Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

det här spelet är ju skit dåligt

6 svar till detta ämne

#1   molla70

Ungdom

• Medlem
  • 7 Inlägg:

Postad 14 April 2019 - 11:29 AM

så här ser mina matcher ut 6 torsk 4 oavgjorda

calgari vs milan 1-1
bollinnehav 39-61
skott calgari 4 skott 2 på mål
skott milan 42 skott på mål 17
har spelat 10 matcher med milan alla matcher ser ut så här men jag förlorar eller spelar ovgjort hur är det möjligt. är totalt överlägsen men gör inga mål hur är det möjligt att alltid skjuta typ 2-3 meter utanför. träffar vi mål så är det alltid rakt på. om dom har 80 procent av målet tomt så skjuter som ändå där målvakten står.

Detta inlägg har redigerats av molla70: 14 April 2019 - 11:44 AM

#2   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5266 Inlägg:

Postad 14 April 2019 - 13:23 PM

Visa inläggmolla70 skrev:

calgari vs milan 1-1
bollinnehav 39-61
har spelat 10 matcher med milan alla matcher ser ut så här men jag förlorar eller spelar ovgjort hur är det möjligt. är totalt överlägsen men gör inga mål hur är det möjligt att alltid skjuta typ 2-3 meter utanför. träffar vi mål så är det alltid rakt på. om dom har 80 procent av målet tomt så skjuter som ändå där målvakten står.

Starta gärna ingen ny tråd i fortsättningen när du vill få ut något sånt här :) Finns redan en tråd där du kan spy galla :)

#3   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 14 April 2019 - 13:53 PM

Vi behöver inte fler trådar om att du inte kan spela spelet. Känns som du visat det med dina 15 senaste trådstarter så det räcker.

#4   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 14 April 2019 - 13:56 PM

Du får helt enkelt avgå.

#5   Phoenix

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 284 Inlägg:
  • Favoritlag:Enskede IK

Postad 14 April 2019 - 14:21 PM

molla70

Känns som att du har många skott utanför straffområdet med det bollinnehavet. Han du en bild på din taktik så kan jag försöka hjälpa dig.

#6   Vribo FC

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 35 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK och Leeds Utd
  • Tränar:Billericay Town

Postad 09 May 2019 - 10:20 AM

Visa inläggmolla70 skrev:

calgari vs milan 1-1
bollinnehav 39-61
Så ser det ut ibland, även för lag IRL som har mycket bollinnehav men få idéer om hur mål ska göras. Visst, kanske blir lite överdriven statistik ibland, men det är ett spel.

Jag har också slitit mitt hår åt liknande scenarion. Men börjar man gå på djupet med vad som faktiskt inträffar med ens taktik på planen så kan man hitta saker att luckra upp det med, en ändrad roll här, en annan spelare där, högre backlinje, lägre presslinje osv. Man börjar märka vad som händer, målchanser skapas på ett annat sätt, fler bollar sitter, men bollinnehavet och totala antalet skott kanske sjunker.

Lyssna på några poddar, läs några bloggar, kolla några youtubekanaler och få nya idéer om taktik och spelet i stort.

Spelet kan vara så j-a frustrerande ibland. Sen kommer den där 4-0-vinsten borta mot serieledaren där spelarna gör EXAKT som du tänkt.

Mvh
En som regequittade i veckan och nästan avinstallerade spelet...

Detta inlägg har redigerats av Vribo FC: 09 May 2019 - 10:21 AM

#7   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7342 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 09 May 2019 - 17:06 PM

Automatiskt genererat meddelande
Denna tråd har blivit låst av en moderator.

Anledning: Tråden har inget direkt syfte annat än klagande.

Om du inte håller med om detta beslut, vänligen
rapportera detta inlägg och en moderator eller administratör kommer att undersöka ärendet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar