Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Sportchef/tränare

8 svar till detta ämne

#1   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 01 May 2019 - 10:07 AM

Jag och Kakidaniel testade det här för ett tag sen. Den ena agerar manager för en klubb och den andra agerar sportchef. Sen bollar man saven mellan sig.

1. Managern börjar och tar ut den taktik man vill spela dag 1 (så den hinner tränas in)
2. Managern skickar över saven till sportchefen
3. Sportchefen gör att ass tränaren styr träningsmatcher, samtidigt börjar sportchefen med alla transfers utan managerns vetskap
4. Inför första tävlingsmatchen skickar sportchefen tillbaka saven till managern
5. Managern spelar resten av säsongen (får ej köpa eller sälja spelare)

En intressant och social utmaning där man kan bestämma själv hur delaktig managern ska vara i sportchefens beslut. I mitt och Kakidaniels fall var jag sportchef och fick önskelista angående positioner och attributönskningar, sen fick jag bestämma hur jag ville bygga truppen. Man kan sätta upp sina egna regler kring denna utmaning.

Den här tråden är till för att diskutera detta samt hjälpa till att para ihop människor som är sugna att testa!

#2   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 01 May 2019 - 10:22 AM

Jag har tex inte alltid tid att köra fulla säsonger så jag kan vara sportchef om någon annan skulle vilja testa detta som manager Postad bild Arsenal skulle vara ett intressant lag.

#3   kiwijohansson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 02 May 2019 - 07:42 AM

Ett förslag annars är tyskland för där hinner man skicka över saven till Sportchefen under julledigheten (en månad). Tror den täcker januarifönstret rätt bra.

För lite mer utmanande lag:
Hamburg
Hoffenheim
Hertha Berlin
Leverkusen
Köln
Boom boom cheik the room

#4   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5261 Inlägg:

Postad 02 May 2019 - 08:20 AM

Fyfan vilken rolig idé!

#5   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 02 May 2019 - 08:53 AM

Visa inläggkiwijohansson skrev:

Ett förslag annars är tyskland för där hinner man skicka över saven till Sportchefen under julledigheten (en månad). Tror den täcker januarifönstret rätt bra.

Hamburg
Hoffenheim
Hertha Berlin
Leverkusen
Köln

Smart idé!

#6   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 02 May 2019 - 09:13 AM

Några gjorde något liknande i en rapport för något/några år sedan.. vore kul att se ett resultat ifall folk väljer att ta sig an!

#7   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 02 May 2019 - 12:35 PM

It was all fun and games until Yayakolo började köpa hundratals spelare som förväntade sig speltid i A-laget. Fan, jag hade säkert en trupp på nästan 30 spelare hahaha

#8   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 02 May 2019 - 12:39 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

It was all fun and games until Yayakolo började köpa hundratals spelare som förväntade sig speltid i A-laget. Fan, jag hade säkert en trupp på nästan 30 spelare hahaha

Real Malmö

#9   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 02 May 2019 - 17:23 PM

Visa inläggkiwijohansson skrev:

Hamburg
Hoffenheim
Hertha Berlin
Leverkusen
Köln

oj... where to start Postad bild Tiden i saven står stilla medans de mailas iväg så att julledigheten är månadslång gör varken till eller från HAHAHA fattar att de handlar om att de inte spelas matcher under fönstret, vilket va min "undrar hur de löser den biten"-grej

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar