Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Manchester United - Post Ferguson [FM19]

30 svar till detta ämne

#21   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 Inlägg:

Postad 11 May 2019 - 23:27 PM

Grymt med sportchef, synd att det inte var större procent britter men det är ju svårt att styra över. Undrar om det är stor skillnad med en inhemsk sportchef?

Bra försäljningar också. Ungefär det du ville ha ut för att dra in lite cash men också sänka löner.

Håller tummarna för att det inte blir massa värvningar i övrigt nu.

#22   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 11 May 2019 - 23:31 PM

Sportchefen sköter bara framtidslöften om jag förstått det rätt?
Du sköter köp och sälj till A-lag? Och Ansvarig för Ungdomsutveckling sköter intag av nya?

#23   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 11 May 2019 - 23:39 PM

Visa inläggFlour skrev:

Sportchefen sköter bara framtidslöften om jag förstått det rätt?
Du sköter köp och sälj till A-lag? Och Ansvarig för Ungdomsutveckling sköter intag av nya?

Korrekt!

#24   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 12 May 2019 - 10:24 AM

Oh bra andra frågade om sportchefsrollen; lite mer förtydligande bara Postad bild har du även påverkat vilka positioner som han främst skulle värva på eller du bara hade ett jädra flyt här i första fönstret? Tyckte först de lät såååå jävla motsägelsefullt att göra värsta genomgången av truppen och presentera planer för framtiden, och sen ta in en sportschef...
Har en enorm skräck för hela konceptet som inte lättats av den här elfsborgs-saven nån kör där många av hans sportchefer verkat sälja för många av spelarna med förlust lagom till de kommit in i laget och börjat prestera fullt

#25   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 12 May 2019 - 10:31 AM

Postad bild

Manchester United - Post Ferguson

Transfers #4 - Övergångar till A-laget
Sportchefen Ivan Campo fick möjligheten att värva in hela 6 spelare för våra U-lag. Nu var det dags för mig att få in spelare som kan öka vår kvalité och bredd. Överlag var jag rätt nöjd med truppen så ville inte köpa för mycket men det fanns trots allt några luckos som behövde fyllas.

**

Wilfried Ndidi - Leicester - 455 miljoner
Målet med det här nyförvärvet var att hitta en spelare som fick Pogba att lysa så mycket som möjligt. Ndidi besitter otroligt fina kvalitéer för att ta grovjobbet och ge plats till en mer spelskicklig Pogba att hitta ytor med sina fötter. Ndidi är även betydligt mer atletisk och snabbare än Matic som kommer vara rotation på den positionen. Att han bara är 21 år och har framtiden för sig är en bonus.

Raphael Guerreiro - Dortmund - 220 miljoner
Vi är lite tunna både på vänsterbacken och vänstermittfältet. Därför passade Guerreiro in perfekt. Han har attributen som jag kräver av spelare på båda positionerna. Han är snabb, löpstark och har bra inlägg. Han kommer framförallt användas som vänstermittfältare men även vikariera som vänsterback om Shaw skulle bli skadad eller ur form. Guerreiro är 24 år och har troligen ca 4-5 år av toppfotboll kvar i sig.

Giovanni Simeone - Fiorentina - 200 miljoner
I vår 4-4-2 så hade vi bara en anfallare som kan dra det fysiska lasset som jag kräver och det är Lukaku. Skulle han gå sönder kan vi tvingas starta med Rashford och Martial som anfallare och då tappar vi en hel del fysisk närvaro i straffområdet för våra inlägg. 23-åriga Simeone är ingen klassisk bollmottagare som Lukaku, men han är ruggigt stark på avslut och i huvudspelet och känns som en riktig boxspelare.

**

Sammanfattningsvis tar vi in tre spelare där Ndidi och Guerreiro är tänkta för startelvan samtidigt som Simeone får kampas om platsen med Lukaku. Alla spelare är i en bra ålder där det både finns utvecklingspotential men också möjlighet att sälja och minst få tillbaka pengarna om det inte skulle lyckas. Ingen har särskild hög lön i jämförelse med resten av truppen där Ndidi blev dyrast med sina 1,15 miljoner i veckan.

#26   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 12 May 2019 - 10:45 AM

Visa inläggPon-TuZz skrev:

Oh bra andra frågade om sportchefsrollen; lite mer förtydligande bara [url= har du även påverkat vilka positioner som han främst skulle värva på eller du bara hade ett jädra flyt här i första fönstret? Tyckte först de lät såååå jävla motsägelsefullt att göra värsta genomgången av truppen och presentera planer för framtiden, och sen ta in en sportschef...
Har en enorm skräck för hela konceptet som inte lättats av den här elfsborgs-saven nån kör där många av hans sportchefer verkat sälja för många av spelarna med förlust lagom till de kommit in i laget och börjat prestera fullt

Har inte fyllt i något annat än att låta sportchefen köpa in framtidslöften. Däremot hade jag scoutat och lagt säkert 40-50 talanger på önskelistan på positioner jag var ute efter, samt spikat taktiken för A-laget och U-lagen innan sportchefen värvades in, vet inte om det spelade någon roll? Alla spelare som kom in hade jag redan scoutat.

Valet med sportchef kom faktist efter truppgenomgången. Jag kände att det kunde bli ett stort projekt att jaga rätt talanger och personligen tycker jag inte det är min största styrka, samt att jag aldrig testat att låta en sportchef sköta det. Så valde helt enkelt att testa att ta in någon med ett gott track-record och se hur det blir.
Dock är det BARA framtidslöften IN som han sköter, allt annat sköter jag. Så har fortfarande ganska bra kontroll över vad som sker. Skulle jag märka att detta inte fungerar så får jag kicka honom nästa säsong. Så personligen ser jag truppgenomgången som en chans för mig att inventera vad som finns och var jag tror luckorna skapas men ändå ta hjälp av en sportchef att handla in unga talanger. Kan förstå att man kan se det som motsägelsefullt men det handlade i mångt och mycket om en inventering från min sida för att veta hur jag ska träna spelarna som redan existerar i klubben. Inventeringen och genomgången handlade egentligen inte om vad som måste köpas in, utan mer om vad som faktiskt redan finns i truppen.

Men såg det som en chans för mig att spara lite tid och koncentrera mig mer på A-laget och förhoppningsvis låta någon som vet vad den gör bygga klubben underifrån haha. Personligen kände jag att det kunde bli lite realism i det då det betyder att jag inte har kontroll över allt i Manchester United. Tyckte det kändes spännande att få in talanger på random och får fortsätta inventera och jobba med truppen utifrån dom förutsättningarna.

Med allt detta sagt kan jag mycket väl tänkt fel och där får ni läsare gärna komma med feedback!

#27   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 12 May 2019 - 11:02 AM

Postad bild

Transfers #5 - Nya kontrakt
Jag gjorde en lista på spelare i hela klubben som behövde få en kontraktförlängning efter inventeringen och det sattes igång med direkt. Viktigast på den listan var att hitta nya kontrakt för David De Gea och Marcus Rashford och behålla dom spelarna som långsiktiga pjäser. Men även en del talanger behövde säkras upp.

**

Dean Henderson - Nytt kontrakt till 2023 - 145k/veckan
Lee O'Connor - Nytt kontrakt till 2021 - 60k/veckan
David De Gea - Nytt kontrakt till 2023 - 2,5 miljoner/veckan
Tahith Chong - Nytt kontrakt till 2023 - 220k/veckan
Axel Tuanzabe - Nytt kontrakt till 2023 - 177k/veckan
James Wilson - Nytt kontrakt till 2021 - 275k/veckan
Dylan Levitt - Nytt kontrakt till 2021 - 32k/veckan
Marcus Rashford - Nytt kontrakt till 2023 - 1,25 miljoner/veckan

**

Sammanfattningsvis betydde detta att vi säkrade nya kontrakt med De Gea och Rashford vilket var viktigt. I övrigt får en del egna produkter nytt kontrakt som jag fortfarande hoppas på som Wilson, Tuanzabe och Henderson. Det känns som vi har lyckats säkra upp dom viktigaste spelarna som dök upp efter truppinventeringen.

#28   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 811 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 15 May 2019 - 05:04 AM

Mer!! Postad bild

#29   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 15 May 2019 - 12:20 PM

Postad bild

Transfers #6 - Konkurrenternas fönster
Vi ska ta en titt på vad våra konkurrenter har valt att göra i transferfönstret.

**

Arsenal
In
Hirving Lozano - PSV - 172 miljoner

Ut
Mohammed El Neny - Basel - lån

Inte mycket som skedde för Arsenal förutom att yttern Lozano anslöt. Spontant känns det som en spelare som kan göra nytta i Arsenals offensiv även om det kanske var i defensiven de största förändringarna hade behövt göras. Överlag känns det dock som att dom har blivit aningen starkare och bredare tack vare Lozano.

**

Chelsea
Chelsea har ett transferban och kan därför inte värva. Dom valde att inte sälja någon spelare utan kör på det materialet dom har. Visst är det bekymmersamt att dom inte kan förstärka laget, samtidigt har dom en ganska stark trupp som det är vilket borde räcka för att på allvar kunna konkurrera om topp 4.

**

Liverpool
In
Mario Hermoso - Espanyol - 170 miljoner

Ut
Divock Origi - Wolves - lån

Mittbacken Mario Hermoso hämtas in vilket känns ganska underligt. Dels så är han inte tillräckligt bra för en startplats och dels så har man fyra mittbackar där alla nästintill känns bättre än Hermoso. Visst är spanjoren bara 23 år och kan även spela vänsterback men spontant känns det som en överflödig värvning.

**

Manchester City
In
Corentin Tolisso - Bayern München - 640 miljoner

Ut
Olexandr Zinchenko - Everton - lån
Eliaquim Mangala - Roma - lån
Ilkay Gündogan - Bayern München - 600 miljoner

Den stora grejjen här är att Tolisso kom in från Bayern och Gündogan går i motsatt riktning. Tolisso är 3 år yngre men jag anser att Gündogan är en bättre spelare just nu. Så kortsiktigt är det ingen förstärkning av truppen men långsiktigt kan det vara smart. City har fortfarande ligans bästa trupp och är storfavoriter.

**

Tottenham
In
Alexis Sanchez - Manchester United - lån

Ut
Troy Parrott - Manchester United - 10 miljoner

Tottenham förstärker med Alexis Sanchez från oss som i sina bästa stunder kan vara en av världens bästa offensiva spelare. Får dom ordning på honom kan det bli årets värvning och kan göra att Tottenham kan konkurrera om ligatiteln. Får dom inte ordning på honom så kan truppen lätt kännas tunn och då kommer dom troligen inte orka hela vägen. Lite läskigt från vår sida var detta slutar, samtidigt var det en lön vi var tvungna att bli av med.

**

#30   putovskii

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 375 Inlägg:

Postad 28 May 2019 - 14:27 PM

Vad hände med denna? Ser fram emot fortsättning.
Man vinner inte silvret - man förlorar guldet!

#31   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:

Postad 28 May 2019 - 14:43 PM

Visa inläggputovskii skrev:

Vad hände med denna? Ser fram emot fortsättning.

Det är på g, inte haft tid att spela på sistone men kommer mer i veckan :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar