Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Hur hade ni tänkt? [FM19]

35 svar till detta ämne

#21   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 03 April 2019 - 13:58 PM

Min sportchef rekommenderade denna herre. 17 år gammal, gjort 33 seniormatcher, snitt på 7,19 och anses redan vara en utav de bättre spelarna ifall han skulle komma till oss.
Har en utköpsklausul på 260 miljoner kronor som Lyon nu aktiverat. Dessvärre använder jag mig inte längre utav en OMC men går ju att skola om honom till en MC med offensiv roll. Har ju flera lovande ungdomar i klubben så jag vill inte värva bara för att värva och sedermera skada deras utveckling, men denna snubbe ser ju verkligen ut att kunna bli någonting speciellt.

Så - hur skulle ni göra?

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 03 April 2019 - 13:59 PM

#22   MasterOfFlow

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 63 Inlägg:
  • Yrke:Idrottskonsulent
  • Favoritlag:Liverpool

Postad 03 April 2019 - 14:10 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Min sportchef rekommenderade denna herre. 17 år gammal, gjort 33 seniormatcher, snitt på 7,19 och anses redan vara en utav de bättre spelarna ifall han skulle komma till oss.
Har en utköpsklausul på 260 miljoner kronor som Lyon nu aktiverat. Dessvärre använder jag mig inte längre utav en OMC men går ju att skola om honom till en MC med offensiv roll. Har ju flera lovande ungdomar i klubben så jag vill inte värva bara för att värva och sedermera skada deras utveckling, men denna snubbe ser ju verkligen ut att kunna bli någonting speciellt.

Så - hur skulle ni göra?

[img][url="https://i.imgur.com/4kbho5p.png"]https://i.imgur.com/4kbho5p.png[/url][/img]

Ser ju obehagligt bra ut. 17 bast också. Omskolningen till CM ser inte särskilt svår ut heller. Jag tänkte direkt att det kanske till och med går att skola om honom till ytter... med lite slipning på inlägg och smidighet så är han ju redan snabb, superb acceleration, bra finess, grym bollmottagning+teknik... denna grabb har oändliga möjligheter. Men i sann pedagoganda så bollar jag över dilemmat tillbaka på dig Postad bild Postad bild - för det beror ju på vem du behöver peta för att ge plats för honom också.

Jag hade köpt men det är mest för att jag är en sucker för wonderkids.
"It's not a case of finding the best 11 players, but rather the 11 that are most likely to win"

#23   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:

Postad 03 April 2019 - 14:14 PM

Visa inläggMasterOfFlow skrev:

Ser ju obehagligt bra ut. 17 bast också. Omskolningen till CM ser inte särskilt svår ut heller. Jag tänkte direkt att det kanske till och med går att skola om honom till ytter... med lite slipning på inlägg och smidighet så är han ju redan snabb, superb acceleration, bra finess, grym bollmottagning+teknik... denna grabb har oändliga möjligheter. Men i sann pedagoganda så bollar jag över dilemmat tillbaka på dig Postad bild Postad bild - för det beror ju på vem du behöver peta för att ge plats för honom också.

Jag hade köpt men det är mest för att jag är en sucker för wonderkids.

Jag la bud som accepterades och erbjöd ett kontrakt, ganska saftigt ett, som han också accepterade så vill jag ha honom så får jag honom.

Mitt mittfält (Ajax) består utav en def. mitt som bollvinnande (N’doram & Blind), sedan två centrala mittar. Där har jag van de Beek, Sinkgraven, Gravenberch, Llansana, Taylor, Ekkelenkamp, Lang, Eiting... 😅 frågan är vilka jag bör satsa på kontra vilka som ska släppas. På ytterpositionerna finns det betydligt mer möjlighet för rotation.

Min magkänsla säger att jag vill ha honom oavsett haha...

#24   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 03 April 2019 - 16:20 PM

@jonatannk vad har du tänkt spela honom som? Vilka konkurrerar han direkt med, eller det är alla du nämner? :)

#25   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:

Postad 03 April 2019 - 17:06 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

@jonatannk vad har du tänkt spela honom som? Vilka konkurrerar han direkt med, eller det är alla du nämner? :)

De han främst skulle konkurrera med är Gravenberch, Llansana eller Sinkgraven på mitten, vilka är de jag har i en offensiv spelfördelar-roll. Eiting kommer nog få konkurrera på det defensiva när han är tillbaka från lån medan Lang, som också är på lån, känns för svag för att konkurrera rent allmänt.

På ytterkanterna är det sådana fall Neres/Cerny på höger eller Tadic/Bandé på vänster. :)

Gravenberch är ju bara 18 och har varit ordinarie såhär långt under säsongen så det vore tråkigt att påverka hans utveckling negativt. Sinkgraven kan ju iofs konkurrera med van de Beek, men där konkurrerar även Ekkelenkamp som visserligen inte räknas bli så mycket bättre än vad han är. :)

Lite såhär ser konkurrensen ut nu per position:

DMC: Blind, N’doram
MC1: van de Beek, Sinkgraven, Ekkelenkamp
MC2: Gravenberch, Llansana

På MC2 kan även van de Beek och Sinkgraven båda spela om det behövs. Kenneth Taylor är i a-laget för att träna men har ännu inte fått spela. Det finns så sjukt många talangfulla mittfältare så jag vill ju inte gå miste om egna produkter, men denna snubbe alltså... man blir ju sugen bara för hans potential haha.

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 03 April 2019 - 17:17 PM

#26   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 03 April 2019 - 17:27 PM

Alright! Då hänger jag med bättre :)

Spontant så känns det ju som väldigt många spelare på för få positioner. Här hade jag väl valt att antingen sälja någon du kan tjäna rejält på, sälja någon som förvisso har potentialen men inte riktigt kommer att nå den nivå du hoppas på alternativt låna ut ett par spelare som behöver rikligt med speltid i ett A-lag för att ge dem rätt förutsättningar för utveckling.

Kolla över vad dina spelare har för truppstatus för att inte göra någon/några missnöjda heller. Du kanske behöver korrigera det lite!

Jag utgår från att du spelar med innerforwards på kanterna? Servais hade LÄTT kunnat gå in och utvecklats till en fantastisk vänstermittfältare med rollen Innerforward. Han har väldigt goda förutsättningar och det han kan tänkas behöva utveckla, förutom att lära sig spela som vänstermittfältare, är attributen:
- Avslut
- Långskott
- Kyla
- Spel utan boll

Utöver det så håller hans attribut en bra nivå för Eredivisie och en fantastiskt nivå för hans ålder! :)

#27   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:

Postad 03 April 2019 - 17:32 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Alright! Då hänger jag med bättre :)

Spontant så känns det ju som väldigt många spelare på för få positioner. Här hade jag väl valt att antingen sälja någon du kan tjäna rejält på, sälja någon som förvisso har potentialen men inte riktigt kommer att nå den nivå du hoppas på alternativt låna ut ett par spelare som behöver rikligt med speltid i ett A-lag för att ge dem rätt förutsättningar för utveckling.

Kolla över vad dina spelare har för truppstatus för att inte göra någon/några missnöjda heller. Du kanske behöver korrigera det lite!

Jag utgår från att du spelar med innerforwards på kanterna? Servais hade LÄTT kunnat gå in och utvecklats till en fantastisk vänstermittfältare med rollen Innerforward. Han har väldigt goda förutsättningar och det han kan tänkas behöva utveckla, förutom att lära sig spela som vänstermittfältare, är attributen:
- Avslut
- Långskott
- Kyla
- Spel utan boll

Utöver det så håller hans attribut en bra nivå för Eredivisie och en fantastiskt nivå för hans ålder! :)

Har suttit och korrigerat truppstatus då jag upplever att de bud som kommer oftast skiljer beroende på just spelarens status, det kanske bara är placebo men ändå.
Det är ju lite det jag tänkt också. Försökt få bort ett par spelare på lån och Gravenberch jagas av flera storklubbar (Barca, Juve, United, City) så jag lär så småningom släppa honom.

Servais känns FÖR bra för att gå miste om, rent spontant.. 😂

#28   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7277 Inlägg:

Postad 03 April 2019 - 17:38 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Har suttit och korrigerat truppstatus då jag upplever att de bud som kommer oftast skiljer beroende på just spelarens status, det kanske bara är placebo men ändå.
Det är ju lite det jag tänkt också. Försökt få bort ett par spelare på lån och Gravenberch jagas av flera storklubbar (Barca, Juve, United, City) så jag lär så småningom släppa honom.

Servais känns FÖR bra för att gå miste om, rent spontant..
Klart du ska köpa Servais! Honom ska vi ha! :D

#29   pompey89

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 230 Inlägg:
  • Favoritlag:Örgryte, Portsmouth & Sevilla

Postad 03 April 2019 - 19:24 PM

Köp och låna ut annars?
Så har du ersättaren klar när storklubbarna rycker i dina nuvarande mittfältare.

#30   kiwijohansson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 05 April 2019 - 21:13 PM

Säsongen är precis avslutad och efter en ligaseger med Hamburg SV så svävar jag som på moln. Tills jag börjar få alldeles för angelägna problem. Min holländska supertalang Niels van Schijndel går och vinner Tysklands bästa unga spelare under en utlåning till Hertha Berlin där han står för 14 mål och 9 assist från en vänsterytter position.

Så till problemet. Arjen Van Der Heide är min solklara nr 1 på vänsterkanten och är i regel den första jag tar ut. Bakom där så har jag lånat in Alphonso Davies från Bayern munchen under en två-års deal (ett år avverkat, ett år kvar), Han har ett kontrakt med Bayern som går ut nästa år, där jag troligtvis står först i kön att värva in han gratis till Säsongen 2024/2025 och kunna utnyttja i framtida försäljning. Så min fråga är till er. Är det värt att avsluta lånet på Davies och ge plats åt Niels bakom Arjen där Niels kommer få begränsat med speltid och kanske stanna av i utvecklingen. Hur hade ni gjort? Bilder på alla 3 spelare nedan.

Postad bild

Postad bild

Postad bild
Boom boom cheik the room

#31   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5828 Inlägg:
  • Tränar:Fotboll

Postad 06 April 2019 - 18:00 PM

Jag hade nästan sålt honom dyrt som fan då du redan har ersättaren klar i Alphonso. Kanske är en sämre spelare, men det kan vara 600-800 miljoner in som du kan göra mycket nytta med.

#32   kiwijohansson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 08 April 2019 - 20:21 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Jag hade nästan sålt honom dyrt som fan då du redan har ersättaren klar i Alphonso. Kanske är en sämre spelare, men det kan vara 600-800 miljoner in som du kan göra mycket nytta med.

Den tanken slog mig också men det blev en ny utlåning till Hertha. Kan bli så att Arjen vill gå till en storklubb efter den här säsongen och då finns de ju definitivt plats.
Boom boom cheik the room

#33   Invicta

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 47 Inlägg:
  • Favoritlag:Man Utd, Blåvitt

Postad 22 May 2019 - 15:58 PM

Fått ett bud på Kharaishvilli i Blåvitt på 40 miljoner och 50 % på nästa övergångssumma från Ingolstadt. Hur hade ni tänkt? Går det att kräva ur mycket mer?

#34   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 22 May 2019 - 16:02 PM

Visa inläggInvicta skrev:

Fått ett bud på Kharaishvilli i Blåvitt på 40 miljoner och 50 % på nästa övergångssumma från Ingolstadt. Hur hade ni tänkt? Går det att kräva ur mycket mer?

Jag hade sålt.

#35   Invicta

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 47 Inlägg:
  • Favoritlag:Man Utd, Blåvitt

Postad 22 May 2019 - 20:51 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Jag hade sålt.

Tog budet, sen kom 3 klubbar efter Nygren som hade utköpsklasul på 100 miljoner så fick 90 + 50% där också.
Så hoppas på många fina prestationer från de 2.

#36   aikmaster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 122 Inlägg:

Postad 23 May 2019 - 05:40 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Har dessa två målvakter med Amiens. Hur hade ni tänkt? Vem hade ni satsat på och varför? Har svårt att bestämma hur jag bör göra.

[img][url="https://i.imgur.com/6fKA4Nv.png"]https://i.imgur.com/6fKA4Nv.png[/url][/img]

[img][url="https://i.imgur.com/kUm7tAS.png"]https://i.imgur.com/kUm7tAS.png[/url][/img]
Jag hade letat efter en äldre målvakt som reservmålvakt och lånat ut fransmannen! Låta portugisen få spela första säsongen! Gör han det riktigt bra kan du ju casha in där! Säsong 2-3 börja spela med fransmannen!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar