Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM19] El Campeón del Fútbol

43 svar till detta ämne

#41   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7048 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 25 March 2019 - 14:26 PM

Postad bild

Arsenal FC

Halvlek.
Ytterligare en halv säsong har avverkats och Arsenal är bättre än på väldigt länge. Vore det inte för bortaförlusten i årets absolut sista match mot Liverpool så hade vi gått rent i Premier League. Med en match mindre står vi på samma poäng och delar därmed förstaplatsen med Manchester City. I gruppspelet av CL stod Real Madrid, Leverkusen och Celtic för motståndet. Med fem vinster och en oavgjord gick vi ganska så lätt vidare till första utslagsrundan där Valencia ska försöka rucka på formstarka Arsenal. Fiete Arp är uppe i tio mål i PL, endast två mål sämre än ledande Zivkovic. Youri Tielemans är lagets bäste spelare sett till snittbetyget där ytterbackarna Rahman och Bellerín tillsammans med Arp är med i toppen.

Youri Tielemans :: Fiete Arp

#42   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7048 Inlägg:

Postad 29 March 2019 - 08:48 AM

Postad bild

Arsenal FC

Fulltid.
Vi behöll formen från hösten och bärgade inte en, utan två av de absolut största titlarna som en engelsk klubb kan vinna. Inte nog med att vi höll undan konkurrenterna i Premier League och vann övertygande med elva poängs marginal, vi gick även och vann Champions League efter att ha besegrat Manchester United i finalen. En säsong som kommer att skrivas in i historieböckerna där inte en enda spelare var över 30 år gammal. Vi gick även till final i FA Cupen men våra reserver förlorade oturligt på straffar. Fiete Arp kom trea i skytteligan och vi hade en hel del spelare som var med i toppen av högst snittbetyg där Youri Tielemans var en av lagets absolut bästa spelare.

Fiete Arp :: Youri Tielemans

#43   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7048 Inlägg:

Postad 29 March 2019 - 10:52 AM

Postad bild

Arsenal FC

Eftersnack.
Vilken supersäsong vi gör! Även om vi fick prioritera att vila upp våra viktigaste spelare vilket ledde till en del poängtapp i serien och titelmiss i FA Cupen så är Premier League-titeln och inte minst den efterlängtade Champions League-titeln ett bevis på att vi kunde inte gjort det bättre än vad vi faktiskt gjorde. Det blev verkligen en väl genomförd generationsväxling för Arsenal och spelare som Fiete Arp och Youri Tielemans höjde sig verkligen och bevisade vilka världsspelare de kan vara med sin talang. Vi fick även se flera spelare under 21 år ta chans efter chans och sett till spelarmaterialet men även ekonomin så kommer Arsenal med rätt manager vara ett av världens bästa lag många år framöver.

#44   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7048 Inlägg:

Postad 29 March 2019 - 19:55 PM

Postad bild

el campéon del fútbol

Slutord.
Alla sagor har ett slut och för för vårt alter ego Jacques Lebesgue kom slutet efter Champions League-vinsten, den titel som var målet från första början. Det har varit en uppåtgående resa sett till fotbollshierarkin där vi började i den spanska andradivisionen, mellanlandade i den holländska högstaligan innan vi begav oss till en av världsfotbollens absoluta mittpunkt - Premier League men även Champions League.

En spelare som har varit Jacques trogen under hela resan, förutom ett avbrott på en halv säsong, var den spanske innermittfältaren Xavi Sintes, spelaren som ansågs vara en av de största talangerna Mallorca fått fram, som kom till Feyenoord och bevisade sin talang på en högre nivå och därefter visade sin sanna potential när han ingick i det Arsenal som vann både Premier League och Champions League. Och som toppen på berget så har den numera 23-årige innermittfältaren slagit sig in i det spanska landslaget med sina två landskamper på kontot.

Med det sagt så tackar jag för mig men tackar även er som har följt, gillat och kommenterat under resans gång. Det passade bra att resan tog slut nu eftersom min laptop inte riktigt orkar med fler säsonger än det här. Dock har jag en del intressanta projekt i rullning där någon av dem mycket väl kan mynna ut i en ny saverapport för min del, så jag blir nog inte borta särskilt länge!

:: 17 år :: Xavi Sintes :: 23 år ::

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar