Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

(FM19) Resan: en ensam managers väg mot toppen

103 svar till detta ämne

#1   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 17 May 2019 - 21:17 PM

Postad bild

---------------------------

Jag startar min manager karriär som arbetslös utan någon utbildning inom tränaryrket. Min egen erfarenhet som spelare sträcker sig inte längre än till några inhopp i korpserierna. Med dessa kvalifikationer är min ambition att ta Europa med storm och skriva in mitt namn i historieböckerna.

---------------------------

Med detta sagt så är det bara att gå ner till närmsta kontor ta en nummerlapp och ställa sig i kö.

Postad bild

#2   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 414 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 17 May 2019 - 23:27 PM

Nån mer som får lite Backpacker 1 vibbar? Jag hoppas att fopster kommer få svara på quiz och sortera frukt! Postad bild Postad bild

#3   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 18 May 2019 - 08:38 AM

Postad bild

----------------------------------------------

Postad bild

Den 4:e september 2018 blev jag erbjuden tjänsten som manager i finska Ekenäs IF.
Jag tog över klubben med tre matcher kvar av säsongen med målet att hålla kvar dem i näst högsta serien. Den tidigare managern hade fått sparken efter åtta raka förluster och totalt tolv utan seger. Vi låg på åttonde plats och hade fem poäng tillgodo på AC Kajaani som låg bakom oss på nedflyttningsplats.

Matcherna vi hade kvar var borta mot just AC Kajaani, suveräna serieledaren IFK Helsingfors borta och mittenlaget Haka som säsongsavslutning på hemmaplan. Detta kändes som att det inte borde vara några större problem att lösa för oss. Truppen såg också ut att vara på tok för bra att vara inblandad i någon bottenstrid i den finska andra divisionen. I Matchen mot Ac Kajaani ställer vi följande lag på benen.

GK: F.Ferahyan Postad bild

HB: J.Estlander Postad bild MB: A.Fontaine Postad bild MB: W.Lindqvist Postad bild VB: S.Vielma Postad bild

HM: J.Akpini Postad bild CM: J.Böckerman Postad bild CM: D.Rantanen Postad bild VM: A.Ollila Postad bild

FW: A.Ulmanen Postad bild FW: D.Bendé Bendé Postad bild

Vi gick självsäkert ut mot AC Kajaani för att avgöra detta direkt och slippa spela under press borta mot HIFK. 90 minuter senare och fem mål i baken var läget något sämre. När Kajaani sedan följde upp detta med en stabil 3-0 seger kändes det kört. Jag bestämde mig efter detta att ändra om i uppställningen. Förhoppningen är att laget ska bli både tätare hemåt och slagkraftigare framåt.

GK: M.EL Moutacim Postad bild

HB: V.Sevon Postad bild MB: A.Fontaine Postad bild MB: J.Akpini Postad bild VB: V.Limnell Postad bild

HM: J.Gottberg Postad bild CM: J.Böckerman Postad bild CM: D.Rantanen Postad bild

OCM: D.Bendé Bendé Postad bild OMV: A.Olilla Postad bild

FW: A.Ulmanen Postad bild

Matchen mot HIFK vae en jämn tillställning men tyvärr så släppte vi in 0-1 efter 54 minuter. Kort därefter i matchminut 62 får vi en frispark mitt på motståndarnas planhalva. Bollen lyras in och vår kanadensiske mittback knoppar in kvitteringen. Detta lyckas vi på något sätt hålla matchen ut. Inför sista matchen ligger vi därför på samma poäng som AC Kajaani. Vi har även samma målskillnad tyvärr har vi gjort väldigt många färre mål än dem. Vi behöver därför ta fler poäng än dem i sista matchen för att hänga kvar. Ett par mindre förändringar görs inför den sista och avslutande matchen.

GK: M.EL Moutacim Postad bild

HB: J.Böckerman Postad bild MB: A.Fontaine Postad bild MB: J.Akpini Postad bild VB: V.Limnell Postad bild

HM: S.Vielma Postad bild CM: B.Tuovinen Postad bild CM: D.Rantanen Postad bild

OCM: D.Bendé Bendé Postad bild OMV: A.Olilla Postad bild

FW: A.Ulmanen Postad bild

Vi avslutar som sagt mot Haka och Kajaani mot HIFK. HIFK går snabbt upp i en 3-0 ledning och vi gör 1-0 i vår match, återigen är det vår kanadensiske mittback som nickar in en frispark. Kajaani reducerar både en och två gånger i sin match 3-2 sätter de efter 90+1. Vi håller fortfarande 1-0 men i den andra övertidsminuten händer det som inte får hända vi släpper i 1-1. Det blir en nervös väntan på slutsignalen i båda matcherna. Vi håller 1-1 i vår match och HIFK håller undan för ett vilt jagande Kajaani och vi klarar oss kvar i andra divisionen.

Postad bild

SP:27 V:4 OVG:9 F:14 GM:20 IM:37 MS:-17 P:21 Placering:8/10

Fansens val av Säsongens spelare: V.Limnell Postad bild Bra val av fansen det är vänsterbacken Limnell som levererar båda frisparkarna som A.Fontaine Postad bild nickar in.

Detta inlägg har redigerats av fopster: 18 May 2019 - 21:27 PM

#4   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 817 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 18 May 2019 - 10:18 AM

Mycket bra inledning och ett roligt koncept!
Jag följer med stort intresse. :)

#5   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5689 Inlägg:
  • Tränar:Fotboll

Postad 18 May 2019 - 11:39 AM

Följer!

#6   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 18 May 2019 - 20:22 PM

Postad bild

Postad bild

Inför Säsongen 2019
Klubbens ekonomi är mer eller mindre körd i botten så några större nyförvärv har jag inga förhoppningar om att göra. Trots detta så lyckas sportchefen knyta till sig fem unga spelare till akademilaget. Två av de nya yttrarna flyttas upp i a-truppen för att ge bättre bredd, Miko Högnabba och Jimi Parpala. Vår absolut bästa spelare Ulrich Méléké är fortfarande utlånad till Bnei Lod i Israel och väntas åter efter deras säsongsavslutning.

Truppgenomgång

Målvakter
Postad bild Mehdi El Moutacim 18år (EP -15)
Postad bild Felix Ferahyan 20år (Honka/Akatemia -18)

Försvarare
Postad bild Ville Sevón B/OM(H)/AC 23år (EP -09)
Postad bild Alex Fontaine B(HC) 20år (ny -18)
Postad bild Johan Estlander B(H)/DM 30år (EP -03)
Postad bild Severi Vielma B(HVC)/DM 23år ( (JJK -18)
Postad bild Joel Akpini B(HC)/DM/M(H) 22år (ny -17)
Postad bild Wiliam Lindqvist BC 21år (Honka -13)
Postad bild Ulrich Méléké BC 20år (SO Armée -18) utlånad till Bnei Lod tillbaka till sommarfönstret
Postad bild Viktor Limnell B/YB/OM(V) 23år (NuPS -18)

Mittfältare
Postad bild Jakob Gottberg M(H)/OM(HV) 16år (EP -18)
Postad bild Miko Högnabba M(H) 18år (fri -19)
Postad bild Daniel Rantanen M(C)/OM(HC)/AC 21år (HIFK -18)
Postad bild Joachim Böckerman B(H)/DM/MC 21år (Kiffen -18)
Postad bild Pasi Forsman DM/MC 22år (HIFK -18)
Postad bild Benjamin Tuovinen MC/OM(V) 24år (FC Jazz -18)
Postad bild Jimi Parpala M/OM(V) 17år (fri -19)
Postad bild Zacharias Ekström B/YB/M/OM(V) 26år (EP -08)
Postad bild Dominic Grodin M/OMC 21år (ny -18)
Postad bild Donald Bendé Bendé M/OMC/AC 23år (Saxan -18)

Anfallare
Postad bild Antti Ulmanen AC 20år (HIFK -18)
Postad bild Akseli Ollila OM(HVC)/AC19år (HJK -18)

Formation och taktik

Vi ligger kvar med formationen som vi använde oss av i de två avslutande matcherna. Vi känner att vi presterade tillräckligt bra i båda dessa. Vår tänkta startuppställning ser ut som följer.

GK: M.Moutacim Postad bild

HB: V.Sevón Postad bild MB: J.Akpini Postad bild MB: A.Fontaine Postad bild VB:V.Limnell Postad bild

HM: J.Gottberg Postad bild CM: D.Rantanen Postad bild CM: B.Tuovinen Postad bild

OMC: D.Bendé Bendé Postad bild OMV: A.Ollila Postad bild

FWD: Antti Ulmanen Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av fopster: 18 May 2019 - 21:29 PM

#7   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 18 May 2019 - 21:55 PM

Postad bild

Postad bild

Säsongsupptakt 2019

Träningsmatcher

Vi spelar tio träningsmatcher av dessa vinner vi sju och förlorar resterande tre.

Finska cupen

Cupen i Finland börjar med ett gruppspel för oss. Detta verkar vara ett förkval för lagen i Ykkonen, näst högsta divisionen i Finland. Vi lottades mot AC Oulu, PS Kemi, Haka, och KPV.

Gruppspel

AC Oulu (B) 3-2 B.Tuovinen(13), D.Bendé Bendé(52) och A.Ulmanen(87)
PS Kemi (H) 0-0
Haka (B) 0-0
KPV (H) 0-1

SP:4 V:1 OVG:2 F:1 GM:3 IM:3 MS:0 P:5 Placering: 2/5 Screen

2:a omgången

SJK (H) 0-1

Vi är nöjda med att gå vidare från gruppen. Vi är inte heller allt för missnöjda med att åka ut med uddamålet mot SJK från Veikkausliiga, högsta serien i Finland. Det som bekymrar något är att vi inte gör något mål på fyra matcher. Vi skapar inte speciellt mycket heller i de matcherna.

Postad bild

#8   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5689 Inlägg:

Postad 19 May 2019 - 10:38 AM

Detta är grymt!

#9   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 19 May 2019 - 13:25 PM

Postad bild

Postad bild

Första halvan av säsongen

Serien inleds borta JJK. Nu är det dags att visa resten av Finland att förra säsongen var en tillfällig missräkning för EIF från Raseborg.

Maj

JJK (B) 0-3
AC Oulu (H) 0-1 J.Aallikko(29) och D.Ramandingaye(78) Båda i Oulu.
Jaro (B) 1-1 J.Parpala(66) J.Parpala(90)
Haka (H) 2-0 W.Lindqvist(61), D.Rantanen(89) och V.Limnell(str90+4)
MP (B) 1-4 A.Ulmanen(5)
FC Viikingit (H) 2-0 D.Rantanen(49) och V.Limnell(70)
KPV (B) 1-1 A.Ollila(69)
KTP (B) 2-1 D.Rantanen(8) och J.Böckermann(15)

Vi inleder serien bedrövligt och forsätter vår mållösa svit från cupen. I säsongens första match hemma på Centrumplan i Raseborg skämmer vi mer eller mindre ut oss. Vi får spela med en man mer från 29:e minuten och två man mer från den 78:e utan att lyckas få till mer än 1 skott på mål under hela matchen. Efter den matchen var det inte annat att göra en att gå tillbaka till ritbordet. Sex raka matcher utan att skapa någonting och en förnedrande förlust i hemmapremiären duger inte. Taktikbytet ger effekt bortsett från snedsteget borta mot MP där vi inte tar kampen ordentligt.

Juni

PS Kemi (B) 3-1 A.Ollila(1), V.Limnell(str 11) och D.Grodin(87)
PS Kemi (H) 4-1 V.Limnell(str 17), Z.Ekström(59,66) och D.Bendé Bendé(83)
JJK (H) 1-0 A.Fontaine(32)
AC Oulu (B) 2-6 D.Grodin(59,90)
Jaro (H) 6-2 D.Rantanen(3,8,45+1,75), D.Grodin(11), J.Gottberg(90+1) och A.Fontaine(90+5)
Haka (B) 1-2 J.Böckerman(20) och D.Grodin(74)

Juni blir en riktigt fin månad för oss där vi visar på mental styrka när vi tar en oerhört stark 6-2 seger efter en 2-6 förlust mot Oulu. Vi får under juni månad tillbaka Ulrich Méléké från hans lånesejour i Israel. Han gör sin första match mot JJK och därefter är han gjuten i mittförsvaret. Gottberg blir klubbens yngsta målskytt när han fastställer resultatet mot Jaro.

Taktikbytet

Mål:M.El MoutacimPostad bild

HB: A.FontainePostad bild MB: J.AkpiniPostad bild MB:​ U.MélékéPostad bild VB: V.LimnellPostad bild

HM: D.RantanenPostad bild CM: P.ForsmanPostad bild CM: J.BöckermanPostad bild VM: Z.EkströmPostad bild

OMC: D.GrodinPostad bild
FWD: A.OllilaPostad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av fopster: 20 May 2019 - 22:02 PM

#10   Peppe_1988

FMSU-Ansvarig

• Administratör
  • 1642 Inlägg:
  • Yrke:Trummis i Date
  • Favoritlag:Spurs & IFK Göteborg

Postad 19 May 2019 - 14:19 PM

Grymt! :)

#11   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 20 May 2019 - 22:00 PM

Postad bild

Postad bild

Andra halvan av säsongen

Juli
MP (H)1-2 B.Tuovinen(58)
FC Viikingit (B) 2-0 A.Ollila(11) och J.Böckerman(90)
KTP (H) 2-1 Z.Ekström(30) och J.Akpini(37)
KPV (H) 1-1 Z.Ekström(1)

Juli är en bra månad för oss som det inte finns speciellt mycket att säga om. I matchen mot MP är vi det klart bättre laget. Dock så går vi bort oss när vi ligger på för ett segermål efter att vi har kvitterat i 58:e minuten. De kontrar in 1-2 efter 72 minuter och vi lyckas inte repa oss efter det. I näst följande två matcher spelar vi bra och siffrorna är snarast i underkant. 1-1 mot KPV finns inte mycket att säga om det är oerhört jämnt och ett kryss får ses som rättvist. Trist bara på vår fina start med ett nytt rekord för klubben då Zacharias Ekström gör det snabbaste målet i klubbens historia efter 26 sekunder.

Augusti

PS Kemi (H) 1-0 J.Akpini(71)
JJK (B) 1-1 J.Böckerman(24)
Jaro (B) 0-0
AC Oulu (H) 1-2 D.Grodin(74)

Augusti är en ok månad för oss vi trummar på och har tagit plats på övre halvan av tiolagstabellen. Matchen mot PS Kemi domineras av oss men det dröjer ända till 71:a minuten innan Joel Akpini kan trycka in en frispark från Limnell. JJK och Jaro borta är två jämna matcher där kryss är rättvisa resultat. Jag tycker inte vi lyckas komma upp i nivå i de två matcherna. Mot Oulu är vi inte på tå när matchen startar och ligger under med 0-2 efter 20 minuter. Därefter ligger vi på men kommer inte närmare än en reducering från Grodin.

September

Haka (H) 1-1 D.Grodin (28)
MP (B) 2-1 D.Rantanen(47) och Z.Ekström(75)
FC Viikingit (H) 0-2
KTP (B) 1-0 D.Rantanen(24) och J.Böckerman(73)

Haka hemma är en helt jämn och dålig tillställning där vi har ledningen fram till den 71:a minuten då S. Vielma står för ett oturligt självmål när han inte lyckas nicka undan en hörna vid hans stolpe. MP borta är återigen en bra match som vi tyvärr inte kan avgöra förrän i 75:e minuten. FC Viikingit hemma är ett ordentligt bottennapp där vi får syna det gula kortet inte mindre än sex gånger. Vi ligger ett par steg efter hela matchen. I månadens sista match spelar vi riktigt bra. vi har kontroll på tillställningen matchen igenom. Trots det lyckas vi återigen få domaren att plocka fram det gula kortet sex gånger varav Böckerman får se det två gånger. Inför sista omgången ligger vi trea en poäng före 4:an KPV och åtta pinnar efter tvåan Haka.

Oktober

● KPV (B)

I säsongens sista match ställdes vi mot just fyran KPV. Ett kryss skulle räcka för att hålla tredje platsen. Det börjar också bra när Limnell gör sitt femte mål för säsongen, fjärde från elva meter, efter 20 minuter. Yessy Mena kvitterar för dem redan fem minuter senare. Matchen fortsätter att bölja fram och tillbaka. Det känns som att vi är något bättre än dem. I den 56:e minuten slår deras högerback ett inlägg mot bortre stolpen där deras vänsterytter dyker upp och knoppar in bollen bakom El Moutacim. Som tur för oss så har han gått något för tidigt och linjedomaren är vaken och har lyft flaggan. Resten av matchen är rätt händelsefattig tills klockan har tickat upp till 92:26. Då får KPV en frispark 25 meter rakt ut från mål. Fram stiger Yessy Mena som tidigare i matchen satte kvitteringen. Han drar på en riktig kanon som El Moutacim inte lyckas ta och vi ligger under med 1-2. Vi tappar alltså tredje platsen på säsongens sista spark. Surt!

1-2 V.Limnell(str 20) - Y.Mena(25,90+3)

Postad bild

#12   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 21 May 2019 - 17:08 PM

Postad bild

Postad bild

Säsongssammanfattning

Vi är mycket nöjda hur säsongen utvecklade sig för oss. Taktikbytet som kom efter två matcher in i seriespelet fick verkligen fart på laget. I samband med taktikbytet gjordes även en utvärdering av spelarmaterialet. Detta ledde till att ett par spelare bänkades och en eller två fick spela på annan position.

Seriespelet

SP:27 V:12 OVG:6 F:9 GM:40 IM:36 MS:4 P:42 Placering:4/10 Screen

Vi slutar alltså på 4:e plats, 2 poäng efter 3:an KPV. KPV som vi alltså förlorar mot i sista matchen 1 pinne där och vi hade varit trea. Hade någon däremot sagt inför säsongen att vi skulle vara 4:a efter 27 matcher hade jag tagit det direkt. Vi har gjort det vi önskade och visat att EIF är bra mycket bättre än att klara sig kvar i sista omgången av serien med -17 i målskillnad.

Fansens Val av Årets Spelare: Postad bildViktor Limnell Sp:26 M:5 A:10 Snitt:6.97

Limnell väljs återigen fram som årets spelare av fansen. Fyra mål görs på straff vilket kanske gör att man luras något av hans poängskörd. Hur som helst så är 15 poäng som ytterback något vi måste vara riktigt nöjda med.

Bäste målskytt: Postad bildDaniel Rantanen 9

Rantanen spelar upp sig ordentligt när han flyttas ut till högerkanten. Han slutar säsongen som vår bästa målskytt med nio strutar.

Bäste framspelare: Postad bildViktor Limnell 10

Limnell är med sina tio assist från sin vänsterbacksposition vår bästa framspelare.

Högst snittbetyg: Postad bildDaniel Rantanen 6.98 på 31matcher

Årets nykomling: Postad bildDominic Grodin SP:17(5) Mål:6 Ass:0 Snitt: 6.97 MS:2 Gula:3 Röda:1

Svårt att argumentera för något annat när han blir utsedd till årets nykomling i hela serien 2019. Detta trots att han gjorde ett par matcher förra året. Jag väljer honom här då det nyförvärv som kom inför den här säsongen som spelade mest var Jimi Parpala som gjorde 2(5) matcher. Annars är tanken att välja en för säsongen helt ny spelare.

Säsongens elva: Screen

Postad bild

Postad bild

#13   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 22 May 2019 - 06:37 AM

Postad bild

Vintern 2019

Jag avgick från jobbet i Ekenäs IF i slutet på oktober. Känslan var att vi hade gjort det vi ville med laget och gjort en fin säsong. När Ulrich Méléké valde att inte skriva på ett nytt kontrakt med oss och istället valde att gå som bosman till Cercle Brügge kändes det avgjort för min del. Ekonomin tillät oss inte heller att värva nytt och bygga vidare på vår fina säsong. Nu får vi se om denna erfarenhet på mitt CV imponerar på någon.

Postad bild

När jag återigen ställde mig i kö på det lokala kontoret var mitt enda önskemål att få uppleva ett nytt land. Så utöver att flytta hem till Sverige och att stanna i Finland håller jag alla dörrar öppna.

Postad bild

#14   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 22 May 2019 - 19:10 PM

Postad bild

Postad bild

Januari 2020

Efter en kall vinter vid finska viken fick jag äntligen napp på en av mina ansökningar. Det var Barry Town United som kontaktade mig med ett jobberbjudande. Kontraktet de föreslog sträckte sig över en och en halv säsong fram till och med 30/6 2021. Orten Barry ligger strax sydväst om Cardiff i Wales på kusten vid Bristolkanalen i Wales. Vi spelar våra hemmamatcher på Jenner Park, byggd 1913, med 2650 sittplatser. Bakom arenan ligger både kolonilotter och någon form av skrotupplag ifall jag skulle behöva sidoinkomster.
Jag kommer in när det har spelats 22 matcher i serien. Vid det laget när alla lagen har mött varandra två gånger delas JD Welsh Premier League in i två delar en för lagen på plats 1-6 och en del för oss resterande på plats 7-12. Vi är också framme i 4:e omgången av JD Welsh Cup.

Truppgenomgång

Efter en inventering av truppen kände jag att vi var i ett stort behov av en innermittfältare som skulle kunna styra spelet för oss. Så när vi fick ett erbjudande om att plocka in en meriterad spelare på den positionen slog vi till.

Postad bild Alec Mudimu DM/M© 25 år, Fri transfer senaste klubb Cefn Druids 18/19, 13 landskamper för Zimbabwe

Målvakter

Postad bild Oliver Davies 25år (Llanelli Town 18/19)
Postad bild Mike Lewis 31år (Aberystwyth 16/17)

Försvarare

Postad bild Jake Nicholls B(H) 19 år (lån från Hull 19/20)
Postad bild Jac Davies B(HV) 19år (Cardiff 19/20)
Postad bild John Irving B(HC)/DM 31år (Bala 18/19)
Postad bild Curtis Watkins B(HC)/DM 24år (Clinderford 16/17)
Postad bild Ben Erickson B© 19år (Swansea 19/20)
Postad bild Adam Sharif B© 19år (Cardiff 19/20)
Postad bild Sean Smith B(V) 25år (Bala 19/20)
Postad bild Rhys Abbruzzese B(V) 22år (Cardiff 18/19)
Postad bild Patrick Williams B/M(V) 16år (EP 19/20)

Mittfältare

Postad bild Evan Press DM/M© 19år (Undy 18/19)
Postad bild Jake Phillips DM/M© 23år (Bangor City 18/19)
Postad bild Alec Mudimu DM/M© 25år (fri jan 20)
Postad bild Robbie Patten DM/M© 23år (Chippenham 18/19)
Postad bild Andrew Jones M© 17år (EP 18/19)
Postad bild Elijah Chilekwa M/OM(H) 22år (Caerau Ely 19/20)
Postad bild Daniel Hawkins M/OM(HV) 19år (lån från Hull 19/20)
Postad bild Leigh Smith M(HV)/OM(V) 28år (Penrhiwceiber 18/19)
Postad bild Tom Williams M/OM© 16år (EP 18/19)
Postad bild Tom Fry M/OM© 21år (Airdrie 18/19)

Anfallare

Postad bild Kayne McLaggon OM(HVC)/A© 29år (Merthyr 17/18)
Postad bild Will Bird OM(H)/A© 18år (EP 18/19)
Postad bild Sam Snaith A© 20år (Cardiff Met Uni 18/19)

Tänkt startelva

Mål: O.Davies Postad bild

HB: J.Nicholls Postad bild MB: C.Watkins Postad bild MB: B.Erickson Postad bild VB: R.Abbruzzese Postad bild

HM: E.Chilekwa Postad bild CM: A.Mudimu Postad bildCM: R.Patten Postad bildVM: D.Hawkins Postad bild

OMC: T.Fry Postad bild

FWD: K.McLaggon Postad bild

Postad bild

#15   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 24 May 2019 - 10:53 AM

Postad bild

Postad bild

Slutspelskonferensen och JD Welsh Cup 2019/20

Jag kommer alltså in laget i slutet av januari. Vi börjar med en cupmatch innan vi går in i den avslutande delen av serien. Serien har delats i två och vi befinner oss som nämnt i den nedre delen som kallas slutspelskonferensen.

Februari

Porthmadog, JDWC 4:e omg, (B) 4-0 D.Hawkins (20), E.Chilekwa(60), T.Williams(83) och T.Fry(str 89)

Bangor City (B) 8-1 T.Fry (14, 38, 43, 45+2, 45+3), K.McLaggon(17, 27) och D.Hawkins(41)

Carmarthen (H) 2-1 Hawkins(29) J.McLaggon(44) och A.Mudimu(77)

Pennybont (H) 3-3 E.Chilekwa(19) och T.Fry(24, 43)

Newton (B) 2-2 E.Chilekwa(8) och K.McLaggon(28)

Ja vad ska man säga våra offensiva spelare levererar mål i parti och minut. Tom Fry sätter nytt rekord för klubben och i serien med sina fem(!) mål i en match. Mot Pennybont fortsätter vi spela bra framåt men vi är bekväma i försvarsspelet och släpper in lite lätta mål. I sista matchen för månaden så leder vi med 1-0 och 2-1. Newton kvitterar våra ledningar i 27:e och 29:e minuten. Efter det blir båda lagen försiktiga och resultatet står sig matchen ut.

Mars

TNS, JDWC Kvart, (B) 1-0 T.Williams (64)

Connah´s Quay (H) 4-0 R.Patten(9), T.Fry(58, str 71) och C.Watkins(76)

Pennybont (B) 2-1 K.McLaggon(52, 75)

Bangor Citty (H) 1-0 T.Fry(27)

Fantastisk månad det finns inget annat att säga om vår prestation denna månaden. Vi gör 8 mål framåt och släpper endast in ett mål. Cupmatchen mot TNS är den match som jag är mest nöjd med. TNS har vunnit serien åtta år i rad så det är en bra skalp för oss. Seriematcherna rullar på och mina offensiva spelare fortsätter att göra poäng. Vår start i Barry Town United kunde knappast ha varit bättre för oss.

April

Bala, JDWC Semi,(H) 2-3 K.McLaggon(8) och D.Hawkins(63)

Carmarthen (B) 1-0 T.Williams(18)

Newton (H) 0-1

Connah´s Quay (B) 1-2 P.Williams(69)

Om vår mars var en bra månad så var april raka motsatsen. Det började mot Bala i cupsemin. Vi gör en bra match och leder med 2-1 fram till 81:e när Owara Edwards gör sitt andra mål för matchen och i sista matchminuten fullbordar han så sitt hattrick och sparkar ut oss ur cupen. Segern mot Carmarthen gör att vi i praktiken säkrar sjunde platsen. De sista två matcherna är alltså betydelselösa men det är ändå trist att avsluta seriespelet med två raka förluster.

Seriespelet

SP:32 V:13 OVG:6 F:13 GM:49 IM:44 MS:5 P:45 Placering:7/12 Screen

Säsongsavslutningen är bra från Barry Town United vi tar sjundeplatsen med god marginal. Det finns några insatser som verkligen står ut och då framför allt Tom Fry med fem mål i vår 8-1 seger. Utöver det vinner vi också två matcher med 4-0 och håller nollan totalt fem gånger Det känns verkligen som vi har något att bygga vidare på inför nästa säsong här.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av fopster: 25 May 2019 - 17:10 PM

#16   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5689 Inlägg:

Postad 25 May 2019 - 09:26 AM

Riktigt bra!

#17   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 25 May 2019 - 17:27 PM

Postad bild

Postad bild

Slutspel om Europaplatser

Det visade sig att vi belönades med en plats i slutspelet om den sista Europaplatsen som belöning för att vi vann Slutspelskonferensen. I detta slutspelet går 6:an och 7:an i serien in i en kvartsfinal innan lag 3 - 5 kliver in i semifinalen. Vinnaren i kvartsfinalen möter 3:an och 4:an går upp mot 5:an. Vi får alltså möta Aberystwyth i kvartsfinalen. Vi mönstrar samma spelare, i kvartsfinalen, som har gjort det så bra i Slutspelskonferensen.

HB: J.Nicholls Postad bild MB: C.Watkins Postad bild MB: B.Erickson Postad bild VB: R.Abbruzzese Postad bild

HM: E.Chilekwa Postad bild CM: A.Mudimu Postad bildCM: R.Patten Postad bildVM: D.Hawkins Postad bild

Vi kliver ut mot Aberyswyth och försöker ta tag i spelet. Redan i tolfte minuten åker R.Patten på en skada och unge T.Williams får komma in på hans position. Halvleken är jämn och det är lite halvchanser åt båda håll. Vi går till pausvila med 0-0 på tavlan. Andra halvlek fortsätter på samma sätt som den första slutade. I den 64:e minuten åker D.Hawkins på en smäll bakifrån och måste rullas ut på bår. Unge P.Williams kommer inte som vänsterytter. Matchbilden fortsätter på samma sätt fram till match minut 82 när vi får ett inkast på vänsterkanten halvvägs in på deras planhalva. R.Abbruzzese kastar framåt till T.Fry som lägger tillbaka. Abbruzese tar några snabba steg inåt i planen och slår ett inlägg med högern mot bortre delen av straffområdet. Där dyker E.Chilekwa upp och trycker in 1-0. Efter detta tar vi över matchen totalt och skapar ytterligare ett par kvalificerade chanser men resultatet står sig tiden ut. Vi kommer nu att få möta Bala i semifinalen.

Efter matchen visar det sig att D.Hawkins har åkt på en knäskada och kommer vara borta ett par månader. Hull väljer då att kalla hem honom direkt det är ett stort avbräck från oss då han är en tongivande spelare i vårt lag. Som tur är Pattens skada inte allvarlig och han kommer att spela i nästa match. Vi gör bara en förändring i startelvan till nästa match mot Bala. D.Hawkins ut och P.Williams in.

HM: E.Chilekwa Postad bild CM: A.Mudimu Postad bildCM: R.Patten Postad bildVM: P.Williams Postad bild

Vi börjar semifinalen något bättre än Bala. Några halvchanser vaskas fram via ett par farliga inläggsfrisparkar. I deras första riktiga anfall egentligen går bollen ut på vänsterkanten till Owara Edwards som vi känner väl från cupsemin. Han vänder inåt i planen och upptäcker att Geraint Page, en av deras centralamittfältare går på djupet, en fin genomskärare och Page glider förbi mittförsvaret vilket gör att han enkelt kan rulla in bollen i bortre hörnet. Matchen fortsätter vara ett ställningskrig där inget av lagen kan ta kommandot. I 72:a minuten får vi ett inkast i på vänsterkanten i höjd med deras straffområde. Abbruzzese kastar till Williams som vänder upp och slår ett överlångt inlägg som Chilekwa samlar upp i bortdelen av straffområdet. Chilekwa rullar tillbaka till Nicholls som slår ett hårt inlägg mot bortedelen av målområdeslinjen. Där dyker Fry upp och kyligt placerar in bollen i hörnet den kom ifrån, 1-1! I deras nästa anfall i minut 75 får de ett inkast nere vid vid hörnflaggan på vår högersida. Kastet går till O.Edwards som slänger in en boll mot bortre delen en av deras spelare dyker upp och sätter den snett inåt bakåt där deras spelare, Sheridan befinner sig och distinkt trycker in 1-2. Efter detta stänger de igen matchen och vi lyckas inte skapa något tryck mot dem för att kunna få till en ytterligare kvittering. Vi förlorar alltså ytterligare en semifinal med uddamålet mot Bala.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av fopster: 25 May 2019 - 17:28 PM

#18   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 26 May 2019 - 17:07 PM

Postad bild

Postad bild

Säsongssammanfattning säsongen 2019-2020

Vi gör det bra det finns inget annat att säga. De enda matcherna som är något sånär en besvikelse är semifinalerna mot Bala speciellt den i cupen där vi tappar matchen så sent. Samtidigt måste vi vara ödmjuka och se var vi slutar i tabellen i förhållande till dem. Bala är ett bättre lag än oss denna säsong.

Seriespelet

Vi tar 7:e platsen med marginal och spelar bra i de matcher där det gäller något. Nästa säsong är målet att vara med och kriga i Mästerskapskonferensen, lag 1-6 när serien delas, för att vi ska kunna känna oss nöjda med säsongen. TNS tar nionde raka segern i JD Welsh Premier.

SP:32 V:13 OVG:6 F:13 GM:49 IM:44 MS:5 P:45 Placering:7/12 Screen

Fansens Val av Årets Spelare: Tom Fry Sp:33 M:17 A:5 Snitt:7.07

Det finns inget att säga om detta val Tom Fry är den som leder vår offensiv. Han ligger bakom i stort sett allting som händer framåt för oss. Han presterar så bra att han även blir utsedd till hela seriens bästa spelare.

Bäste målskytt: Tom Fry 17

Tom Fry gör 17 mål på 33 matcher vilket är bra. Har jag räknat rätt gör han 11 av dem sedan jag tog över klubben. Här har vi en spelare att bygga nästa säsong runt.

Bäste framspelare: Jake Nicholls 8

Inlånade högerbacken Jake Nicholls är vår bäste framspelare med 8 assist.

Högst snittbetyg: Tom Fry 7.07

Bästa spelaren får högst snittbetyg.

Årets nykomling: Curtis Watkins 6.96 SP:34 Mål:1 Ass:1 Snitt: 6.96 MS:3 Gula:1 Röda:0

Jag väljer att utse Curtis Watkins till årets nyförvärv i klubben. Han ansluter innan jag kommer dit men han måste vara den som får priset. Han håller ihop vårt unga lag med sin rutin och lugn på ett alldeles fenomenalt sätt.

Säsongens elva: Screen Serie elvan: Screen

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av fopster: 26 May 2019 - 17:08 PM

#19   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 26 May 2019 - 21:23 PM

Postad bild

Postad bild

Inför säsongen 20/21

Vi hade inte lyckats förlänga stjärnspelaren Tom Frys kontrakt som gick ut efter säsongen. Fry meddelade att han ville pröva lyckan i en större klubb och lämnade oss för att bli klubblös på fri transfer. Våra två inlånade spelare från Hull återvände till sin klubb. Det känns mycket tungt att tappa Tom Fry som vi hade hoppats bygga vårt lag runt. Nu gäller det att någon annan kan fylla hans skor.

Transferfönstret

UT
Tom Fry OM© Fri Transfer
Jake Nicholls B(H) Avslutat lån
Daniel Hawkins M(HV) Avslutat lån

IN
Luke Motruk M(HV) Fri Transfer släppt av Swansea
Curtis Moss M(H) Fri Transfer från Aberystwyth
Taylor Jones OM© Uppflyttad från u21

Två nya yttrar plockas in en till varje kant. Det är där vi känns tunnast på förhand. Luke Motruk kommer in efter en kort tid som klubblös efter att Swansea har avslutat hans kontrakt. Tanken är att han ska ersätta Daniel Hawkins. Curtis Moss plockas också in på fri transfer vi lockar över honom från Aberystwyth. Moss kommer att konkurera med Chilekwa om startplatsen ute till höger. Tom Fry lämnar så sent att vi inte hinner hitta en ersättare utifrån utan får plocka upp Taylor Jones från u21. Taylor Jones och Tom Williams kommer att få göra upp om att ersätta Fry. Williams står för närvarande först i kön.

Truppgenomgång

Målvakter

Postad bildOliver Davies 25år (Llanelli Town 18/19)
Postad bildMike Lewis 31år (Aberystwyth 16/17)

Försvarare

Postad bildJac Davies B(HV) 19år (Cardiff 19/20)
Postad bildJohn Irving B(HC)/DM 31år (Bala 18/19)
Postad bildCurtis Watkins B(HC)/DM 24år (Clinderford 16/17)
Postad bildBen Erickson B© 19år (Swansea 19/20)
Postad bildAdam Sharif B© 19år (Cardiff 19/20)
Postad bildSean Smith B(V) 25år (Bala 19/20)
Postad bildRhys Abbruzzese B(V) 22år (Cardiff 18/19)
Postad bildPatrick Williams B/M(V) 16år (EP 19/20)

Mittfältare

Postad bildEvan Press DM/M© 19år (Undy 18/19)
Postad bildJake Phillips DM/M© 23år (Bangor City 18/19)
Postad bildAlec Mudimu DM/M© 25år (Fri Transfer 19/20)
Postad bildRobbie Patten DM/M© 23år (Chippenham 18/19)
Postad bildAndrew Jones M© 17år (EP 18/19)
Postad bildCurtis Moss M/OM(H) 18år (Aberystwyth 20/21 NY!)
Postad bildElijah Chilekwa M/OM(H) 22år (Caerau Ely 19/20)
Postad bildLuke Motruk M (HV) 19år (Fri Transfer 20/21 NY!)
Postad bildLeigh Smith M(HV)/OM(V) 28år (Penrhiwceiber 18/19)
Postad bildTom Williams M/OM© 17år (EP 18/19)
Postad bildTaylor Jones (M/OM© 17år (EP 18/19 NY!)

Anfallare

Postad bildKayne McLaggon OM(HVC)/A© 29år (Merthyr 17/18)
Postad bildWill Bird OM(H)/A© 18år (EP 18/19)
Postad bildSam Snaith A© 20år (Cardiff Met Uni 18/19)

Tänkt startelva

HB: J.Davies Postad bildMB: C.Watkins Postad bild MB: B.Erickson Postad bild VB: R.Abbruzzese Postad bild

HM: C.Moss Postad bildCM: A.Mudimu Postad bild CM: R.Patten Postad bild VM: L.Motruk Postad bild

OMC: T.Williams Postad bild

FWD: W.Bird Postad bild

Våra nya yttrar är tänkta att starta direkt båda två. Williams har den oerhört svåra uppgiften att ersätta nyckelspelaren Tom Fry. Will Bird kommer att få förtroendet på topp inledningsvis. Han har tagit fina steg sen jag anlände till klubben.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av fopster: 26 May 2019 - 21:24 PM

#20   fopster

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 150 Inlägg:

Postad 27 May 2019 - 13:11 PM

Postad bild

Postad bild

Första halvan av grundomgången JD Welsh Premier

Augusti

Connah´s Quay (H) 0-1

Corwen, NMGCup 1:a omg, (H) 9-0 W.Bird(11,32,33,37) L.Motruk(13,25,64) T.Williams(43) B.Erickson(79)

Carmarthen (B) 3-2 W.Bird(12, str 36) L.Surman(sj.m 27)

Airbus UK (H) 2-1 E.Chilekwa(78) K.McLaggon(str 87)

Llandudno (B) 4-2 L.Motruk(14, 28) T.Williams(19) W.Bird(31)

I första matchen för säsongen är W.Bird och LMotruk bänkade till förmån för K.McLaggon och P.Williams. Vi gör en slätstruken figur och förlorar med 0-1. De får chansen från start i cupen mot Crowen och som de tar den 4 kassar av Bird och 3 från Motruk. Visst att Corwen är från de lägra divisionerna men vi får igång anfallsspelet ordentligt. Mot Carmarthen har vi 3-0 sista reduceringen kommer på övertid och segern är aldrig hotad. I matchen mot Airbus sitter segern längre in. Vi släpper in 0-1 efter 77 minuter innan vi vänder och vinner efter straffmål i 87:e. Llandudno är samma sak som mot Carmarthen vi har 4-0 men blir bekväma och släpper in 2 sena mål. På det stora hela en mycket fin start på vår säsong.

September

Llandudno, NMGCup 2:a omg, (H) 6-3 W.Bird(26, 30) C.Moss(29) T.Williams(31, 35) R.Patten(54+3)

Glenavon, IRN-BRU Cup 2:a omg, (H) 4-0 A.Mudimu(48) R.Patten(53) W.Bird(61,64)

Aberystwyth (H) 2-2 T.Williams(40) E.Chilekwa(56)

Bala (H) 1-0 W.Bird(21) L.Motruk(58) R.Pearson,Bala(69)

TNS (B) 0-2

Ton Pentre, NMGCup kvart, (B) s1-1 C.Watkins(65) Straffar: K.McLaggon() T.Williams() R.Patten() P.Williams() C.Watkins() A.Jones()

Ton Pentre (B) 3-1 R.Khaton,Ton Pentre(34), C.Moss(45+2), T.Williams(47), A.Jones(88)

Fina segrar i de inledande cupmatcherna för månaden. I månadens första seriematch har vi 2-0 innan Aberystwyth kommer tillbaka med mål i 72:a och 76:e minuten. Detta är något vi måste sluta upp med det är inte hållbart att släppa in så mycket mål i slutet på matcherna. Äntligen får vi vinna mot Bala 1-0 genom Bird. Varsin utvisning i andra halvlek gör att matchen blir lite speciellt på slutet. TNS på bortaplan visar sig bli för svårt för oss oh vi förlorar med 0-2. Cupmatchen mot Ton Pentre är en jämn historia som vi tillslut vinner på straffar. Seriematchen som följer mot samma lag är inte lika jämn efter att de fått en utvisning efter 34 minuter. De lyckas ändå ta ledningen genom Captain Morgan! innan vi vänder genom tre mål. Sista målet görs av A.Jones detta är en spelare som flyttats upp från u21 pga skador och avstängningar på mittbackar.

Oktober

Cefn Druids (H) 3-1 T.Williams(13, 28), W.Bird(73)

Newton (H) 3-1 L.Motruk(19), A.Hopkins(49), K.McLaggon(90)

Peterhead IRN-BRU Cup 3:e omg,(H) s2-2 W.Bird(1, 23) Straffar: K.McLaggon(), W.Bird(), P.Williams(), R.Patten(), A.Hopkins(), A.Jones(), E.Chilekwa(), O.Davies(), B.Erickson(), L.Motruk(), R.Abbruzzese()

Connah´s Quay (B) 1-3 S.Snaith(68)

Carmarthen (H) 2-0 C.Moss(53), R.Patten(63)

Oktober blir också det en bra månad för oss. Vi inleder med två stabila 3-1 segrar innan vi möter skotska Peterhead i IRN-BRU cupen. De kvitterar till 2-2 i 84:e minuten. Vi lyckas vinna ytterligare en straffläggning denna gång efter att alla spelare på plan har fått skjuta varsin straff. Vi förlorar återigen mot Connah´s Quay efter en svag insats. Vi repar mod efter denna insatsen och vinner stabilt med 2-0 mot Carmarthen.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar