Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM18] the Flying eagle is back

5 svar till detta ämne

#1   Cosimo

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 17 April 2019 - 19:11 PM

Postad bild

0.1 INLEDNING

BESIKTAS JK

Allt eftersom mina nederlag mot motivationen satt sina spår på mina "misslyckade" saverapporter är jag numer tvungen att lyckas med bedriften att rapportera under en längre tid. Därav valet, Besiktas JK, det bör vara förbud på att tappa motivationen under ens ledning av den klubb som man älskar mer än en kvinna. Det går knappt att beskriva ens känslor för klubben, mottot "Svart och vit, liv och död" kan vara en lathund för er. I real har mina ögon bevittnat både det ena och det andra, oftast har tårar varit inblandad med lycka och ibland med sorg. Det händer ibland efter förluster att man stängt sig inne, tagit avstånd från sin familj, nära och kära, för att bestraffa sig själv.

1903

Klubben grundades år 1903 med namnet "Besiktas Bereket Jimnastik Kulübü", de som grundade klubben bodde i området Besiktas. Det var inte fotboll som tränades då, utan det var gymnastik. Sultanen II. Abdülhamit hade förbjudit folksamlingar, politiska rörelser och etc. fick reda på denna samling och beordrade sina soldater att de skall ta in de på förhör, och om de skulle behövas även fängsla de. Väl inne i förhöret förstår de att dessa ungdomar tillhör familjer som har väldigt goda relationer med slottet, och att dessa ungdomar inte spelade fotboll (vilket ansågs vara någonting dåligt) släpptes de. Dock fick klubben byta namn till "Osmanlı Beşiktaş Terbiye-i Bedeniye Mektebi" och nu fick man även träna runt om i trädgården som ägdes av Sultanen, man fick alltså lämna bakgården som förr utgjorde deras träningsplats.

#2   Cosimo

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 17 April 2019 - 19:42 PM

Postad bild

0.2 INFORMATION

EKONOMI
Värdet på klubben indikerar på någonting som eventuellt kan leda till en tanke om att det finns ekonomiska muskler i överflöd, dessvärre både blöder och gråter klubbens ekonomi av idiotiska beslut och misstag som gjorts genom en era.

SKULDER

Klubben har en nettoskuld på 1 859 672 450 SEK, detta är någonting som måste förändras. Då det inte går att betala av hela skulden på en enda betalning, måste vi öka på klubbens ekonomiska omsättning omgående. Vår framtid är oviss, vi har inte en enda spelare som skulle generera mer än 100 M SEK vid en försäljning, knappt 70 M SEK. Våra rörliga och nettotillgångar i form av spelare har totalt ett värde av 500 M SEK, om vi väljer att sälja och sanera en del utav våra skulder. De alternativet är bortom logiken, då vi även har mål om att vinna troféer.

LÖNER

Klubbens totala lönebudget är 52 MSEK per månad. Även om det inte är det första viktiga, måste vi sänka våra lönekostnader inom sinom tid eller utöka våra intäkter. Då klubben betalar tillbaka sina skulder med totalt 10 MSEK per månad, är det bra om vi kan dra ner på klubbens lönekostnad eller utöka våra intäkter.

SPONSORER

Inkomsterna är ca 235 MSEK per år och med en enkel matematik kommer vi inte ens kunna klara av och att betala tillbaka våra skulder om vi ens ville under ett år. Våra utgifter är mer än våran inkomst.

TRÄNINGSFACILITET : HOME OF EAGLES

Klubben har en utmärkt träningsanläggning, med utrymme för att förbättras, förutsättningen är att om vår ekonomi klarar av det.

UNGDOMSAKADEMI: BABY EAGLES

Vår ungdomsanläggning är fantastisk, likaså med vår ungdomsakademi. Det finns även utrymme för att förbättras lik vår träningsanläggning, dock är det endast aktuellt om vår ekonomi tillåter det.

#3   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5482 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 17 April 2019 - 19:56 PM

Snyggt!

#4   Cosimo

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 18 April 2019 - 08:37 AM

Postad bild

0.3 NYCKELSPELARE

EN VIS GAMMAL RÄV

I genomsnitt har vi kvalitet, i överflöd. Vi har klubbikoner, landslagsspelare med bollar av stål och tekniska genier från Syd Amerikas kust och bakgård, Europas latin influerade matador ikoner som definierar kvalitet och galenskap med charm, namn från balkans stålfabriker, två färgglada tulpaner och en hel del Ottomaner av högsta rang. Det låter som en dikt för öronen, ljuvt. Varningsklockorna ringer än dock då vi har en väldigt hög snittålder på de här legenderna. Det är ett bakslag även om det eventuellt kan vara ett vinnande koncept, att betala för framgång, så sneglar mina ögon åt ett sådant upplägg med en ovisshet, den vägen och det ödet är inte vad jag personligen hade valt. Men, nu sitter vi i denna båt - Låt oss först och främst ta oss hem till vår hamn och blicka för framtiden, i framtiden.

MÅLVAKT
Det råder ingen tvivel om att målvaktspositionen innehar kvalitet, vi har två erfarna spelare i form utav Fabricio och Tolga Zengin, förmodligen kommer vi att pendla mellan dessa två namn rätt så flitigt. Inom en snar framtid skall vi försöka få fram en målvakt från vår egna akademi.

CENTERBACK
Vi har av någon märklig anledning lyckats med bedriften att plocka in en f.d. kapten från Madrid, som föddes i Portugal och är känd i fotbollsvärlden för sin brutalitet men även för sina ledaregenskaper och försvarsspel. Pepe, självaste namnet ingjuter kvalitet. Bredvid honom kommer vi att stationera Kroatiens motsvarighet av Pepe och det är Vida.

YTTERBACK
Om vi har Madrids f.d. kapten i mittlåset så har vi även Kataloniens f.d. guvernör ute i korridoren till vänster i form utav Adriano. Kvalitet. Han har blivit till åren men än dock håller han i minst ett år till, förhoppningsvis, vi är i beroende av hans fina tillslag och inlägg men inte minst av hans erfarenhet. Han går före den turkiska landslagsspelaren Caner. I motsats, ute till höger, kommer vi att använda oss utav Gökhan G, som har både rutin, kvalitet och ett fint tillslag. Som ni förstår, är även han till åren. Vi måste hitta två oslipade diamanter inom ett år till dessa två positioner.

DEF. MITTFÄLTARE
Kom in och lek om du vågar, för vi kan garantera att mittfältet står redo för att kriga. Vi kommer att använda oss utav Medel framför försvaret och bakom det offensiva mittfältet, och detta gör vi då han är kapabel till att stå och kriga helt ensam. Blir han trött så har vi ersättaren Atiba redo. Inom ett år kommer vi att vara tvungna att ersätta Atiba, då han har närmat sig sin pension.

CEN. MITTFÄLTARE
Talangen som skördades i Ajax och som tog sina flyttkartonger över till Englands motsvarighet till Ajax i form utav Arsenal som vid den tiden leddes framåt av talang ingenjören Arsené Wenger har nu vilat i klubben i två år. Det är dags att väcka honom till liv och be han att leverera. Klubben är i behov av att han tar taktpinnarna och bygger upp spelet, både för idag men också för framtiden. Oguzhan Özyakup besitter en fin teknik men är obalanserad, han är illa tvungen att balansera i år för annars tar Tolgay hans plats.

OFF.MITTFÄLTARE
Legoknekten som har sin familj nere i Portugal har följt med oss i ett år och i ett år till kommer han att vara hos oss, Talisca har kommit med teknik, kraft, styrka och finess. I utbyte har han fått speltid och blommat ut, i år ska han ta nästa steg. Han ska representera landslaget. Vi har ögonen på honom då vi har möjligheten att köpa loss honom. Om vi har råd så att säga.

YTT.MITTFÄLTARE
Portugal hade en yttermittfältare innan C. Ronaldo tog världen med storm. Han hade en maestro som lärde honom hur han skulle knyta skorna, dessvärre, hade den sistnämnda disciplin medan maestron hade färg i tillvaron. Quaresma definierar klubbens supportergrupp, ungdomar som gör som de vill. Det är kvalitet rakt igenom. Till den andra kanten kommer vi att använda en f.d. talang vid namnet Babel, som vi känner igen från sin tid i Liverpool. Här har vi även både Lens och Töre, som den mer fotbollskunnige känner till, inte världsspelare, men duktiga backup är de. Ytterplatserna andas kvalitet.

ANFALL
Den spanska matadoren och besten, som har representerat Valencia och Manchester City har valt att bosätta sig hos oss. Förhoppningarna är att han öser in med mål, hans målskörd har avtagit de senaste åren dock så är Negredo alltid en målfarlig anfallare. Vi har även Vagner Love som väntar på att få sin chans i startelvan.

FABRICIO

GÖKHAN G - VIDA - PEPE - ADRIANO
MEDEL - OGUZHAN

QUARESMA - TALISCA - BABEL

NEGREDO

Detta inlägg har redigerats av Cosimo: 18 April 2019 - 11:09 AM

#5   db

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 854 Inlägg:
  • Favoritlag:Newcastle

Postad 18 April 2019 - 13:00 PM

Med tanke på användarnamnet och titeln på rapporten får jag säga välkommen tillbaka!

Din Valencia-rapport är nog en av mina topp 10-rapporter på denna sida någonsin. Jag kan bara hoppas att denna blir lika bra.

Detta inlägg har redigerats av db: 18 April 2019 - 13:00 PM

#6   Cosimo

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 18 April 2019 - 20:08 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Snyggt!

Tack så mycket!

Visa inläggdb skrev:

Med tanke på användarnamnet och titeln på rapporten får jag säga välkommen tillbaka!

Din Valencia-rapport är nog en av mina topp 10-rapporter på denna sida någonsin. Jag kan bara hoppas att denna blir lika bra.

Tack du snälla, det var ett tag sedan så att säga.

:) Det glädjer mig, i ärlighetens namn var jag faktiskt lite sugen på att dra igång med Valencia igen, eventuellt kommande. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar