte helt osorgligt, men det känns inte som klubben kan utmana på allvar. Jag lämnar dock P.S.N.I. på säker mark om än på målskillnad, förhoppningsvis klarar man sig kvar efter allt mitt hårda jobb ta klubben dit och kvar.

Postad bild

Postad bild

#80   chrahl

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 10 April 2019 - 07:44 AM

Gärdsgårdsboll utan koll
Avsnitt 64: Rhyl FC
2033/34

Jag tog båten från Belfast, och ön, till Liverpool och korsade sedan gränsen in i Wales där min nya klubb fanns, Rhyl FC som spelar i den inhemska högstadivisionen, eller Corbett Sports Welsh Premier Football League som vissa kallar den. Vi låg nia, utav tolv, osäkra finanser men tretton matcher att förbättra oss på kvar. Den stora nyheten är att truppen måste innehålla två U19 spelare. Klubben har vunnit ligan två gånger och har några cupvinster också, senaste ligavinsten kom 2009. Vi skulle börja med en match mot lokala rivalerna Caernarfon på nyårsafton. Nu inledde jag ju inte med att spela hem en stor hög poäng, men supportrarna var nöjda med att vi spelade en underhållande fotboll i alla fall. Man ska ju inte hitta på ursäkter men våran bästa anfallare var borta tre månader i två orelaterade skador och tyvärr åkte vi ut i sista matchen. Som en roligare notering har jag efter att ha lämnat P.S.N.I. blivit en klubblegend där.

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av chrahl: 10 April 2019 - 07:45 AM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar