Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vad tycker du om FM19 hittills?

19 svar till detta ämne

Vad tycker du om FM19 hittills? (18 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker ni om FM19 hittills?

1. Över förväntningarna (3 röster [16.67%])

Procent av omröstning: 16.67%

2. Enligt förväntningarna (13 röster [72.22%])

Procent av omröstning: 72.22%

3. Under förväntningarna (2 röster [11.11%])

Procent av omröstning: 11.11%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 08 May 2019 - 17:50 PM

Som rubriken lyder - vad tycker du om FM19 hittills?

Det har skett en hel del förändringar sedan FM18 där taktik- samt tränings-delen har förändrats och förbättrats(?) rejält plus en del annat.

FM 19 har varit ute rätt länge nu och jag undrar om spelet har mött era förväntningar ni hade?

Motivera gärna!

#2   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4054 Inlägg:

Postad 09 May 2019 - 03:06 AM

Enligt förväntningarna. Som vanligt världens bästa spel!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#3   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 10 May 2019 - 19:54 PM

Gillar upplagan starkt. Framförallt taktik-delen!

#4   bajskorv

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 60 Inlägg:
  • Favoritlag:Real Madrid

Postad 12 May 2019 - 10:26 AM

Enligt förväntningarna skulle jag nog säga. Tycker träningsmomenten är jobbiga

#5   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 04 June 2019 - 10:02 AM

Tycker det är bra. Roligt med att taktikdelen utvecklats - jag grubblar som fan över den men tycker taktiken känns vettigare nu än på FM18.

Däremot så skulle jag till FM20 att olika klubbars transferstrategi hålls oavsett vilken tränare som gör entré.
Ex.: Tottenham satsar på egna produkter och/eller handlar billiga spelare med potential. Ajax fortsätter satsningen på egna produkter de med, slussar spelare från Jong Ajax till A-laget. Upplever att klubbarna säljer sina stjärnor och shoppar hutlöst.

Vill också se en skillnad på tränarposter - att ”stortränare” inte hoppar runt så jävligt. Göra det lite mer realistiskt på den fronten. Vill exempelvis inte se Pep i Marseille eller Pochettino i Torino. Hade höjt spelupplevelsen. Tycker det blir så lustigt att Tottenham exempelvis går lite dåligt, hamnar på en 5e plats och helt plötsligt anställer typ Laurent Blanc eller José Mourinho.

#6   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 05 June 2019 - 11:18 AM

Visa inläggjonatannk skrev:

Tycker det är bra. Roligt med att taktikdelen utvecklats - jag grubblar som fan över den men tycker taktiken känns vettigare nu än på FM18.

Däremot så skulle jag till FM20 att olika klubbars transferstrategi hålls oavsett vilken tränare som gör entré.
Ex.: Tottenham satsar på egna produkter och/eller handlar billiga spelare med potential. Ajax fortsätter satsningen på egna produkter de med, slussar spelare från Jong Ajax till A-laget. Upplever att klubbarna säljer sina stjärnor och shoppar hutlöst.

Vill också se en skillnad på tränarposter - att ”stortränare” inte hoppar runt så jävligt. Göra det lite mer realistiskt på den fronten. Vill exempelvis inte se Pep i Marseille eller Pochettino i Torino. Hade höjt spelupplevelsen. Tycker det blir så lustigt att Tottenham exempelvis går lite dåligt, hamnar på en 5e plats och helt plötsligt anställer typ Laurent Blanc eller José Mourinho.

Allsvenskan skulle jag också vilja se mycket mer balans i på nästa upplaga.

#7   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10228 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 11:44 AM

Sjukt ruttet spel, man ska behöva trycka fortsätt 4-5 gånger per dag för att komma förbi en enda dag.

#8   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 11:54 AM

Visa inläggDeadwood skrev:

Sjukt ruttet spel, man ska behöva trycka fortsätt 4-5 gånger per dag för att komma förbi en enda dag.
Tänk så mycket du ska behöva trycka igenom på riktigt för att komma förbi en dag.

#9   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10228 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 12:27 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Tänk så mycket du ska behöva trycka igenom på riktigt för att komma förbi en dag.

Nu är detta ett spel, och tidigare gick det bra mycket fortare.

#10   Dahlgren

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 12:27 PM

Automstisk fortsättning is your friend my friend.

#11   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 12:29 PM

Nu är detta ett spel, och tidigare gick det bra mycket fortare.
För all del, men med tanke på allt som finns med på spelet numera kontra förut så finns det ju en viss förståelse i varför. Dagens alternativ är FM mobile-versionen eller om du drar en, som Dahlgren nämner, automatiskt fortsättning och lägger över mycket ansvar på dina kära medarbetare i klubben.

#12   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10228 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 12:44 PM

För all del, men med tanke på allt som finns med på spelet numera kontra förut så finns det ju en viss förståelse i varför. Dagens alternativ är FM mobile-versionen eller om du drar en, som Dahlgren nämner, automatiskt fortsättning och lägger över mycket ansvar på dina kära medarbetare i klubben.

Bara för att det är mer funktioner i spelet så ska det inte gå ut över upplevelsen.
Nu jämför jag tex med bara FM18 som gick bra mycket snabbare. Dålig förklaring.
Dagen avbryts tex för att en reserv dragit på sig en skada och är borta 1 dag.

Visa inläggDahlgren skrev:

Automstisk fortsättning is your friend my friend.

Kan du utveckla my friend?

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 16 June 2019 - 12:44 PM

#13   Dahlgren

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 12:45 PM

Bara för att det är mer funktioner i spelet så ska det inte gå ut över upplevelsen.
Dagen avbryts tex för att en reserv dragit på sig en skada och är borta 1 dag.

Kan du utveckla my friend?
Jag vet inte om du är ironisk eller ej men finns en funktion i inställningar där du kan välja automatisk fotsättning. Då fortsätter spelet automatiskt utan att du behöver trycka. Dessutom kan du i inställningar välja "färre spelavbrott" och då laddar det längre per dag med mindre avbrott för tex småskador.

#14   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10228 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 12:47 PM

Visa inläggDahlgren skrev:

Jag vet inte om du är ironisk eller ej men finns en funktion i inställningar där du kan välja automatisk fotsättning. Då fortsätter spelet automatiskt utan att du behöver trycka. Dessutom kan du i inställningar välja "färre spelavbrott" och då laddar det längre per dag med mindre avbrott för tex småskador.

Nej jag var seriös.
Ska prova lite nya inställningar och se om det blir bättre nu.
För det avbryts "2h", efter skadan med att en scoutrapport är klar. Helt onödigt kan jag tycka att avbryta för.

#15   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2743 Inlägg:

Postad 16 June 2019 - 13:29 PM

Nej jag var seriös.
Ska prova lite nya inställningar och se om det blir bättre nu.
För det avbryts "2h", efter skadan med att en scoutrapport är klar. Helt onödigt kan jag tycka att avbryta för.

Har du klickat i:
Postad bild

Inställningar / gränssnitt.

Edit: Missade dahlgrens tips. Sorry.

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 16 June 2019 - 13:30 PM

#16   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10228 Inlägg:

Postad 22 June 2019 - 12:51 PM

Sålde Umtiti för 1,1 miljarder + 285 miljoner över 6 månader.

Men när affären går igenom står det 285 miljoner i hans "historik" och den där miljarden är helt bortblåst.
Fyfan vilket skitspel, full av buggar.

#17   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5820 Inlägg:

Postad 22 June 2019 - 15:45 PM

Men när affären går igenom står det 285 miljoner i hans "historik" och den där miljarden är helt bortblåst.

Vänta what? Fick du inte ens in dom pengarna i din ekonomi?

#18   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 22 June 2019 - 17:46 PM

Varför spelar du spelet om du blir så arg över näst intill varenda detalj i spelet?

Jag förstår mig verkligen inte på vad som har hänt med dig, du får gärna förklara för det enda jag läser när ditt namn dyker upp är inlägg med pisstråkig attityd och gliringar om hur kasst FMSweden är. Jag skrev och försökte hjälpa dig häromdagen gällande varför dina spelare skjuter långskott hela tiden men du totalt ignorerar det. Jag undrar om du ens vill ha hjälpen eller om du bara är här för att fläkta ditt missnöje med FMS.

#19   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • 10228 Inlägg:

Postad 22 June 2019 - 23:14 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Vänta what? Fick du inte ens in dom pengarna i din ekonomi?

Nej.. När affären gick igenom stod det till och med "Vi lägger 9miljoner på transferkontot" Som motsvarar typ 70% av första delbetalningen. (24 månader). Miljarden var bortblåst.

Varför spelar du spelet om du blir så arg över näst intill varenda detalj i spelet?

Jag förstår mig verkligen inte på vad som har hänt med dig, du får gärna förklara för det enda jag läser när ditt namn dyker upp är inlägg med pisstråkig attityd och gliringar om hur kasst FMSweden är. Jag skrev och försökte hjälpa dig häromdagen gällande varför dina spelare skjuter långskott hela tiden men du totalt ignorerar det. Jag undrar om du ens vill ha hjälpen eller om du bara är här för att fläkta ditt missnöje med FMS.

Om spelet buggar så får man väl ventilera sig? Varför annars har man tex tråden "VÄRDELÖSA SPELFAN"? Och när spelet buggar eller är omständigt jämfört med tidigare versioner så har jag väl min fulla rätt att ventilera min åsikt i denna tråd. Eller?

Nej jag ignorerade inte din fråga, enda inställningsmöjligheten är på spelaren på individnivå. Och det är korrigerat. Även om dom slår en hel del långskott fortfarande.
Jag tycker helt enkelt inte att FM19 är vidare genomtänkt.

Var säger jag hur kasst FMSweden är? Det måste du ha drömt någonstans. Jag klagade på ägarna för några månader sen dock, det är nog fler som är trötta på deras tomma löften som de flesta vid det här laget har fått vänja sig vid eftersom förra ägaren var precis lika sopig.

Jag är inte admin nu och känner inte att jag behöver vara optimistisk längre. Men jag har aldrig pratat illa om FMSweden.

Men enda jag klagat på är spelet som uppenbarligen inte annat än en betaprodukt med buggar, dålig översättning och fm-syndrom.

Jag vet ärligt talat inte varför jag spelar denna betaprodukt. Kanske för att jag köpte den för 1 vecka sen och tänkte att det skulle vara värt och prova lite. Men nja.

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 22 June 2019 - 23:16 PM

#20   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:

Postad 23 June 2019 - 06:53 AM

Angående långskott så har det inte enbart med PI-alternativet "skjut mindre" att göra vilket jag förklarade. Det har med mentalitet, vad för passningar du kör, hur offensiva ni är och en hel del andra saker. Grejen med FM idag jämte förr är att det inte bara är EN inställning per skillnad utan du behöver se till helheten och där är just långskoty väldigt komplext och därför erbjöd jag mig att se över din taktik. Det erbjuder jag fortfarande.

Gällande det andra, fine. Men efter en vecka så var inte jag heller särskilt bra. Du om någon med så mycket erfarenhet inom detta spelet vet att tålamod är a och o. En vecka? Ge det en månad, du har ju bara skrapat på ytan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar