Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Spelare som inte lyckades

8 svar till detta ämne

#1   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5689 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 30 April 2019 - 08:58 AM

Det finns väldigt många spelare som inte fått den karriären man kanske trodde. Oftast handlar allt om vilka förväntningar man har/hade på spelaren i fråga. I den här tråden kan man skriva spelare man själv trodde mycket mer om, glöm inte att motivera!

Eduardo Vargas - Chile
Han var bara 20 år när han smällde in makalösa 27 mål och 13 ass på 48 matcher för Universidad De Chile och sågs som en av de mest spännande talangerna. Jag personligen tänkte att Napoli har gjort ett rejält kap när Vargas året därpå flyttade till Italien. Men det blev aldrig någon succé i Europa. Efter 28 matcher och 3 mål för Napoli fortsatte flyttlasset genom många klubbar som Valencia, QPR och Hoffenheim utan att riktigt få till det. Nu är Vargas 29 år och håller till i den mexikanska ligan. Visserligen har han skördat framgångar i landslaget där han vunnit Copa America 2 gånger, samt gjort 35 mål på ca 80 landskamper. Men det finns fortfarande något inom mig som hade trott på så mycket mer när han som hyllad poängspruta tog steget till Napoli.

#2   r2d2

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 92 Inlägg:

Postad 30 April 2019 - 09:36 AM

Freddy Adu .... amerikansk supertalang...som var (14år?) ...alla ville ha honom...gick till Benfica .. utan att lyckas särskilt bra ...och sedan försvann...

Anders Svensson, Kim Källström.... lyckades inte i några lite större lag .... bra i cm/fm spelen =)

#3   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2733 Inlägg:

Postad 30 April 2019 - 10:46 AM

Att säga att Kim Källström med nära 300 matcher i Ligue 1 under 9 års tid inte lyckats på hög nivå, då kan man ju ha med rätt många spelare i den här tråden. 131 landskamper är väl ok också.

Var Anders Svensson så hypad som ung att han skulle spela i stora klubbar? Kunde säkert varit i Europa rätt många år till innan han valde att flytta hem dock, men ändå 124 Premier League-matcher och 147 landskamper. Svensson känns som en sådan spelare som kunde lirat 10 år i typ FCK men valde hemma istället.

Vargas och Adu förstår jag, och det är väl ändå den nivån den här tråden ska handla om antar jag. Adnan Januzaj, Ravel Morrison, Federico Macheda och Nile Ranger är väl andra.

#4   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5689 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 30 April 2019 - 12:57 PM

Visa inläggRagnar skrev:

Att säga att Kim Källström med nära 300 matcher i Ligue 1 under 9 års tid inte lyckats på hög nivå, då kan man ju ha med rätt många spelare i den här tråden. 131 landskamper är väl ok också.

Var Anders Svensson så hypad som ung att han skulle spela i stora klubbar? Kunde säkert varit i Europa rätt många år till innan han valde att flytta hem dock, men ändå 124 Premier League-matcher och 147 landskamper. Svensson känns som en sådan spelare som kunde lirat 10 år i typ FCK men valde hemma istället.

Vargas och Adu förstår jag, och det är väl ändå den nivån den här tråden ska handla om antar jag. Adnan Januzaj, Ravel Morrison, Federico Macheda och Nile Ranger är väl andra.

En annan fråga är också: Vilka spelare som är hypade idag kommer misslyckas att leva upp tipp hypen?

#5   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5234 Inlägg:

Postad 30 April 2019 - 13:43 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

En annan fråga är också: Vilka spelare som är hypade idag kommer misslyckas att leva upp tipp hypen?

Tyvärr tror jag inte att Moise Kean någonsin kommer bli utsedd till världens bästa fotbollsspelare.

HAHA skoja.

Detta inlägg har redigerats av friggan: 30 April 2019 - 13:43 PM

#6   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 148 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 30 April 2019 - 14:50 PM

Har inte lovande kids i blåvitt haft en förbannelse över sig ett tag nu?!? Kanske den där Benjamin Nygren eller vad han nu heter åxå blir skadeförföljd och reser runt som bänklirare, eller aldrig riktigt får chansen/presterar i någon liga över Norden/MLS/benelux innan han blir en hemvändare i slutet av 2020-talet??? *knack knack tar i trä*

#7   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1274 Inlägg:

Postad 02 May 2019 - 11:01 AM

Visa inläggYayakolo skrev:

Sitter gärna med dumstruten på mig om fem-sex år, men jag kan inte se den utvecklingen i Martin Ödegaard som alla tror/trott och då är killen trots allt "bara" 20 år. Klart det är en väldigt duktig fotbollsspelare. Men känns inte riktigt som varken Real eller annan utlånande klubb vet rikitgt i vilken roll och position han är och kommer bli som bäst.

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7145 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 02 May 2019 - 12:42 PM

Bojan Krkic

En spelare som hela fotbollsvärlden trodde skulle nå upp till en världsklass nivå men som spelar matcher en massa regniga kvällar i Stoke numera. Han var en riktig råtalang i Barcelona som i sin tur var väldigt vassa på att ge egna produkter speltid. Tyvärr blev det ingen ny Messi av honom och jag grämer mig verkligen över det..

#9   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:
  • Snapchat:Antonpittsson
  • Favoritlag:Djurgården

Postad 02 May 2019 - 13:57 PM

Alexander Pato kanske?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar