Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] El Campeón del Fútbol

43 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 11 February 2019 - 13:56 PM

Postad bild

el campeón del fútbol

Introduktion.
Efter en tid av funderande kom jag till slut fram till vad jag vill göra och hur jag vill göra. Det tog längre tid än vanligt att finna mitt projekt och många kändes inte riktigt motiverande. Och som ni alla vet så tryter motivationen till FM emellanåt och det bästa man kan göra är att ta ett steg tillbaka och invänta rätt tillfälle. För mig är det tillfället nu och då vill jag även passa på med att upprätta en saverapport här på forumet.

Upplägget är superenkelt. Jag har laddat de två högsta ligorna från England, Frankrike, Holland, Italien, Spanien samt Tyskland och kommer att börja min tränarkarriär i en klubb som jag kommer att presentera i nästa uppdatering. Det stora målet är att vinna Champions League med en klubb som när jag kommer in i bilden inte riktigt har förutsättningarna att vara i det skedet ännu. Med andra ord så kommer jag behöver bygga upp mitt tränarrykte och samtidigt men även därefter utveckla de klubbar som jag tränar för att slutligen förhoppningsvis vinna Champions League.

Mitt alter ego heter Jacques Lebesgue, en 38-årig fransman som är i sluttampen på sin ledarutbildning. Och med den informationen ni har framför er så innebär det att jag kommer att landa i antingen den näst högsta divisionen eller som ett bottentippat till mittentippat lag i den högsta divisionen. När jag känner mig färdig med klubben kommer jag att vandra vidare och hela tiden söka mig uppåt i hierarkin men inte vara rädd för att ta ett steg tillbaka om det skulle behövas.

Avslutningsvis så kommer jag att köra med samma formation och till stor del samma taktik under hela saverapporten och hela tiden försöka utveckla den för att bli ännu bättre. Det är en 4-3-3 formation med en rak fyrbackslinje, tre centrala mittfältare, två offensiva yttermittfältare samt en ensam anfallare. Rollerna, laginstruktionerna och personliga instruktionerna är de som kommer att förändras med tiden men formationen kommer att kvarstå.

#2   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5576 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 11 February 2019 - 15:50 PM

YES!

#3   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 11 February 2019 - 19:15 PM

Postad bild

RCD Mallorca

Första Uppdraget.
Med start i Mallorca så inleder vi direkt med en rejäl utmaning. Efter att ha åkt ur La Liga säsongen 12/13 för första gången på 16 år tappade klubben allt mer i fotbollsspanien och lyckades till slut med bedriften att även åka ur Segunda fyra säsonger senare efter enbart bottenplaceringar i den näst högsta divisionen. Väl i Segunda B, landets tredje högsta division, vända man på steken och avancerade, via en förstaplacering, tillbaka till Segunda. Nu står man återigen som en bottentippad klubb i Segunda med en trupp som behöver lite kärlek. Kan Lebesgue lyckas föra Mallorca till övre halvan av Segunda och bygga vidare på förra årets serievinst eller är klubben ett hopplöst fall på väg ner i avgrunden?

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 12 February 2019 - 09:47 AM

Postad bild

RCD Mallorca

Försnack.
Som bekant är Mallorca nyuppflyttade efter en säsong i division tre. Målet är mittenplacering och det är precis där vi ska ligga efter 42 omgångar. Sett till spelarmaterial flyttades en handfull spelare ner till B-laget, supertalangen Xavi Sintes upp till A-laget med ett kontrakt på bordet, anfallaren Ferrán Gines såldes till seriekonkurrenten Reus för 1,2 miljoner kronor och den rutinerade vänsterbacken Iñaki hämtades in på en fri transfer. Under hösten kommer halva laget att få visa sitt värde då deras kontrakt går ut efter säsongen. Nu handlar allt om att lära sig taktiken, lära känna varandra och börja med en positiv anda och slutligen landa i mitten av Segunda. Sett till de fem träningsmatcherna så bådar det gott då fyra vinster och en oavgjord match bärgades, dock enbart mot klubbar tillhörandes division tre.

Postad bild :: Iñaki :: Vänsterback :: Klubblös :: Fri Transfer
Postad bild :: Ferrán Giner :: Yttermittfältare :: CF Reus :: 1,2M

Martin Valjent :: Xavi Sintes

#5   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1598 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 12 February 2019 - 10:16 AM

Detta ska bli oerhört intressant att följa! :)

#6   Miguel

Junior

• Administratör
  • 47 Inlägg:

Postad 12 February 2019 - 12:01 PM

Snyggt lycka till!

#7   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 12 February 2019 - 20:50 PM

Postad bild

RCD Mallorca

Halvlek.
Med tanke på att förväntningarna från allas håll var att Mallorca skulle stationera sig i mittenskiktet så får andraplaceringen ses som chockerande bra. Inte trodde någon, inklusive oss själva, att när så gott som hälften av matcherna är avklarade att vi skulle kampera om direkt uppflyttning till La Liga. Spelarna lyckades ta till sig taktiken och har med bravur genomfört höstens matcher. De två spelare som sticker ut mest är den rutinerade innermittfältaren Alejandro Faurlín som stått för sex mål, sex fruktansvärt snygga mål i form av frisparksmål och skott utanför straffområdet. Den andre spelaren är också en rutinerad räv, nämligen nyförvärvet tillika vänsterbacken Iñaki. Med sina offensiva räder har han gett laget ytterligare en dimension i anfallet och är med sina sex framspelningar en assist från att leda assistligan.

Alejandro Faurlín :: Iñaki

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 13 February 2019 - 10:37 AM

Postad bild

RCD Mallorca

Fulltid.
Under mitten av januari hamnade vi i en formsvacka som varade i lite över en månad vilket resulterade i att vi tappade mark och till och med trillade ner ett par placeringar. Men trots allt så reste vi oss igen och var med och krigade om direktplatserna till La Liga ända in i det sista. Tyvärr räckte det “endast” till en kvalplats men väl i kvalet genomförde vi hjältinsatser på bortaplan och avväpnade dem på hemmaplan vilket betyder att RCD Mallorca, helt otroligt, kommer att spela i spaniens högsta division nästa år efter att endast ha spelat i Segunda en säsong. Noterbart att vi hämtade in två spelare på fri transfer; innermittfältaren Deco och mittbacken David García som båda spelade en hel del under våren.

Alejandro Faurlín :: Iñaki

#9   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1598 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 13 February 2019 - 11:22 AM

Wow, grattis! :)

#10   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 13 February 2019 - 15:44 PM

Postad bild

RCD Mallorca

Eftersnack.
Så här i efterhand så trodde ingen, inklusive jag själv, att vi skulle vara med och tampas om platserna till La Liga. Ett par placeringar över mitten hade varit väl godkänd för oss alla men vi lyckades pricka rätt i både taktik, spelare och motivation vilket slutligen ledde till att vi, via kval, tog oss ända till La Liga. Innermittfältaren Alejandro Faurlín och vänsterbacken Iñaki har utan konkurrens varit våra två absolut bästa spelare och supertalangen Xavi Sintes har haft en helt otrolig utvecklingskurva och började till och med under våren producera poäng och konkurrera om en startplats. Största besvikelsen var helt klart de tre offensiva positionerna och i synnerhet anfallarna som vi inte alls fick igång.

Xavi Sintes

#11   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4035 Inlägg:

Postad 13 February 2019 - 16:52 PM

Fan vad härligt med Mallis i högstaligan igen! Blir betydligt intressantare än Segundan. :)

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#12   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 13 February 2019 - 17:11 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Fan vad härligt med Mallis i högstaligan igen! Blir betydligt intressantare än Segundan. Postad bild
Tyvärr kommer jag att göra dig besviken, min vän.. :(

#13   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 13 February 2019 - 18:20 PM

Postad bild

Feyenoord Rotterdam

Andra Uppdraget.
Sejouren i Mallorca blev väldigt kort men intensiv. När jag satt i ett planeringsmöte med styrelsen kom det fram att vi inte hade så mycket att röra oss med rent ekonomiskt. I hand med att klubbens rykte inte ens är i nivå med en bottenklubb i La Liga så blir det svårt att knyta till sig spelare som potentiellt kan rädda kvar klubben i högsta divisionen. Med det sagt så var jag inte främmande för att fortsätta utan ge det en chans, men var även öppen för intresset runt omkring mig. Chievo var tidigt ute med att ta mig in till intervju, vilket Hoffenheim följde upp några dagar senare. Inget resulterade i annat än en intervju men Feyenoord var så pass imponerade över mitt arbete såväl som mina ambitioner och planer att de erbjöd mig ett treårskontrakt, något jag inte kunde tacka nej till.

#14   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4035 Inlägg:

Postad 13 February 2019 - 21:04 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Tyvärr kommer jag att göra dig besviken, min vän.. :(
MEN FÖRIHELVETE.

Nåväl, om det ska vara något lag i Holland så är väl Feyenoord okej.

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#15   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 14 February 2019 - 09:21 AM

Postad bild

Feyenoord Rotterdam

Försnack.
Förra året kom klubben på andra plats i Eredivisie bakom Ajax med ikonen Giovanni van Bronckhorst som huvudtränare. Han gick i somras till Hoffenheim och min uppgift är förvisso att hamna på övre halvan av tabellen men förväntningarna från supportrarna är naturligtvis mycket högre än så. En rad spelare lämnade då de ansågs överflödiga och strukturen i samtliga tre lag är numera betydligt bättre med mer utrymme för att utveckla talangerna. Tre spelare hämtades dessutom in för att stärka upp A-laget såväl kvalitativt som kvantitativt. Men i och med att vi, helt otroligt, lyckades kvalificera oss för Champions League så går vi plus bara av att ha kvalificerat oss genom prispengar.

Postad bild :: Roberto Insigne :: Yttermittfältare :: Napoli :: 21M
Postad bild :: Filippo Costa :: Vänsterback :: SPAL :: 10M
Postad bild :: Cristian Rivera :: Innermittfältare :: Las Palmas :: 25M

Steven Berghuis :: Desley de Mooij

#16   freaky11

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 359 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:Nacional de Madeira

Postad 14 February 2019 - 16:26 PM

Kör hårt med Feyenoord! :)
Stuart Baxter - "This is the fucking Champions League - not amateur football"

#17   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 14 February 2019 - 22:05 PM

Postad bild

Feyenoord Rotterdam

Halvlek.
I stort sett allt går vår väg. Stolpe in, ribba in, frispark in, straff in, självmål in, ja allt in. Jag tog med mig taktiken från Mallorca, gjorde den mer avancerad då flera positioner fick nya roller och med det lyckades vi med bedriften att bli ett av de lag som vinner flest matcher i hela Europa. Återigen får vi inte igång anfallarna riktigt men gör det helt okej, å andra sidan gör resten av positionerna riktigt bra ifrån sig och i synnerhet vänsterkanten med Ridgeciano Haps och Sam Larsson som stått för de bästa insatserna av alla hittills. Med matchens sista spark åkte vi tyvärr ut ur Champions League men spelar vidare i Europa League under våren, med start mot belgiska Anderlecht.

Ridgeciano Haps :: Sam Larsson

#18   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 16 February 2019 - 12:26 PM

Postad bild

Feyenoord Rotterdam

Fulltid.
Vi avslutar säsongen med att bärga hem den holländska cuptiteln efter att ha stött på ganska så enkelt motstånd hela vägen. I Eredivisie hade vi två poängs marginal ner till PSV inför vårens bravader men dubbelmötet mot AZ i början av februari tillsammans med den nästkommande matchen mot Ajax förändrade allt. Vi repade oss men PSV höll undan och vann till slut med sju poängs marginal. I Europa League slog vi ut Anderlecht innan RB Leipzig satte stopp för oss i den tävlingen.

Under januari månad fick vi in tre nyförvärv i form av mittbacken Bonifazi som täckte upp efter att rutinerade Botteghin såldes till Levante. Svenska talangen Jack Lahne köptes in för framtiden och kom att hoppa in vid ett par tillfällen. Men det största nyförvärvet var ingen mindre än Xavi Sintes, supertalangen från Mallorca! Vi mötte utköpsklausulen och efter en halv säsongen tackade han äntligen ja till oss. Nästan hela reservlaget blev utlånade.

Postad bild :: Kevin Bonifazi :: Mittback :: Torino :: 25M
Postad bild :: Jack Lahne :: Anfallare :: Brommapojkarna :: 2M
Postad bild :: Xavi Sintes :: Innermittfältare :: Mallorca :: 30M
Postad bild :: Éric Botteghin :: Mittback :: Levante :: 42M

Ridgeciano Haps :: Jerry St. Juste

#19   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7061 Inlägg:

Postad 16 February 2019 - 23:10 PM

Postad bild

Feyenoord Rotterdam

Eftersnack.
Vi lyckades motsvara förväntningarna med att hamna på övre halvan av Eredivisie, vilket gjorde att även supportrarna blev nöjda. Lite tråkigt att vi tappade formen vilket ledde till att PSV gick om oss men sett till förra säsongen så bärgade Feyenoord sju poäng mer under min ledning. Klubben vann den inhemska cupen för fjärde gången under de fem senaste åren och vi var en minut ifrån Champions League-slutspel. I slutändan var det en säsong vi ska vara stolta över. Individuellt var försvaret och i synnerhet ytterbackarna tongivande, innermittfältarna spelade stabilt säsongen rakt igenom, yttermittfältarna var mestadels bra men hade lite formsvackor och anfallarna höjde sig under våren. Årets spelare blev helt klart Ridgeciano Haps.

Ridgeciano Haps :: Desley de Mooij

#20   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5576 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 17 February 2019 - 08:36 AM

Najs!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar