Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Avicii - TIM [Album]

7 svar till detta ämne

#1   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 07 June 2019 - 11:18 AM

Jaha, då var vi där. Avicii's sista album; TIM. Ett album som släpptes lite mer än ett år efter hans tragiska bortgång. Med Salem Al Fakir och Vincent Pontare i spetsen tillsammans med familj och andra musikartister får vi alltså till slut ta del av låtar som aldrig hade kommit ut.

För mig var det på förhand väldigt blandade känslor rörande detta - är det verkligen moraliskt och etiskt rätt att göra så här? Hade Tim VERKLIGEN velat detta? Men i slutändan så tycker jag att det är helt ok, jag är varken höger eller vänster utan sitter neutralt i mitten.

Albumet släpptes igår på Spotify klockan 17, svensk tid, och lyssnade ett par timmar senare igenom samtliga tolv låtar och ja.. Det var inte bra. Avicii är en sådan artist som hela tiden söker nya vägar rent musikaliskt och det är något som har symboliserat honom genom hela karriären; han har inte följt strömmen utan har varit den som skapat strömmen. Tyvärr föll det inte alls i min smak men smaken är som baken - delad.

Med det sagt så måste man naturligtvis ta ut tre låtar som sticker ut mest och då menar jag i positiv anda. Så här lyder min topp 3, ej i ordning.

- Heaven (med Chris Martin)
- SOS (med Aloe Blacc)
- Heart Upon My Sleeve (med Imagine Dragons)

Vad tycker ni? Har ni hunnit lyssna igenom albumet än? Kommer ni ens att göra det? Var det rätt att släppa dessa låtarna Post-Avicii? Vilka var era favoritlåtar?

#2   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10228 Inlägg:

Postad 07 June 2019 - 12:06 PM

Skulle tro att hans familj hade något och säga till om i frågan och inte bara skivbolaget.

Skummade mest igenom albumet nu på 5 min. Bad Reputation låter bra i mina öron.

Detta inlägg har redigerats av Deadwood: 07 June 2019 - 12:09 PM

#3   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 852 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 09 June 2019 - 10:16 AM

Tycker många låter oklara. Det är liksom inte alls det han hade släppt om han varit vid liv. Med det sagt så förstår jag att detta släpp snarare handlar om att hedra hans arbete och ge till fansen det han hade under arbete snarare än att släppa färdiga hits.

Tycker faktiskt Tough Love har växt på mig. Gillar Vargas & Lagola och tycker melodierna är sköna.
Hold the Line med ARIZONA är också en jäkla dänga.
Heart Upon My Sleeve är också grym då jag verkligen gillar Imagine Dragons. Däremot är beatet tyvärr inte alls i min smak. Men samma där - bra melodier och Dan Reynolds har en pipa.

EDIT: Min sambo och jag diskuterade angående albumet. Hon tyckte att det hade varit intressant att låta Kygo vara en del utav processen i att släppa låtarna då han först och främst var ett så stort fan av Avicii, men också att de blev så nära vänner. Hade såklart kunna slå fel ut om för mycket av hans eget hade lagts över det men ändå. Hade varit fint, på något sätt.

Detta inlägg har redigerats av jonatannk: 09 June 2019 - 10:44 AM

#4   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1278 Inlägg:

Postad 09 June 2019 - 19:24 PM

Tyvärr, tyvärr säger jag att jag inte finner något intressant på albumet.
Bästa låten är ju SOS, men ingen låt som kommer vara kvar på min hjärna speciellt länge.

Nej, för min del hade de gärna fått strunta i att släppa albumet då jag personligen kommer minnas Tim med de albumen och låtarna som kommit innan.

#5   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5823 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 10 June 2019 - 21:11 PM

ej lyssnat än, ska nog göra imorgon och se vad ja tycker!

#6   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7273 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 11 June 2019 - 08:35 AM

Visa inläggjonatannk skrev:

Min sambo och jag diskuterade angående albumet. Hon tyckte att det hade varit intressant att låta Kygo vara en del utav processen i att släppa låtarna då han först och främst var ett så stort fan av Avicii, men också att de blev så nära vänner. Hade såklart kunna slå fel ut om för mycket av hans eget hade lagts över det men ändå. Hade varit fint, på något sätt.
Var ju lite så med Al Fakir och Pontare. De presenterade en del idéer som faktiskt blev några av låtarna. Så Avicii är egentligen medkompositör snarare än grundare om vi säger så. Och jag tycker att det inte riktigt artade sig till den nivå Avicii höll, även om Al Fakir och Pontare är förjävla duktiga.

Jag har släppt detta albumet nu. Enda gångerna jag kommer att lyssna på någon av låtarna är när de spelas på radion.

Avicii ska och kommer att leva i mitt minne och hjärta som en av de absolut största inspirationerna för mig inom musik och hans kreativitet genom att hela tiden hitta nya vägar och därigenom ny musik.

#7   Iktinos

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:

Postad 11 June 2019 - 08:45 AM

Det enda låtarna som jag tycker låter som Avicii är SOS och Heaven, resten låter verkligen inte som Avicii.

#8   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2435 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 11 June 2019 - 10:12 AM

Ren skit.
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar