Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Östersunds FK [FM19]

76 svar till detta ämne

#21   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4687 Inlägg:

Postad 02 May 2019 - 23:56 PM

Postad bild

Postad bild

2019-20

Postad bild Haugaard

Postad bild Mensiro Postad bild Pettersson Postad bild Sonko Sundberg Postad bild Kpozo

Postad bild Afeez Postad bild Tekie

Postad bild Aiesh Postad bild Morrison Postad bild Morilla

Postad bild Islamovic

Det är i stort sett samma startelva som förra säsongen förutom två förändringar på mittfältet där Afeez och Morilla kommer få starta en hel del fotbollsmatcher. Men vi har många och bra alternativ på samtliga positioner, även om vissa av alternativen är unga och oprövade. Offensiva mittfältet har en otrolig bredd där både Kroon och Hopcutt är redo att hoppa in.

4-2-3-1 | Mentalitet Standard | Formation Flexibel | Hela truppen

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 03 May 2019 - 10:06 AM

Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#22   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 03 May 2019 - 03:15 AM

Ligger annat screen på Sonko Sundbergs flagga - men annars, riktigt vass trupp. Blir spännande att följa med tanke på din lilla cliff hanger i inlägget innan.

#23   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 03 May 2019 - 10:07 AM

Visa inläggFlour skrev:

Ligger annat screen på Sonko Sundbergs flagga - men annars, riktigt vass trupp. Blir spännande att följa med tanke på din lilla cliff hanger i inlägget innan.

Tackar, fixat
Haha, är för få cliffhangers i Rapportdelen tycker jag.. Postad bild

Blivit nåt fel när jag sparat uppdateringen om hösten, har tyvärr inte ork att skriva om den då jag ligger 1.5 år före, men vi låg 1a/2a och klarade CL kvalet.

Detta inlägg har redigerats av marre023: 03 May 2019 - 21:16 PM

#24   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 03 May 2019 - 21:33 PM

Postad bild

Postad bild

2019-20

Många av spelarna som vi värvar in plockas in för att förr eller senare säljas vidare. Joe Ledley var visserligen redan över 30-sträcket när han anslöt och han har aldrig riktigt slagit sig in i startelvan, därför känns budet från Bolton på 7,5 miljoner alldelles för bra för att tacka nej till med tanke på att han anslöt gratis. Nästa övergång blir tung, men också för bra för att tacka nej till. Sonko Sundberg lackade ur när vi nekade bud i 30 miljoners klassen från tyska klubbar, när Roma då kliver fram och ger oss 44 miljoner + 25% av vinsten av nästa övergång, då har vi inget annat val än att acceptera och försöka hitta en värdig ersättare.

Spelare ut - 51 miljoner kr

Sonko Sundberg försvinner under fönstrets sista vecka och det blir en jobbig vecka för scouterna som skickas runt i europa. Tyvärr hittar vi inget alternativ som kan gå rakt in och ersätta Sonko Sundberg utan vi satsar istället på talang. Mathias Ross är 18 år gammal och har endast 3 seniormatcher än så länge, men talangen finns där och han kommer direkt roteras in i startelvan och kan förhoppningsvis växa med uppgiften. Förutom Ross så plockas det in fyra andra spelare, samtliga fyra har lämnat sina klubbar i sommar. Jonny Williams har tidigare i karriären kopplats samman med flera storklubbar i England. Istället blev han Crystal Palace trogen och spenderade sin tid där utlånad eller bänkad, han är nu i Östersund redo för sin revansch. Likande bakgrund hittar man hos Nicolai Poulsen och Rhys Williams som även dem ansluter som bosman

Spelare in - 8.25 miljoner kr

Postad bild Mathias Ross | DC | 18 år | Rotationsspelare |8.25 miljoner från AaB
"Snuskigt talangfull mittback, bra fysik, starkt psyke och fina tekniska egenskaper för en mittback. Redan nu en ledare på planen, potentiell lagkapten i framtiden."

Postad bild Jonny Williams | OMC | 25 år | Rotationsspelare | Bosman
"Liten och teknisk mittfältare som kan spela på samtliga positioner. Perfekt breddspelare. "

Postad bild Nicolai Poulsen | MC | 26 år | Rotationsspelare | Bosman
"Defensiv mittfältare med en handfull U21 landskamper för Danmark. Lagspelare med fin passningsfot."

Postad bild Rhys Williams | DC | 18 år | Hett löfte | Bosmanelare. "
"Tidigare Liverpool-talang som har fin fysik men är lite oslipad i det defensiva spelet. Lånas direkt ut till IK Frej Täby för att få speltid."

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 04 May 2019 - 13:39 PM

#25   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7048 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 03 May 2019 - 21:53 PM

Wow, häftigt lån i Martin!

#26   friggan

Sportchef

• Medlem
  • 5182 Inlägg:

Postad 03 May 2019 - 23:08 PM

WOW. Verkligen kul med Ödegård! btw så har du skrivit att Adam Ben Lamin är 31 år gammal!

#27   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 04 May 2019 - 10:26 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Wow, häftigt lån i Martin!

Visa inläggfriggan skrev:

WOW. Verkligen kul med Ödegård! btw så har du skrivit att Adam Ben Lamin är 31 år gammal!
Klantigt av mig, tack!

Kändes givet att bränna alla de pengarna på Ödegaard, men det kommer nya transfers som är värre...

Pga hårddisk-krasch tappar jag någon uppdatering och då jag inte har kvar screens osv hoppar jag helt enkelt över dem, tråkigt som fan.. Andra säsongen slutade med ännu ett guld i Allsvenskan, vi tog oss till CL-gruppsspelet där vi mötte Barca, Spurs och Leverkusen, blev 6 raka torsk och 5-26 i målskillnad.

Detta inlägg har redigerats av marre023: 04 May 2019 - 13:47 PM

#28   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 04 May 2019 - 13:48 PM

Postad bild

Postad bild

Vi börjar likna Chelsea mer och mer, vilket känns både roligt och kanske lite jobbigt. Precis som Chelsea köper vi in unga spelare och lånar ofta ut dem, i år lånar vi ut 12 spelare till olika klubbar i norden. Men vi säljer också spelare och två spelare från A-laget lämnar under vintern. Rewan Amin har jagats av Djurgården i 1.5 år men lämnar nu för Nice som betalar 17 miljoner kronor. Även Sam Mensiro lämnar för Frankrike men hamnar i Rennes, 9,5 miljoner in på kontot och våran redan stora transferbudget växte ännu mer.

Spelare ut - 26,5 miljoner kr

Sommaren inleds med att vi till slut köper loss Tesfaldet Tekie från Gent. Vi hade tidigare förlängt lånet med en klausul på 25 miljoner kronor och när de vägrade låna ut honom igen väljer vi att köpa loss honom. Från nedflyttade Häcken köper vi loss två spelare och gör ett riktigt fynd, Adam Ben Lamin kostar oss 11 miljoner och f.d supertalangen Melker Hallberg 4,5 miljoner. Eftersom breddspelaren Mensiro lämnat plockar vi även in Simon Sandberg som spenderat senaste året i England och QPR, en spelare som trivs på samtliga positioner i backlinjen. Vi gör sedan ett otroligt kap tack vare våra scouter, i Franska andra divisionen hittar vi Lucas Russo som sitter på ett utgående kontrakt, vi kommer snabbt överrens om ett avtal och köper sedan loss honom direkt för endast 220 000 kr, för en spelare som kan bli en av Allsvenskans bästa ytterbackar innan han ens fyllt 20. Vi avslutar fönstret med två fantastiskt spännande låneavtal, först får vi låna tillbaka Sonko Sundberg utan att betala en krona och välkomnar honom tillbaka med ett stort leende. Nästa låneavtal kan vara den medialt största transferhistorian någonsin för Allsvenskan. Martin Ödegaard blev ett välkänt namn när han som 15åring signade för Real Madrid, karriären har aldrig tagit fart efter det och vi lyckas nu säkra hans tjänster för det kommande året genom ett låneavtal. Hans lön hamnar på 300 000 i veckan vilket är nästan 20% av våran totala budget för hela truppen, men vi kunde helt enkelt inte missa denna chans. Det offensiva mittfältet klubben nu har ger samtliga supportrar ett rejält stånd.

Spelare in - 42 miljoner kr

Postad bild Tesfaldet Tekie | MC| 22 år | A-lag | 25 miljoner från Genk
"Rutinerad trots sin unga ålder, teknisk central mittfältare med en stor fotbollshjärna."
Postad bild Noah Sanko Sundberg | BC | 23 år | Nyckelspelare | inlånad från Roma
"Tiden i Rom blev kort och han är redan tillbaka, även om det bara är på lån. Går rakt in i startelvan."
Postad bild Adam Ben Lamin | DC | 31 år | Hett löfte | 11 miljoner från Häcken
"Ännu en talangfull mittback som värvats till klubben. Fick som 17åring speltid i Allsvenskan förra året, är mest med för att se och lära under denna säsong."
Postad bild Simon Sandberg | DR | 26 år | Rotationspelare| 1.1 miljoner från QPR
"Back som trivs bra på flera positoner, bra på det mesta och går gärna framåt i banan."

Postad bild Melker Hallberg | MC| 24 år | Rotationsspelare | 4,5 miljoner från Häcken
"Flytten till Udinese var en katastrof och han behöver nu hitta självförtroendet och spelglädjen. Perfekt bredspelare som kan spela på flera positioner."
Postad bild Lucas Rosso | DL | 18 år | Hett löfte| 200 000 kr från Nancy
"Kvick högerback som älskar att tacklas. Visar redan nu stor mognad och lånas direkt ut till Norska andra divisionen för att få viktig speltid."
Postad bild Martin Ödegaard | OMC | 21 år | Nyckelspelare | Inlånad från Real Madrid
"Trollkarl med bollen och utan tvekan den spelare i serien som har högst underhållningsvärde, allt kan hända med Martin på planen."

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 04 May 2019 - 16:15 PM

#29   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 04 May 2019 - 14:06 PM

Postad bild

Postad bild

2020-21

Postad bild Haugaard

Postad bild Sandberg Postad bild Pettersson Postad bild Sonko Sundberg Postad bild Kpozo

Postad bild Morrison Postad bild Tekie

Postad bild Zé Maria Postad bild Ödegaard Postad bild Morilla

Postad bild Nygren

Allsvenskans bredaste trupp samtidigt som vi har spetskvalitet som andra klubbar saknar. Start startelva med mängder av alternativ. Startelvan håller hög klass och på bänken har vi både spets och talang som gör att klarar oss fint även om vi skulle åka på några skador. Det offensiva mittfältet har alla potential att spela i större ligor, anfallet bjuder på både allsidighet (Nygren), fart (Simsir) och Styrka (Islamovic). Offensivt kan inget lag hota oss, ska vi vinna guldet är det tack vare våran fantastistka offensiv.

4-2-3-1 | Gegenpress | Kontrollera | Hela truppen

Postad bild

#30   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 04 May 2019 - 15:40 PM

Ödegaard i Allsvenskan alltså, kan ju bli hur bra som helst.

#31   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 05 May 2019 - 18:28 PM

Postad bild

Postad bild

2020-21

Allsvenskan

En tredjedel av säsongen är spelad och det bjuds på både skrällar och givna resultat. Vi toppar tabellen, men både AIK och Malmö hakar på och som der ser ut nu så blir det en tajt guldstrid mellan tre klubbar. Större skräll är det att Örgryte och Mjällby hakat på i toppen och slåss om platserna bakom topptrion samtidigt som Elfsborg inlett brutalt dåligt och är favoriter till att åka ut. Offensivt är vi starkast, men defensivt släpper vi in lite onödiga mål ibland och det kan straffa sig i slutet av säsongen, större fokus krävs från våran sida.

Tabell | Spelarstatistik

Cuper

Fyra raka cupguld och det börjar nästan kännas som ett skämt. 4-0, 6-1, 2-1, 5-1, 2-0 och avslutningsvis 4-0 mot AIK i finalen. Vi bara vinner och vinner och frågan är vilka som ska kunna stoppa oss? Fyra år i Svenska Cupen utan förluster och endast en oavgjord match, det är klass.

Svenska Cupen - Vinnare

Sammanfattning

Flera spelare står för starka starter av säsongen och trots att vi ofta roterar i truppen så hittar spelarna varandra och spelet blir aldrig lidande. I stort sett samtliga spelare får speltid under första tredjedelen av säsongen och vi har egentligen bara en besvikelse, Benjamin Nygren gör bara fem mål på sina 15 starter, danske Aral Simsir gör lika många mål på 4 matcher och 3 inhopp. Flera spelare jagas dock av större klubbar och när fönstret öppnar för de större ligorna i Europa, då kommer buden komma ett efter ett.

Truppstatistik | Ekonomi

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 06 May 2019 - 15:38 PM

#32   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5537 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 06 May 2019 - 13:14 PM

Bra trupp du har!

#33   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 06 May 2019 - 19:57 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Bra trupp du har!

Det har vi, men har tyvärr gått bananas och värvat för mycket, känns som orginaltruppen redan är utbytt nästan.. haha

#34   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 13:00 PM

Postad bild

Postad bild

2020-21

Sommaren kommer och det är det jobbigaste fönstret för oss. När fönstret öppnas är vi mitt i ett viktigt CL-kval samtidigt som vi vill undvika förändringar i truppen mitt i säsongen. Vissa spelare vill vi gärna sälja, vilket vi också gör. Nicolai Poulsen och Ronald Mukibi är båda reserver men när intresset från Championship och Serie A når oss kommer vi fram till avtal med både spelarna och klubbarna. Lite mer än 15 miljoner kronor drar vi in på två breddspelare, men det är bara början på den sjukaste sommar som svensk fotboll kommer uppleva på ett bra tag. Det hela börjar med att ett tiotal klubbar visar intresse för Pelayo Morilla, Vi börjar kaxigt att kräva 100 miljoner, och samtliga klubbar lämnar förhandlingsbordet. Sen kommer PSG, 100 miljoner rakt på bordet och vi accepterar direkt, detta blir starten på en snöbollseffekt som håller i nästan tre veckor. Klubb efter klubb försöker vinna budkampen och vi kan alltid lägga på 10 miljoner för varje nytt bud. Till slut erbjuder Middlesbrough 305 miljoner och 40% av nästa övergång, då har vi tackat nej till bud från klubbar som Arsenal, Liverpool, City, United, Real, PSG, Juventus, och ett tiotal till klubbar. Vi tog snabbt beslutet att samtliga storklubbar skulle få ett nej, nu när han hamnar i Boro finns det en fin chans att han säljs vidare till någon bättre klubb i framtiden och då har vi våra 40% av den övergångssumman, jackpott. På ungefär tre veckor gick vi från ett bud på ca 55 miljoner till 305 miljoner, vilket är värt ungefär lika mycket som två raka CL-gruppspel.

Spelare ut - 320 miljoner kr

Vi gör allsvenskans överlägset största spelarförsäjning genom tiderna men håller hårt i pengarna. Klubbarna ute i Europa släpper sina spelare med utgående kontrakt och vi är direkt där och fyndar. Barcelona har tappat tron på sin anfallare Nils Mortimer, Ajax tröttnade på Daley Sinkgraven som förra året i stort sett var ordinarie och vi snor även Cameron Dawson från Sheffield Wednesday som aldrig fått chansen. Som ersättare till 305 miljoners mannen lånar vi in Timothy Weah från PSG, vi letade länge efter något mer långvarigt men får nöja oss med Weah medans vi letar vidare.

Spelare in - 0 miljoner kr

Postad bild Cameron Dawson | GK | 25 år | A-lag | Bosman
"Stor målvakt som dominerar i luftrummet och har kvicka reflexer. Utmanar om startplatsen direkt."

Postad bild Daley Sinkgraven| DL/MC | 25 år | Rotationsspelare | Bosman
"För några år sedan trodde man att han skulle hamna i större klubbar, nu är han här. Kan spela på flera positioner, bra passningsfot och teknisk spelare. "

Postad bild Nils Mortimer | ST | 19 år | Hett löfte | Bosman
"Kvick och målfarlig striker som också kan spela på offensiva mittfältet, kommer roteras in sakta men säkert."

Postad bild Timothy Weah | LW | 20 år | Hett löfte | Inlånad från PSG
"Kvick och teknisk ytter som tyvärr har rätt kassa inlägg. Förhoppningsvis kan hans snabbhet kompensera för de svaga inläggen. Meriter från landslaget och har spelat 4 matcher för PSG."

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 07 May 2019 - 13:01 PM

#35   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1270 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 13:30 PM

Riktigt snygg övergång till Boro! Starkt jobbat och ytterst fina pengar!

#36   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 07 May 2019 - 15:02 PM

DAMN!!! Inte 100 på om de räcker för den "achivementen", men borde va runt där. Själv har jag i stort sett gett upp den i allsvenskan år 2038 där de mesta annars gått min väg rätt länge nu (vann tillome CL häromåret till min egen enorma förvåning)

#37   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 09 May 2019 - 10:57 AM

Visa inläggkikko skrev:

Riktigt snygg övergång till Boro! Starkt jobbat och ytterst fina pengar!
Verkar bli ordinarie i Boro också, förhoppningsvis öppnar PSG/Real plånboken om 1-2 år och köper loss honom för en miljard haha

Visa inläggPon-TuZz skrev:

DAMN!!! Inte 100 på om de räcker för den "achivementen", men borde va runt där. Själv har jag i stort sett gett upp den i allsvenskan år 2038 där de mesta annars gått min väg rätt länge nu (vann tillome CL häromåret till min egen enorma förvåning)
Snyggt!

#38   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 09 May 2019 - 11:54 AM

Postad bild

Postad bild

2020-21

Allsvenskan

När tabellen sammanfattas står vi återigen som segrare och sifforna får det att se rätt överlägset ut. 11 poäng före tvåan och otroliga 46+ i målskillnad visar att vi är värdiga vinnare. En stor anledning till att det ser så överlägset ut är att vi lyckas vinna toppmatcherna, det blir fyra förluster men ingen av dem är mot top6 lagen i ligan. Det kan givetvis tolkas som en svaghet att vi förlorat mot svagt motstånd, men det gör också så att våra förluster inte ger de andra topplagen viktiga poäng utan när vi väl möts blir det oftast seger för oss eller nån enstaka oavgjord match. Lagen som åker ut bjuder inte på några skrällar men både Hammarby och Djurgården klarar sig precis kvar i årets allsvenska, en liga som fått nya intressanta lag då t ex Örgryte är uppe i toppen av tabellen och nästan krigar till sig en Europa League-plats.

Tabell | Spelarstatistik

Champions League kval

Kvalet blir tajtare än förra året och flera av matchserierna hade kunnat sluta med förlust om vi haft marginalerna mot oss. Första omgången slutar som vanligt med en kross och vi slår enkelt ut Ventspils med 12-0 över två matcher. Tuffare blir det i andra rundan då vi lottas mot Pontus Wernbloms PAOK, första mötet slutar 0-0 borta i Grekland men hemma på Jämtkraft Arena skjuter kvicke yttern Hosam Aiesh och Aral Simsir oss vidare. Avslutningsvis bjöds fansen på ett nordiskt toppmöte då Rosenborg blev motståndarna. Första mötet dominerades från vår sida och trots att vi spelade hemma så fick vi se oss besegrade efter att Rosenborg lyckats kontra in matchens enda mål. Returen blev dock aldrig riktigt spännade, Nils Mortimer gav oss ledningen efter tre minuter och efter det höll vi Norrmännen på ett bekvämt avstånd. Vi uttökade ledningen efter 60 minuter, när de sen kvitterade till 1-2 hade vi fortfarande en så pass stor ledning att vi enkelt kunde rulla boll som vanligt och istället för att säkra hemmåt gjorde Nils Mortimer sitt andra mål för kvällen och avgjorde kvalet, Gruppspelet i Champions League för andra året irad.

Champions League - Vidare till gruppspel

Sammanfattning

Trots att vi roterar rätt friskt tappar vi aldrig i kvalitet vilket våran maffiga målskillnad visar. Vi gör flest mål i ligan samtidigt som vi släpper in minst, känslan är att vi nu nått den dominans som man tidigare var rädd att Malmö skulle nå. Vi är helt enkelt för bra och ska guldet vinnas av något annat lag nästa år kommer det bero på att vi gjort något misstag. Årets genombrott står Mathias Ross och Aral Simsir för, båda har i stort sett spelat till sig ordinarie platser i truppen trots att dom inte fyllt 20 år. Risken finns dock att det blir ändringar i truppen i vinter, vissa spelare trivs inte med sin speltid och vill lämna, någon vill prova på något nytt. Pengar finns i alla fall efter rekordförsäljningen och CL-gruppspelet.

Ekonomi | Truppstatistik

Postad bild

#39   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 12 May 2019 - 13:07 PM

Postad bild

Postad bild

2021-22

Vi har en del talanger som behöver speltid samtidigt som dom inte riktigt är redo för startelvan. Adam Ben Lamin lånas ut till Peking, Rhys Williams till Elfsborg, Lucas Russo till Göteborg och Sixten Mohlin till BP. Samtliga spelare har potential att på ett eller annat sätt bli en del av vårt A-lag och förhoppningsvis kan de utvecklas som utlånade. Haugan och Bergqvist säljs från reservlaget för sammanlagt 2.5 miljoner, men vi släpper sen två namn som vi gärna haft kvar. Hosam Aiesh har många gånger varit på väg bort, han sitter nu på ett kontrakt med 12 månader kvar och vägrar skriva på nytt, 35 miljoner från Empoli känns givet och vi släpper vår kvicke ytter. Vi avslutar med en riktigt stor övergång, Benjamin Nygren har stagnerat och även han vägrar skriva på nytt kontrakt, Porto erbjuder oss 35 miljoner, när vi förhandlat upp priset till 55 miljoner är båda parterna nöjda och cashar in en fin vinst på den talangfulla anfallaren.

Spelare ut - 92,5 miljoner kr

Försäljningen av Nygren var tung, men vi har en ung Aral Simsir som redan gått förbi samtidigt som Mortimer och Islamovic är fina ersättare. Istället lägger vi stort fokus på mittfältet och säkrar två fina lån som båda har utköpsklausular. Joel Osoro lånas in för att slåss om platsen till höger på det offensiva mittfältet och Kevin Ackermann höjer nivån på vårt centrala mittfält. Låneavtalen kostar oss inte en krona och vi kan köpa loss Osoro för 25 miljoner och Ackermann för 47. Vi gör sen tre investeringar för framtiden, i Lyons U-lag hittar vi Maurice Fayet som är en talangfull innermittfältare som redan nu utmanar om en plats i A-laget, I Danmark hittar vi Johan Andersen som är minst lika talangfull som Nygren var och Norske Birk Rodahl som är billig och en chansning.

Spelare in - 28,75 miljoner kr

Postad bild Joel Osoro | RW| 22 år | A-lag | Lån från Swansea
"Kvick ytter som också fungerar som anfallare. Ganska medioker förutom snabbheten."
Postad bild Kevin Ackermann | MC | 19 år | A-lag | inlånad från Leverkusen
"Fysisk och psykiskt stark mittfältare med bra passningsfot och bra defensiva kvaliteter. Blivande landslagsman."
Postad bild Maurice Fayet | MC | 17 år | Hett löfte | 20 miljoner från Lyon
"Central mittfältare med ett vasst långskott. Lagspelare. Stor talang"
Postad bild Johan Andersen | ST | 17 år | Hett löfte| 7,75 miljon från Midtjylland
"Imponerande fysik och ett vasst avslut, redan nu mogen spelare som tar plats i A-laget."

Postad bild Birk Rodahl | ST | 18 år | Hett löfte | 1 miljoner från Odd
"Birk är en chansning, vi har köpt han billigt och med lite flyt kan han utvecklas till en startspelare, annars kan vi alltid sälja honom för en liten vinst. Win-win, förhoppningsvis."

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 12 May 2019 - 13:09 PM

#40   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4687 Inlägg:

Postad 13 May 2019 - 20:37 PM

Postad bild

Postad bild

2021-22

Postad bild Dawson

Postad bild Ssewankambo Postad bild Pettersson Postad bild Sonko Sundberg Postad bild Kpozo

Postad bild Ackermann Postad bild Tekie

Postad bild Zé Maria Postad bild Ödegaard Postad bild Weah

Postad bild Simsir

Vi fortsätter att förstärka truppen och känslan är att vi nu har den bästa truppen klubben varit med om i sin korta historia. Morilla i toppform hade visserligen platsat, men den spets och bredd truppen besitter nu är svårslagen. Vi har några av nordens hetaste talanger, f.d talanger från Barcelona eller spelare jagade av klubbar från de största ligorna i Europa. Ze Maria tar ständigt nya steg framåt och känns i nuläget som klubbens nästa stora spelarförsäljning. Får vi ihop alla pusselbitar blir vi oerhört svårslagna och det ser bra ut inför det kommande CL-kvalet.

4-2-3-1 | Gegenpress | Kontrollera | Hela truppen

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar