Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

taktikhjälp för division 2-4?

4 svar till detta ämne

#1   kapten_gladh

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:
  • Yrke:Barnskötare
  • Favoritlag:Swansea
  • Tränar:Villastadens IF

Postad 26 May 2019 - 16:02 PM

hej jag undrar om det finns ett vinnande koncept för division 2-4, för spelarna är ju inte jättebra så undrar hur jag ska spela med mitt lag? nån som har lite tips?

Detta inlägg har redigerats av kapten_gladh: 26 May 2019 - 16:03 PM

#2   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2762 Inlägg:

Postad 26 May 2019 - 16:05 PM

Jag hade nog kört på ett relativt enkelt upplägg utan massa extra inställningar. Kolla upp vad du är bättre på än konkurrenterna i serien, har du t.ex. snabbare spelare än de flesta kan du köra ett rakt omställningsspel för att vinna på så sätt.

Har du någon nyckelspelare i laget som är bättre än de andra så skulle jag bygga laget/taktiken runt den spelaren.

#3   kapten_gladh

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:

Postad 26 May 2019 - 16:08 PM

tack för det, ska testa körde tiki taka sist och det funka väl sådär, ska testa omställning, tar gärna emot fler tips från er andra också :)

#4   Pon-TuZz

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborgs IF, West Ham
  • Tränar:Helsingborgs IF, Högaborg

Postad 26 May 2019 - 16:47 PM

på den nivån så handlar det inte alltid om att ha den spetsigaste och sexigaste spelarn, kan löna sig rätt hårt att få bort killar med uppenbara svagheter med...
Har fått väldigt bra prestationer ur spelare som sett väldigt medelmåttiga ut siffermässigt MEN de har då inte haft någon uppenbar supersvaghet

Försök få lite bredd på truppen så du ej blir så skadekänslig och kan köra din valda taktik eller varianter på den. Alla mina tre förvalda taktikter är oftast varianter på samma med ungefär samma roller, flyttar mest runt en spelare centralt. ex; 1an har tre mittbackar 2an har 3 centrala mittfältare och 3an 3 stycken anfallare

Va inte rädd för att plocka in rutinerade gamla rävar, även om det bara är för en säsong den där 33-34 åringen kanske inte är något för de långa loppet eller ens en 100%ig startspelare men han kan rädda den här säsongen och bli skillnaden mellan ett år till i tvåan eller uppflyttning. Underskatta inte att ha något matchförändrande på bänken när alla börjar tröttna. Dom darrar sällan i avgörande matcher även. Dock ej för många sånna 1-3 kanske och absolut inte sånna som har handikappande fart, acc eller kondis för sin position centrala playmakers och bollmottagande anfallare klarar sig lite bättre med slöhet

Vinnarskallar prioriteras: lagarbete + arbetskapacitet + beslutsamhet + aggresion (fast inte föööör högt 10-12 är min personliga goldielockzone) och en positiv personlighet ex; proffsig, beslutsam/bestämd, driftig, mönstermedborgare

#5   kapten_gladh

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 11 Inlägg:

Postad 26 May 2019 - 17:14 PM

Visa inläggPon-TuZz skrev:

på den nivån så handlar det inte alltid om att ha den spetsigaste och sexigaste spelarn, kan löna sig rätt hårt att få bort killar med uppenbara svagheter med...
Har fått väldigt bra prestationer ur spelare som sett väldigt medelmåttiga ut siffermässigt MEN de har då inte haft någon uppenbar supersvaghet

Försök få lite bredd på truppen så du ej blir så skadekänslig och kan köra din valda taktik eller varianter på den. Alla mina tre förvalda taktikter är oftast varianter på samma med ungefär samma roller, flyttar mest runt en spelare centralt. ex; 1an har tre mittbackar 2an har 3 centrala mittfältare och 3an 3 stycken anfallare

Va inte rädd för att plocka in rutinerade gamla rävar, även om det bara är för en säsong den där 33-34 åringen kanske inte är något för de långa loppet eller ens en 100%ig startspelare men han kan rädda den här säsongen och bli skillnaden mellan ett år till i tvåan eller uppflyttning. Underskatta inte att ha något matchförändrande på bänken när alla börjar tröttna. Dom darrar sällan i avgörande matcher även. Dock ej för många sånna 1-3 kanske och absolut inte sånna som har handikappande fart, acc eller kondis för sin position centrala playmakers och bollmottagande anfallare klarar sig lite bättre med slöhet

Vinnarskallar prioriteras: lagarbete + arbetskapacitet + beslutsamhet + aggresion (fast inte föööör högt 10-12 är min personliga goldielockzone) och en positiv personlighet ex; proffsig, beslutsam/bestämd, driftig, mönstermedborgare

det tackar jag för har lite äldre spelare i truppen, hade en 40 åring som nu tog steget upp och blev min assisterande coach efter en relativ bra säsong i 5an :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar