Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM12] BASHLEY FOOTBALL CLUB - NON LEAGUE STRUGGLES

29 svar till detta ämne

#1   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 13 April 2019 - 09:22 AM

Postad bild

The journey begins
Lilla Bashley från byn New Milton på Englands sydkust hade en kort "storhetstid" från säsongen 2006/07 till 2010/11. Säsongen 06/07 krossade man allt motstånd i Southern League SW när man vann ligan med 102 poäng och gjorde hela 111 mål. Man var ofattbara 28 poäng före närmaste lag och anfallaren Richard Gillespie gjorde hela 41 mål! Säsongen efter nådde man som nykomling play-off till Conference South. Anfallarna Richard Gillespie och Ryan Moss var två av Southern Leagues bästa målskyttar.

Säsongen efter blev en mellansäsong. Trots att både Moss och Gillespie hade lämnat tog man ny sats mot Conference South säsongen 2008/09. Gillespie lämnade för Eastleigh efter att ha gjort 173 mål på 308 matcher. Trots tappet av spelare var man ytterst nära play-off igen 2009/10. Man tappade play-off platsen på säsongens sista dag när man förlorade mot Nuneaton. Trots att man fortsatte att förlora nyckelspelare så tog man sig till den övre halvan under 2010/11, men efter den här säsongen började luften pysa ur klubben och idag spelar man i lokala Wessex League och kämpar för att klubben ska överleva.

Mitt uppdrag börjar säsongen 2011/12. Kan jag få lyckan att vända för the Bash. Kan jag få legenderna att återvända till Bashley Ground. Kan drömmen om Conference South bli sann. Kan vi som en liten byklubb och underdog konkurrera med de stora klubbarna. Jag kommer att bygga långsamt och agera helt realistiskt på transfermarknaden. Vilket innebär att jag värvar från närområdet och har en realistisk rotation på spelare i truppen.

Come on you Bash!

Postad bild

#2   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5576 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 13 April 2019 - 09:40 AM

Kul! Följer

#3   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 13 April 2019 - 10:17 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Kul! Följer

Kul att höra! Det är mer resan än målet som jag hoppas ska bli underhållande.

Har satt upp ett antal mål kring saven och visioner för klubben som kommer i nästa post senare idag.

#4   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 13 April 2019 - 16:00 PM

Postad bild

Our club DNA

Om en liten klubb inte har en finansiär som t ex Jack Walker i Blackburn eller Dave Whelan i Wigan så är det svårt att nå framgång. De som har lyckats trots oddsen har oftast haft en väldigt tydlig idé om vilka de är och hur de jobbar som klubb som t ex klubbar som Wimbledon, Crewe och Swansea. När de förlorar sin identitet och arbetssätt förlorar de också sina framgångar.

Vår spelstil
Vi vill spela en snabb attackfotboll, gärna med kontringar som vapen. Det viktiga är inte den exakta uppställningen utan det viktiga är attackmentaliteten och hungern att göra mål. Vi kommer aldrig att ha de bästa spelarna så vi måste förlita oss på en tydlig och enkel spelidé där spelarna har tydliga roller i vårt system.

Vår klubbidé
Vi är en liten vänlig lokal klubb som tar väl hand om våra fans, ledare och spelare. Vi hyllar och belönar våra trotjänare och legender. Våra spelare är inte handelsvaror utan vill de gå så låter vi dom gå och vill de stanna så vill vi behålla dom. Vi blåser inte upp förväntningarna inför säsongerna men vi har alltid en brinnande ambition att bli starkare och starkare som klubb både på och utanför planen.

Vår värningsstrategi
Vi betalar inte mer än vad vi har råd med. Vi söker de bästa talangerna vi kan få från närområdet. Gärna de som aldrig blev något ger vi en andra chans. Vi söker också de lite äldre karaktärsspelarna. Ledartyperna och de som vinner den där avgörande play-off matchen, seriefinalen eller cupmatchen åt oss. Vi glömmer aldrig, aldrig våra legender och symbolspelare. Utan dom har vi ingen riktig själ. De älskar klubben och fansen älskar dom.

Vår strategi för framgång

Vi spenderar inte pengar som vi inte har utan vi vill bygga upp ett eget kapital som vi kan investera i arenan och träningsanläggningen. Vår ambition är att det i framtiden ska spelas ligafotboll på Bashley Road. För att nå dit måste vi räkna varje "penny". Det gäller framförallt de kontrakt vi signar och de spelare vi värvar. Vi har inte råd att betala dyra kontrakt till spelare som inte levererar. Så ibland kommer det att svida i hjärtat när vi inte har råd att behålla en trotjänare. Vi har också en tydlig strategi på transfermarknaden och det är att aldrig värva "dyrt". Vi behöver hitta de billiga guldkornen som de andra klubbarna missat och som passar in i vårt system. Spelare med fysik om det så är styrka, kondition eller fart. Vi vill också ha in spelare med rätt karaktär. Ledartyper, ambitiösa och professionella individer. Och sist men inte minst. Sammanhållningen, lagandan och klubbandan är alltid no1.

COME ON YOU BASH!

Postad bild

#5   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 13 April 2019 - 20:29 PM

Postad bild

Heroes & Rivals

New Milton är beläget mitt i New Forest mellan Southampton och Bournemouth och det stora New Forestderbyt är självfallet mellan dessa två men Bashley har sina egna New Forestderbyn mot Brockenhurst, Lymington och Totton. Nu när Bashley har passerat Lymington och Brockenhurst i seriesystemet är det stora New Forestderbyt mot Totton. Det är det enda derbyt i Southern League för the Bash. En division upp är det två mindre derbyn mot Eastleigh och Salisbury även deras fans knappast ser vår lilleputtklubb som rivaler. Vågar man drömma om en jättematch i FA-cupen framöver mot Bournemouth eller Southampton.

Postad bild

Den spelare som klubben är mest stolt för att fått fram är Wade Elliott med erfarenhet från Premier League. Det vore naturligtvis en dröm att få hem Wade i slutskedet av karriären men just nu känns det lång borta eftersom Wade spelar i Championship med Birmingham. Wayne Brown är en annan ligaspelare som har kommit från Bashley. 34-åringen är reservmålvakt i Oxford så ett litet hopp finns om att han kan återvända och göra sina sista säsonger hos oss. I dagens trupp är de enda som kommit ur våra ungdomslag Tom Hill och målkungen Richard Gillespie. Vi ska naturligtvis göra allt för att behålla Tom, men Richard har vi lånat från Eastleigh så vi får se vad som händer vid säsongens slut.

Veteranerna Paul Gazzard och Stewart Kearn ingår i dagens trupp men båda är på nedgång och slutet av karriären. Kapable mittbacken Gary Middleton har varit med oss alla säsonger i Southern Premier League och kommer att vara en stöttespelare. Likaså strikern Dave Allen som har öst in mål för oss de sista säsongerna och som kommer att bilda ett vasst anfallspar med Gillespie.

Come on you Bash!

Postad bild

#6   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 14 April 2019 - 07:17 AM

Postad bild

A lovely little place called home

Vår arena Bashley Road (Recreation ground) är vår pärla. En arena i bra kondition belägen mitt i New Forestskogen med en kapacitet för 4250 åskådare. Lägg därtill en matta i perfekt skick. Inte dåligt för en liten byklubb. Men Bashley Road har tyvärr bara 300 sittplatser vilket innebär att en uppflyttning två divisioner till Blue Square Premier skulle kräva stora investeringar för att uppfylla ligans krav om antal sittplatser. Vår träningsanläggning är också bara grundläggande så här behöver vi göra stora investeringar framöver om vi ska kunna konkurrera en division upp där klubbarna har bättre eller betydligt bättre träningsfaciliteter. Så ska man vara krass så är vi på den nivå som vi förtjänar att vara.

Postad bild

Just nu har vi inga resurser till att göra några investeringar i varken arena eller träningsanläggning. Som vanligt med småklubbar balanserar ekonomin på en slak lina. Men med en tajt spelarbudget, en lyckad säsong i ligan och lite cupframgångar kanske vi kan börja bygga upp ett eget kapital.

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

#7   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2428 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 14 April 2019 - 13:50 PM

Vackert s¨, älskar engelsk lower league management. Lycka till, kommer följa Postad bild
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#8   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 14 April 2019 - 14:44 PM

Visa inläggForza Rossoneri skrev:

Vackert s¨, älskar engelsk lower league management. Lycka till, kommer följa [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/smile.png"]http://cdn.fmsweden....fault/smile.png[/url][/img]

Gött att höra! Såg att det var lite fart i forumet igen så jag tänkte det kunde vara kul med fler rapporter.

Ny uppdatering med Silly kommer lite senare idag.

#9   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 14 April 2019 - 19:46 PM

Postad bild

The silly silly season

Media har tippat oss precis ovanför nedflyttningsstrecket på 16:e plats. Med tanke på truppens status när jag tog över i början av juli kan jag inte säga att det är orealistiskt. Med bara 15 man på plats på träningarna varav en del spelare i truppen som inte är bra nog för en klubb som har ambitioner i den här ligan. Men storstädning är inte vår klubbidentitet utan kontinuitet och att ta hand om de killar som är hos oss är de värden vi vill stå för. Så vi bröt inte någon spelares kontrakt under sommaren och ingen valde heller att lämna oss.

Två av våra spelare var hett eftertraktade under sommaren. Den ene var spelskicklige mittbacken Patrick Cox som bland annat jagades av Bath två divisioner upp i Blue Square Premier. Den andre var högerbacken Ryan Hill vars spetskompetens på fasta situationer uppskattades av flera klubbar högre upp i seriesystemet. Mitt första prio var därför att försöka behålla Hill och Cox. Vi kom snabbt överens med Ryan Hill om ett 3-årskontrakt som jag är mer än nöjd med. Patrick Cox var det värre med. Han ville gärna stanna men visste sitt värde. Kontraktet sved lite men är inte värre än vad våra andra stjärnspelare tjänar. Vi kan inte heller hela tiden bli brandskattade på våra bästa spelare. Här pratar vi också om en kille som redan som 19-åring gjorde en hel del matcher i Blue Square Premier.

Backlinjen såg rätt stabil ut efter att Cox och Hill skrivit på. När vi fick in ett komplement på vänsterbacken i form av Steven Page en före detta akademiespelare i Southamptonockså och viktigige mittbacken Gary Middleton valde att förlänga kände jag att vi var väl rustade i backlinjen . Med fyra bra backar som stannar med oss de närmaste två åren kan vi kan koncentrera oss att förstärka våra andra lagdelar: Oliver - Cox - Middleton - Hill.

På målvaktssidan har det varit riktigt tufft. Jag tror inte att veteranen
Stewart Kearn håller längre, men när vi tittade på vad som fanns tillgängligt så var det ingen målvakt som vi fastnade direkt för. Den bäste vi hittade var Andy Smallpiece en före detta ungdomsspelare i Bournemouth som senast var i Eastleigh. Men det visade sig ganska snart att Kearn är ett bättre val. Då fick vi chansen till en jättevärvning när kanadensaren Zach Kalthoff skrev på för oss. Var i Southamptons akademi och har gjort 1 landskamp för Kanada. Då hände det som inte fick hända. Kalthoff fick inget uppehållstillstånd och här står vi nu med Kearn som förstaval.

På mittfältet saknades både spelare och kvalitet ! Det fanns egentligen bara en spelare som hade någon form av kvalitet när jag anlände och det var vår egen
Tom Hill. Totalt sett har 6 mittfältare anlänt. Defensive mittfältaren Ryan Scott är väl den som jag håller högst. Ryan är en hårding som har varit ordinarie i Aldershot flera säsonger i Blue Square Premier. Den som fansen har högst förväntningar på är nye vänsteryttern Jack Boyle som kommer från Southamptons akademi. Ett riktigt kvicksilver på kanten.

Vår anfallslinje med Richard Gillespie och Dave Allen är toppklass! Men vi hade ingen back-up. Så lyckan var fullständig bland fansen när den store targetspelaren och ikonen Paul Sales signade! Paul är 37 men håller fortfarande riktigt bra klass. Gillespie är bara inlånad över säsongen och har ingen back-up som striker. Så jag tog in en "joker" i Karim Benssaouda en målmaskin under många säsonger för våra "grannar" Poole.

Våra värvningar är bra, men den där stora värvningen lyser med sin frånvaro vilket jag är besviken över. Det var Kalthoff men den affären gick ju i stöpet. Vi bygger inte upp några stora förväntningar utan vi vill i första hand överträffa mediernas tips om en 16:e plats. Sen drömmer man alltid om mer.

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 15 April 2019 - 19:10 PM

#10   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 15 April 2019 - 16:33 PM

Postad bild
The Bashley Squad 2011/12

Vi har två riktigt starka lagdelar och det är backlinjen och anfallet. Där har vi både spets och bredd. Med alla nya spelare på mittfältet vet vi inte riktigt var vi står där. Troligen blir det mittfältets prestationer som avgör om vi blir ett lag för övre eller undre halvan av tabellen. Stewart Kearn i målet känns på förhand rätt osäker. De stora profilerna är självklart anfallsparet Richard Gillespie och Dave Allen plus mittbacksparet Gary Middleton och Patrick Cox. Säsongen 2011/12 kan börja, nu kör vi!

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 15 April 2019 - 19:08 PM

#11   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5576 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 15 April 2019 - 16:36 PM

Fortsatt bra!

#12   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 15 April 2019 - 16:59 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Fortsatt bra!

Gött att höra! Starten av säsongen har varit lovande, rapport kommer ikväll!

#13   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 15 April 2019 - 19:06 PM

Postad bild

A great start

Vi sprang ut på den gröna mattan på St Georges Lane i Evesham fulla av tillförsikt efter en fin försäsong där vi var obesegrade efter att bland annat ha plattat till Dorchester från Conference South med 4-0. Nye Jack Boyle på vänsterkanten hade imponerat stort men han var den ende som saknades i premiären. Våra två mittbackar Cox och Middleton hade dominerat med stor pondus och veteranen Stewart Kearn i målet hade inte alls varit så skakig som vi hade befarat. Det var 16 grader i luften och sol. Stämningen i truppen var på topp. Det var premiär och allt kändes bara bra...

Postad bild

Richard GIllespie gör segermålet i premiären

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 15 April 2019 - 19:08 PM

#14   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 15 April 2019 - 20:05 PM

Postad bild

Proving ourselves

Det finns verkligen ingen press på oss just nu. Harmonin i truppen är perfekt och vi har spelat fin fotboll i inledningen av ligan. Det finns egentligen inga orosmoln på Bashleyhimlen. Vår extremt offensiva 4-2-4 uppställning har inte straffat oss tack vare en mycket bra backlinje. Mittbackarna Middleton och Cox borde definitivt spela högre upp i seriesystemet. Men nu väntar tuffare motstånd i form av Banbury och Oxford City som båda startat serien starkt.

Postad bild

Postad bild
Anfallslegenden Paul Sales avgör matchen mot Banbury

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

#15   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 16 April 2019 - 18:01 PM

Postad bild

Mental week for Dave Allen

Vi hade inlett serien med tre raka segrar. Spelat en flödande vacker anfallsfotboll i toppmatchen mot Banbury. Klarat oavgjort borta mot serieledarna Oxford City. Inledningen av serien överträffade verkligen våra förväntningar och vi kunde bara njuta av fotbollslivet just nu. De enda orosmolnen var att vår vänsterytter Jack Boyle hade missat inledningen av serien på grund av skada och att Poole jagar vår mittfältare Tom Mitchell. Det skulle bli en händelserik vecka för vår stjärnanfallare Dave Allen.

Postad bild

Postad bild

Dave Allen avgör med ett hattrick mot Redditch

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Foffinho: 16 April 2019 - 18:02 PM

#16   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 16 April 2019 - 20:12 PM

Postad bild
The legend is back

Vi hade nu spelat 12 matcher i år och inte förlorat en enda match. Supportrarna njöt, jag njöt, spelarna njöt. Var skulle det här sluta. Med målkungen Dave Allen borta skulle en annan legend visa varför de kallar honom legend.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Paul Sales gör ett av sina 5 mål mot Hitchin

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

#17   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 16 April 2019 - 21:31 PM

Postad bild
Back to reality

Även om det rullade på i ligan så var min inställning att försöka värva om rätt spelare dök upp och Danny Smith passade verkligen mallen. Fostrad i Bashley, spelat League One fotboll med Bournemouth, ordinarie många säsonger i Eastleigh i Conference South. Men Eastleighs manager Ian Baird hade inget förtroende alls för Danny och vi försökte få Danny att komma hem på lån i förhoppningen att signa honom permanent framöver. Men vi fick kalla handen. Men Danny kommer vi göra allt för att värva vid säsongens slut. Annars hade nästan allt rullat på lite för bra hittills...

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

#18   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 17 April 2019 - 06:53 AM

Postad bild
FA-cup misery

Efter tre uddamålsförluster på de senaste fyra matcherna i ligan och långtidsskador på vänsterbacken Ian Oliver och högeryttern John Mulhern hade stämningen i omklädningsrummet vänt till det sämre. Därför såg vi verkligen fram emot att möta Runcorn Linnets hemma i FA-cupen. Ett lag som vi ganska enkelt borde slå med tanke på de två klubbarnas status. Mycket folk hade kommit till Bashley Road för att se 1:a kvalomgången i FA-cupen denna soliga septemberlördag. Vi ville inte göra dom besvikna.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

#19   Foffinho

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 164 Inlägg:

Postad 17 April 2019 - 08:01 AM

Postad bild
Troubled times

Stämningen i truppen var verkligen inte på topp efter vårt pinsamma uttåg ur FA-cupen mot Runcorn Linnets. FA-cupen var ändå en chans till stora matcher och stora upplevelser för spelare och supportrar. Nu var de drömmarna borta för den här gången och det skulle bli värre.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Come on you Bash!

Postad bild

#20   bananfluga

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 62 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:alldeles för lite

Postad 17 April 2019 - 08:24 AM

Grymt bra start på rapporten! Kör hårtPostad bild PS. Dåligt namn på arenan förrestenPostad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar