Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Flaggor

7 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7378 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 29 March 2019 - 09:13 AM

Hej allihopa!

Jag ber er om hjälp med anledning om att bredda vyn gällande flaggor som visar vilken nationalitet en spelare är från i en saverapport/berättelse.

De senaste åren har jag använt mig av Eurobasket's flaggor men känner att det måste väl finnas fler i rätt storlek att använda sig utav?

Eurobasket-exempel: Postad bild

Det bör rimligtvis innehålla flaggor från alla världens länder med tanke på att det händer att man ibland värvar en spelare från andra kontinenter eller mindre länder.

Tack på förhand :)

#2   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2762 Inlägg:

Postad 29 March 2019 - 12:41 PM

Jag använder mig av FMs flaggor. Laddar upp från mapparna med den storlek jag vill ha på t.ex. Imgur.

#3   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 29 March 2019 - 15:45 PM

Vad är det för storlek du tänker dig? För wikipedia har mindre flaggor med höjd mellan 15-30 pixlar. Postad bild

#4   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7378 Inlägg:

Postad 29 March 2019 - 19:42 PM

Jag tänker mig i storlek med texten och allt som oftast använder jag mig av den här storleken, vilket är storlek 12. Men jag tänker mig mer typ metallic, matta och andra filter på flaggor. Är det någon som sitter inne på någon sådan som bryter av dessa andra normala flaggorna? Alternativt runda kanter istället för raka?

#5   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Inlägg:

Postad 30 March 2019 - 15:00 PM

Såja!

Tyvärr ingen metallic-template eller annat roligt, men jädra massa flaggor iaf. Saknas det någon flagga är det inte ens värt att värva därifrån Postad bild

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7378 Inlägg:

Postad 30 March 2019 - 15:33 PM

Visa inläggJustus skrev:

Såja!

Tyvärr ingen metallic-template eller annat roligt, men jädra massa flaggor iaf. Saknas det någon flagga är det inte ens värt att värva därifrån [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/wink.png"]http://cdn.fmsweden....efault/wink.png[/url][/img]
Snyggt! Synd bara att de inte riktigt har samma storlek, kan tänka mig att det är svårt med vissa dock :)

#7   Justus

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 174 Inlägg:

Postad 30 March 2019 - 15:41 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Snyggt! Synd bara att de inte riktigt har samma storlek, kan tänka mig att det är svårt med vissa dock Postad bild

Alla har samma storlek i höjdled, annars blir det att de flesta flaggor får klippas eller pressas ihop, så detta blev det besta möjliga.

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7378 Inlägg:

Postad 30 March 2019 - 16:01 PM

Visa inläggJustus skrev:

Alla har samma storlek i höjdled, annars blir det att de flesta flaggor får klippas eller pressas ihop, så detta blev det besta möjliga.
Jag förstår :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar