Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Manchester United - Post Ferguson [FM19]

30 svar till detta ämne

#1   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 07 May 2019 - 08:55 AM

Postad bild

Manchester United - Post Ferguson

Inspirationen har varit nere på noll länge, men efter att ha läst "Ragnars" inlägg om avsaknaden av en mer realistisk, djup och mer omfattande rapport från Manchester United så väcktes en glöd inom mig. United är inte en klubb som ligger mig varmt om hjärtat. Som Liverpool-supporter har man nästan tränats i att hata United. Det gör detta ännu mer intressant för mig. Kan jag lägga allt sånt åt sidan, se klubben från ett nytt perspektiv och göra något vettigt av det?

Den största problemformuleringen är också den mest uppenbara. Post Ferguson-situationen. Sen Sir Alex Ferguson lämnade har Manchester United letat efter sin identitet. Man har sparkat tränare gång på gång, haft en från utsidan förvirrad transferstrategi och helt enkelt saknat en inriktning. Det finns många klubbar som gått vilse i ett desperat försök att bibehålla sin position som fotbollens maktfaktor. Det är svårt att hitta rätt när något man vant sig med fungerar plötsligt inte finns där längre. Det är en identitetskris som egentligen är svår att sätta fingret på och mängder av pengar har bränts i det försöket.

I den här saven kommer jag ta rollen som Manchester Uniteds nya tränare. Jag kommer göra det under namnet Eddie Howe som har fått chansen från Bournemouth för att bygga någonting stort igen från grunden. En tränare med stor potential med möjligheter att stanna i klubben länge. Det är med den inställningen jag kliver in i detta. Dels ska jag studera Eddie Howe för att försöka komma så nära som möjligt hans tankesätt i dom valen jag gör under resan. Men kommer också försöka mig på att förstå klubben Manchester United. Varför hamnade man där man hamnade och hur måste man försöka tänka nu?

Hoppas ni vill följa med på resan och kom gärna med önskemål eller kommentarer/frågor!

#2   Hanai

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 51 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 09:17 AM

Nice, bra start! Följer!
Försök till att återgå till det som Sir Alex gjorde kanske?

#3   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1756 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 07 May 2019 - 09:19 AM

Grymt! :) Vore intressant om du gick tillbaka till grunderna. Ett hårt jobbande 4-4-2-lag med tydliga direktiv. :)

#4   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 10:31 AM

Postad bild

Truppinventering #1 - Målvakter
För att ta reda på hur vi behöver agera kortsiktigt och långsiktigt i kommande fönster behövs en ordentlig inventering av truppen. Jag kommer dels titta på A-truppen men även blicka ner till U23 och U19 för att se vad som finns att jobba med på sikt.

David De Gea - 27 år - 2020
En av världens bästa målvakter under en längre tid och varit United trogen i åtta säsonger. Problemet är att De Gea enbart har kontrakt till 2020 vilket gör att han nästa sommar bara har 1 år kvar på kontraktet. Det betyder att vi har tid på oss under säsongen att undersöka vilka möjligheter det finns att förlänga kontraktet och vad det skulle kosta oss. Annars kommer vi behöva sälja redan nästa år för att få ut pengar för honom. Prio ligger i nytt kontrakt då jag har svårt att se att vi kan hitta en vettig ersättare. Målvakter av världsklass växer inte på träd.

Sergio Romero - 31 år - 2021
Med 94 landskamper för Argentina kan man lugnt säga att Romero är ett starkt kort som andramålvakt. Här finns det ingen större anledning att förändra. Romero kommer kunna roteras in i cuperna och troligen göra det bra. Har tre år kvar på kontraktet och det finns ingen anledning att försöka sälja honom. Ett stabilt kort om De Gea skulle gå sönder.

Lee Grant - 35 år - 2020
Lite av en nödlösning som trejdmålvakt för att kunna låna ut de yngre förmågorna. Lee Grant kommer troligen finnas kvar i truppen till kontraktet går ut.

Joel Pereira - 21 år - 2021 (Utlånad till KV Kortrijk)
Ung målvakt som är utlånad till Belgien. Det finns potential men han skulle behöva A-lagsfotboll för ta nästa steg. Jag kommer följa Pereiras framfart i KV Kortrijk noga. Om han gör en bra säsong kommer vi förlänga hans kontrakt i sommar. Min förhoppning är att kunna låna ut honom till Championship nästa säsong. Mina krav på Pereira är att han får spela större delen av säsongen med ett snitt på över 6.87.

Dean Henderson - 21 - 2020 (Utlånad till Sheffield United)
Dean Henderson har varit i truppen länge och är en egen produkt. Viktigt att verkligen se över den typen av spelare. Henderson är utlånad till Sheffield United som kommer slåss i toppen av Championship i år. Lite av en nyckelsäsong för honom. Ser gärna en utlåning till Premier League nästa säsong. Ett nytt kontrakt till 2023 kommer erbjudas inom kort. Just nu känns han både bättre och mer spännande än Joel Pereira. Lägg därtill att han är egen produkt så finns en spännande möjlighet i en eventuell positiv utveckling. Mina krav på Dean Henderson är att han får spela större delen av säsongen med ett snitt över 6,90.

Sammanfattningsvis så finns det ingen anledning att värva någon målvakt för A-truppen. Det är först nästa sommar den frågan kommer dyka upp ifall vi stöter på problem med De Geas kontraktförlängning. I U-truppen så finns det lovande namn i Joel Pereira och Dean Henderson. Trots det så kommer jag ge mig ut på marknaden för att se om det finns någon målvakt som är 19 eller yngre som kan vara värd att ta in. Detta är för att jag är lite osäker på Pereira och Hendersons utveckling och vill ha ytterligare en yngre förmåga att jobba med.

#5   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 11:02 AM

Snyggt. Ska bli intressant att följa!

#6   bananfluga

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 71 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg
  • Tränar:alldeles för lite

Postad 07 May 2019 - 11:30 AM

Kul idé!

Som United-supporter ser jag med blandade känslor fram emot inventeringen av lagdelen framför målvakterna!Postad bild

#7   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1281 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 13:28 PM

Det här ser jag fram emot. Har en liknande save som jag precis startat men där jag ska göra detsamma med Arsenal.
Har bestämt mig för två taktiker där jag ganska klart bestämt hur jag vill spela och därifrån tar jag in spelare som ska passa taktiken och laget.
Men i Arsenal blev det ju att försöka storstäda ganska ordentligt.

Kör hårt nu!

#8   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 13:30 PM

Postad bild

Truppinventering #2 - Högerback
Nästa position till rakning blir högerback. Något som jag kommer värdesätta på den här positionen är dels kondition och inlägg, men också att man klarar av defensiven på ett bra sätt. Vill inte bara ha en frejdig ytterback som alltid går framåt utan även en klok spelare som kan hantera defensiven på ett bra sätt.

Antonio Valencia - 32 år - 2019
Antionio Valencia har det mesta jag söker hos en ytterback. Snabbheten, konditionen, hygglig inläggsfot och stark defensiv. Dock börjar han bli till åren och detta kan mycket väl vara den sista säsongen han gör hos klubben. Allt beror på hans prestationer om vi kommer förnya kontraktet eller inte. Det beslutet kommer troligen tas runt mars-april. Som det ser ut nu lutar det mot att han kommer vara vår startspelare.

Matteo Darmian - 28 år - 2020
Darmian har långt ifrån haft en lyckad period i Manchester United. Han har två år kvar på kontraktet och vi kommer försöka sälja honom redan nu. Detta är då vi dels vill få in lite pengar på honom när vi kan och dels bli av med en relativt hög lönepost.

Ashley Young - 32 år - 2020
Personligen har jag väldigt svårt för Ashley Young. Men bortser jag från det så ser jag att han kan bli en värdefull truppspelare i år. Kan både spela ytterback och yttermittfältare på båda kanterna, har kvar snabbhet och en bra inläggsfot. Om inget större bud kommer på honom så kommer Ashley Young troligen finnas kvar i truppen kontraktet ut.

Diego Dalot - 19 år - 2023
Här har vi framtiden. Även om jag inte tycker han är redo än så blir det en "se och lära" säsong för Diego Dalot. Ung och lovande portugisisk spelare som kommer få sina matcher. Bra snabbhet, bra kondition och bra inlägg. Vi behöver träna upp försvarsspelet men det troligaste är att han kommer ta Valencias roll som startspelare säsong 19/20.

Timothy Fosu-Mensah - 21 år - 2020 (Utlånad till Fulham)
Har länge varit supertalang men frågan är om han kommer kunna ta det där sista steget? Har inte riktigt dom attributen jag kräver av en ytterback men kan användas som mittback och central mittfältare också. Jag kommer följa hans säsong i Fulham med spänning och förväntar mig att han slår sig in i laget och har ett snitt över 6,85. Efter säsongen kommer jag utvärdera ifall han ska få ett nytt kontrakt och vad nästa steg är.

Lee O'Connor - 17 - 2019
Intressant spelare som kommer tillhöra U23 truppen den här säsongen. Potentialen finns, men han har just nu alldeles för svaga inlägg för att jag på riktigt ska tro på honom. Det är något vi kommer träna enormt mycket med under säsongen. I år kommer han spela i U23 för att nästa år bli utlånad förhoppningsvis till ett lag i League One. Sen tar vi det därifrån. Kommer erbjudas nytt kontrakt till 2021.

Ethan Laird - 16 år - 2021
Ethan Laird kommer tillhöra U19 truppen den här säsongen, men jag kommer följa honom noga där. Han är väldig snabb och har okej attribut i övrigt för att vara 16 år. Jag kommer jobba hårt med hans träning under kommande tre åren och målet är att få upp honom till A-truppen när han fyller 20. Då måste vi dels träna upp defensiven och inläggen rejält. Men har potential att bli en publikfavorit där har forcerar fram längs högerkanten som egen produkt.

Sammanfattningsvis så är jag relativt nöjd med den här positionen också. Valencia kommer få starta med Dalot och Young som konkurrens. Darmian säljs förhoppningsvis medan Fosu-Mensah, O'Connor och Laird finns i U-truppen och kan utvecklas. Här kommer jag inte köpa in någon spelare varken på senior eller ungdomssidan. Detta är då Dalot bara är 19 med enorm potential så känslan är att vi kommer ha den här kanten täckt många år framöver.

#9   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2747 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 13:34 PM

Känns inte som du behöver göra några större förändringar på de inledande posterna. Målvaktssidan blir ju spännande i och med de Geas utgående kontrakt men potentialen finns där bakom som jag hoppas du tar till vara på.

Högerbacken ser ju också lugn ut precis som du skrivit. Valencia år ett och sedan förhoppningsvis en Dalot som är mer än redo. Bra att kunna få bort lönepost också.

#10   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 07 May 2019 - 19:26 PM

Postad bild

Truppinventering #3 - Vänsterbackar
Nästa position till rakning blir vänsterback. Något som jag kommer värdesätta på den här positionen är dels kondition och inlägg, men också att man klarar av defensiven på ett bra sätt. Vill inte bara ha en frejdig ytterback som alltid går framåt utan även en klok spelare som kan hantera defensiven på ett bra sätt.

Luke Shaw - 22 år - 2023
Fått mycket skit under sina år i United men håller fortfarande hög klass och är ung och utvecklingsbar. Spelar vi våra kort rätt här kan Luke Shaw vara vår startman i 8-10 år framöver. Han har allt jag söker förutom inlägg och det är något vi kommer träna upp.

Cameron Bothwick-Jackson - 21 år - 2020 (Utlånad till Scunthorpe)
Har länge setts som en talang men är nu 21 år och är utlånad till League One. Det ska till en otroligt bra säsong för att det ska kännas som att Cameron är redo för något större. Han skulle behöva få en utlåning till Premier League inom två säsonger för att ha möjligheter att slå sig in i klubben. Hans lån kommer följas och jag förväntar mig ett snitt högre än 6,95 den här säsongen.

Demetri Mitchell - 21 år - 2020 (Utlånad till Hearts)
Jag vill gilla Mitchell. Han är snabb, konditionsstark, har bra inlägg och hygglig defensiv. Samtidigt är han 21 år och inte riktigt där än. Likt Cameron kommer det behövas en stark säsong i Hearts i år för att kunna få den utvecklingen jag hoppas på. Tanken är att han ska kunna lånas ut till Premier League redan nästa säsong. Jag förväntar mig ett snitt över 6,95 den här säsongen.

Sammanfattningsvis så är det en tunn lagdel. Visst kan Ashley Young spela vänsterback och han kommer vara ett alternativ där. Vi kommer ha totalt fem ytterbackar där många kan spela på båda positionerna så vi kommer inte leta efter en vänsterback för A-laget. Däremot kommer jag plocka in en vänsterback för U-laget som har potentialen jag söker för en långsiktig satsning.

#11   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 08 May 2019 - 11:44 AM

Postad bild

Truppinventering #4 - Mittbackar
Nästa position till rakning blir mittback. Jag kommer spela med en roll där det krävs mycket fysik, styrka och snabbhet medan den andra spelaren snarare ska ha en fin passningsfot och våga kliva framåt och sätta igång anfall.

Phil Jones - 26 år - 2023
Killen är bara 26 år, på något underligt sätt känns det som han borde vara över 30. Han har varit med otroligt länge, men känns ändå så opolerad. Men eftersom han fortfarande är relativt ung för en mittback samt är engelsman så kan jag inte riktigt sälja honom utan jag vill ge honom en säsong till att visa vad han går för. Han har ett väldigt långt kontrakt.

Chris Smalling - 28 år - 2022
Samma sak här egentligen som med Jones. Hans stora fördel är att han är engelsman och därför kan det vara svårt att göras sig av med honom. Även Chris Smalling kommer få en chans den här säsongen att visa vad han går för. Liksom Jones sitter han på ett ganska långt kontrakt och en ganska dyr lön. Det kan bli en försäljning nästa sommar.

Eric Bailly - 24 år - 2020
Skadedrabbad spelare som har otroligt fina egenskaper. Snabb, stark och ett fysiskt monster. Han är i en bra ålder och tanken är att han och Lindelöf ska kunna utvecklas tillsammans och bilda ett mittbackslås för lång tid framöver. Det gäller bara att Bailly kan hålla sig skadefri. Kommer troligen erbjudas nytt kontrakt nästa sommar.

Victor Lindelöf - 23 år - 2021
I teorin borde han vara perfekt tillsammans med Bailly. Dom borde ha styrkor och svagheter som kompletterar varandra. Lindelöf kommer användas i en roll där han vågar ta fram bollen och sätta igång spelet med sin fina passningsfot. Borde vara en spelare som kan användas i startelvan länge om allt går som jag hoppas.

Marcos Rojo - 28 år - 2021
Visst kan man argumentera för att Rojo skulle vara en bra rotationsspelare då han kan spela mittback och vänsterback. Men det finns enligt mig ingen framtid i Rojo, samt att han sitter på en ganska dyr lön. Jag kommer försöka sälja Marco Rojo för att få ut pengar för honom och dra ner lönekostnaderna.

Axel Tuanzebe - 20 år - 2020 (Utlånad till Aston Villa)
Intressant mittback med intressanta attribut. Är i en bra ålder för att kunna fortsätta utvecklas och är engelsman. Han påminner mycket om Lindelöf och kan bli en bra rotationsspelare till Lindelöfs roll på planen. Det som vore bra är om han kan ta utvecklingssteg som gör att han kan ersätta Smalling vilket ger mig möjligheter att sälja Smalling nästa säsong. Det jag hoppas på är att Tuanzebe får ett snitt på över 6.85 den här säsongen för Aston Villa. Kommer erbjudas nytt kontrakt redan nu.

Teden Mengi - 16 år - 2020
Ung mittback som tillhör U19-laget. Har en del fina värden men har en väldigt lång väg att vandra kvar. Förhoppningen finns men som alltid när det rör sig om så unga spelare är det svårt att säga. Om två säsonger hoppas jag kunna låna ut honom till League One och sen ta det därifrån. Men kommer följa hur det går i U19 redan i år.

Sammanfattningsvis så är det ändå stabilt. Jag ser hur Bailly/Lindelöf kan bli ett riktigt bra mittbackslås som vi kan ha nytta av 5-6 år framöver. Smalling och Jones är kvar pga att dom är engelsmän men kommer fasas ut. Tuanzabe har potentialen att inom kort kunna ta över en av dessa platser. Målet är alltså långsiktigt att hitta en spelare som senare kan fasa ut Jones och vara reserv bakom Bailly, alltså en spelare med liknande egenskaper som ivorianen. Jag kommer inte köpa någon mittback för A-laget, kommer däremot hålla ögonen öppna för att hitta en mittback för U-laget även om det inte är högsta prio.

#12   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • 2435 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 08 May 2019 - 11:52 AM

Lycka till. Kommer följa
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#13   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 08 May 2019 - 12:27 PM

Postad bild

Truppinventering #5 - Yttermittfältare
Nästa position till rakning blir yttermittfältare. Vi kommer spela 4-4-2 i år med yttrar som ska orka båda vägarna. Dom ska dels ha snabbhet och bra inlägg men även kunna hjälpa till i defensiven.

Jesse Lingard - 25 år - 2021
Egen produkt, engelsman och fina attribut. Lingard kommer bli en viktig spelare för oss i år på högerkanten. Även om det brister lite i defensiven är han tillräckligt allround för att klara rollen bra. Kommer troligen erbjudas nytt kontrakt efter säsongen.

Juan Mata - 30 år - 2019
Svårt att sätta fingret på vad man bör göra med Mata. Även om hans defensiv egentligen är för svag för att klara den rollen jag vill så är det en utmärkt rotationsspelare både på vänsterkanten och inntermittfältare. Eftersom hans kontrakt går ut efter säsongen kan jag lika gärna ha kvar honom och låta kontraktet löpa ut. Skulle vi även tvingas göra om taktiken till att spela med en offensiv mittfältare är det skönt att ha honom kvar i truppen.

Alexis Sanchez - 29 år - 2023
Den största oron här är ifall jag ens kan få honom såld? Med tanke på hans lön och långa kontrakt kommer jag göra allt jag kan för att bli av med honom, oavsett egentligen vad vi kan få ut av det. Även om han har bra attribut är han för gammal för att kunna sitta på över 4 miljoner i veckan. Detta lär bli en följetong.

Anthony Martial - 22 år - 2024
Martial har långt kontrakt och enorm potential. Men trots det är det svårt att veta exakt vad jag ska göra med honom. Hans defensiv är alldeles för dålig för en traditionell ytter i mitt spelsystem. Däremot kan jag skola om honom som anfallare och låta honom och Rashford konkurrera om samma roll. Han erbjuder även alternativet som vänsterytter om det skulle krävas. Kommer inte sälja honom men skulle ett bud komma in kanske jag lyssnar då jag inte riktigt tycker han passar in i hur jag vill spela.

Tahith Chong - 18 år - 2020
Supertalang som bara kommer bli bättre och bättre. Är väldigt svag just nu defensivt men det går att träna upp. Kommer dels erbjudas nytt kontrakt och sedan lånas ut till en rimlig nivå för hans utveckling. Min förhoppning är att ha honom i A-truppen om två säsonger.

Anthony Elanga - 16 år - 2020
Alltid kul med svenskar och därför kommer jag följa Elanga extra noga. Tillhör U19 truppen och kommer spela där den här säsongen för att eventuellt lånas ut nästa år. Stort steg för honom att kunna nå A-truppen men just för att han är svensk får han ändå vara med på denna lista.

Sammanfattningsvis så är nog det här lagdelen där mest saker kommer hända. Vi kommer spela 4-4-2 vilket krävs mycket av våra yttrar. De ska dels ha snabbhet, dels ha inlägg men också kunna hjälpa till i defensiven. Just nu känns bara Lingard given. Utöver det kommer Alexis förhoppningsvis säljas, Mata vara kvar kontraktet ut och Martial omskolas till anfallare pga hans svaga defensiv. Detta gör att vi egentligen sitter på två yttrar i truppen så två nya yttrar tänkta för A-laget måste köpas in. Bakom det finns Chong och Elanga som känns intressanta men båda är för unga för att göra några avtryck i år. Kan även bli att vi köper in alternativ för U-lagen. Skulle inte bli förvånad om vi faktiskt hämtar in 3-4 yttrar det här fönstret.

#14   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5266 Inlägg:

Postad 08 May 2019 - 13:53 PM

Så bra än så länge! Älskar när man grottar ner sig i laget såhär!

#15   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 08 May 2019 - 14:35 PM

"Skulle inte bli förvånad om vi faktiskt hämtar in 3-4 yttrar det här fönstret."

Aaaah den klassiska pasta-taktiken; ta en nypa/näve, kasta på väggen och se vad som fastnar

#16   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 10 May 2019 - 19:52 PM

Postad bild

Truppinventering #6 - Centrala mittfältare
Nästa position till rakning blir centrala mittfältare. Vi kommer spela 4-4-2 där den ena mittfältaren behöver vara en hårt jobbande löpare som kan täcka stora ytor och vinna mycket boll samtidigt som den andra spelaren kommer behöva ha en bra passningsfot för att komplettera varandra.

Fred - 25 år - 2023
Fred är en helt okej mittfältare med en hyggligt bra passningsfot. Kanske inte en spelare som jag själv hade valt att köpa men en spelare i en bra ålder och ett långt kontrakt som jag vill testa och se vad jag kan få ut av i spelet. Han kommer få den här säsongen på sig att visa sitt värde. Antingen blir han kvar efter det eller säljs nästa sommar.

Nemanja Matic - 29 år - 2020
Perfekt spelare för den ena rollen i vårt 4-4-2. Även om jag gärna skulle vilja ha en lite mer atletisk spelare där så har han bra attribut för en bollsamlare som kan få den mer passningsskickliga spelaren att lysa. Matic har två år kvar på kontraktet och om det inte händer något oförutsägbart kommer han bli kvar kontraktet ut.

Ander Herrera - 28 år - 2019
Ett år kvar på kontraktet och visst går det att argumentera för att Ander Herrera är en duktig spelare som bör bli kvar. Dock känner jag att jag hellre försöker sälja honom nu och få in en slant för honom. Ander Herrera kommer säljas så fort det går.

Scott McTominey - 21 år - 2023
Ett framtidsnamn helt klart. Egen produkt och en riktig lagspelare. Dock finns det saker Scott måste jobba på en del för att kunna ta nästa kliv i sin utveckling och den stora frågan är om han bör stanna kvar eller lånas ut? Han kommer testas under försäsongen och beslutet tas ganska nära inpå seriestart. Men förhoppningen är att Scott McTominey kan vara en startspelare hos oss inom 3 säsonger.

Paul Pogba - 25 år - 2021
Säga vad man vill men Paul Pogba har attributen för att vara ett monster på planen. Jag kommer försöka göra allt i min makt för att krama ut det bästa från fransmannen. Extremt fin passningsfot vilket gör att han är perfekt lämpad för rollen som passningsspelare. Frågan är bara om det blir Matic eller en ny spelare han får bredvid sig?

Andreas Perreira - 22 år - 2020
Hade en lyckat utlåning till Valencia förra året och börjar bli i en ålder där något måste hända. En bra passningsspelare men eventuellt för svag totalt för att klara ett två-manna mittfält. Dock kan han även användas som ytter vilket gör honom till en värdefull truppspelare den här säsongen. Har även fin potential vilket gör att vi kommer följa hans utveckling under säsongen.

James Garner - 17 år - 2022
Här har vi en spelare som jag tror rejält på. Redan som 17-åring har han en fantastisk passningsfot och spås en lysande framtid. Kommer troligen få göra något inhopp i de inhemska cuperna redan nu, men i övrigt tillhöra U23-laget den här säsongen. Förhoppningsvis kan vi låna ut honom till Championship nästa år.

Dylan Levitt - 17 år - 2020
Är egentligen en offensiv mittfältare och vi kommer behöva träna hårt för att jobba upp hans defensiva kvalitéer. Har inte riktigt bestämt om vi ska satsa på att Dylan Levitt ska bli central mittfältare eller yttermittfältare. Fin passningsfot och teknik vilket gör att han kan passa båda positionerna. Tillhör U23-laget i år och lånas ut nästa år.

Angel Gomes - 17 år - 2020
Samma sak här som med Dylan Levitt. En offensiv mittfältare som behöver skolas om för att passa vår formation. Framförallt är det de defensiva egenskaperna som måste förbättras. Kommer liksom Levitt och Garner lånas ut nästa säsong. Fantastiskt värde i "finess".

Aliou Traore - 17 år - 2020
Fransman som är skolad i PSG akademi och tillhör vårt U18-lag. Helt okej passningsfot och snabbhet och det är något vi kommer utveckla ännu mer. Kommer tillhöra U18 i år, plockas upp till U23 nästa säsong och sen lånas ut efter det.

Sammanfattningsvis så är det en stabil lagdel. Inte mycket kommer göras förutom att Ander Herrera kommer säljas och en ersättare köpas in. Jag kommer leta efter en spelare som kan komplettera Pogba aningen bättre än Matic men det är inte säkert att den spelaren finns på marknaden. I övrigt har vi gott om talanger här och inga sådana kommer behöva köpas in.

#17   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 10 May 2019 - 20:35 PM

Postad bild

Truppinventering #7 - Anfallare
Nästa position till rakning blir anfallare. Vi kommer spela 4-4-2 där den ena anfallaren kommer ha fysik, vara bra i boxen och bli en uppspelspunkt medan den andra ska vara snabbare och kunna gå i djupet bakom backlinjen.

Romelu Lukaku - 25 år - 2022
Borde fungera perfekt som det mer fysiska alternativet på topp. Lukaku har kvalitéer att hålla i boll och ge oss möjlighet att komma upp med laget men också en stark närvaro i straffområdet vid inlägg. En bra ålder och ett långt kontrakt gör att vi kommer satsa på att få igång Lukaku ordentligt den här säsongen.

Marcus Rashford - 20 år - 2020
Marcus Rashord borde i teorin vara den perfekta komplementspelaren till Lukaku i ett 4-4-2. Han är snabb, duktig på att gå i djupet med ett rappt skott. Kommer erbjudas ett nytt kontrakt inom kort då jag inte har några planer på att släppa iväg Rashford. Förhoppningen är att han ska avsluta karriären i klubben.

James Wilson - 22 år - 2019 (Utlånad till Aberdeen)
Spåddes en strålande framtid men har inte riktigt fått det att fungera. Trots det har jag fortfarande förhoppningar om Wilson och vi kommer erbjuda honom ett nytt kontrakt. Målet är att han kan göra över 10 mål i den skotska ligan den här säsongen för att lånas ut till ett lag i Premier League eller i toppen av Championship nästa år.

Mason Greenwood - 16 år - 2021
En av klubbens just nu största talanger. Han påminner mycket om Rashford då han är snabb och har ett bra skott. Kommer tillhöra U18 laget den här säsongen och det finns ingen anledning att stressa honom utan i lugn och ro ska vi jobba med Greenwoods utveckling.

Tunn lagdel men då ska vi minnas att vi troligen kommer skola om Martial så han kan spela anfallare också den här säsongen. Dock kommer vi försöka gå ut på marknaden och leta en konkurrent till Lukaku som kan ta den fysiska delen av anfallsrollerna. På ungdomssidan är vi ganska nöjda men skulle vi hitta en anfallstalang så kan det bli ett köp där med.

#18   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 11 May 2019 - 14:38 PM

Postad bild

Transfers #1 - Ny Sportchef
Eftersom vi i mångt och mycket måste bygga upp klubben igen från grunden så ville jag ha en sportchef som är duktig på att hitta unga oslipade diamanter. Valet föll på Luis Campo från Lille. Den 58-åriga portugisen har de senaste åren lyckats bygga upp riktigt vassa trupper. Mellan 2013-2017 var han sportchef och huvudscout för AS Monaco och var med att lägga grunden för den spelartrupp som tillslut vann franska ligan säsong 17/18 och överraskade stort i Champions League. Efter det gick han över till Lille där han fortsatte samma resa och nu står Lille med en av franska ligans mest spännande trupper med mycket talang.

Luis Campos har förutom detta även varit scout för Real Madrid och han kommer till Manchester United med en stor erfarenhet och kunskap av att hitta rätt med yngre nyförvärv. Därför kommer jag låta Luis Campos få full mandat i detta. Han kommer få leta upp och lägga bud på framtidslöften. Tanken och planen är att Luis Campos kan lägga viktiga pusselbitar som jag sedan kan skörda framgångar med om 3-4 år. Det kostade oss 17 miljoner kronor att lösa Luis Campos från hans kontrakt med Lille.

#19   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 11 May 2019 - 15:43 PM

Postad bild

Transfers #2 - Sportchefens nyförvärv
Ivan Campo hämtades in som sportchef från franska Lille och portugisen fick allt ansvar över att köpa in framtidslöften till Manchester United.

Troy Parrott - 16 år - Tottenham
Den unga anfallstalangen hämtades in för 10 miljoner kronor och blev klubbens samt Ivan Campos första nyförvärv. En otrolig stor talang. Bra huvudspel, bra avslut och bra beslutsamhet. Kommer tillhöra klubbens U23-lag den här säsongen men vi kommer vilja låna ut honom inom 1-2 säsonger.

Postad bild

Fabrice Hartmann - 17 år - RB Leipzig
För 10 miljoner kronor kunde den unga tyska yttermittfältaren ansluta till oss. Ivan Campo tog tillvara på avsaknaden av yttrar och Hartmann blev den första. Hartmann har en helt okej speed, men har en lång resa kvar innan han är redo för A-lagsfotboll. Kommer liksom Parrott spela i U21-laget i år.

Postad bild

Victor Mollejo - 17 år - Atletico Madrid
Ett lite dyrare nyförvärv. Ivan Campo valde att aktivera Mollejos utköpsklausul på 38 miljoner kronor vilket gjorde att den spanska talangen blev klar för oss. Men vilken talang det här är. Fin speed, fina inlägg och har egentligen allt som krävs för att bli en ytter av världsklass. Mollejo kommer tillhöra A-truppen den här säsongen men spela matcher med U23. Nästa år kommer han lånas ut.

Postad bild

Javi Ontiveros - 20 år - Malaga
95 miljoner kronor kostade det att få loss den spanska yttern från Malaga. Bra speed, bra inlägg, bra teknik och bra avslut. Javi är liksom Mollejo en stor talang. Han kommer lånas ut till Sheffield W i Championship i år. Sheffield W spelar liknande 4-4-2 som vi vilket gör att det blir en perfekt miljö. Jag hoppas Ontiveros får ett snittbetyg över 6,92 den här säsongen.

Postad bild

Jack Clarke - 17 år - Leeds
Ytterligare en ytter skulle hämtas in. Den unge engelsmannen kostade 55 miljoner för att få loss från Leeds och lånas ut direkt tillbaka till Leeds. Snabb, har bra inlägg och bra teknik. Engelsman som besitter en stor potential och kommer skolas in som vänsterytter hos oss i framtiden. Mina förväntningar på hans säsong hos Leeds är att han får medverka i 25 matcher den här säsongen med ett snitt över 6.80.

Postad bild

Yann Aurel Bisseck - 17 år - Köln
Den unga mittbacken gjorde nyligen debut i Bundesliga men den här säsongen var han utlånad till Holstein Kiel i 2.Bundesliga. Han påminner mycket om Bailly med sina attribut och kommer förhoppningsvis vara en spelare som kan konkurrera med honom inom några år. Kostar klubben 20 miljoner. Min förväntning på Bisseck i Holstein Kiel är ett snittbetyg på över 6.85.

Postad bild

Totalt handlar Ivan Campo in 6 spelare för en summa på 228 miljoner kronor. Det är en ganska hög summa men samtidigt har vi fått in 6 riktigt stora talanger på positioner som vi behövde. Det blev en forward (Parrott), fyra yttrar (Hartmann, Clarke, Ontiveros, Mollejo) samt en mittback (Bissack). Vi kommer följa deras utveckling och förhoppningsvis var detta första pusselbiten från Ivan Campo som kommer leda till stora framgångar på sikt.

#20   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 11 May 2019 - 18:23 PM

Postad bild

Transfers #3 - Försäljningar och lån
Det slutade med att en hel del spelare försvann från klubben permanent och ut på lån.

Tahith Chong - Norwich - lån
Tahith Chong lånas ut till Norwich i Championship. Där är han lovad A-lagsfotboll och det kommer bli en viktig säsong för hans utveckling.

Marcos Rojo - AS Monaco - 177 miljoner
Det stod klart tidigt att Rojo inte tillhörde mina framtidsplaner och när AS Monaco la ett bud på 177 miljoner kände jag att det var väldigt mycket pengar för honom. Kändes som en bra affär.

Matteo Darmian - Valencia - 120 miljoner
Matteo Darmian var överflödig och därför såldes han till spanska Valencia. Finns egentligen inte så mycket mer att säga där förutom att det var en viktig lönepost att bli av med.

Alexis Sanchez - Tottenham - lån
En kontroversiell övergång då vi förstärker en konkurrent. Men vi var desperata att bli av med Alexis och Tottenham var det enda laget som var intresserade så fick det bli så. Tottenham betalar 50% av lönen och har sedan en obligatorisk övergång på 100 miljoner kronor. Det betyder att vi slipper betala hela 2 miljoner/veckan på hans lön den här säsongen.

Ander Herrera - Milan - 150 miljoner
Herrera hade bara ett år kvar på kontraktet och det var viktigt att få ut lite pengar för honom.

Totalt får vi alltså in ca 440 miljoner för spelarförsäljningar samt ytterligare 100 miljoner efter säsongen. Utöver detta lånades även Jack Clarke och Javi Ontiveras ut men det beskrevs i inlägget ovanför.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar